3133.1/47821/28-06-2024
Καθορισμός των διαδικασιών λειτουργίας και των όρων χρήσης της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e-Ναυλοσύμφωνο»
Αριθμ. 3133.1/47821/2024
(ΦΕΚ Β’ 3798/01-07-2024)
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ -ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α. του ν. 4926/2022 «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» (Α’ 82), και ειδικότερα:
αα. της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 21, και
αβ. της υποπερ. βα’ της περ. (β) της παρ. 10 του άρθρου 21,
β. του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας ν. 2859/2000 (Α’ 248),
γ. του ν. 2960/2001 «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας» (Α’ 265), και ειδικότερα του άρθρου 40 και της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 78,
δ. του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διορθωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (Α’ 94), και ειδικότερα της περ. (δ) της παρ. 2 του άρθρου 2, του άρθρου 7, της παρ. 1 του άρθρου 14 και του άρθρου 41 του Κεφαλαίου Α’ του Μέρους Πρώτου,
ε. του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),
στ. του άρθρου 47 του ν. 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα» (Α’ 134),
ζ. του ν. 4624/2019, «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),
η. του ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) – Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184),
θ. του ν. 5104/2024 «Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (Α’ 58),
ι. του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), σε συνδυασμό με την περ. 22 του άρθρου 119 του του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
ια. του π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
ιβ. του π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),
ιγ. του π.δ. 13/2018 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26),
ιδ. του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119),
ιε. του π.δ. 40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85),
ιστ. του π.δ. 77/2023 Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων (Α’ 130),
ιζ. του π.δ. 79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),
ιη. του π.δ. 82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου – Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού – Τροποποίηση και συμπλήρωση του π.δ. 77/2023 (Α’ 130) – Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139),
ιθ. του π.δ. 87/2023 «Διορισμός Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 151),
κ. του π.δ. 32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).
2. Την υπό στοιχεία 84916 ΕΞ 2024/17.6.2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Χρίστο Δήμα» (Β’ 3472).
3. Την υπό στοιχεία 5294 ΕΞ 17-01-2020 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών «Ανανέωση της θητείας του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» (Υ.Ο.Δ.Δ. 27).
4. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 23-10-2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).
5. Την υπό στοιχεία 3981 ΕΞ 25-02-2020 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Παροχή Υπηρεσίας Αυθεντικοποίησης Χρηστών oAuth2.0 σε Πληροφοριακά Συστήματα τρίτων Φορέων» (Β’ 762).
6. Την υπό στοιχεία 38428 ΕΞ 29-10-2021 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Κανόνες για την παροχή ψηφιακών δημόσιων υπηρεσιών» (Β’ 5231).
7. Την υπό στοιχεία 3991/A3-236/12.7.2020 απόφαση του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής «Αναθεώρηση του καταλόγου των φορέων του Ελληνικού Στατιστικού Συστήματος» (Β’ 2499).
8. Την από 28.6.2024 εισήγηση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
9. Την από 27.6.2024 γνώμη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος.
10. Το υπ’ αρ. 2811.8/46625/25.6.2024 εισηγητικό σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), συμφώνως του οποίου εκτιμάται ότι, από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης θα προκληθεί δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υ.ΝΑ.Ν.Π. ύψους τριάντα επτά χιλιάδων διακοσίων ευρώ #37.200,00 €#, η οποία θα βαρύνει τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του Ε.Φ. 1041202-0000000 «Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας και Λιμένων» του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υ.ΝΑ.Ν.Π., με την επιφύλαξη πρόσθετων δαπανών, που δύναται να ανακύψουν κατά την παραγωγική λειτουργία της εφαρμογής, οι οποίες θα αντιμετωπίζονται από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υ.ΝΑ.Ν.Π., εντός των προβλεπόμενων ορίων στο πλαίσιο υλοποίησης του ψηφισθέντος κάθε φορά Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής,
αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός και Πεδίο Εφαρμογής
1. Σκοπός της απόφασης είναι ο καθορισμός:
α. του υποδείγματος του ναυλοσυμφώνου του άρθρου 12 του ν. 4926/2022 στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα, το οποίο αφορά στα πλοία της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 3 ομοίου νόμου, οι βασικοί όροι αυτού και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια,
β. των όρων της λειτουργίας και της πρόσβασης στην ηλεκτρονική εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 18 του ν. 4926/2022 με τίτλο «e – Ναυλοσύμφωνο»/’e -Charterparty” (εφεξής εφαρμογή), της διαλειτουργικότητας με συστήματα τρίτων φορέων του δημοσίου τομέα,
γ. των όρων, των προϋποθέσεων και των διαδικασιών για:
γα. την καταχώριση – οριστικοποίηση – διακοπή -ολοκλήρωση – έγκριση – ακύρωση στην εφαρμογή, των απαιτούμενων στοιχείων: (i) του ναυλοσυμφώνου της περ. (ιθ) της παρ. 1 του άρθρου 1, ή (ii) της ιδιοχρησιμοποίησης πλοίου της περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 15, ή (iii) της εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων πλοίου κενού επιβατών του άρθρου 16 του ν. 4926/2022,
γβ. την καταχώριση στην εφαρμογή των στοιχείων των επιβαινόντων, σύμφωνα με το άρθρο 13 ομοίου νόμου, και
γγ. των μεταβολών των καταχωρισμένων στοιχείων των υποπερ. (βα) και (ββ),
δ. των υπόχρεων για την καταχώριση στην εφαρμογή των απαιτούμενων στοιχείων και των αρμόδιων υπηρεσιών ελέγχου και χρήσης των καταχωρισμένων στοιχείων,
ε. του τρόπου υπολογισμού του συνόλου των ωρών ναύλωσης,
στ. του υποδείγματος της κατάστασης επιβαινόντων στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα,
ζ. του χρόνου διατήρησης των καταχωρισμένων στοιχείων στην εφαρμογή, της επεξεργασίας και της διασφάλισης της προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και
η. κάθε άλλου θέματος, αναγκαίου για τη λειτουργία και την ανάπτυξη της εφαρμογής.
2. α. Οι διατάξεις της απόφασης εφαρμόζονται στα πλοία της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 4926/2022, υπό την προϋπόθεση ότι η κατάσταση εγγραφής τους στο «e – Μητρώο Πλοίων» του άρθρου 2 ομοίου νόμου, είναι «επικυρωμένη».
β. Στα πλοία που διαθέτουν εν ισχύι άδειες του ν. 2743/1999 (Α’ 211) ή προσωρινές άδειες της παρ. 8 του άρθρου 15 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) και των οποίων η διαδικασία καταχώρισης στο «e – Μητρώο Πλοίων» δεν έχει ολοκληρωθεί, εφαρμόζεται η παρ. 2 του άρθρου 13.
Άρθρο 2
Ορισμοί
1. Για την εφαρμογή της απόφασης, οι ορισμοί που χρησιμοποιούνται έχουν τις ακόλουθες έννοιες:
α. Καταχώριση εγγραφής: Τα απαιτούμενα στοιχεία: (αα) του ναυλοσυμφώνου ή (αβ) της ιδιοχρησιμοποίησης ή (αγ) της εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων πλοίου κενού επιβατών και (αδ) των επιβαινόντων, καταχωρίζονται στην εφαρμογή από τους, κατά περίπτωση, υπόχρεους, σύμφωνα με το άρθρο 5. Η καταχώριση πραγματοποιείται πριν την λήψη άδειας απόπλου, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 του ν. 4926/2022. Η εγγραφή καταχωρίζεται και αποκτά μοναδικό αριθμό εγγραφής, ο οποίος τηρείται σε συνδυασμό με τον μοναδικό αριθμό εγγραφής του πλοίου στο «e – Μητρώο Πλοίων», ενώ τα καταχωρισμένα στοιχεία της εγγραφής επιτρέπεται να τροποποιηθούν ή να διαγραφούν μέχρι την ώρα έναρξης της περιόδου ναύλωσης ή του πλου, κατά περίπτωση.
β. Οριστικοποίηση εγγραφής: Εγγραφή της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6 οριστικοποιείται αυτόματα, με την παρέλευση της ημερομηνίας και ώρας έναρξης της περιόδου ναύλωσης ή του πλου, κατά περίπτωση και υπό τον όρο της περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 7 σε συνδυασμό με την παρ. 2 του άρθρου 8.
γ. Μεταβολή εγγραφής: Επί οριστικοποιημένης εγγραφής της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6, επιτρέπεται να μεταβάλλονται τα εξής στοιχεία:
γ.α. (i) η ημερομηνία και ώρα λήξης της περιόδου ναύλωσης ή του πλου, κατά περίπτωση, (ii) ο λιμένας επαναπαράδοσης του πλοίου στον εκναυλωτή ή του λιμένα τερματισμού του πλου, κατά περίπτωση, (iii) η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του πλοιάρχου ή του κυβερνήτη, και (iv) ο ναύλος, οποτεδήποτε μετά την ημερομηνία και ώρα έναρξης της περιόδου ναύλωσης, και
γ.β. των επιβαινόντων, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4926/2022, έως τον απόπλου από το σημείο της οριστικής αποβίβασης ή ενδιάμεσης επιβίβασης αυτών, από τους υπόχρεους, σύμφωνα με το άρθρο 5.
Η πράξη της μεταβολής της υποπερ. γα’ επηρεάζει, αναλογικά, τον αριθμό ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022.
δ. Διακοπή εγγραφής:
δ.α. Επί οριστικοποιημένης εγγραφής της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6, δύναται να επέλθει διακοπή, είτε (i) λόγω βούλησης του ναυλωτή ή του εκναυλωτή ή του πλοιοκτήτη/εφοπλιστή, κατά περίπτωση, είτε (ii) συνεπεία διαπίστωσης παραβίασης του ν. 4926/2022 ή της παρούσας απόφασης ή της κείμενης νομοθεσίας και παρεπόμενης επιβολής απαγόρευσης απόπλου του πλοίου από Λιμενική Αρχή, η οποία να συνεπάγεται τον τερματισμό της ναύλωσης ή της ιδιοχρησιμοποίησης ή της μεμονωμένης κίνησης του πλοίου.
δ.β. H αιτιολογία της διακοπής καταχωρίζεται ως στοιχείο στην εγγραφή, κατά τον χρόνο εκδήλωσης ή διαπίστωσής της, σύμφωνα με υποπερ. δα’.
δ.γ. Οι ώρες της ναύλωσης του πλοίου που εκτελέστηκαν έως την καταχώριση πράξης του στοιχείου (i) της υποπερ. δα’ λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022.
δ.δ. Οι ώρες της ναύλωσης του πλοίου που εκτελέστηκαν έως την καταχώριση πράξης του στοιχείου (ii) της υποπερ. δα’, δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022.
δ.ε. Κατ’ εξαίρεση, στις περιπτώσεις που η διακοπή οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας εξαιτίας των οποίων και για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας επιβάλλεται, αρμοδίως, η απαγόρευση του απόπλου του πλοίου και της συνέχισης της ναύλωσής του, ισχύει ότι, οι ώρες ναύλωσης που έχουν συμπληρωθεί έως και την ημερομηνία – ώρα διακοπής λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022. Λόγοι ανωτέρας βίας συντρέχουν, ενδεικτικά, στις περιπτώσεις εκδήλωσης ακραίων φυσικών φαινομένων, εκδήλωσης πυρκαγιάς, ακούσιας βύθισης ή προσάραξης ή σύγκρουσης ή πρόσκρουσης του πλοίου και τραυματισμού των επιβαινόντων.
ε. Ολοκλήρωση εγγραφής: Όταν παρέλθει το χρονικό διάστημα εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης ή ιδιοχρησιμοποίησης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ή εκτέλεσης μεμονωμένης κίνησης του πλοίου κενού επιβατών ή όταν επέλθει διακοπή, σύμφωνα με την περ. (δ), η εγγραφή θεωρείται ολοκληρωμένη και δεν τροποποιείται. Ο υπολογισμός του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022 πραγματοποιείται επί ολοκληρωμένης εγγραφής της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 6 και σύμφωνα με το άρθρο 9.
στ. Έγκριση εγγραφής: Ολοκληρωμένη εγγραφή της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 6 εγκρίνεται από χρήστη της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, σύμφωνα με τις περ. (β), (γ) και (δ) της παρ. 1 του άρθρου 9, όταν:
στα. ο λιμένας παράδοσης ή επαναπαράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή ή στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, ή
στβ. ο λιμένας παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, είναι εκτός της ελληνικής επικράτειας.
στγ. Ο υπολογισμός του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, πραγματοποιείται επί ολοκληρωμένης και εγκεκριμένης εγγραφής της υποπερ. στα’ ή στβ’ και σύμφωνα με το άρθρο 9.
ζ. Ακύρωση εγγραφής:
ζ.α. Επί μη οριστικοποιημένης εγγραφής που αφορά σε καταχωρισμένα στοιχεία της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6, συμπεριλαμβανομένων και των στοιχείων των επιβαινόντων, επιτρέπεται να επέλθει ακύρωσή της, από τους, κατά περίπτωση, υπόχρεους, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 5. Η πράξη της ακύρωσης του πρώτου εδαφίου συνεπάγεται την διαγραφή της εγγραφής από την εφαρμογή.
ζ.β. Επί οριστικοποιημένης ή ολοκληρωμένης εγγραφής που αφορά σε καταχωρισμένα στοιχεία της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6, συμπεριλαμβανομένων και των στοιχείων των επιβαινόντων, επιτρέπεται να επέλθει ακύρωσή της, από χρήστη της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, εφόσον διαπιστωθεί μη εκπλήρωση όρων και προϋποθέσεων για την έγκριση της περ. (στ) και σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 9. Ειδικότερα, οι ώρες της ναύλωσης του πλοίου που εκτελέστηκαν και αφορούν σε ακυρωμένη εγγραφή, δεν λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, υπό την επιφύλαξη της παρ. 3 του άρθρου 9.
2. Οι ορισμοί της παρ. 1, ισχύουν επιπλέον των ορισμών της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4926/2022.
Άρθρο 3
Αρμόδιοι χρήστες για την πρόσβαση, την καταχώριση και τη χρήση των στοιχείων της εφαρμογής
1. Η εφαρμογή δημιουργείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), είναι μοναδική για το σκοπό του άρθρου 1 και λειτουργεί με ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Ναυτιλίας και Λιμένων (Γ.Γ.Ν.Λ.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.), υπό τον αποκλειστικό έλεγχο και την εποπτεία της. Το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δύναται να αναθέτει σε ιδιώτες, το σύνολο ή τμήμα: (α) της ανάπτυξης και της τεχνικής υλοποίησης του έργου, (β) της εποπτείας, της αναβάθμισης και της υποστήριξης της εφαρμογής κατά την λειτουργία της, και (γ) της επικαιροποίησης των λειτουργικών απαιτήσεων της εφαρμογής.
2. α. Η πρόσβαση και η δυνατότητα χρήσης των στοιχείων που καταχωρίζονται στην εφαρμογή από τους, κατά περίπτωση, υπόχρεους, σύμφωνα με το άρθρο 5, παρέχεται:
αα. στη Διεύθυνση Ναυτιλιακών Επενδύσεων και Θαλάσσιου Τουρισμού (ΔΙ.Ν.Ε.ΘΑ.Τ.) της Γ.Γ.Ν.Λ.,
αβ. στις Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ.),
αγ. στις Λιμενικές Αρχές της Χώρας,
αδ. στις Φορολογικές και Τελωνειακές Υπηρεσίες της Α.Α.Δ.Ε. και στις λοιπές ελεγκτικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (ΥΠ.ΕΘ.Ο.Ο.), στο πλαίσιο ενάσκησης των καθηκόντων τους, κατά λόγο αρμοδιότητας και σύμφωνα με τις διαδικασίες της παρούσας απόφασης.
β. Οι χρήστες της περ. (α) χαρακτηρίζονται ως «υπηρεσιακοί χρήστες».
3. α. Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής μέσω της εφαρμογής:
αα. δύναται να εξουσιοδοτεί έτερο πρόσωπο, προ-κειμένου να καταχωρίζει, αντ’ αυτού, τα απαιτούμενα στοιχεία για το/τα πλοίο/α για το/τα οποίο/α έχει εξουσιοδοτηθεί, και
αβ. ορίζει πλοίαρχο ή κυβερνήτη, προκειμένου να αποκτά πρόσβαση στην εφαρμογή και να καταχωρίζει τα στοιχεία του άρθρου 7 για τις εγγραφές της παρ. 2 του άρθρου 6 για τις οποίες έχει οριστεί.
β. Οι χρήστες της περ. (α) χαρακτηρίζονται ως «λοιποί χρήστες».
γ. Ειδικότερα, ισχύει ότι:
γα. Ο εξουσιοδοτημένος χρήστης της υποπερ. αα’ της περ. (α) έχει πρόσβαση μόνο στις εγγραφές που έχει δημιουργήσει.
γβ. Η μεταβολή της πλοιοκτησίας ή του εφοπλισμού, συνεπάγεται την άρση της εξουσιοδότησης της υποπερ. αα’ της περ. (α) που συνδέεται με το/τα συγκεκριμένο/α πλοίο/α.
γγ. Η άρση της εξουσιοδότησης της υποπερ. αα’ και του ορισμού της υποπερ. αβ’ της περ. (α) αντίστοιχα, από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή, πραγματοποιούνται οποτεδήποτε.
4. Το Υ.ΝΑ.Ν.Π. είναι υπεύθυνο για τη χορήγηση πρόσβασης στους υπηρεσιακούς χρήστες κατόπιν αιτήματος, μέσω της διεύθυνσης υπηρεσιακού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Άρθρο 4
Είσοδος και Εξουσιοδότηση χρηστών -Διαλειτουργικότητα συστημάτων
1. α. Η εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr -Ε.Ψ.Π.). Για την είσοδο στην εφαρμογή ισχύουν τα εξής:
αα. οι υπηρεσιακοί χρήστες της παρ. 2 του άρθρου 3 εισέρχονται με κωδικούς δημόσιας διοίκησης, και
αβ. για τους λοιπούς χρήστες της παρ. 3 του άρθρου 3, ισχύει ότι: (i) ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής και το εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο εισέρχονται με κωδικούς διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (TAXISnet), και (ii) ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης εισέρχεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
β. Η εφαρμογή, στο πλαίσιο του σκοπού που προβλέπεται να εξυπηρετεί, σύμφωνα με το άρθρο 1, διαλειτουργεί με συστήματα τρίτων φορέων του δημοσίου τομέα, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (Κ.Ε.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και σύμφωνα με το Πλαίσιο Ασφάλειας Πληροφοριακών Συστημάτων της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., την πολιτική ορθής χρήσης διαδικτυακών υπηρεσιών και τις διατάξεις περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
2. Η εφαρμογή διαλειτουργεί, κατά την έναρξη της παραγωγικής της λειτουργίας ή κατά την ανάπτυξή της, με πληροφοριακά συστήματα, που σχετίζονται με την δραστηριοποίηση και την εκμετάλλευση των πλοίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απόφασης, και ιδίως με:
α. το Μητρώο πλοίων αναψυχής και τουριστικών ημερόπλοιων – «e – Μητρώο Πλοίων»,
β. το Μητρώο Φορολογουμένων της Α.Α.Δ.Ε.,
γ. την Υπηρεσία Αυθεντικοποίησης Χρηστών με τη χρήση κωδικών διαπιστευτηρίων (TAXISnet) και την Υπηρεσία oAuth 2.0 της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.,
δ. το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.,
ε. το Πληροφορικό Σύστημα Τελωνειακών Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών – ICISnet της Α.Α.Δ.Ε..
Άρθρο 5
Υπόχρεοι καταχώρισης στοιχείων στην εφαρμογή
1. Υπόχρεοι για την καταχώριση στην εφαρμογή των στοιχείων εγγραφής της περ. (α) ή (β) ή (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6, και των τυχόν μεταβολών τους, είναι ο πλοιοκτήτης, ή ο εφοπλιστής, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ή το εξουσιοδοτούμενο από αυτούς πρόσωπο, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 3 του άρθρου 3.
2. Υπόχρεος για την καταχώριση στην εφαρμογή των στοιχείων της κατάστασης επιβαινόντων και των τυχόν μεταβολών τους, σύμφωνα με το άρθρο 7 και υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 13 του ν. 4926/2022, είναι ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης, τα στοιχεία του οποίου καταχωρίζονται στην εφαρμογή από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή ή το εξουσιοδοτούμενο από αυτούς πρόσωπο, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 3 του άρθρου 3.
Άρθρο 6
Καταχώριση στοιχείων ναυλοσυμφώνου ή ιδιοχρησιμοποίησης πλοίου ή εκτέλεσης μεμονωμένης κίνησης πλοίου κενού επιβατών
1. Η καταχώριση των απαιτούμενων στοιχείων της πλοιοκτησίας ή του εφοπλισμού και του πλοίου, πραγματοποιείται συστημικά, μέσω των διαλειτουργικοτήτων του άρθρου 4, κατά περίπτωση. Εφόσον τα απαιτούμενα στοιχεία δεν είναι διαθέσιμα, καταχωρίζονται με ευθύνη του υπόχρεου χρήστη, σύμφωνα με το άρθρο 5. Στην εφαρμογή καταχωρίζονται τα κάτωθι στοιχεία:
α. Στοιχεία πλοιοκτήτη ή εφοπλιστή, ως εξής:
(αα) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), (αβ) επωνυμία, (αγ) ταχυδρομική διεύθυνση έδρας, (αδ) τηλέφωνο επικοινωνίας, (αε) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και (αστ) ονοματεπώνυμο νόμιμου εκπροσώπου.
β. Στοιχεία επαγγελματικού πλοίου αναψυχής:
(βα) Αριθμός εγγραφής στο «e – Μητρώο Πλοίων»/Α.Μ., (ββ) όνομα, (βγ) Σημαία, (βδ) λιμένας και αριθμός νηολογίου, (βε) Διεθνές Διακριτικό Σήμα/Δ.Δ.Σ. – CALL SIGN, (στε) M.M.S.I. Numb., (βζ) IMO Numb., (βη) ολική χωρητικότητα, (βθ) ολικό μήκος, (βι) αριθμός κλινών επιβατών, (βια) αριθμός μέγιστης μεταφορικής ικανότητας επιβατών, (βιβ) ημερομηνία έκδοσης – ημερομηνία λήξης – εκδούσα Αρχή/Φορέας – αριθμός Πρωτοκόλλου Γενικής Επιθεώρησης (Π.Γ.Ε.) ή Πιστοποιητικού Ελέγχου Ξένου Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής (Π.Ε.Ξ.Ε.Π.Α.) ή Πιστοποιητικού Ασφάλειας (Π.Α.) και βεβαίωσης περί του αριθμού διαθέσιμων κλινών επιβατών και πληρώματος.
2. Η καταχώριση του είδους χρήσης, ανά πλοίο πραγματοποιείται από τον υπόχρεο χρήστη, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 5, ο οποίος επιλέγει, ανά εγγραφή, μία (01) εκ των εξής χρήσεων πλοίου:
α. εκμετάλλευση (εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης), σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν. 4926/2022 ή
β. ιδιοχρησιμοποίηση, σύμφωνα με το άρθρο 15 του ν. 4926/2022 ή
γ. εκτέλεση μεμονωμένης κίνησης του πλοίου κενού επιβατών, σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4926/2022.
3. α. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει ως είδος χρήσης πλοίου την περ. (α) της παρ. 2, καταχωρίζονται τα κάτωθι στοιχεία:
αα. (i) τόπος, (ii) ημερομηνία και (iii) ώρα παράδοσης πλοίου στο ναυλωτή,
αβ. (i) τόπος, (ii) ημερομηνία και (iii) ώρα επαναπαράδοσης πλοίου στον εκναυλωτή,
αγ. στοιχεία ναυλωτή, ως εξής:
αγα. Φυσικό πρόσωπο: (i) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), (ii) ονοματεπώνυμο, (iii) ταχυδρομική διεύθυνση κατοικίας, (iv) αριθμός ταυτότητας ή διαβατηρίου, (v) τηλέφωνο επικοινωνίας, (vi) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή
αγβ. Νομικό πρόσωπο: (i) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), (ii) επωνυμία, (iii) ταχυδρομική διεύθυνση έδρας, (iv) τηλέφωνο επικοινωνίας, (v) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, (vi) ονοματεπώνυμο νόμιμου εκπροσώπου,
αδ. στοιχεία ναυλομεσίτη, ναυτικού πράκτορα ή τουριστικού γραφείου, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4926/2022,ως εξής:
(i) Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.), (ii) επωνυμία, (iii) ταχυδρομική διεύθυνση έδρας, (iv) τηλέφωνο επικοινωνίας, (v) διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, (vi) ονοματεπώνυμο νόμιμου εκπροσώπου,
αε. ναύλος,
αστ. εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης σύμφωνα με (i) την υποπερ. βα’ ή (ii) την υποπερ. ββ’ της περ. (β) της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4926/2022,
αζ. ιδιότητα συμβαλλόμενου μέρους που επιβαρύνεται τη δαπάνη της καταναλισκόμενης ποσότητας καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.),
αη. επιβάρυνση εκναυλωτή με τη δαπάνη απόκτησης λοιπών αγαθών ή λήψης υπηρεσιών.
β. Ειδικότερα:
βα. Στην περίπτωση που τα συμβαλλόμενα μέρη των υποπερ. αγ’ και αδ’ είναι παραπάνω του ενός (01) προσώπου, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 3 και την παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 4926/2022, αντίστοιχα, προστίθενται και τα ανάλογα πεδία ανά υποπερίπτωση.
ββ. Στην περίπτωση που οποιοσδήποτε εκ των συμβαλλόμενων μερών των υποπερ. αγ’ και αδ’ της περ. (α) δεν διαθέτει/διαθέτουν εγγραφή στο φορολογικό μητρώο στο εσωτερικό της Χώρας, η μη καταχώριση του στοιχείου (i) δεν κωλύει την ολοκλήρωση της εγγραφής.
βγ. Η καταχώριση των υποπερ. αδ’ και αστ’ δεν είναι υποχρεωτική και δεν κωλύει την ολοκλήρωση της εγγραφής.
βδ. Τα καταχωρισμένα στοιχεία της περ. (α) ταυτίζονται με τα αντίστοιχα στοιχεία του ενυπόγραφου, έγχαρτου ναυλοσυμφώνου, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 12 του ν. 4926/2022.
βε. Η καταχώριση της υποπερ. αστ’ συσχετίζεται με τις υποπερ. (βθ) και (βι) της περ. (β) της παρ. 1 και εφόσον προκύπτει ότι δεν πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις για κατ’ εξαίρεση εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 4926/2022, η εγγραφή δεν επιτρέπεται να ολοκληρωθεί.
βστ. Παρέχεται η δυνατότητα προσθήκης λοιπών όρων και προϋποθέσεων που διέπουν την σύμβαση ολικής ναύλωσης, η οποία δεν είναι υποχρεωτική και δεν κωλύει την ολοκλήρωση της εγγραφής.
γ. Από τον συσχετισμό των καταχωρίσεων των στοιχείων (ii) και (iii) των υποπερ. αα’ και αβ’ της περ. (α) της παρ. 3 και των υποπερ. (βη), (βθ) και (βι) της περ. (β) της παρ. 1, προκύπτει η υποχρέωση ή η μη υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος, σύμφωνα με το άρθρο 11 του ν. 4926/2022, η οποία προβάλλεται σε σχετικό πεδίο της εγγραφής.
δ. Η διαδικασία της καταχώρισης περαιώνεται με την επισκόπηση των καταχωρισμένων στοιχείων και η εγγραφή αποθηκεύεται, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 1.
ε. Το έγχαρτο ναυλοσύμφωνο της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 4926/2022, τηρείται σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στην απόφαση ως «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’» και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
4. α. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει ως είδος χρήσης πλοίου την περ. (β) της παρ. 2, καταχωρίζονται τα εξής στοιχεία:
αα. τόπος και ημερομηνία έναρξης του πλου, και
αβ. τόπος και ημερομηνία λήξης του πλου.
β. Η διαδικασία της καταχώρισης της περ. (α) περαιώνεται με την επισκόπηση των καταχωρισμένων στοιχείων και η εγγραφή αποθηκεύεται, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 1.
5. α. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει ως είδος χρήσης πλοίου την περ. (γ) της παρ. 2, καταχωρίζονται τα εξής στοιχεία:
αα. λιμένας απόπλου και κατάπλου,
αβ. ημερομηνία έναρξης και λήξης της κίνησης, και
αγ. είδος της κίνησης, ως ακολούθως:
i. αλλαγή θέσης ελλιμενισμού, ή
ii. εκτέλεση μεθόρμισης και δοκιμαστικού πλου, σύμφωνα με τη νομοθεσία και τις διαταγές των οικείων Λιμενικών Αρχών, ή
iii. μετακίνηση σε/και από ναυπηγείο με σκοπό την εκτέλεση εργασιών συντήρησης, επισκευής και λοιπών συναφών εργασιών ή τη ναυπήγηση, ή
iv. απόπλους προς ή κατάπλους σε έτερο λιμένα, με σκοπό την έναρξη εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης και επιστροφή του πλοίου στη θέση ελλιμενισμού του μετά τη λήξη της, αντίστοιχα, εφόσον οι λιμένες αυτοί βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας, ή
v. εφοδιασμός του πλοίου με καύσιμα, νερό και εφόδια, ή
vi. συμμετοχή σε συγκεκριμένη έκθεση για την προβολή και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, ή
vii. απόπλους προς ή κατάπλους σε έτερο λιμένα, με σκοπό την παραλαβή του πλοιοκτήτη ή του εφοπλιστή προκειμένου πραγματοποιηθεί ιδιοχρησιμοποίηση του πλοίου και επιστροφή του πλοίου στη θέση ελλιμενισμού του μετά τη λήξη της, αντίστοιχα, εφόσον οι λιμένες αυτοί βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας,
αδ. εφοδιασμός του πλοίου σύμφωνα με τις διατάξεις περί απαλλαγών από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) ή/και τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.).
β. Η διαδικασία της καταχώρισης της περ. (α) περαιώνεται με την επισκόπηση των καταχωρισμένων στοιχείων και η εγγραφή αποθηκεύεται, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 1 του άρθρου 1.
6. Για τον εφοδιασμό των πλοίων που καταχωρίζονται στην εφαρμογή, ισχύουν τα εξής:
α. Στο τελωνειακό παραστατικό που υποβάλλεται στην αρμόδια τελωνειακή αρχή για τον εφοδιασμό του πλοίου σύμφωνα με τις διατάξεις περί απαλλαγών από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) ή/και τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.), συμπληρώνεται ο μοναδικός αριθμός εγγραφής για την εκτέλεση σύμβασης ολικής ναύλωσης ή την μεμονωμένη κίνηση του πλοίου κενού επιβατών, η ισχύς των οποίων επιβεβαιώνεται μέσω της διαλειτουργικότητας του Πληροφοριακού Συστήματος Τελωνειακών Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών – ICISnet και της εφαρμογής, σύμφωνα με την περ. (ε) της παρ. 2 του άρθρου 4.
β. Έως την τεχνική ολοκλήρωση της διαλειτουργικότητας της περ. (α) και προκειμένου για τον εφοδιασμό του πλοίου σύμφωνα με τις διατάξεις περί απαλλαγών από τον Ε.Φ.Κ. ή/και τον Φ.Π.Α., η αρμόδια τελωνειακή αρχή επιβεβαιώνει την ισχύ της εγγραφής, μέσω της εφαρμογής.
Άρθρο 7
Καταχώριση στοιχείων των επιβαινόντων
1. Τα στοιχεία των επιβαινόντων της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4926/2022 καταχωρίζονται από τον πλοίαρχο ή τον κυβερνήτη που έχει οριστεί από τον πλοιοκτήτη ή τον εφοπλιστή, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 3 του άρθρου 3, ανεξαρτήτως του είδους χρήσης του πλοίου της παρ. 2 του άρθρου 6.
2. Η καταχώριση των στοιχείων της παρ. 1 αποτελεί προϋπόθεση για:
α. την λήψη άδειας απόπλου, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 13 σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4926/2022, και
β. την οριστικοποίηση της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 1.
3. α. Από την ώρα έναρξης της περιόδου ναύλωσης του πλοίου ή του πλου και σε περίπτωση μεταβολών στην κατάσταση επιβαινόντων, ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης υποχρεούται να προβεί στην σχετική καταχώριση και είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την ορθότητα των καταχωρισμένων στοιχείων.
β. Ειδικότερα, η καταχώριση των μεταβολών της περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 13 του ν. 4926/2022, πραγματοποιείται προ του απόπλου από το σημείο όπου εκτελέστηκαν. Εφόσον οι εκτελούμενες μεταβολές συνεπάγονται την διακοπή της σύμβασης ολικής ναύλωσης, η σχετική καταχώριση επιβεβαιώνεται από τον πλοίαρχο ή κυβερνήτη, μέσω της εφαρμογής.
Άρθρο 8
Λήψη άδειας απόπλου
1. α. Για τα πλοία που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της απόφασης, εφαρμόζεται η παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4926/2022.
β. Η χορήγηση άδειας απόπλου επιβεβαιώνεται, μέσω της εφαρμογής, από τους υπηρεσιακούς χρήστες της περ. (γ) της παρ. 2 του άρθρου 3.
2. Ειδικότερα, για την άδεια απόπλου, ισχύει ότι:
α. Η λήψη της αποτελεί προϋπόθεση για την οριστικοποίηση εγγραφής:
αα. της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 6, όπου ο τόπος παράδοσης πλοίου στο ναυλωτή βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας, και
αβ. των περ. (β) και (γ) της παρ. 2 του άρθρου 6.
β. Η έγκριση ή η ακύρωση εγγραφής, σύμφωνα με το στοιχείο (ii) της υποπερ. δβ’ της περ. (δ) της παρ. 1 του άρθρου 9, αποτελεί προϋπόθεση για την λήψη της και την συνέχιση ή την διακοπή της εκτέλεσης σύμβασης ολικής ναύλωσης.
γ. Εφόσον εφαρμόζεται η υποπερ. ββ’ της περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4926/2022 και για το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας, η επιβεβαίωση της περ. (β) της παρ. 1 δεν απαιτείται να διενεργείται για κάθε εγγραφή που, τυχόν, καταχωριστεί πέραν αυτής στο πλαίσιο της οποίας διενεργήθηκε, με την επιφύλαξη της μη συνδρομής όρων και προϋποθέσεων για τη χορήγηση της άδειας απόπλου, υπό το καθεστώς της περιοδικής λήψης της.
Άρθρο 9
Υπολογισμός του συνόλου ωρών εκτελούμενης σύμβασης ολικής ναύλωσης
1. α. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας, ισχύει ότι:
αα. Η διάρκειά της υπολογίζεται αυτόματα, με την ολοκλήρωσή της, σύμφωνα με την περ. (ε) και υπό την επιφύλαξη της περ. (ζ) της παρ. 1 του άρθρου 2.
αβ. Η διάρκεια της υποπερ. αα; εκπεφρασμένη σε ώρες και μετατρεπόμενη σε ημέρες, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, προβάλλεται σε σχετικό πεδίο και λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης ομοίου άρθρου. Ειδικότερα, για τα πλοία έως και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα η διάρκεια του πρώτου εδαφίου προβάλλεται συνδυαστικά με την υποχρέωση της περ. (γ) της παρ. 3 του άρθρου 6.
β. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, βρίσκονται εκτός της ελληνικής επικράτειας, ισχύει ότι:
βα. Ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής ή το εξουσιοδοτημένο από αυτούς πρόσωπο, το αργότερο, εντός των δύο (02) πρώτων μηνών του έτους που έπεται αυτού εντός του οποίου ολοκληρώθηκε η ναύλωση, προσκομίζει, προς έλεγχο, σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της ημεδαπής ή Έδρα Ναυτιλιακού Ακόλουθου τα εξής: (i) το ενυπόγραφο ναυλοσύμφωνο, (ii) αποδεικτικά καταβολής τελών και λοιπών επιβαρύνσεων στους λιμένες της αλλοδαπής, (iii) στοιχεία εκ του Αυτόματου Συστήματος Αναγνωρίσεως του πλοίου (A.I.S.), εφόσον διαθέτει, και (iv) ευκρινή φωτοαντίγραφα σελίδων του Ημερολογίου Γέφυρας και του Ναυτολογίου ή οποιουδήποτε αποδεικτικού περί κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4926/2022, στην περίπτωση που το πλοίο αναψυχής εκναυλώνεται με πλοίαρχο και πλήρωμα.
ββ. Η Αρχή της υποπερ. βα’ εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνία παραλαβής των δικαιολογητικών, προβαίνει στην έγκριση ή ακύρωση της εγγραφής, σύμφωνα με τις περ. (στ) ή (ζ) της παρ. 1 του άρθρου 2, αντίστοιχα.
βγ. Επί εγκεκριμένης εγγραφής, σύμφωνα με την υποπερ. ββ; η διάρκεια της ναύλωσης του πλοίου, εκπεφρασμένη σε ώρες και μετατρεπόμενη σε ημέρες, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, προβάλλεται σε σχετικό πεδίο και λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης ομοίου άρθρου. Ειδικότερα, για τα πλοία έως και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα η διάρκεια του πρώτου εδαφίου προβάλλεται συνδυαστικά με την υποχρέωση της περ. (γ) της παρ. 3 του άρθρου 6.
γ. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας και ο τόπος επαναπαράδοσης του πλοίου στον εκναυλωτή, βρίσκεται εκτός της ελληνικής επικράτειας, ισχύει ότι:
γα. εφαρμόζονται οι διαδικασίες της περ. (β), και
γβ. επί εγκεκριμένης εγγραφής, σύμφωνα με την υποπερ. γα’ η διάρκεια της ναύλωσης του πλοίου εκπεφρασμένη σε ώρες και μετατρεπόμενη σε ημέρες, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, προβάλλεται σε σχετικό πεδίο και λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης ομοίου άρθρου.
Ειδικότερα, για τα πλοία έως και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα η διάρκεια του προηγούμενου εδαφίου προβάλλεται συνδυαστικά με την υποχρέωση της περ. (γ) της παρ. 3 του άρθρου 6.
δ. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή βρίσκεται εκτός της ελληνικής επικράτειας και ο τόπος επαναπαράδοσης του πλοίου στον εκναυλωτή, βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας, ισχύει ότι:
δα. Ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης ή ο ναυτικός πράκτορας προσκομίζει, προς έλεγχο, στη Λιμενική Αρχή του πρώτου ελληνικού λιμένα κατάπλου του πλοίου τα εξής: (i) το ενυπόγραφο ναυλοσύμφωνο, (ii) αποδεικτικά καταβολής τελών και λοιπών επιβαρύνσεων στους λιμένες της αλλοδαπής, (iii) στοιχείων εκ του Αυτόματου Σύστηματος Αναγνωρίσεως του πλοίου (Α.Ι^.), εφόσον διαθέτει, και (iv) ευκρινή φωτοαντίγραφα σελίδων του Ημερολογίου Γέφυρας και του Ναυτολογίου ή οποιουδήποτε αποδεικτικού περί κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 11του ν. 4926/2022, στην περίπτωση που το πλοίο αναψυχής εκναυλώνεται με πλοίαρχο και πλήρωμα.
δβ. Ειδικότερα, ισχύει ότι:
(i) στην περίπτωση όπου, ο λιμένας επαναπαράδοσης του πλοίου στον εκναυλωτή συμπίπτει με τον πρώτο ελληνικό λιμένα κατάπλου, η έγκριση ή ακύρωση της εγγραφής πραγματοποιείται εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από την ώρα λήξης του ναυλοσυμφώνου, ενώ
(ii) στην περίπτωση όπου, ο λιμένας επαναπαράδοσης του πλοίου στον εκναυλωτή δεν συμπίπτει με τον πρώτο ελληνικό λιμένα κατάπλου, η έγκριση ή η ακύρωση της εγγραφής αποτελεί προϋπόθεση για την λήψη άδειας απόπλου του πλοίου από τον πρώτο ελληνικό λιμένα κατάπλου, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 8.
δγ. Όσον αφορά στον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022 και σύμφωνα με την υποπερ. δβ’ ισχύει ότι:
(i) εφόσον η έγκριση της εγγραφής πραγματοποιείται εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, οι ώρες της ναύλωσης του πλοίου που εκτελέστηκαν λαμβάνονται υπόψη, ενώ
(ii) εφόσον η έγκριση δεν πραγματοποιείται εντός σαράντα οκτώ (48) ωρών από τη λήξη του ναυλοσυμφώνου, οι ώρες της ναύλωσης του πλοίου που εκτελέστηκαν δεν λαμβάνονται υπόψη.
δδ. Επί εγκεκριμένης εγγραφής, σύμφωνα με τις υποπερ. δβ’ και δγ, η διάρκεια της ναύλωσης του πλοίου εκπεφρασμένη σε ώρες και μετατρεπόμενη σε ημέρες, σύμφωνα με την περ. (β) της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4926/2022, προβάλλεται σε σχετικό πεδίο και λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης ομοίου άρθρου. Ειδικότερα, για τα πλοία έως και είκοσι τέσσερα (24) μέτρα η διάρκεια του πρώτου εδαφίου προβάλλεται συνδυαστικά με την υποχρέωση της περ. (γ) της παρ. 3 του άρθρου 6.
2. Τα ναυτιλιακά έγγραφα της παρ. 1 επιδεικνύονται, ως πρωτότυπα, στην αρμόδια για την έγκριση της εγγραφής Αρχή, εφόσον απαιτείται.
3. Στην περίπτωση κοινοποίησης απόφασης επιβολής προστίμου κατά της οποία έχει ασκηθεί αίτηση θεραπείας ή ιεραρχική προσφυγή ή προσφυγή ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων και έχει γίνει, αρμοδίως, αποδεκτή, ισχύει ότι:
α. Η Λιμενική Αρχή που πραγματοποίησε την ακύρωση της εγγραφής που αφορά στην επίμαχη σύμβαση ολικής ναύλωσης, εγκρίνει, αιτιολογημένα, την εγγραφή εντός δέκα (10) ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης, και
β. η διάρκεια της ναύλωσης του πλοίου λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του αριθμού ημερών ναύλωσης του άρθρου 4 του ν. 4926/2022.
Άρθρο 10
Συλλογή και χρόνος διατήρησης στοιχείων
1. Από την εφαρμογή δύναται να αντληθούν στοιχεία σχετικά με τις χώρες προέλευσης, το φύλο των επιβαινόντων και τους λιμένες επιβίβασης, μόνο για στατιστικούς σκοπούς. Πληροφορίες της κατάστασης επιβαινόντων που αφορούν στο φύλο, στην ιθαγένεια και στην ημερομηνία γέννησης χρησιμοποιούνται, μέσω της εφαρμογής, ως ανωνυμοποιημένα μικροδεδομένα για στατιστικούς σκοπούς.
2. α. Τα στοιχεία των άρθρων 6 και 7 που καταχωρίζονται στην εφαρμογή, διατηρούνται σε αυτήν για επτά (07) έτη, με την επιφύλαξη των διατάξεων του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58) περί παραγραφής.
β. Κατόπιν της παρέλευσης του χρονικού διαστήματος της περ. (α), οι καταχωρισμένες εγγραφές διαγράφονται.
γ. Ο εκναυλωτής, πλοιοκτήτης ή εφοπλιστής, υποχρεούται σε διατήρηση του έντυπου, ενυπόγραφου ναυλοσυμφώνου και των, κατά περίπτωση, απαιτούμενων για την έγκρισή του δικαιολογητικών, σύμφωνα με το άρθρο 9, για χρονικό διάστημα δεκαπέντε (15) ετών.
3. Οποιαδήποτε καταχώριση στην εφαρμογή, δεν αναιρεί την υποχρέωση του εκναυλωτή, πλοιοκτήτη ή εφοπλιστή, για την ενημέρωση των φορολογικών και τελωνειακών αρχών και την υποβολή κάθε αναγκαίου στοιχείου, με σκοπό τη χορήγηση ή την οριστικοποίηση φορολογικών απαλλαγών, την επιβολή επιβαρύνσεων, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 5104/2024, Α’ 58) και τον Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα (ν. 2960/2001, Α’ 265), καθώς και τη διενέργεια ελέγχων τήρησης της συναφούς φορολογικής και τελωνειακής νομοθεσίας.
Άρθρο 11
Επεξεργασία και διασφάλιση προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα
1. Η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της εφαρμογής διέπεται από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 – GDPR του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της οδηγίας 95/46/ΕΚ (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων/Γ.Κ.Π.Δ.) και τον ν. 4624/2019.
2. Υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων κατά την έννοια του άρθρου 4 του Γ.Κ.Π.Δ. για την εφαρμογή, ορίζεται το Υ.ΝΑ.Ν.Π.. Υποκείμενα δεδομένων αποτελούν όλα τα πρόσωπα, των οποίων τα δεδομένα καταχωρίζονται στην εφαρμογή.
3. α. Το Υ.ΝΑ.Ν.Π. επεξεργάζεται και διατηρεί τα κάτωθι δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα των χρηστών:
αα. διεύθυνση IP από την οποία ο χρήστης συνδέεται στην υπηρεσία,
αβ. χρονοσήμανση χρήσης υπηρεσίας (time stamp),
αγ. στοιχεία συσκευής σύνδεσης (τύπος συσκευής, κατασκευαστής, μοντέλο, λειτουργικό σύστημα), και
αδ. διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (e – mail).
β. Η πρόσβαση στα δεδομένα της περ. (α) και η επεξεργασία τους, επιτρέπεται μόνο με τη χρήση κατάλληλων διαπιστευτηρίων από προσωπικό που λαμβάνει τις κατάλληλες εξουσιοδοτήσεις.
γ. Τηρούνται επικαιροποιημένα αρχεία καταγραφής των ενεργειών που εκτελούνται σε προσωπικά δεδομένα, στα οποία καταγράφονται το όνομα χρήστη, ο χρόνος συμβάντος, καθώς και οι εξής, τουλάχιστον, ενέργειες:
βα. εισαγωγή,
ββ. πρόσβαση,
βγ. εξαγωγή,
βδ. τροποποίηση, και
βε. διαγραφή προσωπικών δεδομένων.
δ. O εκτελών την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, δεσμεύεται από την τήρηση του απορρήτου και της εμπιστευτικότητας σχετικά με την εκτέλεση των εν λόγω καθηκόντων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
4. Το Υ.ΝΑ.Ν.Π. δύναται να αναθέτει την εκτέλεση της επεξεργασίας των δεδομένων σε τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία, εν προκειμένω, δρουν ως εκτελούντες την επεξεργασία. Ο εκτελών την επεξεργασία, υπέχει τις υποχρεώσεις που ορίζονται στο άρθρο 28 παρ. 3 Γ.Κ.Π.Δ..
5. Η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μέσω της εφαρμογής, πραγματοποιείται:
α. προς εκπλήρωση του σκοπού του άρθρου 1 και
β. στο πλαίσιο της άσκησης των αρμοδιοτήτων του Υ.ΝΑ.Ν.Π., της Α.Α.Δ.Ε. και του ΥΠ.ΟΙΚ., για την εκπλήρωση των καθηκόντων που εκτελούνται προς το δημόσιο συμφέρον και κατά την άσκηση της δημόσιας εξουσίας που τους έχει ανατεθεί, σύμφωνα με την εθνική νομοθεσία (περ. γ και ε της παρ. 1 και παρ. 3 του άρθρου 6 Γ.Κ.Π.Δ.).
6. Τηρείται η αρχή ελαχιστοποίησης των δεδομένων, δηλαδή η συλλογή και η επεξεργασία μόνο των προσωπικών δεδομένων που απαιτούνται για την εκπλήρωση του σκοπού της εφαρμογής σύμφωνα με την παρ. 5.
7. Στα προσωπικά δεδομένα των ανωτέρω υποκειμένων επεξεργασίας, δύνανται να έχουν πρόσβαση οι Υπηρεσίες της παρ. 2 του άρθρου 3, στο πλαίσιο της παρακολούθησης και του έλεγχο των στοιχείων που υποβάλλονται στην εφαρμογή, σύμφωνα με την παρούσα απόφαση.
8. Το Υ.ΝΑ.Ν.Π. έχει την υποχρέωση να διασφαλίσει πλήρως την ασφάλεια των καταχωρισμένων πληροφοριών και να απαγορεύει την πρόσβαση σε οποιοδήποτε μη εξουσιοδοτημένο πρόσωπο, σύμφωνα με τον ν. 4624/2019.
9. Η εξειδίκευση των ρυθμίσεων των παρ. 1 έως 8 και η ενημέρωση των υποκείμενων δεδομένων σχετικά με τα δικαιώματά τους και την άσκηση αυτών, σύμφωνα με τον Γ.Κ.Π.Δ., αναρτώνται στους επίσημους ιστότοπους της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – Ε.Ψ.Π.) και της εφαρμογής.
10. Αρμόδια Υπηρεσία για την επεξεργασία των στοιχείων που καταχωρίζονται στην εφαρμογή, για στατιστικούς σκοπούς, ορίζεται η ΔΙ.Ν.Ε.ΘΑ.Τ..
Άρθρο 12
Κυρώσεις
Στους παραβάτες των διατάξεων της απόφασης επιβάλλονται οι κυρώσεις των άρθρων 19 και 20 του ν. 4926/2022, ανεξάρτητα από ποινικές κυρώσεις, και κυρώσεις που προβλέπονται στην ισχύουσα τελωνειακή και φορολογική νομοθεσία.
Άρθρο 13
Μεταβατικές Διατάξεις
1. α. Μέχρι την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της εφαρμογής, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 14, ισχύει ότι, για τα πλοία της περ. (α) της παρ. 2 του άρθρου 1 εφαρμόζονται η περ. (α) της παρ. 13 του άρθρου 22 του ν. 4926/2022, σε συνδυασμό με τις υποχρεώσεις των υποπερ. αα’ έως αγ’ της περ. (α) της παρ. 2 του παρόντος άρθρου.
β. Ειδικότερα, ισχύει ότι:
βα. Το έγχαρτο ναυλοσύμφωνο της υποπερ. αα’ της περ. (α) της παρ. 13 του άρθρου 22 του ν. 4926/2022, τηρείται σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στη απόφαση ως «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’» και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
ββ. Το έντυπο της έγχαρτης κατάστασης επιβαινόντων της υποπερ. αα’ της περ. (α) της παρ. 13 του άρθρου 22 του ν. 4926/2022, τηρείται σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στη απόφαση ως «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β’» και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
2. Για τα πλοία της περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 1 και μέχρι την επικύρωση της κατάστασης εγγραφής τους στο «e – Μητρώο Πλοίων», εφαρμόζεται η περ. (β) της παρ. 13 του άρθρου 22.
α. Ειδικότερα, όσον αφορά στους όρους και στις προϋποθέσεις τήρησης του ναυλοσυμφώνου, ισχύει ότι:
αα. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή βρίσκεται εντός της ελληνικής επικράτειας, η θεώρηση του ναυλοσυμφώνου διενεργείται εντός χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τις εβδομήντα δύο (72) ώρες πριν από την ώρα έναρξη της ισχύος του.
αβ. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή βρίσκεται εκτός της ελληνικής επικράτειας, το ναυλοσύμφωνο υποβάλλεται προς θεώρηση στη Λιμενική Αρχή του πρώτου ελληνικού λιμένα κατάπλου του πλοίου.
αγ. Για σύμβαση ολικής ναύλωσης όπου ο τόπος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου στο ναυλωτή και στον εκναυλωτή, αντίστοιχα, βρίσκονται εκτός της ελληνικής επικράτειας, το ναυλοσύμφωνο υποβάλλεται προς θεώρηση σε οποιαδήποτε Λιμενική Αρχή της ημεδαπής ή Έδρα Ναυτιλιακού Ακόλουθου, το αργότερο, εντός των δύο (02) πρώτων μηνών του έτους που έπεται αυτού εντός του οποίου ολοκληρώθηκε η ναύλωση.
αδ. Ειδικότερα, για τις υποπερ. αβ’ και αγ, ισχύει ότι, ο πλοίαρχος ή ο κυβερνήτης ή ο ναυτικός πράκτορας προσκομίζει, επιπροσθέτως, προς έλεγχο, τα εξής: (i) αποδεικτικά καταβολής τελών και λοιπών επιβαρύνσεων στους λιμένες της αλλοδαπής, (ii) στοιχείων εκ του Αυτόματου Συστήματος Αναγνωρίσεως του πλοίου (Α.ί.β.), εφόσον διαθέτει, και (iii) ευκρινή φωτοαντίγραφα σελίδων του Ημερολογίου Γέφυρας και του Ναυτολογίου ή οποιουδήποτε αποδεικτικού περί κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 4926/2022, στην περίπτωση που το πλοίο αναψυχής εκναυλώνεται με Πλοίαρχο και πλήρωμα.
β. Το έγχαρτο, ενυπόγραφο ναυλοσύμφωνο:
βα. τηρείται σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στην απόφαση ως «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α’» και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της, και
ββ. καταρτίζεται και υπογράφεται σε πέντε (5) αντίγραφα στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα, τα οποία θεωρούνται σύμφωνα με την περ. (α).
γ. Ναυλοσύμφωνα που έχουν καταρτιστεί και υπογραφεί έως την έναρξη ισχύος της παρ. 2 του άρθρου 14 σύμφωνα με το υπόδειγμα της απόφασης του δεύτερου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 21 του ν. 4926/2022, γίνονται αποδεκτά από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της παρ. 2 του άρθρου 3.
δ. Το έντυπο της έγχαρτης κατάστασης επιβαινόντων της υποπερ. αα’ της περ. (α) της παρ. 13 του άρθρου 22 του ν. 4926/2022, τηρείται σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στη απόφαση ως «ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β’» και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της.
Άρθρο 14
Έναρξη ισχύος
1. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας της εφαρμογής, η οποία γνωστοποιείται στον επίσημο ιστότοπο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
2. Η υπ’ αρ. 3133.1-10229-2016/4.2.2016 (Β’ 364) απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με την περ. (α) της παρ. 13 του άρθρου 21 του ν. 4926/2022 καταργείται από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, σύμφωνα με την παρ. 1.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πειραιάς, 28 Ιουνίου 2024
Οι Υπουργοί
Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ
Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΗΜΑΣ
Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ