Νόμος αριθ.2175  ΦΕΚ 211/22.12.1993

Οργάνωση ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή Αθηνών-Πειραιώς  και Περιχώρων και άλλες διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡAΤΙΑΣ

Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:

Άρθρο 1
Ίδρυση – Σκοπός – Αρμοδιότητες

1. Ιδρύεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, που είναι δημόσια επιχείρηση κοινωφελούς χαρακτήρα, με τη μορφή της ανώνυμης εταιρίας και την επωνυμία “οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.)” με έδρα την Αθήνα. Ο Ο.Α.Σ.Α. Διέπεται από τις διατάξεις της νομοθεσίας για τις (ανώνυμες εταιρίες, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στο νόμο αυτόν, τα προεδρικά διατάγματα και λοιπές κανονιστικές πράξεις, που εκδίδονται σε εκτέλεσή του και εποπτεύεται από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.

2. Σκοπός του Ο.Α.Σ.Α. είναι η διεξαγωγή του συγκοινωνιακού έργου με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην περιοχή Αθηνών – Πειραιώς και Περιχώρων, με ιδιαίτερη μέριμνα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και την ποιότητα ζωής στην περιοχή της αρμοδιότητάς του.

3. Στις αρμοδιότητες του Ο.Α.Σ.Α. περιλαμβάνονται:

α. Ο Προσδιορισμός, ο σχεδιασμός, ο προγραμματισμός, η εκτέλεση, η εκμετάλλευση και ο έλεγχος του συγκοινωνιακού έργου με όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην περιοχή Αθηνών – Πειραιώς και Περιχώρων, όπως αυτή καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.

β. Η μελέτη των σχετικών προβλημάτων και ΓΙ υποβολή προτάσεων στις αρμόδιες διοικητικές αρχές.

γ. Η ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν τη διεξαγωγή των αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή Αθηνών – Πειραιώς και Περιχώρων και ιδίως ο καθορισμός, η κατάργηση και η επέκταση των γραμμών, ο καθορισμός των διαδρομών, των δρομολογίων, των αφετηριών των τερμάτων και των στάσεων.

δ. Ο εκσυγχρονισμός του συστήματος και η δημιουργία και χρησιμοποίηση των πάσης φύσεως εγκαταστάσεων.

ε. Η προμήθεια και εκμετάλλευση του τροχαίου υλικού και η συντήρησή του.

4. Η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου ανατίθεται από τον Ο.Α.Σ.Α. σε ανώνυμες εταιρίες, που ιδρύει ο ίδιος.

Άρθρο 2
Κεφάλαιο-Περιουσία-Οργάνωση-Κανονισμοί

1.Το μετοχικό κεφάλαιο του Ο.Α.Σ.Α. αποτελείται από τα περιουσιακάστοιχεία του καταργούμενου ΟργανισμούΑστικώνΣυγκοινωνιών(Ο.Α.Σ.),όπωςαυτάδιαμορφώθηκαν μετά τη μεταβίβαση στον Ο.Α.Σ., με το άρθρο 1παρ. 2 τουΝ.2078/1992(ΦΕΚ139Α),τηςκινητήςκαιακίνητηςπεριουσίαςτηςΕπιχείρησης Αστικών Συγκοινωνιών (Ε.Α.Σ.). Τα παραπάνωπεριουσιακά στοιχεία περιέρχονται αυτοδικαίως στονΟ.Α.Σ.Α.απότηνέναρξητηςισχύοςτουπαρόντος νόμου. Με κοινή απόφαση των ΥπουργώνΟικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών ρυθμίζονταιτασχετικάμετονυπολογισμό,τηνεκτίμηση,τον καθορισμό του ύψους του μετοχικούκεφαλαίου του Ο.Α.Σ.Α. και των εταιριών πουαυτόςιδρύει,καθώςκαικάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.

2.Το μετοχικό κεφάλαιοτουΟ.Α.Σ.Α.διαιρείταισεονομαστικέςμετοχέςίσηςαξίας,που αντιστοιχούν σε ισάριθμες ψήφους. Οι μετοχέςαυτές ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο.

3.Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να μεταβιβάζει έως το 40% των μετοχών της προηγούμενης παραγράφου σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης(Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού της περιοχής αρμοδιότητας τουΟ.Α.Σ.Α.Έως το 40% των μετοχών των θυγατρικών εταιριών που ιδρύονται,κατά το άρθρο 1παρ.4 του παρόντος νόμου, δύναται να μεταβιβαστούν σε Ο.Τ.Α.πρώτου και δεύτερου βαθμού της περιοχής αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α.Οι μετοχέςτου Ο.Α.Σ.Α. ή των εταιριών που ιδρύει κατά τοάρθρο 1 παρ. 4 δεν μεταβιβάζονται εκτός Δημοσίου και Ο.Τ.Α.

4. Η Γ.Σ. των Μετόχων του Ο.Α.Σ.Α. εγκρίνει τα Καταστατικά του Οργανισμού και των Εταιρειών που ιδρύονται κατά το άρθρο 1 παρ. 4 του παρόντος νόμου. Στη Γ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από τους Υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  υπ`αριθμ. 40561/4566/27-27.12.1996 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β`1167), σε προσαρμογή προς τις διατάξεις του Ν. 2414/1996.

4α. Όργανα Διοίκησης της Εταιρείας είναι:
α) Το Διοικητικό Συμβούλιο
β) Ο Διευθύνων Σύμβουλος
γ) Το Συμβούλιο Διεύθυνσης

4β. Το Διοικητικό Συμβούλιο.
1. Το Δ.Σ. είναι το ανώτατο διοικητικό όργανο της Εταιρείας και κατά κύριο λόγο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξη της Εταιρείας, ενώ εποπτεύει και ελέγχει τη διαχείριση της περιουσίας της.
2. Η θητεία του Δ.Σ. είναι πενταετής.
3. Το Δ.Σ. της Εταιρείας είναι ενδεκαμελές (11) και αποτελείται από τους εκπροσώπους των μετόχων, δύο εκπροσώπους των εργαζομένων στην Εταιρεία που εκλέγονται με άμεση και καθολική ψηφοφορία, από ένα πρόσωπο που υποδεικνύεται από την Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (Ο.Κ.Ε.) και ορίζεται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 6 του Ν. 24 14/96 και από εκπροσώπους του Δημοσίου. Οι εκπρόσωποι του Δημοσίου στο Δ.Σ., μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος, ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Επίσης στο Δ.Σ. μετέχει ως τακτικό μέλος ένας υπάλληλος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους του Κλάδου Π.Ε. – Δημοσιονομικών με βαθμό Α`, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ/νσης Κίνησης Κεφαλαίων, Εγγυήσεων Δανείων και Αξιών του Γ.Λ.Κ. (Δ 25). Η συμμετοχή αυτού διαρκεί μέχρι ολοσχερούς εξόφλησης των εγγυημένων δανείων της Εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο.
4. Το υποδεικνυόμενο από την Ο.Κ.Ε. μέλος προέρχεται από φορείς σχετικούς με την Εταιρεία και προτείνεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών αφότου ειδοποιηθεί η Ο.Κ.Ε από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας. Η ίδια προθεσμία ισχύει και για την πρότασηεκπροσώπων των εργαζομένων. Αν οι προθεσμίες αυτές παρέλθουν άπρακτες το Δ.Σ. συγκροτείται και λειτουργεί χωρίς τα μέλη αυτά.
5. Αν, για οποιοδήποτε λόγο, κενωθεί θέση συμβούλου, επιβάλλεται στους συμβούλους που απομένουν, να ζητήσουν αρμοδίως αντικαταστάτη για το υπόλοιπο της θητείας του συμβούλου που αντικαθίσταται από τον έχοντα το δικαίωμα διορισμού ή εκλογής του υπό αντικατάσταση συμβούλου.

4γ. Διευθύνων Σύμβουλος
1. Ο Διευθύνων Σύμβουλος προσλαμβάνεται για χρονικό διάστημα πέντε (5) ετών μετά από δημόσια προκήρυξη της θέσης.
2. Ο Διευθύνων Σύμβουλος είναι μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας και η ιδιότητά του δεν είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του Προέδρου του Δ.Σ.
3. Τα ελάχιστα απαιτούμενα προσόντα για την κατάληψη της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου είναι πτυχίο Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής και πενταετής εμπειρία σε θέση σημαντικής ευθύνης και απαιτήσεων στο δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, με αντικείμενο συναφές προς το κύριο αντικείμενο των δραστηριοτήτων της Εταιρείας.
4. Η δημόσια προκήρυξη της θέσης του Διευθύνοντος Συμβούλου γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών. Με την απόφαση αυτή καθορίζεται ηδιαδικασία της επιλογής, εξειδικεύονται τα αναγκαία προσόντα και μπορεί να ορίζεται ότι για την κατάληψη της θέσης απαιτούνται και προσόντα πέραν των αναφερομένων στην προηγούμενη παράγραφο.

4δ. Συμβούλιο Διεύθυνσης – Γενικοί Διευθυντές
1. Στην Εταιρεία λειτουργεί Συμβούλιο Διεύθυνσης, με κύρια αποστολή το συντονισμό και την εξασφάλιση της απαραίτητης συνοχής της λειτουργίας της Εταιρείας, την επίλυση σημαντικών προβλημάτων της τρέχουσας διαχείρισης, τη λήψη αποφάσεων για προμήθειες ή αναθέσεις έργων μέχρι το τιθέμενο από το Δ.Σ. χρηματικό όριο και την άσκηση κάθε άλλης αρμοδιότητας που του εκχωρεί το Δ.Σ. Στο Συμβούλιο Διεύθυνσης μετέχει ως Πρόεδρος ο Διευθύνων Σύμβουλος και οι Γενικοί Διευθυντές ή αν υπάρχει μόνο ένας Γενικός Διευθυντής, αυτός και οι Διευθυντές ή σε κάθε άλλη περίπτωση, οι Διευθυντές. Το Δ.Σ. εγκρίνει τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Διεύθυνσης μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
2. Οι Γενικοί Διευθυντές είναι ανώτατα στελέχη της Εταιρείας, εκτός οργανικών θέσεων, προΐστανται αυτοτελών τομέων δράσης και ορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. που εκδίδεται μετά από πρόταση του Διευθύνοντος Συμβούλου, όπου προσδιορίζονται και οι αρμοδιότητες ενός εκάστου.
3. Οι Γενικοί Διευθυντές επιλέγονται από εξειδικευμένα στελέχη διοίκησης από το προσωπικό της Εταιρείας ή εκτός αυτού με απόσπαση ή με σύναψη ειδικής σύμβασης.
4. Η αναγκαιότητα διορισμού Γενικών Διευθυντών υπόκειται στην κρίση του Δ.Σ. το οποίο καθορίζει τον αριθμό και τις αρμοδιότητές τους, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας του Συμβουλίου Διεύθυνσης.

4ε. Στρατηγικό – Επιχειρησιακό Σχέδιο
1. Η Εταιρεία υποχρεούται να καταρτίζει:
α) Το Στρατηγικό Σχέδιο (Σ.Σ.) που καθορίζει στο πλαίσιο της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής, τους μακροχρόνιους βασικούς στόχους για την εκπλήρωση των σκοπών της Εταιρείας και τις μεθόδους πραγματοποίησής τους, όπως ορίζει το άρθρο 3 του Ν. 2414/96.
β) Το Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) με διάρκεια τριών (3) έως πέντε (5) ετών. Το Ε.Σ. εξειδικεύει τους στόχους του Σ.Σ. και τις μεθόδους πραγματοποίησής τους για καθένα από τα έτη της διάρκειάς του, όπως ορίζει το άρθρο 3 του Ν. 2414/96.

4στ. Συμβόλαιο Διαχείρισης – Έλεγχος της τήρησής του.
1. Μεταξύ του Προέδρου του Δ.Σ. και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας αφ` ενός και του Δημοσίου εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών αφ`ετέρου, συνάπτεται “Συμβόλαιο Διαχείρισης”, στο οποίο καθορίζονται με λεπτομέρεια και στο πλαίσιο του Σ.Σ. και του Ε.Σ οι στόχοι που ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και ο Διευθύνων Σύμβουλος αναλαμβάνουν να εκπληρώσουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Το Συμβόλαιο Διαχείρισης κατατίθεται στην αρμόδια κατά τον Κανονισμό της Βουλής Επιτροπή (άρθρο 4).
2. Το Συμβόλαιο Διαχείρισης περιλαμβάνει όσα ενδεικτικά αναφέρονται στο άρθρο 4 του Ν. 2414/96.”
Σημ.: όπως οι παράγραφοι 4α, 4β, 4γ, 4δ, 4ε και 4στ προστέθηκαν από το άρθρο δεύτερο της υπ`αριθμ. 40561/4566/27-27.12.1996 ΚΥΑ(ΦΕΚ Β`1167), σε προσαρμογή προς τις διατάξεις του Ν. 2414/1996.

5. Οι οργανισμοί του Ο.Α.Σ.Α. και των εταιριών, πουιδρύονταικατάτοάρθρο1παρ.4τουνόμου αυτού, καταρτίζονται από το Δ.Σ. τουΟ.Α.Σ.Α.και εγκρίνονται με κοινή απόφαση των ΥπουργώνΠροεδρίαςτηςΚυβέρνησηςκαιΜεταφορώνκαιΕπικοινωνιώνΟι κανονισμοί εσωτερικήςλειτουργίας, οι υπηρεσιακοί κανονισμοί καιοικανονισμοίχρήσηςτωνυπηρεσιώντου Ο.Α.Σ.Α. και των εταιριών, που ιδρύονται κατά το άρθρο 1παρ.4 του νόμου αυτού, καταρτίζονται από το Δ.Σ.τουΟ.Α.Σ.Α.καιεγκρίνονταιμεαπόφασητουΥπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.Μετουςκανονισμούςχρήσηςτωνυπηρεσιώντουπροηγούμενουεδαφίουορίζονταικαιοικυρώσειςγιατηνπαράβαση των υποχρεώσεων που θαθεσπισθούν.

6.Οι κοινωνικός έλεγχος ασκείται από την Α.Σ.Κ.Ε., σύμφωναμετηνομοθεσία που ισχύει κάθε φορά. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μεπρόταση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών,ορίζονται:
α.ΗσύνθεσητηςΑ.Σ.Κ.Ε., στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι τουΚράτους,τηςΤοπικήςΑυτοδιοίκησης,τωνκοινωνικώνφορέων,τωνεργαζομένωνστονΟ.Α.Σ.Α.και στις εταιρίες που αυτός ιδρύει και τωνμετόχων του Ο.Α.Σ.Α. ή των εταιριών που αυτός ιδρύει.
Επίσης, συμμετέχουν και εκπρόσωποι των εργαζομένων στουςΗ.Λ.Π.Α.Π.-Η.Σ.Α.Π.μέχριτηνανάληψητου έργου τους από τον Ο.Α.Σ.Α. ή τιςεταιρίες που αυτός ιδρύει.
β. Ο τρόπος εκλογής των αιρετών μελών της Α.Σ.Κ.Ε.
γ. Οι κανόνες λειτουργίας της και
δ. Οι αρμοδιότητές της.

7.Οιαποφάσειςτου Ο.Α.Σ.Α. για την τιμολογιακή πολιτική και τοεπενδυτικό πρόγραμμα, του ίδιου καιτωνεταιριώνπουαυτόςιδρύει,εγκρίνονταιμεκοινήαπόφασητωνΥπουργώνΕθνικήςΟικονομίας καιΜεταφορών και Επικοινωνιών.

8.α.ΜεκοινήαπόφασητωνΥπουργώνΕθνικήςΟικονομίας, ΟικονομικώνκαιΜεταφορώνκαιΕπικοινωνιών καθορίζεται το ύψος της επιδότησης των υπηρεσιών που προσφέρει ο Ο.Α.Σ.Α. και οι εταιρίεςπου αυτόςιδρύειήτωνΗ.Λ.Π.Α.Π.-Η.Σ.Α.Π.πουήδηυπάρχουν και εποπτεύονται απ` τον Ο.Α.Σ.Α..
β. Για τον καθορισμό της επιδότησης λαμβάνονται υπόψη:
-Τα στοιχεία εκμετάλλευσης,όπως αυτά διαμορφώνονται από τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά,με καθαράιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
γ.Οι πράξεις και αποφάσεις για την τιμολογιακήπολιτικήκαιτηνεπιδότησητωνεισιτηρίων,πουισχύουν μέχρι τη δημοσίευση αυτού τουνόμου, εξακολουθούν να εφαρμόζονται έως την έκδοση των αποζράσεων αυτήςτης παραγράφου.

9. Η επιδότηση του εισιτηρίου ή των μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών του άρθρου 14 του ν. 2078/1992 δεν επεκτείνεται και δεν εφαρμόζεται και στις ετήσιες κάρτες των Υπουργείων Υγείας και Πρόνοιας και Δημόσιας Τάξης, που χορηγήθηκαν με αποφάσεις του Δ.Σ. του πρώην ΟΑΣ με τις οποίες ρυθμίστηκε και κάθε σχετικό θέμα”.
Γ. Το αργότερο εντός τριών (3) μηνών από της ισχύος του παρόντος νόμου λήγει η θητεία των εκκαθαριστών των πρώην Σ.ΕΠ. που ορίσθηκαν κατ` εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 2175/1993. Οι Εκκαθαριστές οφείλουν να παραδώσουν το προϊόν εκκαθάρισης στους νέους Εκκαθαριστές, που θα οριστούν με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων των πρώην Σ.ΕΠ. οι οποίοι και θα ολοκληρώσουν την εκκαθάριση κάθε πρώην Σ.ΕΠ..
Σε περίπτωση κατά την οποία η Γενική Συνέλευση μιας ή περισσότερων πρώην Σ.ΕΠ. δεν ορίσει εντός τριμήνου από της ισχύος του παρόντος νόμου Εκκαθαριστές, παρατείνεται αυτοδίκαια η θητεία και το έργο των υπαρχόντων Εκκαθαριστών, δυναμένου του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών να αντικαταστήσει παραιτούμενο Εκκαθαριστή και μόνο.
Δ. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και του, κατά περίπτωση, αρμόδιου Υπουργού, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Σημ.: όπως Η παρ.9 προστέθηκε με την παρ.2 άρθρ.20 Ν.2671/1998Α 289/28.12.1998.

Άρθρο 3
Κατάργηση του Ο.Α.Σ. – Διάλυση Σ.ΕΠ. Ανάληψη συγκοινωνιακού έργου από Ο.Α.Σ.Α.

1. Από την έναρξη ισχύος αυτού του νόμου:
α.Ο Ο.Α.Σ.Α. αναλαμβάνει αμέσως την εκτέλεση και εκμετάλλευσητουσυγκοινωνιακούέργουστηνπεριοχήαρμοδιότητάςτουμεθερμικάλεωφορεία.
β.ΟΟ.Α.Σ.Α.υπεισέρχεταιαυτοδικαίωςκαιχωρίςκαμιάάλληδιατύπωσημεσυνέπειεςκαθολικήςδιαδοχήςσταδικαιώματακαι τιςυποχρεώσεις του Ο.Α.Σ., ο οποίος παύει να υφίσταται.
ΟΟ.Α.Σ.Α.υπεισέρχεταιαυτοδικαίωςσταδικαιώματακαιτιςυποχρεώσειςτωνμετόχωντωνΣ.Ε.Π., των Σ.Ε.Π.και του Ο.Α.Σ., πουπηγάζουν από τις ενοχικές σχέσεις αγοράς λεωφορείων και δανειοδότησης.Στις συμβάσεις και στις σχέσεις αυτές συμπεριλαμβάνονταιοισυμβάσειςασφάλισηςτων παραπάνω λεωφορείων το σύμφωνο διατήρησης της κυριότηταςκαι νομής υπέρ των πωλητριών εταιριών και τωντραπεζώνήδανειστριώνεταιριών,μέχρι την ολοσχερή αποπληρωμή του τιμήματος και εξόφληση τουσχετικού δανείου. Ο Ο.Α.Σ.Α. υπεισέρχεται στοσύνολοτωνδικαιωμάτωνκαιυποχρεώσεωντωνμετόχωντων Σ.ΕΠ., των Σ.ΕΠ. και του Ο.Α.Σ. πουιδρύονται ή απορρέουν από τις συμβάσεις αυτές είτεαυτοίσυμβάλλονταισ`αυτέςαπευθείαςείτε συμβάλλονται ως τρίτοι κατά προσχώρηση. Οιεγγυήσεις του Ελληνικού Δημοσίου υπέρ των μετόχων τωνΣ.ΕΠ.προςτιςτράπεζεςήτιςδανείστριεςεταιρίεςεξακολουθούνναισχύουνκαιπαράγουν πλήρη ταέννομααποτελέσματάτουςμόνοσεσχέσημετηνεκπλήρωση των υποχρεώσεων και ικανοποίηση δικαιωμάτων που αναδέχεται μετο άρθρο αυτό ο Ο.Α.Σ.Α.
Ο Ο.Α.Σ.Α.αναλαμβάνει την υποχρέωση να επιστρέψειστουςμετόχουςτων Σ.ΕΠ. τα ποσά που κατέβαλαν εξ` ιδίων πόρων στις παραπάνω Εταιρείεςγιατηναγοράτωνθερμικών λεωφορείων, νομιμοτόκως, από τότε που τακατέλαβαν.
γ.Ανακαλείται το δικαίωμα θέσης σε κυκλοφορία θερμικού αυτοκινήτουλεωφορείου δημόσιας χρήσης, που χορηγήθηκε με βάσητιςδιατάξειςτου Άρθρου3του Ν.2078)1992.Μέχρι την με οποιονδήποτε τρόπο παράδοσητων λεωφορείων των Σ.ΕΠ. στον Ο.Α.Σ.Α., οι μέτοχοι των Σ.Ε.Π., οφείλουννατα διατηρούν σε πλήρη λειτουργία και να προσφέρουν το έργο που τουςέχει ανατεθεί.
δ.ΔιαλύονταιοιΣυγκοινωνιακέςΕπιχειρήσεις(Σ.ΕΠ.)που έχουνσυσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 4τουΝ.2078/1992καιτίθενταισεκατάσταση εκκαθάρισης.

2.Οι μισθώσεις χρήσης των αμαξοστασίων και του εξοπλισμού τους,οι παραχωρήσεις χρήσης των λεωφορείων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων του Ο.Α.Σ. προς τις Σ.ΕΠ. ή τους μετόχους τους, λήγουν αυτοδικαίως για τον Ο.Α.Σ., τον Ο.Α.Σ.Α. και το Ελληνικό Δημόσιο.Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται η διαδικασία παράδοσηςκαι παραλαβής τους, η συγκρότηση επιτροπών παραλαβής, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,καθορίζονται:
α. Η διαδικασία και τα όργανα εκκαθάρισης των Σ.ΕΠ.
β. Ο ορισμός εκκαθαριστών, των οποίων η αμοιβή βαρύνει τις Σ.ΕΠ.
γ. Η διαδικασία επιστροφής ατόκως στους μετόχουςτωνΣ.ΕΠ.του ποσού που κατέβαλαν υπέρ του Δημοσίου για την απόκτηση δικαιώματος θέσης σε κυκλοφορία θερμικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν.2078/1992 και νομιμοτόκως του ποσού που κατέβαλανεξ` ιδίων πόρων στις πωλήτριες και δανειοδότριες Εταιρείες.
δ.Ηδιαδικασία,οι όροι και οι προϋποθέσεις συμψηφισμού απαιτήσεων μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ. αφ` ενός και μετόχων Σ.ΕΠ.αφ`ετέρου από την εφαρμογή του Ν.2078/1992 και του παρόντος νόμου.
ε.Η διαδικασία ανάκτησης από μετόχους των Σ.ΕΠ.δικαιωμάτων από τα οποία παραιτήθηκαν ή παραχώρησαν,σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παρ. 1 περ. β` και γ` του Ν. 2078/1992.

3.

4.Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας καιΜεταφορών καιΕπικοινωνιών,μετάαπότεχνικοοικονομική μελέτη επιπτώσεων και γνώμη των εργαζομένων, ανατίθεται στις Εταιρείες, πουιδρύονταικατά τοάρθρο1παρ.4 του νόμου αυτού, η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου των Ηλεκτροκινήτων Λεωφορείων ΠεριοχήςΑθηνών- Πειραιώς(Η.Λ.Π.Α.Π.)καιτωνΗλεκτρικώνΣιδηροδρόμωνΑθηνών- Πειραιώς(Η.Σ.Α.Π.),”καθώςκαιηδιαδικασίαμεταβίβασηςτων δικαιωμάτωνκαιυποχρεώσεωντωνΟργανισμών αυτών με διασφάλιση των μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

5.α. Τα ποσά που καταβλήθησαν από το λογαριασμό του αποθεματικού κεφαλαίου κάθε πρώην Σ.ΕΠ., ως προκαταβολές, για την προμήθεια λεωφορείων και το οποίο (αποθεματικό) είχε δημιουργηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 3 και της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 2078/1992 (ΦΕΚ 139 Α`) ανήκουν στις πρώην Σ.ΕΠ. και θεωρείται ως ανίσχυρη οποιαδήποτε απαίτηση του ΟΑΣΑ επ` αυτών. Ο ΟΑΣΑ υποχρεούται να επιστρέψει, νομιμοτόκως από την ισχύ του παρόντος νόμου, κεφάλαια του αποθεματικού που είχαν καταβληθεί από τις πρώην Σ.ΕΠ. ως προκαταβολές αγοράς λεωφορείων, σύμφωνα με τις δανειακές συμβάσεις στις οποίες υπεισήλθε ο ΟΑΣΑ κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2175/1993.
β. Οι οφειλές των πρώην Σ.ΕΠ. ή μετόχων των πρώην Σ.ΕΠ. προς τον ΟΑΣΑ, στις 23.12.1993 από την εκποίηση ανταλλακτικών από το πρώην ΟΑΣ προς τις Σ.ΕΠ. ή τους μετόχους αυτών με τις ρυθμίσεις του άρθρου 5 του ν. 2078/1992 και τα οποία δεν είχαν τιμολογηθεί κατά την εκποίησή τους (χορήγηση), καθορίζονται με βάση την αξία των αντίστοιχων ανταλλακτικών απογραφής της πρώην ΕΑΣ έτους 1991 προσαυξημένες κατά τριάντα πέντε τοις εκατό (35%).
γ. Ως επιτόκιο καθορισμού των νομιμότοκων απαιτήσεων των πρώην Σ.ΕΠ., σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 3 του ν. 2175/1993 και της, κατ` εξουσιοδότηση αυτής, εκδοθείσας υπουργικής απόφασης, ορίζεται για κάθε έτος το μέσο επιτόκιο των ετήσιων εντόκων γραμματίων του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα :- 20,25% για το έτος 1993- 17,50% για το έτος 1994- 15,24% για το έτος 1995- 12,80% για το έτος 1996- 10,11% για το έτος 1997 και
– Το προκύπτον μέσο επιτόκιο για το χρονικό διάστημα από 1.1.1998 μέχρι της απόδοσης στους Εκκαθαριστές κάθε ωφελούμενου ποσού από τον ΟΑΣΑ ή το Δημόσιο”.
Σημ.: όπως η παρ.5 προστέθηκε με την παρ.2 άρθρ.20 Ν.2671/1998Α 289/28.12.1998.
Σχετικό:  υπ` αριθμ. 754/2011 απόφαση ΣΤΕ.

Άρθρο 4
Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού

1. Ο Ο.Α.Σ.Α. και οι εταιρίες που ιδρύονται κατά το άρθρο 1παρ.4τουνόμουαυτούαπότον Ο.Α.Σ.Α. συνδέονται με το προσωπικό τους μεσχέση εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις των οικείων οργανισμών.Ησυνδρομήτων τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίωνγιαπρόσληψη διαπιστώνεται από επιτροπές αξιολόγησης,στη σύνθεση των οποίων συμμετέχουν απαραιτήτως ένας Πρόεδρος Πρωτοδικών, που υπηρετεί στο Πρωτοδικείο Αθηνών καιένας εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης εκτιμάται ιδιαίτεραηεμπειρίατουυποψηφίουστηναντίστοιχη ειδικότητα. Με την επιφύλαξη της διάταξης του δεύτερουεδαφίου της παραγράφου αυτής, ησυγκρότησηκαιησύνθεσητωνεπιτροπώναξιολόγησης, η διαδικασία αξιολόγησης υποψηφίου, τα απαιτούμεναδικαιολογητικά και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρειαορίζονταιμεκοινήαπόφασητωνΥπουργώνΠροεδρίαςτης,ΚυβέρνησηςκαιΜεταφορών καιΕπικοινωνιών.

2. Με πράξη του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών,μετάαπόεισήγηση του Δ.Σ.του Ο.Α.Σ.Α., μεταφέρεται, αυτοδικαίως στον Ο.Α.Σ.Α.τοπροσωπικό,τοοποίουπηρετείκατάτηνέναρξητης ισχύος τουπαρόντος νόμου στον καταργούμενο Ο.Α.Σ.μεσχέσηεργασίαςαορίστουχρόνου.
Σχετικό:  άρθρ.3 παρ.3 Ν.2366/1995 σχετ. με το δικαίωμααποζημίωσης του προσωπικού της άνω παρ. 2 σε περίπτωσηκαταγγελίας της σύμβασης από τον ΟΑΣΑ.

3.α.Ο Ο.Α.Σ.Α.για λογαριασμό και για τις ανάγκες των εταιρειών που θα ιδρύσει κατά το άρθρο 1 του νόμου αυτού, προς εκτέλεση καιεκμετάλλευση τουσυγκοινωνιακούέργουμεθερμικάλεωφορεία,προσλαμβάνει,μεσύμβαση αορίστου χρόνου ή σχέση έμμισθηςεντολής,το προσωπικό που υπηρετούσε,μεσχέσηεργασίαςαορίστουήσχέσηέμμισθης εντολής αντίστοιχα, στην Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών(Ε.Α.Σ.), κατά το χρόνο διάλυσής της, σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.1 τουΝ.2078/1992, καθώς και το προσωπικό της Ε.Α.Σ., που απολύθηκε με τις7081/28.7.19927275/12.8.1992,7309/19.8.1992,7318/12.8.1992και7445/19.8.1992αποφάσεις της διοίκησης της πρώην Ε.Α.Σ. Στις διατάξεις των ρυθμίσεων του εδαφίου αυτού δεν περιλαμβάνονται όσοι,οπό το προσωπικό της πρώην Ε.Α.Σ. συνταξιοδοτήθηκαν κατά το άρθρο 2 παρ. 7 τουΝ. 2078/1992.
β.ΕπίσηςστονΟ.Α.Σ.Α.γιατονίδιο λόγο προσλαμβάνονται ωςοδηγοί και με σύμβαση αορίστου χρόνου και οι μέτοχοι των ΣυγκοινωνιακώνΕπιχειρήσεων (Σ.ΕΠ.) των περιπτώσεων β`, γ, δ` και ε` της παρ.1τουάρθρου 3 του Ν. 2078/1992.
γ.Οι ανήκοντες στις κατηγορίες των προηγούμενων εδαφίων υποβάλλουνμέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ημερών από τηνέναρξηισχύοςτουνόμουαυτού, αίτηση και προσλαμβάνονται με αποφάσεις του Δ.Σ. τουΟ.Α.Σ.Α. ή ειδικώς εξουσιοδοτημένα προς αυτό μέλη του ή επιτροπές, μέσασε προθεσμία είκοσι (20) ημερών απότηνέναρξηισχύοςτουπαρόντοςνόμου.

4.Εάνμετάτηνπρόσληψη του παραπάνω προσωπικού η αναλογία τωνοδηγών ανά λεωφορείο είναι μικρότερη των δύο κόμμα εννέα(2,9)οδηγώνανάλεωφορείοτουΟ.Α.Σ.Α.ήτωνεταιριών που ιδρύει ο Ο.Α.Σ.Α.,δύνανται να προσληφθούν ως οδηγοί και μέχρι τη συμπλήρωση τηςπαραπάνωαναλογίας,εργαζόμενοιωςοδηγοίσελεωφορεία των Σ.ΕΠ. με σύμβασηεξαρτημένης εργασίας. Η σχέση αυτή πρέπει να αποδεικνύεται αποκλειστικάμε τη βεβαίωση του ασφαλιστικού οργανισμού για την εμπρόθεσμη εκπλήρωσητωνυποχρεώσεώντους.ΜεαπόφασητουΥπουργούΜεταφορώνκαιΕπικοινωνιών καθορίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια.

5.Αποκλείονταιαπότη διαδικασία πρόσληψης οι μέτοχοι των Σ.ΕΠ.,που απέκτησαν άδεια Λ.Δ.Χ. κατά παράβαση τωνδιατάξεωντουΝ.2078/1992ήπουδενεκπληρώνουντιςυποχρεώσειςπου απορρέουν από τονπαρόντα νόμο, τα προεδρικά διατάγματα καιτιςκανονιστικέςαποφάσειςπου εκδίδονται με εξουσιόδητησή του.

6.Οιμέτοχοι των Σ.ΕΠ., των περ. β` και γ της παρ. 1 του άρθρου 3του Ν.2072/1992, αντί της υποβολής αίτησης πρόσληψηςστονΟ.Α.Σ.Α.,δύνανταιναζητήσουντηνεπαναχορήγηση της άδειας Λ.Δ.Χ.αστικού ήυπεραστικού που μετέφερον ή τηςάδειαςΕ.Δ.Χ.αυτοκινήτουπουαπέσυραν.Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεταικάθε σχετική λεπτομέρεια.Μέτοχοι των Σ.Ε.Π., που κατά τη δημοσίευση και ισχύ του Ν. 2078/1992ήταν μόνιμοι υπάλληλοι του Δημοσίου ή Ο.Π.Δ.Δ. ή υπάλληλοιμεσύμβασηαορίστουχρόνουστοδημόσιο,τα Ν.Π.Δ.Δ.ή Ν.Π.Ι.Δ.του ευρύτερουδημόσιου τομέα και μετά τη χορήγηση άδειας Λ.Δ.Χ. με τις διατάξειςτουΝ.2078/1992,υπέβαλαντηνπαραίτησήτουςαπότιςπαραπάνωαναφερόμενες υπηρεσίες, επαναπροσλαμβάνονταιαπότιςίδιεςυπηρεσίεςεντόςτριάντα(30)ημερών από την ισχύ του παρόντος νόμου , μετά απόαίτησή τους και με κοινή απόφαση του ΥπουργούΠροεδρίαςκαιτουτωνΥπουργώνΠροεδρίαςτηςΚυβέρνησηςκαιΜεταφορώνκαιΕπικοινωνιώνκαθορίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια.

7.α.Το προσωπικότουΟ.Α.Σ.πουμεταφέρεταιστονΟ.Α.Σ.Α.συνεχίζει να λαμβάνει τις τακτικές αποδοχές του, έχει την υπογραφή νέωνσυλλογικών συμβάσεων εργασίας.
β.Το λοιπό προσωπικό αμείβεται προσωρινά και μέχρι την υπογραφή νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας,σύμφωνα με τις κατά κατηγορίεςπροσωπικού συλλογικές συμβάσεις, που ίσχυαν στην Ε.Α.Σ.,πριναπότηδιάλυσή της.

8.Με αποφάσεις του Δ.Σ.τουΟ.Α.Σ.Α.μπορεί να μεταφέρεται προσωπικό από τον Ο.Α.Σ.Α.στις εταιρείες του άρθρου1παρ.4 του παρόντος νόμου και αντιστρόφως, καθώς και μεταξύ των εταιριών αυτών που ιδρύονται κατά το άρθρο1παρ.4, χωρίς την καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης.Το μεταφερόμενο προσωπικό δικαιούται τις αποδοχές που ελάμβανε στην προηγούμενη Θέση του.
Το προσωπικό που προσλαμβάνεται στον Ο.Α.Σ.Α., κατά τις παρ. 3 και 4 αυτού του άρθρου,μεταφέρεται αυτοδικαίως και χωρίς καμιά άλλη διατύπωση ή καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσηςστηνήστιςεταιρείεςεκτέλεσηςκαιεκμετάλλευσηςτουσυγκοινωνιακούέργουμεΘερμικάλεωφορεία, με την ίδρυση των εταιριών κατά την παρ. 4 του άρθρου 1, τουνόμου αυτού.

9. Το προσωπικό που πλεονάζει κάθε φορά στον Ο.Α.Σ.Α.ή στις εταιρίες που ιδρύει, μετατάσσεται με πρόταση του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Α. και του αντίστοιχου οργάνου διοίκησης ή υπηρεσιακού συμβουλίου και με κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Μεταφορώνκαι Επικοινωνιών, σε υπηρεσία του Δημοσίου ή του δημοσίου τομέα ή σε επιχείρηση που το Ελληνικά Δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα που αυτό ελέγχει,κατέχουν το πενήντα ένα τοις εκατό (51%) του κεφαλαίου εφόσον βρίσκεται μέσα στα γεωγραφικά όρια αρμοδιότητας του Ο.Α.Σ.Α.
Σημ.: όπως ηπαρ.9 καταργήθηκε με την παρ.6 άρθρ.20 Ν.2515/1997 (Α 154/25-7-1997)

Άρθρο 5
Ειδικές ρυθμίσεις – Τελικές διατάξεις

1.Με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εμπορίου, Μεταφορών και Επικοινωνιών δύναται ο Ο.Α.Σ.Α.να ιδρύσει ανώνυμη ασφαλιστική εταιρία ,για την ασφάλιση πλην των άλλων και των περιουσιακών του στοιχείων και των εταιριών που ιδρύει, για τους κινδύνους από κλοπή, πυρκαγιά και ατύχημα. Στο ίδιο προεδρικό διάταγμαρυθμίζεται η αντασφάλιση των ασφαλιστικών κεφαλαίων για τους κινδύνους που αναλαμβάνονται από αυτά, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία και σχετικήλεπτομέρεια.
Ο Ο.Α.Σ.Α. με απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου μπορεί να ιδρύσει εταιρεία με σκοπό την πρακτόρευση οποιασδήποτε ασφαλιστικής εταιρείας που λειτουργεί νόμιμα στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Η πρακτόρευση αυτή αφορά αποκλειστικά την ασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων και του προσωπικού του Ο.Α.Σ.Α. και των θυγατρικών του εταιρειών.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  από την παρ.4 άρθρ.3Ν.2166/1995 (Α 256).

2.Το έργο των εκκαθαριστών της πρώην Ε.Α.Σ. , που ορίστηκαν μετοεδ.β` της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 2078/1992, πρέπει να ολοκληρωθείμέσα σε ένα μήνα από την ισχύ του παρόντος νόμου. Με τηνπάροδοάπρακτηςτηςπροθεσμίας οι εκκαθαριστές παραδίδουν όλο το υλικό που έχουνστα χέρια τους σε νέους εκκαθαριστές, πουορίζονταιαπότονΥπουργόΟικονομικών,Περιβάλλοντος,ΧωροταξίαςκαιΔημοσίωνΈργωνκαιΜεταφορών και Επικοινωνιών.
Σχετικό: άρθρο 3 παρ.1 Ν.2366/1995 σχετ. με την υποχρέωσητων άνω εκκαθαριστών προς παράδοση του υλικού στον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ.

3.Η μεταβίβαση στον Ο.Α.Σ.Α. και στις εταιρίες που αυτός ιδρύει κάθε περιουσιακού στοιχείου και γενικά εμπραγμάτου ή ενοχικού δικαιώματος, απαίτησης και υποχρέωσης, καθώς και οι σχετικές συμβάσεις απαλλάσσονται από κάθε γενικό ή ειδικό φόρο ή τέλος χαρτοσήμου, δικαίωμα ή εισφορά υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου.

4.Απαλλάσσονται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά υπέρ του Δημοσίου ή οποιουδήποτε τρίτου και από το τέλος χαρτοσήμου όλες οι συστατικές πράξεις του Ο.Α.Σ.Α. και των εταιριών που ιδρύει, καθώς και οι πράξεις μεταφοράς, μεταβίβασης ή συγχώνευσης των περιουσιακών στοιχείων από τον Ο.Α.Σ. στον Ο.Α.Σ.Α. και στις εταιρίες που ιδρύει, από τον Ο.Α.Σ.Α. στις εταιρίες που αυτός ιδρύει από τους ΗΛΠΑΠ και ΗΣΑΠ στον Ο.Α.Σ.Α. και στις εταιρείες που αυτός ιδρύει. Το παραπάνω νομικά πρόσωπα απαλλάσσονται για πέντε χρόνια από την ισχύ του παρόντος νόμου για όλοτο εισαγόμενο τροχαίο υλικό και λοιπό μηχανολογικό εξοπλισμό από την υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε φόρου, τέλους, τέλους χαρτοσήμου, εισφοράς και διορισμού που εισπράττεται κατά την εισαγωγή τους. Επίσης, για το ίδιο χρονικό διάστημα απαλλάσσεται από οποιοιδήποτε τέλος χαρτοσήμου, εισφοράς και δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων η μεταβίβαση των λεωφορείων προς τον Ο.Α.Σ.Α. και τις θυγατρικές του εταιρίες ,η σύνταξη των σχετικών συμβάσεων, καθώς και η έκδοση των σχετικών παραστατικών τίτλων.

5. Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού καταργούνταιοιδιατάξειςτουΝ. 2078/1992, καθώς και οι διατάξεις του Ν.588/1977 (ΦΕΚ 140 Α),που αντίκεινται στο νόμο αυτόν.
Σχετικό:  παρ.82 του άρθρου 4 του Ν.2459/1997 (Α 17)

Άρθρο 6
Παράταση ισχύος διατάξεων για ρύθμιση κεφαλαιακής κατάστασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας (Α.Ε.)
Το χρονικό διάστημα που ορίζεται στην παράγραφο 4 του άρθρου 30τουΝ.1914/1990(ΦΕΚ178Α`)παρατείνεταιαπότη λήξη του, για τηνΟλυμπιακή Αεροπορία Α.Ε., για ένα ακόμη έτος

Άρθρο 7
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδατης Κυβερνήσεως.

Παραγγέλλουμε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 1993

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ

ΑΝ. ΠΕΠΟΝΗΣΑΠ.-ΑΘ. ΤΣΟΚΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Γ. ΓΕΝΝΝΜΑΤΑΣΕ. ΠΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ. ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΜΕΤΑΦΟΡΟΝ ΚΑΙ

ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Κ. ΛΑΛΙΩΤΗΣΙΩΑΝ. ΧΑΡΑΛΑΜΟΥΣ

θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους

Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 1993

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Γ. ΚΟΥΒΕΛΑΚΗΣ