Νόμος 1022 ΦΕΚ Α΄45/22.2.1980
Περί αντικαταστάσεως των παρ. 3 και 4 του Άρθρου 1 του Ν.Δ. 765/ 1970 περί εκπαιδεύσεως και εξετάσεως υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων” και άλλων τινών διατάξεων.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ψηφισάμενοι ομοφώνως μετά της Βουλής, απεφασίσαμεν:
Άρθρον 1
Σημ.: όπως το άρθρο 1 καταργήθηκε με το άρθρο 8 εδ. β` του ΠΔ 105/1985 (Α 33).
Άρθρον 2
Διά Π.Δ/τος, εκδιδομένου προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών, δύναται να κωδικοποιηθούν εις ενιαίον κείμενον αι διατάξεις του Ν.Δ. 765/1970 ώς αύται ετροποποιήθησαν και συνεπληρώθησαν διά του παρόντος, και αι διατάξεις παντός ετέρου νόμου αι αφορώσαι εις την εκπαίδευσιν και εξέτασιν των υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων, επιτρεπομένης της μεταβολής της σειράς άρθρων, παραγράφων και εδαφίων αυτών.
Άρθρον 3
1. Δι` αποφάσεως του Υπουργού Συγκοινωνιών δύναται να επιβάλλεται η αντικατάστασις των ισχυουσών αδειών ικανότητος του οδηγού αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, διά νέου καθιερωμένου τύπου αδειών. Δια της αυτής αποφάσεως ορίζονται τα του χρόνου, εντός του οποίου δέον να λάβη χώρα η αντικατάστασις , τα το τρόπου και της διαδικασίας της αντικαταστάσεως, τα αρμόδια όργανα, φορείς ή υπηρεσίαι, αι οποίαι ενεργούν την αντικατάστασιν και ρυθμίζεται παν έτερον θέμα σχετικόν με την επίτευξιν του σκοπού της αντικαταστάσεως των εν λόγω αδειών. Μετά την λήκιν του, κατά το προηγουμένα εδάφια, ορισθέντος χρόνου αντικαταστάσεως, οι οδηγούντες αυτοκίνητον όχημα με άδειαν μη αντικατασταθείσαν διά του νέου, κατά το παρόν άρθρον, τύπου, εκτός της αμέσου αφαιρέσεως αυτήν τιμωρούνται δια διά προστίμου δύο χιλιάδων (2.0000) δραχμών.
2. Διά την αντιμετώπισιν των εν γένει δαπανών της , κατά την προηγούμενην παράγραφον, αντικαταστάσεως των αδειών καταβάλλεται υπό του υπέρ ού αντικαθίσταται η άδεια ποσόν δραχμών διακοσίων (200). Το ανωτέρω ποσόν κατατίθεται υπό των ενδιαφερομένων εις τον παρά τη Εθνική Τραπέζη της Ελλάδος τηρούμενον λογαριασμόν του Ν.Δ. 638/1970 “περί ιατρικής εξετάσεως των οδηγών αυτοκινήτων, διτρόχων-τριτρόχων μετά κινητήρος μοτοποδηλάτων”.
Άρθρον 4
1. Το άρθρον 7 του Ν.Δ 102/1973 “περί οργανώσεως των διά λεωφορείων αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών” αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“Άρθρον 7
” Εκμετάλλευσις υπεραστικών γραμμών.
1. Κατά πάσαν περίπτωσιν εκτελέσεως υπό των ΚΤΕΛ δρομολογίων επί υπεραστικών επιβατικών γραμμών ισχύουν αι επόμεναι διατάξεις:
α) Επί κοινών δρομολογίων, εκτελουμένων επί υπεραστικών επιβατικών γραμμών, συνδεουσών πόλεις ή κωμοπόλεις των νομών ένθα η έδρα του ΚΤΕΛ μεθ` ετέρων πόλεων ή κωμοπόλεων ομόρων ή μη νομών, επιτρέπεται η ελευθέρα παραλαβή επιβατών και η αποβίβασις των είς οιονδήποτε σημείον της διαδρομής έφ όσον η όλη διαδρομή του επιβάτου δεν εξυπηρετείται υπό αστικής συγκοινωνίας. Ειδικώς επί κοινών δρομολογίων, εκτελουμένων επί υπεραστικών επιβατικών γραμμών, συνδεουσών πόλεις ή κωμοπόλεις των νομών ένθα η έδρα του ΚΤΕΛ με την πόλιν της Θεσσαλονίκης, επιτρέπεται κατά μεν την μετάβασιν η ελευθέρα παραλαβή επιβατών μέχρι των ορίων του νομού Θεσσαλονίκης και η αποβίβασις των είς οιονδήποτε σημείον της διαδρομής, κατά δε την επιστροφήν η παραλαβή επιβατών έξ οιουδήποτε σημείου της διαδρομής και η αποβίβασις αυτών εις οιονδήποτε σημείον της διαδρομής πέραν των ορίων του εν λόγω νομού. Επιφυλασσομένης της διατάξεως τον προηγουμένου εδαφίου, οί όροι και αι προϋποθέσεις επί τη συνδρομή των οποίων επιτρέπεται η εκτέλεσις κοινών δρομολογίων επί επιβατικών υπεραστικών γραμμών συνδεουσών πόλεις ή κωμοπόλεις τού νομού ένθα η έδρα του ΚΤΕΛ με τας πόλεις Αθηνών ή Θεσσαλονίκης ως και τα της παραλαβής και αποβιβάσεως επιβατών κατά την εκτέλεσιν των δρομολογίων τούτων, καθορίζονται διά Προεδρικού Διατάγματος εκδιδομένου προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών.
β) Επί ταχέων δρομολογίων προς Αθήνας ή Θεσσαλονίκην η παραλαβή επιβατών περιορίζεται κατά μεν την προς αυτάς μετάβασιν εντός του νομού της έδρας του ΚΤΕΛ, κατά δε την επιστροφήν εντός των νομών Αττικής ή Θεσσαλονίκης, ενώ η αποβίβασις επιβατών περιορίζεται, κατά μεν την μετάβασιν, εις τας πρωτεύσας των δι`ών διέρχεται η γραμμή νομών, κατά δε την επιστροφήν εντός των ορίων του νομού της έδρας του ΚΤΕΛ.
γ) Επί υπέρταχέων δρομολογίων προς Αθήνας, ή Θεσσαλονίκην η παραλαβή όσον και η αποβίβασις επιβατών περιορίζεται αποκλειστικώς εις την αφετηρίαν και το τέρμα της γραμμής αντιστοίχως.
2. Κατ`εξαίρεσιν των διατάξεων της περιπτ.β` της παρ.1 του παρόντος άρθρου, δύναται να εγκρίνωνται δι`αποφάσεων του Υπουργού συμφωνίαι, καταρτιζομέναι μεταξύ ενδιαφερομένων ΚΤΕΛ και αφορώσαι εις κοινήν εκμετάλλευσιν, ολικώς ή μερικώς ή καθ` ωρισμένας ώρας του εικοσιτετραώρου, των περί ών η περίπτωσις αύτη επιβατικών γραμμών.
3. Αι διατάξεις των περιπτ. β`και γ` της παρ.1 του παρόντος άρθρου ως και της παρ.2 του άρθρου 24 εφαρμόζονται αναλόγως και επί υπεραστικών επιβατικών γραμμών συνδεουσών έδρας ΚΤΕΛ ή άλλας πόλεις μεθ`ετέρων πόλεων ομόρων ή μη νομών”.
2. Καταργείται το άρθρον 33 του Ν.Δ.588/1977 “περί οργανώσεως των αστικών συγκοινωνιών Πρωτευούσης και άλλων τινών διατάξεων.
3. Μέχρις εκδόσεως του κατά την παρ.1 περ.α` του, διά του παρόντος άρθρου αντικαθιστωμένου, άρθρου 7 του Ν.Δ. 102/1973 Π.Δ./τος, εξακολουθούν ισχύουσαι αι προϋφιστάμεναι κείμεναι διατάξεις.
Άρθρον 5
Η διάταξις του πρώτου εδαφίου της υποπεριπτώσεως αα` της περιπτώσεως β` της παραγράφου 11 του άρθρου 4 του Ν.Δ. 102/1973, ως και η παράγραφος αύτη αντικατεστάθη διά της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν. 866/1979, αντικαθίσταται, αφ`ής ίσχυσεν, ως ακολούθως:
“αα) Επιφυλασσομένης της εφαρμογής των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 30 του Ν.Δ. 3334/1955 “περί μεταφοράς αγαθών επί κομίστρω διά φορτηγών τριτρόχων αυτοκινήτων και τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων αναφερομένων εις θέματα της Γενικής Διευθύνσεως Μεταφορών”, εις τας περιπτώσεις και μόνον κατά τας οποίας ο κάτοχος του υπό ένταξιν αυτοκινήτου αγόνου γραμμής κατέχει και έτερον αυτοκίνητον τεθέν εις κυκλοφορίαςν ως δημοσίας χρήσεως επ`ονόματι αυτού κατόπιν κρατικής παραχωρήσεως, διά Π.Δ/τος, εκδιδομένου τη προτάσει του Υπουργού Συγκοινωνιών εντός της προθεσμίας τριών μηνών από της ισχύος του παρόντος καθορίζονται οι λοιποί όροι και αι προϋποθέσεις τη συνδρομή των οποίων είναι δυνατή η κατά την προηγουμένην περίπτωσιν ένταξις”.
Άρθρον 6
Η περίπτ. γ` του άρθρου 34 του Π.Δ/τος 985/1977 “περί οργανισμού του Υπουργείου Συγκοινωνιών” αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“γ) Γραφεία Συγκοινωνιών εις εκάστην των νομαρχιών Αρτης, Γρεβενών, Ευρυτανίας, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Κεφαλληνίας, Καστοριάς, Κιλκίς, Λευκάδος, Ξάνθης, Πρεβέζης, Ρεθύμνης, Σάμου, Φλωρίνης, Φωκίδος και Χίου. Προκειμένου περί των νομών Αιτωλοακαρνανίας και Εβρου συνιστώνται Γραφεία Συγκοινωνιών:
αα) Με έδραν τον Δήμον Ορεστιάδος και κατά τόπον αρμοδιότητα εκτεινομένην εις ολόκληρους τας περιφερείας των επαρχιών Ορεστιάδος και Διδυμοτείχου του Νομού Εβρου και
ββ) Με έδραν τον Δήμον Αγρινίου και κατά τόπον αρμοδιότητα εκτεινομένην εις ολόκληρους τας περιφερείας των επαρχιών Τριχωνίδος και Βάλτου, τας κοινότητας Αγίου Νικολάου, Αγραμπέλων, Αετού, Αρχοντοχωρίου, Βονίτσης Γεωργουλαίκων, Γουριωτίσσης, Δρυμού, Θυρίου, Κανδήλας, Κατούνας-Κομπωτής, Κονοπίνας Μαχαιρά, Μοναστηρακίου, Μπαμπίνης, Μύτικα, Παλαίρου, Παλιαμπέλων, Παναγούλας, Παπαδάτου, Περατιάς, Πλαγιάς, Πογωνιάς, Σκουρτούς, Τρύφου, Φυτειών, της επαρχίας Βονίτσης και Ξηρομέρου και τας κοινότητας Αγγελοκάστρου, Αγίου Ανδρέου, Αγίου Ηλία, Γαβαλούς, Γραμματικούς, Δαφνιά, Ζευγαρακίου, Κάτω Κερασόβου, Κάτω Μακρινούς, Κλεισορευμάτων, Λυχιμαχείας, Μακρινούς, Ματαράγκας, Μεσαρίστης, Παλαιοχωρίου, Παπαδάτων, Ποταμούλας, Τριχωνίου, Φραγκουλαίκων της επαρχίας Μεσσολογίου, του Νομού Αιτωλοακαρνανίας”.
Άρθρον 7
Η ισχύς του παρόντος νόμου άρχεται από της δημοσιεύσεως του διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.
Ο παρών νόμος ψηφισθείς υπό της Βουλής και παρ΄ Ημών σήμερον κυρωθείς, δημοσιευθήτω δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εκτελεσθήτω ως νόμος του Κράτους.
Εν Αθήναις τη 15 Φεβρουαρίου 1980
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΤΣΑΤΣΟΣ
Εθεωρήθη και ετέθη η μεγάλη του Κράτους σφραγίς