Υποχρέωση των κατόχων αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων, στα φορολογικά ταξίμετρα των οποίων παρατηρείται το φαινόμενο να επεμβαίνουν άτομα μη εξουσιοδοτημένα από τους κατασκευαστές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, που έχουν άμεση σχέση με τη λειτουργία τους
(ΦΕΚ Β’ 592/10-03-2014)
Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 1 άρθρου 1 του Ν. 1809/1988 (ΦΕΚ 222 Α΄)
«Καθιέρωση Φορολογικών Μηχανισμών και άλλες διατάξεις», όπως ισχύουν.
2. Τις διατάξεις της Α.Υ.Ο.Ο. 1100772/1474/ 0015/ΠΟΛ.1135/26.10.2005 (ΦΕΚ
1592Β΄).
3. Τις διατάξεις της Α.Υ.Ο.Ο. 1081253/320/0015/ΠΟΛ.1234/9.10.2002 (ΦΕΚ
1362Β΄).
4. Τη θέση που διατύπωσε η αρμόδια Διακομματική Επιτροπή του άρθρου 7 του Ν.
1809/1988 (ΦΕΚ 222Α΄) όπως ισχύει, στην συνεδρίαση της την 17/12/2013.
5. Την ανάγκη περιστολής της φοροδιαφυγής και της διασφάλισης των
συμφερόντων του Δημοσίου.
6. Την αριθμ. Δ6Α 1196756 ΕΞ 2013/23.12.2013 Απόφαση του Υπουργού
Οικονομικών και του Υφυπουργού Οικονομικών «Συμπλήρωση της αριθμ. Δ6Α
1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 (Β΄ 130 και 372) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών
και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στον Γενικό
Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου
Οικονομικών». (ΦΕΚ 3317Β΄/27.12.2013).
7. Ότι από την Απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού
Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Ορίζουμε την διαδικασία διασφάλισης της μη αποσύνδεσης της καλωδίωσης και
την αποφυγή παρεμβάσεων στις ειδικές θύρες επικοινωνίας των ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρων,
οι οποίοι είναι σταθερά συνδεόμενοι φορολογικοί μηχανισμοί μέσω ειδικής
θύρας με ήδη εγκαταστημένα ηλεκτρονικά ταξίμετρα, ως ακολούθως:
1. Οι κάτοχοι των κάτωθι αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρων:
Α) Τύπος Φ.Η.M. «LP45F» | με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΒ289/31.10.2003 |
Β) Τύπος Φ.Η.M. «LP46F» | με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΗ454/19.7.2010 |
Γ) Τύπος Φ.Η.Μ. «SIK−FISK» | με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΔ292/31.10.2003 |
Δ) Τύπος Φ.Η.Μ. «SIK−FISK Plus» | με αριθμό έγκρισης 15ΤΞΝ484/7.12.2011 |
υποχρεούνται να προβούν στην σφράγιση της σειριακής θύρας (Ρ5232,ΘΑΦΜ). Η
συγκεκριμένη θύρα προορίζεται για την ανάγνωση των δεδομένων της φορολογικής
μνήμης, επίσης μέσω της ιδίας θύρας είναι δυνατή η διασύνδεση της ΑΔΗΜΕ
Ταξιμέτρου με Η/Υ για τη διενέργεια των προγραμματισμών και των επεμβάσεων
εξουσιοδοτημένου τεχνικού.
Επίσης το καλώδιο που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΟΕΔ) με
το ηλεκτρονικό ταξίμετρο (με τα δεδομένα διαμόρφωσης της απόδειξης εσόδου
και την ηλεκτρική τροφοδοσία) να βρίσκεται σταθερά και μόνιμα συνδεδεμένο
τόσο με το ταξίμετρο (σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί ηλεκτρονικών
ταξιμέτρων) όσο και με την ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου.
2. Τονίζεται ιδιαίτερα ότι την ανωτέρω υποχρέωση έχουν όλοι οι κάτοχοι
αδειών καταλληλότητας ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων, οι οποίοι είναι σταθερά
συνδεόμενοι φορολογικοί μηχανισμοί μέσω ειδικής θύρας με ήδη εγκαταστημένα
ηλεκτρονικά ταξίμετρα, στις ΑΔΗΜΕ των οποίων υπάρχει η δυνατότητα επέμβασης
στη Θύρα Ανάγνωσης Δεδομένων Φορολογικής Μνήμης (ΟΑΦΜ) με όποια μέσα, καθώς
επίσης υπάρχει η δυνατότητα επέμβασης στις συνδεσμολογίες και στις διατάξεις
του καλωδίου που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΘΕΔ) με το
ηλεκτρονικό ταξίμετρο με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, που έχουν
άμεση σχέση με λειτουργία της ΑΔΗΜΕ και της διαδικασίας έκδοσης αποδείξεων.
3. Η σφράγιση της Θύρας Ανάγνωσης Δεδομένων Φορολογικής Μνήμης (ΘΑΦΜ)
γίνεται με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε η επέμβαση σε αυτή με όποια μέσα δύνανται
να επηρεάζουν την ορθή λειτουργία της ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου, να είναι αδύνατη.
Επίσης το καλώδιο που συνδέει την Ειδική Θύρα Εισαγωγής Δεδομένων (ΕΘΕΔ) με
το ηλεκτρονικό ταξίμετρο βρίσκεται σταθερά και μόνιμα συνδεδεμένο τόσο με το
ταξίμετρο όσο και με την ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου με τέτοιο τρόπο ώστε η όποια
επέμβαση στις καλωδιώσεις, στις συνδεσμολογίες και στις διατάξεις που
δύνανται να επηρεάζουν την ορθή λειτουργία της ΑΔΗΜΕ−Ταξιμέτρου, να είναι
αδύνατη.
4. Η ανωτέρω διαδικασία εφαρμόζεται αναλόγως και στην περίπτωση πώλησης νέου
φορολογικού μηχανισμού των ανωτέρω μοντέλων ΑΔΗΜΕ − Ταξιμέτρων.
5. Περαιτέρω σε κάθε περίπτωση διακοπή της ηλεκτρικής τροφοδοσίας κατά τη
λειτουργία της ΑΔΗΜΕ Ταξιμέτρου, (ακόμα και όταν βρίσκεται σε κατάσταση
έκδοσης δελτίων) θα πρέπει να εκτυπώνεται το μήνυμα «Διακοπή Ηλεκτρικής
Τροφοδοσίας», να καταγράφεται στο επόμενο δελτίο ημερήσιας κίνησης «Ζ» και
συνακόλουθα στη φορολογική μνήμη ως «Αποσύνδεση» (από το διασυνδεόμενο
ηλεκτρονικό ταξίμετρο).
6. Η αποσφράγιση της μηχανής, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο, γίνεται στο χώρο
συντήρησης ή επισκευής από την επιχείρηση που έχει λάβει την άδεια
καταλληλότητας ή από εξουσιοδοτημένο τεχνικό αντιπρόσωπό της, καθώς και η
επανασφράγισή της όταν εκλείψει ο λόγος της αποσφράγισης.
Διευκρινίζεται ότι ο εξουσιοδοτημένος τεχνικός, μετά από κάθε αποσφράγιση
και επανασφράγιση, πρέπει να ενημερώνει το βιβλιάριο συντήρησης και να
αναγράφει ευκρινώς τα ατομικά του στοιχεία (ονοματεπώνυμο, αριθμό
ταυτότητας) ως και τον αριθμό σφραγίδας (ζουμπά) θέτοντας παράλληλα την
υπογραφή του και τη σφραγίδα της επιχείρησης, η οποία έχει εξουσιοδοτηθεί
για την επισκευή και συντήρηση των συγκεκριμένων τύπων Φ.Η.Μ., όπως το
συνημμένο υπόδειγμα.
7. Για όσους εκμεταλλευτές ΕΔΧ αυτοκινήτων (Ταξί) απαιτείται να προσαρμόσουν
τις χρησιμοποιούμενες φ.τ.μ, ώστε να δύνανται να ανταποκριθούν στην απαίτηση
των διατάξεων της απόφασης αυτής, υποχρεούνται να έχουν ολοκληρώσει τις
σχετικές διαδικασίες μέχρι 30−4−2014.
8. Μη συμμορφούμενοι φορολογικοί μηχανισμοί με τις απαιτήσεις των ανωτέρων
παραγράφων δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται ούτε να διατίθενται προς
πώληση ή χρήση.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 21 Φεβρουαρίου 2014
Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ