ΝΟΜΟΣ ΥΠ`ΑΡΙΘ. 2030 ΦΕΚ Α 53 /3.4.1992
Κύρωση της Διεθνούς Συμφωνίας για τη διαδικασία καθιέρωσης τιμολογίων των ενδοευρωπαϊκών τακτικών αεροπορικών γραμμών
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο Νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Κυρώνεται και έχει την ισχύ του άρθρου 28 παρ. 1 του Συντάγματος:
α) η Διεθνής Συμφωνία που έγινε στο Παρίσι στις 16.6.1987 για τη διαδικασία καθιέρωσης τιμολογίων των ενδοευρωπαϊκών τακτικών αεροπορικών γραμμών,
β) το παράρτημα της υπόψη Συμφωνίας, και
γ) η δήλωση των Κρατών Μελών των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, που είναι συνημμένη σ` αυτήν, των οποίων τα κείμενα στην αγγλική και σε ελληνική μετάφραση είναι τα εξής:
Για τη διαδικασία καθιέρωσης τιμολογίων των ενδοευρωπαϊκών τακτικών αεροπορικών γραμμών
ΟΙ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ,
Λαμβάνοντας υπόψη, ότι οι αρχές και οι διαδικασίες, για την καθιέρωση τιμολογίων για τις ενδοευρωπαϊκές τακτικές αεροπορικές γραμμές, πρέπει να είναι ομοιόμορφες και Λαμβάνοντας υπόψη, ότι γι` αυτές τις γραμμές, είναι επιθυμητό να αντικατασταθεί η Διεθνής Συμφωνία για τις διαδικασίες καθιέρωσης τιμολογίων των τακτικών αεροπορικών γραμμών, που υπογράφτηκε στο Παρίσι στις 10 Ιουλίου 1967 (εφεξής ονομαζόμενη Συμφωνία του 1967) από μία καινούργια Συμφωνία,
Συμφώνησαν τα ακόλουθα:
Άρθρο 1
1. Η παρούσα Συμφωνία:
α) καθορίζει τις διατάξεις για τα τιμολόγια, που εφαρμόζονται στις ενδοευρωπαϊκές τακτικές αεροπορικές γραμμές μεταξύ Μερών της παρούσας Συμφωνίας
β) αντικαθιστά με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, τις διατάξεις για τα τιμολόγια σε κάθε διμερή συμφωνία, που έχει ήδη συναφθεί μεταξύ δύο Μερών της παρούσας Συμφωνίας, εφόσον αυτές οι διατάξεις για τα τιμολόγια είναι ασυμβίβαστες με την παρούσα Συμφωνία
γ) καθορίζει ή, όπου ενδείκνυται, αντικαθιστά τις υπάρχουσες διατάξεις για την επίλυση των διαφορών, σχετικά με τα τιμολόγια των τακτικών αεροπορικών γραμμών μεταξύ δύο Μερών της παρούσας Συμφωνίας.
2. Τα Μέρη δεσμεύονται να μην αναλαμβάνουν οποιεσδήποτε υποχρεώσεις ή να μη συνάπτουν συμφωνίες μεταξύ τους, που θα ήταν πιο περιοριστικές από ότι η παρούσα Συμφωνία. Εν τούτοις, τα Μέρη δεν εμποδίζονται από την παρούσα Συμφωνία από το να διατηρούν ή να αναπτύσσουν, σε διμερή βάση ή με ομάδα κρατών πιο ελαστικές ρυθμίσεις από εκείνες, που περιέχονται εδώ.
Άρθρο 2
Στην παρούσα Συμφωνία:
α) ο όρος “ενδυευρωπαϊκός” χρησιμοποιείται αποκλειστικά για εδάφη μέσα στην Ευρώπη των Κρατών-Μελών της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας
β) ο όρος “τιμολόγιο” σημαίνει τις τιμές, που χρεώνονται για τη μεταφορά επιβατών, αποσκευών ή εμπορευμάτων (εξαιρέσει του ταχυδρομείου), συμπεριλαμβανομένης κάθε πρόσθετης σημαντικής παροχής, που παρέχεται ή προσφέρεται σε σχέση με αυτήν τη μεταφορά και την προμήθεια που πληρώνεται από την πώληση εισιτηρίων για τη μεταφορά επιβατών ή από τις αντίστοιχες πράξεις για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Περιλαμβάνει επίσης τις προϋποθέσεις, που διέπουν την εφαρμογή της τιμής της μεταφοράς ή την πληρωμή της προμήθειας
γ) ο όρος “ζώνη ελαστικότητας” σημαίνει μια κλίμακα σε σχέση με τα επίπεδα τιμών και τις προϋποθέσεις, όπως ορίζονται στο παράρτημα της παρούσας Συμφωνίας εντός της οποίας τα τιμολόγια επιβατών έχουν τις προϋποθέσεις για αυτόματη έγκριση.
Άρθρο 3
1. Τα τιμολόγια, που χρεώνονται από τις αεροπορικές εταιρίες των Μερών της παρούσας Συμφωνίας για μεταφορά μεταξύ των εδαφών τους, πρέπει να καθορίζονται σε λογικά επίπεδα, λαμβανομένων υπόψη όλων των σχετικών παραγόντων, περιλαμβανομένων των ακόλουθων αρχών: το κόστος της αιτούσας αεροπορικής εταιρίας, λαμβάνοντας υπόψη τα τιμολόγια των άλλων τρίτης ή τέταρτης ελευθερίας αεροπορικών εταιριών, που εκμεταλλεύονται την ίδια ή τις ίδιες διαδρομές, την ανάγκη μίας ικανοποιητικής απόδοσης των επενδύσεων της αεροπορικής εταιρίας, τις συνθήκες ανταγωνισμού και τις ανάγκες των χρηστών.
Οι προϋποθέσεις εφαρμογής των τιμολογίων πρέπει να είναι λογικές, απλές και δυνάμενες να εκτελεσθούν. Η σημασία των διεταιρικών πολυμερών διαβουλεύσεων για τα τιμολόγια και ο ρόλος της Ένωσης Διεθνών Αερομεταφορέων σ` αυτές τις διαβουλεύσεις αναγνωρίζεται από τα Μέρη της παρούσας Συμφωνίας. Εν τούτοις, οι διεταιρικές διαβουλεύσεις, πολυμερείς ή διμερείς, πρέπει να μην είναι υποχρεωτική προϋπόθεση για την υποβολή και καθιέρωση των τιμολογίων. Η υποβολή των τιμολογίων από μια αεροπορική εταιρία επιτρέπεται είτε μονομερώς είτε κατ` επιλογή αυτής της αεροπορικής εταιρίας, μετά από διαβουλεύσεις με οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρία ή εταιρίες.
Άρθρο 4
1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 2, του παρόντος άρθρου, τα τιμολόγια πρέπει να υποβάλλονται για έγκριση από τις Αεροπορικές Αρχές των ενδιαφερόμενων Μερών, με τον τύπο που ορίζουν οι Αεροπορικές Αρχές του κάθε Μέρους, τουλάχιστον εξήντα (60) ημέρες πριν από την ημερομηνία, που προτείνεται για την έναρξη ισχύος τους. Εφόσον οι Αεροπορικές Αρχές και των δύο Μερών συμφώνησαν για προθεσμία υποβολής μικρότερη από εξήντα (60) ημέρες καμία Αεροπορική Αρχή δε θα ζητήσει μεγαλύτερη προθεσμία υποβολής.
2. Τα τιμολόγια επιβατών, που από άποψη επιπέδου τιμών και προϋποθέσεων, βρίσκονται μέσα στις ζώνες ελαστικότητας, που καθορίζονται στο παράρτημα της παρούσας Συμφωνίας, καθώς επίσης και εκείνα τα τιμολόγια επιβατών που αναφέρονται στην παράγραφο 10 αυτού του παραρτήματος, πρέπει να υποβάλλονται με τον τύπο, που ορίζουν οι Αεροπορικές Αρχές του κάθε Μέρους, τουλάχιστον είκοσι μια (21) ημέρες πριν από την ημερομηνία, που προτείνεται για την έναρξη ισχύος τους.
Εφόσον οι Αεροπορικές Αρχές και των δύο Μερών συμφωνήσουν για μια προθεσμία υποβολής μικρότερη από είκοσι μια (21) ημέρες καμία Αεροπορική Αρχή δεν μπορεί να ζητήσει μεγαλύτερη προθεσμία υποβολής.
Άρθρο 5
1. Κάθε τιμολόγιο, που υποβάλλεται σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 4, μπορεί να εγκριθεί ρητά από τις Αεροπορικές Αρχές του ενός ή του άλλου Μέρους. Το τιμολόγιο πρέπει να θεωρείται ότι έχει εγκριθεί από τις Αεροπορικές Αρχές ενός Μέρους, εκτός αν, σε όχι περισσότερες από τριάντα (30) ημέρες μετά την ημερομηνία υποβολής, οι Αεροπορικές Αρχές του εν λόγω Μέρους έχουν γνωστοποιήσει γραπτώς στις Αεροπορικές Αρχές του άλλου Μέρους και στην εμπλεκόμενη ή εμπλεκόμενες αεροπορικές εταιρίες ότι δεν εγκρίνουν το προταθέν τιμολόγιο.
2. κάθε τιμολόγιο, που υποβάλλεται, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4, και που πληροί τις απαιτήσεις του συστήματος ζωνών, που καθορίζονται στο Παράρτημα της παρούσας Συμφωνίας, πρέπει να εγκρίνεται αυτομάτως. Αν οι Αεροπορικές Αρχές του ενός η του άλλου Μέρους αποφασίσουν ότι οι απαιτήσεις του συστήματος των ζωνών δεν πληρούνται πρέπει να ενημερώνουν επ` αυτού την αιτούσα αεροπορική ή αεροπορικές εταιρίες μέσα σε δεκατέσσερις (14) ημέρες από την ημερομηνία υποβολής της αιτήσεως.
3. Μόνο αεροπορικές εταιρίες τρίτης και τέταρτης ελευθερίας θα επιτρέπεται να ενεργούν για την καθιέρωση νέων τιμολογίων. Οι αεροπορικές εταιρίες τρίτης, τέταρτης και πέμπτης ελευθερίας, που εκτελούν το ίδιο δρομολόγιο με την εταιρία, που έχει το δικαίωμα καθιέρωσης νέων τιμολογίων, θα επιτρέπεται να υποβάλλουν και θα παίρνουν έγκριση για τιμολόγια, που εξομοιώνονται στο ύψος και τις προϋποθέσεις με τα τιμολόγια, που εγκρίθηκαν, σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου. Τα τιμολόγια αυτά δεν μπορούν να τεθούν σε ισχύ σε ημερομηνία προγενέστερη από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των τιμολογίων με τα οποία εξομοιώνονται.
4. Κατά την έγκριση των τιμολογίων οι Αεροπορικές Αρχές ενός Μέρους μπορεί να συνδέσουν την έγκρισή τους με τέτοιες ημερομηνίες λήξης, που κρίνουν κατάλληλες. Τα τιμολόγια αυτά θα παραμένουν σε ισχύ, εκτός αν αποσυρθούν από την ενδιαφερόμενη αεροπορική ή αεροπορικές εταιρίες με τη συγκατάθεση των εμπλεκόμενων Αεροπορικών Αρχών, μέχρι την κανονική ημερομηνία λήξης ή μέχρις ότου εγκριθούν νέα τιμολόγια. Οι Αεροπορικές Αρχές μπορεί εν τούτοις να συμφωνήσουν να παραταθεί η αρχική ημερομηνία λήξης. Όταν ένα τιμολόγιο έχει εγκριθεί χωρίς να τεθεί ημερομηνία λήξης είτε από τη μια είτε από την άλλη Αεροπορική Αρχή και όπου κανένα νέο τιμολόγιο δεν έχει υποβληθεί και δεν έχει εγκριθεί, αυτό το τιμολόγιο θα παραμείνει σε ισχύ μέχρις ότου οι Αρχές του ενός ή του άλλου Μέρους γνωστοποιήσουν ότι τερματίζουν τις έγκριση του με δική τους πρωτοβουλία ή μετά από αίτηση της ενδιαφερόμενης αεροπορικής η αεροπορικών εταιριών.
Άρθρο 6
1. Ένα Μέρος, που απορρίπτει ένα τιμολόγιο, που υποβλήθηκε, σύμφωνα, με την παράγραφο 1 του άρθρου 4, υποχρεούται να δεχτεί διαβουλεύσεις αν το άλλο Μέρος δεν απορρίπτει επίσης αυτό το τιμολόγιο και ζητά τέτοιες διαβουλεύσεις. Οι διαβουλεύσεις θα διεξάγονται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την ημερομηνία κατά την οποία ηττήθηκαν. Αυτή η προθεσμία ωστόσο μπορεί να παραταθεί μετά από συμφωνία μεταξύ των ενδιαφερόμενων Μερών.
Η ίδια διαδικασία θα εφαρμόζεται στην περίπτωση τιμολογίου, που δεν εγκρίθηκε αυτόματα, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5.
2. Αν, κατά τη λήξη αυτής της προθεσμίας διαβουλεύσεων, δεν επιτευχθεί συμφωνία η υπόθεση θα υποβάλλεται στη διαιτησία, μετά από αίτηση του ενός από τα δύο Μέρη.
3. Η διαιτησία θα διεξάγεται κανονικά από ομάδα τριών διαιτητών. Μέσα σε δεκατέσσερις (14) ημέρες από τη λήψη του αιτήματος για διαιτησία, κάθε Μέρος θα ορίζει ένα μέλος της ομάδας και τα δύο μέλη που έχουν ορισθεί ,συμφωνούν και ορίζουν το τρίτο μέλος. Το τρίτο μέλος θα είναι υπήκοος ενός τρίτου κράτους και θα ενεργεί ως πρόεδρος της ομάδας. Οι αποφάσεις της ομάδας λαμβάνονται κατά πλειοψηφία. Εναλλακτικά αν τα δύο Μέρη συμφωνούν η διαιτησία μπορεί να διεξαχθεί από έναν και μόνο διαιτητή που διαλέγουν και αποδέχονται μέσα στην ίδια προθεσμία, τα εν λόγω δυο Μέρη.
4. Σε περίπτωση αδυναμίας από ένα Μέρος να ορίσει ένα μέλος της ομάδας ή αδυναμίας να ορίσει ένα τρίτο μέλος (ή άλλως αδυναμίας από τα δύο Μέρη να συμφωνήσουν στον ένα διαιτητή) μέσα στην προθεσμία των δεκατεσσάρων (14) ημερών, που ορίζεται στην παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου, ο πρόεδρος της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας συμπληρώνει την ομάδα (ή άλλως ορίζει το μοναδικό διαιτητή, ο οποίος πρέπει να είναι υπήκοος ενός τρίτου κράτους) μέσα σε επτά (7) ημέρες από την ημερομηνία λήψης του αιτήματος ενός των Μερών. Σε περίπτωση που ο πρόεδρος είναι υπήκοος ενός κράτους μέλους διάδικου στη διαφορά, αυτό το έργο αναλαμβάνεται από τον αρχαιότερο αντιπρόεδρο της Επιτροπής προερχόμενο από κράτος μέλος μη διάδικο στη διαφορά.
5. Η διαιτησία περατώνεται μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την ολοκλήρωση της ομάδας ή τον ορισμό μοναδικού διαιτητή. Αυτή η προθεσμία μπορεί εν τούτοις να παρατείνεται με συμφωνία ανάμεσα στα δυο ενδιαφερόμενα Μέρη. Η απόφαση της διαιτησίας είναι οριστική και δεσμευτική και για τα δύο Μέρη.
6. Η ομάδα (ή ο μοναδικός διαιτητής) θα καθορίζει τη διαδικασία της διαιτησίας εκτός αν τα Μέρη συμφώνησαν διαφορετικά.
7. Κάθε Μέρος επιβαρύνεται με τις δαπάνες του μέλους, που έχει ορισθεί από αυτό ή για λογαριασμό του οι δε λοιπές δαπάνες, που δημιουργούνται κατανέμονται στα Μέρη ισομερώς, εκτός αν άλλως ορισθεί στην απόφαση διαιτησίας.
8. Αν και όλα τα τιμολόγια υπόκεινται σε διαιτησία όπως προβλέπεται στις παραγράφους 1 ως 7 του παρόντος άρθρου, η διαιτησία, που αναφέρεται στα τιμολόγια, που υποβλήθηκαν, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 4 θα περιορίζεται στην εφαρμογή του συστήματος ζωνών, που περιγράφεται στο Παράρτημα της παρούσας Συμφωνίας, σε σχέση με αυτά τα τιμολόγια και δεν θα επεκτείνεται στις παραμέτρους του συστήματος. Οι παράμετροι αυτές είναι: πεδίο εφαρμογής αριθμός ζωνών ελαστικότητας
ορισμός ζωνών και προϋποθέσεων
διατάξεις για δήλωση μη εφαρμογής
τιμές αναφοράς
μέγεθος ζωνών και
διατάξεις για πρόσθετη ελαστικότητα.
Άρθρο 7
Κάθε Μέρος προσπαθεί να διασφαλίζει ότι μόνο εγκεκριμένα τιμολόγια πωλούνται και εφαρμόζονται.
Άρθρο 8
1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων των άρθρων 1 και 6, κάθε διαφορά μεταξύ δύο ή περισσότερων Μερών σχετικά με την ερμηνεία ή την εφαρμογή της παρούσας Συμφωνίας η οποία δεν μπορεί να ρυθμιστεί μέσω διαπραγματεύσεων θα υποβάλλεται σε διαιτησία, μετά από αίτηση ενός από αυτά.
2. Αν μέσα σε έξι (6) μήνες από την ημερομηνία της αίτησης για διαιτησία, τα Μέρη δεν μπορούν να συμφωνήσουν για τη συγκρότηση της διαιτησίας, οποιοδήποτε από αυτά τα Μέρη μπορεί να παραπέμψει τη διαφορά στο Διεθνές Δικαστήριο με αίτηση, που θα είναι σύμφωνη με τον κανονισμό του Δικαστηρίου.
Άρθρο 9
Η παρούσα Συμφωνία θα είναι ανοιχτή προς υπογραφή για λογαριασμό κάθε Κράτους-Μέλους της Επιτροπής Ευρωπαϊκής πολιτικής Αεροπορίας.
Άρθρο 10
1. Η παρούσα Συμφωνία θα υποβάλλεται για επικύρωση, έγκριση ή αποδοχή από τα Κράτη, που την υπέγραψαν.
2. Η πράξη επικύρωσης και οι γνωστοποιήσεις έγκρισης ή αποδοχής θα κατατίθενται στον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας.
Άρθρο 11
1. Η παρούσα Συμφωνία θα τεθεί σε ισχύ την τριακοστή ημέρα μετά την κατάθεση, από πέντε κράτη που την υπέγραψαν, της πράξης επικύρωσης ή των γνωστοποιήσεων έγκρισης ή αποδοχής τους.
2. Στη συνέχεια θα τίθεται σε ισχύ για κάθε κράτος την τριακοστή ημέρα μετά την κατάθεση της πράξης του επικύρωσης ή γνωστοποίησης του για έγκριση η αποδοχή.
3. Όταν η παρούσα Συμφωνία τεθεί σε ισχύ η Συμφωνία του 1967 καθίσταται ανενεργός μεταξύ των Μερών της παρούσας Συμφωνίας όσον αφορά τις διαδικασίες για την καθιέρωση των τιμολογίων των ενδο-ευρωπαϊκών τακτικών αεροπορικών γραμμών.
Άρθρο 12
1. Μετά την έναρξη ισχύος της, η παρούσα Συμφωνία θα είναι ανοιχτή για την προσχώρηση οποιουδήποτε μη, υπογράψαντος Κράτους- Μέλους της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας. 2. Η προσχώρηση θα πραγματοποιείται με την κατάθεση της πράξης προσχώρησης στον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας και θα αρχίζει να ισχύει την τριακοστή ημέρα μετά την ημερομηνία της κατάθεσης.
Άρθρο 13
1. Κάθε Μέρος μπορεί να προτείνει τροποποίηση της παρούσας Συμφωνίας με έγγραφη γνωστοποίηση στο γραμματέα της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας, ο οποίος θα ανακοινώνει αμέσως την τροποποίηση σε όλα τα άλλα Μέρη. Εφόσον τουλάχιστον το είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) των Μερών (συμπεριλαμβανομένου του Μέρους, που προτείνει την τροποποίηση) συμφωνήσουν για μια συνάντηση των Μερών για να εξετάσουν την τροποποίηση, η Επιτροπή Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας θα συγκαλεί αυτήν τη συνάντηση, ειδοποιώντας τα Μέρη τουλάχιστον τρεις μήνες πριν.
2. Κάθε προτεινόμενη τροποποίηση, που εγκρίνεται από την πλειοψηφία των Μερών, που παρίστανται στη συνάντηση, που αναφέρεται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, και που συγκεντρώνει στη συνέχεια τη συναίνεση των δύο τρίτων των Μερών θα υποβάλλεται σε όλα τα Μέρη για επικύρωση, έγκριση ή αποδοχή.
3. Αυτή η τροποποίηση θα τίθεται σε ισχύ, για τα Μέρη εκείνα, που την επικύρωσαν, ενέκριναν ή αποδέχτηκαν, τριάντα (30) ημέρες μετά την κατάθεση από δύο Μέρη της πράξης επικύρωσης ή της γνωστοποίησης της έγκρισης ή αποδοχής τους στον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας.
4. Η τροποποίηση στη συνέχεια θα τίθεται σε ισχύ για κάθε Μέρος, που την επικυρώνει, την εγκρίνει ή την αποδέχεται την τριακοστή ημέρα μετά την κατάθεση της πράξης επικύρωσης ή της γνωστοποίησης της έγκρισης ή αποδοχής του.
Άρθρο 14
1. Παρά τις διατάξεις του άρθρου 13, κάθε τροποποίηση του συστήματος ζωνών, που περιγράφεται στο Παράρτημα της παρούσας Συμφωνίας, που γίνεται αποδεκτή από τις Αεροπορικές Αρχές των δύο τρίτων των Μερών, θα υποβάλλεται στις Αεροπορικές Αρχές όλων των Μερών για αποδοχή.
2. Η τροποποίηση αυτή θα τίθεται σε ισχύ, για εκείνα τα Μέρη, που οι Αεροπορικές Αρχές τους την αποδέχτηκαν τριάντα (30) ημέρες μετά τη γνωστοποίηση της αποδοχής τους προς τον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας, από τις Αεροπορικές Αρχές των δύο Μερών. 3. Στην συνέχεια η τροποποίηση θα τίθεται σε ισχύ για κάθε Μέρος, που οι Αεροπορικές Αρχές του την αποδέχονται τριάντα (30) ημέρες μετά τη λήψη της γνωστοποίησης προς τον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας.
Άρθρο 15
Η παρούσα Συμφωνία μπορεί να καταγγελθεί από οποιοδήποτε Μέρος με δήλωση απευθυνόμενη στον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας. Η καταγγελία θα ισχύει ένα (1) χρόνο μετά την λήψη της εν λόγω δηλώσεως.
Άρθρο 16
1. Καμιά επιφύλαξη δεν μπορεί να τεθεί στην παρούσα Συμφωνία εκτός των προβλεπομένων παρακάτω.
2. Κάθε Μέρος μπορεί, κατά το χρόνο της υπογραφής, της επικύρωσης, της έγκρισης ή της αποδοχής της παρούσας Συμφωνίας ή της προσχώρησης σ` αυτήν, να δηλώσει ότι δε θεωρεί ότι δεσμεύεται από την παράγραφο 2 του άρθρου 8.
Τα άλλα μέρη δε θα δεσμεύονται από την εν λόγω παράγραφο απέναντι σε όποιο μέρος έχει διατυπώσει μια τέτοια επιφύλαξη. 3. Κάθε Μέρος, που έχει διατυπώσει επιφύλαξη, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου, μπορεί οποτεδήποτε να την αποσύρει με δήλωση στον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας.
Άρθρο 17
1. Ο Οργανισμός Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας θα στέλνει ένα επικυρωμένο αντίγραφο της παρούσας Συμφωνίας σε όλα τα Κράτη Μέλη της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας.
2. Μόλις τεθεί σε ισχύ η παρούσα Συμφωνία θα καταχωρείται στα Ηνωμένα Έθνη από τον Οργανισμό Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας.
3. Ο Οργανισμός Διεθνούς Πολιτικής Αεροπορίας θα γνωστοποιεί σε όλα τα Κράτη Μέρη της Συμφωνίας του 1967 ή της παρούσας Συμφωνίας:
α) κάθε υπογραφή της παρούσας Συμφωνίας
β) την κατάθεση κάθε πράξης επικύρωσης, κάθε γνωστοποίησης έγκρισης ή αποδοχής ή κάθε πράξης προσχώρησης και την ημερομηνία της κατάθεσης μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την ημερομηνία κατάθεσης
γ) την ημερομηνία κατά την οποία η παρούσα Συμφωνία τίθεται σε ισχύ, σύμφωνα με το άρθρο 11*
δ) κάθε δήλωση καταγγελίας της παρούσας Συμφωνίας, σύμφωνα με το άρθρο 15 και την ημερομηνία αυτής της δηλώσεως μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από την ημερομηνία λήψης.
ε) κάθε επιφύλαξη, που γνωστοποιείται, σύμφωνα με το άρθρο 16, και κάθε άρση μιας τέτοιας επιφύλαξης*
στ) την ημερομηνία έναρξης ισχύος οποιασδήποτε τροποποίησης της παρούσας Συμφωνίας σύμφωνα με το άρθρο
13. Σε πίστωση των ανωτέρω οι υπογεγραμμένοι, δεόντως εξουσιοδοτημένοι, υπέγραψαν την παρούσα Συμφωνία. Έγινε στο Παρίσι, στις δεκαέξι Ιουνίου του έτους χίλια εννιακόσια ογδόντα επτά (1987) σε ένα μοναδικό αντίγραφο στην αγγλική, γαλλική και ισπανική γλώσσα, τα δε τρία κείμενα είναι εξίσου έγκυρα.
Αυστρία
Βέλγιο
Κύπρος
Δανία
Φιλανδία Γαλλία
Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας
Ελλάδα
Ισλανδία
Ιρλανδία
Ιταλία
Λουξεμβούργο
Μάλτα
Ολλανδία
Νορβηγία
Πορτογαλία
Ισπανία Σουηδία Ελβετία Τουρκία Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας Γιουγκοσλαβία.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Σύστημα Ζωνών
Πεδίο Εφαρμογής:
1. Το σύστημα θα εφαρμόζεται σε όλες τις ενδο-ευρωπαϊκές διαδρομές μεταξύ των Κρατών – Μελών της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας, Μερών της παρούσας Συμφωνίας. Εν τούτοις, τα Μέρη θα έχουν το δικαίωμα να συμφωνήσουν σε διμερή βάση τον αποκλεισμό ορισμένων καθορισμένων διαδρομών από το πεδίο εφαρμογής του συστήματος ζωνών.
Αριθμός Ζωνών ελαστικότητας
2. Θα υπάρχουν δύο (2) ζώνες ελαστικότητας μία για Ναύλους Έκπτωσης και μία για Ναύλους Μεγάλης Έκπτωσης.
Ορισμός Ζωνών.
3. Για να υπαχθούν οι ναύλοι στη Ζώνη Έκπτωσης πρέπει να πληρούν όλες τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) Ταξίδι μετ` επιστροφής ή κυκλικής διαδρομής (ROUND OR CIRCLE TRIP). β) Ελάχιστη διαμονή όχι μικρότερη από την αναφερόμενη στον “κανόνα της Κυριακής” ή από έξι ημέρες. γ) Μέγιστη διαμονή όχι μεγαλύτερη από έξι μήνες.
4. Για να υπαχθούν οι ναύλοι στη Ζώνη Μεγάλης Έκπτωσης πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στην παράγραφο 3 και μια τουλάχιστον ακόμη από τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) κράτηση για ολόκληρο το ταξίδι, έκδοση και πληρωμή εισιτηρίου να γίνονται ταυτόχρονα. Ακύρωση ή αλλαγή κράτησης είναι δυνατή μόνο πριν από την αναχώρηση του ταξιδιού μετάβασης και με επιβάρυνση 20% τουλάχιστον της τιμής του εισιτηρίου*
β) το εισιτήριο αγοράζεται υποχρεωτικά δεκατέσσερις (14) τουλάχιστον ημέρες πριν από την αναχώρηση. Η κράτηση για ολόκληρο το ταξίδι έκδοση και η πληρωμή του εισιτηρίου να γίνονται ταυτόχρονα. Ακύρωση ή αλλαγή κράτησης είναι δυνατή μόνο πριν από την αναχώρηση του ταξιδιού μετάβασης και με επιβάρυνση 20 % τουλάχιστον της τιμής του εισιτηρίου:
γ) η αγορά του εισιτηρίου επιτρέπεται μόνο την παραμονή της αναχώρησης του ταξιδιού μετάβασης. Οι κρατήσεις για τις διαδρομές και της μετάβασης και της επιστροφής να γίνονται χωριστά και μόνο στη χώρα αναχώρησης, την παραμονή της αντίστοιχης αναχώρησης
δ) περιορισμός της διάθεσης σε νέους μέχρι και 25 ετών συμπληρωμένα ή και σε ηλικιωμένα άτομα 60 ετών και άνω
ε) η διάθεση του εισιτηρίου να περιορίζεται σε διαστήματα “εκτός αιχμής” της ημέρας ή της εβδομάδας και επιπρόσθετα να είναι περιορισμένος ο αριθμός των θέσεων, που προσφέρονται δια αυτού του τύπου τα εισιτήρια. Αυτοί οι περιορισμοί (στο χρόνο και τη χωρητικότητα) θα καθορίζονται βάσει συμφωνίας μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών μετά την επίτευξη της οποίας πρέπει να αναφέρονται ευκρινώς στα δημοσιευμένα τιμολόγια και σε όλες τις προσφορές προς το επιβατικό κοινό.
5. Η πλήρωση των προϋποθέσεων είτε της παραγράφου 3 είτε της παραγρ. 4 δεν εμποδίζει μια αεροπορική εταιρία από το να εφαρμόζει πρόσθετους όρους για τους ναύλους, που προσφέρει προς πώληση στο δικό της δίκτυο.
Διατάξεις για δήλωση μη – εφαρμογής.
6. Οποιοδήποτε Μέρος μπορεί να δηλώσει ότι μια από τις προϋποθέσεις α), β), γ) ή δ) της παραγράφου (4) δε θα εφαρμόζεται για συγκεκριμένο ζεύγος – πόλεων ή ζεύγος – χωρών για ταξίδια από/πρός ή από το έδαφός του. Οποιοδήποτε Μέρος επι πλέον μπορεί να κάνει παρόμοια δήλωση όσον αφορά την προϋπόθεση ε) της παραγράφου (4). Η δήλωση σχετικά με την προϋπόθεση δ) της παραγράφου (4) μπορεί να αναφέρεται είτε στο ένα είτε και στα δύο σκέλη της προϋπόθεσης. Τα Κράτη Μέλη θα προβαίνουν, κατά την υπογραφή της Συμφωνίας, στην αρχική δήλωση της εφαρμογής (OPT -OUTS) η οποία θα ισχύει για την επόμενη τιμολογιακή περίοδο. Κάθε μεταγενέστερη δήλωση θα γίνεται τουλάχιστον έξι (6) μήνες πριν από την έναρξη μιας περιόδου και μπορεί να γίνει σε εποχιακή ή ετήσια βάση. Η δυνατότητα για δήλωση δε θα ισχύει για τους ναύλους, που δικαιούνται πρόσθετη ελαστικότητα, σύμφωνα με την παράγραφο 10.
Τιμολόγια αναφοράς.
7. Αρχικά, τα τιμολόγια αναφοράς θα καθορίζονται στο ίδιο επίπεδο όπως οι κανονικοί μετ` επιστροφής ναύλοι οικονομικής θέσης, που εφαρμόζονται τη στιγμή έναρξης ισχύος του συστήματος. Αν υπάρχουν περισσότεροι του ενός ναύλοι τέτοιου τύπου για ένα ζεύγος πόλεων, τότε λαμβάνεται ο μέσος όρος, εκτός αντίθετης συμφωνίας μεταξύ των εν λόγω κρατών. Όπου δεν υπάρχει κανονικός ναύλος οικονομικής θέσης λαμβάνεται ο κατώτερος πλήρως ελαστικός ναύλος. Τα τιμολόγια αναφοράς θα εκφράζονται στο νόμισμα της χώρας έναρξης του ταξιδίου.
8. Στη συνέχεια τα τιμολόγια αναφοράς θα προσαρμόζονται ανάλογα προς τις εκάστοτε ποσοστιαίες μεταβολές των μετ` επιστροφής ναύλων της κανονικής οικονομικής θέσης (ή όπου απαιτείται των εναλλακτικών ναύλων, που περιγράφονται στην παράγραφο 7). Εν τούτοις, δύο Μέρη μπορούν μα κοινή συμφωνία να αναπροσαρμόσουν τα σχετικά τιμολόγια αναφοράς με διαφορετικό τρόπο.
Εύρος Ζωνών.
9. Η Ζώνη έκπτωσης θα εκτείνεται από 90% μέχρι άνω του 65% του τιμολογίου αναφοράς.
Η Ζώνη Μεγάλης Έκπτωσης θα εκτείνεται από 65% μέχρι 45% του τιμολογίου αναφοράς.
Πρόσθετη ελαστικότητα.
10. Εάν ο ναύλος ο οποίος έχει εγκριθεί η εγκρίνεται, σύμφωνα με καθεστώς διμερούς έγκρισης και ο οποίος, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις των παραγράφων 3 έως 5, δικαιούται αυτόματης έγκρισης στη Ζώνη Μεγάλης Έκπτωσης είναι χαμηλότερος από το κατώτατο όριο της Ζώνης αυτής, τότε θα παρέχονται πρόσθετα περιθώρια ελαστικότητας ως προς το επίπεδο του ναύλου αυτού.
Αυτά τα πρόσθετα περιθώρια ελαστικότητας θα εκτείνονται από ποσοστό 10% κάτω από το αμερώς εγκεκριμένο επίπεδο του ναύλου αυτού έως το ανώτατο όριο της Ζώνης μεγάλης έκπτωσης και θα παραμένει σε ισχύ κατά την περίοδο ισχύος του ναύλου. Οποιαδήποτε τροποποίηση των προϋποθέσεων του ναύλου κατά τη διάρκεια ισχύος του, συμπεριλαμβανομένων και αυτών κοτ` εφαρμογήν της παραγράφου 5, θα γίνονται σύμφωνα με το καθεστώς διμερούς έγκρισης.
Τροποποιήσεις του συστήματος.
11. Το σύστημα Θα καθιερωθεί για μια δοκιμαστική περίοδο τριών (3) χρόνων από την ημερομηνία έναρξης ισχύος της Συμφωνίας. Απολογισμός του συστήματος θα γίνει δύο (2) χρόνια μετά από αυτήν την ημερομηνία, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας.
Επ` ευκαιρία του απολογισμού, κάθε Κράτους Μέλους της Επιτροπής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Αεροπορίας θα μπορεί να υποβάλλει προτάσεις τροποποίησης.
Κάθε τροποποίηση του συστήματος θα υπόκειται στη διαδικασία, που προβλέπεται στο άρθρο 14 της Συμφωνίας.
Τα Μέρη θα αποφασίσουν στο θέμα της εξακολούθησης του συστήματος πριν από τη λήξη του τρίτου χρόνου.
ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΑΤΗ – ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
επι της υπογραφής της Διεθνούς Συμφωνίας για τη διαδικασία, που εφαρμόζεται για τον καθορισμό των τιμολογίων των τακτικών ενδο-ευρωπαϊκών αεροπορικών γραμμών, που έγινε την 16η Ιουνίου 1987
Υπογράφοντας την παρούσα Συμφωνία τα Κράτη – Μέλη των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων δηλώνουν ότι οι διατάξεις της Συμφωνίας, δεν μπορούν να υπερισχύσουν του κοινοτικού δικαίου σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μεταξύ τους. Βέλγιο
Δανία Γαλλία Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας Ελλάδα Ιρλανδία Ιταλία Λουξεμβούργο Ολλανδία Πορτογαλία Ισπανία Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας και της Βόρειας Ιρλανδίας.
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Παραγγέλλομε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως Νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 26 Μαρτίου 1992
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑΣ ΣΤΕΦ. ΜΑΝΟΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΝΙΚ. ΓΚΕΛΕΣΤΑΘΗΣ
θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.
Αθήνα, 30 Μαρτίου 1992
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΜΙΧ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ