Νόμος 1835 ΦΕΚ Α’ 76/14.3.1989
Σύσταση Υπουργείου Τουρισμού και ρύθμιση θεμάτων δημόσιας διοίκησης.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο Νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1
Σύσταση Υπουργείου
Συνιστάται Υπουργείο Τουρισμού. Με απόφαση του Πρωθυπουργού που δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζεται η σειρά τάξης του Υπουργείου αυτού.
Άρθρο 2
Αρμοδιότητες
Όπως καταργήθηκε με το Άρθρο 7 ΝΟΜΟΣ 3270/2004 και ισχύει από 11/10/2004
1. α Στο Υπουργείο τουρισμού ανήκει ο σχεδιασμός και η άσκηση πολιτικής στον τομέα του τουρισμού και των αερομεταφορών, η εποπτεία κάθε δραστηριότητας που αφορά τους τομείς αυτούς και η εναρμόνιση της πολιτικής των αερομεταφορών με την πολιτική τουριστικής ανάπτυξης.
β) Οι αρμοδιότητες του Υπουργείου καθορίζονται λεπτομερώς με τα προεδρικά διατάγματα της παραγρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 137).
Όπως καταργήθηκε με το Άρθρο 7 ΝΟΜΟΣ 3270/2004 και ισχύει από 11/10/2004
2. Το Υπουργείο Τουρισμού εποπτεύει, συντονίζει και υποστηρίζει τα παρακάτω νομικά πρόσωπα:
α) Από τον τομέα του τουρισμού:
αα) Τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.).
ββ) Τη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων.
γγ) Το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (Ξ.Ε.Ε.).
δδ) Τις εταιρίες στις οποίες ο Ε.Ο.Τ. είναι αποκλειστικός ή κύριος μέτοχος).
Όπως καταργήθηκε με το Άρθρο 7 ΝΟΜΟΣ 3270/2004 και ισχύει από 11/10/2004
Άρθρο 3
Οργάνωση και στελέχωση
1. Ο Οργανισμός του Υπουργείου Τουρισμού καταρτίζεται και εγκρίνεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
2. Η στελέχωση του Υπουργείου Τουρισμού γίνεται, με πρόσληψη προσωπικού, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
3. Οι διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 1735/1987 (ΦΕΚ 195) για μετατάξεις και μεταφορά προσωπικού ισχύουν ειδικά για το Υπουργείο Τουρισμού επι μία διετία από τη σύστασή του.
4. Οι διατάξεις της παραγρ. 12 του άρθρου 20 του ν. 1735/1987 ισχύουν και για μεταφορά προσωπικού στο Υπουργείο τουρισμού από την Υπηρεσία Τουριστικών Εκδηλώσεων (Υ.Τ.Ε ) του Ε.Ο.Τ.
5. Για δύο έτη από τη δημοσίευση του νόμου αυτού επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων κατά κατηγορίας από υπουργεία, δημόσιες υπηρεσίες, ν.π.δ.δ., Ο.Τ.Α. και δημόσιους φορείς των περιπτώσεων γ`, ε` στ` και ζ` της παραγρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου και με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων της παραγρ. 3, των δύο τελευταίων εδαφίων της παραγρ. 6 και των παραγρ. 7, 8 και 9 του άρθρου 25 του ν. 1586/1986 (ΦΕΚ 37). Κατά παρέκκλιση από τις κείμενες διατάξεις, η απόσπαση των υπαλλήλων αυτών ισχύει για μία τριετία, η οποία μπορεί να παρατείνεται για μια ακόμη τριετία. Κατά παρέκκλιση επίσης από τις κείμενες διατάξεις, οι αποσπώμενοι υπάλληλοι, με εξαίρεση εκείνους που υπηρετούν με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου, μπορεί να τοποθετούνται ως προϊστάμενοι διευθύνσεων, τμημάτων και αυτοτελών γραφείων στο Υπουργείο τουρισμού. Η αρχική τοποθέτηση ενεργείται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού, ύστερα από γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου.
6. Μέχρι να συσταθεί υπηρεσιακό συμβούλιο στο νέο Υπουργείο, τις αρμοδιότητές του ασκεί προσωρινό πενταμελές υπηρεσιακό συμβούλιο, το οποίο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού και αποτελείται κατά τα δυο τρίτα από μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους.
Άρθρο 4
Δημοσιονομικά θέματα
Μέχρι τη λήξη του οικείου οικονομικού έτους η δαπάνη μισθοδοσίας και άλλων βαρών των μετατασσόμενων υπαλλήλων και του μεταφερομένου προσωπικού εξακολουθεί να βαρύνει τον προϋπολογισμό του φορέα από τον οποίο προέρχονται.
Άρθρο 5
Ίδρυση Κέντρου Ερευνών για θέματα ισότητας.
Σημ.: όπως το άρθρο 5 τροποποιήθηκε από την παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.2266/1994 (Α 218)
1. Ιδρύεται ερευνητικό – επιμορφωτικό κέντρο, ως νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) με έδρα την Αθήνα, που υπάγεται στην εποπτεία του Υπουργού Προεδρίας.
2. Το Κ.Ε.Θ.Ι. έχει ως κύριο σκοπό τη διεξαγωγή επιστημονικών μελετών και ερευνών για θέματα ισότητας των φύλων, καθώς και την προαγωγή της ισότητας ευκαιριών στην απασχόληση και την οικονομική ανάπτυξη με το σχεδιασμό, την εφαρμογή, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση γενικά προγραμμάτων συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης ιδίως για γυναίκες και γενικά τη διάδοση και εφαρμογή της πολιτικής ισότητας ευκαιριών και για τα δύο φύλα.
3. Ειδικότεροι σκοποί του Κ.Ε.Θ.Ι. είναι:
“α. Η πραγματοποίηση επιστημονικών μελετών και ερευνών για θέματα ισότητας ευκαιριών, με στόχο την ανάδειξη και καταπολέμηση των διακρίσεων που υφίστανται ευπαθείς ομάδες και ιδίως λόγω φύλου, εθνικότητας (μετανάστες), θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, ηλικίας, αναπηρίας, γενετήσιου προσανατολισμού.
β. Ο σχεδιασμός, η οργάνωση, η εκτέλεση, η παρακολούθηση και αξιολόγηση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, επιμόρφωσης και ενημέρωσης ευπαθών ομάδων που υφίστανται διακρίσεις, στο επίπεδο της ισότητας ευκαιριών, με στόχο την ένταξη τους στην αγορά εργασίας και γενικά την ισότιμη συμμετοχή τους στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, ηλικίας, αναπηρίας, γενετήσιου προσανατολισμού.
γ. Η δημιουργία βάσεων δεδομένων μέσω της συλλογής, αξιολόγησης και περαιτέρω αξιοποίησης στοιχείων και πορισμάτων μελετών, ερευνών και λοιπών δραστηριοτήτων που αφορούν στην εφαρμογή πολιτικής ισότητας ευκαιριών στις ευπαθείς ομάδες που κατά κανόνα υφίστανται διακρίσεις.
δ. Η συνεργασία με εθνικούς, αλλοδαπούς και διεθνείς οργανισμούς, εκπαιδευτικά, επιστημονικά, ερευνητικά ιδρύματα, καθώς και οργανώσεις εργοδοτών και εργαζομένων και κάθε θεσμικό φορέα για θέματα που σχετίζονται με την πραγματοποίηση των σκοπών του.
ε. Η διοργάνωση συνεδρίων, συναντήσεων, διασκέψεων και κάθε είδους εκδηλώσεων δημόσιου διαλόγου και προβολής θεμάτων σχετικά με την ισότητα ευκαιριών.
στ. Η ενημέρωση για θέματα που σχετίζονται με τις πολιτικές ισότητας ευκαιριών, με την έκδοση και δημοσίευση μελετών και ερευνών, καθώς και άλλου πρόσφορου ενημερωτικού υλικού, με την έκδοση εντύπων ή και την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, προς το σκοπό της ευαισθητοποίησης των φορέων της Πολιτείας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και του συνόλου του πληθυσμού.
ζ. Η χωρίς αντάλλαγμα παροχή συμβουλευτικής, προσωπικής ενδυνάμωσης καθώς και πρακτικής στήριξης σε ευπαθείς ομάδες σε θέματα στέγασης, γλώσσας, μέσων διαβίωσης, διοικητικής και νομικής καθοδήγησης, ιατρικής, ψυχολογικής και κοινωνικής φροντίδας, φροντίδας παιδιών, στο πλαίσιο της διάδοσης και εφαρμογής της πολιτικής ισότητας ευκαιριών, είτε αυτοτελώς είτε στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων με ή χωρίς τη συνεργασία κυβερνητικών ή μη οργανώσεων.
η. Με αποφάσεις του Υπουργού Προεδρίας, που εκδίδονται έπειτα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, είναι δυνατόν να ορίζονται και άλλοι ειδικοί σκοποί του Κ.Ε.Θ.Ι., στο πλαίσιο του γενικού σκοπού της παραγράφου 2 αυτού του άρθρου.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 της ΥΑ Οίκ. 4230/6-2-2014 (ΦΕΚ Β 355 14.2.2014) και η περίπτωση ζ) αναριθμήθηκε σε περίπτωση η).
4. Οι πόροι του Κ.Ε.Θ.Ι. είναι οι ακόλουθοι:
α. Η τακτική επιχορήγηση που εγγράφεται κατ` έτος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης.
β. Πρόσθετη κατ’ έτος επιχορήγηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης ή άλλου φορέα.
γ. `Έσοδα από την παροχή υπηρεσιών στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και ιδιώτες.
δ. Έσοδα από την εκμετάλλευση της περιουσίας του.
ε. Έσοδα από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία, τις Υπηρεσίες και τους Οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και από κάθε άλλο Διεθνές Ταμείο.
στ. Δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες και κάθε είδους επιχορηγήσεις προς αυτό.
ζ. `Έσοδα από οποιαδήποτε άλλη πηγή, συμπεριλαμβανομένων ειδικών επιχορηγήσεων και χρηματοδοτήσεων δημόσιων υπηρεσιών και φορέων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
5. α. Το Κ.Ε.Θ.Ι. διοικείται από ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο με τριετή θητεία και δυνατότητα ανανέωσης. Το Διοικητικό Συμβούλιο διορίζεται με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας, με την οποία ορίζονται ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα λοιπά εννέα (9) μέλη του. Για το σκοπό αυτόν επιλέγονται επιστήμονες με κύρος, εμπειρία και ευρύτερη επιστημονική και κοινωνική δράση σε θέματα ισότητας των φύλων, ενώ δύο εκ των μελών μπορεί να είναι προσωπικότητες κύρους με δράση σε θέματα πολιτικών ισότητας των φύλων.
β. Το Κ.Ε.Θ.Ι. εκπροσωπείται νόμιμα από τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Ο Γενικός Διευθυντής, προΐσταται όλων των υπηρεσιών του, στα πλαίσια των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. γ. Με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται τα αποφασιστικά, συλλογικά και μονομελή όργανα διοίκησης, οι αρμοδιότητες, η σύνθεση τους, η νόμιμη συγκρότηση και απαρτία των συλλογικών οργάνων, καθώς και τα ειδικότερα προσόντα των προσώπων που διορίζονται σε αυτά. Με όμοιες αποφάσεις μπορούν να ανακατανέμονται οι αρμοδιότητες των ανωτέρω οργάνων.
δ. Ο Γενικός Διευθυντής και τα πρόσωπα που ορίζονται σε θέσεις μονομελών οργάνων διοίκησης απασχολούνται στο Κ.Ε.Θ.Ι. με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) ετών με δυνατότητα ανανέωσης. Οι κάθε είδους αποδοχές και αποζημιώσεις των ανωτέρω, καθώς και οι αποζημιώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου καθορίζονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, έπειτα από έγκριση του Υπουργού Προεδρίας.
6. Η πλήρωση των θέσεων των μονομελών οργάνων διοίκησης του Κ.Ε.Θ.Ι. και του λοιπού προσωπικού του μπορεί να γίνει και με απόσπαση από θέση τοι Δημοσίου, νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου ή με παράλληλη άσκηση των καθηκόντων τους, εφόσον πρόκειται για καθηγητές και κάθε είδους-διδακτικό και επιστημονικό προσωπικό των Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι..
7. Με απόφαση του Υπουργού προεδρίας, έπειτα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την εσωτερική οργάνωση, τη λειτουργία και την οικονομική διαχείριση του Κ.Ε.Θ.Ι. στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας και καταρτίζονται οι ακόλουθοι κανονισμοί:
α. Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας και οικονομικών.
Με τον κανονισμό αυτόν ρυθμίζονται θέματα λειτουργίας των διοικητικών και γνωμοδοτικών οργάνων του και των λοιπών υπηρεσιών του, καθώς και θέματα κατάστασης προσωπικού, οικονομικής διαχείρισης, σύναψης δανείων, εκτέλεσης προμηθειών. β. Κανονισμός ανάθεσης μελετών, εκτέλεσης προγραμμάτων και λοιπών δράσεων.
Με το κανονισμό αυτόν ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την ανάθεση, αξιολόγηση και παρακολούθηση μελετών, ερευνών, προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης, επιμόρφωσης, ενημέρωσης και μέτρων για την προώθηση της ισότητας ευκαιριών και την πραγματοποίηση δραστηριοτήτων για την προώθηση των σκοπών του, όπως εκδόσεις, συνέδρια. Με τον ίδιο κανονισμό καθορίζονται και τα θέματα που σχετίζονται με τους όρους και προϋποθέσεις ανάθεσης υπηρεσιών σε τρίτους με συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, καθώς και κάθε είδους συνεργασίας και αναθέσεις παροχής υπηρεσιών σε κατάλληλα φυσικά και νομικά πρόσωπα.
Άρθρο 6
Επιχορήγηση γυναικείων μαζικών οργανώσεων
Με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, μπορεί να επιχορηγούνται γυναικείες μαζικές οργανώσεις με πανελλήνιο κύρος, νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, των οποίων αντικείμενο είναι η έρευνα και η μελέτη γυναικείων προβλημάτων και θεμάτων ισότητας των φύλων, δήμων και κοινοτήτων για την προώθηση των γυναικείων τοπικών θεμάτων.
Οι επιχορηγήσεις υπόκεινται στο διαχειριστικό έλεγχο που ενεργείται από την επιθεώρηση Δημοσίων Διαχειρίσεων.
Με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο δόθηκε η επιχορήγηση, ο δικαιούχος υποβάλλει υποχρεωτικά στη Γενική Γραμματεία Ισότητας των φύλων του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης μέσα σε χρονικό διάστημα δυο (2) μηνών από τη λήξη του οικονομικού έτους για το οποίο δόθηκε η επιχορήγηση, απολογισμό για το ποσό που εισέπραξε.
Με όμοια απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης μπορεί, για την εκτέλεση ή τη συμμετοχή σε εκτέλεση προγραμμάτων, που χρηματοδοτούνται από την Ε.Ο.Κ. ή άλλους διεθνείς οργανισμούς, να επιχορηγούνται ή να χρηματοδοτούνται νομικά πρόσωπα οποιασδήποτε φύσης και μορφής του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα (σωματεία, σύλλογοι, εταιρείες, γυναικείες οργανώσεις). Για τις ανάγκες των ανωτέρω προγραμμάτων μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Γενικής Γραμματείας Ισότητας και κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, να προσλαμβάνονται εμπειρογνώμονες, μελετητές και ερευνητές με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Ο χρόνος των συμβάσεων αυτών καθορίζεται ανάλογα με τη διάρκεια των προγραμμάτων για τα οποία προσλαμβάνονται. Με το πέρας των προγραμμάτων οι συμβάσεις αυτές λύονται αυτοδικαίως, χωρίς άλλη διατύπωση και χωρίς καμιά αποζημίωση.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 81 του Ν. 1943/1991 (Α` 50).
Άρθρο 7
Το άρθρο 1 του ν. 1414/1984 αντικαθίσταται ως εξής:
“Άρθρο 1
Πεδίο εφαρμογής
Οι διατάξεις του νόμου αυτού εφαρμόζονται στους εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου, με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών και σε όσους ασκούν ελευθέρια επαγγέλματα”.
Άρθρο 8
1.Σε θέσεις γενικών γραμματέων υπουργείων, γενικών γραμματέων προϊσταμένων γενικών γραμματειών και ειδικών γραμματέων επιτρέπεται ο διορισμός υπαλλήλων και λειτουργών (ιατρών, δικηγόρων κ.λπ.) του κατά το άρθρο 1 του ν. 1256/1982 (ΦΕΚ 65) δημόσιου τομέα στον οποίο υπηρετούν, ανεξάρτητα από τη σχση με την onoία υπηρετούν σ’αυτόν. Ο χρόνος υπηρεσ(ας τους που διανύεται στις θέσεις αυτές λογίζεται για όλες τις συνέπειες ως πραγματική υnηρεσία στην οργανική τους θέση. Σε περίπτωση αποχώρησής τους από τη θέση του γενικού γραμματέα υπουργείου, γενικού γραμματέα προϊσταμένου γενικής γραμματειας ή ειδικού γραμματ~α. επανέρχονται αυτοδικσίως στη θέση που κατείχαν πριν από το διορισμό τους. Αν η θέση αυτή δεν ε!ναι κενή, θεωρούνται ότι κατέχουν ομοιόβαθμη προσωρινή θέση τουκλάδου τους, που συνιστάται αυτοδικαίως και καταργείται εn(σης αυτοδικαίως, όταν αποχωρήσουν από την υπηρεσία.
Σημ.: όπως η παρ.1 καταργήθηκε με την παρ.6 του άρθρου 58 του Ν.2214/1994 (ΦΕΚ Α 75)
2. Σε θέσεις της παραγράφου 1 επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 1256/1982 να διορίζονται συνταξιούχοι του κατά την παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου και νόμου δημόσιου τομέα. Ως προς το ανώτατο όριο των απολαβών τους εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 6 του ίδιου νόμου, όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 33 του ν. 1326/1983 (ΦΕΚ 19).
3. Οι παραπάνω διατάξεις εφαρμόζονται αναδρομικά και για όσους διορίστηκαν στις θέσεις αυτές από την 25.2.1982
Άρθρο 9
1. Για το προσωπικό νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που μετά την ισχύ του ν. 1256/1982 μετατρέπονται σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, η από την παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1256/1982 προβλεπόμενη δήλωση επιλογής υποβάλλεται μέσα σε έξι (6) μήνες από τότε που το κάθε νομικό πρόσωπο της ανωτέρω κατηγορίας υπάγεται στις διατάξεις του ν. 1256/1982. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για το προσωπικό νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, που μετατράπηκαν σε ν.π.δ.δ. πριν τη δημοσίευση του παρόντος, υπό την προϋπόθεση ότι η παραπάνω δήλωση επιλογής θα υποβληθεί μέσα σε έξι (6) μήνες από τη δημοσίευση του νόμου αυτού.
2. Δηλώσεις επιλογής, που υποβλήθηκαν μετά την πάροδο της προβλεπόμενης από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1256/1982 προθεσμίας, ως και της τασσόμενης από την προηγούμενη παράγραφο, μέχρι και τη δημοσίευση του παρόντος, λογίζεται ότι υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα.
3. Υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ` εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 1. του ν 1256/1982, για τον καθορισμό όρων και προϋποθέσεων, του άρθρου 13 του ν. 1268/1982, του π.δ. 459/1983 και της Β2/5305/ 7.9.1983 (ΦΕΚ 523 Β`) κοινής απόφασης των υπουργών προεδρίας της Κυβέρνησης Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για την παροχή άδειας κατοχής δεύτερης θέσης ή απασχόλησης, ισχύουν από την ημέρα που λειτουργός, υπάλληλος, ή μισθωτός ανέλαβε υπηρεσία στη θέση ή απασχόληση για την οποία εκδόθηκε η απόφαση ή παρασχέθηκε η άδεια, ανεξάρτητα από το χρόνο που δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Υπουργικές αποφάσεις, που εκδίδονται δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 1268/1982, του π.δ. 459/1983 και της Β2/5305/7. 9.87 (ΦΕΚ 523/Β) κοινής υπουργικής απόφασης, ισχύουν αναδρομικά από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της δεύτερης θέσης ή της έναρξης της δεύτερης απασχόλησης, εφ` όσον είχε προηγηθεί η υποβολή αίτησης χορήγησης της σχετικής άδειας, αλλιώς από την ημέρα υποβολής της αίτησης.
Αποφάσεις, που εκδίδονται δυνάμει των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 1256/1982, ισχύουν αναδρομικά όχι όμως πέραν των 4 μηνών πριν τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
4. Για τα μέλη Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., που σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 1388/1983 έχουν διοριστεί στις προβλεπόμενες από τις διατάξεις αυτές θέσεις, δεν απαιτείται η από τις διατάξεις του άρθρου 17 του ν. 1268/1982 προβλεπόμενη άδεια.
5. Υπουργικές αποφάσεις ανάθεσης καθηκόντων του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης σε καθηγητές Τ.Ε.Ι., που έγιναν με τις διατάξεις του ν. 1388/1983 (ΦΕΚ 113) μετά την ισχύ του ν. 1404/1983 (ΦΕΚ 173), θεωρούνται έγκυρες.
Άρθρο 10
1. Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τότε που εκδόθηκε η κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών αριθ. ΔΙΚΠΡ/Φ24/4/574/ 15.1.1988 “Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού των νομαρχιακών και διανομαρχιακών υπηρεσιών των υπουργείων” (ΦΕΚ 15/26.1.1988, τεύχος Β`), που έχει ως εξής:
“ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις των ν. 1586/1986 (ΦΕΚ 37) και 1735/1987 (ΦΕΚ 195).
2. Την επείγουσα ανάγκη ρύθμισης ορισμένων θεμάτων του προσωπικού των νομαρχιακού και διανομαρχιακού επιπέδου υπηρεσιών των υπουργείων, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Οι διατάξεις των άρθρων 9, 10, 11 παρ. 2 και 4 έως 9, 12 και 13 του ν. 1586/1986 εφαρμόζονται για τις νομαρχιακού και διανομαρχιακού επιπέδου υπηρεσίες των υπουργείων ταυτόχρονα με την εφαρμογή των διατάξεων αυτών στις κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων.
Άρθρο 2.
1. Στις περιπτώσεις ενοποίησης νομαρχιακών υπηρεσιών διαφορετικών υπουργείων σε ενιαία οργανική μονάδα, το υπηρεσιακό συμβούλιο που είναι αρμόδιο να επιλέξει τον προϊστάμενο αυτής και των υποκειμένων σ` αυτή οργανικών μονάδων ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.
Το υπηρεσιακό αυτό συμβούλιο κρίνει και συγκρίνει τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις ενοποιούμενες υπηρεσίες και έχουν τις προϋποθέσεις του άρθρου 9 του ν. 1586/1986. Στο υπηρεσιακό αυτό συμβούλιο συμμετέχει και από ένας διευθυντής μέλος υπηρεσιακού συμβουλίου καθενός από τα λοιπά υπουργεία των οποίων υπάλληλοι κρίνονται.
2. Οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων υποστήριξης (διοικητικής και οικονομικής, προγραμματισμού και ανάπτυξης, πληροφόρησης και επικοινωνίας) της νομαρχίας και οι προϊστάμενοι των τμημάτων των διευθύνσεων αυτών ορίζονται με απόφαση του οικείου νομάρχη από τους υπηρετούντες στη νομαρχία υπαλλήλους. Στους ανωτέρω καταβάλλεται το επίδομα του άρθρου 12 ν. 1586/1986. Ως προϊστάμενοι της Διεύθυνσης προγραμματισμού και Ανάπτυξης και των τμημάτων της μπορούν να τοποθετηθούν και υπάλληλοι του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 25 ν. 1735/1987, οι οποίοι υπηρετούν στην οικεία νομαρχία με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Οι προϊστάμενοι αυτοί λαμβάνουν το επίδομα του άρθρου 12 του ν. 1586/ 1986.
3. Οι προϊστάμενοι που επιλέγονται ή ορίζονται στις πιο πάνω περιπτώσεις διανύουν το υπολειπόμενο της τριετούς θητείας χρονικό διάστημα.
Άρθρο 3
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο.
Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 1988
2. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω απόφασης αντικαθίσταται, από τότε που ίσχυσε, ως εξής:
“Ως προϊστάμενοι της διεύθυνσης προγραμματισμού και ανάπτυξης και των τμημάτων της μπορούν να τοποθετηθούν και οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας που αναφέρονται στην παρ. 6 του άρθρου 25 του ν. 1735/1987, καθώς και οι υπάλληλοι άλλων νομαρχιακών υπηρεσιών υπουργείων, οι οποίοι υπηρετούν στην οικεία νομαρχία με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εφ` όσον κατά την αρχική πρόσληψή τους συγκέντρωσαν τα τυπικών προσόντα διορισμού σε θέσεις της κατηγορίας ΠΕ”
Άρθρο 11
Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τότε που εκδόθηκε η κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης, Εσωτερικών και Οικονομικών αριθμ. ΔΙΠΙΔ/Φ. 42/37/10112/20.10.88 (ΦΕΚ 793/2 11.88/τ.Β`), που έχει ως εξής:
“Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού ιδιωτικού δικαίου.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 1735/87 (ΦΕΚ 195 Α) “Προσλήψεις στο δημόσιο τομέα κ.λπ “.
2. Την επείγουσα ανάγκη ρύθμισης ορισμένων θεμάτων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ή με σύμβαση μίσθωσης έργου, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
1. Με την απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 1735/87 μπορεί κατ` εξαίρεση να εγκρίνεται και σύμβαση μίσθωσης έργου που έγινε πριν από την έκδοση της πιο πάνω απόφασης, εφ` όσον πρόκειται για ανάθεση έργου με απρόβλεπτο και επείγοντα χαρακτήρα μακροπρόθεσμης διάρκειας μέχρι και πέντε (5) εργασίμων ημερών, το απρόβλεπτο και επείγον της ανάγκης διαπιστώνεται πριν από την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου με πράξη του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.
2. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 1735/87 αντικαθίσταται ως εξής:
“Σε κάθε σύμβαση μίσθωσης έργου περιλαμβάνεται απαραίτητα ότι ο ανάδοχος εισπράττει την αμοιβή με βάση το προβλεπόμενο από τις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Φορολογικών Στοιχείων (Κ.Φ.Σ.) φορολογικό στοιχείο καθώς και ότι δεν υπάρχει υποχρέωση για ασφάλιση του αναδόχου σε φορέα κύριας ή επικουρικής ασφάλισης”.
3. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 13 του ν. 1735/87 προστίθεται εδάφιο, ως εξής:
“Ειδικές διατάξεις που προβλέπουν την πρόσληψη αλλοδαπού προσωπικού δεν θίγονται”.
4. Υποθέσεις μισθωτών του δημοσίου και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου κατ` εφαρμογή των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 1 της κοινής υπουργικής απόφασης αριθμ. ΔΙΠΙΔ/Φ. 42/24/11440/31.12.1986 (ΦΕΚ 921/Β/31.12.86) που κυρώθηκε με το άρθρο 25 του ν. 1735/87, εφ` όσον εξακολουθούν να είναι εκκρεμείς κατά τη δημοσίευση της απόφασης αυτής, μπορεί να ολοκληρώνονται και μετά τη δημοσίευσή της και πάντως όχι πέρα από την 31 Ιανουαρίου 1989.
Άρθρο 2
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο.
Αθήνα, 20 Οκτωβρίου 1988
Άρθρο 12
1. Συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. για κάλυψη α) εποχιακών ή περιοδικών αναγκών, β) πρόσκαιρων αναγκών και γ) απρόβλεπτων και επειγουσών αναγκών μπορεί, με απόφαση του οικείου υπουργού και του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, εφ` όσον οι ανάγκες της υπηρεσίας για τις οποίες προσλήφθηκαν συνεχίζονται, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου του κατά περίπτωση οικείου φορέα και εφ` όσον υπάρχουν οι αναγκαίες πιστώσεις, να παρατείνονται για χρονικό διάστημα μέχρι πέντε (5) μηνών, ενός (1) έτους και οκτώ (8) μηνών αντιστοίχως από τη λήξη τους και πάντως όχι πέραν του έτους από την ισχύ του νόμου αυτού.
2. Συμβάσεις έργου του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. μπορεί να ανανεώνονται, με απόφαση του οικείου υπουργού, μέχρι ίσο το πολύ χρόνο με τον προβλεπόμενο στις συμβάσεις αυτές, εφ` όσον οι ανάγκες της υπηρεσίας συνεχίζονται και πάντως όχι πέραν του έτους από την ισχύ του νόμου αυτού.
3. Οι ανωτέρω διατάξεις εφαρμόζονται και για τις συμβάσεις εργασίας ή έργου που έληξαν μέχρι την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού και εφ` όσον συνεχίζεται ή παροχή των υπηρεσιών ή η ύπαρξη των αναγκών για τις οποίες είχε γίνει η πρόσληψη.
4. Μετά τη λήξη των συμβάσεων της παρ. 1 εφαρμόζονται, όπου συντρέχει περίπτωση, οι διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 13 του ν. 1735/1987.
Άρθρο 13
Ρύθμιση θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης αποφοίτων Ε.Σ.Δ.Δ. που διορίζονται σε Ο.Τ.Α.
Οι διατάξεις των παρ. 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 και 9 της κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών αριθμ. ΔΙΚΠΡ/Φ. 24/24/6139/29.6.88 (ΦΕΚ 445/Β/29.6.88), που κυρώθηκε με το άρθρο 16 του ν. 1810/1988 (ΦΕΚ 223), ισχύουν ανάλογα και για τους διοριζόμενους σε Ο.Τ.Α.
Άρθρο 14
Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τότε που ίσχυσε η απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ. 80/89/785/12.1.89 (ΦΕΚ 21/ 17.1.89/τ. Β`), που έχει ως εξής:
“Ρύθμιση θεμάτων υπηρεσιακών συμβουλίων.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις
α) Των άρθρων 14, 17 και 30 του ν. 1586/1986 και
β) Του άρθρου 23 του ν. 1735/1987.
2. Το αριθμ. 9/5.1.1989 έγγραφο της ΑΔΕΔΥ.
3. Το γεγονός ότι:
α) Σε ορισμένες υπηρεσίες δεν έχουν εκδοθεί οι οργανισμοί.
β) Την 31.12.1988 έληξε η θητεία των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.
γ) Οι εκλογές για την ανάδειξη των εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από τον Μάρτιο του 1989 και
δ) Το κόστος της διαδικασίας των εκλογών που έχουν ήδη αρχίσει για την ανάδειξη των εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια των υπουργείων και των μεγάλων Ν.Π.Δ.Δ., που δεν έχουν εκδώσει οργανισμό, είναι μεγάλο αποφασίζουμε:
1. Προκειμένου να καταστεί δυνατή η εκλογή των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια των υπουργείων και Ν.Π.Δ.Δ. της περ. α` του άρθρου 30 του ν. 1586/1986, όπως τροποποιήθηκε με το α` εδάφιο της παρ. 17 του άρθρου 23 του ν. 1735/1987, που δεν έχουν εκδώσει ακόμη τους οργανισμούς τους, συγκροτούνται μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση της απόφασης αυτής τα υπηρεσιακά συμβούλια του άρθρου 14 του ν. 1586/1986. Μέχρι να ορισθούν όλα τα μέλη των ανωτέρω υπηρεσιακών συμβουλίων εξακολουθούν να λειτουργούν τα κατά την 31.12.1988 υπάρχοντα υπηρεσιακά συμβούλια.
Τα ανωτέρω συμβούλια δεν μπορεί να προβούν σε επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων πριν εκδοθούν οι οικείοι οργανισμοί.
Η θητεία όλων των μελών των ανωτέρω υπηρεσιακών συμβουλίων, που συγκροτούνται με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 1586/1986, λήγει την 31.12.1990.
2. Διαδικασίες εκλογής των αιρετών μελών, που άρχισαν στις περιπτώσεις που δεν είχαν συγκροτηθεί υπηρεσιακά συμβούλια του άρθρου 14 του ν. 1586/1986, είναι έγκυρες.
Στις περιπτώσεις που οι σχετικές διαδικασίες δεν είχαν αρχίσει, θα αρχίσουν από τη δημοσίευση της απόφασης σύστασης συγκρότησης του υπηρεσιακού συμβουλίου.
Οι διατάξεις της απόφασης αρθμ. ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/19.9.1988 (ΦΕΚ 684/Β`) για τον τρόπο, διαδικασία και προϋποθέσεις εκλογής των εκπροσώπων των υπαλλήλων στα υπηρεσιακά συμβούλια του προσωπικού των δημοσίων υπηρεσιών και των ν.π.δ.δ. εφαρμόζονται στους μονίμους υπαλλήλους.
3. Σε όσες υπηρεσίες έχουν συγκροτηθεί τα υπηρεσιακά συμβούλια του άρθρου 14 του ν 1586/1986, παρατείνεται η θητεία των μελών των εκπροσώπων των υπαλλήλων μέχρι την εκλογή των αιρετών εκπροσώπων, σύμφωνα με την απόφαση ΑΠ ΔΙΚΠΡ/Φ80/30/8703/19.9.1988 (ΦΕΚ 684/Β`). Η θητεία όλων των μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων του άρθρου 14 του ν. 1586/1986 (αιρετών και μη) λήγει την 31.12.1990.
4. Τα νοσηλευτικά ιδρύματα, που δημοσιοποιήθηκαν με τις διατάξεις του ν. 1397/1983 και μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης αυτής δεν έχουν μόνιμο προσωπικό, μπορεί να συστήσουν και να συγκροτήσουν υπηρεσιακά συμβούλια με τις διατάξεις που ίσχυσαν πριν από τη δημοσίευση του ν. 1586/1986, τα οποία θα λειτουργήσουν μέχρι να ορισθούν τα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 1586/1986.
5. Μέχρι να ορισθούν τα μέλη στα υπηρεσιακά συμβούλια αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που συστήθηκαν με τις αποφάσεις ΔΙγ/οικ. 3692/11.10.1988 και ΔΙγ/οικ. 33693/ 11.10.1988 (ΦΕΚ 768Β`/25.10.1988) του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, εξακολουθούν να λειτουργούν τα κοινά υπηρεσιακά συμβούλια που λειτουργούσαν κατά την 31.12.1988 για τα νομικά πρόσωπα που περιλαμβάνονται στις ανωτέρω αποφάσεις (ΦΕΚ 768/Β`/25.10.1988).
6. Οι διατάξεις των παρ. 7 και 8 του άρθρου 14 του ν. 1586/1986 έχουν εφαρμογή και για τα υπηρεσιακά συμβούλια αρμοδιότητας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
7. Η απόφαση αυτή ισχύει από την (29.12.1988) ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασής μας αρθμ. ΔΙΔΑΔ/80/72/13952/23.12.1988 (ΦΕΚ 925/Β`), η οποία ανακαλείται.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο.
Αθήνα, 12 Ιανουαρίου 1989
Άρθρο 15
Οργανικές θέσεις επιμελητών δικαστηρίων της χώρας κλπ.
1. Ο αριθμός των οργανικών θέσεων των επιμελητών δικαστηρίων των δικαστηρίων της χώρας και εισαγγελιών αυτών, καθώς και των κλητήρων των νομικών υπηρεσιών διοίκησης, αυξάνεται κατά δύο χιλιάδες πεντακόσιες εξήντα (2.560) θέσεις και σαράντα (40) θέσεις αντίστοιχα. Ειδικότερα:
α) Στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά είκοσι (20) θέσεις και ο συνολικός αριθμός τους ορίζεται σε τριάντα (30) θέσεις.
β) Στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και εισαγγελίες αυτών κατά δύο χιλιάδες διακόσιες (2.200) θέσεις και ο συνολικός αριθμός τους ορίζεται σε δύο χιλιάδες επτακόσιες εξήντα (2.760) θέσεις.
γ) Στα τακτικά διοικητικά δικαστήρια κατά τριακόσιες (300) θέσεις και ο συνολικός αριθμός τους ορίζεται σε τριακόσιες εξήντα έξι (366) θέσεις.
δ) Στο Ελεγκτικό Συνέδριο κατά σαράντα (40) θέσεις και ο συνολικός αριθμός τους ορίζεται σε εβδομήντα (70) θέσεις.
ε) Στις νομικές υπηρεσίες διοίκησης κατά σαράντα (40) θέσεις και ο συνολικός αριθμός τους ορίζεται σε πενήντα έξι (56) θέσεις.
2. Οι συνιστώμενες υπό στοιχεία β`, γ`, δ` και ε` θέσεις κατανέμονται στα δικαστήρια και εισαγγελίες αυτών, καθώς και στις επί μέρους υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου και των νομικών υπηρεσιών διοίκησης με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
3. Η πλήρωση των θέσεων επιμελητών δικαστηρίων και κλητήρων, που συνιστώνται με την παρ. 1 του παρόντος, γίνεται με επιλογή από μία ή περισσότερες τριμελείς επιτροπές, ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων, που συγκροτούνται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης από ένα δικαστικό λειτουργό με βαθμό προέδρου ή εισαγγελέα πρωτοδικών, ως πρόεδρο και δύο υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης ή της γραμματείας των δικαστηρίων με βαθμό Α`.
Με την ίδια απόφαση ορίζεται η έδρα των επιτροπών, οι αναπληρωτές του προέδρου και των μελών, καθώς και οι γραμματείς των επιτροπών.
Προκειμένου για τις θέσεις επιμελητών δικαστηρίων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής επιλογής με τον αναπληρωτή του ορίζεται έπειτα από πρόταση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, πάρεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Προκειμένου για τις θέσεις κλητήρων των νομικών υπηρεσιών διοίκησης, πρόεδρος της τριμελούς επιτροπής επιλογής με τον αναπληρωτή του ορίζεται, έπειτα από πρόταση του συντονιστή των νομικών υπηρεσιών διοίκησης, πάρεδρος των νομικών υπηρεσιών διοίκησης.
Οι επιτροπές επιλέγουν με ελεύθερη κρίση τους καταλληλότερους για την άσκηση καθηκόντων των επιμελητών δικαστηρίων των δικαστικών υπηρεσιών της χώρας και των κλητήρων των νομικών υπηρεσιών διοίκησης.
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 157 Ν.2812/2000,ΦΕΚ Α 67/10.3.2000.
4. Η προκήρυξη των θέσεων αυτών γίνεται κατά υπηρεσία. Οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν μία μόνο αίτηση και για μία υπηρεσία.
Οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν συμπληρώσει το εικοστό πρώτο έτος και να μην έχουν υπερβεί το τριακοστό έτος της ηλικίας τους.
Ως ημέρα γεννήσεως λαμβάνεται η 1η Ιανουαρίου του επόμενου έτους γεννήσεως του υποψηφίου.
Τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται τουλάχιστον απολυτήριο τριταξίου γυμνασίου.
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 157 Ν.2812/2000,ΦΕΚ Α 67/10.3.2000.
5. Οι διοριζόμενοι κατά τα άνω στις θέσεις επιμελητών δικαστηρίων και κλητήρων δεν μπορούν να μεταταγούν σε θέση ανώτερη ως κατηγορία πριν από τη συμπλήρωση δέκα ετών από την ημέρα του διορισμού τους.
Σχετικό: το άρθρο 28 παρ. 3 του Ν. 1968/1991 (Α` 150)
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 157 Ν.2812/2000,ΦΕΚ Α 67/10.3.2000.
6. Από τις συνιστώμενες ως άνω θέσεις, ποσοστό θέσεων σε αναλογία πέντε (5) στις εκατό (100) καλύπτονται από άτομα, που προστατεύονται από τις διατάξεις του άρθρου 1, του ν. 1648/1986, με εξαίρεση τα αναφερόμενα στην παρ. 4 εδ. α` του άρθρου αυτού.
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 157 Ν.2812/2000,ΦΕΚ Α 67/10.3.2000.
7. Η κατά το άρθρο 155 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας επίδοση των εγγραφών της ποινικής διαδικασίας και οι επιδόσεις που προβλέπονται στην παρ. 2 του άρθρου 56 του ν. 4125/1960, καθώς επίσης και οι επιδόσεις των εγγράφων, την επιμέλεια των οποίων έχει η Γραμματεία του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, γίνονται από τον οικείο επιμελητή. Αν δεν υπάρχει επιμελητής ή είναι αδύνατη ή ιδιαίτερα δύσκολη η επίδοση από αυτόν, η επίδοση γίνεται από τον πρόεδρο ή το γραμματέα της κοινότητας ή από κοινοτικό φύλακα.
Σε περίπτωση που είναι αδύνατη ή ιδιαίτερα δύσκολη η επίδοση από αυτούς, που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο, η επίδοση των εγγράφων της ποινικής διαδικασίας μπορεί να γίνει και από αστυνομικό όργανο, ύστερα από παραγγελία του αρμόδιου εισαγγελέα.
Άρθρο 16
Πρόσληψη καλλιτεχνών σε Ε.Θ.-Κ.Θ.Β.Ε.-Κ.Ο.Α. κλπ.]
1. Το Εθνικό Θέατρο (Ε.Θ.), το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Κ.Θ.Β.Ε.), η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (Κ.Ο.Α.), η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (Κ.Ο.Θ.) και η Εθνική Λυρική Σκηνή (Ε.Λ.Σ.) μπορούν με απόφαση του οικείου οργάνου και χωρίς άλλη διαδικασία να προσλαμβάνουν με σύμβαση μίσθωσης έργου ή εργασίας, κατά περίπτωση, Έλληνες ή ξένους καλλιτέχνες ή καλλιτεχνικά συγκροτήματα, για συγκεκριμένο αριθμό εμφανίσεων. Επίσης μπορούν να προσλαμβάνουν με την ίδια σχέση και την ίδια διαδικασία άλλους καλλιτεχνικούς συντελεστές (όπως σκηνοθέτες και βοηθούς σκηνοθέτες, σκηνογράφους, διευθυντές χορωδίας, χορογράφους, ζωγράφους, γλύπτες, μουσικολόγους, μουσικούς εκγυμναστές, υποβολείς, κομπάρσους, επιμελητές προγραμμάτων) για τις ανάγκες παρουσίασης ορισμένου έργου ή για ορισμένες παραστάσεις.
2. Η αμοιβή και οι λοιποί όροι συνεργασίας καθορίζονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Αν δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις ή ειδικές διατάξεις ή όταν πρόκειται για συμβάσεις έργου, τα παραπάνω ρυθμίζονται με απόφαση του Δ.Σ. Οι σχετικές συμβάσεις λύονται αυτοδικαίως και δεν ανανεώνονται μετά το τέλος των εμφανίσεων, των παραστάσεων ή του ορισμένου εργου.
3. Η πρόσληψη του καλλιτεχνικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, γίνεται στους καλλιτεχνικούς οργανισμούς της παρ. 1 ύστερα από επιλογή που ενεργείται από τριμελή επιτροπή, την οποία συγκροτεί το Δ.Σ., με πρόεδρο το διευθυντή. Προκειμένου για την Κ.Ο.Α. και την Κ.Ο.Θ. η απόφαση συγκρότησης εκδίδεται από τον Υπουργό Πολιτισμού. Κατ` εξαίρεση η επιλογή ηθοποιών και σκηνοθετών γίνεται από το Δ.Σ. με εισήγηση του διευθυντή.
4. Δεσμεύσεις, που τυχόν υπάρχουν από τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας σε κάθε καλλιτεχνικό οργανισμό της παραγράφου 1 και αναφέρονται σε θέματα που ρυθμίζονται με τις προηγούμενες παραγράφους, δεν θίγονται.
5. Η Κ.Ο.Α.. η Κ.Ο.Θ. και η Ε.Λ.Σ. μπορούν σε επείγουσες περιπτώσεις να προσλαμβάνουν μουσικούς με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου και για όσο χρονικό διάστημα παραμένει κενή αντίστοιχη οργανική θέση, εφ όσον έχει ζητηθεί ήδη εγγράφως η πλήρωση της θέσης αυτής. Η πρόσληψη γίνεται με απόφαση του διευθυντή χωρίς άλλη διαδικασία και με ελεύθερη επιλογή. Η σύμβαση λύεται αυτοδικαίως μόλις πληρωθεί η οργανική θέση ή παρέλθουν τρείς (3) μήνες και δεν έχει εκδοθεί η προκήρυξη για την πλήρωση της θέσης ή παρέλθουν τρείς (3) μήνες από την προκήρυξη.
6. Η Ε.Λ.Σ. μπορεί να προσλαμβάνει ετησίως μονωδούς Έλληνες ή ξένους με σύμβαση εργασίας μέχρι έξι (6) μηνών, που δεν ανανεώνεται. Ο αριθμός των μονωδών που μπορούν να προσλαμβάνονται δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των κενών θέσεων των μονωδών που προβλέπεται από τον οργανισμό της Ε.Λ.Σ. Η πρόσληψη των μονωδών αυτών γίνεται με απόφαση του Δ.Σ. μετά από εισήγηση του διευθυντή της Ε.Λ.Σ.
7. Για τη διοργάνωση σεμιναρίων ή καλλιτεχνικών εκδηλώσεων στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης στα πλαίσια των εκπαιδευτικών σκοπών του επιτρέπεται η μετάκληση καλλιτεχνικού ή διδακτικού προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου. Η μετάκληση γίνεται με απόφαση του Δ.Σ.
8. Για τα θέματα αμοιβών και όρων εργασίας κατά την εφαρμογή των παρ. 3, 5, 6 και 7 εφαρμόζεται ανάλογα η παράγραφος 2. Η διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1735/1987 (ΦΕΚ 195) εφαρμόζεται ανάλογα με την επιφύλαξη της παρ. 4 του παρόντος άρθρου.
9. Η ισχύς του άρθρου αυτού αρχίζει από την ημέρα δημοσίευσης του ν. 1735/1987 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Άρθρο 17
Από την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του.
Άρθρο 18
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εκτός αν διαφορετικά ορίζεται στις επιμέρους διατάξεις.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 14 Μαρτίου 1989
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΤ.ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ
Οι Υπουργοί