38648/11.4.2023
Καθορισμός της διαδικασίας καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων σε αναστολή σύμβασης εργασίας, στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και οι οποίες πλήττονται από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία, που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

(ΦΕΚ Β 2318/11.4.2023)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παρ. 3 του άρθρου 92 του ν. 5018/2023 «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορ-θολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις» (Α’ 25).

2. Την παρ. 3 του άρθρου 79 του ν. 4949/2022 «Ενσωμάτωση της παρ. 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/952 του Συμβουλίου της 29ης Μαΐου 2017 για την τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164 όσον αφορά τις ασυμφωνίες στη μεταχείριση υβριδικών μέσων με τρίτες χώρες (L 114), κύρωση της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Επιχείρησης Καζίνο Ευρέος Φάσματος Ελληνικού Ανώνυμη Εταιρεία, για την παραχώρηση άδειας λειτουργίας επιχείρησης καζίνο (ΕΚΑΖ) ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων στον Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, θέσπιση ολοκληρωμένου πλαισίου για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, τροποποιήσεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων και του Οργανισμού του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, επείγουσες φορολογικές και τελωνειακές ρυθμίσεις και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 126).

3. Τον ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133).

4. Τον ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

5. Το άρθρο 90 του κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α’ 98) όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

6. Την παρ. 2 του άρθρου 12 του π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

7. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

8. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

9. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο-μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

10. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

11. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

12. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

13. Το π.δ. 6/2022 «Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών, σύσταση Ειδικής Γραμματείας, μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων» (Α’ 17).

14. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’4805).

15. Την υπό στοιχεία 71672/27.9.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτη Τσακλόγλου» (Β’4443).

16. Την υπό στοιχεία 40331/Δ1.13521/13.9.2019 απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Επανακαθορισμός όρων ηλεκτρονικής υποβολής εντύπων αρμοδιότητας ΣΕΠΕ και ΟΑΕΔ» (Β’ 3520).

17. Την υπ’ αρ. 67806/19.7.2022 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και οι οποίες πλήττονται από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία» (Β’ 3796), όπως ισχύει σήμερα με τις υπ’ αρ. 94354/10.10.2022 (Β’ 5394) και 127067/29.12.2022 (Β’ 6955) όμοιες αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

18. Τις διατάξεις της υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινής υπουργικής απόφασης «Χορήγηση επιδομάτων εορτών Πάσχα και Πάσχα στους μισθωτούς όλης της χώρας που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου» (Β’ 742).

19. Την υπ’ αρ. 37914/7.4.2023 εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

20. Την ανάγκη διασφάλισης και προστασίας των θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και πλήττονται σημαντικά από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία.

21. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας εκτι-μάται ότι προκαλείται δαπάνη ύψους έως 169.700,00 €, η οποία βαρύνει τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (ΕΦ 1033-5010000000, ΑΛΕ 2310989899).

22. Το γεγονός ότι η ειδική εντολή πληρωμής του άρθρου 3 επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό της διαδικασίας καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων σε αναστολή σύμβασης εργασίας, στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και οι οποίες πλήττονται από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία, που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ως ακολούθως:

Άρθρο 1

Διαδικασία καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 που καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό

1. Στην περίπτωση κατά την οποία η σύμβαση εργασίας των εργαζομένων, στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και οι οποίες πλήττονται από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία και για την προστασία των οποίων εκδόθηκαν οι υπ’ αρ. 67806/19.7.2022 (Β’ 3796), 94354/10.10.2022 (Β’ 5394) και 127067/29.12.2022 (Β’ 6955) αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τίθεται σε αναστολή εντός του χρονικού διαστήματος από την 1η Ιανουαρίου έως την 30η Απριλίου 2023, το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, καθώς και οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το επίδομα εορτών Πάσχα του έτους 2023 υπολογίζεται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και καταβάλλεται απευθείας στους εργαζόμενους, ως εξής: α) για το διάστημα υπαγωγής από 1η.1.2023 έως 31η.3.2023, η καταβολή πραγματοποιείται έως τη 12η.4.2023 (Μ. Τετάρτη), β) για το διάστημα υπαγωγής από 1.4.2023 έως 30.4.2023, η καταβολή πραγματοποιείται έως την 31η.5.2023. Η καταβολή της ως άνω αναλογίας πραγματοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δια του ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ» και καταβάλλεται απευθείας στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων – εργαζομένων.

2. Για τα ζητήματα που δεν ρυθμίζονται από την ανωτέρω παράγραφο εφαρμόζεται η υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 742).

Άρθρο 2

Διαδικασία καθορισμού δικαιούχων -εργαζομένων του επιδόματος εορτών Πάσχα που καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό

1. Η πληρωμή προς τους δικαιούχους – εργαζόμενους της αναλογίας του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, ολοκληρώνεται αυτοματοποιημένα από τα δεδομένα που τηρούνται στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», αναφορικά με τις ημέρες αναστολής των συμβάσεων εργασίας εκάστου μισθωτού και τα καταβαλλόμενα για τις αντίστοιχες αιτίες ποσά οικονομικής ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023, πιστώνεται απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ) εκάστου μισθωτού.

2. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επεξεργάζεται τα απολύτως αναγκαία στοιχεία του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ για το σκοπό του ελέγχου και της πληρωμής της αναλογίας του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Άρθρο 3

Διαδικασία απόδοσης

του επιδόματος εορτών Πάσχα

1. Για τη διαδικασία απόδοσης στους εργαζόμενους, του μέρους του επιδόματος εορτών, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ορίζεται ως αρμόδιος φορέας το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Η πληρωμή γίνεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) εκάστου δικαιούχου – εργαζόμενου σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

2. Από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, εξάγεται σε ηλεκτρονική μορφή αναλυτική κατάσταση δικαιούχων – μισθωτών, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, το πιστωτικό Ιδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός, το ποσό της καταβολής, καθώς και το ΑΦΜ τους.

3. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρεία «Διατραπεζικά Συστήματα ΑΕ» (ΔΙΑΣ ΑΕ) προς την οποία διαβιβάζεται. Επίσης διαβιβάζεται στη ΔΙΑΣ ΑΕ, στην Δ/νση Συλλογικών Ρυθμίσεων και στη Δ/νση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων – μισθωτών σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, που περιλαμβάνει ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα τον αριθμό των δικαιούχων – εργαζομένων και το συνολικό ποσό της καταβολής ολογράφως και αριθμητικώς. Οι ανωτέρω καταστάσεις εγκρίνονται από τον αρμόδιο διατάκτη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, έπειτα από εισήγηση της Δ/νσης Συλλογικών Ρυθμίσεων.

4. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εγκρίνεται η μεταφορά της πίστωσης του συνολικού ποσού αυτής, μετά από εισήγηση της Δ/νσης Οικονομικής Διαχείρισης.

5. Η ανωτέρω έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση απο-στέλλεται, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων -Πληρωμών», και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «Πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με α) το συνολικό ποσό προς τους δικαιούχους και β) με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την 109/12-03-2019 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζας της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους. Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής χρεώνεται ο λογαριασμός με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων. Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη ΔΙΑΣ Α.Ε.. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής μεταφέρονται με εντολή της Τράπεζας της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμού και Ταμειακού Προγραμματισμού του ΓΛΚ σε πίστωση του λογαριασμού με IBAN: GR7101000230000000000200211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋ-πολογισμού.Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στο λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN: GR7101000230000000000200211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ ΑΕ και λογιστικοποιούνται στα έσοδα του προϋπολογισμού. Για τις αποτυχούσες πληρωμές η ΔΙΑΣ ΑΕ ενημερώνει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ προκειμένου να συμπεριληφθούν σε επόμενη πληρωμή.

6. Για την πληρωμή του ποσού εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 που βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, η ειδική εντολή πληρωμής της προηγούμενης παραγράφου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

7. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία, πραγματοποιείται με την έκδοση συμψη-φιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

8. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

9. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα: α) η απόφαση του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος, β) η συγκεντρωτική κατάσταση της παρ. 3, γ) αντίγραφο της εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας της Ελλάδος για τη χρέωση του λογαριασμού 200.

Άρθρο 4

Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα έτους 2023 για τους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί

1. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023, για τους εργαζόμενους που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της Γουνοποιίας και οι οποίες πλήττονται από τις συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία και οι οποίες αντιστοιχούν στο χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας, υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου του εργαζομένου, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

2. Οι ασφαλιστικές εισφορές για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 για τους ανωτέρω εργαζόμενους προσδιορίζονται μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) που υποβάλλεται από τον εργοδότη για το επίδομα εορτών Πάσχα 2023, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

α. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης καταχωρίζονται στην ΑΠΔ τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

β. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής των συμβάσεων εργασίας καταχωρίζονται στην ίδια ΑΠΔ τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων της ΑΠΔ γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα κάλυψης και με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.

3. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις – εργοδότες έχουν καταβάλει σε εργαζόμενους της παρ. 1, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2023 με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-Ε.Φ.Κ.Α. και του Τ.Ε.Κ.Α.

4. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2023 βάσει της παρ. 2β καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

5. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023 υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα.

Ο e-Ε.Φ.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 της παρούσας και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

6. Για το Τ.Ε.Κ.Α., μετά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2023, οι υπόχρεοι σε καταβολή ασφαλιστικών εισφορών υπέρ αυτού υποχρεούνται σε πλήρη εξόφληση και του ποσού που αντιστοιχεί σε ασφαλιστικές εισφορές υπέρ αυτού και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, μη δυνάμενοι να συμψηφίσουν την οφειλή αυτή με το καλυπτόμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό ποσό. Το Τ.Ε.Κ.Α. συγκεντρώνει μέσω της διαδικασίας που προβλέπεται στις παρ. 2 και 3 της παρούσας και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών για το Τ.Ε.Κ.Α. που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

7. Οι επιχορηγήσεις που καταβάλλονται στον Θ-Ε.Φ.Κ.Α. και στο Τ.Ε.Κ.Α. για την κάλυψη των ασφαλιστικών εισφορών, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό με ισόποση μεταφορά πιστώσεων από τις Γενικές Κρατικές Δαπάνες του Υπουργείου Οικονομικών στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

8. Τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ για τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. για το επίδομα εορτών Πάσχα 2023 διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και, όπου απαιτείται, εκδί-δονται και επιδίδονται από τον e-Ε.Φ.Κ.Α. και το Τ.Ε.Κ.Α. ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής.

9. Τυχόν υποβληθείσες ΑΠΔ που αφορούν στο επίδομα εορτών Πάσχα 2023 για χρονικό διάστημα που η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί σύμφωνα με την παρ. 1 τροποποιούνται ώστε να απεικονίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τις ανωτέρω παραγράφους.

10. Για τον e-Ε.Φ.Κ.Α., τυχόν ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση – εργοδότη και αφορούν στο επίδομα εορτών Πάσχα 2023 παραμένουν ως πιστωτικό υπόλοιπο στον e-Ε.Φ.Κ.Α. και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων.

11. Για το Τ.Ε.Κ.Α., τα ποσά ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που έχουν καταβληθεί από την επιχείρηση – εργοδότη, αφορούν για το επίδομα εορτών Πάσχα 2023 και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με την παρούσα, εγγράφονται ως πιστωτικό υπόλοιπο στο Τ.Ε.Κ.Α. υπέρ της επιχείρησης – εργοδότη και συμψηφίζονται με ασφαλιστικές εισφορές επόμενων μισθολογικών περιόδων. Προϋπόθεση της εγγραφής των ποσών αυτών ως πιστωτικού υπολοίπου είναι η προηγούμενη ολοκλήρωση της μεταφοράς των αντίστοιχων ποσών από τον κρατικό προϋπολογισμό προς το Τ.Ε.Κ.Α.

12. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προ-κύψει ότι οι επιχειρήσεις – εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 79 του ν. 4949/2022 (Α’ 216) και της υπ’ αρ. 67806/19.7.2022 (Β’ 3796) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως τροποποιήθηκε με τις υπ’ αρ. 94354/10.10.2022 (Β’ 5394), 127067/29.12.2022 (Β’ 6955) κοινές υπουργικές αποφάσεις:

α. στην περίπτωση του e-Ε.Φ.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από αυτόν στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλε-πόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής, και

β. στην περίπτωση του Τ.Ε.Κ.Α., οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής και κατόπιν επιστρέφονται στο Ελληνικό Δημόσιο από το Τ.Ε.Κ.Α.

Άρθρο 5

Αχρεωστήτως καταβληθέντα

Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Απριλίου 2023

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Οικονομικών Κοινωνικών Υποθέσεων

ΘΕΟΔΩΡΟΣΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ  ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εργασίας

και Κοινωνικών Υποθέσεων

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ