Νόμος 1788 ΦΕΚ Α΄131/15.6.1988
Κύρωση της αριθ. 10 της 19 Ιανουαρίου 1988 Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ 11 Α`) και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο πρώτο
Κυρώνεται από την ημερομηνία που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η αριθ. 10 της 19 Ιανουαρίου 1988 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ 11Α`), της οποίας το περιεχόμενο έχει ως εξής:
“ΠΡΑΞΗ 10/19 Ιανουαρίου 1988
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 2 του ν. 1558/1985 “Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα”.
2. Την ανάγκη λήψεως μέτρων αντιμετώπισης της προσφάτως αυξημένης σε επικίνδυνα όρια ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο λεκανοπέδιο Αττικής.
3. Εισηγήσεις των Υπουργών Εργασίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, αποφασίζει:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α`
Ωράριο λειτουργίας καταστημάτων περιοχής τέως διοικήσεως πρωτευούσης
Άρθρο 1
5. Κατά τις ημέρες της εβδομάδας που η λειτουργία των καταστημάτων περιλαμβάνει ολόκληρο το χρονικό διάστημα από 12 μ. έως 4 μ.μ., στους εργαζόμενους που απασχολούνται κατά το διάστημα αυτό, δίνεται διάλειμμα (αποχή από την εργασία) 20` λεπτών. Το διάλειμμα γίνεται περίπου στο μέσο του ημερήσιου χρόνου απασχόλησης του εργαζόμενου. Η διάρκεια του διαλείμματος είναι εργάσιμος χρόνος και αναγράφεται στην κατάσταση προσωπικού.
6. Σημ.: h παρ. 6 καταργήθηκε με την παρ. 8 του άρθρου 38 του Ν. 1892/ 1990 (ΦΕΚ Α 101)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β`
Παραχώρηση από το ΤΑΧΔΙΚ ακινήτου στην περιοχή Αμπελοκήπων του Δήμου Αθηναίων για διαμόρφωση πλατείας και κατασκευή υπογείου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, καθώς και αντικατάσταση της παρ. 3 του άρθρου 30 του ν. 1650/1986.
Άρθρο 2
1. Τμήμα του ακινήτου που ανήκει κατά κυριότητα στο ΤΑΧΔΙΚ και βρίσκεται στην Αθήνα στην περιοχή Αμπελοκήπων, έκτασης κατά προσέγγιση 42.200 τ.μ. και περικλείεται μεταξύ των οδών Δεγλερή, Κυρίλλου Λουκάρεως, Κάλβου και Λεωφόρου Αλεξάνδρας, μπορεί να παραχωρηθεί για διαμόρφωση πλατείας και κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (γκαράζ).
Ο ακριβής προσδιορισμός του χώρου που θα παραχωρηθεί γίνεται από τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, του Υπουργείου Δικαιοσύνης και το ΤΑΧΔΙΚ.
Η μελέτη, ο τρόπος δημοπράτησης, η επίβλεψη και η κατασκευή του έργου ενεργούνται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων.
Ο τρόπος και η διαδικασία παραχώρησης γίνεται με απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης.
2. Οποιαδήποτε άλλη διάταξη αντίθετη στο περιεχόμενο της προηγούμενης παραγράφου καταργείται.
Άρθρο 3
Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 30 του ν. 1650/1986 “Για την προστασία του Περιβάλλοντος” (ΦΕΚ 160/Α) αντικαθίσταται ως εξής:
“3. Τα πρόστιμα που επιβάλλονται κατά τις προηγούμενες παραγράφους, εισπράττονται σύμφωνα με το νόμο για την είσπραξη δημόσιων εσόδων και αποδίδονται στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης της περιοχής όπου προκλήθηκε η παράβαση”.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ`
Κατάργηση πετρελαιοκίνησης επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ταξί) στην περιοχή Αθηνών και άλλες διατάξεις.
Άρθρο 4
1. Από 1ης Ιανουαρίου 1988 απαγορεύεται η χορήγηση αδειών κυκλοφορίας σε επιβατηγά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που πρόκειται να κυκλοφορήσουν για πρώτη φορά ως δημόσιας χρήσης αυτοκίνητα με έδρα διοικητική μονάδα που βρίσκεται μέσα στην περιοχή της περίπτωσης α` της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 1437/1984 (ΦΕΚ 59). Η απαγόρευση αυτή ισχύει και προκειμένου για αντικατάσταση ήδη κυκλοφορούντων στην ίδια περιοχή επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης ή των κινητήρων αυτών με πετρελαιοκινητήρα.
2. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι τεχνικοί όροι και τα κίνητρα βάσει των οποίων επιτρέπεται η χορήγηση αδειών κυκλοφορίας σε επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ταξί) με χρήση υγραερίου και αμόλυβδης βενζίνης, όπως επίσης και η αντικατάσταση κινητήρα για την αυτή χρήση. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται η διαδικασία, ο χρόνος και οι λοιποί όροι αντικατάστασης των ήδη κυκλοφορούντων στην περιοχή της παραγράφου 1 επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ταξί) ή των κινητήρων τους.
3. Κατ` εξαίρεση της παραγράφου 1, πετρελαιοκίνητα επιβατηγά αυτοκίνητα που μέχρι την 22 Δεκεμβρίου 1987 έχουν εισαχθεί στην Ελλάδα στο όνομα δικαιούμενου να κυκλοφορήσει επιβατηγό αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης (ταξί) στην περιοχή της παραγράφου 1 ή έχουν παραγγελθεί στο όνομά του στο εξωτερικό και έχουν φορτωθεί αποδεδειγμένα μέχρι την ίδια χρονολογία επιτρέπεται να λάβουν άδεια κυκλοφορίας ως επιβατηγά δημόσια χρήσης, εφ` όσον ταξινομηθούν μέχρι 31 Μαρτίου 1988.
Επίσης κατ` εξαίρεση της παραγράφου 1, επιτρέπεται η αρχική θέση σε κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης μικτού βάρους μέχρι και 2,5 τόννους, εφόσον έχουν χαρακτηρισθεί ως αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1, παρ. 3 του Ν. 2052/1992 (Α 94).
4. Από την δημοσίευση της παρούσας απαγορεύεται η χορήγηση αδειών κυκλοφορίας αυτοκινήτων επιβατηγών δημόσιας χρήσης (ταξί) με έδρα στην περιοχή της παραγράφου 1.
Άρθρο 5.
1. Ο ν. 614/1977 τροποποιείται ως εξής:
α) Στο άρθρο 5 παρ. 5 προστίθεται στο τέλος του εδαφ. β` “η στάση”.
β) Το εδάφ. γ` της παρ. 5 του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως εξής:
“Συνεχής κίτρινη γραμμή επί του κρασπέδου ή στην άκρη του οδοστρώματος, που σημαίνει ότι σε όλο το μήκος της και προς την πλευρά αυτή του οδοστρώματος απαγορεύεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων ανεξαρτήτως της παράλληλης οδικής σήμανσης με κατακόρυφες πινακίδες απαγορευτικές της στάσης και της στάθμευσης”.
γ) Η παράγραφος 8 του αυτού άρθρου του εδαφ. η` αντικαθίσταται ως εξής:
“Να σταθμεύουν ή πραγματοποιούν στάση στην πλευρά της οδού που έχει διαγραμμισθεί με κίτρινη τεθλασμένη γραμμή (ζιγκ – ζαγκ)”.
δ) Η παράγραφος 11 του ιδίου άρθρου αντικαθίσταται ως εξής:
“Ο παραβαίνων τις διατάξεις του παρόντος άρθρου τιμωρείται με πρόστιμο τουλάχιστο δύο χιλιάδων (2.000) δραχμών”.
ε) Το άρθρο 52 όπως ισχύει ύστερα από την αντικατάστασή του με το άρθρο 8 του ν. 1350/1983 αντικαθίσταται ως προς το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 5 ως εξής:
“Η παράβαση των διατάξεων των αποφάσεων που εκδίδονται κατά το προηγούμενο εδάφιο τιμωρείται για μεν τη στάθμευση κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του παρόντος, για δε τα μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας με πρόστιμο τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000) δραχμών”.
στ) Μεταξύ του πρώτου και δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 4 του άρθρου 108 του Κ.Ο.Κ. (ν. 614/77) προστίθεται νέο εδάφιο το οποίο έχει ως εξής:
“Για παραβάσεις του παρόντος κώδικα που εντάσσονται στο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών μεταγενεστέρως, μπορεί με την απόφαση ένταξής τους να επιφυλάσσεται η εφαρμογή και των ιδίων αυτών διατάξεων”.
2. Το εδάφιο 4 της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 1512/1985 αντικαθίσταται ως εξής:
“Οι παραβαίνοντες τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου τιμωρούνται με πρόστιμο τουλάχιστον έξι χιλιάδων (6.000) δραχμών και με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από τον βεβαιούντα την παράβαση. Τα αφαιρούμενα στοιχεία κρατούνται στην αρμόδια αρχή μέχρι να προσκομισθεί από τον παραβάτη σημείωμα τη αρμόδιας Υπηρεσίας Συγκοινωνιών για την καταλληλότητα του οχήματος από πλευράς εκπομπής καυσαερίων ή θορύβων”.
3. Το άρθρο 25 παρ. 1 και παρ. 1γ του π. δ/τος 243/24.6.1987 τροποποιείται ως εξής:
“Οι παραβάτες των διατάξεων του Κανονισμού αυτού τιμωρούνται σε βαθμό πλημμελήματος ή με διοικητικό πρόστιμο ως εξής:
Οι παραβάτες του άρθρου 8 παρ. 1α (άρνηση μίσθωσης), 8 παρ. 1β (διακοπή μίσθωσης), 8 παρ. 1γ (πολλαπλή μίσθωση) ή του άρθρου 8 παρ. 3 (επιλογή επιβατών) τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι τριών (3) μηνών ή με χρηματική ποινή τουλάχιστον τριών χιλιάδων (3.000) δραχμών ή και με τις δύο ποινές”.
Άρθρο 6
1.Τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία και επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ταξί), που έχουν έδρα διοικητική μονάδα, η οποία βρίσκεται στην περιοχή της παρ. 1 του ν. 1437/1984 (ΦΕΚ 59), υπόκεινται και σε περιοδικό ειδικό έλεγχο των εκπεμπόμενων απ` αυτά καυσαερίων, ο οποίος διενεργείται ατελώς κάθε έξι (6) μήνες μετά τον τακτικό περιοδικό έλεγχό τους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 1387/1981 (ΦΕΚ 347), όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 2 του π.δ. 363/1986 (ΦΕΚ 145), κατά τον οποίο χορηγήθηκε Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες βλάβες. Οι παραβάτες υπόκεινται στις κυρώσεις του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (ΦΕΚ 55). Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του πρώτου εδαφίου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών”.
2.Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 και σε άλλες περιοχές της Χώρας.
3.Αυτή η πράξη υποκείμενη σε νομοθετική κύρωση ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν διαφορετικά ορίζεται, στις διατάξεις της.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΟΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ ΤΑ ΜΕΛΗ”
Άρθρο δεύτερο
Ώρες λειτουργίας καταστημάτων
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ από 11.8.90 με το άρθρο 42, παρ. 8β του Ν. 1892/1990 (Α 101),
Άρθρο τρίτο
Ποινικές κυρώσεις
Ο εργοδότης ή ο κατά νόμο υπεύθυνος, που δεν τηρεί τις διατάξεις αυτού του νόμου και των διοικητικών πράξεων που εκδίδονται σε εφαρμογή του, για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων ή για το ωράριο των εργαζομένων και τους στερεί από την εβδομαδιαία ημέρα ανάπαυσης λόγω πενθημέρου ή το διάλειμμα, τιμωρείται με τις ποινές του άρθρου 458 του Ποινικού Κώδικα κατά τη διαδικασία του αυτόφωρου.
Άρθρο τέταρτο
Διοικητικές κυρώσεις
Σημ.: όπως ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ καταργήθηκε από 11.8.90 με το άρθρο 42 παρ. 8β του Ν. 1892/1990 (Α 101),
Άρθρο πέμπτο
Κύρωση απόφασης.
Κυρώνεται από τότε που εκδόθηκε η απόφαση του Υπουργού Εργασίας αριθ. 50592/29.2.88 “Οικονομική ενίσχυση στο Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για την αντιμετώπιση δαπανών λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών, για τη φύλαξη και περιποίηση τέκνων των μισθωτών”.
“ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του ν. 3467/1955 “περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως της περί Εργατικής Εστίας Νομοθεσίας”.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 4 του ν.δ. 3755 1957 “περί αυξήσεως αναδρομικώς των αποδοχών των μισθωτών κ.λπ.”.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 678/1977 “περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των διατάξεων περί Οργανισμού Εργατικής Εστίας και άλλων τινών διατάξεων”.
4. Τις διατάξεις του ν. 1558/1985 “Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα”
5. Τις ανάγκες λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών που φιλοξενούν και περιποιούνται παιδιά μισθωτών πέραν του μέχρι σήμερα ισχύοντος ωραρίου, σύμφωνα με τις αριθ. 992/12.2.1988 και 4904/18.2.1988 αποφάσεις της Υφυπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Αποφασίζουμε
Εγκρίνουμε τη χορήγηση από το Ειδικό Αποθεματικό Κεφάλαιο της Εργατικής Εστίας, χρήσης 1988, οικονομικής ενίσχυσης στο Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων προκειμένου να καλύψει τις δαπάνες μισθοδοσίας του πρόσθετου προσωπικού των βρεφονηπιακών σταθμών που θα λειτουργήσουν πέραν από το μέχρι σήμερα προβλεπόμενο ωράριο και λόγω της καθιέρωσης του νέου ωραρίου συνεχούς λειτουργίας των καταστημάτων και οι οποίοι φιλοξενούν και περιποιούνται και παιδιά εργατοϋπαλλήλων, καθώς και τις δαπάνες σίτισης αυτών.
Το ποσό της οικονομικής ενίσχυσης ορίζεται, κατ` ανώτατο όριο σε εκατόν τριάντα δύο εκατομμύρια τριακόσιες χιλιάδες (132.300.000) δραχμές και θα καταβληθεί σε δύο ισόποσες δόσεις.
Το Υπουργείο Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός 15 ημερών από την καταβολή της δεύτερης δόσης θα πρέπει να υποβάλει στην Εργατική Εστία, απολογιστικά, τα κάτωθι δικαιολογητικά στοιχεία:
α) αντίγραφα συμβάσεων πρόσληψης προσωπικού,
β) αντίγραφα μισθοδοτικών καταστάσεων του παραπάνω προσωπικού και
γ) αποδεικτικά στοιχεία (τιμολόγια) για τις δαπάνες σίτισης του προσωπικού των βρεφονηπιακών σταθμών και των φιλοξενούμενων παιδιών”.
Άρθρο έκτο
1. Τα πρόστιμα των διατάξεων:
α) της παρ. 11 του άρθρου 5 του κυρωθέντος με το ν. 614/1977 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΦΕΚ 167),
β) του τελευταίου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 52 του Κ.Ο.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 8 του ν. 1350/1983 (ΦΕΚ 55) και
γ) του εδαφίου 4 της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 1512/1985 (ΦΕΚ 4) (παρ. 4 του άρθρου 15 του Κ.Ο.Κ., όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 894/1979 ΦΕΚ 89), όπως καθορίστηκαν με το άρθρο 5 παρ. 1δ, 1ε και 2 του Κεφαλαίου Γ της κυρούμενης με το νόμο αυτόν αριθ. 10/19.1.1988 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, υπόκεινται σε αναπροσαρμογή σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 104 του Κώδικα οδικής κυκλοφορίας, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν. 1350/1983.
2. Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η αριθ. 3111/63/25.1.1988 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών (Φεκ 22/Β/28.1.1988), που έχει ως εξής:
“ΑΡΙΘ. 3111/63
Συμπλήρωση της 42505/842/23.12.1987 απόφασης “Καθορισμός χρηματικών προστίμων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας Κ.Ο.Κ.” (ΦΕΚ 22/Β/28.1.1988).
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 104 του δια του ν. 614/ 1977 Κυρωθέντος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπως αυτή προστέθηκε με το άρθρο 11 του ν. 894/1979 “περί τροποποιήσεως διατάξεων τινών του δια του ν. 614/1977 Κυρωθέντος Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας” και όπως αυτή στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν. 1350/1983 “υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις”.
2. Το άρθρο 5 της 10/19.1.1988 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου “Ρυθμίσεις για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο Λεκανοπέδιο Αττικής” (ΦΕΚ 11/Α/1988).
3. Την 42505/842/23.12.87 απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, σχετικά με “καθορισμό χρηματικών ποσών προστίμων Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, αποφασίζουμε:
Συμπληρώνουμε τη 42505/842/23.12.1987 απόφασή μας και καθορίζουμε τα χρηματικά ποσά των προστίμων του, με το ν. 614/1977 κυρωθέντος, Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και της αριθ. 10/19.1.1988 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 104 αυτού, όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με το άρθρο 11 του ν. 894/1979 και στη συνέχεια αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του ν. 1350/1983, όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα:
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΚΟΚ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΥΝ ΕΠΙΒΟΛΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥ ΥΨΟΥΣ ΑΥΤΟΥ
3. Η παρ. 4 του άρθρου 15 του Κ.Ο.Κ., όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 5 του ν. 894/1979, την παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 1512/ 1985 και την παρ.2 του άρθρου 5 της κυρούμενης με το νόμο αυτόν αριθ. 10/19.1.1988 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, αντικαθίσταται ως εξής:
“4. Οι παραβαίνοντες τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου τιμωρούνται με πρόστιμο τουλάχιστον έξι χιλιάδων (6.000) δραχμών και με επιτόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από τον βεβαιούντα την παράβαση. Τα αφαιρούμενα στοιχεία κρατούνται στην αρμόδια αρχή μέχρι να προσκομισθεί από τον παραβάτη σημείωμα της αρμόδιας υπηρεσίας συγκοινωνιών για την καταλληλότητα του οχήματος από πλευράς εκπομπής καυσαερίων ή θορύβων”.
4. Η παρ. 1 του άρθρου 23 του π. δ/τος 243/1987 (ΦΕΚ 104), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 5 της προαναφερόμενης πράξης Υπουργικού Συμβουλίου, αντικαθίσταται, με επιφύλαξη της ισχύος του άρθρου 25 παρ. 5 του ν. 588/1977 (ΦΕΚ 148) όπως ισχύει, ως εξής:
“1. Οι παραβάτες των διατάξεων του Κανονισμού αυτού τιμωρούνται:
α) Με διοικητικό πρόστιμο:
αα) της διάταξης του άρθρου 8 παρ. 16 από εξήντα χιλιάδες (60.000) έως εκατόν είκοσι χιλιάδες (120.000) δραχμές.
ββ) των διατάξεων του άρθρου 5 παρ. 1γ του άρθρου 7, του άρθρου 8 παρ. 12 (με την επιφύλαξη της παρ. 3 του Άρθρου 23) και 13, του άρθρου 10 παρ. 3, του άρθρου 14 παρ. 1, 6 και 9, του άρθρου 16 και του άρθρου 17 από δέκα χιλιάδες (10.000) έως εξήντα χιλιάδες (60.000) δραχμές.
γγ) των διατάξεων του άρθρου 3 παρ. 1γ και 2, του άρθρου 4, του άρθρου 5 πάρ. 4, του άρθρου 8 παρ. 1δ, 2, 5, 8, 14 και 15, του άρθρου 10 παρ. 1, 2 και 4, του άρθρου 11 παρ. 2 και του άρθρου 19, από πέντε χιλιάδες (5.000) έως τριάντα χιλιάδες (30.000) δραχμές.
δδ) των λοιπών διατάξεων (με την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 23) από δύο χιλιάδες (2.000) έως δέκα χιλιάδες (10.000) δραχμές.
β) των διατάξεων του άρθρου 9 παρ. 1α (άρνηση μίσθωσης), παρ. 1β (διακοπή μίσθωσης), 1γ (πολλαπλή μίσθωση) και παρ. 3 (επιλογή επιβατών), σε βαθμό πλημμελήματος με φυλάκιση μέχρι τρείς (3) μήνες ή με χρηματική ποινή τουλάχιστον τριών χιλιάδων (3.000) δραχμών, ή και με τις δύο ποινές, που επιβάλλονται ανεξάρτητα από τις διοικητικές κυρώσεις της παρ. 4 του άρθρου αυτού”.
5. Το άρθρο 6 της προαναφερόμενης Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου αντικαθίσταται ως εξής:
” Άρθρο 6
1. Τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία και επιβατηγά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης (ταξί), που έχουν έδρα διοικητική μονάδα η οποία βρίσκεται στην περιοχή της περίπτωσης α` της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 1437/1984 (ΦΕΚ 59), υπόκεινται και σε περιοδικό ειδικό έλεγχο των εκπεμπομένων απ` αυτά καυσαερίων, ο οποίος διενεργείται ατελώς κάθε έξι (6) μήνες μετά τον τακτικό περιοδικό έλεγχό τους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 2 του π.δ. 1387/1981 (ΦΕΚ 347), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του π.δ. 363/1986 (ΦΕΚ 145), κατά τον οποίο χορηγήθηκε Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου χωρίς σοβαρές ή επικίνδυνες βλάβες. Οι παραβάτες υπόκεινται στις κυρώσεις του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (ΦΕΚ 55). Οι λεπτομέρειες εφαρμογής του πρώτου εδαφίου καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.
2. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών δύναται να επεκτείνεται η εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 και σε άλλες περιοχές της Χώρας.
3. Αυτή η πράξη, υποκείμενη σε νομοθετική κύρωση, ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός της παραγρ. 3 του άρθρου 5 που ισχύει από την ημέρα έναρξης της ισχύος του νόμου και εκτός των λοιπών περιπτώσεων που διαφορετικά ορίζεται στις διατάξεις της”.
Άρθρο έβδομο
1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του ν. 1262/1982, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο (κ) ως εξής:
“κ. Επιχειρήσεις κατασκευής σταθμών αυτοκινήτων για δημόσια χρήση, χωρητικότητας ογδόντα (80) τουλάχιστον θέσεων”.
2. Η παράγραφος 1 του άρθρου 7 του ν. 1262/1982, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
“1. Το ύψος της επιχορήγησης εξαρτάται από την περιοχή στην οποία λειτουργεί η επιχείρηση και από τα κριτήρια της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου. Για την περιοχή Α και με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 5 του άρθρου 3 και των παραγράφων 2, 6 και 7 του άρθρου 9 δεν παρέχεται επιχορήγηση. Το ύψος της επιχορήγησης για επενδύσεις που πραγματοποιούνται στην περιοχή Β, είναι από 10% μέχρι 25% επί της συνολικής δαπάνης της επένδυσης. Για την περιοχή Γ είναι από 15% μέχρι 40% και για την περιοχή Δ από 20% μέχρι 50%, εκτός από τις επενδύσεις της περιοχής Δ, που πραγματοποιούνται στις ειδικές ζώνες του άρθρου 3 παρ. 3 για τις οποίες το ελάχιστο ποσοστό επιχορήγησης ορίζεται σε 35%.
3. Στο άρθρο 9 του ν. 1262/1982, όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 7, που έχει ως εξής:
“7. Στις επενδύσεις των επιχειρήσεων του εδαφίου (κ) της παραγράφου 1 του άρθρου 2, ανεξάρτητα από την περιοχή που πραγματοποιούνται, παρέχεται μόνο επιχορήγηση που ανέρχεται στο ποσό των 300.000 δρχ. για κάθε νόμιμη θέση στάθμευσης. Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων. Με όμοια απόφαση ορίζονται οι λοιποί όροι και προϋποθέσεις υπαγωγής των επενδύσεων αυτών στις διατάξεις του νόμου αυτού”.
Άρθρο όγδοο
Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τότε που εκδόθηκε η αριθ. 933/ 1988 απόφαση Επιτροπής Τιμών και Εισοδημάτων, η οποία έχει ως εξής:
“ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΡΙΘ. 933/88
Ημερομηνία Συνεδρίασης: 15.1.1988
ΘΕΜΑ: “Υπερωριακή απασχόληση νυκτερινή και εξαιρεσίμων ημερών των Υπουργείων και των υπ` αυτών εποπτευομένων Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. καθώς και της Προεδρίας της Δημοκρατίας”.
Η Επιτροπή Τιμών και Εισοδημάτων έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 1266/1982 “Περί οργάνων ασκήσεως της Νομισματικής, Πιστωτικής και Συναλλαγματικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις” όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 14 του ν. 1299/ 1982 “Οργάνωση Υπηρεσιών Πρωθυπουργού”.
2. Το ν. 1558/1985 (ΦΕΚ 137 Τεύχος Α`) “Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα”.
3. Τη διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 17 του ν. 1505/1984.
4. Την ανάγκη αντιμετώπισης των έκτακτων εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών των υπηρεσιών των Υπουργείων, των Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. κατά το έτος 1988.
5. Την προφορική εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Τιμών και Εισοδημάτων.
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ
1. Εγκρίνει την υπερωριακή, νυκτερινή και εξαιρεσίμων ημερών εργασία των υπαλλήλων των Υπουργείων, των υπ` αυτών εποπτευομένων Ν.Π.Δ.Δ., των Ο.Τ.Α. καθώς και της Προεδρίας της Δημοκρατίας, η οποία θα κριθεί απαραίτητη από τους οικείους Υπουργούς για την αντιμετώπιση των εκτάκτων εποχιακών ή όλως απρόβλεπτων υπηρεσιακών αναγκών των ανωτέρω Υπηρεσιών.
2. Η δαπάνη που θα προκύψει από την ανωτέρω αιτία για τα Υπουργεία, σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τις πιστώσεις που έχουν εγκριθεί στους οικείους κωδικούς εξόδων του Προϋπολογισμού κάθε Υπουργείου για το έτος 1988, όπως αυτές θα διαμορφωθούν με το ποσοστό διάθεσης που θα εγκριθεί. Για τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α., η σχετική δαπάνη δεν μπορεί να υπερβεί τις πιστώσεις που έχουν αναγραφεί στους προϋπολογισμούς τους για την αιτία αυτή.
3. Αύξηση των σχετικών με την παραπάνω αιτία πιστώσεων τόσο για τα Υπουργεία όσο και για τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. με μεταφορά κονδυλίων από πιστώσεις άλλων κατηγοριών δαπανών δεν πρόκειται να γίνει.
4. Η εγκρινόμενη από τους κατά περίπτωση αρμόδιους Υπουργούς υπερωριακή, νυκτερινή ή σε εξαιρέσιμες ημέρες απασχόληση θα πρέπει να κοινοποιείται στο Υπουργείο Οικονομικών – Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Ο Πρόεδρος Τα Μέλη”
Άρθρο ένατο
Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επί μέρους διατάξεις.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 14 Ιουνίου 1988
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ Α. ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ
Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΑΓΑΜ. ΚΟΥΤΣΟΓΙΩΡΓΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ