ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4594 Τεύχος Α’ 29/19.02.2019

Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της «Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου», που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202).

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο πρώτο
Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της «Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου»
Κυρώνεται και αποκτά ισχύ νόμου η Σύμβαση Παράτασης της κυρωθείσας με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202) από 31 Ιουλίου 1995, Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα («Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου»), η οποία υπογράφηκε στην Αθήνα στις 24 Ιανουαρίου 2019 μεταξύ: α) της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» («ΤΑΙΠΕΔ»), β) της Ελληνικής Δημοκρατίας («Ελληνικό Δημόσιο») και γ) της ανώνυμης εται ρείας με την επωνυμία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.» («Εταιρεία Αεροδρομίου»), το κείμενο της οποίας στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα έχει ως εξής:

ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΤΗΣ «ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ» Η παρούσα σύμβαση παράτασης της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (η «Σύμβαση»), η οποία τροποποιεί και αντικαθιστά την από 30η Σεπτεμβρίου 2017 σύμβαση παράτασης της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου, υπογράφεται σήμερα την 24η Ιανουαρίου 2019 στην Αθήνα, μεταξύ:

(1) της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.», η οποία έχει συσταθεί και δραστηριοποιείται σύμφωνα με τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας, με αριθμό Γενικού Εμπορικού Μητρώου 117034801000 και ΑΦΜ 997471299, εδρεύει στην Αθήνα, Ελλάδα (Κολοκοτρώνη 1 και Σταδίου) (το «ΤΑΙΠΕΔ») και εκπροσωπείται νομίμως για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης από τον Πρόεδρο αυτής, Αριστείδη Ξενόφο,

(2) της «Ελληνικής Δημοκρατίας» (το «Ελληνικό Δημόσιο»), νομίμως εκπροσωπούμενης για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης από τον Υπουργό Οικονομικών, σύμφωνα με την 92/21-01-2019 απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) (ΦΕΚ 85/Β’/23-01-2019), και

(3) της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.», n οποία έχει συσταθεί και δραστηριοποιείται σύμφωνα με τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας, με αριθμό Γενικού Εμπορικού Μητρώου 002229601000 και ΑΦΜ 094440299, εδρεύει στον Δήμο Σπάτων (η «Εταιρεία Αεροδρομίου») και εκπροσωπείται νομίμως για τους σκοπούς της παρούσας Σύμβασης από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Δημήτριο Δημητρίου, τον Αντιπρόεδρο, Holger Linkweiler, και τον Γενικό Διευθυντή αυτής, Ιωάννη Παράσχη.

Στην παρούσα Σύμβαση, το ΤΑΙΠΕΔ, το Ελληνικό Δημόσιο και η Εταιρεία Αεροδρομίου θα αναφέρονται από κοινού ως τα «Μέρη» και έκαστος ξεχωριστά ως το «Μέρος».

ΕΠΕΙΔΗ (Α) Το άρθρο 4.2 (Παράταση) της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου (η «ΣΑΑ»), όπως ισχύει, προβλέπει τη διαπραγμάτευση για την παράταση της συμβατικής περιόδου της ΣΑΑ, όπως ορίζεται ακολούθως, και η παρούσα Σύμβαση συνάπτεται με σκοπό την θέση σε ισχύ της εν λόγω παράτασης.

(Β) Κατ’ εφαρμογή της 187/06.09.2011 απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου, Βάσει του άρθρου 4.2 (Παράταση) της ΣΑΑ, για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου της εν λόγω σύμβασης έως τις 11 Ιουνίου 2046.

(Γ) Το ΤΑΙΠΕΔ και η Εταιρεία Αεροδρομίου ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου προτού συμπληρωθεί διάστημα δέκα (10) ετών πριν από τη λήξη της Συμβατικής Περιόδου, σύμφωνα με το άρθρο 4.2 (Παράταση) της ΣΑΑ.

(Δ) Η σύναψη της παρούσας Σύμβασης εγκρίθηκε από to Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ στις 14-09-2018, την έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της Εταιρείας Αεροδρομίου στις 27-09-2018, σύμφωνα με τα άρθρα 15, 19.1 και 20.2 του καταστατικού, την 700/2018 πράξη του Ε’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με το άρθρο 9.4 του ν. 3986/2011 και το άρθρο 35.7 του ν. 4129/2013, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 29 του ν. 4531/2018, καθώς και με την 92/21-01-2019 απόφαση του ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. (ΦΕΚ 85/Β’/23-01-2019), ενδέχεται δε να χρειαστεί να εγκριθεί από την Επιτροπή (όπως ορίζεται ακολούθως) σύμφωνα με τον Διαδικαστικό Κανονισμό (όπως ορίζεται ακολούθως).

(Ε) Στις 19-09-2017 δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκήρυξη για εκούσια εκ των προτέρων διαφάνεια, n οποία περιείχε όλες τις σχετικές πληροφορίες σε σχέση με την προτεινόμενη παράταση της Συμβατικής Περιόδου.

(ΣΤ) Στις 08-12-2018 δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκήρυξη για εκούσια εκ των προτέρων διαφάνεια, η οποία περιείχε όλες τις σχετικές επικαιροποιημένες πληροφορίες σε σχέση με την προτεινόμενη παράταση της Συμβατικής Περιόδου.

ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:

Άρθρο 1

Ορισμοί και Ερμηνεία

1.1 Ορισμοί Στην παρούσα Σύμβαση, οι ακόλουθες λέξεις και εκφράσεις έχουν την ακόλουθη έννοια: «ΣΑΑ» σημαίνει τη «Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου» που συνήφθη στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995, με ισχύ από τις 11 Ιουνίου 1996 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (ΦΕΚ 202 Α’), όπως αυτή η σύμβαση έχει τροποποιηθεί και είναι σε ισχύ κατά την ημερομηνία της παρούσας.

«Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου» σημαίνει δάνειο τουλάχιστον 625.000.000 ευρώ με περιθώριο, το οποίο δεν θα υπερβαίνει τις 450 μονάδες βάσης πλέον EURIBOR, το οποίο θα τεθεί στη διάθεση της Εταιρείας Αεροδρομίου με την υπογραφή κατάλληλων εγγράφων χρηματοδότησης μεταξύ της Εταιρείας Αεροδρομίου και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, σύμφωνα με όρους αγοράς.

«Εργάσιμη Ημέρα» σημαίνει οποιαδήποτε ημέρα (εκτός Σαββάτου ή Κυριακής) κατά την οποία οι τράπεζες είναι γενικά ανοιχτές για συναλλαγές στην Ελλάδα και είναι επίσης Ημερα TARGET.

«Επιτροπή» έχει την έννοια που ορίζεται στο άρθρο 3.1 (Β) της παρούσας Σύμβασης.

«Συμφωνημένοι Όροι» σημαίνει τους όρους του Δανείου Εταιρείας Αεροδρομίου σύμφωνα με το άρθρο 3.1 (ε).

«Αιρέσεις» έχει την έννοια που ορίζεται στο άρθρο 3.1 της παρούσας Σύμβασης.

«Τίμημα» σημαίνει το ποσό σε ευρώ που είναι πληρωτέο από την Εταιρεία Αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με τα άρθρα 2.2 και 2.6 της παρούσας Σύμβασης.

«Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος» έχει την έννοια που ορίζεται στο άρθρο 3.1 της παρούσας Σύμβασης.

«Λογαριασμός ΤΑΙΠΕΔ» σημαίνει το λογαριασμό με IΒΑΝ: GR1801101040000010447212761 του ΤΑΙΠΕΔ στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος ή κάθε άλλο λογαριασμό τον οποίο μπορεί να κοινοποιήσει εγγράφως το ΤΑΙΠΕΔ στην Εταιρεία Αεροδρομίου τουλάχιστον επτά (7) Εργάσιμες Ημέρες πριν από την προβλεπόμενη πληρωμή.

«Καταληκτική Ημερομηνία» σημαίνει την 20η Δεκεμβρίου 2018 ή οποιαδήποτε μεταγενέστερη ημερομηνία έως και την 30η Απριλίου 2019 σύμφωνα με το άρθρο 3.7.

«Διαδικαστικός Κανονισμός» έχει την έννοια που ορίζεται στο άρθρο 3.1 (β)(i)(Β) της παρούσας Σύμβασης.

«Ημέρα TARGET» σημαίνει οποιαδήποτε ημέρα κατά την οποία το Διευρωπαϊκό Αυτοματοποιημένο Σύστημα Ταχείας Μεταφοράς Κεφαλαίων σε Συνεχή Χρόνο (το οποίο χρησιμοποιεί μία κοινή πλατφόρμα και τέθηκε σε λειτουργία στις 19 Νοεμβρίου 2007) είναι ανοιχτό για τον διακανονισμό πληρωμών σε ευρώ.

«ΣΛΕΕ» έχει την έννοια που ορίζεται στο άρθρο 3.1 (β) (i)(Α) της παρούσας Σύμβασης.

1.2 Ερμηνεία Στην παρούσα Σύμβαση, εκτός εάν άλλως συνάγεται από τα συμφραζόμενα: (α) Οι όροι και οι εκφράσεις με κεφαλαία γράμματα που ορίζονται στη ΣΑΑ έχουν το ίδιο νόημα όταν χρησιμοποιούνται στην παρούσα Σύμβαση, εκτός εάν ορίζεται άλλως στην παρούσα ή εάν άλλως συνάγεται από τα συμφραζόμενα.

(β) Οι επικεφαλίδες των άρθρων συμπεριλαμβάνονται μόνο για λόγους διευκόλυνσης και δεν επηρεάζουν την ερμηνεία της παρούσας Σύμβασης.

(γ) Η χρήση του ενικού εμπεριέχει τον πληθυντικό και αντίστροφα.

(δ) Κάθε αναφορά σε νόμο, κανόνα ή κανονισμό θα ερμηνεύεται ως αναφορά στον εν λόγω νόμο, κανόνα ή κανονισμό, όπως τροποποιείται και είναι σε ισχύ.

(ε) Το Παράρτημα που επισυνάπτεται στην παρούσα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας Σύμβασης.

Άρθρο 2

Παράταση Τίμημα Όροι Πληρωμής

2.1 Υπό την επιφύλαξη των όρων και αιρέσεων της παρούσας Σύμβασης, με ισχύ από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος:

(α) η Συμβατική Περίοδος θα παραταθεί κατά διάστημα είκοσι (20) ετών, το οποίο άρχεται στις 12 Ιουνίου 2026 και λήγει στις 11 Ιουνίου 2046 και

(β) η ΣΑΑ θα τροποποιηθεί σύμφωνα με το Παράρτημα που επισυνάπτεται στην παρούσα Σύμβαση.

2.2 Ως τίμημα για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα καταβάλει, σύμφωνα με το άρθρο 2.6 κατωτέρω, στο ΤΑΙΠΕΔ ποσό ενός δισεκατομμυρίου εκατόν δεκαπέντε εκατομμυρίων (1.115.000.000) ευρώ (πλέον του ισχύοντος ΦΠΑ) τοις μετρητοίς (το «Τίμημα»). Το ποσό αυτό θα προσαρμόζεται με την προσθήκη ποσού ίσου με 10,30% ετησίως, το οποίο θα υπολογίζεται αναλογικά σε ημερήσια βάση, σε περίπτωση που η καταβολή λάβει χώρα μετά την 31-12-2018.

2.3 Με την επιφύλαξη του άρθρου 2.6 κατωτέρω, η καταβολή του Τιμήματος θα πραγματοποιείται από την Εταιρεία Αεροδρομίου χωρίς συμψηφισμό, ανταπαίτηση ή άλλη έκπτωση εκ μέρους της Εταιρείας Αεροδρομίου.

2.4 Σε περίπτωση που η Εταιρεία Αεροδρομίου δεν καταβάλει το Τίμημα και/ή τον ΦΠΑ σύμφωνα με τα άρθρα 2.2 και 2.6 κατά τη σχετική ημερομηνία οφειλής, το ΤΑΙΠΕΔ θα δικαιούται, με έγγραφη γνωστοποίηση προς την Εταιρεία Αεροδρομίου, να καταγγείλει, λόγω βάσιμης αιτίας, την παρούσα Σύμβαση εάν n μη εκπλήρωση δεν αποκατασταθεί πλήρως εντός δέκα (10) Εργάσιμων Ημερών μετά την έγγραφη γνωστοποίηση της μη πληρωμής από το ΤΑΙΠΕΔ στην Εταιρεία Αεροδρομίου. Σε περίπτωση καθυστέρησης εκ μέρους της Εταιρείας Αεροδρομίου να προβεί στην καταβολή κατά την ημερομηνία οφειλής αυτής και στο μέτρο που το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει επιλέξει να καταγγείλει την παρούσα Σύμβαση λόγω βάσιμης αιτίας, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα υποχρεούται να καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ (α) τόκους υπερημερίας επί του ληξιπρόθεσμου ποσού, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, σε περίπτωση που η καταβολή λάβει χώρα έως και την 31-12-2018 η (β) το Τίμημα, προσαρμοσμένο σύμφωνα με το άρθρο 2.2, σε περίπτωση που η καταβολή λάβει χώρα μετά την 31-12-2018, έως την ολοσχερή εξόφλησή του, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο δεν θα δικαιούνται άλλη αποζημίωση για την εν λόγω καθυστέρηση. Σε περίπτωση που το ΤΑΙΠΕΔ επιλέξει να καταγγείλει την παρούσα Σύμβαση, το ποσό της ποινικής ρήτρας του άρθρου 2.5 κατωτέρω, θα αποτελεί τη μόνη και αποκλειστική αποζημίωση του ΤΑΙΠΕΔ και του Ελληνικού Δημοσίου για την εν λόγω αθέτηση πληρωμής, ενώ τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και το Ελληνικό Δημόσιο παραιτούνται από κάθε άλλο δικαίωμα που ενδέχεται να έχουν σε σχέση με την εν λόγω αθέτηση.

2.5 Εάν η καταγγελία δυνάμει του ως άνω άρθρου 2.4 επέλθει λόγω αδυναμίας καταβολής του. Τιμήματος και/ή του ΦΠΑ σύμφωνα με τα άρθρα 2.2 και 2.6, εντός δεκαπέντε (15) Εργάσιμων Ημερών από την καταγγελία, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ ποσό εκατό εκατομμυρίων ευρώ (€100.000.000) ως ποινική ρήτρα για τη μη εκπλήρωση της υποχρέωσης καταβολής του Τιμήματος εκ μέρους της Εταιρείας Αεροδρομίου. Συμφωνείται ότι το εν λόγω ποσό είναι δίκαιο και εύλογο και αντιστοιχεί στη ζημία που θα υποστούν το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να είναι αναγκαίο να θεμελιωθεί περαιτέρω n ζημία αυτή.

2.6 Το Τίμημα υπόκειται σε ΦΠΑ και αποτελεί λειτουργικό έξοδο της Εταιρείας Αεροδρομίου. Το Τίμημα, αφαιρουμένου του ποσού που ισούται με τον ανακτήσιμο ΦΠΑ επί του Τιμήματος (ο οποίος υπολογίζεται σήμερα ως ποσοστό 18% επί του Τιμήματος, και θα πρέπει να επιβεβαιωθεί από την Εταιρεία Αεροδρομίου το αργότερο επτά (7) Εργάσιμες Ημέρες πριν από την καταβολή του Τιμήματος) θα καταβληθεί, εκτός και αν η παρούσα Σύμβαση καταγγελθεί κατά ή πριν την εν λόγω ημερομηνία σύμφωνα με το άρθρο 3.8(δ)(ii) και με την επιφύλαξη του άρθρου 3.3, εντός δέκα (10) Εργάσιμων Ημερών από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος ή, εφόσον το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου δεν έχει υπογραφεί κατά την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος, εντός τριάντα (30) Εργάσιμων Ημερών από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος, από την Εταιρεία Αεροδρομίου στον Λογαριασμό ΤΑΙΠΕΔ με την ημερομηνία αξίας να συμπίπτει με την ημερομηνία οφειλής. Η καταβολή του εναπομείναντος τμήματος του Τιμήματος, το οποίο ισούται με τον ανακτήσιμο ΦΠΑ επί του Τιμήματος (ο οποίος υπολογίζεται σήμερα ως ποσοστό 18% επί του Τιμήματος, και θα πρέπει να επιβεβαιωθεί από την Εταιρεία Αεροδρομίου το αργότερο επτά (7) Εργάσιμες Ημέρες πριν από την καταβολή του Τιμήματος) θα ανασταλεί έως ότου το ποσό του εν λόγω ανακτήσιμου ΦΠΑ επιστραφεί από το Ελληνικό Δημόσιο στην Εταιρεία Αεροδρομίου, με τον όρο της υπογραφής σύμβασης εκχώρησης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Εταιρείας Αεροδρομίου αναφορικά με την αξίωση της Εταιρείας Αεροδρομίου περί επιστροφής από το Ελληνικό Δημόσιο του ως άνω ΦΠΑ στην Εταιρεία Αεροδρομίου. Η Εταιρεία Αεροδρομίου θα φέρει την πλήρη ευθύνη να επιδιώξει εγκαίρως και με τον προσήκοντα τρόπο την επιστροφή κάθε πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των τόκων υπερημερίας που προβλέπει ο νόμος σε σχέση με τις καθυστερήσεις στην επιστροφή φόρων και ειδικότερα του ΦΠΑ. Προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, n εκχώρηση του πιστωτικού υπολοίπου του ΦΠΑ δυνάμει του παρόντος άρθρου 2.6 θα επεκτείνεται επίσης στους τόκους υπερημερίας που προβλέπει ο νόμος σε σχέση με τις όποιες καθυστερήσεις στην επιστροφή φόρων και ειδικότερα του ΦΠΑ. Προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, ο ΦΠΑ επί του Τιμήματος (ο οποίος υπολογίζεται σήμερα ως 24%) θα καταβληθεί πλήρως από την Εταιρεία Αεροδρομίου στον Λογαριασμό ΤΑΙΠΕΔ έως και την 15η ημέρα του επόμενου ημερολογιακού μήνα από την έκδοση του σχετικού τιμολογίου.

2.7 Υπό την επιφύλαξη των δικαιωμάτων της Εταιρείας Αεροδρομίου να θέτει τα τέλη αεροδρομίου καθ’ όλη τη διάρκεια της Συμβατικής Περιόδου, όπως παρατείνεται δυνάμει της παρούσας Σύμβασης, με τον τρόπο και τη μέθοδο που περιγράφονται στο άρθρο 14 (Τέλη Αεροδρομίου) της ΣΑΑ και σύμφωνα με την ισχύουσα Κοινοτική και εθνική νομοθεσία περί τελών αεροδρομίου, η Εταιρεία Αεροδρομίου θα καταβάλλει κατά τη θέσπιση των τελών αεροδρομίου εύλογες προσπάθειες προκειμένου να ελαχιστοποιήσει τη μεταβλητότητα των δημοσιευμένων τελών αεροδρομίου της Εταιρείας Αεροδρομίου, όπως περιλαμβάνονται στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 12/2009/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (όπως έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με το π.δ. 52/2012), υπό την επιφύλαξη, μεταξύ άλλων, τυχόν αλλαγών στις συνθήκες της αγοράς (σε επίπεδο εθνικό, ΕΕ ή διεθνές) που επηρεάζουν τους όγκους κίνησης, έκτακτων επιπτώσεων ή δεόντως αιτιολογημένων αυξήσεων κόστους και επενδύσεων ή υπό την επιφύλαξη αναπροσαρμογών που απαιτούνται για την εξισορρόπηση της επίπτωσης των διακυμάνσεων του Ταμείου Ανάπτυξης Αερολιμένα Σπάτων που απορρέουν από τη σχετική νομοθεσία.

Συμφωνείται ρητά ότι κάθε μεταβολή για τους προαναφερθέντες λόγους θα αιτιολογείται εγγράφως από την Εταιρεία Αεροδρομίου και θα πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο σύμφωνα με τις διαδικασίες και τις διατάξεις που εμπίπτουν στο αντικείμενο της ισχύουσας νομοθεσίας περί τελών αεροδρομίου (Οδηγία 12/2009 και π.δ. 52/2012, όπως εκάστοτε μπορεί να τροποποιούνται η αντικαθίστανται από άλλη ισοδύναμη Κοινοτική και εθνική νομοθεσία προς τούτο).

Άρθρο 3

Έναρξη Ισχύος Αιρέσεις

3.1 Τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των Μερών δυνάμει του άρθρου 2 της παρούσας Σύμβασης, υπό την επιφύλαξη του άρθρου 3.8 ακολούθως, θα τεθούν σε ισχύ την ημερομηνία κατά την οποία θα πληρωθεί ή θα αρθεί η τελευταία από τις ακόλουθες αιρέσεις (οι «Αιρέσεις») (προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, μια Αίρεση μπορεί να αρθεί μόνο κατόπιν αμοιβαίας συμφωνίας μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Εταιρείας Αεροδρομίου) (η «Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος»):

(α) το Ελληνικό Κοινοβούλιο θα έχει κυρώσει διά νόμου την παρούσα Σύμβαση, σύμφωνα με το άρθρο 4.3 (Τροποποίηση) της ΣΑΑ, το οποίο αναριθμείται σε άρθρο 4.2 με την παρ. Α.5 του Παραρτήματος της παρούσας Σύμβασης, και ο εν λόγω νόμος θα έχει δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της Ελληνικής Δημοκρατίας,

(β) η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (η «Επιτροπή»):

(i) Είτε: (Α) θα έχει κοινοποιήσει σε ένα Μέρος, σε μορφή και με όρους που είναι ευλόγως ικανοποιητικοί για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου, ότι η παρούσα Σύμβαση δεν συνεπάγεται ενίσχυση για τους σκοπούς των άρθρων 107 έως 109 (συμπεριλαμβανομένων) της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (η «ΣΛΕΕ») ή άλλως δεν χρειάζεται να κοινοποιηθεί στην Επιτροπή (μέσω εξαιρέσεων κατά κατηγορίες ή άλλως) είτε

(Β) θα έχει εκδώσει ανεπιφύλακτη απόφαση σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2015/1589 του Συμβουλίου (ο «Διαδικαστικός Κανονισμός») ότι η παρούσα Σύμβαση δεν συνεπάγεται ενίσχυση για τους σκοπούς των άρθρων 107 έως 109 (συμπεριλαμβανομένων) της ΣΛΕΕ ή ότι, στο μέτρο που η παρούσα Σύμβαση συνεπάγεται ενίσχυση, η ενίσχυση αυτή είναι συμβατή με την εσωτερική αγορά, και, σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω γνωστοποίηση ή απόφαση δεν θα απαιτεί, ούτε θα έχει δοθεί με βάση, οποιαδήποτε τροποποίηση της Σύμβασης ή άλλη προϋπόθεση ή υποχρέωση, με εξαίρεση τυχόν τροποποίηση, προϋπόθεση ή υποχρέωση που δεν σχετίζεται με το Τίμημα και που είναι ευλόγως ικανοποιητική για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου,

(ii) θα έχει εκδώσει απόφαση υπό προϋποθέσεις σύμφωνα με τον Διαδικαστικό Κανονισμό σε σχέση με την παρούσα Σύμβαση υπό όρους που είναι ευλόγως ικανοποιητικοί για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου ή

(iii) δεν θα έχει εκδώσει κάποια απόφαση σε σχέση με την παρούσα Σύμβαση εντός του διαστήματος που ορίζεται στον Διαδικαστικό Κανονισμό και, σύμφωνα με αυτόν, το ΤΑΙΠΕΔ (α) θα έχει επιδώσει προηγούμενη γνωστοποίηση στην Επιτροπή ότι θα εφαρμόσει το κοινοποιηθέν μέτρο και (β) μετά από διάστημα δεκαπέντε (15) Εργάσιμων Ημερών (όπως ορίζεται για τους σκοπούς του Διαδικαστικού Κανονισμού) η Επιτροπή δεν θα έχει λάβει καμία απόφαση σύμφωνα με το άρθρο 4.6 του Διαδικαστικού Κανονισμού,

(γ) η Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, Βιομηχανίας, Επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ της Επιτροπής θα έχει επιβεβαιώσει στο ΤΑΙΠΕΔ, με τρόπο και υπό όρους που είναι ευλόγως ικανοποιητικοί για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου, ότι η σύναψη της παρούσας Σύμβασης δεν απαιτεί νέα διαδικασία ανάθεσης,

(δ) οι εγκρίσεις που απαιτούνται να έχουν ληφθεί από την Εταιρεία Αεροδρομίου σε σχέση με την παρούσα Σύμβαση, συμπεριλαμβανομένων των εγκρίσεων που αφορούν σε οποιαδήποτε τροποποίηση της παρούσας Σύμβασης, θα έχουν ληφθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (η «ΕΤΕ») και

(ε) η Εταιρεία Αεροδρομίου θα έχει επιβεβαιώσει στο ΤΑΙΠΕΔ έως και την 30-09-2018 (ή οποιαδήποτε μεταγενέστερη ημερομηνία συμφωνείται μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Εταιρείας Αεροδρομίου) τη δέσμευση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων [βάσει όρων αποδεκτών από την Εταιρεία Αεροδρομίου (οι «Συμφωνημένοι Όροι»), οι οποίοι θα είναι ισχυροί έως και την 31-12-2018 και θα έχουν εγκριθεί από τις επιτροπές των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων] να παράσχουν το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου.

Όποτε κάποια τροποποίηση της Σύμβασης ή προϋπόθεση ή υποχρέωση σχετική με απόφαση ή γνωστοποίηση της Επιτροπής, όπως παρατίθεται στις ως άνω παραγράφους (β)(i) ή (β)(ii) (πλην τροποποίησης ή προϋπόθεσης που αφορά στο Τίμημα), είναι ευλόγως ικανοποιητική για το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου, έκαστο Μέρος, υπό την επιφύλαξη ότι η Εταιρεία Αεροδρομίου θα λάβει κάθε απαιτούμενη έγκριση από την ΕΤΕ, θα συναινέσει σε όσες αλλαγές της Σύμβασης είναι απαραίτητες συμπεριλαμβανομένης, ενδεικτικά, της σύναψης κάθε απαραίτητου τροποποιητικού συμφωνητικού με στόχο την εφαρμογή, την ικανοποίηση ή τη συμμόρφωση με κάθε τέτοια τροποποίηση, προϋπόθεση η υποχρέωση.

3.2 Εκτός και αν άλλως ορίζεται στο άρθρο 3.4, έκαστο Μέρος θα καταΒάλλει κάθε εύλογη προσπάθεια προκειμένου να εξασφαλίσει ότι οι Αιρέσεις θα εκπληρωθούν το συντομότερο δυνατό (καν σε κάθε περίπτωση, έως και την Καταληκτική Ημερομηνία).

3.3 Με την παρούσα συμφωνείται ότι, με την επιφύλαξη του άρθρου 2.4 ανωτέρω, στην περίπτωση που:

(α) η καταβολή του Τιμήματος δεν λάβει χώρα λόγω του γεγονότος ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα αποσύρουν τη δέσμευση τους για οποιονδήποτε λόγο ο οποίος αποδίδεται στην Εταιρεία Αεροδρομίου και

(β) όλες οι Αιρέσεις [με την εξαίρεση της Αίρεσης 3.1 (α)] έχουν πληρωθεί ή αρθεί και

(γ) η Σύμβαση έχει υποβληθεί προς κύρωση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και

(δ) η Σύμβαση καταγγέλλεται από οιοδήποτε των Μερών σύμφωνα με το άρθρο 3.8(δ)(ii),

η Εταιρεία Αεροδρομίου θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ, εντός δεκαπέντε (15) Εργάσιμων Ημερών από την καταγγελία, ποσό σαράντα εκατομμυρίων ευρώ (€40.000.000). Η εν λόγω αποζημίωση αντιστοιχεί στη ζημία που θα υποστούν το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο από τη μη θέση σε ισχύ της Σύμβασης, χωρίς να είναι αναγκαίο να θεμελιωθεί περαιτέρω η ζημία αυτή, ενώ τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και το Ελληνικό Δημόσιο, κατόπιν της καταβολής της ως άνω αποζημίωσης, παραιτούνται από κάθε άλλο δικαίωμα που ενδέχεται να έχουν τώρα ή στο μέλλον να ζητήσουν επιπλέον αποζημίωση από την Εταιρεία Αεροδρομίου σε σχέση με τη μη θέση σε ισχύ της Σύμβασης.

3.4 Η Εταιρεία Αεροδρομίου θα ενεργεί με καλή πίστη και θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου (α) να εκταμιευτεί επιτυχώς το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου και (β) να υποβάλλει στην ΕΤΕ, όσο το δυνατόν συντομότερα, όλα τα απαραίτητα έγγραφα προκειμένου η ΕΤΕ να παράσχει τις σχετικές εγκρίσεις, πληροφορώντας το ΤΑΙΠΕΔ αναφορικά με την ημερομηνία υποβολής στην ΕΤΕ και ακολούθως θα ανταποκρίνεται έγκαιρα σε οποιοδήποτε αίτημα της ΕΤΕ αναφορικά με επιπλέον πληροφορίες που απαιτούνται από την ΕΤΕ σε σχέση με τις εγκρίσεις.

Η Εταιρεία Αεροδρομίου θα ετοιμάσει αρχείο με όλα τα έγγραφα, αλληλογραφία και πληροφορίες που σχετίζονται με τις προσπάθειές της να εκταμιευτεί επιτυχώς το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου και να λάβει τις εγκρίσεις της ΕΤΕ, το οποίο θα μπορεί να παρασχεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ εφόσον ζητηθεί.

3.5 Έκαστο Μέρος θα ενημερώνει αμελλητί τα άλλα Μέρη αμέσως μόλις πληροφορείται ότι οποιαδήποτε από τις Αιρέσεις έχει ικανοποιηθεί ή εκπληρωθεί. Τα Μέρη θα επιβεβαιώνουν την επέλευση της Ημερομηνίας Έναρξης Ισχύος δυνάμει πρωτοκόλλου που θα υπογράψουν.

3.6 Τα Μέρη αναγνωρίζουν ότι οι Αιρέσεις αποτελούν αναβλητικές αιρέσεις σύμφωνα με το άρθρο 201 του Ελληνικού Αστικού Κώδικα και η μη πλήρωση ή μη ικανοποίηση κάποιας εξ αυτών θα έχει τις επιπτώσεις που ορίζονται στην εν λόγω διάταξη.

3.7 Η Καταληκτική Ημερομηνία μπορεί να επεκταθεί κατά την απόλυτη διακριτική ευχέρεια του ΤΑΙΠΕΔ έως και την 30-04-2019, εκτός και αν η Εταιρεία Αεροδρομίου ενημερώσει το ΤΑΙΠΕΔ το αργότερο εντός δέκα (10) ημερών πριν την 20-12-2018 ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν θα επεκτείνουν την ισχύ των Συμφωνημένων Όρων αναφορικά με το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένης της χρηματοδότησης του επιπλέον ποσού το οποίο θα προστεθεί στο Τίμημα σύμφωνα με το άρθρο 2.2 ανωτέρω κατά τη λήξη της εν λόγω επεκταθείσας περιόδου. Διευκρινιστικά αναφέρεται, ότι κατ’ εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου η ως άνω επέκταση ήδη έλαβε χώρα δυνάμει της 38490/1912-2018 επιστολής του ΤΑΙΠΕΔ, που υπογράφεται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο αυτού, προς τον Υπουργό Οικονομικών και τον Γενικό Διευθυντή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

3.8 Η παρούσα Σύμβαση δύναται να καταγγελθεί: (α) με αμοιβαία συμφωνία των Μερών, (β) με έγγραφη κοινοποίηση από το ΤΑΙΠΕΔ ή την

Εταιρεία Αεροδρομίου εάν η πλήρωση οιασδήποτε των Αιρέσεων 3.1(α) έως 3.1 (δ) δεν έχει επέλθει έως την Καταληκτική Ημερομηνία ή σε κάθε άλλη μεταγενέστερη ημερομηνία που έχουν αμοιβαία συμφωνήσει το ΤΑΙΠΕΔ και η Εταιρεία Αεροδρομίου ή

(γ) σύμφωνα με το ως άνω άρθρο 2.4 ή (δ) από οποιοδήποτε Μέρος, (i) εφόσον η Αίρεση 3.1 (ε) δεν έχει πληρωθεί έως και την 30-09-2018 (η οποιαδήποτε μεταγενέστερη ημερομηνία συμφωνηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και την Εταιρεία Αεροδρομίου) ή

(ii) εφόσον το Δάνειο Εταιρείας Αεροδρομίου κατά τους Συμφωνημένους Όρους σύμφωνα με την Αίρεση 3.1 (ε) δεν συνομολογηθεί ή η σχετική χρηματοδότηση δεν είναι διαθέσιμη στην Εταιρεία Αεροδρομίου.

Άρθρο 4

Τελικές Διατάξεις

4.1 Εάν πριν από τις 11 Ιουνίου 2026 η παρούσα Σύμβαση καταστεί άκυρη για οποιονδήποτε λόγο σε ουσιώδη βαθμό ή καταστεί μη εφαρμόσιμη, το Ελληνικό Δημόσιο θα πρέπει να καταβάλει αμέσως στην Εταιρεία Αεροδρομίου ποσό ίσο με το Τίμημα, συμπεριλαμβανομένου του μη εκπιπτόμενου ΦΠΑ που δεν έχει συμψηφιστεί και έχει καταβληθεί από την Εταιρεία Αεροδρομίου στο ΤΑΙΠΕΔ δυνάμει της παρούσας Σύμβασης.

4.2 Προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας: (α) η απαίτηση της Εταιρείας Αεροδρομίου για επιστροφή του Τιμήματος ή μέρους αυτού σύμφωνα με το άρθρο 4.1 θα θεωρείται ότι είναι εκκαθαρισμένη και

(β) εφόσον η καταγγελία της Σύμβασης λάβει χώρα (i) σύμφωνα με το άρθρο 3.8(δ)(i) η (ii) σύμφωνα με το άρθρο 3.8(δ)(ii) για λόγους οι οποίοι αποδίδονται στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και είναι εκτός του ελέγχου της Εταιρείας Αεροδρομίου, η οποία θα έχει καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια και θα έχει ενεργήσει με καλή πίστη, το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο παραιτούνται ανέκκλητα από κάθε δικαίωμα να ζητήσουν οιαδήποτε αποζημίωση ή ποινική ρήτρα σε σχέση με την Σύμβαση, συμπεριλαμβανομένης της ποινικής ρήτρας που προβλέπεται στο άρθρο 2.5 και το άρθρο 3.3 κατά της Εταιρείας Αεροδρομίου.

4.3 Το ΤΑΙΠΕΔ και η Εταιρεία Αεροδρομίου εγγυώνται ότι κατά την ημερομηνία της παρούσας Σύμβασης δεν γνωρίζουν να έχει εγερθεί από οποιοδήποτε πρόσωπο οποιαδήποτε νομική ένσταση ενώπιον αρμόδιων δικαστηρίων ή διοικητικών φορέων κατά της σύναψης της παρούσας Σύμβασης δυνάμει οποιασδήποτε διάταξης της ελληνικής ή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας.

4.4 Η παρούσα Σύμβαση περιέχει την πλήρη συμφωνία μεταξύ των Μερών αναφορικά με την παράταση της Συμβατικής Περιόδου δυνάμει του άρθρου 4.2 (Παράταση) της ΣΑΑ και υπερισχύει κάθε προγενέστερης συμφωνίας μεταξύ των Μερών αναφορικά με την παράταση της Συμβατικής Περιόδου, και δη της σύμβασης παράτασης της Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου, η οποία υπεγράφη μεταξύ των Μερών την 30η Σεπτεμβρίου 2017 και αντικαθίσταται με την παρούσα Σύμβαση. Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι, εάν η παρούσα Σύμβαση καταγγελθεί, η ΣΑΑ θα παραμείνει σε πλήρη ισχύ και εφαρμογή αλλά ωσάν να μην είχαν τεθεί ποτέ σε ισχύ οι τροποποιήσεις αυτής που παρατίθενται στο Παράρτημα της παρούσας Σύμβασης.

4.5 Κάθε Μέρος θα βαρύνεται με τα δικά του έξοδα και δαπάνες σε σχέση με την κατάρτιση, εκτέλεση και εκπλήρωση της παρούσας Σύμβασης συμπεριλαμβανομένων, ενδεικτικά, οποιωνδήποτε και όλων των επαγγελματικών αμοιβών και χρεώσεων των συμβούλων του.

4.6 Η παρούσα Σύμβαση συνάπτεται στα ελληνικά και τα αγγλικά και αμφότερα τα κείμενα θα έχουν την ίδια ισχύ και εγκυρότητα. Η παρούσα Σύμβαση θα διέπεται και θα ερμηνεύεται σύμφωνα με τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.

4.7 Οι διατάξεις των άρθρων 32.4 (Συμψηφισμός), 40 (Ένδικα Βοηθήματα, Παραιτήσεις, Τροποποίησεις και Συναινέσεις), 42 (Μερική ακυρότητα), 43 (Γνωστοποιήσεις) και 44 (Επίλυση Διαφορών) της ΣΑΑ θα ισχύουν τηρουμένων των αναλογιών για την παρούσα Σύμβαση και θα είναι απολύτως δεσμευτικές για τα Μέρη. Οι εν λόγω διατάξεις μαζί με τις διατάξεις των άρθρων 2.5, 2.6, 3.3 και 4 (Τελικές Διατάξεις) (πλην του ως άνω άρθρου 4.3) της παρούσας Σύμβασης θα παραμείνουν εν ισχύ μετά την καταγγελία ή ακύρωση της παρούσας Σύμβασης.

ΣΕ ΠΙΣΤΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ, τα Μέρη υπέγραψαν την παρούσα Σύμβαση σε τρία (3) πρωτότυπα κατά την ημέρα και το έτος που αναγράφονται στην αρχή και κάθε Μέρος έλαβε ένα (1) πρωτότυπο.

Παράρτημα

Τροποποιήσεις της ΣΑΑ

Α. Από την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος της παρούσας Σύμβασης, η ΣΑΑ τροποποιείται ως εξής:

1. Στο άρθρο 1.1 (Ορισμοί) προστίθενται οι ακόλουθοι ορισμοί ως εξής:

α. Μετά τον ορισμό «Ημερομηνία Έναρξης» προστίθεται ο ορισμός «Ημερομηνία Παράτασης» σημαίνει την Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος, όπως ορίζεται στη Σύμβαση Παράτασης.».

β. Μετά τον ορισμό «Σύμβαση Μεταβίβασης Διαχείρισης» προστίθεται ο ορισμός «“Σύμβαση Παράτασης” σημαίνει τη σύμβαση που υπεγράφη την 24η Ιανουαρίου 2019 ανάμεσα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε., το Ελληνικό Δημόσιο και την Εταιρεία Αεροδρομίου, η οποία ορίζει τους όρους παράτασης της Συμβατικής Περιόδου.».

γ. Μετά τον ορισμό «“Τεχνικές Περιγραφές” προστίθεται ο ορισμός “Τίμημα Παράτασης” σημαίνει το Τίμημα που θα καταβληθεί σύμφωνα με τη Σύμβαση Παράτασης (και όπως ορίζεται σε αυτή) με αντάλλαγμα την παράταση της Συμβατικής Περιόδου.».

2. Όλες οι αναφορές της ΣΑΑ στη Συμβατική Περίοδο ή οι αναφορές στο τέλος της Συμβατικής Περιόδου θα αποτελούν αναφορές σε περίοδο 50 ετών μετά την Ημερομηνία Έναρξης και όλες οι αναφορές της ΣΑΑ στις λέξεις «τριακοστός» και «30» θα είναι αναφορές στις λέξεις «πεντηκοστός» και «50» αντίστοιχα συμπεριλαμβανομένης, προς αποφυγή αμφιβολιών, της αναφοράς στο άρθρο 4.1 (Συμβατική Περίοδος) και στην τρίτη γραμμή της παραγράφου (4) του μέρους (Α) (Αμοιβή) του Παραρτήματος 2 (Αμοιβή για τη Χορήγηση Δικαιωμάτων) της ΣΑΑ.

3. Το άρθρο 4.1 αντικαθίσταται ως εξής: «Συμβατική Περίοδος: Η Συμβατική Περίοδος θα είναι διάρκειας 50 ετών από την Ημερομηνία Έναρξης ή μέχρις ότου η παρούσα Σύμβαση λήξει ή άλλως καταγγελθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της.».

4. Το άρθρο 4.2 καταργείται. 5. Το άρθρο 4.3 αναριθμείται σε 4.2 και στο τέλος του προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: «Η ΣΑΑ δεν μπορεί να παραταθεί πέραν της 11ης Ιουνίου 2046.».

6. Το άρθρο 5.1 αντικαθίσταται ως εξής: «Εκτός εάν άλλως προβλέπεται στην παρούσα, η παρούσα Σύμβαση, υπό την προϋπόθεση της κύρωσής της σύμφωνα με το άρθρο 6.1 (Ημερομηνία Έναρξης) στην αρχική της μορφή και σύμφωνα με το άρθρο 4.2 όσον αφορά την τροποποίηση αυτής με τη Σύμβαση Παράτασης, θα υπερισχύει παντός Ελληνικού νόμου, γενικής ή ειδικής φύσεως, εν ισχύ κατά την Ημερομηνία Έναρξης και κατά την Ημερομηνία Παράτασης, εκτός αν και κατά το μέτρο που ο εν λόγω νόμος θεσπίζεται για την εκτέλεση ή εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου ή οποιασδήποτε υποχρέωσης που πηγάζει από διεθνή συνθήκη.».

7. Το άρθρο 5.2(i) αντικαθίσταται ως εξής: «συμβαίνει πριν από την τεσσαρακοστή επέτειο της Έναρξης Λειτουργίας του Αεροδρομίου και, προ της ημερομηνίας αυτής, ουσιωδώς και αμέσως αυξάνει το κόστος κατασκευής της Εταιρείας Αεροδρομίου σύμφωνα με την Εξειδικευμένη Σύμβαση Κατασκευής που αναφέρεται στο Παράρτημα 14 παράγραφος 1 (Εξειδικευμένες Συμβάσεις) και/ή έχει ουσιώδεις και άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στα έσοδα της Εταιρείας Αεροδρομίου.».

8. Το άρθρο 7.2.1 αντικαθίσταται ως εξής: «Το Ελληνικό Δημόσιο συνιστά με την παρούσα επικαρπία υπέρ της Εταιρείας Αεροδρομίου για τη διάρκεια της Συμβατικής Περιόδου (η οποία, προς αποφυγή αμφιβολιών, ορίζεται σε 50 έτη από την Ημερομηνία Έναρξης) επί ολοκλήρου του Ακινήτου και επί όλων των κτιρίων, κατασκευών, εγκαταστάσεων και λοιπών εμπραγμάτων και ακινήτων περιουσιακών στοιχείων που θα ευρίσκονται εκάστοτε στο Ακίνητο («Προσθήκες Επικαρπίας»). Η Εταιρεία Αεροδρομίου, σαν Επικαρπωτής, θα έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσεως και κατοχής του Ακινήτου και των Προσθηκών Επικαρπίας για οποιαδήποτε χρήση, δραστηριότητα ή εργασία που επιτρέπεται σύμφωνα με το άρθρο 2.2.4 (Εταιρεία Αεροδρομίου και Μέλη της Κοινοπραξίας) ή το άρθρο 3.1 (Χορήγηση Δικαιωμάτων). Οποιαδήποτε χρήση του Ακινήτου ή/και των Προσθηκών Επικαρπίας όπως επιτρέπεται κατά την παρούσα Σύμβαση ή σύμφωνα με αυτή θα είναι και θα ερμηνεύεται πάντοτε ότι είναι σύμφωνη με τα άρθρα 1142 και 1148 του Αστικού Κώδικα, υπό την προϋπόθεση ότι οποιαδήποτε τέτοια χρήση, δραστηριότητα ή εργασία θα αξιοποιεί και δεν θα παρεμποδίζει με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιονδήποτε χρόνο τη μελέτη, κατασκευή, ολοκλήρωση, θέση σε λειτουργία, συντήρηση, λειτουργία, διοίκηση ή/και ανάπτυξη του Αεροδρομίου όπως προβλέπεται στο Χωροταξικό Σχέδιο ή το Σχέδιο Ανάπτυξης και υπό την περαιτέρω προϋπόθεση ότι οποιαδήποτε τέτοια χρήση, δραστηριότητα ή εργασία θα συμμορφώνεται από κάθε άποψη και θα είναι σύμφωνη με το εκάστοτε ισχύον και εφαρμοστέο δίκαιο.».

9. Το άρθρο 11.2.9 αντικαθίσταται ως εξής: «Κατανομή Κυκλοφορίας, Κίνηση Αεροσκαφών και

Δυναμικότητα: Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση ότι, αν η άσκηση των εξουσιών του που επιδιώκουν κατά περίπτωση σύμφωνα με το Ελληνικό Δίκαιο (εκτός από τους νόμους που θεσπίζονται για την εκτέλεση ή για να θέσουν σε εφαρμογή Κοινοτικό Δίκαιο ή οποιαδήποτε υποχρέωση που απορρέει από διεθνή συνθήκη): (α) να καθορίσουν κατηγορίες ή περιγραφές εναέριας κυκλοφορίας στις οποίες επιτρέπεται σύμφωνα με το ως άνω Δίκαιο να χρησιμοποιούν το Αεροδρόμιο, (β) να επιβάλλουν απαγορεύσεις ή περιορισμούς σε σχέση με τη χρήση του Αεροδρομίου από εναέρια κυκλοφορία κάθε κατηγορίας ή περιγραφής που καθορίζονται στο εν λόγω Δίκαιο, ή (γ) να επιβάλλουν περιορισμούς στις κινήσεις των αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο ή κατ’ άλλον τρόπο να περιορίσουν την ικανότητα στο Αεροδρόμιο, αυξήσουν ουσιωδώς τις υποχρεώσεις ή τις ευθύνες της Εταιρείας Αεροδρομίου ή, για τα πρώτα 40 έτη μετά την Έναρξη της λειτουργίας του Αεροδρομίου, έχουν ουσιώδεις αρνητικές επιπτώσεις στα έσοδα της Εταιρείας Αεροδρομίου, θα αποζημιώσει την Εταιρεία Αεροδρομίου για κάθε απώλεια, κόστος, δαπάνη, ευθύνη ή ζημία που υπέστη ή στις οποίες υποβλήθηκε σαν άμεση συνέπεια αυτών, εκτός εάν νόμος που συνεπάγεται ουσιαστικώς παρόμοια αποτελέσματα ισχύει σε δύο ή περισσότερα άλλα Κράτη-Μέλη της Κοινότητας ή τυγχάνει εφαρμογής ή επηρεάζει κατά ουσιωδώς παρόμοιο τρόπο όλα τα διεθνή αεροδρόμια στην Ελλάδα.».

10. Το άρθρο 14.8.3 αντικαθίσταται ως εξής: «την απόσβεση κατά την εν λόγω περίοδο όλων των περιουσιακών στοιχείων που κατανέμονται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες σύμφωνα με το άρθρο 14.9.2., τα οποία η Εταιρεία Αεροδρομίου χαρακτηρίζει στους λογαριασμούς της ως υποκείμενα σε απόσβεση, συμπεριλαμβανομένης, προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, της απόσβεσης του Τιμήματος Παράτασης για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου, της απόσβεσης αυτής πραγματοποιούμενης για κάθε σχετικό περιουσιακό στοιχείο σε απευθείας συνάρτηση με την προβλεπόμενη διάρκεια ζωής του σχετικού περιουσιακού στοιχείου όπως ευλόγως προσδιορίζεται από την Εταιρεία Αεροδρομίου.».

11. Το άρθρο 14.8.4 αντικαθίσταται ως εξής: «τον τόκο που πληρώνεται κατά τη διάρκεια της εν λόγω χρονικής περιόδου επί της αναλογίας της οφειλής της Εταιρείας Αεροδρομίου που κατανέμεται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες σύμφωνα με το άρθρο 14.9.3 (συμπεριλαμβανομένων, προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, του Δευτερεύοντος Χρέους και οποιωνδήποτε δευτερευόντων δανείων που παρασχέθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο στην Εταιρεία Αεροδρομίου και κάθε οφειλής που θα αναλάβει η Εταιρεία Αεροδρομίου σε σχέση με το Τίμημα Παράτασης για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου) και».

12. Στο άρθρο 14.9.2 (β), μετά την ενότητα (ii) προστίθεται νέα ενότητα (iii) ως εξής:

«(iii) σε σχέση με το Τίμημα Παράτασης, θα καταλογιστεί μεταξύ των Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και άλλων δραστηριοτήτων με βάση την ίδια αναλογία με την Αμοιβή για τη Χορήγηση Δικαιωμάτων.».

13. Το άρθρο 14.9.3 αντικαθίσταται ως εξής: «το τμήμα εκείνο των τόκων που καταβάλλονται από την Εταιρεία Αεροδρομίου κατά τη διάρκεια της σχετικής χρονικής περιόδου και αφορά (α) οποιαδήποτε οφειλή λόγω χρηματικού δανείου που συνήφθη για την προμήθεια, απόκτηση, κατασκευή, συντήρηση, επισκευή, ανανέωση και λειτουργία των περιουσιακών στοιχείων που καταλογίζονται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες σύμφωνα με το άρθρο 14.9.2, συμπεριλαμβανομένου, προς αποφυγή κάθε αμφιβολίας, του Τιμήματος Παράτασης για την παράταση της Συμβατικής Περιόδου που καταλογίζεται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες σύμφωνα με το άρθρο 14.9.2, ή (β) την καθαρή οφειλή που συνήφθη από τη χρηματοδότηση της αναλογίας των γενικών εξόδων της Εταιρείας Αεροδρομίου που καταλογίσθηκαν σε Αεροπορικές Δραστηριότητες σύμφωνα με το άρθρο 14.9.4, θα καταλογίζεται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες, υπό τον όρο ότι οποιοσδήποτε τόκος που καταβάλλεται για ή λόγω της προπληρωμής ή επιτάχυνσης των πληρωμών οποιασδήποτε οφειλής δεν θα λαμβάνεται υπόψη κατά τον χρόνο της προπληρωμής ή επιτάχυνσης των πληρωμών κατά το μέτρο που ο τόκος αυτός υπερβαίνει το ποσό του τόκου το οποίο θα ήταν πληρωτέο εάν δεν ελάμβανε χώρα τοιαύτη προπληρωμή ή επιτάχυνση, αλλά αντ’ αυτού θα μεταφέρεται και θα λαμβάνεται υπ’ όψιν όταν και κατά το μέτρο που τόκος θα ήταν πληρωτέος σε σχέση με την εν λόγω οφειλή χωρίς προπληρωμή ή επιτάχυνση αυτής.».

Β. Εν είδει επιβεβαίωσης, κάθε αναφορά της ΣΑΑ σε ECU θα θεωρείται αναφορά σε ευρώ.

Γ. Με εξαίρεση τις τροποποιήσεις που ορίζονται στο παρόν Παράρτημα, όλες οι άλλες διατάξεις της ΣΑΑ παραμένουν αμετάβλητες και ισχύουν πλήρως.

Άρθρο δεύτερο
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος και της Σύμβασης που κυρώνεται αρχίζει από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2019

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Υπουργός Οικονομικών Η Υφυπουργός Οικονομικών ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

Αθήνα, 19 Φεβρουαρίου 2019

Ο επί της Δικαιοσύνης Υπουργός

ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ