3433/67/2020
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 357/07/09-02-2016 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (Β΄ 455) με την οποία εγκρίθηκε η υπ’ αρ. 72/3/26-01-2016 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ και κατάρτιση δύο ξεχωριστών προγραμμάτων Απασχόλησης με διακριτικούς τίτλους: Α) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό άνω των είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 5.000 ανέργων που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών» και Β) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών», με την κατάρτιση Α) «Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 1.000 ατόμων, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση» και Β) «Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 14.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω»
(ΦΕΚ B’ 2799/13.07.2020)
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Έχοντας υπόψη:
Τις διατάξεις:
Α. του ν. 2224/1994 (Α΄ 112), άρθρα 14 και 15 Β. του ν. 2336/1995 (Α΄ 189), άρθρο 10
Γ. του ν. 2434/1996 (Α΄ 188), άρθρο 1
Δ. του ν. 2956/2001 (Α΄ 258), άρθρο 6 παρ. 7, άρθρο 8 παρ. 2 εδ. ΙΔ, άρθρο 9 παρ. 2 εδ. ΙB
E. του ν. 4144/2013 (Α΄ 88).
Την υπ’ αρ. 523/67/23-06-2020 γνώμη της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ
Τη γνώμη των μελών του,
αποφασίζει:
Την αποδοχή της υπ’ αρ. 523/67/23-06-2020 διατύπωσης γνώμης της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ ως προς την «Τροποποίηση της με αριθμό 357/07/09-02-2016 απόφασης του Δ.Σ. του Οργανισμού (Β΄ 455) με την οποία εγκρίθηκε η υπ’ αρ. 72/3/ 26-01-2016 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ και κατάρτιση δύο ξεχωριστών προγραμμάτων Απασχόλησης με διακριτικούς τίτλους: Α) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό άνω των είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 5.000 ανέργων που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση, ηλικίας άνω των 50 ετών» και Β) «Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων με προσωπικό έως είκοσι θέσεων πλήρους απασχόλησης, για την πρόσληψη 10.000 ανέργων ηλικίας άνω των 50 ετών», με την κατάρτιση Α) «Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 1.000 ατόμων, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση» και Β) «Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 14.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω», ως εξής:
Α. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου Α1 «Αντικείμενο προγράμματος Στόχος του προγράμματος» της με αριθμό 357/07/09-02-2016 απόφασης του Δ.Σ., αντικαθίσταται ως εξής:
Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία 1.000 νέων θέσεων εργασίας, πλήρους απασχόλησης, με την πρόσληψη άνεργων που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση.
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμούς, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., Κοι.Σ.Π.Ε. και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα.
Η παράγραφος 1 του άρθρου Α2 «Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση» αντικαθίσταται ως εξής:
1. Οι δαπάνες για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να καλυφθούν από τον λογαριασμό του ΕΛΕΚΠ και ειδικότερα του κλάδου ΛΑΕΚ. Το κόστος υλοποίησης θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΛΑΕΚ (ΚΑΕ 2493) ως κάτωθι:
Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 11.700.000 ευρώ ως εξής:
για το 2020: κατά προσέγγιση 1.000.000 ευρώ,
για το 2021: κατά προσέγγιση 3.000.000 ευρώ
για το 2022: κατά προσέγγιση 5.700.000 ευρώ και
για το 2023: κατά προσέγγιση 2.000.000 ευρώ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ | ΕΤΟΣ | |||
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ | 300.000 | 900.000 | 1.700.000 | 600.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 250.000 | 750.000 | 1.400.000 | 500.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 100.000 | 300.000 | 500.000 | 200.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ Δ/ΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 150.000 | 450.000 | 800.000 | 300.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΡΗΤΗΣ | 50.000 | 150.000 | 250.000 | 100.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ | 100.000 | 300.000 | 500.000 | 200.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ | 50.000 | 150.000 | 300.000 | 100.000 |
ΣΥΝΟΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ | 1.000.000 | 3.000.000 | 5.700.000 | 2.000.000 |
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου Α4.1 και οι τρεις πρώτες παράγραφοι του άρθρου Α4.2 «Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής» αντικαθίστανται ως εξής:
1. Δικαιούχοι:
Δικαιούχοι είναι όλες οι ιδιωτικές επιχειρήσεις, συνεταιρισμοί, ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., Κοι.Σ.Π.Ε. και γενικά εργοδότες του ιδιωτικού τομέα που ασκούν τακτικά οικονομική δραστηριότητα σε όλη τη χώρα.
2. Ωφελούμενοι:
Ωφελούμενοι είναι άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, που βρίσκονται σε μειονεκτική και ιδιαίτερα μειονεκτική θέση. Ως άτομα σε μειονεκτική θέση νοούνται οι άνεργοι, που:
α) είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ για έξι (6) μήνες και άνω ή
β) είναι ηλικίας μεταξύ 18 και 24 ετών· ή
γ) είναι απόφοιτοι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν ολοκλήρωσαν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή δεν παρακολούθησαν επαγγελματική κατάρτιση, ή
δ) είναι άνω των 50 ετών · ή
ε) ζουν μόνοι τους, έχοντας την φροντίδα ενός ή περισσότερο εξαρτώμενων μελών.
Ως άτομα σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση νοούνται οι άνεργοι που:
είτε είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα άνω των εικοσιτεσσάρων (24) μηνών
είτε είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα άνω των δώδεκα (12) μηνών και ανήκουν σε μία από τις κατηγορίες β έως ε της ανωτέρω παραγράφου «άτομα σε μειονεκτική θέση»·
Το άρθρο Α5 “Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων”, αντικαθίσταται ως εξής:
Διαδικασία ανάρτησης κενών θέσεων Έλεγχος προϋποθέσεων Αναζήτησης/Υπόδειξης/Πρόσληψης ανέργων Υποβολής αιτήσεων έγκρισης
5.1. Ανάρτηση Κενών θέσεων – Δήλωση Προτίμησης Προγράμματος
Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών του ΚΠΑ2 αναλαμβάνει να ενημερώσει και εξειδικεύσει τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος στους εργοδότες αρμοδιότητας του ΚΠΑ2.
Οι εργοδότες πιστοποιημένοι χρήστες στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ:
α) αναρτούν την κενή θέση που επιθυμούν να καλύψουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Portal ΟΑΕΔ,
β) δηλώνουν ότι επιθυμούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων, επιλέγοντας ταυτόγχρονα το “Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 1.000 ατόμων, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση” στο οποίο επιθυμούν να ενταχθούν και
γ) επιλέγουν την κατηγορία του ανέργου (μειονεκτική θέση ή ιδιαίτερα μειονεκτική θέση) που επιθυμούν να προσλάβουν.
Επιπρόσθετα επισυνάπτουν: α) Υπεύθυνη Δήλωση των δικαιούχων της ενίσχυσης του ν. 1599/1986 σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) και την εκκρεμότητα ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης η οποία δύναται να προσκομίζεται στην Υπηρεσία και κατά την αξιολόγηση και β) την Α.Π.Δ. του δωδεκαμήνου που προηγείται της εντολής κενής θέσης Δήλωση προτίμησης, προκειμένου να ελεγχθεί η μείωση του προσωπικού της επιχείρησης καθώς και αντίγραφο εκτύπωσης των ενεργών ΚΑΔ μέσω του taxisnet από την Α.Α.Δ.Ε. (προσωποποιημένη πληροφόρηση), προκειμένου να ελεγχθεί η τυχόν εξαιρούμενη δραστηριότητα.
Τα ανωτέρω θα εξειδικευτούν στην Δημόσια Πρόσκληση. Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών σε επικοινωνία με την επιχείρηση ολοκληρώνει τη διαδικασία ανάρτησης της κενής θέσης και ενημερώνει για την αναρτημένη κενή θέση τόσο τον εργασιακό σύμβουλο ανέργων όσο και τον αρμόδιο υπάλληλο του Γραφείου Απασχόλησης. Η ανάρτηση της κενής θέσης δήλωση προτίμησης
«Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 1.000 ατόμων, που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση και σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση» στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της επιχείρησης από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ ΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, και του ΕΦΚΑ, καθώς και από το αρχείο του ΚΠΑ2.
5.2 Έλεγχος προϋποθέσεων
5.2.1. Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης της κενής θέσης, ελέγχει και από το αρχείο του ΚΠΑ2 εάν η ενδιαφερόμενη επιχείρηση ανήκει στις εξαιρέσεις της παρ.4.1 της παρούσας και ενημερώνει το Γραφείο Απασχόλησης.
5.2.2. Το Γραφείο Απασχόλησης αυθημερόν προβαίνει σε διοικητικό έλεγχο προκειμένου να διαπιστώσει εάν η επιχείρηση πληροί την προϋπόθεση περί μη μείωσης των Ετήσιων Μονάδων Εργασίας (Ε.Μ.Ε.) του προηγούμενου δωδεκαμήνου πριν την ημερομηνία ανάρτησης της κενής θέσης, αντλώντας στοιχεία από τα Πληροφοριακά Συστήματα του ΟΑΕΔ και του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ ΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Κατόπιν ενημερώνει με κάθε πρόσφορο μέσο, για το αποτέλεσμα του διοικητικού ελέγχου τον εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών προκειμένου να ενημερώσει σχετικά την επιχείρηση για τη δυνατότητα πρόσληψης ανέργου στο πλαίσιο του προγράμματος. Παράλληλα ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών ενημερώνει και τον εργασιακό σύμβουλο ανέργων για να ξεκινήσει την αναζήτηση στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ.
Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να προσλάβει ανέργους μέσω του παρόντος προγράμματος, ενημερώνεται εγγράφως από το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 και δύναται να υποβάλλει τις αντιρρήσεις της κατά του απαντητικού εγγράφου του ΚΠΑ2 σύμφωνα με το άρθρο 8 της παρούσας.
5.2.3. Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων αναζητά εγγεγραμμένους ανέργους του ΚΠΑ2 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της αναρτημένης κενής θέσης εργασίας και τις προϋποθέσεις του άρθρου 4.2. της παρούσας, ελέγχει και ενημερώνει σχετικά τον εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών. Επισημαίνεται ότι οι άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα ΜΟΝΟ από την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 όπου ανήκει η έδρα ή το υποκατάστημα που θα απασχοληθούν, σύμφωνα με τις ζητούμενες ειδικότητες, όπως έχουν δηλωθεί κατά την ανάρτηση της κενής θέσης από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις επιλογές των ανέργων που έχουν καταγραφεί στα Ατομικά Σχέδια Δράσης κατά τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης.
5.3. Αναζήτηση και υπόδειξη ανέργων
1. Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων αναζητά εγγεγραμμένους ανέργους του ΚΠΑ2 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της αναρτημένης κενής θέσης εργασίας και την κατηγορία ανέργου που έχει αιτηθεί ο δυνητικά δικαιούχος (μειονεκτική θέση ή ιδιαίτερα μειονεκτική θέση), όπως έχει επικαιροποιηθεί και αναλυθεί με τη συμβολή του εργασιακού συμβούλου εργοδοτών. Σε περίπτωση εύρεσης από τον εργασιακό σύμβουλο των ανέργων περισσότερων του ενός προς υπόδειξη ανέργων με τα αιτούμενα χαρακτηριστικά, ο εργασιακός σύμβουλος, κατατάσσει τους υποψήφιους λαμβάνοντας ως κριτήριο τον χρόνο ανεργίας. Εάν υπάρξουν υποψήφιοι με τον ίδιο χρόνο ανεργίας τότε προηγούνται οι άνεργοι με την ένδειξη της ιδιότητας του δικαιούχου “ΚΕΑ”.
Ο εργασιακός σύμβουλος του ΚΠΑ2, όπου ανήκει ο δικαιούχος, αναζητά έως πέντε (5) ανέργους σύμφωνα με τα αιτούμενα χαρακτηριστικά για τη θέση ενημερώνοντας σχετικά τον Προϊστάμενο και δυνητικά όλους τους υπόλοιπους εργασιακούς συμβούλους της Υπηρεσίας.
Επισημαίνεται ότι εφόσον ο δικαιούχος αιτηθεί για περισσότερες από μία θέσεις της ίδιας ειδικότητας, ο εργασιακός σύμβουλος θα αναζητήσει για την κάθε επιπλέον θέση το 60% του αριθμού των ανέργων της αρχικής θέσης.
Κατόπιν ο εργασιακός σύμβουλος ενημερώνει όλους τους ανέργους, με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ηλεκτρονική αλληλογραφία, έγγραφη πρόσκληση καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία. Επισημαίνεται ότι, η έκδοση των συστατικών σημειωμάτων δύναται να υλοποιηθεί και ταυτοχρόνως, δηλαδή χωρίς να παρέλθει χρόνος μεταξύ αυτών. Σε περίπτωση που η έκδοση των συστατικών δεν υλοποιηθεί ταυτοχρόνως, υπάρχει δυνατότητα έκδοσης συστατικού με βάση τη σειρά προσέλευσης των υποψηφίων προς υπόδειξη στην Υπηρεσία.
Τα ανωτέρω θα εξειδικευτούν στην Δημόσια Πρόσκληση.
2. Η διαδικασία υπόδειξης των ανέργων, την οποία παρακολουθεί και ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών, πραγματοποιείται αμέσως και οπωσδήποτε εντός (15) δεκαπέντε ημερών από την ανάρτηση της κενής θέσης. Η κενή θέση παραμένει αναρτημένη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέχρι την κάλυψή της.
5.4. Αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα
Μετά την πρόσληψη του ανέργου από την επιχείρηση μέσω του πληροφοριακού συστήματος ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΕΦΚΑ), η επιχείρηση υποβάλει εντός (30) ημερών, ηλεκτρονική Αίτηση υπαγωγής Υπεύθυνη Δήλωση στο πρόγραμμα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (portal) του ΟΑΕΔ. Στην ηλεκτρονική αίτηση, η επιχείρηση αναφέρει υποχρεωτικά, τον διευθύνοντα σύμβουλο ή τον διαχειριστή της επιχείρησης προκειμένου να γίνει ο έλεγχος της σώρευσης των κρατικών ενισχύσεων.
Η ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η επιχείρηση φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής της αίτησης.
Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση.
Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από την επιχείρηση στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ ΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, και Κοινωνικών Υποθέσεων, του ΕΦΚΑ και από το αρχείο του ΚΠΑ2.
5.5. Έγκριση
Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2, προβαίνει αμέσως στην έκδοση απόφασης υπαγωγής στο πρόγραμμα, εφόσον η επιχείρηση εξακολουθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του προγράμματος.
Η εγκριτική απόφαση προσδιορίζει τον ακριβή αριθμό των ατόμων, για τα οποία δικαιούται να επιχορηγηθεί η επιχείρηση και κοινοποιείται στην επιχείρηση.
Η επιχορήγηση ξεκινά από την ημερομηνία πρόσληψης του ανέργου.
Το άρθρο Α6 «Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης” αντικαθίσταται ως εξής:
1. Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 50% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως. Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25. Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη. Οι αποζημιώσεις του Δώρου Χριστουγέννων, Δώρου Πάσχα και Επιδόματος Αδείας συμπεριλαμβάνονται στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των μηνών που καταβάλλονται. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους ενταγμένους, κατά την δημοσίευση της παρούσας, δικαιούχους με τους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 2.
2. Διάρκεια επιχορήγησης.
Α) Για την πρόσληψη ατόμων σε μειονεκτική θέση ανέργων, η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες.
Β) Για την πρόσληψη ατόμων σε ιδιαίτερα μειονεκτική θέση ανέργων, η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους δώδεκα (12) μήνες, ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει η δικαιούχος επιχείρηση εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του 12μηνου απασχόλησης.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες μετά από αίτηση του εργοδότη και ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους ενταγμένους, κατά την δημοσίευση της παρούσας και μετά, δικαιούχους με τους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 2 της παρούσας.
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου Α7.1 «Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης», αντικαθίσταται ως εξής:
Υποβολή αίτησης
Εντός των πρώτων ενενήντα (90) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε διμήνου απασχόλησης, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά. Οι επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα για τα υποκαταστήματά τους, υποβάλλουν την αίτηση για την καταβολή της επιχορήγησης (για τα υποκαταστήματα) στην Υπηρεσία (ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα που απασχολείται ο επιχορηγούμενος.
Οι αιτήσεις με τα σχετικά δικαιολογητικά δύνανται να υποβάλλονται με ηλεκτρονικά μέσα.
Η τελευταία παράγραφος του άρθρου Α7.1 καταργείται.
Το άρθρο Α14 «Τελικές Διατάξεις» αντικαθίσταται ως εξής:
1. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων.
Μετά την αυτόματη λήξη της προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 30% των κατανεμηθεισών θέσεων. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με βάση τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις.
2. Ο Διοικητής του Οργανισμού δύναται με απόφασή του να αναστείλει, να παρατείνει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων χρηματοδότησης για ένταξη στο πρόγραμμα, για το σύνολο των Διοικητικών Περιφερειών ή για ομάδες Διοικητικών Περιφερειών της χώρας.
3. Με Δημόσια Πρόσκληση που εκδίδεται από τον Διοικητή του Οργανισμού εξειδικεύονται ή/και ορίζονται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στη βάση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.
Β. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου Β1 “Αντικείμενο προγράμματος Στόχος του προγράμματος” της με αριθμό 357/07/09-02-2016 απόφασης του Δ.Σ., αντικαθίσταται ως εξής:
Σκοπός του προγράμματος είναι η δημιουργία 14.000 νέων θέσεων εργασίας, πλήρους απασχόλησης, με την πρόσληψη άνεργων, ηλικίας 30 ετών και άνω.
Η παράγραφος 1 του άρθρου Β2 «Πλαίσιο ένταξης – χρηματοδότηση» αντικαθίσταται ως εξής:
1. Οι δαπάνες για την εφαρμογή του προγράμματος προβλέπεται να καλυφθούν από τον λογαριασμό του ΕΛΕΚΠ και ειδικότερα του κλάδου ΛΑΕΚ. Το κόστος υλοποίησης θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ΛΑΕΚ (ΚΑΕ 2493) ως κάτωθι:
Η μέγιστη δαπάνη θα ανέλθει συνολικά στο ποσό των 147.689.000 ευρώ ως εξής:
για το 2016: 1.321.310 ευρώ
για το 2017: 7.411.230 ευρώ
για το 2018: 11.953.870 ευρώ
για το 2019: 13.313.590 ευρώ
για το 2020: κατά προσέγγιση 15.689.000 ευρώ,
για το 2021: κατά προσέγγιση 32.000.000 ευρώ
για το 2022: κατά προσέγγιση 40.000.000 ευρώ και
για το 2023: κατά προσέγγιση 26.000.000 ευρώ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ | ΕΤΟΣ | |||
2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ | 4.500.000 | 8.900.000 | 10.000.000 | 7.200.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 3.600.000 | 7.500.000 | 9.500.000 | 6.200.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ | 1.939.000 | 3.800.000 | 4.500.000 | 3.300.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ Δ/ΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ | 2.850.000 | 5.900.000 | 7.600.000 | 4.200.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΚΡΗΤΗΣ | 400.000 | 900.000 | 1.500.000 | 700.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ | 1.100.000 | 2.300.000 | 3.000.000 | 2.000.000 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ ΗΠΕΙΡΟΥ | 1.300.000 | 2.700.000 | 3.900.000 | 2.400.000 |
ΣΥΝΟΛΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ | 15.689.000 | 32.000.000 | 40.000.000 | 26.000.000 |
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου Β4.2 «Δικαιούχοι, ωφελούμενοι και προϋποθέσεις συμμετοχής» αντικαθίσταται ως εξής:
2. Ωφελούμενοι:
Ωφελούμενοι είναι άτομα που θα προσληφθούν από τις επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα, ηλικίας 30 ετών και άνω, εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός κατά την υπόδειξή τους από τα αρμόδια ΚΠΑ2.
Το άρθρο Β5 “Διαδικασία υπαγωγής δικαιούχων”, αντικαθίσταται ως εξής:
Διαδικασία ανάρτησης κενών θέσεων Έλεγχος προϋποθέσεων Αναζήτησης/Υπόδειξης/Πρόσληψης ανέργων Υποβολής αιτήσεων έγκρισης
5.1. Ανάρτηση Κενών θέσεων Δήλωση Προτίμησης Προγράμματος
Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών του ΚΠΑ2 αναλαμβάνει να ενημερώσει και εξειδικεύσει τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος στους εργοδότες αρμοδιότητας του ΚΠΑ2.
Οι εργοδότες πιστοποιημένοι χρήστες στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ:
α) αναρτούν την κενή θέση που επιθυμούν να καλύψουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Portal ΟΑΕΔ,
β) δηλώνουν ότι επιθυμούν να ενταχθούν σε πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων, επιλέγοντας ταυτόγχρονα, το “Πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 14.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω” στο οποίο επιθυμούν να ενταχθούν και
γ) επιλέγουν την κατηγορία του ανέργου (κοινός άνεργος ή μακροχρόνια άνεργος) που επιθυμούν να προσλάβουν.
Επιπρόσθετα επισυνάπτουν: α) Υπεύθυνη Δήλωση των δικαιούχων της ενίσχυσης του ν. 1599/1986 σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (deminimis) και την εκκρεμότητα ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης η οποία δύναται να προσκομίζεται και στην Υπηρεσία κατά την αξιολόγηση και β) την Α.Π.Δ. του δωδεκαμήνου που προηγείται της εντολής κενής θέσης Δήλωση προτίμησης, προκειμένου να ελεγχθεί η μείωση του προσωπικού της επιχείρησης καθώς και αντίγραφο εκτύπωσης των ενεργών ΚΑΔ μέσω του taxisnet από την Α.Α.Δ.Ε. (προσωποποιημένη πληροφόρηση), προκειμένου να ελεγχθεί η τυχόν εξαιρούμενη δραστηριότητα.
Επίσης έχουν τη δυνατότητα να αναρτήσουν τη θέση με την υποστήριξη του εργασιακού συμβούλου εργοδοτών κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας, σε περίπτωση που δεν έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση από τον χώρο της επιχείρησης.
Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών σε επικοινωνία με την επιχείρηση ολοκληρώνει τη διαδικασία ανάρτησης της κενής θέσης και ενημερώνει για την αναρτημένη κενή θέση τόσο τον εργασιακό σύμβουλο ανέργων όσο και τον αρμόδιο υπάλληλο του Γραφείου Απασχόλησης. Η ανάρτηση της κενής θέσης δήλωση προτίμησης “Προγράμματος επιχορήγησης επιχειρήσεων, για την πρόσληψη 14.000 ανέργων ηλικίας 30 ετών και άνω” στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΟΑΕΔ συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της επιχείρησης από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ ΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικών Υποθέσεων, και του ΕΦΚΑ, καθώς και από το αρχείο του ΚΠΑ2 .
Τα ανωτέρω θα εξειδικευτούν στην Δημόσια Πρόσκληση.
5.2 Έλεγχος προϋποθέσεων
5.2.1. Ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ανάρτησης της κενής θέσης, ελέγχει και από το αρχείο του ΚΠΑ2 εάν η ενδιαφερόμενη επιχείρηση ανήκει στις εξαιρέσεις της παρ.4.1 της παρούσας και ενημερώνει το Γραφείο Απασχόλησης.
5.2.2. Το Γραφείο Απασχόλησης αυθημερόν προβαίνει σε διοικητικό έλεγχο προκειμένου να διαπιστώσει εάν η επιχείρηση πληροί την προϋπόθεση περί μη μείωσης του προσωπικού της στο τρίμηνο πριν την ημερομηνία ανάρτησης της κενής θέσης, αντλώντας στοιχεία από τα Πληροφοριακά Συστήματα του ΟΑΕΔ και του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕ ΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, και Κοινωνικών Υποθέσεων. Επιπλέον προβαίνει και στον έλεγχο της σώρευσης και τήρησης κανόνων περί κρατικών ενισχύσεων μέσω του αρχείου του ΚΠΑ2 αλλά και μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων (sorefsis) και οτιδήποτε άλλο κρίνεται απαραίτητο.
Κατόπιν ενημερώνει με κάθε πρόσφορο μέσο, για το αποτέλεσμα του διοικητικού ελέγχου τον εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών προκειμένου να ενημερώσει σχετικά την επιχείρηση για τη δυνατότητα πρόσληψης ανέργου στο πλαίσιο του προγράμματος. Παράλληλα ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών ενημερώνει και τον εργασιακό σύμβουλο ανέργων για να ξεκινήσει την αναζήτηση στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ.
Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να προσλάβει ανέργους μέσω του παρόντος προγράμματος, ενημερώνεται εγγράφως από το Γραφείο Απασχόλησης του ΚΠΑ2 και δύναται να υποβάλλει τις αντιρρήσεις της κατά του απαντητικού εγγράφου του ΚΠΑ2 σύμφωνα με το άρθρο 8 της παρούσας.
5.2.3. Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων αναζητά εγγεγραμμένους ανέργους του ΚΠΑ2 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της αναρτημένης κενής θέσης εργασίας και τις προϋποθέσεις του άρθρου 4.2. της παρούσας, ελέγχει και ενημερώνει σχετικά τον εργασιακό σύμβουλο εργοδοτών. Επισημαίνεται ότι οι άνεργοι δεν υποβάλλουν οι ίδιοι αίτηση, αλλά υποδεικνύονται με συστατικό σημείωμα ΜΟΝΟ από την αρμόδια Υπηρεσία ΚΠΑ2 όπου ανήκει η έδρα ή το υποκατάστημα που θα απασχοληθούν, σύμφωνα με τις ζητούμενες ειδικότητες, όπως έχουν δηλωθεί κατά την ανάρτηση της κενής θέσης από τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις επιλογές των ανέργων που έχουν καταγραφεί στα Ατομικά Σχέδια Δράσης κατά τη διαδικασία της εξατομικευμένης προσέγγισης.
5.3. Αναζήτηση και υπόδειξη ανέργων
1. Ο εργασιακός σύμβουλος ανέργων αναζητά εγγεγραμμένους ανέργους του ΚΠΑ2 σύμφωνα με τις προδιαγραφές της αναρτημένης κενής θέσης εργασίας και της κατηγορίας του ανέργου που έχει αιτηθεί ο δυνητικά δικαιούχος (κοινός άνεργος ή μακροχρόνια άνεργος), όπως έχει επικαιροποιηθεί και αναλυθεί με τη συμβολή του εργασιακού συμβούλου εργοδοτών. Σε περίπτωση εύρεσης από τον εργασιακό σύμβουλο των ανέργων περισσότερων του ενός προς υπόδειξη ανέργων με τα αιτούμενα χαρακτηριστικά, ο εργασιακός σύμβουλος, κατατάσσει τους υποψήφιους λαμβάνοντας ως κριτήριο τον χρόνο ανεργίας. Εάν υπάρξουν υποψήφιοι με τον ίδιο χρόνο ανεργίας τότε προηγούνται οι άνεργοι με την ένδειξη της ιδιότητας του δικαιούχου “ΚΕΑ”.
Ο εργασιακός σύμβουλος του ΚΠΑ2, όπου ανήκει ο δικαιούχος, αναζητά έως πέντε (5) ανέργους σύμφωνα με τα αιτούμενα χαρακτηριστικά για τη θέση ενημερώνοντας σχετικά τον Προϊστάμενο και δυνητικά όλους τους υπόλοιπους εργασιακούς συμβούλους της Υπηρεσίας.
Επισημαίνεται ότι εφόσον ο δικαιούχος αιτηθεί για περισσότερες από μία θέσεις της ίδιας ειδικότητας, ο εργασιακός σύμβουλος θα αναζητήσει για την κάθε επιπλέον θέση το 60% του αριθμού των ανέργων της αρχικής θέσης.
Κατόπιν ο εργασιακός σύμβουλος ενημερώνει όλους τους ανέργους , με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ηλεκτρονική αλληλογραφία, έγγραφη πρόσκληση καθώς και τηλεφωνική επικοινωνία. Επισημαίνεται ότι, η έκδοση των συστατικών σημειωμάτων δύναται να υλοποιηθεί και ταυτοχρόνως, δηλαδή χωρίς να παρέλθει χρόνος μεταξύ αυτών. Σε περίπτωση που η έκδοση των συστατικών δεν υλοποιηθεί ταυτοχρόνως, υπάρχει δυνατότητα έκδοσης συστατικού με βάση τη σειρά προσέλευσης των υποψηφίων προς υπόδειξη στην Υπηρεσία.
Τα ανωτέρω θα εξειδικευτούν στην Δημόσια Πρόσκληση.
2. Η διαδικασία υπόδειξης των ανέργων, την οποία παρακολουθεί και ο εργασιακός σύμβουλος εργοδοτών, πραγματοποιείται αμέσως και οπωσδήποτε εντός (15) δεκαπέντε ημερών από την ανάρτηση της κενής θέσης. Η κενή θέση παραμένει αναρτημένη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα μέχρι την κάλυψή της.
5.4. Αίτηση υπαγωγής στο πρόγραμμα
Μετά την πρόσληψη του ανέργου από την επιχείρηση μέσω του πληροφοριακού συστήματος ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΣΕΠΕ-ΟΑΕΔ-ΕΦΚΑ), η επιχείρηση υποβάλει εντός (30) ημερών, ηλεκτρονική Αίτηση υπαγωγής Υπεύθυνη Δήλωση στο πρόγραμμα μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (portal) του ΟΑΕΔ. Στην ηλεκτρονική αίτηση, η επιχείρηση αναφέρει υποχρεωτικά, τον διευθύνοντα σύμβουλο ή τον διαχειριστή της επιχείρησης προκειμένου να γίνει ο έλεγχος της σώρευσης των κρατικών ενισχύσεων.
Η ηλεκτρονική αίτηση της επιχείρησης επέχει θέση Υπεύθυνης Δήλωσης, σύμφωνα με το άρθρο 8 του ν. 1599/1986 όσον αφορά στα στοιχεία που περιλαμβάνονται και αναφέρονται σε αυτήν. Η επιχείρηση φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής της αίτησης.
Ειδικότερα, υποχρεούται να συμπληρώσει τα σχετικά πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης με τα στοιχεία που θα οριστούν στην οικεία πρόσκληση.
Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται από την επιχείρηση στην ηλεκτρονική αίτηση επισύρει τον αποκλεισμό της από τη διαδικασία. Η αίτηση συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των στοιχείων της από τα Πληροφοριακά Συστήματα (Π.Σ.) του ΟΑΕΔ, του ΕΡΓΑΝΗ (ΠΣ ΣΕΠΕΟΑΕΔ ΕΦΚΑ) του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικών Υποθέσεων, του ΕΦΚΑ και από το αρχείο του ΚΠΑ2.
5.5. Έγκριση
Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης υπαγωγής, ο Προϊστάμενος του ΚΠΑ2, προβαίνει αμέσως στην έκδοση απόφασης υπαγωγής στο πρόγραμμα, εφόσον η επιχείρηση εξακολουθεί και πληροί τις προϋποθέσεις του προγράμματος.
Η εγκριτική απόφαση προσδιορίζει τον ακριβή αριθμό των ατόμων, για τα οποία δικαιούται να επιχορηγηθεί η επιχείρηση και κοινοποιείται στην επιχείρηση.
Η επιχορήγηση ξεκινά από την ημερομηνία πρόσληψης του ανέργου.
Το άρθρο Β6 «Ποσό και διάρκεια επιχορήγησης” αντικαθίσταται ως εξής:
1. Ως ποσό επιχορήγησης ορίζεται το 75% του μηνιαίου μισθολογικού και μη μισθολογικού κόστους του ωφελούμενου με ανώτατο όριο τα 750 ευρώ μηνιαίως. Για κάθε ημέρα απασχόλησης λιγότερη των 25 ημερών το ανωτέρω μηνιαίο ποσό επιχορήγησης, όπως διαμορφώνεται κάθε φορά, μειώνεται κατά 1/25. Στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος συμπεριλαμβάνονται οι ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες αποδοχές και οι εισφορές που βαρύνουν τον εργοδότη. Οι αποζημιώσεις του Δώρου Χριστουγέννων, Δώρου Πάσχα και Επιδόματος Αδείας συμπεριλαμβάνονται στο μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος των μηνών που καταβάλλονται. Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους ενταγμένους, κατά την δημοσίευση της παρούσας, δικαιούχους με τους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 2.
2. Διάρκεια επιχορήγησης.
Α) Για την πρόσληψη μακροχρόνια ανέργων, η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους δώδεκα (12) μήνες, ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει η δικαιούχος επιχείρηση εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του 12μηνου απασχόλησης.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες μετά από αίτηση του εργοδότη και ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
Β) Για την πρόσληψη μη μακροχρόνια ανέργων, εγγεγραμμένων στο μητρώο ανέργων των Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ, για χρονικό διάστημα τουλάχιστον ενός μηνός κατά την υπόδειξή τους από το ΚΠΑ2, η διάρκεια της επιχορήγησης ορίζεται στους δώδεκα (12) μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους εννέα (9) μήνες ύστερα από αίτηση που θα υποβάλλει η δικαιούχος επιχείρηση εντός τριάντα (30) ημερολογιακών ημερών από τη λήξη του πρώτου 12μηνου απασχόλησης.
Είναι δυνατή η επιμήκυνση της ως άνω προθεσμίας κατά τριάντα (30) ημέρες μετά από αίτηση του εργοδότη και ύστερα από απόφαση του Προϊσταμένου της Υπηρεσίας.
Τα ανωτέρω ισχύουν και για τους ενταγμένους, κατά την δημοσίευση της παρούσας και μετά, δικαιούχους με τους περιορισμούς της παραγράφου 2 του άρθρου 2 της παρούσας.
Η πρώτη παράγραφος του άρθρου Β7.1 «Διαδικασία καταβολής επιχορήγησης» , αντικαθίσταται ως εξής:
Υποβολή αίτησης
Εντός των πρώτων ενενήντα (90) ημερών, που ακολουθούν τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της Α.Π.Δ. του κάθε διμήνου απασχόλησης, η επιχείρηση υποβάλλει την αίτηση με τα σχετικά δικαιολογητικά. Οι επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα για τα υποκαταστήματά τους, υποβάλλουν την αίτηση για την καταβολή της επιχορήγησης (για τα υποκαταστήματα) στην Υπηρεσία (ΚΠΑ2) στην αρμοδιότητα της οποίας ανήκει το υποκατάστημα που απασχολείται ο επιχορηγούμενος.
Οι αιτήσεις με τα σχετικά δικαιολογητικά δύνανται να υποβάλλονται με ηλεκτρονικά μέσα.
Η τελευταία παράγραφος του άρθρου Β7.1 καταργείται.
Το άρθρο Β14 «Τελικές Διατάξεις» αντικαθίσταται ως εξής:
1. Η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για υπαγωγή στο πρόγραμμα, όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίσει, λήγει αυτόματα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αιτήσεων, ύστερα από την κάλυψη των κατανεμηθεισών θέσεων.
Μετά την αυτόματη λήξη της προθεσμίας, συνεχίζεται η υποβολή των αιτήσεων για αριθμό θέσεων που αντιστοιχεί μέχρι το 30% των κατανεμηθεισών θέσεων. Στην περίπτωση αυτή οι θέσεις παραμένουν σε στάδιο αναμονής και ικανοποιούνται με βάση τις ημερομηνίες υποβολής των αιτήσεων, εφόσον δημιουργηθούν κενές θέσεις.
2. Ο Διοικητής του Οργανισμού δύναται με απόφασή του να αναστείλει, να παρατείνει και να λήξει την προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων χρηματοδότησης για ένταξη στο πρόγραμμα, για το σύνολο των Διοικητικών Περιφερειών ή για ομάδες Διοικητικών Περιφερειών της χώρας.
3. Με Δημόσια Πρόσκληση που εκδίδεται από τον Διοικητή του Οργανισμού εξειδικεύονται ή/και ορίζονται οτιδήποτε δεν αναφέρεται στους όρους της παρούσας, στη βάση της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις της με αριθμ. 72/3/26-01-2016 διατύπωσης γνώμης της Επιτροπής του ΕΛΕΚΠ, η οποία εγκρίθηκε με τη με αριθμό 357/07/09-02-2016 απόφαση του Δ.Σ. του Οργανισμού (Β΄ 455), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
ΙΙ. Την αποδοχή της με αριθμ. 523/09-06-2020 διατύπωση γνώμης της Επιτροπής Διαχείρισης του ΕΛΕΚΠ.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30 Ιουνίου 2020
Ο Διοικητής
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ