Π.Δ. 65/2024

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 65  ΦΕΚ Α 189/21.11.2024

Τροποποίηση του π.δ. 52/2005 «Ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) σύμφωνα με την Οδηγία 2003/25/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Απριλίου 2003 (L 123/22/17.5.2003)» (Α’  79), σε συμμόρφωση με την Οδηγία (ΕΕ) 2023/946 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαΐου 2023 (L 128), για την τροποποίηση της Oδηγίας 2003/25/ΕΚ όσον αφορά τη συμπερίληψη βελτιωμένων απαιτήσεων ευστάθειας και την εναρμόνιση της εν λόγω Oδηγίας με τις απαιτήσεις ευστάθειας που ορίζονται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Των παρ. 1 και 3 του άρθρου 1 και των άρθρων 3 και 4 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού δικαίου» (Α’ 34), όπως το άρθρο 3 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α’ 101) και το άρθρο 4 αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και τροποποιήθηκε εν τέλει με το άρθρο 20 του v. 4753/2020 (Α’ 227),

β) του άρθρου δεύτερου του ν. 3671/2008 «Κύρωση της Συνθήκης της Λισσαβώνας που τροποποιεί τη Συνθήκη για την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Συνθήκη περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και ορισμένες συναφείς πράξεις» (Α’ 129),

γ) των άρθρων 32 παρ. 2 και 36 παρ. 2 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ν.δ. 187/1973, Α’ 261),

δ) του άρθρου 118 παρ. 10 του ν. 4504/2017 «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

2. Το άρθρο 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133), και το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, όπως προκύπτει από το 2811.8/13426/21.02.2024 εισηγητικό σημείωμα της Γενικής Διευθύντριας Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

3. Την 83/2024 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Με πρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Σκοπός
Σκοπός του παρόντος προεδρικού διατάγματος είναι η τροποποίηση του π.δ. 52/2005 «Ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) σύμφωνα με την Οδηγία 2003/25/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Απριλίου 2003 (L 123/22/17.5.2003)» (Α’ 79), σε συμμόρφωση με την Οδηγία (ΕΕ) 2023/946 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 10ης Μαΐου 2023 (L 128), για την τροποποίηση της οδηγίας 2003/25/ΕΚ όσον αφορά τη συμπερίληψη βελτιωμένων απαιτήσεων ευστάθειας και την εναρμόνιση της εν λόγω Οδηγίας με τις απαιτήσεις ευστάθειας που ορίζονται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Άρθρο 2
(Άρθρο 1 της Οδηγίας 2023/946/ΕΕ)
1. Το άρθρο 2 του π.δ. 52/2005 (Ορισμοί) τροποποιείται ως εξής:

α) Τα στοιχεία β) και γ) αντικαθίστανται ως εξής: «β) “υπάρχον επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro)”,το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο του οποίου έχει τοποθετηθεί η τρόπιδα ή το οποίο βρίσκεται σε ανάλογο στάδιο κατασκευής πριν από τις 5 Δεκεμβρίου 2024. Ως ανάλογο στάδιο κατασκευής νοείται το στάδιο κατά το οποίο:

i) αρχίζει η ναυπήγηση που προσδιορίζει ένα συγκεκριμένο πλοίο και

ii) έχει αρχίσει η συναρμολόγηση του εν λόγω πλοίου, που αντιστοιχεί σε τουλάχιστον 50 τόνους ή στο 1 % της εκτιμώμενης μάζας του δομικού υλικού, οποιοδήποτε εκ των δύο μεγεθών είναι μικρότερο·

γ) “νέο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro)”, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro) το οποίο δεν είναι υπάρχον επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro)»,

β) το στοιχείο ε) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «ε) “σύμβαση SOLAS”, η διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα του 1974 που κυρώθηκε με τον ν. 1045/1980 (Α’ 95) και οι ισχύουσες τροποποιήσεις της·»,

γ) Μετά το στοιχείο ε) προστίθενται νέα στοιχεία εα), εβ), και εγ) ως ακολούθως:

«εα) “SOLAS 90”, η διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα του 1974, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση MSC.117(74), η οποία κυρώθηκε με το π.δ. 98/2016 (Α’ 166).

εβ) “SOLAS 2009”, η διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα του 1974, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση MSC.216(82), η οποία κυρώθηκε με την 2222.1-1.2/66128/07.09.2018 απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 4380).

εγ) “SOLAS 2020”, η διεθνής σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα του 1974, όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση MSC.421(98), η οποία κυρώθηκε με την 2222.1-1.2/61978/23.08.2019 απόφαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Β’ 3350).»,

δ) το στοιχείο στ) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «στ) “τακτικό δρομολόγιο”, σειρά διαπλεύσεων επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (ro-ro), οι οποίες εκτελούνται κατά τρόπο ώστε να εξυπηρετείται η συγκοινωνία μεταξύ των ίδιων δύο ή περισσοτέρων λιμένων, ή σειρά δρομολογίων από και προς τον ίδιο λιμένα χωρίς ενδιάμεσες προσεγγίσεις, είτε

i) σύμφωνα με δημοσιευμένο πρόγραμμα είτε

ii) με διαδρομές τόσο τακτικές ή συχνές, ώστε να αποτελούν εμφανώς συστηματική σειρά»,

ε) το στοιχείο θ) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «θ) “κράτος λιμένα”, το κράτος μέλος προς ή από τους λιμένες του οποίου εκτελεί τακτικό δρομολόγιο ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro)»,

στ) το στοιχείο ια) αντικαθίσταται ως ακολούθως: «ια) “ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας”, όταν χρησιμοποιείται ως κοινός όρος, οι απαιτήσεις ευστάθειας που αναφέρονται στο άρθρο 6»,

ζ) μετά το στοιχείο ιγ), προστίθεται νέο στοιχείο ιδ) ως ακολούθως:

«ιδ) “εταιρεία”, ο πλοιοκτήτης του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (ro-ro) ή κάθε άλλος οργανισμός ή πρόσωπο, όπως ο διαχειριστής ή ο ναυλωτής πλοίου άνευ μόνιμου πληρώματος, που έχει αναλάβει από τον πλοιοκτήτη την ευθύνη για την εκτέλεση δρομολογίων από το επιβατηγό πλοίο.».

2. Η παρ. 2 του άρθρου 3 του π.δ. 52/2005 (Πεδίο Εφαρμογής) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«2. Τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που φέρουν τη σημαία κράτους που δεν είναι κράτος μέλος, πριν αρχίσουν να εκτελούν τους πλόες που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο από ή προς ελληνικούς λιμένες, πρέπει να πληρούν στο ακέραιο τις απαιτήσεις του παρόντος διατάγματος και του π.δ. 93/2019 (Α’ 152).».

3. Το άρθρο 4 του π.δ. 52/2005 (Σημαντικά ύψη κύματος) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Άρθρο 4 (Άρθρο 4 της Οδηγίας)

Σημαντικά ύψη κύματος Για την εφαρμογή των ειδικών απαιτήσεων ευστάθειας που παρατίθενται στο τμήμα Α του Παραρτήματος I, χρησιμοποιούνται τα σημαντικά ύψη κύματος (hs), με σκοπό να προσδιοριστεί το ύψος των υδάτων στο κατάστρωμα οχημάτων. Τα αριθμητικά στοιχεία για τα σημαντικά ύψη κύματος είναι εκείνα για τα οποία η πιθανότητα υπέρβασης είναι μικρότερη του 10 % επί ετησίας βάσεως.».

4. Οι παρ. 1 και 3 του άρθρου 5 του π.δ. 52/2005 (Θαλάσσιες περιοχές) αντικαθίστανται ως ακολούθως:

«1. Η αρμόδια Διεύθυνση του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καταρτίζει και τηρεί ενημερωμένο κατάλογο των θαλασσίων περιοχών όπου τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) εκτελούν τακτικά δρομολόγια από και προς ελληνικούς λιμένες, με τις αντίστοιχες τιμές σημαντικών υψών κύματος σε αυτές τις περιοχές.»

και «3. Ο κατάλογος δημοσιεύεται σε δημόσια βάση δεδομένων, διαθέσιμη στον ιστότοπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η θέση των πληροφοριών αυτών, καθώς και τυχόν ενημερώσεις του καταλόγου και η αιτιολόγησή τους κοινοποιούνται στην Επιτροπή.».

5. Το άρθρο 6 του π.δ. 52/2005 (Ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Άρθρο 6 (Άρθρο 6 της Οδηγίας)

Ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας

1. Με την επιφύλαξη της εφαρμογής της οδηγίας 2009/45/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 6ης Μαΐου 2009 (L 163), η οποία αποτελεί αναδιατύπωση της οδηγίας 98/18/ΕΚ του Συμβουλίου της 17ης Μαρτίου 1998 για τους κανόνες και τα πρότυπα ασφαλείας για τα επιβατηγά πλοία (EEL 144), η οποία έχει ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη με το π.δ. 103/1999 (Α’ 110), τα νέα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που έχουν πιστοποιηθεί για τη μεταφορά περισσότερων από 1350 επιβαινόντων πρέπει να πληρούν τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που ορίζονται στο κεφάλαιο II-1, μέρος Β της SOLAS 2020.

2. Κατ’ επιλογή της εταιρείας, τα νέα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που έχουν πιστοποιηθεί για τη μεταφορά 1350 ή λιγότερων επιβαινόντων συμμορφώνονται με:

α) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α του παρόντος διατάγματος, ή με,

β) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Β του παρόντος διατάγματος.

Για κάθε τέτοιο πλοίο, οι αρμόδιες Διευθύνσεις του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κοινοποιούν στην Επιτροπή, εντός δύο μηνών από την ημερομηνία έκδοσης του πιστοποιητικού που αναφέρεται στο άρθρο 8, την επιλογή της δυνατότητας που αναφέρεται στο πρώτο εδάφιο και περιλαμβάνει στην κοινοποίηση αυτή τα στοιχεία που αναφέρονται στο Παράρτημα III.

3. Κατά την εφαρμογή των απαιτήσεων που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α, χρησιμοποιούνται οι κατευθυντήριες γραμμές που καθορίζονται στο Παράρτημα II εφόσον αυτό είναι εφικτό και συμβατό με τον σχεδιασμό του ελεγχόμενου πλοίου.

4. Κατ’ επιλογή της εταιρείας, τα υπάρχοντα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που έχουν πιστοποιηθεί για τη μεταφορά περισσότερων από 1350 επιβαινόντων και που δρομολογούνται από την εταιρεία σε τακτικά δρομολόγια προς ή από λιμένα κράτους μέλους μετά τις 5 Δεκεμβρίου 2024, και τα οποία δεν είχαν πιστοποιηθεί ποτέ σύμφωνα με το παρόν διάταγμα, συμμορφώνονται με:

α) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Κεφάλαιο II-1, Μέρος Β της SOLAS 2020, ή

β) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α του παρόντος προεδρικού διατάγματος, επιπλέον εκείνων που έχουν θεσπιστεί στο Κεφάλαιο II-1, Μέρος Β της SOLAS 2009.

Οι εφαρμοζόμενες απαιτήσεις ευστάθειας σημειώνονται στο πιστοποιητικό του πλοίου που απαιτείται βάσει του άρθρου 8.

5. Κατ’ επιλογή της εταιρείας, τα υπάρχοντα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που έχουν πιστοποιηθεί για τη μεταφορά 1350 ή λιγότερων επιβαινόντων και δρομολογούνται από την εταιρεία σε τακτικά δρομολόγια προς ή από λιμένα κράτους μέλους μετά τις 5 Δεκεμβρίου 2024, και τα οποία δεν είχαν πιστοποιηθεί ποτέ σύμφωνα με το παρόν διάταγμα, συμμορφώνονται με:

α) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α του παρόντος διατάγματος ή,

β) τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Β του παρόντος διατάγματος.

Οι εφαρμοζόμενες απαιτήσεις ευστάθειας σημειώνονται στο πιστοποιητικό του πλοίου που αναφέρεται στο άρθρο 8.

6. Το άρθρο 7 του π.δ. 52/2005 (Εισαγωγή των ειδικών απαιτήσεων ευστάθειας) διαγράφεται.

7. Το άρθρο 8 του π.δ. 52/2005 (Πιστοποιητικά) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Άρθρο 8 (Άρθρο 8 της Οδηγίας)

Πιστοποιητικά

1. Όλα τα νέα και τα υπάρχοντα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που φέρουν την ελληνική σημαία απαιτείται να φέρουν πιστοποιητικό, το οποίο επιβεβαιώνει τη συμμόρφωσή τους με τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που αναφέρονται στο άρθρο 6.

Τα πιστοποιητικά εκδίδονται από την αρμόδια Διεύθυνση του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή τον αναγνωρισμένο, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 391/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 (L 131), Οργανισμό, ο οποίος εξουσιοδοτείται από τις Ελληνικές Αρχές, και είναι δυνατόν να συνδυάζονται με άλλα σχετικά πιστοποιητικά. Για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που πληρούν τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α, το πιστοποιητικό αναφέρει μέχρι ποιο σημαντικό ύψος κύματος το πλοίο είναι σε θέση να πληροί τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας.

Το πιστοποιητικό αυτό παραμένει σε ισχύ καθ’ όσο χρονικό διάστημα το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (roro) εκτελεί δρομολόγια σε μια περιοχή που χαρακτηρίζεται από ίσο ή μικρότερο σημαντικό ύψος κύματος.

2. Η Ελλάδα, υπό την ιδιότητά της ως κράτους λιμένα, αναγνωρίζει τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε..

3. Η Ελλάδα, υπό την ιδιότητά της ως κράτους λιμένα, δέχεται τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί από τρίτη χώρα, τα οποία πιστοποιούν ότι το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro) πληροί τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που θεσπίζονται στο παρόν διάταγμα.».

8. Το άρθρο 9 του π.δ. 52/2005 (Εποχική και βραχείας διάρκειας δρομολόγηση) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Άρθρο 9 (Άρθρο 9 της Οδηγίας)

Εποχική και άλλη βραχείας διάρκειας δρομολόγηση

1. Εάν μια εταιρεία που εκτελεί τακτικό δρομολόγιο επί ετησίας βάσεως επιθυμεί να εισαγάγει επιπρόσθετα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro), για να εκτελούν δρομολόγια σε αυτή τη γραμμή για βραχύτερη χρονική περίοδο, το γνωστοποιεί στoν Κλάδο Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στις αρμόδιες αρχές τυχόν άλλου κράτους λιμένα, το αργότερο ένα μήνα πριν τα πλοία αυτά δρομολογηθούν στην εν λόγω γραμμή.

2. Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες, μετά από απρόβλεπτα περιστατικά, πρέπει να δρομολογηθεί σύντομα ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro) σε αντικατάσταση άλλου προκειμένου να συνεχισθεί η εξυπηρέτηση της γραμμής, εφαρμόζονται το άρθρο 5 παρ. 4 του π.δ. 93/2019 (Α’ 152) και το σημείο 1.3 του Παραρτήματος XV του π.δ. 16/2011 (Α’ 36), αντί της απαίτησης κοινοποίησης της παραγράφου 1.

3. Αν μια εταιρεία επιθυμεί να εκτελεί εποχικό τακτικό δρομολόγιο για βραχύτερη χρονική περίοδο που δεν υπερβαίνει τους έξι μήνες τον χρόνο, το γνωστοποιεί στη Διεύθυνση Επιθεώρησης Πλοίων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και στις αρμόδιες αρχές τυχόν άλλου κράτους λιμένα, το αργότερο τρεις μήνες πριν από την εν λόγω δρομολόγηση.

4. Για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που συμμορφώνονται με τις ειδικές απαιτήσεις του Παραρτήματος I, Τμήμα Α, όταν η δρομολόγηση κατά την έννοια των παραγράφων 1, 2 και 3 του παρόντος άρθρου λαμβάνει χώρα υπό συνθήκες χαμηλότερου σημαντικού ύψους κύματος από εκείνες που έχουν καθοριστεί για την ίδια θαλάσσια περιοχή για δρομολόγηση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, η Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μπορεί, προκειμένου να καθορίσει το ύψος των υδάτων στο κατάστρωμα για την εφαρμογή των ειδικών απαιτήσεων ευστάθειας που παρατίθενται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α, να χρησιμοποιήσει την τιμή του σημαντικού ύψους κύματος που εφαρμόζεται για τη βραχύτερη περίοδο. Η τιμή του σημαντικού ύψους κύματος που εφαρμόζεται για τη βραχύτερη αυτή χρονική περίοδο συμφωνείται μεταξύ των κρατών μελών ή, όταν είναι πρόσφορο και δυνατόν, μεταξύ των κρατών μελών και των τρίτων χωρών και στα δύο άκρα της διαδρομής.

5. Κατόπιν συμφωνίας της αρμόδιας αρχής του κράτους ή των κρατών λιμένα για δρομολόγηση, κατά την έννοια των παραγράφων 1, 2 και 3, το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο (ro-ro) που εκτελεί τα εν λόγω δρομολόγια απαιτείται να φέρει πιστοποιητικό, το οποίο να επιβεβαιώνει τη συμμόρφωσή του προς τις διατάξεις του παρόντος διατάγματος, όπως προβλέπεται στο άρθρο 8 παράγραφος 1.

9. Το Παράρτημα I του π.δ. 52/2005, τροποποιείται ως ακολούθως:

α) μετά τον τίτλο προστίθεται η ακόλουθη επικεφαλίδα ως ακολούθως:

«Τμήμα A»,

β) μετά τη νέα επικεφαλίδα, προστίθεται η ακόλουθη εισαγωγική πρόταση ως ακολούθως: «

Τμήμα A

Για τους σκοπούς του Τμήματος Α, οι παραπομπές στους κανονισμούς της σύμβασης SOLAS νοούνται ως παραπομπές στους εν λόγω κανονισμούς όπως εφαρμόζονται στο πλαίσιο της SOLAS 90.»,

γ) στο σημείο 1, η παράγραφος πριν από τα σημεία 1.1 έως 1.6 αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Επιπλέον των απαιτήσεων του κανονισμού II-1/Β/8 της σύμβασης SOLAS σχετικά με τη στεγανή υποδιαίρεση και την ευστάθεια σε περίπτωση βλάβης, πληρούνται οι απαιτήσεις του παρόντος τμήματος.»,

δ) το σημείο 3.1 αντικαθίσταται ως ακολούθως: «3.1. Για πλοία τα οποία πρόκειται να δρομολογηθούν μόνο για βραχύτερη χρονική περίοδο, κατά την έννοια του άρθρου 9, τα κράτη λιμένα που περιλαμβάνονται στη διαδρομή συμφωνούν το εφαρμοστέο σημαντικό ύψος κύματος.»,

ε) μετά το σημείο 6.2 του Προσαρτήματος υπό τον τίτλο «Μέθοδος Δοκιμής Μοντέλου» όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του π.δ. 70/2006 (Α’ 73), προστίθεται το ακόλουθο Τμήμα Β ως ακολούθως:

«Τμήμα Β Πρέπει να πληρούνται οι απαιτήσεις του Κεφαλαίου II-1, Μέρος Β της SOLAS 2020. Ωστόσο, κατά παρέκκλιση από τον κανονισμό II-1/B/6.2.3 της SOLAS 2020, ο απαιτούμενος δείκτης υποδιαίρεσης R καθορίζεται ως εξής:

Επιβαίνοντες (N) Δείκτης υποδιαίρεσης (R)

N < 1 000 R = 0,000088*N + 0,7488

1 000 ≤ N ≤ 1 350 R = 0,0369 * ln (N + 89,048) + 0,579 όπου: Ν = συνολικός αριθμός επιβαινόντων».

10. Η εισαγωγική παράγραφος του Μέρους Ι (Εφαρμογή) του Παραρτήματος II του π.δ. 52/2005, αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παράγραφος 3 του παρόντος διατάγματος, οι παρούσες κατευθυντήριες γραμμές χρησιμοποιούνται από την Διεύθυνση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατά την εφαρμογή των ειδικών απαιτήσεων ευστάθειας που καθορίζονται στο Παράρτημα I, Τμήμα Α, εφόσον είναι εφικτό και συμβατό με τον σχεδιασμό του ελεγχόμενου πλοίου. Οι αριθμοί των παραγράφων που παρατίθενται κατωτέρω αντιστοιχούν στους αριθμούς των παραγράφων του Παραρτήματος I, Μέρος Α.».

11. Μετά το Μέρος ΙΙ του Παραρτήματος ΙΙ του π.δ. 52/2005, με τίτλο «Δοκιμή Μοντέλου», το οποίο αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του π.δ. 70/2006 (Α’ 73), προστίθεται νέο Παράρτημα IIΙ ως ακολούθως:

«ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ III ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗΣ

Δεδομένα που πρέπει να κοινοποιούνται σύμφωνα με το άρθρο 6, παράγραφος 2:

I. Γενικά δεδομένα:

1) Εφαρμοστέες απαιτήσεις ευστάθειας: Τμήμα Α ή Τμήμα Β του Παραρτήματος I

2) Αριθμός ταυτοποίησης πλοίου (αριθμός ΔΝΟ, διακριτικός αριθμός)

3) Κύρια χαρακτηριστικά

4) Σχέδιο γενικής διάταξης

5) Αριθμός επιβαινόντων

6) Ολική χωρητικότητα (GT)

7) Το πλοίο είναι αμφίδρομο: Ναι/Όχι

8) Το πλοίο έχει μακρύ κατώτερο χώρο φορτίου: Ναι/Όχι

II. Ειδικά δεδομένα για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που υπόκεινται στις απαιτήσεις ευστάθειας στο πλαίσιο πιθανοθεωρητικής προσέγγισης της σύμβασης SOLAS:

1) dl, dp, ds.

2) R — απαιτούμενος δείκτης.

3) Σχέδιο διάταξης (σχέδιο υδατοστεγούς ακεραιότητας) για τα επιμέρους διαμερίσματα με όλα τα σημεία εσωτερικών και εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένων των συνδεδεμένων επιμέρους διαμερισμάτων τους, και χαρακτηριστικά που χρησιμοποιούνται για τη μέτρηση των χώρων, όπως το σχέδιο γενικής διάταξης και το σχέδιο δεξαμενών· πρέπει να περιλαμβάνονται τα όρια διαμήκους, εγκάρσιας και κατακόρυφης υποδιαίρεσης. Η τεκμηρίωση αυτή πρέπει να υποβάλλεται στις αρχές σύμφωνα με το σημείο 2.2 του Προσαρτήματος της απόφασης MSC.429(98) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

4) Επιτευχθείς δείκτης υποδιαίρεσης Α με συνοπτικό πίνακα όλων των συμβολών για όλες τις ζώνες που υπέστησαν ζημία, με χωριστή στήλη με τον δείκτη υποδιαίρεσης που μπορεί να επιτευχθεί (w*p*v). Η τεκμηρίωση αυτή πρέπει να υποβάλλεται στις αρχές σύμφωνα με το σημείο 2.3.1 του Προσαρτήματος της απόφασης MSC.429(98) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

5) Για περιπτώσεις ζημίας στις ζώνες 1 και 2, το ποσοστό των περιπτώσεων ζημίας που δεν διερευνήθηκαν [δηλαδή περιπτώσεις που δεν περιλαμβάνονται στον συντελεστή (w*p*v)], όπου s = 0, s = 1 και 0 < s < 1.

6) Για περιπτώσεις ζημίας στις ζώνες 1 και 2, το ποσοστό των περιπτώσεων ζημίας που αφορούν χώρους οχημάτων (ro-ro) που δεν διερευνήθηκαν [δηλαδή περιπτώσεις που δεν περιλαμβάνονται στον συντελεστή (w*p*v)], όπου s = 0, s = 1 και 0< s < 1.

7) Για κάθε ζημία που συμβάλλει στον δείκτη υποδιαίρεσης Α που έχει επιτευχθεί, προσδιορισμός των κατακλυσθέντων χώρων, της συμβάλλουσας τιμής και του συντελεστή “s”. Η τεκμηρίωση αυτή πρέπει να υποβάλλεται στις αρχές σύμφωνα με το σημείο 2.3.1 του Προσαρτήματος της απόφασης MSC.429(98) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

8) Χαρακτηριστικά μη συμβαλλουσών ζημιών (s = 0 και p > 0) για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) εξοπλισμένα με μακρύ κατώτερο χώρο φορτίου, συμπεριλαμβανομένων όλων των λεπτομερειών των υπολογιζόμενων συντελεστών. Η τεκμηρίωση αυτή πρέπει να υποβάλλεται στις αρχές σύμφωνα με το σημείο 2.3.1 του Προσαρτήματος της απόφασης MSC.429(98) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού.

III. Ειδικά δεδομένα για επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) που εφαρμόζουν το Παράρτημα I, Τμήμα Α:

1) Μέθοδος συμμόρφωσης: δοκιμές μοντέλου υπολογισμοί

Αναφέρετε αν οι υπολογισμοί των υδάτων στο κατάστρωμα έχουν αποφευχθεί, για λόγους όπως το εναπομείναν ύψος εξάλων άνω των 2,0 μ. σε όλες τις περιπτώσεις ζημίας: Ναι/Όχι

2) Σημαντικό ύψος κύματος σύμφωνα με το π.δ. 52/2005, όπως ισχύει».

Άρθρο 3
Μεταβατικές διατάξεις
Τα υπάρχοντα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) τα οποία εκτελούσαν τακτικά δρομολόγια προς ή από κράτος μέλος έως τις 5 Δεκεμβρίου 2024 συνεχίζουν να συμμορφώνονται με τις ειδικές απαιτήσεις ευστάθειας που καθορίζονται στην έκδοση του Παραρτήματος I που ίσχυε στις 17 Νοεμβρίου 2004, ημερομηνία έναρξης ισχύος του π.δ. 52/2005 (Α’ 79).

Άρθρο 4
Έναρξη Ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει την 5η Δεκεμβρίου 2024.

Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.

Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2024

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Οι Υπουργοί

Εθνικής Οικονομίας Ναυτιλίας και Οικονομικών και Νησιωτικής Πολιτικής

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ