2240.0/36771/2023
Δημιουργία ψηφιακής πλατφόρμας προγραμματισμού ραντεβού με την κωδική ονομασία «myNAFTILIA.live.gov.gr» για παροχή υπηρεσιών διεκπεραίωσης υποθέσεων φυσικών και νομικών προσώπων από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Αριθμ. 2240.0/36771/2023

(ΦΕΚ Β’ 3310/18-05-2023)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. α. Τον ν. 4727/2020 «Ψηφιακή Διακυβέρνηση (Ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024) -Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες (Ενσωμάτωση στο Ελληνικό Δίκαιο της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/1972) και άλλες διατάξεις» (Α’ 184) και ιδίως το κεφαλαίο ΣΤ’ και τη παρ. 19 του άρθρου 107,
β. τον ν. 4624/2019 «Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/680 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 και άλλες διατάξεις» (Α’ 137),
γ. τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών και την κατάργηση της Οδηγίας 95/46/ΕΚ (L 119/1),
δ. το άρθρο 5 του ν. 3469/2006 «Εθνικό Τυπογραφείο, Εφημερίς της Κυβερνήσεως και λοιπές διατάξεις» (Α’ 131),
ε. το άρθρο 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (Π.Δ.63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),
στ. το Π.Δ.70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114),
ζ. το Π.Δ.13/2018 «Οργανισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής» (Α’ 26),
η. το Π.Δ.83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
θ. το Π.Δ.40/2020 «Οργανισμός Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85),
ι. το Π.Δ.2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

2. Την υπό στοιχεία Υ6/2019 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υπουργό Επικρατείας» (Β’ 2902).

3. Την υπό στοιχεία 118944 ΕΞ 23-10-2019 απόφαση του Υπουργού Επικρατείας «Λειτουργία Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Β’ 3990).

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αρ. 2811.8/29145/2023/18-04-2023 Εισηγητικό Σημείωμα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Δημιουργία πλατφόρμας προγραμματισμού ραντεβού για εξυπηρέτηση φυσικών και νομικών προσώπων από υπαλλήλους των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

1. Δημιουργείται ειδική πλατφόρμα προγραμματισμού ραντεβού με την κωδική ονομασία «myNAFTILIA.live.gov.gr», η οποία μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), παρέχει σε φυσικά πρόσωπα, εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους αυτών καθώς και σε εκπροσώπους των νομικών προσώπων τη δυνατότητα προγραμματισμού εξυπηρέτησης με φυσική παρουσία ή με τηλεδιάσκεψη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

2. Στην πλατφόρμα «myNAFTILIA.live.gov.gr», το άμεσα ενδιαφερόμενο πρόσωπο, το εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ή ο νόμιμος ή ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος νομικού προσώπου δύναται να αιτηθεί ραντεβού για την εξυπηρέτηση του, επιλέγοντας συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας που παρέχεται από την πλατφόρμα, προκειμένου να εξυπηρετηθεί με έναν από τους παρακάτω τρόπους:
α) Φυσική παρουσία
β) τηλεδιάσκεψη (videoconference) σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στα άρθρα που ακολουθούν.

3. Πριν από την υποβολή του αιτήματος προγραμματισμού ραντεβού και για τον σκοπό της εξέτασης του αιτήματος, το φυσικό πρόσωπο ενημερώνεται από την πλατφόρμα ότι είναι απαραίτητη η επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τους διαχειριστές του πληροφοριακού συστήματος «myNAFTILIA.live.gov.gr» και από τον αρμόδιο υπάλληλο που θα επεξεργαστεί το αίτημα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και ιδίως σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016, ΕΕ L119 (ΓΚΠΔ) και του ν. 4624/2019 (Α’ 137).

4. Για την πρόσβαση στην πλατφόρμα «myNAFTILIA.live.gov.gr», απαιτείται η χρήση κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet).

5. Στην περίπτωση εξ’ αποστάσεως εξυπηρέτησης μέσω τηλεδιάσκεψης, απαιτείται συσκευή (Η/Υ, έξυπνο τηλέφωνο/tablet) με ενεργοποιημένη την κάμερα και το μικρόφωνο, προκειμένου να υπάρχει οπτική και ακουστική επαφή μεταξύ του συναλλασσόμενου και του αρμόδιου υπαλλήλου του Φορέα, καθώς και για την επίδειξη στην κάμερα των απαραίτητων στοιχείων ταυτοποίησης και νομιμοποίησης του συναλλασσόμενου και την εξακρίβωση ταυτοπροσωπίας από τον αρμόδιο υπάλληλο.

Άρθρο 2
Προγραμματισμός ραντεβού στην ειδική πλατφόρμα εξυπηρέτησης «myNAFTILIA.live.gov.gr»

1. Ο αιτών (φυσικό πρόσωπο, εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ή νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος νομικού προσώπου) εισέρχεται στην πλατφόρμα, είτε απευθείας μέσω του myNAFTILIA.live.gov.gr, είτε μέσω σχετικού ηλεκτρονικού συνδέσμου που διατίθεται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr).

2. Ο αιτών, εφόσον λειτουργεί ως φυσικό πρόσωπο ή ως εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από άλλο φυσικό πρόσωπο, χρησιμοποιεί τους προσωπικούς κωδικούς διαπιστευτήριά του της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

3. Ο αιτών, εφόσον λειτουργεί ως νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος του νομικού προσώπου, χρησιμοποιεί είτε τους προσωπικούς του κωδικούς διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) είτε τους κωδικούς διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet) του νομικού προσώπου που εκπροσωπεί.

4. Μετά την είσοδο στην ανωτέρω πλατφόρμα ο αιτών επιλέγει τη θεματική κατηγορία της υπηρεσίας που επιθυμεί εκ των παρεχόμενων κατά το άρθρο 5 της παρούσας.

5. Κατόπιν, ο αιτών επιλέγει την ημερομηνία και ώρα που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί και καταχωρίζει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αφορά η προς διεκπεραίωση διαδικασία: α) Το ονοματεπώνυμο, β) τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, γ) τον αριθμό τηλεφώνου. Στη συνέχεια επιλέγει την υποπερίπτωση της θεματικής κατηγορίας της υπηρεσίας που επιθυμεί από κυλιόμενη λίστα, όπως αναλύεται στο άρθρο 5 και καταχωρίζει συνοπτική περιγραφή του αιτήματος, προαιρετικά, εφόσον υπάρχουν επιπρόσθετες πληροφορίες που σχετίζονται με το αίτημα.

6. Στην περίπτωση που το αίτημα γίνεται από εκπρόσωπο, ο αιτών καταχωρίζει το ονοματεπώνυμο του εξουσιοδοτημένου προσώπου που θα εμφανιστεί στο ραντεβού.

7. Στην περίπτωση που το αίτημα γίνεται από εκπρόσωπο νομικού προσώπου, ο αιτών θα χρειαστεί επιπλέον να καταχωρίσει την επωνυμία της επιχείρησης και προαιρετικά, το ονοματεπώνυμο του εκπροσώπου της που θα εμφανιστεί στο ραντεβού.

8. Στην περίπτωση επιλογής εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη, παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής και τρίτου προσώπου κατά τη διενέργεια της τηλεδιάσκεψης. Στην περίπτωση αυτή ο αιτών οφείλει να αποστείλει τον σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης στο τρίτο πρόσωπο, όπως τον λάβει σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παραγράφους 10 και 12 του παρόντος άρθρου.

9. Για την υποβολή του αιτήματος προγραμματισμού ραντεβού ο αιτών δηλώνει υπεύθυνα ότι τα υποβληθέντα προσωπικά δεδομένα είναι αληθή και ακριβή και ότι έλαβε γνώση των όρων και πολιτικών προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

10. Με την καταχώριση του αιτήματος αποστέλλεται στον αιτούντα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώθηκε, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 5, για την ολοκλήρωση του αιτήματος προγραμματισμού ραντεβού. Στο μήνυμα ενημέρωσης περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, βασικές πληροφορίες σχετικές με τη διεκπεραίωση της αιτηθείσας διαδικασίας καθώς και ο σύνδεσμος (link) για τη συμμετοχή του αιτούντος στην τηλεδιάσκεψη με αρμόδιο υπάλληλο του Φορέα, όταν πρόκειται για ραντεβού εξυπηρέτησης με τηλεδιάσκεψη.

11. Το αίτημα προγραμματισμού ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να καταχωρηθεί νέο αίτημα σύμφωνα με τη διαδικασία του παρόντος άρθρου.

12. Λίγο πριν την ώρα του προγραμματισμένου ραντεβού αποστέλλεται στον αιτούντα μήνυμα υπενθύμισης στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο με περιεχόμενο ίδιο με το αρχικό μήνυμα που έλαβε κατά τον προγραμματισμό του ραντεβού του.

13. Στην αρχική σελίδα της ειδικής πλατφόρμας διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης για την εξυπηρέτηση του αιτούντος.

Άρθρο 3
Εξειδίκευση στοιχείων λειτουργίας της πλατφόρμας

1. Η παραμετροποίηση της πλατφόρμας διασφαλίζει ότι διατηρείται χρονική απόσταση, μεταξύ των ραντεβού των αιτούντων για εξυπηρέτηση από τον ίδιο υπάλληλο, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει το επόμενο.

2. Οι ώρες και οι μέρες των διαθέσιμων ραντεβού είναι μεταβλητές παράμετροι του συστήματος και δύνανται να ληφθούν υπόψη περιορισμοί στο ωράριο και στη διαθεσιμότητα του υπαλλήλου, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.

3. Το σύστημα δύναται να παραμετροποιηθεί έτσι ώστε να λάβει υπόψη του το ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

4. Για τη διαχείριση της πλατφόρμας ορίζονται ειδικοί ρόλοι διαχειριστών. Οι διαχειριστές της πλατφόρμας έχουν τη συνολική εικόνα χρήσης της πλατφόρμας και μπορούν να παραμετροποιούν την πλατφόρμα σύμφωνα με τις υπηρεσιακές ανάγκες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι διαχειριστές μπορούν να αλλάζουν τη διάρκεια των ραντεβού, να προσθέτουν και να αφαιρούν υπαλλήλους που εξυπηρετούν τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, να προσαρμόζουν και να διαφοροποιούν το ωράριο και τέλος να μεταφέρουν ένα ραντεβού σε άλλον υπάλληλο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή σε άλλο χρόνο με τη σύμφωνη γνώμη του αιτούντος. Η διαχείριση της πλατφόρμας γίνεται από τη Διεύθυνση Υποστήριξης Λειτουργίας Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, των οποίων οι υπηρεσίες παρέχονται μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive.gov.gr».

Άρθρο 4
Διενέργεια τηλεδιάσκεψης

1. Την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα, ο αιτών ενεργοποιεί τον σύνδεσμο που έχει λάβει στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, σύμφωνα με τις παρ. 10 και 12 του άρθρου 2. Ο αιτών οφείλει να έχει διαθέσιμα τα απαραίτητα ταυτοποιητικά και νομιμοποιητικά έγγραφα, να ενεργοποιήσει την κάμερα και το μικρόφωνό του και να επιδείξει τα απαραίτητα έγγραφα στην κάμερα για να τα ελέγξει ο αρμόδιος υπάλληλος του Φορέα.

2. Σε περίπτωση που στην τηλεδιάσκεψη συμμετέχει εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος φυσικού προσώπου τότε αυτός οφείλει να υποβάλει υπογεγραμμένη εξουσιοδότηση μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr-Ε.Ψ.Π.) από την οποία να προκύπτει ρητά ότι ενεργεί εκ μέρους του ενδιαφερόμενου προσώπου, να έχει διαθέσιμα τα απαραίτητα στοιχεία εκπροσώπησης και ταυτοποίησής του, να ενεργοποιήσει την κάμερα και το μικρόφωνό του και να επιδείξει τα στοιχεία αυτά.

3. Μετά το πέρας της διαδικασίας ταυτοποίησης και ελέγχου των νομιμοποιητικών εγγράφων, η τηλεδιάσκεψη δύναται να συνεχιστεί είτε με εικόνα και ήχο είτε μόνο με ήχο.

Άρθρο 5
Θεματικές κατηγορίες παρεχόμενων υπηρεσιών

1. Οι υπηρεσίες που παρέχονται, αποκλειστικά με φυσική παρουσία του ενδιαφερόμενου φυσικού ή του εξουσιοδοτούμενου προς τούτου προσώπου, διαρθρώνονται στις ακόλουθες θεματικές κατηγορίες:

1.1 Χορήγηση Ναυτικού Φυλλαδίου:
α) Έκδοση Ναυτικού Φυλλαδίου.
β) Επαναπογραφή Ναυτικού.
γ) Έκδοση αντιγράφου ναυτικού φυλλαδίου λόγω κλοπής -απώλειας, φθοράς ή συμπλήρωσής του ή λόγω αλλαγής ναυτικού φυλλαδίου από περιορισμένης χρήσης σε όλους τους κλάδους και αντίθετα.

1.2 Επικύρωση -Καταχώριση Θαλάσσιας Υπηρεσίας Ναυτικών:
α) Επικύρωση Θαλάσσιας Υπηρεσίας σε πλοία με ελληνική σημαία.
β) Καταχώριση Θαλάσσιας Υπηρεσίας σε πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ).

2. Οι θεματικές κατηγορίες των παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς και η ενεργοποίηση της περ. β, της παρ. 2 του άρθρου 1 δύνανται να αναπροσαρμόζονται ή να τροποποιούνται με κριτήριο τόσο τις ανάγκες εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων προσώπων όσο και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Κάθε αναπροσαρμογή ή τροποποίηση συμπληρώνεται στην ιστοσελίδα της πλατφόρμας με μέριμνα των διαχειριστών της παρ. 4 του άρθρου 3.

Άρθρο 6
Οργανωτικά και τεχνικά μέτρα ασφαλείας -Ζητήματα προστασίας προσωπικών δεδομένων

1. Για τους σκοπούς εφαρμογής της παρούσας, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης λειτουργούν ως Υπεύθυνοι Επεξεργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ), έκαστος για τους δικούς του σκοπούς. Αμφότεροι οφείλουν να τηρούν όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (ΓΚΠΔ), καθώς και τις διατάξεις του ν. 4624/2019 (Α’ 137).

2. Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα τα οποία θα υποβληθούν σε επεξεργασία από τον Φορέα είναι τα απολύτως απαραίτητα προκειμένου να οριστεί το ραντεβού και αφορούν στα στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος ή θα εκπροσωπηθεί, όπως ορίζονται στο άρθρο 2 της παρούσης.

3. Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης συλλέγονται μεταδεδομένα, τα οποία παράγονται κατά τη χρήση της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης και είναι απαραίτητα για τη διάγνωση των ανακυπτόντων τεχνικών ζητημάτων και συνακόλουθα την τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης. Τα μεταδεδομένα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς στατιστικούς και για την υποστήριξη της λειτουργίας της πλατφόρμας, αφού προηγουμένως ανωνυμοποιηθούν και διατηρούνται για έξι μήνες στην πλατφόρμα.

4. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας ενημερώνει τα Υποκείμενα Δεδομένων σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων τους και το σύνολο των δικαιωμάτων τους.

5. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και η Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. έχουν την υποχρέωση λήψης και διαρκούς τήρησης των κατάλληλων και αναγκαίων τεχνικών μέτρων ασφάλειας των λαμβανομένων πληροφοριών και, κατ’ ελάχιστον, την καταγραφή και παρακολούθηση των προσβάσεων, τη διασφάλιση ιχνηλασιμότητας και την προστασία των διακινούμενων δεδομένων, προσωπικού ή μη χαρακτήρα, από κάθε παραβίαση, καθώς και από σκόπιμη ή τυχαία απειλή.

Άρθρο 7
Έναρξη Ισχύος

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Πειραιάς, 17 Μαΐου 2023

Οι Υπουργοί

Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ

Επικρατείας
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΙΕΡΡΑΚΑΚΗΣ