ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 12 ΦΕΚ Α29/23.2.2022

Τροποποίηση του π.δ. 221/2001 ‘‘Κανονισμός ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος των ταχυπλόων σκαφών (High Speed Craft)’’ (Α’ 171).

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) των άρθρων 32 και 36 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, όπως κυρώθηκε με το άρθρο μόνον του ν.δ. 187/1973 «περί Κώδικος Δημοσίου ναυτικού Δικαίου» (Α’ 261).

β) του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (Α’ 98).

γ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).

δ) του π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

ε) της υπ’ αρ. 1218.112/1/98 απόφασης Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας «Αποδοχή του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη (INTERNATIONAL CODE OF SAFETY FOR HIGH SPEED CRAFT)» (Β’ 726).

στ) της υπ’ αρ. 4113.179/01/2004 απόφασης Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας «Αποδοχή του Διεθνούς Κώδικα για τα Ταχύπλοα Σκάφη 2000 (INTERNATIONAL CODE OF SAFETY FOR HIGH SPEED CRAFT), όπως αυτός υιοθετήθηκε από τον ΙΜΟ, σύμφωνα με την απόφαση MSC 97(73)/05-12-2000» (Β’ 341).

ζ) του άρθρου 13 της υπ’ αρ. 3522.2/08/2013 απόφασης Υπουργών Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου «Κανονισμός για την εφαρμογή απαιτήσεων της σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 της διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας» (Β’ 1671).

η) της υπ’ αρ. 2070.0/43184/2020 απόφασης Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Καθορισμός της κατανομής των αρμοδιοτήτων του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ)» (Β’ 3117).

θ) της υπ’ αρ. 1000.0/785/2021 κοινής απόφασης Πρωθυπουργού και Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Κωνσταντίνο Κατσαφάδο» (Β’ 24).

ι) της παρ. 10 του άρθρου 118 του ν. 4504/2017 «Διά βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις» (Α’ 184).

2. Την ανάγκη τροποποίησης των διατάξεων του Κανονισμού ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος των ταχυπλόων σκαφών (High Speed Craft), για την προσαρμογή τους προς τις νέες απαιτήσεις σχεδίασης και κατασκευής των εν λόγω σκαφών.

3. Το υπ’ αρ. 2811.8/68223/2021/20-09-2021 Εισηγητικό Σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

4. Την υπ’ αρ. 3/2022 γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

5. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Η παρ. 1 του άρθρου 3 του Κανονισμού ενδιαίτησης επιβατών και πληρώματος των ταχυπλόων σκαφών (High Speed Craft), που τέθηκε σε εφαρμογή με το άρθρο πρώτο του π.δ. 221/2001 (Α’ 171) αντικαθίσταται ως εξής:

«1.(α) Οι χώροι ενδιαίτησης επιβατών πρέπει να έχουν καθαρό ύψος τουλάχιστον 2,10 μέτρα, μετρούμενο από την άνω όψη της επίστρωσης δαπέδου μέχρι την κάτω όψη της επένδυσης της οροφής.

(β) Ειδικά οι περιοχές των χώρων ενδιαίτησης επιβατών, όπου υπάρχουν μονίμως εγκατεστημένα καθίσματα αεροπορικού τύπου, καθώς και ερμάρια οροφής υπεράνω των εν λόγω περιοχών για την τοποθέτηση των αποσκευών και την ασφάλιση στη θέση στοιβασίας τους σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Ταχυπλόων Σκαφών του ΙΜΟ, πρέπει να έχουν καθαρό ύψος τουλάχιστον 1,80 μέτρα, μετρούμενο από την άνω όψη της επίστρωσης δαπέδου μέχρι την κάτω όψη της επένδυσης της χαμηλότερης πλευράς των ερμαρίων οροφής.».

Άρθρο 2
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος κανονισμού.

Αθήνα, 16 Φεβρουαρίου 2022

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ