ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 977/03/2021

Αριθμ. 977/03

Καθορισμός μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τιμές των προϊόντων των αγορών: • Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014], • Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003], που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC + μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836), σε συνέχεια των προσωρινών μέτρων των υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 (Β΄ 181) και 938/01/25.05.2020, σύμφωνα με το άρθρο 32 της Οδηγίας 2018/1972 και το άρθρο 140 του ν. 4727/2020.H ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ

Έχοντας υπόψη: α. Τις διατάξεις του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α 184), ιδίως τα άρθρα 111, 113 παρ. 2, στοιχεία α’, ι, ιβ’ και ιστ’, 128, 131, 140, το άρθρο 182 καθώς και το άρθρο 230 παρ. 2 και 3 αυτού, β. τις διατάξεις του ν. 4070/2012 «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» (Α΄ 82), ως ισχύει

γ. την Οδηγία 2018/1972/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018, για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Επίσημη Εφημερίδα υπό στοιχεία L 321/36 της 17/12/2018,

δ. την Οδηγία 2009/140/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Νοεμβρίου 2009, για την τροποποίηση των οδηγιών 2002/21/ΕΚ σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, 2002/19/ΕΚ σχετικά με την πρόσβαση σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες καθώς και με τη διασύνδεσή τους, και 2002/20/ΕΚ για την αδειοδότηση δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, ΕΕ υπό στοιχεία L 337 της 18/12/2009, σ. 37, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 125 της Οδηγίας 2018/1972/ΕΚ, Επίσημη Εφημερίδα υπό στοιχεία L 321/36 της 17/12/2018,

ε. την Οδηγία 2002/21/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Μαρτίου 2002, σχετικά με ένα κοινό κανονιστικό πλαίσιο για Δίκτυα και Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (Οδηγία Πλαίσιο), ΕΕ υπό στοιχεία L 108 της 24/04/2002 σ. 0033, ως ισχύει, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 125 της Οδηγίας 2018/1972/ΕΚ, Επίσημη Εφημερίδα υπό στοιχεία L 321/36 της 17/12/2018,

στ. την Οδηγία 2002/19/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Μαρτίου 2002, σχετικά με την πρόσβαση σε Δίκτυα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και συναφείς ευκολίες, καθώς και με τη διασύνδεσή τους (Οδηγία για την Πρόσβαση), ΕΕ υπό στοιχεία L 108 της 24/04/2002 σ. 0007 0020, ως ισχύει, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 125 της Οδηγίας 2018/1972/ΕΚ, Επίσημη Εφημερίδα υπό στοιχεία L 321/36 της 17/12/2018,

ζ. τη Σύσταση της Επιτροπής της 9ης Οκτωβρίου 2014 «σχετικά με σημαντικές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οι οποίες επιδέχονται εκ των προτέρων κανονιστική ρύθμιση, σύμφωνα με την οδηγία 2002/21/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών» (2014/710/EΕ),

η. τις Κατευθυντήριες Γραμμές για την ανάλυση αγοράς και την εκτίμηση της σημαντικής ισχύος στην αγορά βάσει του ενωσιακού κανονιστικού πλαισίου για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών (2018/ C 159/01) και το συνοδευτικό κείμενο C(2018) 2374 final,

θ. τη Σύσταση της Επιτροπής της 17ης Δεκεμβρίου 2007 «αναφορικά με σχετικές Αγορές Προϊόντων και Υπηρεσιών στον Τομέα των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών οι οποίες επιδέχονται εκ των προτέρων κανονιστική ρύθμιση, σύμφωνα με την Οδηγία 2002/21/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για Δίκτυα και Υπηρεσίες Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών [κοινοποιηθείσα υπό τον αριθμό Ε(2007) 5406], (OJ L344/65, 28-12-2007),

ι. τη Σύσταση της Επιτροπής της 11ης Φεβρουαρίου 2003 για τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών που επιδέχονται εκ των προτέρων ρύθμιση σύμφωνα με την οδηγία 2002/21/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών (2003/311/ ΕΚ, ΕΕ L114/45, 08.05.03),

ια. τη Σύσταση της Επιτροπής της 15.10.2008 σχετικά με τις κοινοποιήσεις, τις προθεσμίες και τις διαβουλεύσεις που προβλέπονται στο άρθρο 7 της οδηγίας 2002/21/EΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Μαρτίου 2002 σχετικά με κοινό κανονιστικό πλαίσιο για δίκτυα και υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών, [Ε(2008) 5925 τελικό],

ιβ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 «Ορισμός αγορών, Καθορισμός Επιχειρήσεων με Σημαντική Ισχύ και Ρυθμιστικές Υποχρεώσεις αυτών στις αγορές:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2014/710/EΕ (χονδρική αγορά παροχής πρόσβασης υψηλής ποιότητας σε σταθερή θέση (Wholesale highquality access provided at a fixed location WHQAFL)],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2003/311/ΕΚ],

Μισθωμένων γραμμών λιανικής με χωρητικότητες έως και 2 Mbps [ΑΓΟΡΑ 7 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2003/311/ΕΚ]» (Β΄ 1836/2020),

ιγ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 «Προσωρινά μέτρα της ΕΕΤΤ, σύμφωνα με το άρθρο 45 παρ. 6 του ν. 4070/2012, αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα από την θέση σε ισχύ της τελικής απόφασης της ΕΕΤΤ επί του 3ου κύκλου ανάλυσης των χονδρικών αγορών μισθωμένων γραμμών έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/ των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα εκεί αναφερόμενα.» (Β΄ 1810/2020),

ιδ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 938/01/25.05.2020 «Έγκριση προσωρινών τιμών των υπό ρύθμιση προϊόντων και υπηρεσιών των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

σε εφαρμογή των αποφάσεων της ΕΕΤΤ υπ΄αρ. 934/ 04/27.04.2020 (Β΄ 1810) και υπ΄αρ. 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836)»,

ιε. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 939/02/01.06.2020 «Διεξαγωγή Εθνικής Δημόσιας Διαβούλευσης της ΕΕΤΤ για τον καθορισμό του τελικού σχεδίου μέτρων αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836), σε συνέχεια των προσωρινών μέτρων των υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 (Β΄ 1810) και 938/01/25.05.2020»,

ιστ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 966/04/09.11.2020 «Απαντήσεις της ΕΕΤΤ στις παρατηρήσεις των συμμετεχόντων παρόχων επί της από 03.06.2020 διεξαχθείσας Εθνικής δημόσιας διαβούλευσης της ΕΕΤΤ για τον καθορισμό του τελικού σχεδίου μέτρων αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836), σε συνέχεια των προσωρινών μέτρων των υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 (Β΄ 1810) και 938/01/25.05.2020»,

ιζ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 968/02/16.11.2020 «Κοινοποίηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το BEREC και τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές (Ε.Ρ.Α.) άλλων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης του σχεδίου τελικού μέτρου της ΕΕΤΤ αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836), σε

συνέχεια των προσωρινών μέτρων των υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 (Β΄ 1810) και 938/01/25.05.2020, σύμφωνα με το άρθρο 32 της Οδηγίας 2018/1972 και το άρθρο 140 του ν. 4727/2020»,

ιη. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 38373/26.11.2019 επιστολή της ΕΕ με θέμα: «Case EL/2020/2290 Market for wholesale high quality access provided at a fixed location in Greece Request for information pursuant to Article 5(2) of Directive 2002/21/EC»,

ιθ. την επιστολή της ΕΕΤΤ προς την ΕΕ υπό στοιχεία ΕΕΤΤ ΕΜΠ 8025/Φ.960/30.11.2020 με θέμα «Case EL/2020/2290: Market for wholesale high quality access provided at a fixed location in Greece Request for information pursuant to Article 5(2) of Directive 2002/21/EC»,

κ. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 39751/16.12.2020 επιστολή της ΕΕ με θέμα «Υπόθεση EL/2020/2290: Χονδρική παροχή πρόσβασης υψηλής ποιότητας σε σταθερή θέση και χονδρική παροχή ζευκτικών τμημάτων μισθωμένων γραμμών στην Ελλάδα τιμές.

Άρθρο 7 παράγραφος 3 της οδηγίας 2002/21/ΕΚ: Καμία παρατήρηση»

κα. την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 35069/18-1-2021 εισήγηση της αρμόδιας Υπηρεσίας της ΕΕΤΤ,

και ύστερα από προφορική Εισήγηση των Προέδρου και Αντιπροέδρου της ΕΕΤΤ (Καθηγητή Κωνσταντίνου Μασσέλου και Καθηγητή Δημήτριου Βαρουτά).

ΕΠΕΙΔΗ: 1. Με τον ν. 4727/2020 (Α΄ 184), «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις», (εφεξής ο νέος νόμος) ενσωματώνεται στο ελληνικό δίκαιο η Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018, για τη θέσπιση του Ευρωπαϊκού Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών (L 321), θεσπίζεται εναρμονισμένο πλαίσιο για τη ρύθμιση δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών, καθώς και ορισμένων πτυχών του τερματικού εξοπλισμού και καθορίζονται οι εθνικές αρχές χρήσης του ραδιοφάσματος και των δορυφορικών τροχιών. Ο νέος νόμος, σύμφωνα με το άρθρο 237 αυτού, τίθεται σε εφαρμογή από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις αυτού.

2. Η Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 αποτελεί μέρος του ελέγχου «καταλληλότητας του ρυθμιστικού πλαισίου» (REFIT), το πεδίο εφαρμογής του οποίου περιλαμβάνει τέσσερις οδηγίες, δηλαδή τις 2002/19/ΕΚ, 2020/20/ ΕΚ, 2002/21/ΕΚ και 2002/22/ΕΚ, και τον κανονισμό (ΕΚ) υπ΄αρ. 1211/2009 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Καθεμία από τις εν λόγω οδηγίες περιέχει μέτρα που εφαρμόζονται για τους παρόχους δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, σύμφωνα με τη ρυθμιστική ιστορία του κλάδου, κατά την οποία οι επιχειρήσεις ήταν καθετοποιημένες, δηλαδή δραστηριοποιούνταν στην παροχή

τόσο δικτύων όσο και υπηρεσιών. Η αναθεώρηση προσφέρει την ευκαιρία για αναδιατύπωση των τεσσάρων οδηγιών ώστε να απλουστευθεί η τρέχουσα διάρθρωση με σκοπό την ενίσχυση της συνέπειας και της προσβασιμότητας της σχετικά με τον στόχο REFIT. Παρέχει επίσης τη δυνατότητα να προσαρμοστεί η διάρθρωση στη νέα πραγματικότητα της αγοράς, όπου η παροχή υπηρεσιών επικοινωνιών δεν αποτελεί πλέον κατ’ ανάγκη δέσμη με την παροχή δικτύου. Όπως προβλέπεται στη διοργανική συμφωνία της 28ης Νοεμβρίου 2001, για μια πλέον συστηματοποιημένη χρήση της τεχνικής της αναδιατύπωσης των νομικών πράξεων, η αναδιατύπωση συνίσταται στην έκδοση νέας νομικής πράξης που ενσωματώνει σε ενιαίο κείμενο τόσο τις τροποποιήσεις ουσίας που επιφέρει σε προϋπάρχουσα πράξη, όσο και τις διατάξεις της τελευταίας που παραμένουν αμετάβλητες. Η πρόταση αναδιατύπωσης αφορά τις τροποποιήσεις ουσίας που επιφέρει επί της προϋπάρχουσας πράξης και, επικουρικά, περιλαμβάνει την κωδικοποίηση των αμετάβλητων διατάξεων της προϋπάρχουσας πράξης με τις εν λόγω τροποποιήσεις ουσίας.

3. Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 125 της Οδηγίας 2018/1972/ΕΚ, «Οι οδηγίες 2002/19/ΕΚ, 2002/20/ΕΚ, 2002/21/ΕΚ και 2002/22/ΕΚ, που απαριθμούνται στο παράρτημα XIΙ μέρος A, καταργούνται με ισχύ από τις 21 Δεκεμβρίου 2020, με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων των κρατών μελών σχετικά με τις προθεσμίες μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο και τις ημερομηνίες εφαρμογής των οδηγιών που αναφέρονται στο παράρτημα XIΙ μέρος Β. Το άρθρο 5 της απόφασης υπό στοιχεία 243/2012/ΕΕ διαγράφεται με ισχύ από τις 21 Δεκεμβρίου 2020. Οι παραπομπές στις καταργούμενες οδηγίες νοούνται ως παραπομπές στην παρούσα οδηγία και διαβάζονται σύμφωνα με τον πίνακα αντιστοιχίας του παραρτήματος XIIΙ».

4. Το Άρθρο 231 του νέου νόμου ορίζει ως Καταργούμενες τις κάτωθι διατάξεις:

«1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργούνται οι ακόλουθες διατάξεις του ν. 4070/2012:

α) τα άρθρα 1 έως 3, β) οι περ. α’ έως ιη’, κα’, κδ’ και κζ’ της παρ. 2 του άρθρου 4, γ) οι περ. α’ έως ιθ’, κα’ έως και κγ’, κστ’ έως και κη’, λα’, λδ’, λε’, μ’, μβ’ έως και μστ’ του άρθρου 12, δ) τα άρθρα 16 έως 29 και 31 έως 39, ε) οι παρ. 1 έως 4 του άρθρου 40, στ) τα άρθρα 41 έως 74, ζ) οι παρ. 1 έως 5, 9 και 10 του άρθρου 75, η) τα άρθρα 76 έως 78, και θ) οι περ. α’ και ιβ’ της παρ. 1 του άρθρου 80. 2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος καταργείται η υπ’ αρ. 3095/6.3.2018 απόφαση του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης (Β’ 915). 3. Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη νόμου, προεδρικού διατάγματος, υπουργικής απόφασης η απόφασης της Ε.Ε.Τ.Τ. που αντίκειται στις διατάξεις του παρόντος ή κατά το μέρος που ρυθμίζει κατά διάφορο τρόπο θέματα που ρυθμίζονται με το παρόν Μέρος καταργείται».

5. Περαιτέρω, Σύμφωνα με το άρθρο 230 «Μεταβατικές Διατάξεις» του νέου νόμου, παρ. 2 και 3:

«2. Ο καθορισμός και η ανάλυση σχετικών αγορών, καθώς και οι εν εξελίξει διαβουλεύσεις ή/και κοινοποιήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίες άρχισαν πριν τη

θέση σε ισχύ του παρόντος, λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. 3. Προγενέστερες Αποφάσεις ή Πράξεις της Ε.Ε.Τ.Τ. και του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης παραμένουν εν ισχύ στο μέτρο που δεν αντιβαίνουν στις διατάξεις του παρόντος.»

6. Σύμφωνα με το άρθρο 140 «Εδραίωση της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών (άρθρο 32 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)», παρ. 8, του νέου νόμου:

«8. Σε εξαιρετικές περιστάσεις, όταν η Ε.Ε.Τ.Τ. κρίνει ότι πρέπει να αναληφθεί δράση επειγόντως προκειμένου να διασφαλισθεί ο ανταγωνισμός και να προστατευθούν τα συμφέροντα των χρηστών, κατά παρέκκλιση από τη διαδικασία των παρ. 3 και 4, μπορεί να λαμβάνει αμέσως αναλογικά και προσωρινά μέτρα. Ανακοινώνει αμελλητί στην Επιτροπή, στις άλλες εθνικές ρυθμιστικές αρχές των κρατών μελών και στον BEREC τα μέτρα αυτά, πλήρως αιτιολογημένα. Η απόφαση της Ε.Ε.Τ.Τ. για τη μονιμοποίηση των μέτρων ή την παράταση της ισχύος τους ρυθμίζεται από τις παρ. 3 και 4.»

7. Σύμφωνα με το άρθρο 140 «Εδραίωση της εσωτερικής αγοράς ηλεκτρονικών επικοινωνιών (άρθρο 32 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972)», παρ. 3 και 4, του νέου νόμου:

«3. Εάν δεν προβλέπεται άλλως σε συστάσεις ή κατευθυντήριες γραμμές που θεσπίζονται κατ’ εφαρμογή του άρθρου 142, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης, αν απαιτείται, βάσει του άρθρου 131, εφόσον η Ε.Ε.Τ.Τ. προτίθεται να λάβει μέτρο το οποίο:

α) εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 169, 172, 175, 176 ή 191, και

β) είναι πιθανόν να επηρεάσει στις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών,

δημοσιεύει το σχέδιο μέτρου και το κοινοποιεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τον BEREC και στις εθνικές ρυθμιστικές αρχές άλλων κρατών μελών, ταυτοχρόνως, μαζί με την αιτιολόγηση για το μέτρο, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 128. Η Ε.Ε.Τ.Τ. αναμένει τα σχόλια των ανωτέρω εντός ενός μήνα και αντίστοιχα σε περίπτωση που κοινοποιηθεί στην Ε.Ε.Τ.Τ. σχέδιο μέτρου εθνικής ρυθμιστικής αρχής άλλου κράτους μέλους, η Ε.Ε.Τ.Τ. διαβιβάζει εντός ενός μήνα τυχόν σχόλιά της, σε εφαρμογή της παρ. 3 του άρθρου 32 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972. Η μηνιαία αυτή προθεσμία δεν μπορεί να παραταθεί.

4. Το σχέδιο μέτρου που αναφέρεται στην παρ. 3 δεν εκδίδεται επί δύο περαιτέρω μήνες, εφόσον το εν λόγω μέτρο αποσκοπεί:

α) στον καθορισμό σχετικής αγοράς που διαφέρει από εκείνες που ορίζονται στη σύσταση η οποία αναφέρεται στο άρθρο 172 ή

β) στον καθορισμό επιχείρησης ως κατέχουσας, είτε μεμονωμένα είτε από κοινού με άλλες επιχειρήσεις σημαντικής ισχύος στην αγορά, βάσει της παρ. 3 ή 4 του άρθρου 175, και είναι πιθανόν να επηρεάσει τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των κρατών μελών, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επισημάνει στην Ε.Ε.Τ.Τ., ότι θεωρεί πως το σχέδιο μέτρου θα δημιουργούσε φραγμό στην εσωτερική αγορά ή εάν έχει σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη συμβατότητά του με το ενωσιακό δίκαιο και ιδίως με τους στόχους που αναφέρονται στο άρθρο 111.

Η εν λόγω προθεσμία δύο μηνών δεν παρατείνεται».

8. Η ΕΕΤΤ, με την υπό σχετ. ιβ’ απόφασή της, υιοθέτησε, στο πλαίσιο του τρίτου κύκλου ανάλυσης των αγορών, το τελικό μέτρο αναφορικά με τις αγορές:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2014/710/EΕ (χονδρική αγορά παροχής πρόσβασης υψηλής ποιότητας σε σταθερή θέση (Wholesale highquality access provided at a fixed location WHQAFL)],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2003/311/ΕΚ],

Μισθωμένων γραμμών λιανικής με χωρητικότητες έως και 2 Mbps [ΑΓΟΡΑ 7 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής 2003/311/ΕΚ]» (ΦΕΚ 1836/Β/13.05.2020).

9. Ακολούθως, η ΕΕΤΤ, εφαρμόζοντας: 9.1 η παρ. 3 του άρθρου 7 και 9 της Οδηγίας 2002/

21/ΕΚ1, ως ίσχυε κωδικοποιημένη πριν την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018 με τον ν. 4727/2020 (σχετ. α), καθώς και

9.2 η παρ. 6 του άρθρου 45 του ν. 4070/20122, ως ίσχυε πριν την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018 με τον ν. 4727/2020 (σχετ. α),

με την υπό σχετ. ιγ’ απόφασή της, δεδομένου ότι συνέτρεχε επείγουσα ανάγκη ανάληψης δράσης προκειμένου να διασφαλιστεί ο ανταγωνισμός και τα συμφέροντα των χρηστών, πήρε άμεσα αναλογικά και προσωρινά μέτρα αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα από την θέση σε ισχύ της τελικής απόφασης της ΕΕΤΤ επί του 3ου κύκλου ανάλυσης των χονδρικών αγορών μισθωμένων γραμμών (σχετ. ιβ’) έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα εκεί αναφερόμενα.

10. Επιπρόσθετα, η ΕΕΤΤ, με την υπό σχετ. ιδ’ απόφασής ενέκρινε τις προσωρινές τιμές των υπό ρύθμιση προϊόντων και υπηρεσιών των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

σε εφαρμογή των αποφάσεων της ΕΕΤΤ υπ΄αρ. 934/04/27.04.2020 (Β΄ 1810) και υπ΄αρ. 934/03/27.04.2020 (Β΄ 1836) έγκρισης των προσωρινών τιμών.

1 Ήδη παρ. 10 του άρθρου 32 της Οδηγίας 2018/1972. 2 Ήδη παρ. 8 του άρθρου 140 του ν. 4727/2020.

11. Στο πλαίσιο της διαδικασίας οριστικοποίησης των προσωρινών μέτρων των υπό σχετ. ιγ’ και ιδ’ αποφάσεών της, σύμφωνα με τις προβλέψεις της παρ. 6 του άρθρου 45 του ν. 4070/2012, ως ίσχυε πριν την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγία (ΕΕ) 2018/1972 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 11ης Δεκεμβρίου 2018 με τον ν. 4727/2020 (σχετ. α), η ΕΕΤΤ, με την υπό σχετ. ιε’ απόφασή της, έθεσε σε δημόσια διαβούλευση τα ακόλουθα:

11.1 Τη μη εμπιστευτική έκδοση της μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και οι τιμές των υπό ρύθμιση προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που ενέκρινε η ΕΕΤΤ με την υπό κε’ απόφασή της 11.2 Τις τιμές των υπό ρύθμιση προϊόντων και υπηρεσιών των αγορών: Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

τις οποίες ενέκρινε η ΕΕΤΤ με την υπό σχετ. λγ’ απόφασή της.

11.3 Τη μη εμπιστευτική έκδοση του μοντέλου bottom-up για τον υπολογισμό των τελών απόρριψης εκπόνησης τεχνικής προμελέτης για τις περιπτώσεις (α) Οπτικής Πρόσβασης Ethernet (οπτική ίνα έως 1Gbps), (β) Ασύρματης Πρόσβασης Ethernet (έως 1Gbps, Μετακινήσεις ξηράς μέχρι 200km Ζώνη 1, (γ) Ασύρματης Πρόσβασης Ethernet (έως 1Gbps, Μετακινήσεις ξηράς πέραν των 200km, Ζώνη 2) και (δ) Ασύρματης Πρόσβασης Ethernet (έως 1Gbps, Μετακινήσεις σε Νησιά, Ζώνη 3) που υπέβαλε ο ΟΤΕ με το υπό σχετ. λβ’ μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

11.4 Το θέμα της αναδρομικότητας της έναρξης ισχύος των τιμών του τρέχοντος κύκλου ανάλυσης αγορών από την 1η Ιανουαρίου 2020, σύμφωνα με τη σχετική πρόταση του ΟΤΕ.

12. H EETT, με την υπό σχετ. ιστ’ απόφασή της, απάντησε στις σημαντικότερες από τις παρατηρήσεις των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση, καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι η μοναδική τροποποίηση του σχεδίου μέτρων που απαιτείται αφορά τη διευκρίνιση ότι η αναδρομική εφαρμογή των τιμών των προϊόντων μισθωμένων γραμμών χονδρικής από 1/1/2020 εφαρμόζεται αποκλειστικά στα προϊόντα εκείνα που τελούσαν υπό ρύθμιση πριν την υιοθέτηση από την ΕΕΤΤ του τελικού μέτρου για τις αγορές μισθωμένων γραμμών χονδρικής στο πλαίσιο του τρίτου κύκλου ανάλυσης των αγορών.

13. Ακολούθως, στις 19/11/2020, με την υπό σχετ. ιζ’ απόφασή της, η ΕΕΤΤ κοινοποίησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το BEREC και τις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές (Ε.Ρ.Α.) άλλων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης

του σχεδίου τελικού μέτρου της ΕΕΤΤ αναφορικά με τον καθορισμό μεθοδολογίας υπολογισμού των τιμών και τις τιμές των προϊόντων των αγορών:

Τερματικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 4 Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2014],

Ζευκτικών τμημάτων Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής [ΑΓΟΡΑ 14, Σύστασης Ευρωπαϊκής Επιτροπής του 2003],

που θα εφαρμοστούν κατά το διάστημα έως την υλοποίηση από την ΕΕΤΤ του/των bottom-up LRIC+ μοντέλων καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής.

14. Στις 27/11/2020, η ΕΕΤΤ έλαβε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την υπό σχετ. ιη’ επιστολή με διευκρινιστικά ερωτήματα επί του σχεδίου τελικού μέτρου της ΕΕΤΤ, στην οποία απάντησε η ΕΕΤΤ με την υπό σχετ. ιθ’ επιστολή της.

15. Στις 16/12/2020, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέστειλε στην ΕΕΤΤ την υπό σχετ. κ’ επιστολή, με την οποία την ενημέρωσε ότι εξέτασε την κοινοποίηση και τις συμπληρωματικές πληροφορίες που υπέβαλε η ΕΕΤΤ και δεν διατυπώνει καμία παρατήρηση.

16 .Η ως άνω διαδικασία είναι σύμφωνη με τα άρθρα 32 της Οδηγίας ΕΕ 2018/1972 καθώς και το άρθρο 140 του ν. 4727/2020, λαμβανομένων υπόψη και των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 230 του ως άνω νόμου, αποφασίζει:

Α. Εκδίδει την παρούσα απόφαση, σύμφωνα με το κοινοποιηθέν και εγκριθέν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Σχέδιο Μέτρων, με το ακόλουθο περιεχόμενο:

1. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΤΗΣ υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020 ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΩΣ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕΤΤ ΤΟΥ/ΤΩΝ BOTTOM-UP LRIC+ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΜΙΣΘΩΜΕΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ

1.1 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΥ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΜΕΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

I. Ο καθορισμός του περιθωρίου μεταξύ χονδρικής και λιανικής μισθωμένων γραμμών βασίζεται στη χρήση κατάλληλων στοιχείων από το κοστολογικό σύστημα του ΟΤΕ, απ’ όπου εξάγονται τα κόστη λιανικής που σχετίζονται με τη διάθεση υπηρεσιών μισθωμένων γραμμών λιανικής, αξιοποιώντας ταυτόχρονα και τα διαθέσιμα στοιχεία Μισθωμένων Γραμμών λιανικής/χονδρικής των εναλλακτικών παρόχων. Το περιθώριο εκφράζεται ως ποσοστό αύξησης των τιμών χονδρικής (retail increment) και με βάση αυτό θα γίνεται ο έλεγχος των προσφορών λιανικής του ΟΤΕ.

II. Το περιθώριο χονδρικής λιανικής επαναπροσδιορίζεται εάν κριθεί αναγκαίο από την ΕΕΤΤ, ή μετά από αιτιολογημένο αίτημα του ΟΤΕ ή κάποιου άλλου παρόχου.

1.2 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΧΟΝΔΡΙΚΩΝ ΤΙΜΩΝ ΤΕΡΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΖΕΥΚΤΙΚΩΝ ΚΥΚΛΩΜΑΤΩΝ ΜΙΣΘΩΜΕΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ

I. ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΑ SDH/PDH Οι τιμές των αναλογικών κυκλωμάτων χονδρικής, καθώς και των ψηφιακών κυκλωμάτων τεχνολογίας PDH/

SDH ορίζονται ίσες με τις τιμές που υπολογίστηκαν από το μοντέλο top-down LRIC+ του ΟΤΕ για το έτος 2019 και έχουν ελεγχθεί από ανεξάρτητο ελεγκτή.

II. ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ETHERNET, DIA και IP VPN ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΤΕΛΟΥΝ ΥΠΟ ΡΥΘΜΙΣΗ

1. Στο πλαίσιο της παρούσας διαδικασίας, ο ΟΤΕ και οι μεγάλοι πάροχοι που δραστηριοποιούνται στην αγορά υποβάλουν στην ΕΕΤΤ, κατόπιν αιτήματός της, αναλυτικές πληροφορίες για τις ΜΓ που παρέχουν σε επίπεδο λιανικής και χονδρικής. Συγκεκριμένα, οι εναλλακτικοί πάροχοι υποβάλουν στην ΕΕΤΤ για τις μεγαλύτερες λιανικές τους συμβάσεις, οι οποίες συγκεντρωτικά περιέχουν ένα ποσοστό τουλάχιστον 50% των γραμμών λιανικής, τις ακόλουθες πληροφορίες:

1.1. Συνολική αξία (έσοδο) σύμβασης. 1.2. Αξία (έσοδο) των υπηρεσιών ΜΓ λιανικής που περιλαμβάνονται στη σύμβαση. 1.3. Κατηγορίες υπηρεσιών/προϊόντων ΜΓ λιανικής

που περιλαμβάνονται στη σύμβαση. 1.4. Για κάθε κατηγορία κυκλωμάτων τη μέση τιμή για

το σύνολο των κυκλωμάτων, το φυσικό μέσο μετάδοσης, την τεχνολογία, τη χωρητικότητα, τον αριθμό των κυκλωμάτων στη συγκεκριμένη κατηγορία, το μέσο μήκος κυκλώματος, την τιμή ανά άκρο, την τιμή ανά χλμ, αριθμό άκρων, το μέσο αριθμό χιλιομέτρων, το αντίστοιχο προϊόν χονδρικής του ΟΤΕ, καθώς και την τιμή του.

1.5. Ειδικά για τα ασύρματα κυκλώματα, θα παρέχεται επιπλέον η πληροφορία αναφορικά με το μέσο μετάδοσης του ζευκτικού τμήματός τους, ενώ δεν θα υποβάλλονται πληροφορίες αναφορικά με το αντίστοιχο προϊόν χονδρικής του ΟΤΕ.

1.6. Αντίστοιχες πληροφορίες θα δίνονται για τα κυκλώματα σε χονδρικό επίπεδο για τους 5 μεγαλύτερους από άποψη ύψους σύμβασης χονδρικούς πελάτες για τα προϊόντα του πίνακα λιανικής.

2. Αντίστοιχες πληροφορίες υποβάλει και ο ΟΤΕ για τα κυκλώματα λιανικής του, αλλά στην περίπτωσή του ανά κύκλωμα και όχι συνολικά ανά κατηγορία κυκλωμάτων. Για τις πληροφορίες που απαιτούνται για τα κυκλώματα χονδρικής του ΟΤΕ θα χρησιμοποιηθεί ο εγκεκριμένος από την ΕΕΤΤ τιμοκατάλογός του. Επίσης, ο ΟΤΕ συμπεριλαμβάνει πληροφορίες για την ύπαρξη ή όχι advance SLA.

3. Η ΕΕΤΤ με βάση τα στοιχεία του ΟΤΕ συγκρίνει τα συνολικά έσοδα λιανικής με τα αντίστοιχα κόστη χονδρικής ώστε να ελέγξει εάν η διαφορά αντιστοιχεί στο εγκεκριμένο από την ΕΕΤΤ περιθώριο χονδρικής λιανικής (βλ. παρ. 1.1., retail increment). Σε περίπτωση που το κόστος χονδρικής δεν απέχει τουλάχιστον όσο το περιθώριο χονδρικής λιανικής από τα λιανικά έσοδα, προσδιορίζεται το ποσοστό απόκλισης και προσαρμόζονται όλες οι υπολογισμένες από τον κοστολογικό έλεγχο του ΟΤΕ τιμές υπηρεσιών και προϊόντων χονδρικής κατά το συγκεκριμένο ποσοστό. Ειδικότερα, το ποσοστό απόκλισης είναι το ποσοστό που πρέπει να αφαιρεθεί από τις υπολογισμένες από τον κοστολογικό έλεγχο του ΟΤΕ χονδρικές τιμές και προσδιορίζεται ως:

 

4. Οι προσαρμοσμένες τιμές του κοστολογικού του 2019 ορίζονται ως προσωρινές ανώτατες τιμές χονδρικής μέχρι την ολοκλήρωση του bottom-up μοντέλου της ΕΕΤΤ καθορισμού των τιμών Μισθωμένων Γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ934/03/27.04.2020. Επειδή:

α) ο κοστολογικός έλεγχος του ΟΤΕ για το έτος 2019, διεξήχθη με βάση τον προηγούμενο ορισμό αγοράς ΜΓ και δεν έχει λάβει υπόψη κυκλώματα VPN-Ethernet,

β) υπάρχουν περιπτώσεις που ο ΟΤΕ παρέχει κυκλώματα ΜΓ στη λιανική σε τιμές χαμηλότερες από τις αντίστοιχες χονδρικές του κοστολογικού 2019 και

γ) από την θέση σε ισχύ του τελικού μέτρου για τη ρύθμιση των αγορών ΜΓ, όπως αυτό επιβάλλεται με την παρούσα, η κατώτερη λιανική τιμή του ΟΤΕ δεν δύναται να είναι χαμηλότερη από την τιμή χονδρικής συν ένα ποσοστό προσαύξησης ίσο με το retail increment,

ο ΟΤΕ, καλείται να προτείνει ως προσωρινές τιμές ΜΓ χονδρικής μέχρι την ολοκλήρωση του bottom-up μοντέλου τιμές ίσες ή μικρότερες από τις προσαρμοσμένες τιμές του κοστολογικού ελέγχου του 2019. Για τον προσδιορισμό τιμών ο ΟΤΕ πρέπει να λάβει υπόψη του ότι ο έλεγχος ανά προσφορά θα γίνεται με βάση το εξής μοντέλο:

* (1+ Retail Increment)

5. Οι ανωτέρω τιμές χονδρικής ανά ταχύτητα ισχύουν και για κυκλώματα Ethernet μισθωμένων γραμμών τεχνολογίας VDSL που παρέχονται από το αστικό κέντρο.

III. ΨΗΦΙΑΚΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ETHERNET, DIA και IP VPN ΓΙΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ 1. Ο ΟΤΕ υποβάλει λίστα με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες λιανικών μισθωμένων γραμμών για τα οποία δεν υπάρχει

αντίστοιχο προϊόν χονδρικής. 2. Ο ΟΤΕ υποβάλει αναλυτικές πληροφορίες για τις μεγαλύτερες λιανικές συμβάσεις, οι οποίες συγκεντρωτικά

περιέχουν τουλάχιστον το 50% των γραμμών λιανικής.

3. Το ποσοστό του retail minus για τον προσδιορισμό των τιμών χονδρικής ορίζεται από την ΕΕΤΤ λαμβάνοντας υπόψη:

α) τη μέση διαφορά των τιμών χονδρικής των αστικών κυκλωμάτων Ethernet με ταχύτητες μικρότερες ή ίσες των 200 Mbs από τις αντίστοιχες μέσες τιμές λιανικής και

β) τη διαφορά των συνολικών εσόδων λιανικής από το κόστος των αντίστοιχων αστικών κυκλωμάτων χονδρικής Ethernet με ταχύτητες μικρότερες ή ίσες των 200 Mbps.

4. Ο ΟΤΕ υποβάλλει στην ΕΕΤΤΤ προς έγκριση τιμές, σύμφωνα με τα κριτήρια που αυτή ορίζει για το retail minus, ακολουθώντας την αρχή ότι οι τιμές πρέπει να αυξάνουν όσο αυξάνει η ταχύτητα και το γεγονός ότι κατά τον έλεγχο των προσφορών του η χαμηλότερη αποδεκτή τιμή λιανικής πρέπει να είναι υψηλότερη ή ίση από την προτεινόμενη τιμή χονδρικής αυξημένη κατά ποσοστό ίσο με το retail increment.

5. Για τις περιπτώσεις όπου δεν μπορούν να προσδιοριστούν μέσες τιμές λιανικής από την ΕΕΤΤ, ο ΟΤΕ υποβάλλει στην ΕΕΤΤΤ προς έγκριση τιμές χονδρικής ακολουθώντας την αρχή ότι οι τιμές πρέπει να αυξάνουν όσο αυξάνει η ταχύτητα και το γεγονός ότι κατά τον έλεγχο των προσφορών του η χαμηλότερη αποδεκτή τιμή λιανικής πρέπει να είναι υψηλότερη ή ίση από την προτεινόμενη τιμή χονδρικής αυξημένη κατά ποσοστό ίσο με το retail increment.

6. Η παροχή των νέων μισθωμένων γραμμών χονδρικής γίνεται από τον ΟΤΕ με διαδικασίες αντίστοιχες με αυτές που ακολουθεί μέχρι σήμερα για την παροχή μισθωμένων γραμμών χονδρικής. Μέχρι να ενσωματώσει τους νέους τύπους ΜΓ στην προσφορά αναφοράς και στα πληροφοριακά του συστήματα, τα αιτήματα ΜΓ υποβάλλονται και εξυπηρετούνται εκτός πληροφοριακών συστημάτων. Εντός πέντε (5) ημερών από την θέση σε ισχύ της παρούσας, ο ΟΤΕ κοινοποιεί τις σχετικές διαδικασίες στην ΕΕΤΤ, τις δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του και ενημερώνει σχετικά όλους τους παρόχους με τους οποίους έχει υπογεγραμμένη σύμβαση παροχής μισθωμένων γραμμών χονδρικής.

7. Για την εξέταση της δυνατότητας ικανοποίησης ενός αιτήματος παροχής μισθωμένης γραμμών χονδρικής υφίσταται χρέωση, η οποία προσδιορίζεται με bottomup μοντέλο, μόνο στην περίπτωση που μετά την εξέταση αιτήματος που μπορεί να ικανοποιηθεί, ο αιτών πάροχος αποσύρει το αίτημα του ή δεν προχωρήσει στην προμήθεια της εν λόγω υπηρεσίας.

1.3 ΜΟΝΤΕΛΟ BOTTOM-UP ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΕΛΩΝ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ ΓΙΑ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ETHERNET ΚΑΙ ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΑΣΥΡΜΑΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

Για τον υπολογισμό των τελών απόρριψης εκπόνησης τεχνική προμελέτης για κυκλώματα Ethernet και κυκλώματα ασύρματης πρόσβασης, εφαρμόζεται μοντέλο bottom-up σύμφωνο με τους ακόλουθους πίνακες:

Σημ.: για τους πίνακες ανατρέξτε στο ΦΕΚ

 

2. ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΟΤΕ

Βάσει της ανωτέρω μεθοδολογίας των παραγράφων 1.1, 1.2 και 1.3, η ΕΕΤΤ:

1. Ορίζει ποσοστό retail increment ίσο με [ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ: …%] βάσει του οποίου θα διεξάγεται ο έλεγχος των

λιανικών προσφορών του ΟΤΕ.

2. Εγκρίνει τις τιμές για τις υπό ρύθμιση υπηρεσίες μισθωμένων γραμμών χονδρικής, σύμφωνα με τους ακόλουθους πίνακες:

Σημ.: για τους πίνακες ανατρέξτε στο ΦΕΚ

3. Ορίζει ότι για κάθε άλλο εφάπαξ τέλος υπηρεσιών μισθωμένων γραμμών Ethernet, εφόσον δεν ρυθμίζεται ρητά στην παρούσα, ισχύει και εφαρμόζεται η τιμή που ορίζεται στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 919/51/16.12.2019 «Αποτελέσματα Κοστολογικού Ελέγχου του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Α.Ε. (ΟΤΕ Α.Ε.) έτους 2019 (με απολογιστικά στοιχεία 2017) για τις υπό ρύθμιση αγορές χονδρικής στις οποίες έχει επιβληθεί υποχρέωση ελέγχου τιμών, κοστολόγησης και λογιστικού διαχωρισμού» (Β΄ 5185).

4. Ορίζει ότι, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/04/27.04.2020 (Β΄ 1810):

α) Η χαμηλότερη αποδεκτή τιμή λιανικής πρέπει να είναι υψηλότερη ή ίση από την προτεινόμενη τιμή χονδρικής αυξημένη κατά ποσοστό ίσο με το retail increment του [ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ: …%].

β) Αναφορικά με τις τιμές των αναλογικών κυκλωμάτων χονδρικής, καθώς και των ψηφιακών κυκλωμάτων τεχνολογίας PDH/SDH εφαρμόζονται οι τιμές που ορίζονται στην υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 919/51/16.12.2019 «Αποτελέσματα Κοστολογικού Ελέγχου του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Α.Ε. (ΟΤΕ Α.Ε.) έτους 2019 (με απολογιστικά στοιχεία 2017) για τις υπό ρύθμιση αγορές χονδρικής στις οποίες έχει επιβληθεί υποχρέωση ελέγχου τιμών, κοστολόγησης και λογιστικού διαχωρισμού» (Β΄ 5185).

5. Ορίζει ότι η παροχή των νέων προϊόντων μισθωμένων γραμμών χονδρικής γίνεται από τον ΟΤΕ με διαδικασίες αντίστοιχες με αυτές που ακολουθεί μέχρι σήμερα για την παροχή μισθωμένων γραμμών χονδρικής. Μέχρι να ενσωματώσει τους νέους τύπους ΜΓ στην προσφορά αναφοράς και στα πληροφοριακά του συστήματα σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020, τα αιτήματα ΜΓ υποβάλλονται και εξυπηρετούνται εκτός πληροφοριακών συστημάτων. Εντός πέντε (5) ημερών από την θέση σε ισχύ της παρούσας, ο ΟΤΕ κοινοποιεί

Σημ.: για τους πίνακες ανατρέξτε στο ΦΕΚ

τις σχετικές διαδικασίες στην ΕΕΤΤ, τις δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του και ενημερώνει σχετικά όλους τους παρόχους με τους οποίους έχει υπογεγραμμένη σύμβαση παροχής μισθωμένων γραμμών χονδρικής.

6. Ορίζει ότι, για την εξέταση της δυνατότητας ικανοποίησης ενός αιτήματος παροχής μισθωμένης γραμμής χονδρικής (μελέτη εφικτότητας) υφίσταται χρέωση μόνο στην περίπτωση που μετά την εξέταση αιτήματος που μπορεί να ικανοποιηθεί, ο αιτών πάροχος αποσύρει το αίτημα του ή δεν προχωρήσει στην προμήθεια της εν λόγω υπηρεσίας. Η εν λόγω χρέωση προσδιορίζεται με το bottom-up μοντέλο της παραγράφου 1.3 της παρούσας.

3. ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΜΓ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΕΩΣ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΕΤΤ ΤΟΥ/ΤΩΝ BOTTOM-UP LRIC+ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΜΙΣΘΩΜΕΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΧΟΝΔΡΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ υπό στοιχεία ΕΕΤΤ934/03/27.04.2020.

α) Ο τιμοκατάλογος χονδρικής, όπως ορίζεται με την παρούσα για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μισθωμένων γραμμών, τα οποία τελούσαν υπό ρύθμιση πριν την υιοθέτηση του τελικού μέτρου για τις χονδρικές αγορές μισθωμένων γραμμών με την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ 934/03/27.04.2020, εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2020.

β) Ο τιμοκατάλογος χονδρικής, όπως ορίζεται με την παρούσα για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μισθωμένων γραμμών, τα οποία δεν τελούσαν υπό ρύθμιση πριν την υιοθέτηση του τελικού μέτρου για τις χονδρικές αγορές μισθωμένων γραμμών με την υπό στοιχεία ΕΕΤΤ

934/03/27.04.2020, εφαρμόζεται από την θέση σε ισχύ της παρούσας.

Β. Ορίζει τις ακόλουθες Τελικές Διατάξεις: (i) Εκτός αν άλλως ορίζεται στην παρούσα, από την

έναρξη ισχύος της καταργείται κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη απόφασης της ΕΕΤΤ, που αντίκειται στις διατάξεις της παρούσας ή κατά το μέρος που ρυθμίζει κατά τρόπο διαφορετικό, θέματα που ρυθμίζονται με την παρούσα.

(ii) Η ισχύς της παρούσας άρχεται από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Γ. Εντέλλεται την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στον Οργανισμό Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος, ως επιχείρηση κατέχουσα ΣΙΑ στις σχετικές χονδρικές αγορές μισθωμένων γραμμών, καθώς και τη δημοσίευση μη εμπιστευτικής έκδοσης στην ιστοσελίδα της ΕΕΤΤ προς γνώση των ενδιαφερομένων.

Δ. Εντέλλεται την κοινοποίηση της παρούσας απόφασης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε εμπιστευτική και μη εμπιστευτική έκδοση, καθώς και στο BEREC και στις Εθνικές Ρυθμιστικές Αρχές (Ε.Ρ.Α.) άλλων Κρατών Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης το BEREC σε μη εμπιστευτική έκδοση, σύμφωνα με το άρθρο 140 παρ. 7 του ν. 4727/2020.

Ε. Εντέλλεται τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης τηρουμένου του επιχειρηματικού απορρήτου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Μαρούσι, 25 Ιανουαρίου 2021

Ο Πρόεδρος

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΣΣΕΛΟΣ