42119/15-7-2020
1η τροποποίηση δημόσιας πρόσκλησης 11/2017 Πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση 8.500 μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών σε α) κάθε είδους νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ), β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (δήμων και περιφερειών) του ν. 3852/2010, που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα

Ημερ. 15/7/2020
Αρ. Πρωτ. 42119

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΟΑΕΔ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Δ/ΝΣΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
Ταχ. Δ/νση: Εθν. Αντίστασης 8,
Τ.Κ. 17456 ΑΛΙΜΟΣ

1η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ Νο 11/2017
Πρόγραμμα επιχορήγησης για την απασχόληση 8.500 μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών σε α) κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010, που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 74 παρ. 6 του Ν.3863/2010 «Νέο Ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις, ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις»(115 Α’), όπως ισχύει.
2. Τις διατάξεις του Ν. 2956/2001 «Αναδιάρθρωση Ο.Α.Ε.Δ. και άλλες διατάξεις» (258 Α’), όπως ισχύει.
3. Τον Κανονισμό ΕΕ αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής της 18ης Δεκεμβρίου 2013 σχετικά με την εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας
4. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 91 του Ν. 4461/2017 (38 Α’).
5. Τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν.4430/2016 (205 Α’).
6. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 1545/1985 (91 Α’).
7. Τις διατάξεις του Ν. 2956/2001 (258 Α’).
8. τη με αριθμό 28286/450 /20-6-2017KYA (ΦΕΚ 2307/Β/7.7.2017) όπως τροποποιήθηκε με την με αριθμό 28011/635/9-7-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2855/Β’/13.07.2020)

Ο Διοικητής του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), καλεί α) τα ενδιαφερόμενα κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), β) τις επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και γ) τις επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010, που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα, για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 έως 67 ετών, να υποβάλουν με ηλεκτρονικό μόνο τρόπο αίτηση συμμετοχής στον διαδικτυακό τόπο του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, χρησιμοποιώντας το σχετικό πεδίο καταχώρισης ηλεκτρονικών αιτήσεων.

Κεφάλαιο 1
Αντικείμενο προγράμματος- Στόχος του προγράμματος

Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία 8.500 νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης, για την απασχόληση μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55 έως 67 ετών.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:

α) κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ),

β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα, και

γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010, που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.

Κεφάλαιο 2
Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση

Η δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος βαρύνει τον προϋπολογισμό του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) (ΚΑΕ 2493) και κατανέμεται σε ετήσια βάση ως εξής:
για το 2020: κατά προσέγγιση 20.000.000 ευρώ,
για το 2021: κατά προσέγγιση 45.000.000 ευρώ
για το 2022: κατά προσέγγιση 50.000.000 ευρώ
για το 2023: κατά προσέγγιση 30.000.000 ευρώ και
για το 2024: κατά προσέγγιση 4.980.000 ευρώ

2. Οι ενισχύσεις που προβλέπονται στην παρούσα Δημόσια Πρόσκληση χορηγούνται βάσει του Κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 1407/2013 της Επιτροπής για τις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (de minimis). Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 2 του εν λόγω Κανονισμού, το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται ανά κράτος μέλος σε μια ενιαία επιχείρηση δεν πρέπει να υπερβαίνει αθροιζόμενη με οποιαδήποτε άλλη de minimis ενίσχυση που έχει λάβει ή πρόκειται να λάβει, το ποσό των 200.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών. Επίσης το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που χορηγούνται ανά κράτος μέλος σε μια ενιαία επιχείρηση που εκτελεί οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 100.000 ευρώ σε οποιαδήποτε περίοδο τριών οικονομικών ετών.

Ο σχετικός έλεγχος διενεργείται από τον ΟΑΕΔ σύμφωνα με τα δηλωθέντα στην υπεύθυνη δήλωση που είναι ενσωματωμένη στην ηλεκτρονική αίτηση, από τον δικαιούχο της ενίσχυσης, για οποιαδήποτε άλλη ενίσχυση ήσσονος σημασίας την οποία έλαβε η οικεία επιχείρηση βάσει του εν λόγω Κανονισμού ή άλλων Κανονισμών για ενισχύσεις ήσσονος σημασίας κατά τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη και κατά το τρέχον οικονομικό έτος και στην οποία βεβαιώνει, επίσης ότι το συνολικό ποσό των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που της έχουν χορηγηθεί κατά το τρέχον και τα δύο προηγούμενα οικονομικά έτη, συμπεριλαμβανομένης της παρούσας ενίσχυσης, δεν υπερβαίνει τα, κατά περίπτωση, ανωτέρω αναφερόμενα ποσά. (άρθρο 6, παρ. 1, 3 του Κανονισμού 1407/2013).

Επισημαίνεται ότι το προβλεπόμενο στον Κανονισμό ανώτατο όριο χορηγούμενης ενίσχυσης αφορά σε «ενιαία» επιχείρηση.

Στην έννοια της «ενιαίας» επιχείρησης περιλαμβάνονται για τους σκοπούς του Κανονισμού 1407/2013 όλες οι επιχειρήσεις που έχουν τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες σχέσεις μεταξύ τους:

α) μία επιχείρηση κατέχει την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων άλλης επιχείρησης

β)μία επιχείρηση έχει το δικαίωμα να διορίζει ή να παύσει την πλειοψηφία των μελών του διοικητικού, διαχειριστικού ή εποπτικού οργάνου άλλης επιχείρησης

γ)μία επιχείρηση έχει το δικαίωμα να ασκεί δεσπόζουσα επιρροή σε άλλη επιχείρηση βάσει σύμβασης που έχει συνάψει με αυτήν ή δυνάμει ρήτρας του καταστατικού αυτής της τελευταίας

δ)μία επιχείρηση που είναι μέτοχος ή εταίρος άλλης επιχείρησης ελέγχει μόνη της, βάσει συμφωνίας που έχει συνάψει με άλλους μετόχους ή εταίρους της εν λόγω επιχείρησης, την πλειοψηφία των δικαιωμάτων ψήφου των μετόχων ή των εταίρων αυτής της επιχείρησης.

Οι επιχειρήσεις που έχουν οποιαδήποτε από τις σχέσεις που αναφέρονται στα ανωτέρω στοιχεία α έως δ με μία ή περισσότερες άλλες επιχειρήσεις θεωρούνται επίσης ενιαία επιχείρηση.

Ως ημερομηνία χορήγησης της συνολικής ενίσχυσης νοείται η ημερομηνία της εγκριτικής απόφασης.

Οι δικαιούχοι της περίπτωσης α της παρ.1 του Κεφαλαίου 4 της παρούσας Δημόσιας Πρόσκλησης, δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των κανόνων κρατικών ενισχύσεων, καθότι χρηματοδοτούνται για την άσκηση δραστηριοτήτων που εμπίπτουν στις ουσιώδεις λειτουργίες του κράτους, στο πλαίσιο άσκησης δημόσιας εξουσίας, οι οποίες δεν θεωρούνται οικονομικές.

Κεφάλαιο 3 Ρόλος του ΟΑΕΔ

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 91 του Ν. 4461/2017 (38 Α’) το οποίο τροποποίησε το άρθρο 74 παρ. 6 του Ν.3863/2010 (115 Α’),το οποίο τροποποιήθηκε με το άρθρο 66 παρ. 6 του Ν. 3996/2011 (170 Α’), είναι δυνατή η ένταξη των μακροχρόνια ανέργων ηλικίας 55-67 ετών για εργασία στις επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμούς του δημοσίου τομέα, όπως αυτός ορίζεται από το άρθρο 51 του Ν.1892/1990 (101 Α’),και επιχειρήσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν.3852/2010, που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ.

Σύμφωνα με το άρθρο 53 του Ν. 4430/2016 (205 Α’), όπου στις παραγράφους 6 και 7 του άρθρου 74 του Ν.3863/2010 (115 Α’), ως ισχύει, αναφέρεται το πλαίσιο ηλικίας «55 έως 64 ετών», αυτό αντικαθίσταται με «55 έως 67 ετών».

Με την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.1545/1985 (91 Α’), ο ΟΑΕΔ μπορεί να επιδοτεί νέες θέσεις εργασίας σε επιχειρήσεις του πρώτου και δεύτερου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 29 του Ν.1262/1982 (70Α’), όπως ισχύει.

Μεταξύ των σκοπών του ΟΑΕΔ είναι η ενίσχυση και διευκόλυνση της ένταξης του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με τον Ν. 2956/2001 (258 Α’).

Κεφάλαιο 4
Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής

1. Δικαιούχοι:

α) κάθε είδους Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.)

β)επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.

γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010, που ασκούν οικονομική δραστηριότητα.

Ως μείωση προσωπικού των ανωτέρω περιπτώσεων β και γ της παρούσας, κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης υπαγωγής θεωρείται η καταγγελία της σύμβασης εργασίας.

Σε αυτή την περίπτωση, ο δυνητικά δικαιούχος προκειμένου να ενταχθεί στο πρόγραμμα πρέπει να καλύψει τη μείωση έως την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο πρόγραμμα.

Σε περίπτωση που ο δυνητικά δικαιούχος μείωσε το προσωπικό, αλλά είχε προβεί σε προγενέστερη νέα πρόσληψη υπαλλήλου, μέσα στον ίδιο μήνα που είχε λάβει χώρα η μείωση, μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα.

Η ανωτέρω δέσμευση ισχύει και για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης μέχρι την ημερομηνία ένταξης του δικαιούχου στο πρόγραμμα.

Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού κατά το τρίμηνο που προηγείται της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης:

Α. η καταγγελία σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης,

Β. η καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου (πριν τη λήξη της) που οφείλεται σε σπουδαίο λόγο που αφορά στον εργαζόμενο (μήνυση για αξιόποινη πράξη),

Γ. η λήξη σύμβασης ορισμένου χρόνου, Δ. η οικειοθελής αποχώρηση, Ε. η φυλάκιση και ο θάνατος.

Για όλα τα παραπάνω, οι δικαιούχοι οφείλουν να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

Δεν εντάσσονται:

1. Οι επιχειρήσεις πρώτου και δεύτερου βαθμού της τοπικής αυτοδιοίκησης (Δήμων και Περιφερειών) που δεν ασκούν τακτική οικονομική δραστηριότητα.

2. Τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου δημοσίου χαρακτήρα και σκοπού, που «εξήλθαν» από το δημόσιο τομέα, με νομοθετική ρύθμιση, ή όσα ρητά εξαιρέθηκαν, κατά τη σύστασή τους, από αυτόν.

3. Οι ανώνυμες εταιρείες του Δημοσίου που εξ υπαρχής δεν υπήχθησαν στο δημόσιο τομέα, καθώς και οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί (Δ.Ε.Κ.Ο.), που «εξήλθαν» από το δημόσιο τομέα, αν και οι δημόσιες αρχές ασκούν σε αυτές, άμεσα ή έμμεσα, καθοριστική επιρροή.

4. Οι ανώνυμες εταιρείες παροχής υπηρεσιών ή παραγωγής αγαθών γενικότερου οικονομικού συμφέροντος, οι οποίες εξήλθαν από τον έλεγχο του Δημοσίου ή ουδέποτε υπήχθησαν σε αυτόν και δεν αποτελούν δημόσιες επιχειρήσεις.

5. Τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη δημόσιου χαρακτήρα, αλλά κοινωφελούς σκοπού, καθώς και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου διεθνούς χαρακτήρα (ελληνικοί φορείς διεθνούς χαρακτήρα), τα οποία ασκούν έργο γενικότερης σημασίας και για τα οποία εκδηλώνεται η άσκηση του δικαιώματος εποπτείας του κράτους.

6. Οι ακόλουθες δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί, οι οποίες ευρίσκονται εκτός του δημοσίου τομέα, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 1 και το άρθρο 15 του Ν. 3429/2005 (314 Α’):

Ι. Οι εισηγμένες σε χρηματιστήριο ανώνυμες εταιρείες, εφόσον το Δημόσιο ή άλλα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο, με οποιοδήποτε ποσοστό συμμετοχής.

II. Οι συνδεδεμένες, με τις εισηγμένες σε χρηματιστήριο επιχειρήσεις, ανώνυμες εταιρείες.

III. Οι ανώνυμες εταιρείες, για τις οποίες έχει εκδοθεί απόφαση έναρξης διαδικασιών αποκρατικοποίησης.

7. Επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί σε βάρος των οποίων εκκρεμεί ανάκτηση προηγούμενων κρατικών ενισχύσεων.

8. Οι επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί που δραστηριοποιούνται σε τομείς, στους οποίους δεν εφαρμόζεται ο Καν.1407/2013 (σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Κανονισμού).Όταν το αντικείμενο εργασιών ενός δικαιούχου είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής του Καν.1407/2013, ο δυνητικά δικαιούχος για να ενταχθεί θα πρέπει να υποβάλει Υπεύθυνη Δήλωση στην οποία θα αναφέρει ότι το επιχορηγούμενο άτομο δεν πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών των ανωτέρω περιπτώσεων.

9. Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.

2. Ωφελούμενοι

Ωφελούμενοι είναι άτομα ηλικίας 55 έως 67 ετών, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δώδεκα (12) μηνών και να :

α) έχουν συμπληρώσει το 55ο έτος και να μην έχουν υπερβεί το 67ο έτος της ηλικίας τους, αντίστοιχα) κατά την υπόδειξή τους από το αρμόδιο ΚΠΑ2,

β) έχουν συμπληρώσει το τυποποιημένο έντυπο εξατομικευμένης προσέγγισης και να διαθέτουν συμπληρωμένο ΑΣΔ.

γ) είναι Έλληνες πολίτες, πολίτες κρατών-μελών της Ε.Ε., Βορειοηπειρώτες, ομογενείς και ομογενείς που προέρχονται από την Κωνσταντινούπολη και από τα νησιά Ίμβρο και Τένεδο, ή ομογενείς εξ Αιγύπτου, χωρίς να απαιτείται πιστοποιητικό ελληνικής ιθαγένειας ούτε η συμπλήρωση ενός (1) έτους από την απόκτηση αυτής, υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιότητά τους ως Ελλήνων κατά το γένος και τη συνείδηση αποδεικνύεται με άλλους τρόπους (ν.δ. 3832/1958).

Για τους πολίτες κρατών μελών της Ε.Ε. απαιτείται η γνώση της ελληνικής γλώσσας σε βαθμό επαρκή για την άσκηση των καθηκόντων του οικείου κλάδου, η οποία

αποδεικνύεται με πιστοποιητικό ελληνομάθειας (ν. 2413/1996 άρθρο 10 παρ. 1) που χορηγείται από το Κέντρο Ελληνικής γλώσσας: α) ΥΠΕΠΘ Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 151 80 Αθήνα, τηλ. 210-34 43 384 και β) Καραμαούνα 1, Πλ. Σκρα, Τ.Κ. 551 32 Θεσσαλονίκη, τηλ. 2313331540 των κατωτέρω επιπέδων:

Α’ ΕΠΙΠΕΔΟ/ Α2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.) : Για την Κατηγορία Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.)

Β’ ΕΠΙΠΕΔΟ/ Β1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.) : Για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) μη Διοικητικού Προσωπικού ή και Εργατοτεχνικού Προσωπικού.

Γ’ ΕΠΙΠΕΔΟ/ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.) : Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), μη Διοικητικού Προσωπικού και για την Κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.

Δ’ ΕΠΙΠΕΔΟ/ Γ1 ΕΠΙΠΕΔΟ (Σ.Ε.) : Για την Κατηγορία Πανεπιστημιακής (Π.Ε.) και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) Διοικητικού Προσωπικού.
Επίσης, αποδεικνύεται με αντίστοιχο πιστοποιητικό του Σχολείου της Ελληνικής Γλώσσας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Πανεπιστημιούπολη, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54006, τηλ.: 2310/997571-72-76) το οποίο χορηγείται ύστερα από σχετική εξέταση του υποψηφίου ή από άλλη σχολή ή σχολείο ελληνικής γλώσσας.
δ)
i. μην έχουν καταδικαστεί για κακούργημα και σε οποιαδήποτε ποινή για κλοπή, υπεξαίρεση (κοινή ή στην υπηρεσία), απάτη, εκβίαση, πλαστογραφία, απιστία δικηγόρου, δωροδοκία, καθώς και για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή έγκλημα οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.

ii. μην είναι υπόδικοι που έχουν παραπεμφθεί με ή κατ’ άλλον νόμιμο τρόπο (άρθρο 43 του ν.4319/2013) για κακούργημα ή για πλημμέλημα της περίπτωσης I, έστω και αν το αδίκημα αυτό έχει παραγραφεί.

ii. μην έχουν στερηθεί λόγω καταδίκης τα πολιτικά τους δικαιώματα και για όσο χρόνο διαρκεί η στέρηση αυτή.

iii. μην τελούν υπό στερητική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική), υπό επικουρική δικαστική συμπαράσταση (πλήρη ή μερική) και υπό τις δύο αυτές καταστάσεις.

iv. μην έχουν απολυθεί από θέση δημόσιας υπηρεσίας ή Ο.Τ.Α. ή άλλου Νομικού Προσώπου του δημόσιου τομέα, λόγω επιβολής της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσεως ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας για σπουδαίο λόγο, οφειλόμενο σε υπαιτιότητα του εργαζομένου, αν δεν παρέλθει πενταετία από την απόλυση.

Προκειμένου για ειδικότητες ΥΕ βοηθητικού ή ανειδίκευτου προσωπικού, εξαιρούνται από το κώλυμα οι υποψήφιοι που έχουν εκτίσει την ποινή ή τα μέτρα ασφαλείας που τους έχουν επιβληθεί, έχουν αρθεί ή έχουν απολυθεί υπό όρους.

Κατά τη διαδικασία της υπόδειξης από τον εργασιακό σύμβουλο του ΚΠΑ2, οι ωφελούμενοι θα συμπληρώνουν και θα υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση σχετικά με τα οριζόμενα στην παράγραφο δ της παρούσας , αντίγραφο της οποίας θα επισυνάπτεται με το συστατικό σημείωμα, προκειμένου να γίνει ο σχετικός έλεγχος από τον δικαιούχο.

H ευθύνη ελέγχου των αναφερομένων στις παραγράφους γ και δ ανήκει στους δικαιούχους.

Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή για άτομα που:

– θα προσληφθούν στο πλαίσιο ένταξης του δικαιούχου σε οποιοδήποτε άλλο καθεστώς ενίσχυσης για την κάλυψη σχετικών συμβατικών της υποχρεώσεων, π.χ. επενδυτικό σχέδιο, το οποίο επίσης επιχορηγεί το μισθολογικό ή/και το μη μισθολογικό κόστος για τα άτομα αυτά,

– θα προσληφθούν από τους δικαιούχους, προκειμένου να διαθέσουν τις υπηρεσίες τους σε άλλον εργοδότη (δευτερογενής ή έμμεσος εργοδότης).

– θα απασχοληθούν με μίσθωση – σύμβαση έργου ή έμμισθη εντολή.

Οι μακροχρόνια άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα ΜΟΝΟ από την αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) όπου ανήκει η έδρα ή το υποκατάστημα που θα απασχοληθούν, σύμφωνα με τις ζητούμενες ειδικότητες, όπως έχουν δηλωθεί κατά την υποβολή της αίτησης υπαγωγής από τους δικαιούχους, σύμφωνα με τις επιλογές των ανέργων που έχουν καταγραφεί στα Ατομικά Σχέδια Δράσης κατά τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης και σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στην παρούσα Δημόσια Πρόσκληση.

Επισημαίνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι μακροχρόνια άνεργοι θα πρέπει να παρουσιαστούν στο ΚΠΑ2 του ΟΑΕΔ, στο οποίο ανήκουν και σε συνεργασία με τον Εργασιακό Σύμβουλο να ολοκληρώσουν τη διαδικασία της Εξατομικευμένης Προσέγγισης και να επικαιροποιήσουν το Ατομικό Σχέδιο Δράσης.

Κεφάλαιο 5

1. Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων

α) Τα κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν οικονομική δραστηριότητα και γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010», που ασκούν οικονομική δραστηριότητα και επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα, υποβάλουν αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, την αίτηση συμμετοχής που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oaed.gr).

Η διαδικασία υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης πραγματοποιείται από τους ενδιαφερόμενους, είτε μέσω των κωδικών TAXIS, είτε με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης (Ονομασία Χρήστη και Συνθηματικό), ως πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της διαδικτυακής πύλης του Ο.Α.Ε.Δ.

Οι δυνητικά δικαιούχοι του κεφαλαίου 4 της παρούσας, οι οποίοι έχουν υποχρέωση τήρησης του ν. 4270/2014, οφείλουν να έχουν εκδώσει τις σχετικές αποφάσεις δέσμευσης πίστωσης για τα έτη κατά τα οποία προτίθενται να απασχολήσουν τους ωφελούμενους.

Κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης αποστέλλουν συνημμένα και τις σχετικές αποφάσεις του αρμοδίου οργάνου για την έγκριση ανάληψης δέσμευσης της πίστωσης, ειδάλλως δεν είναι δυνατή η υπαγωγή τους στο πρόγραμμα.

Η δαπάνη αυτή, για τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται κατ’ έτος εντός του τιθέμενου δημοσιονομικού στόχου.

Στην περίπτωση που ο δυνητικά δικαιούχος επιθυμεί να επιχορηγηθεί για άτομο που θα απασχολήσει σε υποκατάστημα, τότε η ηλεκτρονική αίτηση υποβάλλεται στο αρμόδιο ΚΠΑ2 του υποκαταστήματος του δικαιούχου.

Στην περίπτωση που οι δυνητικά δικαιούχοι δεν έχουν κωδικούς πρόσβασης για το υποκατάστημα, τότε θα επισκεφτούν την Υπηρεσία του ΟΑΕΔ (ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα προκειμένου να εγγραφούν ως πιστοποιημένοι χρήστες και να παραλάβουν τον κλειδάριθμο, προσκομίζοντας:

• αποδεικτικό ΑΦΜ για την περίπτωση α του κεφαλαίου 4.1 της παρούσας πρόσκλησης, και

• καταστατικό από όπου θα προκύπτει η μετοχική ή/και εταιρική σύνθεση καθώς και το ΑΦΜ του δικαιούχου, για τις περιπτώσεις β και γ του κεφαλαίου 4.1 της παρούσας πρόσκλησης.

Η ανωτέρω διαδικασία μπορεί να διενεργηθεί από νόμιμα εξουσιοδοτημένο πρόσωπο.

Στην ηλεκτρονική αίτηση εμπεριέχεται και η εντολή κενής θέσης, η οποία καταγράφεται στο Πληροφοριακό Σύστημα του Οργανισμού και στην οποία οι δυνητικά δικαιούχοι προσδιορίζουν την ειδικότητα των ανέργων που επιθυμούν να προσλάβουν, στα πλαίσια του προγράμματος.

Η ηλεκτρονική αίτηση του δικαιούχου επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν.1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Ο δικαιούχος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής της αίτησης.
Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που ορίζονται στην παρούσα. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από τον δικαιούχο στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό του από τη διαδικασία και δεν είναι δυνατή η εξέταση τυχόν αντιρρήσεων του. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, της Α.Α.Δ.Ε. και του e-ΕΦΚΑ.

Σε περίπτωση που ένας δικαιούχος ή ένα υποκατάστημα έχει υποβάλει αίτηση και θελήσει να την τροποποιήσει/διορθώσει, τότε μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά νέα αίτηση, η οποία θα ισχύει εφεξής, ακυρώνοντας κάθε προηγούμενη.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης υπαγωγής ο δικαιούχος λαμβάνει αποδεικτικό με αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία υποβολής.

Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής, το Γραφείο Απασχόλησης της αρμόδιας Υπηρεσίας προβαίνει εντός τριάντα (30) εργάσιμων ημερών στην αξιολόγησή τους αναφορικά με την πληρότητα ή μη των όρων και προϋποθέσεων ένταξης στο ανωτέρω πρόγραμμα.

Αρμόδιο όργανο για την έγκριση της αίτησης υπαγωγής και την ένταξη ή μη των δικαιούχων είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας, μετά από εισήγηση του Γραφείου Απασχόλησης.

Η αξιολόγηση των αιτήσεων υπαγωγής των δυνητικά δικαιούχων είναι άμεση και λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος υποβολής τους, η πληρότητα των στοιχείων που δηλώθηκαν.

Η αξιολόγηση των αιτήσεων υπαγωγής ανατίθεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας ΟΑΕΔ σε υπαλλήλους του Γραφείου Απασχόλησης, οι οποίοι εξετάζουν την τυχόν ύπαρξη αποκλίσεων ανάμεσα στα στοιχεία της υποβαλλόμενης αίτησης και στα στοιχεία που εξήχθησαν καθώς και την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων της παρούσας (έλεγχος επιχειρηματικής δραστηριότητας, μείωση προσωπικού σώρευσης και τήρησης κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων και μη υπέρβαση του ορίου σώρευσης των 200.000 ευρώ- de minimis) για τις περιπτώσεις των δυνητικά δικαιούχων β και γ του Κεφαλαίου 4.1 της παρούσας.

Επίσης προβαίνουν, εφόσον απαιτείται, στον έλεγχο των αναφερόμενων στην ηλεκτρονική αίτηση του δικαιούχου από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ – ΟΑΕΔ- e- ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, και Κοινωνικών Υποθέσεων, της Α.Α.Δ.Ε. και του e-ΕΦΚΑ .

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης ελέγχεται από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας του Γραφείου Απασχόλησης (ΚΠΑ2), ο οποίος εκδίδει τη σχετική απόφαση (απόφαση ένταξης ή απορριπτική απόφαση).

Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των δικαιούχων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, επιλύεται με απόφαση της οικείας Επιτροπής Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών (απόφαση Δ.Σ.:635/8-3-2016 (1708 Β’) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).

2. Έγκριση- Διαδικασία Υπόδειξης ωφελουμένων

Στην εγκριτική απόφαση, αποτυπώνεται ο ακριβής αριθμός των ωφελούμενων για τα οποία θα επιχορηγηθεί ο δικαιούχος. Η εγκριτική απόφαση θα αποστέλλεται με e-mail στο δικαιούχο.

Με στόχο τη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας, η υπόδειξη των μακροχρόνια ανέργων στους δικαιούχους διενεργείται από τους εργασιακούς συμβούλους ανέργων των Υπηρεσιών (Κ.Π.Α.2) μέσω συστατικού σημειώματος και σύμφωνα με:

Α) την εντολή κενής θέσης εργασίας η οποία αποτελεί τμήμα της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής από το δικαιούχο και

Β) τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης βάσει των προτάσεων που εμπεριέχονται στα ατομικά σχέδια δράσης των προς υπόδειξη μακροχρόνια ανέργων.

Η αναζήτηση των προς υπόδειξη ανέργων γίνεται από το Μητρώο μακροχρονίων ανέργων του Οργανισμού στο Δήμο όπου ανήκει ο δικαιούχος και, εφόσον κριθεί απαραίτητο, στο ΚΠΑ2 όπου ανήκει ο δικαιούχος, σύμφωνα με την ειδικότητα που περιγράφεται στην εντολή κενής θέσης.

Κατόπιν συγκροτείται, από το ΚΠΑ2, λίστα δυνητικά ωφελουμένων, ανά ειδικότητα, με σειρά προτεραιότητας των προς υπόδειξη ανέργων βάσει του αριθμού των μηνών μακροχρόνιας ανεργίας τους.

Ο αρμόδιος «διαχειριστής» (εργασιακός σύμβουλος) του ΚΠΑ2, όπου ανήκει ο δικαιούχος, αναζητά έως πέντε (5) μακροχρόνια ανέργους, ηλικίας 55 έως 67 ετών, ανά εγκριθείσα θέση εργασίας, σύμφωνα με την ειδικότητα και τα τυχόν τυπικά προσόντα που έχουν καθορισθεί για τη θέση αυτή, ενημερώνοντας σχετικά τον Προϊστάμενο και δυνητικά όλους τους υπόλοιπους εργασιακούς συμβούλους της Υπηρεσίας.

Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία αναζήτησης μακροχρόνια ανέργων από τον αρμόδιο εργασιακό σύμβουλο ανέργων δεν δύναται να υπερβεί τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες.

Επισημαίνεται ότι εφόσον ο δικαιούχος αιτηθεί για περισσότερες από μία θέσεις της ίδιας ειδικότητας, ο εργασιακός σύμβουλος θα αναζητήσει για την κάθε επιπλέον θέση το 60% του αριθμού των μακροχρονίων ανέργων της αρχικής θέσης, κ.ο.κ.

Για παράδειγμα, εφόσον ο δικαιούχος αιτηθεί για τρεις (3) θέσεις στην ειδικότητα των υπαλλήλων γραφείου, ο εργασιακός σύμβουλος θα αναζητήσει για την πρώτη θέση πέντε (5) μακροχρόνια ανέργους και, για κάθε μία από τις επόμενες, τρεις (3) επιπλέον και συνολικά έντεκα (11) μακροχρόνια ανέργους.

Εφόσον ο αριθμός των υποψηφίων της ίδιας ειδικότητας που προκύπτει μετά την παράλληλη αναζήτηση από το δικαιούχο και τον εργασιακό σύμβουλο, είναι μεγαλύτερος των πέντε (5) ή αντίστοιχα των οκτώ (8), έντεκα (11), δεκατεσσάρων (14), κ.λ.π. σύμφωνα με τον αριθμό των εγκριθεισών θέσεων, ο σύμβουλος οριστικοποιεί την τελική λίστα των προς υπόδειξη ανέργων, με σειρά προτεραιότητας βάσει του αριθμού των μηνών μακροχρόνιας ανεργίας.

Παράδειγμα:

Εγγεγραμμένος άνεργος με 24 μήνες ανεργίας έχει προτεραιότητα στην υπόδειξη και προηγείται εκείνου που έχει 14 μήνες ανεργίας, εφόσον και οι δύο διαθέτουν όμοια χαρακτηριστικά της αιτούμενης θέσης.

Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων ενημερώνει όλους τους ανέργους της λίστας, με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ηλεκτρονική αλληλογραφία, έγγραφη πρόσκληση καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία.

Στη συνέχεια, μετά την ενημέρωσή τους, οι μακροχρόνια άνεργοι προσέρχονται στην αρμόδια Υπηρεσία (ΚΠΑ2) εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών, προκειμένου να παραλάβουν το συστατικό σημείωμα.

Υπογραμμίζεται ότι, η έκδοση των συστατικών σημειωμάτων δύναται να υλοποιηθεί και ταυτοχρόνως, δηλαδή χωρίς να παρέλθει χρόνος μεταξύ αυτών.

Ωστόσο, σε περίπτωση που η έκδοση των συστατικών δεν υλοποιηθεί ταυτοχρόνως, υπάρχει δυνατότητα έκδοσης συστατικού με βάση τη σειρά προσέλευσης των υποψηφίων προς υπόδειξη στην Υπηρεσία.

Σε περίπτωση που ο οποιοσδήποτε προσκαλούμενος μακροχρόνια άνεργος, μετά το πέρας της προθεσμίας των πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ενημέρωσή του από το ΚΠΑ2, δεν προσέλθει για την υπόδειξή του, ο εργασιακός σύμβουλος προβαίνει στην πρόσκληση του επόμενου μακροχρόνια ανέργου της λίστας των προς υπόδειξη δυνητικών ωφελουμένων.

Οι άνεργοι υποδεικνύονται για κάθε μία από τις αιτούμενες θέσεις και προσέρχονται στο δικαιούχο εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία υπόδειξής τους και την έκδοση του σχετικού συστατικού σημειώματος.

Το ΚΠΑ2 θα αποστέλλει στο δικαιούχο, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e-mail), κατάσταση των υποδειχθέντων μακροχρόνια ανέργων και στη συνέχεια ο δικαιούχος, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υποδείξεων, θα επιλέγει τους ωφελούμενους που πρόκειται να προσλάβει σύμφωνα με τον αριθμό των εγκριθεισών θέσεων.

Εντός δέκα (10) εργάσιμων ημερών από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υποδείξεων, οι δικαιούχοι θα ενημερώνουν αιτιολογημένα το ΚΠΑ2 σχετικά με την αποδοχή και απόρριψη των υποδειχθέντων.

Για τις ανάγκες του εσωτερικού ελέγχου, ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων έχει την υποχρέωση να διατηρεί αρχείο της λίστας των προς υπόδειξη ανέργων, καθώς και αρχείο των υποδείξεων των μακροχρόνια ανέργων στον φάκελο του προγράμματος, όπως αυτά εμφανίζονται στο Πληροφοριακό Σύστημα ΟΠΣ του ΟΑΕΔ.

Ο δικαιούχος προβαίνει σε πρόσληψη του μακροχρόνια ανέργου, εντός τριάντα (30) εργάσιμων ημερών από την ολοκλήρωση της διαδικασίας των υποδείξεων ανά αιτηθείσα θέση.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ανωτέρω προθεσμίας κατά τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες , μετά από αίτηση του δικαιούχου και σχετική απόφαση του Προϊσταμένου του ΚΠΑ2.

Ο δικαιούχος υποχρεούται να καλύψει την αιτούμενη θέση με άτομο από τους υποδειχθέντες του ΚΠΑ2 που προσήλθαν σε αυτόν.
Στην περίπτωση που ο δικαιούχος προβεί στην πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων οι οποίοι δεν έχουν υποδειχθεί με συστατικό σημείωμα από την Υπηρεσία (Κ.Π.Α.2), ο Προϊστάμενος προβαίνει σε ανάκληση της εγκριτικής απόφασης υπαγωγής.

Ο δικαιούχος προβαίνει στην ηλεκτρονική αναγγελία πρόσληψης των υποδειχθέντων μέσω του συστήματος ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ (ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ^-ΕΦΚΑ).

Η ίδια διαδικασία θα πρέπει να ακολουθηθεί και σε περίπτωση τυχόν αντικατάστασης που αφορά μόνο στο επιχορηγούμενο προσωπικό.

Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή, υλοποίηση και παρακολούθηση του προγράμματος, θα γίνεται από τον αρμόδιο υπάλληλο του ΚΠΑ2 ταυτοποίηση των αναγγελιών πρόσληψης του δικαιούχου στο πληροφοριακό σύστημα ΕΡΓΑΝΗ και των συστατικών σημειωμάτων με τις εγκριθείσες θέσεις με ταυτόχρονη ενημέρωση του Πληροφοριακού Συστήματος του ΟΑΕΔ, όπου απαιτείται.

Ύστερα από τη λήξη της προθεσμίας για την πρόσληψη, ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Υπηρεσίας Απασχόλησης προβαίνει στην έκδοση απόφασης i) ολικής ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης, στην περίπτωση που ο δικαιούχος δεν κάλυψε το σύνολο των αιτηθεισών θέσεων ή ii) τροποποίησης εγκριτικής απόφασης, λόγω μερικής ανάκλησης θέσεων στην περίπτωση που ο δικαιούχος κάλυψε μέρος των αιτηθεισών θέσεων.

Οι θέσεις που καλύπτονται εκτός της οριζόμενης προθεσμίας δεν επιχορηγούνται.

Ο υπεύθυνος διαχειριστής του συστήματος ενημερώνει υποχρεωτικά το ηλεκτρονικό σύστημα των αιτήσεων και για τις περιπτώσεις της απόρριψης μιας αίτησης, της απενεργοποίησης της και της μερικής ή ολικής ανάκλησης αντίστοιχα.

Κεφάλαιο 6
Ποσό και συνολική διάρκεια του προγράμματος

1. Ποσό επιχορήγησης.

Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 75% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως.

Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους ενταγμένους δικαιούχους, από την δημοσίευση της με αριθμ. 28011/635/9-7-2020 ΚΥΑ (ΦΕΚ 2855/Β’/13.07.2020), εκτός των περιπτώσεων που υπάρξει υπέρβαση του ορίου σώρευσης κρατικών ενισχύσεων του Καν.1407/2013. Σε αυτήν την περίπτωση θα συνεχιστεί η επιχορήγηση με βάση την αρχική εγκριτική απόφαση.

Η επιχορήγηση υπολογίζεται για κάθε μήνα πλήρους απασχόλησης τόσο για τους μισθωτούς όσο και τους ημερομισθίους, το ανώτερο, μέχρι είκοσι πέντε (25) ημέρες ασφάλισης.

Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, μειώνεται κατά 1/25, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά.

Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι συνολικές ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι ασφαλιστικές εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη.

Οι αποδοχές και η ασφάλιση των επιχορηγουμένων καθορίζονται από την κείμενη εργατική και ασφαλιστική νομοθεσία.

Είναι δυνατόν επιχορηγούμενος να πραγματοποιήσει κάτω των 25 ημερομισθίων στην περίπτωση που ο λόγος απουσίας αφορά στο πρόσωπο του εργαζόμενου, επιχορηγούμενου και μη.

2. Διάρκεια προγράμματος.

Για την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, η διάρκεια της επιχορήγησης/ προγράμματος ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους δώδεκα (12), ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει ο δικαιούχος εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του αρχικού 12μηνου απασχόλησης.

Για την ομαλή υλοποίηση του προγράμματος, ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει την ανωτέρω αίτηση επέκτασης και τριάντα (30) ημερολογιακές ημέρες, πριν από τη λήξη του αρχικού 12μηνου απασχόλησης.

Κεφάλαιο 7
Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης -επαληθεύσεις – υποβολή αντιρρήσεων

7.1. Καταβολή επιχορήγησης

Εντός των πρώτων ενενήντα (90) ημερών, που ακολουθούν την λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε διμήνου απασχόλησης, ο δικαιούχος υποβάλλει την αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά για καταβολή της επιχορήγησης, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, στο ΚΠΑ2 της έδρας ή του υποκαταστήματος όπου απασχολείται ο επιχορηγούμενος εργαζόμενος.

1. Τα δικαιολογητικά που υποβάλλει ο δικαιούχος είναι τα εξής:

α) Βεβαίωση υπογεγραμμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο του δικαιούχου, στην οποία δηλώνεται ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σύμφωνα με τους όρους της με αριθμ. 28286/450 /20-6-2017KYA (ΦΕΚ 2307/Β/7.7.2017) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και της παρούσας Δημόσιας Πρόσκλησης

β) έντυπη κατάσταση (έντυπο Β) η οποία περιλαμβάνει τις τρέχουσες μισθολογικές καταστάσεις και την ανάλυση των εργοδοτικών εισφορών με τα ακόλουθα στοιχεία:

• Το ονοματεπώνυμο των επιχορηγουμένων βάσει του προγράμματος,
• Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (Α.Μ.Κ.Α) και Α.Μ.Α. e-Ε.Φ.Κ.Α. επιχορηγουμένων,
• την ημερομηνία πρόσληψής τους,
• την ημερομηνία γέννησής τους,
• τα ημερομίσθια που πραγματοποιήθηκαν κατά μήνα,
• το συνολικό μηνιαίο ακαθάριστο ποσό που δικαιούνται οι εργαζόμενοι το οποίο δεν μπορεί να είναι χαμηλότερο από τον κατώτατο νομοθετημένο μισθό ή ημερομίσθιο, και
• στήλη της υπεύθυνης δήλωσης με τις υπογραφές των επιχορηγουμένων ότι απασχολήθηκαν το χρονικό διάστημα για το οποίο ζητείται η επιχορήγηση,

γ) παραστατικά/αποδεικτικά πληρωμής μισθοδοσίας των επιχορηγουμένων για το αιτούμενο χρονικό διάστημα σύμφωνα με την παρ. 10 του άρθρ. 38 του ν. 4387/2016 (Α’ 85),

δ) Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις (Α.Π.Δ.), οι οποίες μπορούν να υποβληθούν και σε ηλεκτρονική μορφή, με συνημμένη υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρεται ότι τα στοιχεία που εμπεριέχονται είναι αληθή,

ε) παραστατικά/αποδεικτικά καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα.

Σε περίπτωση ρύθμισης οφειλών προς τον e-ΕΦΚΑ, ο δικαιούχος προσκομίζει τη ρύθμιση, η οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνει το ελεγχόμενο χρονικό διάστημα, και οι δόσεις να καταβάλλονται κανονικά. Εάν κριθεί απαραίτητο, τα ανωτέρω στοιχεία διασταυρώνονται με τον e-ΕΦΚΑ.

στ) αριθμό καταθετικού λογαριασμού σε μορφή IBAN οποιασδήποτε εμπορικής τράπεζας που δραστηριοποιείται στον ελληνικό χώρο συμπεριλαμβανομένου και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με υποχρεωτικά πρώτο δικαιούχο τον ωφελούμενο (μόνο για την πρώτη πληρωμή), και

ζ) υπεύθυνη δήλωση του ν.1599/1986 σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (μόνο κατά την πρώτη αίτηση καταβολής της επιχορήγησης).

Τα έντυπα: α. Ε3 Ενιαίο Έντυπο Αναγγελίας Πρόσληψης (Ε3 Αναγγελία Πρόσληψης και Ε4 Συμπληρωματικός Πίνακας Προσωπικού Νέας Πρόσληψης) και β. Ε4 (Πίνακας προσωπικού) αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από το ΚΠΑ2 μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) ΕΡΓΑΝΗ.

7.2. Διενέργεια Διοικητικών και Επιτόπιων επαληθεύσεων

1. Διοικητική Επαλήθευση

Μετά την υποβολή της αίτησης για καταβολή της επιχορήγησης, το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 προβαίνει αμελλητί σε διοικητική επαλήθευση των δικαιολογητικών που έχουν υποβληθεί με το αίτημα του δικαιούχου. Μετά το πέρας της επαλήθευσης συντάσσεται έκθεση διοικητικής επαλήθευσης και ενημερώνεται σχετικά ο δικαιούχος. Στη συνέχεια ο προϊστάμενος του ΚΠΑ2 προβαίνει στην έκδοση σχετικής απόφασης (έγκρισης ή απόρριψης καταβολής επιχορήγησης).

Επισημαίνεται ότι:

• Η επιχορήγηση καταβάλλεται στο δικαιούχο μόνο με το θετικό πόρισμα της διοικητικής επαλήθευσης και την έγκριση του Προϊσταμένου της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ2).

• Οι εγκριτικές αποφάσεις καταβολής επιχορήγησης υπογράφονται άμεσα από τον Προϊστάμενο και αποστέλλονται στο τέλος κάθε εβδομάδας στο λογιστήριο της αρμόδιας Περιφερειακής Διεύθυνσης.

• Η Περιφερειακή Διεύθυνση προβαίνει στη λογιστικοποίηση- έγκριση των σχετικών ενταλμάτων εντός 10 ημερών.

• Μετά την έγκριση των ενταλμάτων, το λογιστήριο του κάθε ΚΠΑ προβαίνει άμεσα στην έκδοση πληρωμής προς την Τράπεζα.

Εάν απορριφθεί η αξίωση για το αιτούμενο χρονικό διάστημα, λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της αίτησης ή και των δικαιολογητικών, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2 προβαίνει στην έκδοση απορριπτικής απόφασης καταβολής επιχορήγησης.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και έκδοση σχετικής απόφασης του προϊσταμένου του ΚΠΑ2.

2. Επιτόπια Επαλήθευση

Για την αποτελεσματική παρακολούθηση της υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου, διενεργούνται τουλάχιστον δύο επιτόπιες επαληθεύσεις.

Οι επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται από ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ στην έδρα ή στο υποκατάστημα του δικαιούχου όπου απασχολείται ο επιχορηγούμενος εργαζόμενος καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος και σε οποιαδήποτε στάδιο υλοποίησής του. Επιτόπιες επαληθεύσεις διενεργούνται και για το δεσμευόμενο, μη επιχορηγούμενο προσωπικό του δικαιούχου.

Συνίσταται η πρώτη επαλήθευση να διενεργείται μετά την πρόσληψη του επιχορηγούμενου ατόμου και πριν το πρώτο αίτημα για καταβολή επιχορήγησης για το α’ δίμηνο απασχόλησης, προκειμένου να διαπιστώνεται η πληρότητα των προϋποθέσεων υπαγωγής του δικαιούχου στο πρόγραμμα και η δεύτερη πριν τη λήξη του προγράμματος.

Επιπλέον επιτόπιες επαληθεύσεις (πέραν των δύο) δύνανται να διενεργηθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος, κατά την κρίση του Προϊσταμένου, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των όρων του προγράμματος.

Για τις επαληθεύσεις λαμβάνονται υπόψη το ισχύον, εθνικό και ενωσιακό, πλαίσιο καθώς και η πρόσκληση.

Μετά το πέρας της επαλήθευσης οι ελεγκτές συντάσσουν έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης και επιδίδουν αντίγραφο στον δικαιούχο. Η έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης υποβάλλεται την ίδια ή την επόμενη εργάσιμη ημέρα στην αρμόδια υπηρεσία ΚΠΑ2 .

Στη συνέχεια ο Προϊστάμενος προβαίνει στην έκδοση της σχετικής απόφασης (όπως: ανάκλησης, διακοπής με αναζήτηση/ δημοσιονομική διόρθωση, απόρριψη αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης), η οποία συνοδευόμενη από την έκθεση επιτόπιας επαλήθευσης κοινοποιείται στο δικαιούχο.

3. Ανάθεση διενέργειας επαληθεύσεων

Τα αρμόδια τμήματα διοικητικών υπηρεσιών των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων αναθέτουν τους ελέγχους, σύμφωνα με τη με αριθμ. 1952/39/15-07¬2016 απόφαση του Δ.Σ. όπως ισχύει, σε ελεγκτές υπαλλήλους προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο δικαιούχος τηρεί τους όρους του προγράμματος.

Οι επαληθεύσεις του προγράμματος διενεργούνται από ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα την κείμενη νομοθεσία.

Οι ελεγχόμενοι δικαιούχοι υποχρεούνται:

α. να διατηρούν τα σχετικά παραστατικά σε διακριτό φάκελο προκειμένου να ελέγχονται από τους ελεγκτές υπαλλήλους και να διαπιστώνεται η τήρηση ή μη των όρων του προγράμματος,

β. να παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια, κατά τον έλεγχο, στους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4144/2013,

γ. να αποδέχονται όλους τους προβλεπόμενους από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την παροχή σε αυτά όλων των δικαιολογητικών στοιχείων που ζητούνται και

δ. να τηρούν τα αποδεικτικά στοιχεία και έγγραφα (αφορά μόνο τις περιπτώσεις β και γ του κεφαλαίου 4.1) που αναφέρονται στην παρούσα για τουλάχιστον δέκα (10) έτη από την ημερομηνία χορήγησης της τελευταίας ενίσχυσης δυνάμει του καθεστώτος de minimis (Καν. 1407/2013).

7.3.Υποβολή αντιρρήσεων

Όταν κατά την επαλήθευση (επιτόπια ή διοικητική) διαπιστώνεται παρατυπία, αυτή καταγράφεται στη σχετική έκθεση επαλήθευσης που συντάσσεται από τους ελεγκτές υπαλλήλους του ΟΑΕΔ, με κατάλληλη τεκμηρίωση και αναφορά των διατάξεων που παραβιάστηκαν.

Ο δικαιούχος δύναται να υποβάλει αντιρρήσεις επί της έκθεσης επιτόπιας ή διοικητικής επαλήθευσης εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την παραλαβή της. Οι αντιρρήσεις εξετάζονται αμελλητί από τον Προϊστάμενο του ΚΠΑ2 ο οποίος εκδίδει σχετική απόφαση.

Εάν γίνουν δεκτές οι αντιρρήσεις, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2 εκδίδει σχετική απόφαση αποδοχής των αντιρρήσεων.

Εάν ο δικαιούχος δεν υποβάλει εμπρόθεσμα αντιρρήσεις ή αυτές δεν γίνουν αποδεκτές, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2 εκδίδει σχετική απόφαση (ενδεικτικά: ανάκληση, διακοπή με αναζήτηση, απόρριψη αξίωσης για καταβολή της επιχορήγησης κτλ), η οποία κοινοποιείται στο δικαιούχο.

Κατά της απόφασης, ο δικαιούχος δύναται να υποβάλει ένσταση εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της, ενώπιον της Επιτροπής Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών της κάθε Περιφερειακής Δ/νσης του ΟΑΕΔ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Κεφάλαιο 8
Χρόνος υποχρεωτικής απασχόλησης – Δεσμεύσεις

Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν μόνο το επιχορηγούμενο προσωπικό τους, με το ίδιο καθεστώς απασχόλησης καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

Οι επιχορηγούμενοι κατά τη διάρκεια του προγράμματος δεν ασκούν ελευθέριο επάγγελμα. Σε διαφορετική περίπτωση διακόπτεται η επιχορήγηση του δικαιούχου για το συγκεκριμένο άτομο και δύναται να υποδειχθεί για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα άλλος μακροχρόνια άνεργος.

Σε περίπτωση που ο δικαιούχος μειώσει το επιχορηγούμενο προσωπικό και εφόσον δεν το αντικαταστήσει μέσα σε τριάντα (30) ημέρες, το πρόγραμμα διακόπτεται κατά τόσες θέσεις εργασίας όσες μειώθηκε το προσωπικό.

Στην περίπτωση που ο δικαιούχος:

I. έχει επιχορηγηθεί, τότε θα πρέπει να επιστραφεί στον Οργανισμό το αναλογούν ποσό επιχορήγησης σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται παρακάτω στο Κεφάλαιο 10 «Διακοπή επιχορήγησης»,

II. δεν έχει επιχορηγηθεί, θα διακόπτεται το πρόγραμμα δίχως την καταβολή οποιοδήποτε ποσού.

Η αντικατάσταση θα γίνεται με άτομο ίδιας κατηγορίας (μακροχρόνια άνεργο) με το αρχικά προσληφθέν άτομο.

Σε περίπτωση αντικατάστασης του επιχορηγούμενου ατόμου, ο δικαιούχος δύναται με την κατάθεση εντολής κενής θέσης να ζητήσει αλλαγή της ειδικότητας, εφόσον το ΚΠΑ2 μπορεί να υποδείξει άνεργο με τη νέα ειδικότητα.

Σε διαφορετική περίπτωση (έλλειψη ανέργου με τη νέα ειδικότητα) ο δικαιούχος οφείλει να προσλάβει άτομα με την ειδικότητα του αρχικά επιχορηγούμενου. Το ανωτέρω ισχύει και όταν κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος ο δικαιούχος επιθυμεί την αλλαγή της ειδικότητας του επιχορηγούμενου υπαλλήλου.

Σε περίπτωση μη αντικατάστασης λόγω έλλειψης ειδικότητας (που διαπιστώνεται από την Υπηρεσία) σε επιχορηγούμενη θέση, θα διακόπτεται η επιχορήγηση μόνο για τη θέση αυτή, χωρίς άλλες επιπτώσεις για τον εργοδότη.

Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας για την αντικατάσταση του επιχορηγούμενου ατόμου και της σχετικής διαδικασίας (εντολή κενής θέσης κλπ) κατά τριάντα (30) ημέρες, μετά από αίτηση του δικαιούχου και απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας (ΚΠΑ2).
Δεν είναι δυνατή η αντικατάσταση επιχορηγούμενων ανέργων από τους δικαιούχους, με ανέργους σύμφωνα και με τα οριζόμενα στις Εξαιρέσεις του Κεφαλαίου 4.2.

Ως μείωση προσωπικού για το επιχορηγούμενο προσωπικό θεωρείται η καταγγελία σύμβασης εργασίας.

Στην περίπτωση αυτή, εάν δεν υπάρξει αντικατάσταση του επιχορηγούμενου ατόμου για το οποίο ο δικαιούχος έχει δεσμευτεί σύμφωνα με τις παρ. 2 και 3 του παρόντος Κεφαλαίου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Κεφαλαίου 10 «Διακοπή επιχορήγησης».

Δεν θεωρείται μείωση προσωπικού για το επιχορηγούμενο προσωπικό η κενή θέση που οφείλεται σε: καταγγελία σύμβασης ορισμένου ή αορίστου χρόνου για πειθαρχικούς λόγους (μετά από μήνυση), οικειοθελή αποχώρηση, θάνατο, φυλάκιση και συνταξιοδότηση λόγω γήρατος ή αναπηρίας του επιχορηγούμενου προσωπικού.

Ο ΟΑΕΔ δικαιούται να διενεργεί τις επεξεργασίες των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται, αντίστοιχα, από τις διατάξεις των άρθρων 6 και 9 παρ. 2 του ΓΚΠΔ, στις περιπτώσεις όπου υφίσταται άλλη, πέραν της συγκατάθεσης του αιτούντος, νόμιμη βάση επεξεργασίας αυτών.

Επιπλέον, επιτρέπεται η περαιτέρω επεξεργασία, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, προσωπικών δεδομένων που τηρούνται για τις ανάγκες υλοποίησης των προγραμμάτων, για το σκοπό εξαγωγής στατιστικών δεδομένων στο πλαίσιο της διενέργειας ερευνών και της εκπόνησης μελετών για την αξιολόγηση του εν λόγω προγράμματος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 89 παρ. 2 ΓΚΠΔ. Σε κάθε περίπτωση, ο ωφελούμενος έχει τα δικαιώματα που κατοχυρώνουν για το υποκείμενο των δεδομένων οι διατάξεις του ΓΚΠΔ (άρθρα 12επ.) και συγκεκριμένα: δικαίωμα πρόσβασης και ενημέρωσης, διόρθωσης, διαγραφής, περιορισμού της επεξεργασίας, φορητότητας και εναντίωσης, υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις του νόμου και τις νομικές και συμβατικές υποχρεώσεις του υπευθύνου επεξεργασίας.

Ο ΟΑΕΔ και οι δικαιούχοι πρέπει να συμμορφώνονται με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων – ΓΚΠΔ) και τον Ν. 4624/2019 (ΦΕΚ 137/29.8.2019) σχετικά με τα μέτρα εφαρμογής του Καν. 2016/679.

Κεφάλαιο 9 Διαδικασία επίλυσης διαφορών

1. Οποιαδήποτε διαφορά προκύψει μεταξύ των δικαιούχων και των Υπηρεσιών Απασχόλησης του ΟΑΕΔ, επιλύεται με απόφαση της οικείας Επιτροπής Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών (Απόφαση Δ.Σ.: 635/8-3-2016 – ΦΕΚ 1708/Β/15-6-2016 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει).

2. Οι ενστάσεις υποβάλλονται εντός 30 ημερών από την κοινοποίηση του αποτελέσματος και απευθύνονται στο Γραφείο Απασχόλησης της αρμόδιας Υπηρεσίας (ΚΠΑ 2). Όλες οι ενστάσεις με τα τυχόν προσκομιζόμενα δικαιολογητικά εξετάζονται από την Επιτροπή Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών κατόπιν διαβίβασής τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2.

3. Οι αποφάσεις επί των ενστάσεων, οι οποίες είναι επαρκώς αιτιολογημένες και αναφέρουν αναλυτικά τις διατάξεις και τους όρους του προγράμματος που παραβιάστηκαν, εκδίδονται από την Επιτροπή Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών και κοινοποιούνται στους προσφεύγοντες.

4. Η Γραμματεία των Επιτροπών Εκδίκασης Ενδικοφανών Προσφυγών μετά την εξέταση των ενστάσεων οφείλει να γνωστοποιεί τις αποφάσεις της εγγράφως ή με ηλεκτρονικό τρόπο τόσο στους προσφεύγοντες όσο και στο Γραφείο Παρακολούθησης Ενεργητικών Πολιτικών της αρμόδιας Υπηρεσίας

Κεφάλαιο 10
Διακοπή επιχορήγησης

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί παράβαση όρου ή όρων ή προϋποθέσεων, μετά από οποιαδήποτε καταβολή ποσού της επιχορήγησης στο δικαιούχο, οι διατάξεις του άρθρου 29 παρ.7 του ν.1262/1982 (ΦΕΚ 70/Α’/16.6.1982), όπως ισχύει, για την απόδοση στον ΟΑΕΔ καθώς και οι διατάξεις της με αριθμό 1016784/1299¬25/0016/26-02-1997 (ΦΕΚ Β’ 120) Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση της παραγράφου 4 του άρθρου 106 του Κώδικα Δημοσίου Λογιστικού (Ν. 2362 / 1995) και δυνάμει της οποίας η είσπραξη των εσόδων του Ο.Α.Ε.Δ. ανατέθηκε στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες.

Επισημαίνεται ότι οι κυρώσεις επιβάλλονται αυτοτελώς για κάθε φάση του προγράμματος (12μηνο).

Κεφάλαιο 11
Επιμήκυνση Προγράμματος

Είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης κατά τριάντα (30) το πολύ ημέρες με ισόχρονη δέσμευση του δικαιούχου, για μη μείωση προσωπικού, σε περίπτωση α) δικαιολογημένης ασθένειας επιχορηγούμενου εργαζόμενου, β) άδειας άνευ αποδοχών που χορηγείται μετά από αίτηση του επιχορηγούμενου εργαζομένου και γ) αναστολή λειτουργίας του φορέα λόγω θερινών διακοπών. Η επιμήκυνση γίνεται μετά από αίτηση του δικαιούχου και απόφαση του Προϊσταμένου της κατά τόπον αρμόδιας Υπηρεσίας του ΟΑΕΔ.

Επίσης, σε περίπτωση αντικατάστασης επιχορηγούμενου μισθωτού μέσα στην προθεσμία των τριάντα (30) ημερών είναι δυνατή η επιμήκυνση του χρόνου επιχορήγησης του εργοδότη κατά τριάντα (30) ημέρες για κάθε άτομο που αντικαταστάθηκε, μετά από αίτηση του εργοδότη και απόφαση του αρμόδιου Προϊσταμένου της Υπηρεσίας Απασχόλησης.

Κεφάλαιο 12 Πληροφόρηση

Η παρούσα τροποποίηση της Δημόσιας Πρόσκλησης Νο 11/2017 του «Προγράμματος επιχορήγησης για την απασχόληση 8.500 μακροχρόνια ανέργων, ηλικίας 55-67 ετών σε α) κάθε είδους Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), β) επιχειρήσεις, φορείς και οργανισμοί του δημόσιου τομέα, όπως αυτός επαναοριοθετήθηκε με βάση το άρθρο 51 του Ν. 1892/1990 (Α’ 101), που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα και γ) επιχειρήσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης πρώτου και δευτέρου βαθμού (Δήμων και Περιφερειών) του Ν. 3852/2010, που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα» δημοσιεύεται στο πρόγραμμα «Διαύγεια» και αναρτάται στην ιστοσελίδα ΟΑΕΔ (www.oaed.gr). Επίσης συντάσσεται Δελτίο Τύπου, το οποίο αναρτάται στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ στο διαδίκτυο (www.oaed.gr) και αποστέλλεται μέσω του Γραφείου Τύπου του ΟΑΕΔ στον ημερήσιο τύπο.

Κεφάλαιο 13 Τελικές διατάξεις

1. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων. Μετά την αυτόματη λήξη της αναφερόμενης προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 30% των αρχικά κατανεμηθεισών θέσεων. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με βάση την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις.

2. Ο Διοικητής του Οργανισμού δύναται με απόφασή του να αναστείλει, να συνεχίσει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα.

Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
Σ. ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ