Ρύθμιση θεμάτων Διμερούς Κρατικής Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας, ρύθμιση θεμάτων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
β. Της Επιτροπής Παρακολούθησης και Διαχείρισης του Πενταετούς Προγράμματος Διμερούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας 1997-2001, της οποίας η σύσταση προβλέπεται με το άρθρο 4 παράγραφος 2 του Ν. 2515/1997 (ΦΕΚ 154 Α΄).
Η πρόσκληση δημοσιεύεται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες της έδρας της υπηρεσίας του υπαλλήλου που την υπογράφει.
Η ανάθεση γίνεται μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από τη δημοσίευση.
Ο υπάλληλος έχει υποχρέωση να υπηρετήσει στην υπηρεσία του επί ίσο χρονικό διάστημα με αυτό που υπηρέτησε στο εξωτερικό σύμφωνα με τα παραπάνω
β. Προβλέπεται από το Καταστατικό της Οργάνωσης ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας της και το αντικείμενό της είναι σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 1.
γ. Η δράση της Οργάνωσης δεν εξαρτάται από κανένα δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
δ. Για Μ.Κ 0. που χρηματοδοτούνται από άλλα Υπουργεία εκτός από το Υπουργείο Εξωτερικών ή από φορείς με κονδύλια προερχόμενα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό για δράσεις Αναπτυξιακής Συνεργασίας και Βοήθειας προς τρίτες χώρες απαιτείται πριν από τη χρηματοδότησή τους να είναι εγγεγραμμένες στο Ειδικό Μητρώο Μ.Κ.Ο. που τηρεί η Υ.Δ.Α.Σ., καθώς και σύμφωνη γνώμη της Υπηρεσίας αυτής.
β. Να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή και διετής εμπειρία της Μ.Κ.Ο. στις δραστηριότητες που αναφέρονται στο άρθρο 10. Αν συνεργάζονται δύο ή περισσότερες Μ.Κ.Ο. για την ανάληψη του προγράμματος η εμπειρία καθεμιάς από αυτές λειτουργεί σωρευτικώς για τον υπολογισμό της διετίας. Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις που στερούνται την πιο πάνω εμπειρία μπορούν να χρηματοδοτηθούν εφόσονυπάρχει σχετική θετική εισήγηση της Υ.Δ.Α.Σ. για προγράμματα ύψους 60.000 ΕΥΡΩ ετησίως.
γ. Να είναι πραγματοποιήσιμο το πρόγραμμα. Το πραγματοποιήσιμο μπορεί να διασφαλίζεται και μέσω της συνεργασίας με φερέγγυο τοπικό εταίρο ή μέσω της κινητοποίησης της τοπικής κοινωνίας.
β) Χορήγηση ειδικής έγκρισης του αρμόδιου Υπουργού, παρεχόμενης σε αυτόν της δυνατότητας απομείωσης του ύψους της προτεινόμενης δαπάνης ή πλήρους απόρριψης της, εάν η δημοσιονομική κατάσταση του Κράτους δεν την καθιστά εφικτή.
γ) Η απόφαση έγκρισης του αρμόδιου Υπουργού με το σχετικό φάκελο κοινοποιείται στην Οικονομική Αστυνομία, στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών, στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Οποιαδήποτε επιχορήγηση χωρίς την τήρηση των παραπάνω προϋποθέσεων, συνιστά για τους δημόσιους λειτουργούς απιστία σχετική με την υπηρεσία που τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 256 Π.Κ.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 22 ν.4151/2013 (ΦΕΚ Α 103) αντικαταστάθηκε πάλι με το άρθρο 76 παρ.1 Ν.4170/2013, ΦΕΚ Α 163/12.7.2013
αα)Έχει ολοκληρωθεί το φυσικό αντικείμενο της σύμβασης μέχρι την κατάθεση του παρόντος.
αβ) Έχει υποβληθεί από την Μ.Κ.Ο. αρμοδίως και εμπροθέσμως αίτημα παράτασης του συμβατικού χρόνου η αίτημα τροποποίησης του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης, ή μετά την εκπνοή του συμβατικού χρόνου υπεβλήθη ανάλογο αίτημα που έγινε δεκτό από την υπηρεσία, ή υπεγράφη τροποποιητική σύμβαση.
4 β. Για το σύνολο των εκκρεμών συμβάσεων της παραγράφου 4α θα συνταχθεί από την Υ.Δ.Α.Σ. και την Γενική Διεύθυνση Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών κοινό πόρισμα σχετικά με την υπαγωγή τους ή όχι στις ρυθμίσεις της παραγράφου 4. Με το ίδιο πόρισμα θα προσδιορίζεται το ποσό πληρωμής για κάθε σύμβαση, θα ολοκληρώνεται δε η διαδικασία εκκαθάρισης με την παραπομπή των φακέλων στον προβλεπόμενο από την κείμενη νομοθεσία δημοσιονομικό έλεγχο σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά περίπτωση διατάξεις. Οι υπαχθείσες στην παράγραφο 4α περιπτώσεις, θεωρούνται οριστικά εκκαθαρισμένες και δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε αμφισβήτηση του παραπάνω ποσού από την υπαχθείσα στην ρύθμιση Μ.Κ.Ο..
Σημ.: όπως προστέθηκε με το άρθρο 27 Ν.4110/2013,ΦΕΚ Α 17/23.1.2013.
Η συμμετοχή στις ανωτέρω αποστολές λαμβάνεται υπόψη και θεωρείται πρόσθετο προσόν για την προαγωγή και βεβαιώνεται με έγγραφο της Μ.Κ.Ο. προς την Υ.Δ.Α.Σ..
β. Η Υ.Δ.Α.Σ. διαχειρίζεται αφ` ενός το σύνολο των πόρων της αναπτυξιακής συνεργασίας που εγγράφονται για το σκοπό αυτόν στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εξωτερικών και αφ` ετέρου πόρους ή δωρεές που της μεταβιβάζονται από Υπουργεία, Οργανισμούς και δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Επίσης, είναι αρμόδια για τη διαχείριση και το συντονισμό προγραμμάτων των εξωτερικών σχέσεων της Ευρωπαϊκής `Ένωσης, που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Εξωτερικών.
β. Ενισχύει την ελληνική συμμετοχή σε προγράμματα αναπτυξιακής συνεργασίας Μ.Κ.Ο. της Ευρωπαϊκής `Ενωσης, άλλων πολυμερών διεθνών οργανισμών και ιδιαίτερα σε προγράμματα ανθρωπιστικής βοήθειας που χρηματοδοτούνται από το European Community Humanitarian Office (ECHO).
γ. Εισηγείται στην Ε.Δ.Ο.Σ, προτάσεις για τη συγκέντρωση της διμερούς αναπτυξιακής βοήθειας που προωθείται μέσω Μ.Κ.Ο. σε συγκεκριμένες χώρες ή τομείς προτεραιότητας.
δ. Εγκρίνει την εγγραφή Μ.Κ.Ο. στο Ειδικό Μητρώο που προβλέπεται στο άρθρο 11 του παρόντος νόμου.
Επίσης προβαίνει στη διαγραφή Μ.Κ.Ο. από το Ειδικό Μητρώο, εφόσον αυτές έπαυσαν να πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις, υπέπεσαν σε παράνομες πράξεις, εκτέλεσαν κατά τρόπο ελλιπή ή αφερέγγυο αποστολές που ανέλαβαν ή αδράνησαν για περίοδο που υπερβαίνει την τριετία, λαμβάνοντας υπόψιν τις εκθέσεις της Υ.Δ.Α.Σ..
ε. Προτείνει την ανάληψη πρωτοβουλιών σε αναπτυσσόμενες χώρες μέσω της συμμετοχής Μ.Κ.Ο. ή άλλων συναφών φορέων.
στ. Οι δημόσιοι φορείς εκτέλεσης προγραμμάτων Διμερούς Αναπτυξιακής Συνεργασίας δύνανται να μεταβιβάζουν μέρος των πιστώσεών τους για προγράμματα επισιτιστικής και ανθρωπιστικής βοήθειας στο Υπουργείο Εξωτερικών, για την Υ.Δ.Α.Σ., εφόσον, κατά την κρίση τους, η στενή συνεργασία της Υ.Δ.Α.Σ. με ελληνικές Μ.Κ.Ο. δύναται να αποτελέσει πρόσφορο μέσο για την επιτυχή μερική ή ολική εκτέλεση συγκεκριμένων προγραμμάτων αναπτυξιακής συνεργασίας.
ζ. Με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών και του αρμόδιου Υπουργού επιτρέπεται η απόσπαση στην Υ.Δ.Α.Σ. εξειδικευμένου προσωπικού από το Δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα για παροχή εξειδικευμένης υπηρεσίας. Επίσης είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ιδιαίτερα του ECHO.
Στο Γενικό Διευθυντή της Υ.Δ.Α.Σ. καταβάλλονται οι εκάστοτε προβλεπόμενες αποδοχές για Γενικό Διευθυντή Κεντρικών Υπηρεσιών Υπουργείου και στον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή της Υπηρεσίας αυτής το 80% των αποδοχών του Γενικού Διευθυντή. Σε περίπτωση που τις θέσεις αυτές καταλαμβάνουν δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ο χρόνος υπηρεσίας τους που διανύεται στις θέσεις αυτές λογίζεται για όλες τις συνέπειες ως πραγματική υπηρεσία στην οργανική τους θέση και οι αποδοχές τους βαρύνουν τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εξωτερικών. Σε περίπτωση αποχώρησής τους από τις παραπάνω θέσεις επανέρχονται αυτοδικαίως στη θέση που κατείχαν πριν από το διορισμό τους.
Τη Γενική Διεύθυνση της Υ.Δ.Α.Σ. επικουρούν και τέσσερις (4) Σύμβουλοι που προέρχονται είτε από το Υπουργείο Εξωτερικών είτε από άλλους διεθνείς ή ελληνικούς δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς και διαθέτουν μεταπτυχιακές σπουδές και τουλάχιστον πενταετή εμπειρία στον τομέα. Ο διορισμός τους πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών
Οι Διευθύνσεις της Υ.Δ.Α.Σ. είναι οι εξής:
α. Διεύθυνση Επείγουσας Ανθρωπιστικής Βοήθειας,
β. Διεύθυνση Βοήθειας Αναδιάρθρωσης, Αποκατάστασης και Ανάπτυξης,
γ. Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού και Γεωγραφικής Πολιτικής,
δ. Διεύθυνση Μ.Κ.Ο., Αναπτυξιακής Εκπαίδευσης και Αξιολόγησης,
ε. Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών,
στ. Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών.
Επικεφαλής των Διευθύνσεων μπορούν να τοποθετηθούν, με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, ανώτεροι υπάλληλοι Υπουργείων ή δημόσιων φορέων ή άτομα που υπηρετούν ή έχουν υπηρετήσει σε διεθνείς οργανισμούς ή σε όργανα και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ επικεφαλής της Διεύθυνσης (δ) μπορεί να τοποθετηθεί, με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, και ειδικός επιστήμονας ή άλλο εξειδικευμένο στέλεχος δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, το οποίο να διαθέτει πενταετή τουλάχιστον εμπειρία στον τομέα της οργάνωσης και λειτουργίας των αναπτυξιακών κυρίως Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων.
Στην Υ.Δ.Α.Σ. μπορεί να προσλαμβάνεται ειδικευμένο προσωπικό με σύμβαση έργου, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 2527/1997. Ο αριθμός αυτός δεν μπορεί να υπερβεί τους έξι (6) Για την υπογραφή των εν λόγω συμβάσεων απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Γραμματέα Διοίκησης και Οργάνωσης.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με την παρ.3 άρθρ.27 Ν.3196/2003,ΦΕΚ Α 274/2.12.2003 και στη συνέχεια με την παρ.4 άρθρ.22 Ν.3242/2004,ΦΕΚ Α 102/24.5.2004.
β. στις γεωγραφικές ή άλλου χαρακτήρα επιτροπές ή ομάδες εργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της DAC ή άλλων διεθνών οργανισμών και φορέων της διεθνούς αναπτυξιακής συνεργασίας.
Οι υπάλληλοι της Υ.Δ.Α.Σ. μπορούν, μετά πρόταση του Γενικού Διευθυντή και απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, να αποσπασθούν στις αρχές εξωτερικού για την εποπτεία, προώθηση και παροκολούθηση της εκτέλεσης δράσεων ή προγραμμάτων της Υ.Δ.Α.Σ, Οτις αναπτυσσόμενες χώρες ή για την προώθηση των συμφερόντων της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας μας και τη διεύρυνση των συνεργασιών με τις αναπτυσσόμενες χώρες, σε τομείς αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών, καθορίζεται η διαδικασία απόδοσης στους οικείους Ο.Τ.Α. του ποσοστού που δικαιούνται από τα τέλη διενέργειας ψυχαγωγικών τεχνικών παιγνίων, τα οποία εισπράχθηκαν ή θα εισπραχθούν από 1.11.1997 μέχρι 31.10.1999 και αφορούν τα έτη 1998 και 1999.»
ΕΙΔΟΣ | ΚΩΔΙΚΟΣ Σ.Ο. | ΠΟΣΟ ΦΟΡΟΥ ΣΕ ΔΡΧ | ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΒΟΛΗΣ |
στ) Πετρέλαιο Εσωτερικής Καύσης (DIESEL) Θέρμανσης | ΕΧ 27100069 | 83.000 | Χιλιόλιτρο |
“Άρθρο 4
1. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας ανέρχεται σε δραχμές 56.700.000, διαιρούμενο σε 5.670 ονομαστικές μετοχές των δραχμών 10.000 εκάστη.
2. Οι μετοχές της εταιρίας ανήκουν εξ ολοκλήρου στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο δύναται να μεταβιβάσει ποσοστό έως 49% του μετοχικού κεφαλαίου στους φορείς του άρθρου 4 του N. 528/1977 με απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.”
β) Το άρθρο 5 του Καταστατικού αντικαθίσταται ως εξής:
“Άρθρο 5
Η Γενική Συνέλευση της εταιρίας αποτελείται από τους μετόχους αυτής.
Το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών.”
γ) Η παρ.5 του άρθρου 4 του N. 528/1977 αντικαθίσταται ως εξής:
5. Επί του ΟΠΕ δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 47 και 48 παρ.1 εδ.γ. του K.N. 2190/1920 περί ανωνύμων εταιριών”.
δ) Η παρ.6 του άρθρου 4 του N. 528/1977 καταργείται.
Ενισχυόμενες δαπάνες:
Οι προβλεπόμενες δαπάνες στην περίπτωση της παραγράφου 1.α του παρόντος όρθρου.”
Περιοχή | Ποσοστό Επιχορήγησης | Ποσοστό Επιδότησης Τόκων | Ποσοστό Επιδότησης Χρηματοδοτικής Μίσθωσης |
Δ΄ | 40% | 40% | 40% |
Γ΄ | 35% | 35% | 35% |
Β΄ | 35% | 35% | 35% |
Α΄ | 35% | 35% | 35% |
ή εναλλακτικά
Περιοχή | Ποσοστό Φορολογικής Απαλλαγής (Αφορολόγητο Αποθεματικό) | Ποσοστό Επιδότησης Τόκων |
Δ΄ | 100% | 40% |
Γ΄ | 70% | 35% |
Β΄ | 70% | 35% |
Α΄ | 70% | 35%· |
Τυχόν καταβληθέντα από την Ε.ΥΔ.Α.Π. ποσό για φόρο εισοδήματος χρήσης 1998 επιστρέφονται από την αρμόδια Δ.Ο.Υ..
Ο ακριβής προσδιορισμός των ποσών, καθώς και όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την έκδοση των τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου της ανωτέρω παραγράφου καθορίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών.
Σχετικό: παρ.6 άρθρ.4 Ν.2744/1999
β. Να μην έχουν υπερβεί το 50ό έτος της ηλικίας τους.
Η μετάταξη διενεργείται κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 9 του Ν. 2266/1994 (ΦΕΚ 218 Α΄) και δεν επιτρέπεται για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις πρόωρης συνταξιοδότησης που ορίζονται στην παρ. 5 του άρθρου 13 του Ν. 2367/1995 (ΦΕΚ 261 Α΄) και για όσους κρίνονται απαραίτητοι από τη διοίκηση των επιχειρήσεων, οργανισμών και εταιρειών για την ορθολογική και αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία τους.
Αθήνα, 5 Ιουλίου 1999
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους
Αθήνα, 5 Ιουλίου 1999
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Ε. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ