Νόμος 973 ΦΕΚ Α΄226/27.9.1979
Περί συστάσεως Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ψηφισάμενοι ομοφώνως μετά της Βουλής, απεφασίσαμεν:
Άρθρον 1
Σύστασις.
1. Συνιστάται νομικόν πρόσωπον ιδιωτικού δικαίου υπό την επωνυμίαν “Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου” (Κ.Ε.Δ.) έχον έδραν τας Αθήνας.
2. Η Κτηματική Εταιρία τον Δημοσίου, αποκαλουμένη εφεξής “Εταιρία”, λειτουργεί χάριν του Δημοσίου συμφέροντος, κατά τους κανόνας της ιδιωτικής οικονομίας, υπό την μορφήν Ανωνύμου Εταιρίας και διέπεται υπό των διατάξεων της νομοθεσίας περί Ανωνύμων Εταιριών, εκτός αν άλλως ορίζεται εις τον παρόντα νόμον, είναι δε αύτη αορίστου διαρκείας.
3. Το μετοχικόν κεφάλαιον της Εταιρίας, εκφραζόμενον δια μιας μετοχής, ανήκει εξ ολοκλήρον εις το Ελληνικόν Δημόσιον.
4. Η Εταιρία τελεί υπό την εποπτείαν του Κράτους, ασκουμένην διά του Υπουργού Οικονομικών.
Άρθρον 2
Σκοπός.
1. Σκοπός της Εταιρίας είναι :
α) Η απογραφή, η μέριμνα χαρτογραφήσεως και κτηματογραφήσεως των ακινήτων του Δημοσίου, των υπαγομένων, συμφώνως προς την κειμένην νομοθεσίαν εις την αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλαξίμων Μουσουλμανικών Κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών, της Δ/νσεως Εγγείου Ιδιοκτησίας τον Υπουργείου Γεωργίας και του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης (Τ.Ε.Θ.Α., Τ.Ε.Σ. και Τ.Α.Α.).
β) Η διοίκησις και αξιοποίησις των εκ των ανωτέρω ακινήτων υπαγομένων εις την αρμοδιότητα του Υπουργείου Οικονομικών, ως και εκείνων εκ των υπαγομένων εις την αρμοδιότητα των Υπουργείων Γεωργίας και Εθνικής Αμύνης, τα οποία οι φορείς ούτοι αναθέτουν δι` αποφάσεως του αρμοδίου Υπουργού εις την Εταιρίαν δια διοίκησιν και αξιοποίησιν.
γ) Η επιλογή των καταλλήλων εκ των ανωτέρω ακινήτων διά την κάλυψιν των στεγαστικών αναγκών των Δημοσίων πολιτικών ή και στρατιωτικών υπηρεσιών, ως και των στεγαστικών αναγκών των αστών προσφύγων των προερχομένων εξ ανταλλαγής των ελληνοτουρκικών πληθυσμών και η διάθεσίς των δια τον σκοπόν τούτον εις τα πλαίσια καταρτιζομένων σχετικών προγραμμάτων.
δ) Η πώλησις και η ανταλλαγή των λοιπών εκ των ανωτέρω ακινήτων προς τον σκοπόν αποκτήσεως ετέρων, προσφόρων δια την ικανοποίησιν των στεγαστικών αναγκών των Δημοσίων Υπηρεσιών και των στρστιωτικών αναγκών, την εξασφάλισιν εδαφών χρησίμων δια την μελλοντικήν εκτέλεσιν έργων, την εγκατάστασιν οικισμών, την αποκατάστασιν των προσφύγων, ακτημόνων και ιδιωτών, των οποίων απηλλοτριώθησαν ακίνητα, την επέκτασιν πολεοδομικών ή ρυμοτομικών σχεδίων, την προστασίαν παραδοσιακών Οικισμών, διατηρητέων μνημείων, πόρων ή περιβάλλοντος, την αξιοποίησίν των, την διαμόρφωσιν ζωνών καλλιεργείας εντός των πλαισίων της πολιτικής των αρμοδίων φορέων.
ε) Η πώλησις ή αγορά ακινήτων προς τον σκοπόν επηρεασμού της κτηματαγοράς.
στ) Η χρησιμοποίησις του προϊόντος, εκ πωλήσεων ακινήτων, ως επίσης και ιδίων διαθεσίμων της Εταιρίας δια την χρηματοδότησιν έργων, εις τα πλαίσια των κρατικών προγραμμάτων, καθώς και δια την ανέγερσιν δημοσίων κτιρίων εις το πλαίσιον των στεγαστικών προγραμμάτων του Δημοσίου.
ζ) Η εκποίησις και εκτέλεσις προγραμμάτων στεγάσεων των δημοσίων υπηρεσιών εν συνεργασία μετά των οικείων Υπουργείων.
η. Η αξιοποίηση δημόσιων εκτάσεων με την ανάθεση σε τρίτους, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, μελετών πολεοδόμησης για οικιστικές και λοιπές χρήσεις.
Σημ.: όπως η περ. η` προστέθηκε με την περ. α` της παρ. 15 του Ν.2160/1993 (ΦΕΚ Α` 118).
2. Δια κοινής αποφάσεως των Υπουργών Συντονισμού και Οικονομικών δύναται να ανατίθενται εκάστοτε εις την Εταιρίαν και άλλα συναφή έργα.
3.Διά κοινής αποφάσεως των αυτών ως άνω Υπουργών και του αρμοδίου κατά περίπτωσιν Υπουργού δύναται να ανατίθεται εκάστοτε εις την Εταιρίαν η διοίκησις και αξιοποίησις ακινήτων υπαγομένων εις την αρμοδιότητά των ή ανηκόντων εις Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου της αρμοδιότητός των. Εις ην περίπτωσιν λάβει χώραν τοιαύτη εντολή της παρούσης παραγράφου η Εταιρία ενεργεί εντός των ορίων της εντολής ταύτης και εις τα πλαίσια της ασκουμένης παρ` εκάστου αρμοδίου φορέως πολιτικής, εφαρμόζονσα τα προγράμματα τούτων χωρίς να θίγεται η αρμοδιότης των φορέων τούτων εν γενεί ειδικώτερον δε όσον αφορά τα προγράμματα και την πολιτικήν εποικισμού, αποκαταστάσεως ακτημόνων και προσφύγων, ρυμοτομικών, πολεοδομικών κλπ. ρυθμίσεων, καθορισμού βιομηχανικών ζωνών ή ζωνών καλλιεργείας ή χρήσεως γης.
Άρθρον 3
Διοίκησις και αξιοποίησις των ακινήτων του Δημοσίου.
1. `Αμα τη ενάρξει της ισχύος του παρόντος Νόμου, όλα τα κατά το άρθρον 2 του Νόμου τούτου ακίνητα του Δημοσίου αρμοδιότητος του Υπουργείου Οικονομικών περιέρχονται αυτοδικαίως εις την διοίκησιν της Εταιρίας. Η διοίκησις των ακινήτων αρμοδιότητος των Υπουργείων Γεωργίας και Εθνικής Αμύνης περιέρχεται εις την Εταιρίαν άμα τη κοινοποιήσει αυτή της οικείας αποφάσεως, περί της οποίας η παρ.3 του άρθρου 2.
2. Αι Δημόσιαι Υπηρεσίαι, κεντρικαί και περιφερειακαί, υποχρεούνται να αποστείλουν εις την Εταιρίαν κατάστασιν των καταγεγραμμένων εις τα τηρούμενα παρ` αυταίς βιβλία ακινήτων του Δημοσίου εντός τριμήνου από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος Νόμου. Εις την κατάστασιν αυτήν θα μνημονεύεται απαραιτήτως το νομικόν και πραγματιχόν καθεστώς εκάστου ακινήτου.
3. Την αυτήν ως άνω υποχρέωσιν έχουν αι ανωτέρω Υπηρεσίαι και δια παν ακίνητον περιερχόμενον το πρώτον και καθ` οιονδήποτε τρόπον εις την κυριότητα του Δημοσίου, και ενημερώνουν πάντοτε την Εταιρίαν διά πάσαν μεταβολήν, ήτις θα σημειούται εις την κατάστασιν των ακινήτων του Δημοσίου.
Άρθρον 4
Αναζήτησις, καταγραφή και προστασία των ακινήτων του Δημοσίου.
1. Η Εταιρία υποβάλλει εις τον Υπουργόν Οικονομικών, εκθέσεις, δι` ων υποδεικνύει την ύπαρξιν ακινήτων του Δημοσίου, μη κσταγεγραμμένων εις τα βιβλία του ή κατεχομένων παρανόμως υπό τρίτων και συνεργάζεται μετά των αρμοδίων Υπηρεσιών δια την ανεύρεσιν, την καταγραφήν και την προστασίαν των ακινήτων του Δημοσίου.
2. Αι Δημόσιαι Υπηρεσίαι, υπό την διοίκησιν και διαχείρισιν των οποίων τελούν, κατά την έναρξιν ισχύος του παρόντος Νόμου, τα κατά το άρθρον 2 του Νόμου τούτου ακίνητα του Δημοσίου, ως και οι αρμόδιοι Νομάρχαι διατηρούν όλας τας αρμοδιότητας δια την προστασίαν των ακινήτων αυτών, ως και δια την έκδοσιν πρωτοκόλλων αποβολής και αποζημιώσεως αυθαιρέτου χρήσεως ή άσκησιν αγωγών ή ενδίκων μέσων και δια την προβολήν δικαιωμάτων του Δημοσίου.
Άρθρον 5
Η Εταιρία Εντολοδόχος και Πληρεξούσιος του Δημοσίου.
1. Από της ενάρξεως ισχύος του παρόντος η Εταιρία έχει την εντολήν και πληρεξουσιότητα διά την επιχείρησιν δικαιοπραξιών αναφερομένων εις τα κατά το άρθρον 2 του παρόντος ακίνητα. Τα αποτελέσματα των δικαιοπραξιών τούτων επέρχονται επ` ονόματι και δια λογαριασμόν τον Δημοσίου.
2. Η Εταιρία έχει την υποχρέωσιν να διοική και να διαχειρίζεται τα ακίνητα επιμελώς, συμφώνως προς τους κανόνας της τακτικής εκμεταλλεύσεως. Η Διοίκησις της Εταιρίας ευθύνεται εις αποζημίωσιν του Δημοσίου δια πάσαν ζημίαν, ην τυχόν θα υποστή τούτο, λόγω πταίσματος των μελών αυτής.
Άρθρον 6
Εκποίησις και διοίκησις εν γένει των ακινήτων του Δημοσίου. Οροι.
1. Η Εταιρία δια την εκπλήρωσιν των σκοπών της, δύναται :
α) Να εκποιή δια δημοσίου διαγωνισμού ακίνητα του Δημοσίου ή να συνιστά επ αυτών εμπράγματα δικαιώματα ή να ανταλλάσση αυτά μετ` άλλων ακινήτων. Η Εταιρία δύναται κατά την εκπλήρωσιν του σκοπού της περιπτώσεως της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του παρόντος Νόμου, να εκποιή ακίνητα άνευ δημοπρασίας, κατόπιν αποφάσεως του Δ.Σ. αυτής, εγκρίνομένης υπό των Υπουργών Συντονισμού, Οικονομικών, Γεωργίας και Δημ. Εργων.
β) Να εκμισθοί διά δημοσίου διαγωνισμού ακίνητα του Δημοσίου. Η εκμίσθωσις αστικών και αγροτικών ακινήτων μικράς αξίας, ων η ετησία πρόσοδος δεν υπερβαίνει το ποσόν των 60.000 δραχμών, δύναται να ενεργήται άνευ διαγωνισμού. Το ποσόν τούτο δύναται να μεταβάλλεται ανά τριετίαν δι` αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, εγκρινομένης υπό του Υπουργού των Οικονομικών.
γ) Να παραχωρή δι` ωρισμένον ή αόριστον χρόνον την χρήσιν ακινήτων του Δημοσίου δωρεάν εις Δημοσίας Υπηρεσίας, δωρεάν ή έναντι ανταλλάγματος (εν όλω ή εν μέρει) εις Ν.Π.Δ.Δ., Δήμους, Κοινότητας, Δημοσίας Επιχειρήσεις και Ν.Π.Ι.Δ., τα οποία εκπληρούν κοινωφελείς σκοπούς, διά την ικανοποίησιν των στεγαστικών και άλλων συναφών προς αυτάς αναγκών των, ως και δια την εκπλήρωσιν των σκοπών των.
δ. Να μεταβιβάζει στους κατόχους αρμοδίως κληρουμένων λαχνών την κυριότητα ακινήτων του Δημοσίου, που προορίζονται από την Εταιρία ή άλλους φορείς διαχείρισής τους προς εξυπηρέτηση του Στεγαστικού Κρατικού Λαχείου. Το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στην αγοραία αξία των ακινήτων αυτών θα καταβάλλεται στην Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου από τη Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων, για τη διαχείριση του οποίου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 12 του παρόντος. Οι μεταβιβάσεις αυτές απαλλάσσονται από το φόρο μεταβίβασης ακινήτων (Φ.Μ.Α.) και κάθε άλλο φόρο, τέλος ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων, των δικαιωμάτων των συμβολαιογράφων και άμισθων υποθηκοφυλάκων περιοριζομένων στο μισό. Κατά την κατάρτιση των μεταβιβαστικών συμβολαίων δεν είναι υποχρεωτική η παράσταση δικηγόρου”.
Σημ.: όπως το εδάφιο δ` της παρ. 1 του άρθρου 6 προστέθηκε με το άρθρο 17 παρ. 3 του Ν. 1947/1991 (Α` 70).
2. Επιτρέπεται η άνευ διαγωνισμού εκποίησις ακινήτων του Δημοσίου εις Ν.Π.Δ.Δ., Δήμους, Κοινότητας, Δημοσίας Επιχειρήσεις και εις άλλα νομικά πρόσωπα, τα οποία εκπληρούν σκοπούς κοινής ωφελείας. Ειδικαί διατάξεις νόμων, προβλέπουσαι την άνευ διαγωνισμού εκποίησιν ή εκμίσθωσιν ακινήτων του Δημοσίου, εξακολουθούν ισχύουσαι.
3. Εν τη εννοία της εκποιήσεως περιλαμβάνεται και η παραχώρησις ακινήτων επί αντιπαροχή, ήτις θα διενεργήται δια δημοσίου διαγωνισμού.
4. Η Εταιρία δύναται να ανακαλή μονομερώς πάσαν παραχώρησιν της χρήσεως ακινήτων του Δημοσίου, πάντοτε μεν όταν η παραχώρησις εγένετο δι` αόριστον χρόνον, ένεκα σπουδαίου δε λόγου, όταν η παραχώρησις εγένετο δι` ωρισμένον χρόνον. Η ανάκλησις χωρεί, μετά προειδοποίησιν προ ευλόγου χρόνου, δι` αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, εγκρινομένης υπό του Υπουργού των Οικονομικών.
Άρθρον 7
Κατάθεσις προϊόντος διαθέσεως – Ανάληψις.
1. Το προϊόν εκ της εκποιήσεως, εκμισθώσεως και διαχειρίσεως εν γένει των ακινήτων του Δημοσίου, κατατίθεται αμελλητί εις ασφαλή Τράπεζαν και αναλαμβάνεται δι` αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, προς εκπλήρωσιν των σκοπών αυτής ή επενδύεται εις ασφαλές και αποδοτικούς τίτλους.
2. Κατ` εξαίρεσιν, το προϊόν εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει ακινήτων του Δημοσίου κειμένων εν Δωδεκανήσω κατατίθεται εις ειδικόν λογαριασμόν παρά τη Τραπέζη Ελλάδος και διατίθεται δι` εκτέλεσιν έργων εις Δωδεκάνησον. Το πρόγραμμα των εκτελεστέων κοινωφελών έργων προτείνει, προ του τέλους εκάστου ετους, “Γνωμοδοτική Επιτροπή”, εδρεύουσα εις Δωδεκάνησα, προεδρευομένη υπό του Νομάρχου και έχουσα ως μέλη εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων. Τα της επακριβούς συνθέσεως της επιτροπής καθορισθήσονται δι` αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών άπαξ εκδοθησομένης μετά την ψήφισιν του παρόντος νόμου.
3. Εις ειδικόν λογαριασμόν παρά τη Τραπέζη Ελλάδος κατατίθεται και το προϊόν εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει της ανταλλαξίμου περιουσίας και διατίθεται αποκλειστικώς δια την αποκατάστασιν των αστών προσφύγων των προερχομένων εξ ανταλλαγής των Ελληνοτουρκικών πληθυσμών.
Άρθρον 8
Αγορά ακινήτων – Αναγκαστικαί απαλλοτριώσεις.
1. Δια την απόκτησιν των κτιρίων, οικοπέδων ή εδαφικών εκτάσεων, καταλλήλων δια την πραγματοποίησιν των κατά το άρθρον 2 του παρόντος Νόμου σκοπών, η Εταιρία δύναται να προβαίνη δια λογαριασμόν του Δημοσίου και δαπάναις αυτής, εις αγοράς ακινήτων αφού προηγουμένως ζητήσει δημοσία προσφοράς, εκτός εάν τούτο δεν είναι δυνατόν ή συμφέρον ή επιτρεπτόν, λόγω του επείγοντος της ενεργείας. Εις την τελευταίαν αυτήν περίπτωσιν η απόφασις του Δ.Σ. της Εταιρίας απαιτεί ειδικήν αιτιολόγησιν.
2. Επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωσις υπέρ του Δημοσίου και δαπάναις της Εταιρίας αστικών ή αγροτικών ακινήτων διά την κατασκευήν κτιρίων προς στέγασιν Δημοσίων Υπηρεσιών, ικανοποίησιν στρατιωτικών αναγκών, διάνοιξιν και κατασκευήν δημοσίων οδών, πλατειών, υδραγωγείων, εγκατάστασιν οικισμών, δημιουργίαν αλσών, διαμόρφωσιν ακτών και εκτέλεσιν εν γενεί παρομοίων έργων, λογιζομένων όλων ως έργων δημοσίας ωφελείας.
3. Η ανωτέρω απαλλοτρίωσις δύναται να αφορά εις ευρυτέρας ζώνας ακινήτων, πέραν των εκτάσεων των αναγκαιουσών δια την κατασκευήν των εν λόγω έργων, υπό την προϋπόθεσιν ότι δεν υπάρχουν κατάλληλοι εκτάσεις του Δημοσίου, ούτε προσφέρονταί τοιαύται υπό ιδιωτών. Αι επί πλέον των αναγκαιουσών δια την εκτέλεσίν των έργων εκτάσεις διατίθενται υπό του Δημοσίου δια την εκτέλεσιν κοινωφελών έργων.
4. Εις την, κατά τας κειμένας διατάξεις, διαδικασίαν της αναγκαστικής απαλλοτριώσεως μετά την κήρυξίν της και μέχρι της καταβολής εις τους δικαιούχους της δικαστικώς προσδιοριζομένης πλήρους αποζημιώσεως διάδικος είναι η Εταιρία, η οποία ενεργεί ως εντολοδόχος του Δημοσίου.
Άρθρον 9
Υπηρεσίαι Τρίτων.
Η Εταιρία προς εκπλήρωσιν των σκοπών της, έχει δικαίωμα χρησιμοποιήσεως επ` αμοιβή των υπηρεσιών κτηματομεσιτών, του Τεχνικού Επιμελητηρίου και άλλων οργάνων και Υπηρεσίών, ως επίσης Ορκωτών Εκτιμητών. Η αμοιβή δεν δύναται να υπερβαίνη τα δύο τρίτα της νομίμου.
Άρθρον 10
Σύναψις δανείων – Εκδοσις οικοπεδικών μετοχών.
1. Η Εταιρία έχει δικαίωμα να συνάπτη δάνεια μεθ` ημεδαπών ή αλλοδαπών Οργανισμών και Τραπεζών, ως και να εκδίδη δάνεια εις δημοσίαν εγγραφήν, κατόπιν αδείας της επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και του Υπουργού Οικονομικών.
2. Η Εταιρία δύναται να ιδρύει μόνη ή με άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου ή οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης ανώνυμες εταιρίες με συνεισφορα εις το κεφάλαιον των ιδρυομένων Α.Ε. ενός ή περισσότερων δημοσίων ακινήτων, με σκοπό τη δημιουργία οικισμών ή την οποιασδήποτε μορφής μισθωτική ή ανταλλακτική εκμετάλλευση κτιρίων ή εγκαταστάσεων και γενικότερα την οικονομική ή χρηματιστηριακή αξιοποίηση των ακινήτων αυτών. Εφόσον η Εταιρία πρό- κειται να ιδρύσει ανώνυμη εταιρεία με μετόχους ιδιώτες, οφείλει να τηρήσει τους όρους της δημόσιας προκήρυξης εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετοχής.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 21 Ν.2836/2000, ΦΕΚ Α 168/24.7.2000.
3. Η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου δύναται κατά τις διατάξεις του ν. 2778/1999 (Περί αμοιβαίων κεφαλαίων ακινήτων) να ιδρύει θυγατρικές Ανώνυμες Εταιρίες Διαχείρισης Αμοιβαίου Κεφαλαίου ακίνητης περιουσίας ως και Εταιρίες Επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία.
Σημ.: όπως προστέθηκε με το άρθρο 21 Ν.2836/2000, ΦΕΚ Α 168/24.7.2000.
4. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών μπορεί να παραχωρηθούν κατά κυριότητα στην Εταιρία, ακίνητα του Δημοσίου των οποίων έχει τη διαχείριση, με ή χωρίς αντάλλαγμα ή άλλους όρους, προκειμένου να τα εισφέρει σε είδος ως κεφάλαιο σε εταιρίες που αναφέρονται στις δύο προηγούμενες παραγράφους.
Η απόφαση εκδίδεται ύστερα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, περιλαμβάνει περιγραφή του ακινήτου και μεταγράφεται στο Υποθηκοφυλακείο της περιφέρειας του ακινήτου.
Η μεταβίβαση κυριότητας που διενεργείται σύμφωνα με τη διαδικασία αυτή και η εισφορά τους ως κεφάλαιο σε είδος, απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή δικαίωμα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου προσώπου. Τα δικαιώματα και η αμοιβή του Υποθηκοφύλακα ορίζονται στο ποσό των εκατό (100) ευρώ για κάθε μεταγραφή.
Σημ.: όπως προστέθηκε με το άρθρο 21 Ν.2836/2000, ΦΕΚ Α 168/24.7.2000 και αντικαταστάθηκε με την παρ.7 άρθρ.35 Ν.3220/2004, ΦΕΚ Α 15/28.1.2004.
Άρθρον 11
Απαλλαγαί και προνόμια
1. Επιφυλασσομένης της διατάξεως της παρ. 2 του άρθρου 10, η Εταιρία απαλλάσσεται εκ παντός δημοτικού ή κοινοτικού φόρου ή τέλους, εκ των τελών χαρτοσήμου ως και εκ πάσης εισφοράς, κρατήσεως ή δικαιώματος υπέρ τρίτων.
2. Η Εταιρία απολαύει όλων των διοικητικών, οικονομικών, δασμολογικών και δικαστικών ατελειών και των δικονομικού και ουσιαστικού δικαίου προνομίων, ως αυτό τούτο το Δημόσιον.
3. Διά την είσπραξιν των εσόδων της Εταιρίας εφαρμόζονται αι εκάστοτε ισχύουσαι ουσιαστικαί και δικονομικαί διατάξεις του Κώδικος περί εισπράξεως δημοσίων εσόδων.
Άρθρον 12
Πόροι και Κεφάλαια
1. Τα πραγματοποιούμενα υπό της Εταιρίας έσοδα διακρίνονται εις ιδίους αυτής πόρους και εις πόρους του Δημοσίου, ων αύτη έχει την διαχείρησιν. Ποροί της Εταιρίας είναι :
α) Το υπό της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου οριζόμενον ποσοστόν επί των εισπράξεων εκ της εκποιήσεως και εν γένει διαχειρίσεως των ακινήτων του Δημοσίου.
β) Το προϊόν των δανείων, περί ων το άρθρον 10 του παρόντος Νόμου.
γ) Αι δωρεαί, κληρονομίαι και κληροδοσίαι προς την Εταιρίαν.
δ) Οι τοκοί εκ της καταθέσεως του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρίας και των ιδίων αυτής εσοδών.
Πόροι του Δημοσίου, των οποίων την διαχείρισιν έχει η Εταιρία είναι :
α) Τα προβλεπόμενα κατ` έτος χρηματικά ποσά εις βάρος του Τακτικού Προϋπολογίσμου και του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, διά την αγοράν ή απαλλοτρίωσιν ακινήτων, ως και διά την ανέγερσιν κτιρίων και κατασκευήν έργων, τα οποία τίθενται εις την διάθεσίν της δια την εκπλήρωσιν του έργου της.
β) Τα έσοδα εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει των ακινήτων του Δημοσίου.
γ) Οι τόκοι και τα μερίσματα εκ της καταθέσεως και της επενδύσεως των εσόδων του Δημοσίου.
2. οι πόροι του Δημοσίου των οποίων την διαχείρισιν έχει η Εταιρία, απεικονίζονται διακεκριμένως και αναλυτικώς δι` ιδιαιτέρων λογαριασμών, διατίθενται δε προς εκτέλεσιν του σκοπού της Εταιρίας κατόπιν αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Το Μετοχικόν κεφάλαιον της Εταιρείας ορίζεται δι` αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών εκ του παρά τη Τραπέζη Ελλάδος Λογαριασμού “Ελληνικόν Δημόσιον – Κατάθεσις τιμήματος εκποιουμένων Δημοσίων κτημάτων”. Το ποσόν του Κεφαλαίου κατατίθεται εντόκως επί ενιαυσία προθεσμία εις το Ταμείον Παρακαταθηκών και Δανείων ή εις οιανδήποτε Τράπεζαν και εις τον λογαριασμόν “Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου”.
4. Η Εταιρεία δια την κάλυψιν των δαπανών λειτουργίας της δικαιούται ποσοστού επί των εισπράξεων εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει των ακινήτων του Δημοσίου, οριζομένου εκάστοτε δια κοινής αποφάσεως των Υπουργών Συντονισμού και Οικονομικών. Οταν το ποσόν τούτο δεν επαρκή, διατίθεται, κατά τον ίδιον τρόπον, ποσόν εκ του κεφαλαίου της Εταιρείας, κατατιθέμενον εις τον τρεχούμενον λογαριασμόν.
Επίσης η Εταιρία δικαιούται πάγιο διαχειριστικό δικαίωμα επί των χρηματικών ποσών που τίθεται στη διάθεσή της από οποιονδήποτε φορέα για την πραγματοποίηση κατ`εντολή των αγορών ακινήτων ή εκτέλεση τεχνικών έργων ή εκπόνηση μελετών ως ακολούθως:
α) Για συνολικό ποσό σύμβασης αγορών:
α) από ……. 0 – 100.000.000 δρχ. ποσοστό 8%. β) από 100.000.001 – 200.000.000 δρχ. ” 4%. γ) από 200.000.001 δρχ και πάνω 2%.
β) Για συνολικό προϋπολογισμό σύμβασης εκτέλεσης τεχνικού έργου ή ανάθεσης μελέτης:
α) από ……….0 – 200.000.000 δρχ. ποσοστό 12%. β) από 200.000.001 – 1 δις δρχ. ” 10%. γ) από 1 δις και πάνω 6%.
Το πιο πάνω διαχειριστικό δικαίωμα δικαιούται η Εταιρία και επί των ευρισκόμενων στο στάδιο εκτέλεσης τεχνικών έργων.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 9 παρ. 12 του Ν. 1160/1981, ΦΕΚ Α 147 και με την παρ. 12 άρθρ. 31 Ν.2579/1998 Α 31/17.2.1998.
Άρθρον 13
Όργανα διοίκησης
1. Όργανα διοίκησης της ΚΕΔ είναι:
α) Το Διοικητικό Συμβούλιο,
β) Ο Διευθύνων Σύμβουλος και
γ) Το Συμβούλιο Διεύθυνσης.
2. Το διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΑ αποτελείται από δεκατρία (13) μέλη και συγκροτείται, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 2 και 3 του άρθρου 6 του Ν. 2414/1996, όπως ισχύουν, από τους εξής:
α) Τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών.
β) Δύο (2) εκπροσώπους των εργαζομένων στην Εταιρία που εκλέγονται με άμεση και καθολική ψηφοφορία.
γ) Έναν (1) εκπρόσωπο που υποδεικνύεται από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.) και
δ) Οκτώ (8) εκπροσώπους των μετόχων, που ορίζονται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, με την επιφύλαξη του άρθρου 10 του Ν. 2322/1995 (ΦΕΚ 143 Α). Σε περίπτωση κατά την οποία ο Πρόεδρος έχει και την ιδιότητα του Διευθύνοντα Συμβούλου η Γενική Συνέλευση εκλέγει εννέα (9) μέλη.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την ΥΑ οικ.2/39380/ 0025/19.7-23.7.2004 (ΦΕΚ Β΄ 1126).
3. Ο διορισμός μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ανακαλείται ελεύθερα με την επιφύλαξη της παρ. 4 του άρθρ. 4 του Ν. 2414/96. Η ανάκληση και η αντικατάσταση γίνεται από εκείνους, που έχουν δικαίωμα εκλογής, ορισμού ή υπόδειξης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.
4. Σε περίπτωση κατά την οποία, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου παύσει να μετέχει σ` αυτό λόγω θανάτου, παραίτησης ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία, αυτό αναπληρώνεται ή αντικαθίσταται, ως εξής:
α) Μέλος που εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση, αναπληρώνεται προσωρινά με την εκλογή άλλου από τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
β) Μέλος που ορίζεται από τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, αντικαθίσταται από άλλον εκπρόσωπο, ο οποίος ορίζεται από τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
γ) Μέλος που εκλέγεται από τους εργαζόμενους, αντικαθίσταται με την εκλογή άλλου εκπροσώπου.
δ) Μέλος που υποδεικνύεται από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ), αντικαθίσταται με την υπόδειξη άλλου εκπροσώπου.
5. Κατά τη διάρκεια της περιόδου μέχρι το διορισμό νέου μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτείται και λειτουργεί νόμιμα με τα υπόλοιπα μέλη αυτού.
6. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου είναι πενταετής και παρατείνεται αυτοδίκαια μέχρι το διορισμό, την υπόδειξη ή την εκλογή νέων μελών. Η παράταση αυτή δεν μπορεί να υπερβεί το ένα (1) έτος. Σε περίπτωση αντικατάστασης μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της θητείας του, για οποιοδήποτε λόγο, η θητεία του νέου μέλους διαρκεί μέχρι το χρόνο που έληγε η θητεία του αντικατασταθέντος. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι δυνατόν να επανεκλέγονται, επαναϋποδεικνύονται και επαναδιορίζονται.
7. Η μη συμμετοχή μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου σε πέντε (5) συνεχείς συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου χωρίς επαρκώς δικαιολογημένη αιτία, καθώς και η απουσία αυτού πέραν του διμήνου, αποτελούν αιτίες παραίτησης. Η παραίτηση θεωρείται, ότι έχει συντελεσθεί από την ημέρα που θα αποφασίσει σχετικά το Διοικητικό Συμβούλιο και θα το αναφέρει σχετικά στα πρακτικά του.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου υποχρεούται να εγγράψει το θέμα αυτό προς συζήτηση στην ημερήσια διάταξη των εργασιών του Διοικητικού Συμβουλίου μέσα σε ένα (1) μήνα από τη δημιουργία του λόγου της παραίτησης. Οι παραιτήσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, του Γενικού ή των Γενικών Διευθυντών και των Διευθυντών της Εταιρείας, υποβάλλονται στο Διοικητικό Συμβούλιο αυτής.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.8 του άρθρου 27 του Ν.2166/1993 (ΦΕΚ Α 137)αντικαταστάθηκε πάλι από την παρ. 1 της υπ`αριθμ. 1130279/1534/Α0006/5-11.12.1996 απόφασης του Υπουργού Εθν.Οικονομίας και του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β` 1108), περί προσαρμογής καταστατικού της ΚΕΔ στις διατάξεις του Ν. 2414/96″.
Άρθρον 13α
Σημ.: όπως το άρθρο 13α προστέθηκε με το άρθρο 9 παρ. 13 του Ν. 1160/ 1981, ΦΕΚ Α 147.
1. Δια Προεδρικού Διατάγματος, προτάσει του Υπουργού Οικονομικών, δύναται ια συγκροτούνται Επιτροπαί και να καθορίζωνται αι αρμοδιότητες και η λειτουργία αυτών, ως και η θητεία των μελών αυτών.
2. Δι` αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών ορίζονται ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος των ως άνω Επιτροπών, η αποζημίωσις των μελών και του Γραμματέως αυτών. 3. Χρέη Γραμματέως εκτελεί υπάλληλος της Εταιρείας οριζόμενος δι` αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής.
Άρθρον 14
Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου
Σημ.: όπως το άρθρο 14 αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 της υπ` αριθμ. 1130279/1534/Α0006/5-11.12.1996 απόφασης του Υπουργού Εθν. Οικονομίας και του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β` 1108), περί προσαρμογής καταστατικού της ΚΕΔ στις διατάξεις του Ν. 2414/96.
1. Είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της εταιρείας και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξης της εταιρείας, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση της περιουσίας της.
2. Διοικεί την εταιρεία και διαχειρίζεται τους πόρους και την περιουσία της, συντάσσει τον ετήσιο ισολογισμό και την έκθεση πεπραγμένων της διαχείρισης, επιμελείται της είσπραξης των εσόδων, συνάπτει τις συμβάσεις για την εκπλήρωση των σκοπών της εταιρείας, παρέχει τα αναγκαίο για την πραγματοποίηση των σκοπών της εταιρείας χρηματικά ποσά και γενικά προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για την εκπλήρωση των σκοπών της εταιρείας.
3. Εγκρίνει τα προγράμματα δραστηριοτήτων της εταιρείας, παρακολουθεί την πορεία γενικά του έργου της, εισηγείται στους αρμόδιους φορείς τις απαραίτητες τροποποιήσεις και υποβάλλει σχετικές προτάσεις.
4. Αποφασίζει για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού και καθορίζει το σύστημα και το ύψος των μισθών και των κάθε φύσης αποδοχών αυτού σύμφωνα και με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 10 του Ν. 2414/96.
5. Υποβάλλει στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για έγκριση το Στρατηγικό Σχέδιο (ΣΣ) και το Επιχειρησιακό Σχέδιο (ΕΣ), άρθρου 3 του Ν. 2414/96, καθώς και τις αναθεωρήσεις ή αναμορφώσεις των σχεδίων αυτών.
6. Εποπτεύει το Συμβούλιο Διεύθυνσης και εγκρίνει, ύστερα από πρόταση του Διευθύνοντα Συμβούλου, τον Κανονισμό λειτουργίας αυτού.
7. Συντάσσει την ετήσια έκθεση πεπραγμένων, παρ. 3 άρθρου 4 του Ν. 2414/96, την οποία υποβάλλει μέσα στους τρεις (3) πρώτους μήνες κάθε έτους στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής.
8. Μπορεί να αναθέτει με απόφασή του ορισμένες αρμοδιότητές του στον Πρόεδρο ή στον Διευθύνοντα Σύμβουλο ή να εξουσιοδοτεί αυτούς ή άλλα όργανα της εταιρείας, για την ενέργεια ορισμένων πράξεων, καθώς και την υπογραφή συμβάσεων, την κατάρτιση και τους γενικούς όρους, των οποίων έχει προεγκρίνει.
Άρθρον 15
Αρμοδιότητες Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου:
α) Συγκαλεί το Διοικητικόν Συμβούλιον και διευθύνει τας συνεδριάσεις αυτού.
β) Εκπροσωπεί την Εταιρίαν ενώπιον πάσης δικαστικής, διοικητικής ή άλλης Αρχής.
γ) Διορίζει πληρεξουσίους δικηγόρους.
δ) Εποπτεύει δια την ομαλήν λειτουργίαν της Εταιρίας.
Άρθρον 16
Διευθύνων Σύμβουλος
Σημ.: όπως το άρθρο 16 αντικαταστάθηκε από την παρ. 3 της υπ`αριθμ. 1130279/1534/Α0006/5-11.12.1996 απόφασης του Υπουργού Εθν. Οικονομίας και του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β` 1108), περί προσαρμογής καταστατικού της ΚΕΔ στις διατάξεις του Ν. 2414/96.
1. Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου από του διορισμού του και η ιδιότητά του δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ. Μέχρι το διορισμό του Διευθύνοντα Συμβούλου, τη θέση του στο Διοικητικό Συμβούλιο κατέχει ο Γενικός Διευθυντής.
2. Ο Διευθύνων Σύμβουλος προσλαμβάνεται για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών, μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 2414/96 και προΐσταται των υπηρεσιών της εταιρείας.
3. Τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα για την κατάληψη της θέσης του Διευθύνοντα Συμβούλου είναι: πτυχίο της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και πενταετής εμπειρία σε θέση σημαντικής ευθύνης και απαιτήσεων στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, με αντικείμενο συναφές προς το κύριο αντικείμενο των δραστηριοτήτων της εταιρείας.
4. Η προκήρυξη της θέσης του Διευθύνοντα Συμβούλου γίνεται με την έκδοση κοινής απόφασης των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με την οποία καθορίζεται η διαδικασία επιλογής και η εξειδίκευση των αναγκαίων προσόντων των υποψηφίων. Με την ανωτέρω απόφαση μπορεί να ορίζονται για την κατάληψη της θέσης αυτής και άλλα προσόντα, πέραν των αναφερομένων στην προηγούμενη παράγραφο ελαχίστων προσόντων.
5. Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, συνάπτουν με τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και τον Υπουργό Οικονομικών το Συμβόλαιο Διαχείρισης του άρθρου 4 του Ν. 2414/96.
Άρθρον 17
Υπηρεσίαι – Προσωπικόν
1. Δι` αποφάσεων των Υπουργών Συντονισμού, Οικονομικών και Εργασίας και κατόπιν προτάσεως τον Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, εκδίδονται ο Υπηρεσιακός Οργανισμός και ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, δημοσιευόμενοι δια της Εφημερίδος της κυβερνήσεως.
2. Δια του Υπηρεσιακού Οργανισμού ορίζονται αι υπηρεσίαι της Εταιρίας, η διάρθρωσις αυτών, το εις αυτάς, ανατιθέμενον έργον και αι οργανικαί θέσεις. Δια του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού καθορίζονται οι κανόνες, οίτινες διέπουν την υπηρεσιακήν κατάστασιν του προσωπικού της Εταιρίας και ρυθμίζουν τας σχέσεις μεταξύ της Εταιρίας και τον προσωπικού αυτής.
Ειδικώτερον, ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ορίζει τας διακρίσεις του προσωπικού, τους όρους υπό τους οποίους τούτο προσλαμβάνεται, εντάσσεται, εκπαιδεύεται, μονιμοποιείται, προάγεται, μετατάσσεται, μετατίθεται, λαμβάνει αδείας απουσίας και ασθενείας, διώκεται και τιμωρείται πειθαρχικώς και αποχωρεί ή απολύεται της Υπηρεσίας, ως και τα καθήκοντα και τους περιορισμούς αυτού.
Άρθρον 18
Γενική Συνέλευσις
Αι κατά την νομοθεσίαν περί ανωνύμων εταιριών αρμοδιότητες της Γενικής Συνελεύσεως, ανήκουν εις το Δημόσιον και ασκούνται δια του Υπουργού Οικονομικών.
Άρθρον 19
Συμβούλιο Διεύθυνσης – Γενικοί Διευθυντές
Σημ.: όπως το άρθρο 19 αντικαταστάθηκε από την παρ. 4 της υπ`αριθμ. 1130279/1534/Α0006/5-11.12.1996 απόφασης του Υπουργού Εθν. Οικονομίας και του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β` 1108), περί προσαρμογής καταστατικού της ΚΕΔ στις διατάξεις του Ν. 2414/96.
1. Στην εταιρεία λειτουργεί Συμβούλιο Διεύθυνσης, στο οποίο μετέχουν:
α) Ο Διευθύνων Σύμβουλος, ως Πρόεδρος,
β) Οι Γενικοί Διευθυντές ή ο Γενικός Διευθυντής, αν υπάρχει μόνον ένας (1), ως μέλη και
γ) Οι Διευθυντές, ως μέλη.
2. Έργο του Συμβουλίου Διεύθυνσης είναι: Ο συντονισμός και η εξασφάλιση της απαραίτητης συνοχής της λειτουργίας της εταιρείας, η επίλυση σημαντικών προβλημάτων της τρέχουσας διαχείρισης, η λήψη αποφάσεων για προμήθειες ή αναθέσεις έργων μέχρι το χρηματικό όριο που τίθεται από το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και η άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας, που του εκχωρεί το Διοικητικό Συμβούλιο.
3. Ο τρόπος λειτουργίας του Συμβουλίου Διεύθυνσης καθορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
4. Οι Γενικοί Διευθυντές είναι ανώτατα στελέχη της εταιρείας, εκτός οργανικών θέσεων, προΐστανται αυτοτελών τομέων δράσης της εταιρείας και ορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Διευθύνοντα Συμβούλου, Με την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου προσδιορίζονται και οι αρμοδιότητες κάθε Γενικού Διευθυντή.
5. Οι Γενικοί Διευθυντές επιλέγονται από εξειδικευμένα στελέχη διοίκησης από το προσωπικό της εταιρείας ή εκτός αυτού με απόσπαση ή με σύναψη ειδικής σύμβασης.
6. Η αναγκαιότητα διορισμού ενός (l) ή περισσοτέρων Γενικών Διευθυντών υπόκειται στην κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, το οποίο καθορίζει τον αριθμό και τις αρμοδιότητες αυτών.
Άρθρον 20
Εισπράξεις – Πληρωμαί – Έλεγχος διαχειρίσεως.
1. Η είσπραξις των απαιτήσεων του Δημοσίου εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει των ακινήτων αυτού ενεργείται υπό του Δημοσίου Ταμείου, εις την περιφέρειαν του οποίου ευρίσκεται το ακίνητον, κατόπιν βεβαιώσεως των εισπρακτέων ποσών υπό του ιδίου Ταμείου επί τη βάσει καταλόγου υποβαλλομένου εις αυτό υπό της Εταιρίας. Τα εκ της εκποιήσεως και διαχειρίσεως εν γένει των ακινήτων του Δημοσίου έσοδα, τα εισπραττόμενα υπό των Δημοσίων Ταμείων, αποδίδονται, εις την Εταιρίαν.
2. Δι` εκάστην δαπάνην αποφασίζει το Διοικητικόν Συμβούλιον της Εταιρίας, το οποίον δύναται δι` αποφάσεώς του να εξουσιοδοτή τον Πρόεδρον αυτού ή τον Γεν. Δ/ντην της Εταιρίας, δια την έγκρισιν δαπανών μέχρις ωρισμένου ύψους ή δια δαπάνας, ανεξαρτήτως ύψους, διά τας οποίας δεν απαιτείται η διενέργεια διαγωνισμού.
3. Ο ετήσιος Ισολογισμός της Εταιρίας, ελέγχεται υπό του Σώματος Ορκωτών Λογιστών, υπό των οποίων ασκείται συγχρόνως και πλήρης τακτικός έλεγχος της διαχειρίσεως. Κατά την διάρκειαν της χρήσεως ενεργούνται υπό Ορκωτών Λογιστών ή άλλων ελεγκτικών οργάνων και έκτακτοι έλεγχοι διαχειρίσεως.
4. Εντός δύο μηνών από της λήξεως εκάστης χρήσεως, η Εταιρία υποχρεούται να καταρτίζη έκθεσιν πεπραγμένων επί της διαχειρίσεως των εις την διάθεσίν της τεθέντων πόρων.
Άρθρον 21
Εκδοσις Κανονισμών
1. Αι διαδικασίαι, αίτινες αφορούν :
α) εις την εκποίησιν, ανταλλαγήν, εκμίσθωσιν και παραχώρησιν εν γένει ακινήτων του Δημοσίου,
β) εις την αγοράν ακινήτων δια λογαριασμόν του Δημοσίον,
γ) εις την κατάρτισιν των προγραμμάτων ανεγέρσεως δημοσίων κτιρίων και την ανάθεσιν εκπονήσεως των μελετών και εκτελέσεως των έργων,
δ) εις την χρημστοδότησιν εκτελέσεως προγράμματος ανεγέρσεως κτιρίων και προγραμμάτων εν γένει του άρθρου 2 του παρόντος νόμου, και
ε) εις τον έλεγχον διαχειρίσεως και την έγκρισιν της ετησίας εκθέσεως πεπραγμένων επί της διαχειρίσεως, ορίζονται δια Κανονισμών.
2. Δια Κανονισμών ορίζονται ωσαύτως:
α) τα των συνεδριάσεων, της απαρτίας, της λήψεως αποφάσεως, ως και τα της λειτουργιας εν γένει τον Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας και
β) Σημ.: όπως η περ β Καταργήθηκε από την παρ. 5 της υπ`αριθμ. 1130279/1534/Α0006/ 5-11.12.1996 απόφασης του Υπουργού Εθν. Οικονομίας και του Υφυπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β` 1108), περί προσαρμογής καταστατικού της ΚΕΔ στις διατάξεις του Ν. 2414/96″.
3. Οι υπό του άρθρου τούτου οριζόμενοι Κανονισμοί εκδίδονται, προτάσει του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας, δι` αποφάσεως του Υπουργού Οικονομικών, δημοσιευομένης δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Άρθρον 22
Τελικαί διατάξεις
1. Πάσα γενική ή ειδική διάταξις, αντικειμένη εις τον παρόντα νόμον, δεν ισχύει επί των υπ` αυτού ρυθμιζομένων και αφορώντων εις την εκτέλεσιν του έργου της Εταιρίας θεμάτων. Ειδικαί διατάξεις νόμων, προβλέπουσαι την παραχώρησιν των κατεχομένων δημοσίων κτημάτων και των ανταλλαξίμων μουσουλμανικών κτημάτων απ` ευθείας εις τους κατέχοντας ταύτα, διατηρούνται εν ισχύϊ.
2. Αρξάμεναι διαδικασίαι εκποιήσεως, εκμισθώσεως και καθ` οιονδήποτε τρόπον παραχωρήσεως ακινήτον του Δημοσίου, εις φυσικά ή νομικά πρόσωπα και μη ολοκληρωθείσαι μέχρι της ενάρξεως ισχύος του παρόντος νόμου, συνεχίζονται, βάσει της κατά τον χρόνον τούτον ισχυούσης Νομοθεσίας.
Άρθρον 23
Μεταβατικαί διατάξεις
Παρατείνονται αφ` ης έληξαν και επί εν έτος από της δημοσιεύσεως του παρόντος νόμου αι προθεσμίαι των παραγράφων 1 και 4 του άρθρου 4 του Α.Ν. 263/1968 ως τούτο αντικατεστάθη υπό του άρθρου 1 του Ν. 719/1977 “περί αντικαταστάσεως, τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεών τινων της περί δημοσίων κτημάτων νομοθεσίας και άλλων τινών διατάξεων”, της παραγράφου 2 του άρθρου 4 και της παραγράφου 3 του άρθρου 16 του αυτού Νόμου 719/1977.
Άρθρον 24
1. Ακίνητα του Δημοσίου παραχωρηθέντα εις τους κατοίκους του χωρίου Χάβαρι Ηλείας, δια προσωρινών παραχωρητηρίων, εκδοθέντων εις εκτέλεσιν τον Νόμου ΡΝΘ` της 5ης Ιανουαρίου 1866 (ΦΕΚ 8/1866) “περί συνοικισμών” και του από 15 Δεκεμβρίου 1914 Β. Διατάγματος (ΦΕΚ 378/1914 τ. Α`) και περιελθόντα αυτοδικαίως, λόγω μη εκπληρώσεως των όρων της παραχωρήσεως, εις την κυριότητα του Δημοσίου, δύνανται να εκποιηθούν εις τους κατά τα άνω προσωρινούς παραχωρησιούχους ή τους καθολικούς και και ειδικούς διαδόχους αυτών, υπό τον όρον ότι ούτοι θα ανεγείρουν επί των οικοπέδων αυτών, εντός δύο ετών από της δημοσιεύσεως του παρόντος, οικοδομήν.
2. Η εκποίησις ενεργείται δι` αποφάσεως του αρμοδίου Νομάρχου, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, υποβαλλομένης εις τον αρμόδιον Οικονομικόν `Εφορον εντός εξ (6) μηνών από της δημοσιεύσεως του παρόντος και αντί τιμήματος ίσου προς το 1/3 της κατά τον χρόνον εκποιήσεως αγοραίας αξίας του ακινήτου, το οποίον δύναται να καταβληθή μεχρί εξ (6) εξαμηνιαίων δόσεων, εντόκως προς 7 ο/ο ετησίως.
Άρθρον 25
1. Σεισμόπληκτοι της περιοχής του Νομού Μαγνησίας, προς ους παρεχωρήθησαν δι` επαγγελματικήν εγκατάστασιν, βάσει των διατάξεων του Ν. 3286/ 1955, δημόσια κτήματα, κείμενα εις την θέσιν Μπουρμπουλήθρα -Πεδίον `Αρεως Βόλου και των οποίων τα οικεία πωλητήρια ανεκλήθησαν λόγω μη εκπληρώσεως του σκοπού της παραχωρήσεως εξακολουθούν δε τα κτήματα ταύτα να ευρίσκωνται εις την κυριότητα του Δημοσίου, δύνανται να εξαγοράσωσι ταύτα υπό τον όρων όπως εντός τριετίας από της εκδόσεως του νέου πωλητηρίου, θέλουσιν εγκαταστήση εν αυτοίς βιομηχανίαν ή βιοτεχνίαν.
2. Η εκποίησις ενεργείται δι` αποφάσεως του αρμοδίου Νομάρχου, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, υποβαλλομένης εις τον αρμόδιον Οικονομικόν `Εφορον εντός εξ (6) μηνών από της δημοσιεύσεως του παρόντος και αντί τιμήματος ίσου προς το εν δεύτερον (1/2) της κατά τον χρόνον εκποιήσεως αγοραίας αξίας του ακινήτου. Το τίμημα τούτο δύναται να καταβληθή μέχρι εξ (6) εξαμηνιαίων δόσεων, εντόκως προς 7 ο/ο ετησίως.
Άρθρον 26
Ακίνητα του Δημοσίου, κείμενα εντός της πόλεως της νήσου Κω, εις την περιοχήν “Καζέρμα” (Κτηματολόγιον Κω: Κ.Μ. 1239 οικοδομών πόλεως Κω, Τόμος 43, σελίς 94) περιέρχονται εις το Υπουργείον Κοινωνικών Υπηρεσιών προκειμένου να εφαρμοσθή υπ` αυτόν “Ειδικόν πρόγραμμα στεγαστικής αποκαταστάσεως των οικογενειών των εγκατεστημένων εις αυτήν κατά την 31 Δεκεμβρίου 1980. Η αποκατάστασις των οικογενειών τούτων θα πραγματοποιηθή δια της παραχωρήσεως ετοίμων κατοικιών που Θα ανεγερθούν δι` εργολαβίας μερίμνη των αρμοδίων Κρατικών Υπηρεσιών. Εφ` όσον εις την ανωτέρω περιοχήν “Καζέρμα” προβλεφθή από το “Ειδικό πρόγραμμα” ανέγερσις και καταστημάτων ταύτα δύνανται να εκποιηθούν δια δημοπρασίας το προϊόν της οποίας θα περιέρχεται εις τον Ειδικόν λογαριασμόν του άρθρου 7 του Ν. 973/1979. Πάσα δαπάνη ανεγέρσεως των κτισμάτων και εκτελέσεως γενικώς του προγράμματος τούτου βαρύνει τας πιστώσεις του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων εγγραφομένου Ειδικού προς τούτο έργου.
Εις τας δαπάνας ταύτας δύναται να συμμετάσχη δια συνεισφοράς και ο Ειδικός λογαριασμός της παρ. 2 του άρθρου 7 του Ν. 973/1979 με ποσοστόν οριζόμενον δια κοινής αποφάσεως των Υπουργών Συντονισμού, Οικονομικών και Κοινωνικών Υπηρεσιών. Οι όροι, προϋποθέσεις, τρόπος αναγνωρίσεως των δικαιούχων, η παρασχεθησομένη στεγαστική συνδρομή, ο τρόπος χορηγήσεως αυτής, το ποσόν χρεώσεως των δικαιούχων, ο τρόπος εισπράξεως αυτού ο τρόπος και αι δαπάνες προσωρινής στεγάσεως των δικαιούχων, τα κτίσματα που θα ανεγερθούν, ο τρόπος ανεγέρσεως των και γενικώς η αντιμετώπισις παντός θέματος που ήθελε ανακύψει κατά την εφαρμογήν του ειδικού τούτου προγράμματος καθορισθήσεται ελευθέρως δια κοινών αποφάσεων των Υπουργών Οικονομικών, Κοινωνικών Υπηρεσιών και Χωροταξ(ας, Οικισμού και Περιβάλλοντος.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 7 παρ. 37 του Ν. 1160/1981, ΦΕΚ Α 147.
Άρθρον 27
Δημόσια κτήματα, τα οποία έπαυσαν ανήκοντα εις την χερσαίαν ζώνην Λιμένος, αποχαρακτηρισθέντα, εφ` ων εχουν ανεγερθή οικίαι, δύνανται να εκποιηθούν εις τους κατόχους τούτων ή τους καθολικούς ή ειδικούς διαδόχους αυτών, κατά τας διατάξεις τον Ν. 719/1977 και με τίμημα ίσον προς το 1/12 της αγοραίας αξίας αυτών.
Άρθρον 28
Εναρξις ισχύος
Η ισχύς του παρόντος νόμου άρχεται μετά ένα μήνα από της δημοσιεύσεώς του δια της Εφημερίδος της Κνβερνήσεως, πλην των διατάξεων των άρθρων 1, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 και 21, των οποίων η ισχύς, άρχεται από της δημοσιεύσεως του νόμου τούτου άρχεται δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Ο παρών νόμος ψηφισθείς υπό της Βουλής και παρ΄ Ημών σήμερον κυρωθείς, δημοσιευθήτω δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εκτελεσθήτω ως νόμος του Κράτους.
Εν Αθήναις τη 21 Σεπτεμβρίου 1979
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΤΣΑΤΣΟΣ
Εθεωρήθη και ετέθη η μεγάλη του Κράτους σφραγίς