Π.Υ.Σ. 48/2019
Πράξη 48 της 23-12-2019 ΦΕΚ Α 214/30.12.2019
Καθορισμός διαδικασίας προκήρυξης ανοικτού διαγωνισμού για την επιλογή του Προέδρου και των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ), συγκρότηση της ανεξάρτητης Επιτροπής Επιλογής και λοιπά σχετικά θέματα.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις: α) του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄ 133) και ιδίως των άρθρων 82 έως 89 και 119,
β) του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κωδικοποίηση της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (Α΄98) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133),
γ) της περίπτωσης ε΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 24 του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α΄ 143),
δ) των άρθρων 7 και 8 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 131),
ε) του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 45),
στ) του π.δ. 80/2019 «Διορισμός του Κυριάκου Μητσοτάκη του Κωνσταντίνου, Προέδρου του Κόμματος «Νέα Δημοκρατία», ως Πρωθυπουργού» (Α΄ 118 ),
ζ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 121).
2. Την με αριθμ. ΔΙΠΔΑ/Φ4Π/32/οικ.41550/2019 εισήγηση της Προϊσταμένης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών, με την οποία βεβαιώνεται ότι δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
3. Την ανάγκη καθορισμού της διαδικασίας επιλογής του Προέδρου και των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ), καθώς και ρύθμισης λοιπών σχετικών θεμάτων.
4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας Πράξης δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
5. Την από 23 Δεκεμβρίου 2019 εισήγηση του Υπουργού Εσωτερικών προς το Υπουργικό Συμβούλιο, αποφασίζει:
Άρθρο 1
Έκδοση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος υποβολή υποψηφιοτήτων
1. Η Γενική Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών δημοσιεύει, με μέριμνά της, στην ιστοσελίδα του Υπουργείου και στον διαδικτυακό κόμβο www.opengov.gr πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πλήρωση των θέσεων των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ), το οποίο είναι πενταμελές, αποτελούμενο από τον Πρόεδρο και τέσσερα (4) ακόμη τακτικά μέλη.
2. Με την ανωτέρω πρόσκληση καλούνται οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις για διορισμό στις προκηρυσσόμενες θέσεις και διαθέτουν τα απαιτούμενα τυπικά προσόντα να υποβάλουν αποκλειστικά στην ηλεκτρονική διεύθυνση που προσδιορίζεται στην πρόσκληση, αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, συνοδευόμενη από αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα, εντός ορισμένης προθεσμίας. Στην εν λόγω πρόσκληση προσδιορίζονται όλα τα ειδικότερα θέματα της εν λόγω διαδικασίας, όπως ο τρόπος υποβολής των δικαιολογητικών που αποδεικνύουν τα αναφερόμενα στην αίτηση και στο βιογραφικό σημείωμα προσόντα.
3. Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν τα απαιτούμενα για τον διορισμό προσόντα τόσο κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων, όσο και κατά τον χρόνο του διορισμού.
Υποψηφιότητα που υποβάλλεται δεν εξετάζεται και απορρίπτεται ως απαράδεκτη, εφόσον:
α) δεν έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα αίτηση και βιογραφικό σημείωμα,
β) δεν έχει γίνει ηλεκτρονική υποβολή της,
γ) δεν αναγράφονται στοιχεία τηλεφωνικής και ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τον υποψήφιο,
δ) δεν ικανοποιούνται οι ελάχιστες απαραίτητες τυπικές προϋποθέσεις και τα προσόντα που προβλέπονται στον νόμο, την παρούσα και τη σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την επιλογή των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης,
ε) δεν έχουν προσκομιστεί μαζί με την αίτηση τα δικαιολογητικά έγγραφα που αποδεικνύουν τις ελάχιστες απαραίτητες τυπικές προϋποθέσεις και τα προσόντα σύμφωνα με τον νόμο, την παρούσα και τη σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος,
στ) δεν αναφέρεται στην υποβληθείσα αίτηση ότι στο πρόσωπο του υποψηφίου δεν συντρέχουν τα ρητώς αναφερόμενα στις διατάξεις των άρθρων 68-74 και στην παράγραφο 12 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 κωλύματα διορισμού, καθώς και τα κωλύματα των διατάξεων των άρθρων 5 και 8 του ν. 3528/2007.
Άρθρο 2
Θητεία Υποχρεώσεις των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης
1. H θητεία των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης ορίζεται πενταετής και μπορεί να ανανεωθεί μόνο μία (1) φορά. Κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4622/2019, δύο (2) από τα τέσσερα (4) μέλη κληρώνονται αμέσως μετά από τη λήψη της απόφασης επιλογής τους και διορίζονται για θητεία τριών (3) ετών, άλλα δύο (2) για θητεία πέντε (5) ετών. Στην κλήρωση αυτή, η οποία διενεργείται από τον Διοικητή της Αρχής και στην οποία καλούνται να παραστούν ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής που έχουν επιλεγεί, δεν περιλαμβάνεται ο Πρόεδρος της Αρχής, που διορίζεται για θητεία πέντε (5) ετών. Αν ανανεωθεί η θητεία μέλους που σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο διορίστηκε για περιορισμένη θητεία, η ανανέωση χωρεί για πλήρη θητεία πέντε (5) ετών. Η θητεία των μελών παρατείνεται αυτοδίκαια μέχρι τον διορισμό νέων. Ο χρόνος παράτασης της θητείας δεν μπορεί να υπερβεί σε κάθε περίπτωση τους έξι (6) μήνες. Το Συμβούλιο Διοίκησης μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί, εάν κάποια από τα μέλη της εκλείψουν ή αποχωρήσουν για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον τα λοιπά τακτικά μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας.
2. α) Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, έχουν υποχρέωση να τηρούν τις αρχές της αντικειμενικότητας, της αμεροληψίας και της ακεραιότητας, να υπηρετούν με συνέπεια τους σκοπούς της Αρχής και να ασκούν τις αρμοδιότητες που τους ανατίθενται από τον ν. 4622/2019 και από την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία, με γνώμονα την επίτευξη των στόχων και την αποτελεσματική και αποδοτική λειτουργία και δράση της Αρχής.
β) Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης υποχρεούνται σε δήλωση και έλεγχο της περιουσιακής τους κατάστασης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις τόσο κατά τη διάρκεια της θητείας τους, όσο και για δύο (2) έτη μετά από τη λήξη της θητείας τους και υπόκεινται σε κατά προτεραιότητα έλεγχο από την Γ΄ Μονάδα Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.
γ) Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους. Ιδιαίτερα οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διαδικασία που συνιστά συμμετοχή σε λήψη απόφασης ή διατύπωση γνώμης ή πρότασης εφόσον: αα) η ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντός τους συνδέεται με την έκβαση της υπόθεσης, ή ββ) είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε, έως και δευτέρου βαθμού, με κάποιον από τους ενδιαφερομένους, ή γγ) έχουν ιδιαίτερο δεσμό, ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερομένους. Τα ανωτέρω πρόσωπα οφείλουν να υπογράψουν σύμφωνο εμπιστευτικότητας και δήλωση για τη μη ύπαρξη σύγκρουσης συμφερόντων, προτού αναλάβουν τα καθήκοντά τους. Όταν οποιοδήποτε θέμα που άπτεται των συμφερόντων του Προέδρου ή άλλου μέλους του Συμβουλίου Διοίκησης τεθεί ενώπιον του Συμβουλίου Διοίκησης, το μέλος αυτό υποχρεούται να προβεί σε δήλωση σχετικά με τον λόγο που επιβάλλει την αποχή του κατά την έναρξη της συζήτησης, να μη συμμετάσχει στη συζήτηση και στη σχετική απόφαση και δεν προσμετράται για τον υπολογισμό απαρτίας. Σε περίπτωση κωλύματος συμμετοχής περισσότερων του ενός (1) μελών λόγω σύγκρουσης συμφερόντων, το Συμβούλιο Διοίκησης βρίσκεται σε απαρτία και αποφασίζει νόμιμα με τα λοιπά, μη κωλυόμενα, μέλη. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999). Τυχόν παράβαση των διατάξεων του παρόντος άρθρου και των σχετικών διατάξεων του Κανονισμού Λειτουργίας της Αρχής συνιστά σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.
Άρθρο 3
Τυπικά και συνεκτιμώμενα προσόντα αξιολόγησης των υποψηφίων Τρόπος απόδειξης αυτών
1. Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης είναι πρόσωπα εγνωσμένου κύρους, υψηλής επιστημονικής συγκρότησης και επαγγελματικής εμπειρίας σε τομείς που έχουν σχέση με τις αρμοδιότητες της Αρχής ή/και του Συμβουλίου Διοίκησης. Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν:
α) πτυχίο ή δίπλωμα Α.Ε.Ι. νομικής ή οικονομικής κατεύθυνσης ή διοίκησης επιχειρήσεων ή θετικών επιστημών ή δημόσιας διοίκησης ή διεθνών σπουδών ή ισότιμο τίτλο σπουδών σχολών της ημεδαπής ή αλλοδαπής αντίστοιχων ειδικοτήτων. Συνεκτιμώμενο προσόν κατά την επιλογή θεωρούνται οι μεταπτυχιακοί ή διδακτορικοί τίτλοι ελληνικού Α.Ε.Ι. ή αναγνωρισμένου ισότιμου της αλλοδαπής ή η αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. που αποδεικνύουν την επιστημονική εξειδίκευση σε συναφή προς τους σκοπούς της Αρχής ή/και τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Διοίκησης γνωστικά αντικείμενα,
β) επαγγελματική εμπειρία σε συναφή προς τους σκοπούς της Αρχής ή/και τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Διοίκησης αντικείμενα τουλάχιστον δέκα (10) ετών,
γ) άριστη γνώση τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας και ιδίως της αγγλικής. Η γνώση επιπλέον ξένων γλωσσών θεωρείται επιπρόσθετο προσόν.
2. Οι αναφερόμενες στις περιπτώσεις α) και γ) της παρ. 1 τυπικές προϋποθέσεις και προσόντα αποδεικνύονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα οικεία Παραρτήματα των προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π.
3. Η υπό περίπτωση β) της παρ. 1 επαγγελματική εμπειρία αποδεικνύεται στην περίπτωση υποψηφιότητας δημόσιου υπαλλήλου από το πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών και στην περίπτωση υποψηφιότητας ιδιώτη με βεβαίωση από τον οικείο ασφαλιστικό φορέα. Η Επιτροπή Επιλογής δύναται να ζητήσει, κατά την κρίση της, οποιοδήποτε άλλο δικαιολογητικό κρίνει απαραίτητο για την τεκμηρίωση της χρονικής διάρκειας και της συνάφειας της επαγγελματικής εμπειρίας του υποψηφίου.
Άρθρο 4
Κωλύματα διορισμού και ασυμβίβαστα
1. Οι υποψήφιοι πρέπει να μην έχουν κώλυμα διορισμού κατά τις διατάξεις των άρθρων 5 και 8 του Υπαλληλικού Κώδικα, είτε κατά τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων είτε κατά τον χρόνο του διορισμού, και επιπλέον:
α) Να μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή άλλου νομικού προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητά τους.
β) Να μην έχουν αποκλεισθεί από αρμόδια αρχή από την άσκηση ενός επαγγέλματος ή να μην τους έχει απαγορευθεί η ανάληψη θέσης Προϊσταμένου ή στελέχους οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, λόγω σοβαρού πειθαρχικού παραπτώματος.
γ) Να μην συνδέονται με οποιαδήποτε σχέση εργασίας με την Αρχή.
δ) Δεν μπορεί να διοριστεί Πρόεδρος ή μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης πρόσωπο, το οποίο είναι εν ενεργεία δικαστικός λειτουργός, είναι ή έχει διατελέσει μέλος της Βουλής ή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Κυβέρνησης ή των οργάνων διοίκησης πολιτικού κόμματος, κατά την τρέχουσα ή την προηγούμενη βουλευτική περίοδο, ή έχει ανακηρυχθεί υποψήφιος βουλευτής, κατά τις ίδιες ως άνω περιόδους.
ε) Ο Πρόεδρος και τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης δεν μπορούν να είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε, έως και δευτέρου βαθμού με τον Διοικητή ή οποιοδήποτε άλλο μέλος του Συμβουλίου Διοίκησης, του Προέδρου συμπεριλαμβανομένου.
2. Ως προς τα κωλύματα, ασυμβίβαστα και τους κανόνες αποφυγής σύγκρουσης συμφερόντων για τον Πρόεδρο του Συμβουλίου Διοίκησης εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 68 έως 74 του ν. 4622/2019 (Α΄133).
3. Σε περίπτωση που ο Πρόεδρος είναι μόνιμος δημόσιος υπάλληλος ή όργανο ή λειτουργός δημόσιου φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το Μητρώο φορέων Γενικής Κυβέρνησης που τηρεί η Ελληνική Στατιστική Αρχή, με τη λήξη της θητείας του επανέρχεται στην οργανική θέση που κατείχε πριν από τον διορισμό του. Σε αυτή την περίπτωση ο χρόνος της θητείας του λογίζεται, για κάθε βαθμολογική ή/και μισθολογική έννομη συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας σε θέση Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης.
4. Τα μέλη του Συμβουλίου Διοίκησης είναι μερικής απασχόλησης και δεν αναστέλλεται η άσκηση οποιουδήποτε δημόσιου λειτουργήματος, καθώς και η άσκηση καθηκόντων σε οποιαδήποτε θέση του Δημοσίου, ανεξάρτητων αρχών, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού και των επιχειρήσεών τους, των Ν.Π.Δ.Δ. και των κρατικών Ν.Π.Ι.Δ. ή δημόσιων επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων, τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους δεν επιτρέπεται να ασκούν οποιοδήποτε έμμισθο ή άμισθο λειτούργημα ή οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική δραστηριότητα που δεν συμβιβάζεται με την ιδιότητα ή τα καθήκοντα μέλους του Συμβουλίου Διοίκησης της Αρχής. Ιδίως, δεν επιτρέπεται να παρέχουν υπηρεσίες ή να έχουν οποιαδήποτε έννομη σχέση με εταιρεία ή επιχείρηση, εκ της οποίας μπορεί να προκληθεί σύγκρουση συμφερόντων. Δεν συνιστά για αυτούς ασυμβίβαστο η άσκηση καθηκόντων μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, με καθεστώς πλήρους ή μερικής απασχόλησης και η άσκηση καθηκόντων μέλους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Άρθρο 5
Συγκρότηση Ανεξάρτητης Επιτροπής Επιλογής
1. Η επιλογή των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης γίνεται από Ανεξάρτητη Επιτροπή Επιλογής («Επιτροπή»), η οποία συστήνεται σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019 και η οποία συγκροτείται από:
α) τον Πρόεδρο του ΑΣΕΠ ή έναν (1) Αντιπρόεδρο ως αναπληρωτή του υποδεικνυόμενο από αυτόν, ως Πρόεδρο της Επιτροπής,
β) δύο (2) Αντιπροέδρους ή Συμβούλους του ΑΣΕΠ υποδεικνυόμενους από τον Πρόεδρό του, με τους αναπληρωτές τους,
γ) έναν (1) Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, υποδεικνυόμενο από τον Πρόεδρο του ΝΣΚ, με τον αναπληρωτή του,
δ) τον Γενικό Γραμματέα Ανθρώπινου Δυναμικού Δημόσιου Τομέα, με τον αναπληρωτή του υποδεικνυόμενο από τον Υπουργό Εσωτερικών,
2. Γραμματειακή υποστήριξη στην Επιτροπή παρέχει υπάλληλος της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών με βαθμό Α’ με τον αναπληρωτή του, κατόπιν πρότασης του Υπουργού Εσωτερικών.
3. Για την εν γένει λειτουργία της Ανεξάρτητης Επιτροπής Επιλογής ισχύουν κατά τα λοιπά αναλόγως οι διατάξεις περί συλλογικών οργάνων του ν. 2690/1999.
4. Έργο της Επιτροπής είναι η κατάρτιση καταλόγου των επικρατέστερων υποψηφίων, για την κάλυψη των θέσεων του Προέδρου και των μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, βάσει των προκαθορισμένων και αντικειμενικών κριτηρίων που περιγράφονται στις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 88 του ν. 4622/2019, στην παρούσα, καθώς και στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψη και τους λόγους απόρριψης υποψηφιοτήτων που αναφέρονται στο άρθρο 1 της παρούσας. Ο κατάλογος αποτελείται από διπλάσιο αριθμό υποψηφίων από τον αριθμό των σχετικών θέσεων και υποβάλλεται στο Υπουργικό Συμβούλιο. Σε περίπτωση που οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τον διπλάσιο αριθμό των θέσεων, τότε περιλαμβάνονται όλοι οι υποψήφιοι στον εν λόγω κατάλογο.
Άρθρο 6
Διαδικασία παραλαβής και αξιολόγησης υποψηφιοτήτων
1. Η Γενική Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εσωτερικών παραλαμβάνει το σύνολο των αιτήσεων, των βιογραφικών σημειωμάτων και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ή δικαιολογητικό καταθέσουν οι υποψήφιοι.
2. Για τη διαμόρφωση του καταλόγου των επικρατέστερων υποψηφίων και την κρίση της Επιτροπής Επιλογής:
α) το σύνολο των συνεκτιμώμενων προσόντων της περ. α. της παρ. 1 του άρθρου 3 της παρούσας βαθμολογείται κατά ανώτατο όριο με 400 μόρια,
β) η συναφής επαγγελματική εμπειρία προς τους σκοπούς της Αρχής ή/και τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Διοίκησης που υπερβαίνει τα 10 έτη βαθμολογείται κατ’ ανώτατο όριο με 500 μόρια και
γ) η άριστη γνώση επιπλέον της πρώτης ξένων γλωσσών βαθμολογείται κατ’ ανώτατο όριο με 100 μόρια.
3. Σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας, η Επιτροπή έχει δικαίωμα να ζητήσει την προσκόμιση οποιουδήποτε δημόσιου ή ιδιωτικού εγγράφου, το οποίο κρίνει αναγκαίο, προκειμένου να επιβεβαιώσει την ύπαρξη συγκεκριμένων επιστημονικών ή επαγγελματικών προσόντων των υποψηφίων ή τη συνδρομή κωλυμάτων ή λόγων αποκλεισμού τους.
4. Μετά από την, κατά τα ανωτέρω, ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης των υποψηφίων η Επιτροπή συντάσσει πρακτικό, σχετικά με τη διαδικασία που ακολουθήθηκε και τις αποφάσεις. Οι αποφάσεις αποκλεισμού υποψηφίων και μοριοδότησης των επιλέξιμων υποψηφίων είναι αιτιολογημένες. Είναι δυνατή η καταχώρηση του σκεπτικού είτε ενιαία είτε ανά μέλος.
5. Παράλληλα, η Επιτροπή συντάσσει και δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Εσωτερικών, στον διαδικτυακό κόμβο www.opengov.gr, καθώς και στην ιστοσελίδα της Αρχής πίνακες: α) αποκλειομένων, β) επιλεξίμων, αλλά μη προτεινομένων και γ) προτεινομένων. Οι υποψήφιοι αναφέρονται ονομαστικά μόνο στον (γ) πίνακα ενώ στους λοιπούς πίνακες αναφέρεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησής τους. Στον πίνακα υπό στοιχείο (α) καταχωρίζονται ο λόγος ή οι λόγοι του αποκλεισμού.
Άρθρο 7
Διαδικασία υποβολής και εξέτασης ενστάσεων
Οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ανάρτηση των πινάκων να υποβάλουν ένσταση ενώπιον της Επιτροπής Επιλογής. Η Επιτροπή αποφαίνεται σχετικά εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών.
Άρθρο 8
Υποβολή καταλόγου στο Υπουργικό Συμβούλιο
Η Επιτροπή υποβάλλει προς το Υπουργικό Συμβούλιο τον κατάλογο των επικρατέστερων υποψηφίων βάσει της κατάταξης αυτών συνοδευόμενο από το συνταχθέν πρακτικό, με σκοπό το Υπουργικό Συμβούλιο να επιλέξει από τον ανωτέρω κατάλογο, ισάριθμους με τις προς πλήρωση θέσεις υποψηφίους και να υποβάλει προς έγκριση κάθε έναν από αυτούς από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.
Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Ο Πρωθυπουργός
Τα Μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου
Ακριβές Αντίγραφο Ο Γενικός Γραμματέας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων
ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΝΑΤΖΗΣ