Νόμος 866 ΦΕΚ Α΄23/7.2.1979
Περί τροποποιήσεως διατάξεων τινων του Ν.Δ. 3721/1957 “περί συστάσεως Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)” ως τροποποιηθέν ισχύει και της κατΆρθρον 22 τούτους υπογραφείσης συμβάσεως και άλλων τινών διατάξεων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ψηφισάμενοι ομοφώνως μετά της Βουλής, απεφασίσαμεν:
Άρθρον 1
1. Διά Πρ. Δ/τος, εφ άπαξ εκδιδομένου, προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών, κατόπιν εισηγήσεως του Νομάρχου Θεσσαλονίκης, επιτρέπεται να επεκταθούν αι υπό του ΟΑΣΘ εξυπηρετούμεναι λεωφορεία και γραμμαί και εφ` όσον είναι αναγκαίον να δημιουργηθούν νέαι τοιαύται. Η κατά το προηγούμενον εδάφιον εισήγησις του Νομάρχου Θεσσαλονίκης, στηριζομένη εις τεχνοοικονομικήν μελέτην, διατυπούται κατόπιν υποβολής προς αυτόν γνωμοδοτήσεως του Εποπτικού Συμβουλίου του άρθρου 15 του Ν.Δ. 3721/ 1957, ως η σύνθεσις αυτού ετροποποιήθη δια του άρθρου 2 του Ν.Δ. 716/1950 “περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεών τινων του Ν.Δ/τος υπ αριθ. 3721/1957 “περί συστάσεως Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.)”. Κατ`εξαίρεσιν, διά την εφαρμογήν της διατάξεως του προηγουμένου εδαφίου, εις το ανωτέρω Εποπτικόν Συμβούλιον συμμετέχει και εκπρόσωπος του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης. Διά του αυτού Πρ. Δ/τος, ορίζεται και ο αριθμός των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, τα οποία μετατάσσονται εις τον ΟΑΣΘ, αναλόγως προς το εκ του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης αφαιρούμενον μεταφορικόν έργον, λόγω της επεκτάσεως ή της δημιουργίας των νέων γραμμών. Η εισήγησις του Νομάρχου Θεσσαλονίκης υποβάλλεται εις τον Υπουργόν Συγκοινωνιών εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από της ισχύος του παρόντος το δε Πρ. Δ/γμα εκδίδεται το αργότερον εντός τεσσάρων (4) μηνών από της ισχύος του παρόντος.
2. Δι αποφάσεως του Νομάρχου Θεσσαλονίκης, εκδιδομένης εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από της δημοσιεύσεως του κατά την προηγουμένην παράγραφον Πρ. Δ/τος και δημοσιευομένης διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως, ορίζονται οι όροι και αι προϋποθέσεις επι τη συνδρομή των οποίων προσδιορίζονται κατ`αριθμόν κυκλοφορίας τα εις τον ΟΑΣΘ μετατασσόμενα λεωφορεία του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης, μετά του αναλογούντος προς αυτά προσωπικόν (κινήσεως και διοικητικόν), η εν γένει διαδικασία και ο τρόπος της εν λόγω μετατάξεως ως και πάσα άλλη συναφής λεπτομέρεια. Ωσαύτως δι`αποφάσεων του ιδίου ως άνω Νομάρχου καθορίζονται αι αφετηρίαι, τα τέρματα και αι στάσεις των νέων γραμμών και πάσα αναγκαία λεπτομέρεια διά την εύρυθμον λειτουργίαν των γραμμών.
Άρθρον 2
1. Η περιοχή, η περιλαμβανομένη εντός της νοητής γραμμής της συνδεούσης τα τέρματα των λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ, ως αυταί θα διαμορφωθούν μετά την έκδοσιν του κατά το προηγούμενον άρθρον Πρ. Δ/τος αποτελεί την κατά την παρ. 1 του άρθρου 22 του Ν.Δ. 3721/1957 αστικήν περιοχήν Θεσσαλονίκης. Εις τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης, των οποίων η διαδρομή συμπίπτει με την διαδρομήν αστικών γραμμών, επιτρέπεται κατά μεν την διαδρομήν αυτών από του κέντρου της πόλεως προς τα τέρματα των αντιστοίχων γραμμών, η παραλαβή επιβατών από οιονδήποτε σημείον της διαδρομής και η αποβίβασις των πέραν των τερμάτων των γραμμών της αστικής περιοχής, κατά δε την επιστροφήν, η παραλαβή επιβατών μέχρι των τερμάτων των γραμμών τως αστικής περιοχής και η αποβίβασίς των εις οιονδήποτε σημείον της διαδρομής.
2. Εντός εξαμήνου προθεσμίας από της ενάρξεως της ισχύος του παρόντος, το Διοικητικόν Συμβούλιον του ΟΑΣΘ οφείλει όπως προβή εις την έκδοσιν πλήρους και βάσει οικονομοτεχνικών στοιχείων, ητιολογημένης αποφάσεώς του περί του εάν συμφέρη εις τον ΟΑΣΘ η απόκτησις, δι αγοράς ή κατασκευής απάντων ή και μέρους των εν άρθρω 12 παρ. 2 της υπό του Ν.Δ. 3721/1957 κυρωθείσης συμβάσεως απαραιτήτων σταθμών αυτοκινήτων, συνεργείων επισκευής και συντηρήσεως των λεωφορείων, ως και των λοιπών εγκαταστάσεων του και των τοιούτων διανομής καυσίμων ή η διά μισθώσεως χρησιμοποίησις τούτων. Η απόφασις αυτή θα υποβληθή εις τον Νομάρχην Θεσσαλονίκης ο οποίος και θα υποβάλη εις τον Υπουργόν των Συγκοινωνιών σχετικήν εισήγησιν προς έγκρισιν.
Άρθρον 3
1. Οι ιδιοκτήται των κατά το άρθρον 1 του παρόντος μετατασσομένων εις του ΟΑΣΘ λεωφορείων του ΚΤΕΛ τον Νομόν Θεσσαλονίκης, καθίστανταί μέτοχοι τούτου κατά τα εν τω παρόντι οριζόμενα και λαμβάνουν υπό του οργανισμού μιαν ακεραίαν ανά λεωφορείον μετοχήν ή κλάσμα ταύτης, αναλόγως προς την έκτασιν την επί του λεωφορείου δικαιωμάτων των. Ως ιδιοκτήται διά την εφαρμογήν του παρόντος άρθρου νοούνται και οι αγορασταί λεωφορείων των οποίων η κυριότης επεφυλάχθη εις τον πωλητήν μέχρις αποπληρωμής του τιμήματος, οι εκ προσυμφώνου πωλήσεως λεωφορείου αυτοκινήτου αγορασταί έχοντες την χρήσιν και εκμετάλλευσιν αυτού, ως και ο προικολήπτης.
2. Οι κατά τας διατάξεις της προηγουμένης παραγράφου δικαιούχοι ακεραίας μετοχής, υποχρεούνται να καταβάλουν εις τον οργανισμόν ως κεφάλαιον συμμετοχής των, το ποσόν το οποίον αντιστοιχεί προς τας μέχρι της 31ης Δεκεμβρίου 1978 καταβολάς των μετόχων δι`εκάστην ακεραίαν μετοχήν, κατ` εφαρμογήν των οικείων διατάξεων του Ν.Δ. 3721/1957. Εκ του κεφαλαίου τούτου το ήμισυ (1/2) καταβάλλεται άμα τη αντικαταστάσει των λεωφορείων, το δε υπόλοιπον εις ισοπόσους μηνιαίας δόσεις εντός δύο (2) ετών.`Αμα τη καταβολή του ημίσεος (1/2) του κεφαλαίου παρέχεται εις τους μετόχους ολοκλήρου λεωφορείου μία ακεραία μετοχή ή αντιστοίχως κλάσμα αυτής, εις την οποίαν πλην των λοιπών κατά τό Ν.Δ. 3721/1957 στοιχείων αναγράφονται επί αμφοτέρων των πλευρών αι λέξείς “ΜΗ ΑΠΟΠΛΗΡΩΘΕΙΣΑ” ως και το ποσόν της οφειλής. Η άνω μετοχή φέρει ως ημερομηνίαν εκδόσεως την ημερομηνίαν καταβολής του ημίσεος του κεφαλαίου, από της εκδόσεώς της δε παρέχει τα αυτά δικαιώματα εις τους νέους μετόχους έναντι του οργανισμού ως και αι παλαιαί μετοχαί. Μετά την ολοσχερή εξόφλησίν των αντικαθίστανται αυταί διά των υπό του άρθρου 16 του Ν.Δ. 3721/1957 προβλεπομένων οριστικών μετοχών.
3. Τα μετατασσόμενα εις τον ΟΑΣΘ λεωφορεία του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης, αντικαθίστανται σταδιακώς δι`ετέρων καινουργών εγκεκριμένου εκάστοτε τύπου επ`ονόματι του ΟΑΣΘ το αργότερον εντός έτους από της μετατάξεως αυτών. Μέχρι της αντικαταστάσεως των κυκλοφορούν εις τας γραμμάς του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης ως μέχρι και σήμερον.
4. Το προσωπικόν των μετατασσομένων λεωφορείων αυτοκινήτων του ΚΤΕΛ του Νομού Θεσσαλονίκης, το συνδεόμενον μετά τούτου διά συμβάσεως εξηρτημένης εργασίας, ως και οδηγοί των λεωφορείων του ιδίου ΚΤΕΛ, μετά του αναλογούντος προς τα μετατασσόμενα λεωφορεία λοιπού προσωπικού του ΚΤΕΛ τούτου, μεταφέρεται εις τον Οργανισμόν, τη αιτήσει ή συναινέσει του μεταφερομένου προσωπικού, θεωρείται ως ίδιον προσωπικόν αυτού και συνεχίζει προσφέρον τας υπηρεσίας του παρά τω οργανισμώ, του χρόνου προϋπηρεσίας του εις το ΚΤΕΛ λογιζομένου ως τοιούτου παρά τω οργανισμώ. Το Διοικητικόν Συμβούλιον του οργανισμού προβαίνει εις την ένταξιν τούτου εις τας αντιστοίχους θέσεις, τροποποιουμένων, κατά τας κειμένας διατάξεις, αναλόγως του Οργανισμού, και του Γενικού Κανονισμού του Προσωπικού του ΟΑΣΘ.
5. Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Σ.Θ. μετέχουν με ψήφο για όλα τα θέματα του Οργανισμού:
α) ένας (1) εκπρόσωπος των μη μετόχων εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ., η διάρκεια της θητείας του οποίου είναι διετής, ανεξάρτητα από την τυχόν παραίτηση των υπολοίπων μετόχων μελών του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ..
Ο εκπρόσωπος αυτός και ο αναπληρωτής του εκλέγονται με άμεση και μυστική ψηφοφορία από όλους τους μη μετόχους εργαζομένους στον Ο.Α.Σ.Θ., ανεξάρτητα από τη συμμετοχή τους ή μη σε επαγγελματικό σωματείο, σύμφωνα με το άρθρο 12 του ν. 1264/1982 (ΦΕΚ 79 Α`), το οποίο εφαρμόζεται αναλόγως.
Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ορίζονται οι λεπτομέρειες της εκλογής των εκπροσώπων αυτών.
β) Ενας (1) εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης που ορίζεται με τον αναπληρωτή του με απόφαση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης για δύο (2) χρόνια.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε από την παρ.1 άρθρ.6 Ν.2366/1995 (Α 256).
6. Εις περίπτωσιν και ην, μετά την αντικατάστασιν των μετατασσομένων κατά το άρθρον 1 του παρόντος νόμου λεωφορείων του ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονί κης εις τον ΟΑΣΘ, ήθελον τεθή υπύ αυτού εις κυκλοφορίαν προσθέτως νέα λεωφορεία, εκδίδονται τέσσαρα τέταρτα μιάς ακεραίας μετοχής διύ έκαστον τούτων, τα εκδιδόμενα δε τμήματα εκάστης ακεραίας μετοχής χορηγούνται εις τέσσαρας οδηγούς λεωφορείων του Οργανισμού τους έχοντας την μεγαλυτέραν προϋπηρεσίαν εις τον ΟΑΣΘ, υπολογιζομένης και της τοιαύτης εις το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Ως αντάλλαγμα διά την κάλυψιν της αξίας των ως άνω τεσσάρων τετάρτων μετοχής καταβάλλεται παρά των δικαιούχων το τίμημα κτήσεως του τιθεμένου εις κυκλοφορίαν λεωφορείου.
Σημ.: όπως η παρ.6 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 12 Ν.2898/2001, ΦΕΚ Α 71/10.4.2001.
Άρθρον 4
Το κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 10 της, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ, συμβάσεως και του άρθρου 24 του Ν.Δ. 3721/1957 καταβαλλόμενον κατ` έτος ποσόν προς το ίδρυμα Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ), ανερχόμενον εις δραχμάς δέκα εκατομμύρια (10.000.000) ετησίως, εξακολουθεί να καταβάλλεται εις ισοπόσους δόσεις κατά μήνα μέχρι πέρατος της προς τον ΟΑΣΘ κατά παράτασιν της άνω συμβάσεως παραχωρήσεως. Η συνέχισις της προς το ΙΚΑ καταβολής και κατά τον χρόνον της παρατάσεως της παραχωρήσεως, αποτελεί υποχρέωσιν του ΟΑΣΘ προς το ΙΚΑ, αποσβενυομένης πάσης ετέρας αξιώσεως.
Άρθρον 5
Διά συμβάσεως, υπογραφησομένης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπουμένου υπό των Υπουργών Συντονισμού, Οικονομικών και Συγκοινωνιών και του ΟΑΣΘ, εκπροσωπουμένου υπό του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού, διατυπουμένης εν τέλει του παρόντος και εχούσης ισχύν νόμου, τροποποιείται η κατ` άρθρον 22 του Ν.Δ. 3721/1957 υπογραφείσα από 30 Αυγούστου 1957 σύμβασις. Η τροποποίησις καταρτίζεται καθ` ον τρόπον κατηρτίσθη και η τροποποιουμένη σύμβασις κατά τα εν άρθρω 22 του Ν.Δ. 3721/1957 ειδικώτερον οριζόμενα. Κατά την σύνταξιν και υπογραφήν της συμβάσεως, εφ` όσον υπάρξη ανάγκη παραστάσεως δικηγόρου, ως τοιούτος θα παραστή δικηγόρος εκ των επύ παγία αντιμισθία αμειβομένων παρά του ΟΑΣΘ, όστις ουδεμιάς ιδιαιτέρας θα δικαιούται αμοιβής, πλέον της παγίας αντιμισθίας.
Άρθρον 6
Καταργούνται, αφ’ ης ίσχυσαν, αι διατάξεις των εδαφίων τετάρτου και πέμπτου της παραγράφου 3 του άρθρου 24 του Ν.Δ. 3721/1957.
Άρθρον 7
Το πρώτον εδάφιον της παραγρ. 9 του άρθρου 6 του Ν.Δ/τος 102/1973, αντικαθίσταται ως ακολούθως :
“9. Ειδικώς διά την γραμμήν Αθηνών – Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των λεωφορείων των ΚΤΕΛ, κατανέμεται εις τα ΚΤΕΛ των νομών Χαλκιδικής, Κιλκίς, Πιερίας, Σερρών, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, `Εβρου και Θεσσαλονίκης διά της εν παρ. 4 του παρόντος άρθρου αποφάσεως, αναλογικώς προς το συνολικόν ετήσιον έργον εκάστου τούτων κατά το προηγούμενον της δημοσιεύσεως του παρόντος έτος”.
Άρθρον 8
1. Η παρ. 11 του άρθρου 4 του Ν.Δ. 102/1973 “περί οργανώσεως των διά λεωφορείων αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατηγών συγκοινωνιών”, αντικαθίσταται ως ακολούθως :
“11. α) Επιφυλασσομένης της εφαρμογής των διατάξεων της επομένης περιπτώσεως, ανατίθεται η εκμετάλλευσις εις το οικείον ΚΤΕΛ απασών των μέχρι σήμερον δημιουργηθεισών οδικών υπεραστικών επιβατικών γραμμών των εξυπηρετουμένων διύ αυτοκινήτων οχημάτων μη εντεταγμένων εις το αντίστοιχον ΚΤΕΛ (αγόνων) και εντάσσονται εις τούτο (το οικείον ή έτερα ΚΤΕΛ) τα αυτοκίνητα οχήματα τα οποία εξυπηρετούν σήμερον τας γραμμάς ταύτας.
β) Προς εκπλήρωσιν του σκοπού της διατάξεως της προηγουμένης περιπτώσεως : αα) Επιφυλασσομένης της εφαρμογής των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 3334/1955 περί μεταφοράς αγαθών επί κομίστρω διά φορτηγών τριτρόχων αυτοκινήτων και τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων αναφερομένων εις θέματα της Γενικής Διευθύνσεως Μεταφορών”, διά Π. Διατάγματος, εκδιδομένου τη προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών εντός προθεσμίας τριών μηνών από της ισχύος του παρόντος, καθορίζονται οι λοιποί όροι και αι προϋποθέσεις τη συνδρομή των οποίων είναι δυνατή η κατά την προηγουμένην περίπτωσιν ένταξις. Η συνδρομή των προϋποθέσεων της ανωτέρω διατάξεως της παρ. 1 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 3334/1955 δέον να υφίσταντο κατά την 13ην Δεκεμβρίου 1978 και μέχρι της χρονολογίας εντάξεως του αυτοκινήτου εις το ΚΤΕΛ. Διά του ιδίου τούτου Π. Διατάγματος καθορίζεται και η διαδικασία της εντάξεως πάν έτερον ανακύπτον συναφές με την ένταξιν ταύτην θέμα ως και πάσα αναγκαία λεπτομέρεια διά την εφαρμογήν των διατάξεων της παρούσης περιπτώσεως. Περί της συνδρομής των όρων και προϋποθέσεων του κατά την παρούσαν υποπερίπτωσιν Π. Διατάγμαιος διύ εκάστην συγκεκριμένην περίπτωσιν εντάξεως εκδίδεται σχετική απόφασις του οικείου νομάρχου. Εις την απόφασιν ταύτην, μεταξύ των άλλων, τάσσεται αποκλειστική προθεσμία, δυναμένη να παραταθή έφύ άπαξ, εξ μηνών, ίνα ο ενδιαφερόμενος διασκευάση το αυτοκίνητον του, βάσει του κατά την επομένην υποπερίπτωσιν καθορισθέντος τύπου και λάβη εν συνεχεία νέαν, διύ αυτό άδειαν κυκλοφορίας. Εις ην περίπτωσιν το αυτοκίνητον του ενδιαφερομένου δεν δύναται να διασκευασθή κατά τον καθορισθέντα τύπον ή δεν επιθυμεί την διασκευήν ταύτην ο ενδιαφερόμενος, η ανωτέρω προθεσμία των εξ μηνών παρατείνεται επί εν εισέτι τρίμηνον διά την αγοράν καινούργιου λεωφορείου υπό του ενδιαφερομένου και διά τη χορήγησιν διύ αυτό νέας αδείας κυκλοφορίας. ββ) Ο οικείος νομάρχης, διύ αποφάσεως αυτού, καθορίζει τον κατάλληλον διύ εκάστην τοιαύτην οδικήν γραμμήν τύπου λεωφορείου, ο οποίος απαιτείται διά την εξυπηρέτησιν της γραμμής. Διά τον καθορισμόν υπό του νομάρχου του τύπου του λεωφορείου, μη δυναμένου να προβλέπη αριθμόν θέσεων καθημένων επιβατών πέραν των είκοσι τεσσάρων (24) και ολιγωτέρων των δώδεκα (12) λαμβάνονται υπύ όψιν, το μεταφορικόν έργον της γραμμής (επιβάται και φορτίον) και η δυνατότης ασφαλούς, αναλόγως της καταστάσεως της οδού, κυκλοφορίας επί της γραμμής του προς καθορισμόν τύπου λεωφορείου, ταύτης πιστοποιουμένης υπό της οικείας τεχνικής υπηρεσίας του νομού”.
2. Τα, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του παρόντος άρθρου, εις την δύναμιν των οικείων ΚΤΕΛ εντασσόμενα αυτοκίνητα οχήματα, δρομολογούνται, υπό του ΚΤΕΛ, υποχρεωτικώς επί μίαν πενταετίαν, από της ισχύος του παρόντος, εις τας οδικάς υπεραστικάς επιβατικάς γραμμάς τας οποίας ταύτα εξυπηρετούν μέχρι της χρονολογίας της εντάξεώς των. Εις τα αυτοκίνητα οχήματα ταύτα ανατίθεται, υπό του ΚΤΕΛ, ή εξυπη- ρέτησις και ετέρων οδικών υπεραστικών επιβατικών γραμμών του ΚΤΕΛ, εφ όσον αι συγκοινωνιακαί ανάγκαι της περιοχής, του ΚΤΕΛ επιβάλλουν τούτο και υφίστανται τα αναγκαία χρονικά περιθώρια εργασίας των εις τα οικεία ΚΤΕΛ ενταχθέντων αυτοκινήτων οχημάτων. Διά του κατά την προηγουμένην παράγραφον Π. Διατάγματος, αι ώραι εργασίας και αναπαύσεως ως και η υπερβολική απασχόλησις του απασχολουμένου εις τα ενταχθησόμενα εις τα ΚΤΕΛ αυτοκίνητα οχήματα προσωπικού κατά τον χρόνον της ανωτέρω πενταετίας, δύναται να ρυθμίζωνται κατά τρόπον διάφορον εκείνου ο οποίος ισχύει ενάστοτε διά το λοιπόν, της αυτής κατηγορίας, προσωπικόν των ΚΤΕΛ. Εν τη περιπτώσει ταύτη διά την έκδοσιν του εν λόγω Π. Διατάγματος συμπράττει και ο Υπουργός Εργασίας.
3. Καταργείται η παρ. 10 του άρθρου 4 του Ν.Δ. 102/1973. Προκειμένου περί κλειστών γεωγραφικών περιοχών της χώρας (νήσων), εις τας οποίας η οδική υπεραστική επιβατική συγκοινωνία δεν έχει αναληφθή υπό ΚΤΕΛ, τα της εξυπηρετήσεως των γραμμών τούτων καθορίζονται διά Π. Διατάγματος, εκδιδομένου προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών.
4. Η παρ. 2 του άρθρου 25 του Ν.Δ. 102/1973, αντικαθίσταται ως ακολούθως :
“2. Διά την δημιουργίαν έργων υποδομής και την υποβοήθησιν εκπληρώσεως των υποχρεώσεων των ΚΤΕΛ κατά τα οριζόμενα εις την περίπτ. εύ του άρθρου 8 του παρόντος επιβάλλεται εισφορά εξ ενός τοις εκατόν (1%) επί του συνόλου των ακαθαρίστων εισπράξεων. Αι ειδικώτεραι προϋποθέσεις επιβολής και ο τρόπος καταβολής και διαθέσεως της εν λόγω εισφοράς, ως και πάσα ετέρα αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζεται διά Π. Δ/τος. Μέχρις εκδόσεως του Προεδρικού τούτου Διατάγματος εξακολουθούν ισχύουσαι αι προϋφιστάμεναι διατάξεις, καθ` ο μέρος αφορούν εις τον τρόπον επιβολής και καταθέσεως της εισφοράς αυτής. Υπόλοιπα εκ της μέχρι σήμερον εφαρμογής των διατάξεων της αντικαθιστωμένης παραγράφου διατίθενται διά τους σκοπούς των διατάξεων της παρούσης παραγράφου”.
Άρθρον 9
Κυρούνται και κτώνται ισχύν νόμου, αφύ ης εξεδόθησαν, αι υπύ αριθ.: α) Δ- 2200/240/1977 “περί αποκαταστάσεως αυτοκινητιστών εξυπηρετούντων την επί αγόνων γραμμών συγκοινωνίαν” (ΦΕΚ 73/5.2.77 Τεύχος Β`), β) Δ-4000/420/1977 “περί συμπληρώσεως και τροποποιήσεως της υπύ αριθ. Δ- 2200/240/25.1.77 αποφάσεως Υπουργού Συγκοινωνιών” (ΦΕΚ 123/1977 Τεύχος Β`) και γ) Δ-20177/2208/1977 “περί τροποποιήσεως των ισχυουσών διατάξεων περί αποκαταστάσεως αυτοκινητιστών εξυπηρετούντων την επί αγόνων γραμμών συγκοινωνίαν” (ΦΕΚ 801/1977 Τεύχος Β`), κανονιστικαί αποφάσεις του Υπουργού Συγκοινωνιών αι εκδοθείσαι κατ’ εξουσιοδότησιν των διατάξεων του άρθρου 4 παρ. 11 του Ν.Δ.102/1973.
Άρθρον 10
Η ισχύς του παρόντος άρχεται από της δημοσιεύσεως αυτού διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
ΣΥΜΒΑΣΗ
ΚΕΙΜΕΝΟΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΣ
Άρθρον μόνον
1. Η υπό του άρθρου 1 της κατ’ άρθρον 22 του Ν.Δ. 3721/1957 μεταξύ των Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ συμβάσεως, καθορισθείσα περίοδος παραχωρήσεως εις τον ΟΑΣΘ του αποκλειστικού δικαιώματος της μεταφοράς επιβατών διά λεωφορείων εις την αστικήν περιοχήν Θεσσαλονίκης, παρατείνεται επί 19 έτη από της λήξεώς της.
2. Κατά τον χρόνον λήξεως της παραχωρήσεως, άπαν το προσωπικόν του Οργανισμού επί οιαδήποτε σχέσει εργασίας τελούν μετά τούτου, εξακολουθεί να παρέχη τας υπηρεσίας του εις τον διάδοχον φορέα, συνεχιζομένης της εργασιακής σχέσεως μετά τούτου και διατηρουμένων έναντι αυτού των πάσης φύσεως εκ της εργασιακής συμβάσεως δικαιωμάτων του.
3. Από του επομένου της υπογραφής της παρούσης συμβάσεως έτους, ως επιχειρηματικόν κέρδος θα λαμβάνεται ποσοστόν δέκα πέντε επί τοις εκατόν (15%) ετησίως επί του απασχολουμένου κεφαλαίου ως τούτο ορίζεται εν άρθρω 13 παρ. 1 περ. Δ` της Συμβάσεως.
4. Αι διατάξεις των άρθρων 1 έως και 6 του παρόντος περί ΟΑΣΘ νόμου αποτελούν περιεχόμενον της παρούσης συμβάσεως. Κατά τα λοιπά και μέχρι λήξεως της ως άνω παραχωρήσεως ισχύουσιν αι διατάξεις της κατ’ άρθρον 22 του Ν.Δ. 3721/1957 υπογραφείσης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΟΑΣΘ συμβάσεως.
Ο παρών νόμος ψηφισθείς υπό της Βουλής και παρ΄ Ημών σήμερον κυρωθείς, δημοσιευθήτω δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εκτελεσθήτω ως νόμος του Κράτους.
Εν Αθήναις τη 03 Φεβρουαρίου 1979
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΤΣΑΤΣΟΣ
Εθεωρήθη και ετέθη η μεγάλη του Κράτους σφραγίς.