ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΥΠΟΒΟΛΕΣ
ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ (B2B & B2G) ΜΕΣΩ ΠΑΡΟΧΟΥ
Αυτή η έκδοση περιέχει παρέμβαση σε πολλές επιλογές του προγράμματός σας για να
εξυπηρετηθεί η υποχρέωση αποστολών Ηλεκτρονικών Τιμολογίων στο ΚΕ(ντρο) Δ(ιαλει-
τουργικότητας) του Δημοσίου. Η υπηρεσία αυτή υποδέχεται τα τιμολόγια διαφόρων φορέων
του Δημοσίου που προοδευτικά εντάσσονται στην πλατφόρμα αυτή (ΚΕΔ).
Η περιγραφή λοιπόν των αλλαγών αυτής της έκδοσης ενδιαφέρουν μόνο όσους έχουν εμπο-
τικές συναλλαγές με φορείς του Δημοσίου, οι οποίοι προοδευτικά εντάσσονται στην
υποχρέωση αποστολής των παραστατικών τους προς την ειδική πλατφόρμα υποδοχής (ΚΕΔ).
Αν δεν έχετε σήμερα, και δεν θα έχετε στο άμεσο μέλλον, πωλήσεις στο Δημόσιο μπορείτε
να παρακέμψετε τις παραγράφους για την έκδοση 4.066.
Όμως πηγαίνετε παρακάτω στην έκδοση 4.065 αν δεν την είχατε “κατεβάσει” νωρίτερα.
Νέα πεδία τα οποία προστέθηκαν και είναι απαραίτητα στις αποστολές παραστατικών
μέσω παρόχου στο ΚΕΔ διότι αφορούν υπηρεσία του Δημοσίου που έχει ενταχθεί στην
Η(λεκτρονική) Τ(ιμολόγηση). Παρουσιάζονται ανά πεδίο και αρχείο όπου προστέθηκε.
Προφανώς η χρήση τους αφορά αποκλειστικά όσους συνεργάζονται με το Δημόσιο και
που στο Πλαίσιο αυτής της συνεργασίας θα υποχρεούνται να αποστέλουν τα τιμολόγιά
τους όχι απ΄ευθείας στους ίδιους τους πελάτες τους αλλά μέσω κεντρικής παραλαβής
από τον φορέα ΚΕΔ (και αυτό αποκλειστικά μέσω Παρόχου). Και δυστυχώς, αν έχουν
έστω και ένα υπόχρεο πελάτη που θα απαιτήσει υποβολή στο ΚΕΔ, από εκεί και έπειτα
΄ΟΛΑ τα παραστατικά Χονδρικής και για ΚΑΘΕ πελάτη τους είτε Δημοσίου είτε όχι
υποχρεούνται να το στέλνουν μέσω Παρόχου.
ΒΑΣΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ : Όλα τα πεδία που περιγράφονται παρακάτω είναι πεδία στα οποία
οι τιμές που θα δώσετε είναι τιμές προετοιμασίας. Δεν θα έχουν καμία επίπτωση στην
εργασίας σας παρά μόνον αν αποκτήσετε από εμάς το module B2b & B2g. Εδώ λοιπόν
παρατίθενται οι παράμετροι προετοιμασίας ΜΟΝΟΝ αν θα αποκτήσετε υποχρεώσεις B2g.
Εξυπακούεται ότι αν δεν σας αφορούν δεν κάνετε τίποτα από τα παρακάτω.
1. Αρχείο ειδών (4.3)
Κωδικός CPV είδους : είναι στην δεύτερη σελίδα του είδους και αφορά την κωδικο-
ποίηση ειδών και υπηρεσιών ως προς την ενιαία λίστα ταξινόμησης για διαγωνισμούς
του Δημοσίου. Πρέπει να μπει σε κάθε είδος γιατί στα Η.Τ. περιλαμβάνονται αναλυ-
τικά τα είδη και για κάθε είδος απαιτείται η δική τους κωδικοποίηση. Τους κωδικούς
αυτούς θα τους πληροφορηθείτε είτε μέσω των φορέων που συνεργάζεστε είτε και από
διάφορα site όπως πχ το https://www.promitheies.gr/blog/cpv-kwdikoi
2. Πίνακας μονάδων μέτρησης (5.4.4)
Μονάδα B2G : Για τον ίδιο λόγο με παραπάνω στα είδη πρέπει να δηλώνεται η μονάδα
μέτρησης όπως την εννοούν στο Δημόσιο. Προστέθηκε λοιπόν στον πίνακα δεύτερη στήλη
για την ισοδύναμη δήλωση (πχ για το ΚΙΛΟ της ΑΑΔΕ το KGM του Δημοσίου).
Σημείωση. Για τα δύο αυτά πεδία, όταν ένα πελάτη τον δηλώσετε ως Δημόσιο (συνεπώς θα
πηγαίνει στην πλατφόρμα του ΚΕΔ) στα είδη που τυπώνονται θα χρησιμοποιούνται αυτά
τα πεδία για τον προσδιορισμό τους στο ΚΕΔ.
3. Αρχείο Πελατών (4.1)
Πελάτης Δημόσιο (Ν/Ο) : Στην πρώτη σελίδα του αρχείου πελατών, προστέθηκε ένα πεδίο
με το οποίο δηλώνετε με Ν ένα πελάτη σας ο οποίος πλέον παραλαμβάνει τιμολόγια μέσω
ΚΕΔ και όχι απ΄ευθείας. Προσοχή για τις ανάγκες των πελατών του Δημοσίου, το πεδίο
Ταχ. Κώδικας να είναι υποχρεωτικά συμπληρωμένος, τα 5 πρώτα με τον ΤΚ και μετά την 6η
θέση η Πόλη. Προσοχή είναι υποχρεωτική η αντιστοίχιση για το ΚΕΔ.
Στο αρχείο Πελατών εφόσον πρόκειται για πελάτη Δημοσίου, καλείται το Βοηθητικό αρχείο
Πελάτη με Alt+O και στην τελευταία γραμμή πληροφοριών Οργανισμού συμπληρώνετε το πεδίο
Αναθέτουσα αρχή : Είναι ο κωδικός του φορέα Δημοσίου ως αρμόδιας αρχής ανάθεσης έργου.
4. Αρχείο Κέντρων Κόστους (4.Β.1)
Στο αρχείο αυτό, όταν χρησιμοποείται για τα έργα του Δημοσίου θα παρακολουθείτε κάθε
μία σύμβαση χωριστά. Υπάρχουν 2 σχετικά πεδία…
Κωδικός ΑΔΑΜ Σύμβασης :Λέγεται και κωδικός Δικτυακής Ανάρτησης (που μπορεί και να μην
υπάρχει)
Κωδικός ΑΔΑ : Λέγεται και Αναγνωριστικό Σύμβασης και αφορά την συγκεκριμένη Σύμβαση
5. Φόρμες Εντύπων (5.6.1 κλπ φόρμες)
Στις φόρμες Εντύπων προστέθηκαν 3 πεδία που θα τυπώνονται στο Παρασταιτκό όταν αφορά
Πελάτη χαρακτηρισμένο ως Δημόσιο (προσοχή όχι αν είναι Δημόσιο αλλά αν έχει δηλωθεί
ως Δημόσιο)! Τα πεδία είναι τα εξής…
Αναθέτουσα Αρχή, Αναγνωρ. Σύμβασης, ΑΔΑΜ Σύμβασης
Είναι τα 3 βασικά πεδία που προσδιορίζουν τον φορέα και την σύμβαση που αφορά το τιμο-
λόγιο. Τα πεδία αυτά πέραν της εκτύπωσης στο έντυπο παραστατικό θα σταλούν και στο ΚΕΔ
σαν υποχρεωτικά πεδία απαραίτητα για την δήλωση στοιχείων αποδέκτη.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία είναι υποχρεωτικά να υπάρχουν για κάθε αποστολή Ηλεκτρονικού
Τιμολογίου όταν ο πελάτης είναι Δημόσιο που εντάχθηκε στην υποχρέωση B2g. Δεν αφορούν
τους υπόλοιπους πελάτες σας (ούτε και αυτούς του Δημοσίου που δεν έχουν ενταχθεί στο
B2g) και για αυτούς δεν χρησιμοποιούνται κάθολου τα νέα πεδία.
6. Setup Εταιρείας (5.2.2σελ)
Υπάρχουν 2 τελευταία πεδία στο setup εταιρείας που θα τα χρειαστείτε όταν πλεόν θα
είστε έτοιμοι για αποστολές MyData και ΚΕΔ μέσω παρόχου. Είναι τα στοιχεία UserName
και PassWord του Πάροχου με τον οποίο θα υπογράψετε Σύμβαση παροχής υπηρεσιών Παρόχου
για να χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες του.
Πώς θα οργανώσετε την προετοιμασία σας
1. Εφόσον έχετε πελάτες του Δημοσίου κάντε έρευνα πότε ο καθένας προβλέπεται να ενταχθεί
στην υποχρέωση. Ταυτόχρονα στείλτε μας email γνωστοποίησης του γεγονότος της ανάγκης
χρήσης, πλέον, Παρόχου για την αποστολή παραστατικών. Η ένταξή σας σε πάροχο είναι πιο
σύνθετη από την αποστολή παραστατικών στο MyData που κάνατε μέχρι τώρα. Ο λόγος είναι
ότι, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ (!), εφόσον έχετε έστω και μία αποστολή που υπάγεται σε
χρήση παρόχου τότε υποχρεωτικά όλα τα παραστατικά σας είτε αφορούν Δημόσιο φορέα που
εντάχθηκε, είτε αφορούν Δημόσιο φορέα που θα ενταχθεί, είτε ιδιωτική επιχείρηση που
δεν έχει σχέση με το Δημόσιο, για όλα τα Τιμολόγια Χονδρικής απαιτείται πλέον υπο-
χρεωτικά η χρήση Παρόχου για όλα αδιάφορο αν θα πάνε μόνο στο MyData ή στο MyData και
στο ΚΕΔ.
Για το λόγο αυτό πρέπει με την σειρά μας να βεβαιωθούμε ότι όσα παραστατικά στέλνετε
μέχρι σήμερα κατ΄ευθείαν στο MyData θα συνεχίσουν να “φεύγουν” και μέσω Παρόχου.Προσ-
θέστε στα προηγούμενα και το έλεγχο που θα πρέπει να κάνουμε σε Παραστατικά σας του
Δημοσίου μέσω της Δοκιμαστικής Πλατφόρμας που έχουμε δημιουργήσει, με τον Πάροχο,
ώστε όταν χρειαστεί να είμαστε σίγουροι ότι θα “φεύγουν” κανονικά. Γι΄αυτό λέμε πως
τώρα είναι πιο σύνθετη εργασία γιατί δεν υπάρχει περιθώριο λάθους. Με το MyData
είχαμε το πλεονέκτημα της προοδευτικής ενσωμάτωσης. Τώρα με την on-line αποστολή
αυτό δεν υπάρχει!
2. Με το email που θα μας στείλετε θα έρθουμε σε επαφή μαζί σας, για λεπτομέρειες της
δικής σας εγκατάστασης (αριθμός υπό ένταξη φορέων και χρονοδιάγραμμα ένταξης, είδος
πελατών και χρήση ειδικών κατηγοριών παραστατικών, ημερήσιος όγκος παραστατικών και
είδος πελατών κλπ).
Όλα αυτά θα μας βοηθήσουν να προετοιμάσουμε σωστά την δική σας εγκατάσταση όσο εσείς
θα προετοιμάζετε την εταιρεία σας προσθέτοντας πληροφορίες εκεί που χρειάζεται με
βάση και τις παραπάνω οδηγίες.
Παρακαλούμε δώστε την ανάλογη σημασία στις παραπάνω οδηγίες ώστε να γίνει η μετάπτωσή
σας σε υπηρεσίες μέσω Παρόχου όσο γίνεται πιο ομαλά.
Παρατηρήσεις. Ως προς το διαδικαστικό τα βήματα είναι τα εξής…
1. Ελέγχετε αν, σε τί έκταση, και πόσο άμεσα, σας αφορά η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση του
Δημοσίου.
2. Με βάση της έρευνά σας και εφόσον σας αφορά, μας ενημερώνετε,στο email mm@anaconda.gr,
για το μέγεθος (δηλ ενδεικτικός αριθμός πελατών εντασσόμενων φορέων του Δημοσίου και
το χρονοδιάγραμμα της εμπλοκής σας. Ταυτόχρονα ξεκινάτε να προσθέτετε τα απαραίτητα
στοιχεία στις διάφορες επιλογές του προγράμματος όπως αναλύθηκαν στις παραπάνω παρα-
γράφους. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στην ενημέρωσή μας διότι με βάση το mail σας θα δρομο-
λογήσουμε την δική σας προετοιμασία ως προς εμάς και το πρόγραμμα. Όσο πληρέστερη η
ενημέρωσή μας τόσο καλύτερη η συνέχεια της διαδικασίας ένταξης.
3. Στους πελάτες μας που η ένταξη σε Πάροχο λόγω Δημοσίου τους αφορά και μας ενημερώσουν
σχετικά θα ιεραρχήσουμε και από την πλευρά μας εργασίες προετοιμασίας ως εξής.
α. Συνενόηση μαζί σας για παραλαβή Backup και έλεγχο αποστολών στην Δοκιμαστική πλατ-
φόρμα του Πάροχου. Διευκρινίσεις και οδηγίες (αν χρειαστεί), προς τον Πελάτη μας.
β. Αποστολή στον Πελάτη μας του Τιμοκαταλόγου του Πάροχου για προσδιορισμό του όγκου
και των επιλογών χρέωσης με βάση τα “προβλεπόμενα” παραστατικά B2b και B2g σε ετήσια
βάση. Με βάση την αρχική σας επιλογή θα στείλουμε σχετικό αίτημα στον Πάροχο με τα
στοιχεία σας ώστε να έρθει σε επικοινωνία μαζί σας, να σας στείλει προσφορά ένταξης
στις υπηρεσίες παρόχου και με βάση την αποδοχή σας να αρχίσει η δρομολόγηση εργασιών
και διαδικασιών αφενός ένταξης από τεχνική άποψη, αφετέρου γνωστοποίησης στο TAXIS
“Δήλωσης Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης μέσω Παρόχου”.
Πώς διαμορφώνονται τα διάφορα κόστη των υπηρεσιών Παρόχου.
Δυστυχώς οι υπηρεσίες μέσω παρόχου έχουν κόστος αρκετά σημαντικό. Αυτό βέβαια ωφείλεται
στο γεγονός ότι οι Πάροχοι διατηρούν ιδιωτική πλατφόρμα παραλαβής και διαβίβασης παραστατι-
κών για το MyData και για το ΚΕΔ. Το δεύτερο έχει δική του δομή περιεχομένου και αυτό έχει
και κόστος υλοποίησης και κόστος συντήρησης. Προσθέστε το γεγονός της “cloud” φιλοξενίας
των παραστατικών σας και την αμφίδρομη διαχείρισή τους και προκύπτει ένα σημαντικό κόστος.
Οι πλατφόρμες απαιτούν και διαχείριση και συντήρηση επομένως εφόσον το Δημόσιο δεν προσ-
φέρει δημόσια πλατφόρμα υποδοχής αναγκαστικά υπάρχει χρέωση. Συνεπώς θα αντιμετωπίσετε τα
εξής κόστη.
1. Εφ΄άπαξ κόστος υλοποίσης της σύνδεσης και παραμετροποίησης στην πλατφόρμα, τεχνική
κάλυψη, διαδικασίες ηλεκτρονικών υπηρεσιών κλπ κόστη ένταξης. Το κόστος σας θα συμφω-
νηθεί με τον Πάροχο με βάση τις διαδικασίες υλοποίησης.
2. Χρέωση όλων των υπηρεσιών και διαδικασιών της πλατφόρμας ανά εκδιδόμενο παραστατικό
(και είναι πολλές οι ενδιάμεσες διαδικασίες). Η χρέωση θα εξαρτηθεί από τον ετήσιο
αριθμό των Τιμολογίων σας με βάση τον Τιμοκατάλογο του παρόχου και τις εναλλακτικές
μεθόδους τιμολόγησης (προαγορά ή απολογιστική χρέωση) που προσφέρει ο Πάροχος. Το
κόστος σας θα συμφωνηθεί σε συνεργασία σας με τον Πάροχο.
3. Ετήσια Χρέωση Τεχνικής Υποστήριξης του B2b & B2g module για την Anaconda. Αυτό το κό-
στος έχει οριστεί ως προσθήκη στο Ετήσιο Συμβόλαιο Τεχνικής Υποστήριξης στα 200 Ευρώ
ετησίως.