Νόμος 1872 ΦΕΚ Α΄18/13.2.1990
Διαρρυθμίσεις στον ενιαίο ειδικό φόρο κατανάλωσης των πετρελαιοειδών προϊόντων και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1038/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν
και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή προϊόντα ορίζεται από 19 Ιανουαρίου 1990 ως εξής:
———————————————————–
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ
ΣΥΝΔΙΑΣΜ. ΦΟΡΟΥ ΕΠΙΒΟΛΗΣ
ΕΙΔΟΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ.
ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ
ΑΡΙΘΜΟ
———————————————————–
(1) (2) (3) (4)
———————————————————–
α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 50.000 χιλιόλιτρο
β. Βενζίνη υψηλής συμπίεσης 96 οκτανίων ΜΙΝ (ΡREMIUM) 0,15 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 35.604 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.35 26.686 χιλιόλιτρο
δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτανίων ΜΙΝ (Regular) 0,40 γραμ.μολύβδου στολίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 35.667 χιλιόλιτρο
ε. Βενζίνη για γεωργικές χρήσεις του άρθρου 16 του ν.3686/1957 (ΦΕΚ Α`/64) και δασικώνσυνεταιρισμών του
άρθρου 5 του ν.827/1978 (ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 20.369 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης 27.10.00.37 50.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης (εξάνιο που παραλαμβάνεται με τους όρους τωνδιατάξεων του β.δ.57/24-1-67 (ΦΕΚ 14/67/Α`) 27.10.00.25 3.000 μετρ.τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 39.808 μετρ.τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel), με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Α 27.10.00.69 4.735 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel), με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Β 27.10.00.69 4.191 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel), με περιεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 0,5% κατά βάρος 27.10.00.69 5.444 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel), άλλο από εκείνο τωνπεριπτώσεων θ`, ι` καιια` 27.10.00.69 6.000 χιλιόλιτρο
ιγ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης λεωφορείων “Automotive Diesel” 27.10.00.59 4.780 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.154 μετρ.τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 5.214 μετρ.τόν.
ιστ.Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 505 μετρ.τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 μεπεριεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 4.567 μετρ.τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείοΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.104 μετρ.τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 5.290 μετρ.τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης άλλο από εκείνο των περιπτώσεων ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη και ιθ 27.10.00.79 7.000 μετρ.τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11και27.11.12.99 2.702 μετρ.τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 7.358 μετρ.τόν.
κγ. Υγραέριο μίγμα 27.11.12.99(προπανίου και βουτανίου) 27.11.13.90 27.11.19.00 4.754 μετρ.τόν.
κδ. Προπάνιο που παραλαμβάνεται απ`ευθείας από βιομηχανίες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για καύσιμη ύλη (άρθρο 2
του ν.δ. 4359/64 σε συνδυσμό με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 5 του 27.11.12.11 και ν.1038/80) 27.11.12.99 548 μετρ.τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπανίου και βουτανίου) που παραλαμβάνεται με τις αναφερόμενες στο υπό στοιχ. κδ 27.11.13.90 διατάξεις 27.11.19.00 1.561 μετρ.τόν.
κστ. Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 258 μετρ.τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ (Vacum Gas Oil) 27.10.00.79 4.052 μετρ.τόν.
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή Δωδεκανήσου μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 19 Ιανουαρίου 1990.
Άρθρο 2
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης που προβλέπεται από τις
διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1038/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν
και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή
προϊόντα ορίζεται από 25 Ιανουαρίου 1990 ως εξής:
———————————————————–
ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ
ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜ. ΦΟΡΟΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ
ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ.
ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ
ΑΡΙΘΜΟ
———————————————————–
(1) (2) (3) (4)
———————————————————–
α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 50.000 χιλιόλιτρο
β. Βενζίνη υψηλής συμπί-
εσης 96 οκτανίων ΜΙΝ
(Premium) 0,15 γραμ.
μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 35.604 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.33 26.686 χιλιόλιτρο
δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτα-
νίων ΜΙΝ (Regular)
0,40 γραμ.μολύβδου στο
λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 35.667 χιλιόλιτρο
ε. Βενζίνη για γεωργικές
χρήσεις του άρθρου 16
του ν.3686/1957
(ΦΕΚ Α`/64) και δασικών
συνεταιρισμών του άρθρου 5
του ν.827/1978
(ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 20.369 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο
αεριωθουμένων
τύπου βενζίνης 27.10.00.37 50.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης
(εξάνιο που παραλαμ-
βάνεται με τους όρους
των διατάξεων του β.δ.
57/24-1-67
(ΦΕΚ 14/Α`/67) 27.10.00.25 3.000 μετρ.τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 41.395 μετρ.τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής
καύσης (Diesel),με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος
τύπου Α 27.10.00.69 6.605 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής
καύσης (Diesel), με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος
τύπου Β 27.10.00.69 6.117 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής
καύσης (Diesel), με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,5% κατά βάρος 27.10.00.69 5.444 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής
καύσης (Diesel), άλλο
από εκείνο των
περιπτώσεων θ`,ι` και
ια` 27.10.00.69 7.000 χιλιόλιτρο
ιγ.Πετρέλαιο εσωτερικής
καύσης λεωφορείων
“Automotive Diesel” 27.10.00.59 6.616 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 1 με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.357 μετρ.τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 1 με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 6.503 μετρ.τόν.
ιστ.Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 2 με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 709 μετρ.τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 2 με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 5.856 μετρ.τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 3 με
περιεκτικότητα σε θείο
ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.104 μετρ.τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης Νο 3 με
περιεκτικοτητα σε θείο
ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 6.483 μετρ.τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής
καύσης άλλο από
εκείνο των περιπτώσεων
ιδ,ιε,ιστ,ιζ,ιη και
ιθ 27.10.00.79 7.500 μετρ.τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11
και
27.11.12.99 2.702 μετρ.τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 7.358 μετρ.τόν
κγ. Υγραέριο μίγμα
(προπανίου και
βουτανίου) 27.11.12.99
27.11.13.90
27.11.13.90 4.754 μετρ.τόν.
κδ. Προπάνιο που παραλαμ-
βάνεται απ`ευθείας από
βιομηχανίες προκειμένου
να χρησιμοποιηθεί απο-
κλειστικά για καύσιμη
ύλη (άρθρο 2 του ν.δ.
4359/64 σε συνδυασμό με
τις διατάξεις της παρ.3
του άρθρου 27.11.12.11
του ν. 1038/80) και
27.11.12.99 548 μετρ.τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπα-
νίου και βουτανίου)
που παραλαμβάνεται με
τις αναφερόμενες στο 27.11.12.99
υπό στοιχ. κδ 27.11.12.90
διατάξεις 27.11.13.90
27.11.19.00 1.561 μετρ.τόν.
κστ.Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 1.438 μετρ.τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ
(Vacum Gas Oil) 27.10.00.79 5.238 μετρ.τόν.
———————————————————–
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή
Δωδεκανήσου μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 25 Ιανουαρίου 1990.
Άρθρο 3
Ειδικός φόρος κατανάλωσης ελαφρών φορτηγών αυτοκινήτων τύπου JEEP και παρομοίων
1. Τα ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα τύπου JEEP και παρόμοια, της δασμ.κλάσης 87.04 της Συνδυασμένης Ονοματολογίας, ανεξάρτητα από την κίνησή τους στους δύο ή τέσσερις τροχούς, που φέρουν πίσω από τις θέσεις οδηγού και συνοδηγού ελεύθερο χώρο φόρτωσης, το μήκος του οποίου δεν υπερβαίνει τα 1,60 μέτρα, υποβάλλονται σε ειδικό φόρο κατανάλωσης ως εξής:
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΦΟΡΟΥ ΕΠΙ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑΣ ΑΞΙΑΣ (%)
Μέχρι και 1.500 κυβ.εκατοστά 40%
Από 1.501 μέχρι 2.000κυβ.εκατοστά 70%
Από 2.001 κυβ.εκατοστάκαι πάνω 90%
Προκειμένου περί ομοίων αυτοκινήτων κοινοτικής καταγωγής, κατά την έννοια του άρθρου 5 Καν. ΕΟΚ 802/1968, οι παραπάνω συντελεστές του ειδικού φόρου κατανάλωσης μειώνονται κατά σαράντα τοις εκατό (40%).
2. Η φορολογητέα αξία για τον υπολογισμό του ειδικού φόρου κατανάλωσης της προηγούμενης παραγράφου διαμορφώνεται σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 363/1976 (ΦΕΚ 152/Α`) και των άρθρων 4 και 5 του ν. 1573/1985 (ΦΕΚ 201 /Α`), όπως ισχύουν.
3. Τα αυτοκίνητα που τελωνίζονται με το παραπάνω φορολογικό καθεστώς επιτρέπεται να διασκευάζονται σε επιβατικά ή μικτής μεταφοράς, μετά από έγκριση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής και την καταβολή των αναλογούντων φόρων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1573/1985.
Ως “διασκευή” σε επιβατική ή μικρής μεταφοράς θεωρείται και η καθ` οιονδήποτε τρόπο τοποθέτηση καθισμάτων στο χώρο φόρτωσης.
4. Προκειμένου περί ελαφρών φορτηγών αυτοκινήτων τύπου JEEP και παρομοίων, που κατά το χρόνο του τελωνισμού τους δεν υπήχθησαν στο φορολογικό καθεστώς του άρθρου 25 του ν. 1439/1984, λόγω ύπαρξης χωρίσματος μεταξύ των θέσεων οδηγού – συνοδηγού και χώρου φόρτωσης, επιτρέπεται η αφαίρεση του χωρίσματος αυτού, ύστερα από προηγούμενη έγκριση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής και την καταβολή των προβλεπόμενων φορολογικών επιβαρύνσεων, μειουμένων κατά το ποσό των φόρων που έχουν καταβληθεί με τον αρχικό τελωνισμό.
5. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου δεν εφαρμόζονται για τα κοινοτικής καταγωγής ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα τύπου JΕΕΡ και παρόμοια, που μέχρι της 24.1.1990:
α. είχαν κομισθεί στη χώρα,
β. είχαν φορτωθεί σε μεταφορικό μέσο με τελικό προορισμό τους την Ελλάδα,
γ. είχε ανοιχθεί ενέγγυα ανέκκλητη πίστωση σε ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) και πάνω του τιμήματος,
δ. είχαν συναφθεί συμβάσεις προμηθείας μεταξύ των εισαγωγέων και προσώπων του δημόσιου τομέα, όπως τα πρόσωπα αυτά αναφέρονται στο άρθρο 1 παράγραφος 6 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ Α` 65/31.5.82),
ε. είχαν παραχθεί από εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες από μέρη και εξαρτήματα που είχαν εισαχθεί προ της ημερομηνίας αυτής.
Οι διατάξεις των περιπτώσεων α` και β` της παραγράφου αυτής ισχύουν μέχρι και 25 Απριλίου 1990 και της περιπτώσεως γ` μέχρι 25 Αυγούστου 1990.
Η περίπτωση δ` της ίδιας παραγράφου εφαρμόζεται και για αυτοκίνητα μη κοινοτικής καταγωγής.
6. Η ισχύς του άρθρου αυτού αρχίζει από 25 Ιανουαρίου 1990 καταργουμένου από της ημερομηνίας αυτής του άρθρου 25 του ν. 1439/1984.
Άρθρο 4
Φορολογική μεταχείριση μετασκευασθέντων αυτοκινήτων που επαναφέρονται στην αρχική τους μορφή
1. Σε περιπτώσεις μετασκευής ή διασκευής οχημάτων σε επιβατικά ή μικτής μεταφοράς αυτοκίνητα, χωρίς την καταβολή του ειδικού φόρου
κατανάλωσης και του πρόσθετου ειδικού τέλους που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 4 και 5 του ν. 1573/1985 (ΦΕΚ 201/Α`) και του άρθρου 3 του ν. 363/1976 (ΦΕΚ 152/ Α`) αντίστοιχα, οι επιβαρύνσεις αυτές περιορίζονται στο ποσό των διακοσίων (200) δραχμών ανά κυβικό εκατοστό του κυλινδρισμού του κινητήρα του αυτοκινήτου, εφ` όσον τα αυτοκίνητα αυτά επαναφερθούν στην αρχική μορφή που είχαν κατά το χρόνο του τελωνισμού τους.
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται και σε εκκρεμείς υποθέσεις. Η ποινική δίωξη που τυχόν ασκήθηκε παύει
οριστικά με πράξη του αρμόδιου εισαγγελέα, τα δε αυτοκίνητα αποδίδονται αυτοδίκαια στους δικαιούχους, εφ` όσον καταβληθεί η
παραπάνω οριζόμενη επιβάρυνση εντός τριών (3) μηνών από την ισχύ του παρόντος.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 25 Ιανουαρίου 1990 και λήγει την 25 Απριλίου 1990.
Άρθρο 5
Παρατείνεται η ισχύς του ν. 1703/1987 “Ρύθμιση μισθώσεων κατοικιών” όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 22 του ν. 1810/1988 μέχρι 28.2.1990.