72065/19-09-2024
Καθορισμός του περιεχομένου, των προϋποθέσεων και της διαδικασίας συμμετοχής στο πρόγραμμα πιστοποίησης επάρκειας στον τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων, του τρόπου, της διάρκειας, της διαδικασίας παρακολούθησης, του τύπου του πιστοποιητικού που χορηγείται, καθώς και κάθε άλλου συναφούς θέματος

Αριθμ. 72065

(ΦΕΚ Β’ 5389/26.09.2024)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ – ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ – ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ – ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ – ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

1.1 Του ν. 5111/2024 «Διατάξεις για την ενίσχυση της προστασίας του καταναλωτή, της ανάπτυξης και της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, ρυθμίσεις για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που πλήττονται από καταστροφές και άλλες διατάξεις» (Α’ 76) και ιδίως το άρθρο 17 αυτού,

1.2 του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α’ 133),

1.3 του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (Π.Δ.63/2005, Α’ 98), που διατηρήθηκε σε ισχύ με την περ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133),

1.4 του Π.Δ.142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181),

1.5 του Π.Δ.133/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης» (Α’ 161),

1.6 του Π.Δ.123/2017 «Οργανισμός του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» (Α’ 151),

1.7 του Π.Δ.5/2022 «Οργανισμός Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων» (Α’ 15),

1.8 του Π.Δ.40/2020 «Οργανισμός του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης» (Α’ 85),

1.9 του Π.Δ.57/2007 «Κωδικοποίηση σε ενιαίο κείμενο των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, που διέπουν το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.)» (Α’ 59),

1.10 του Π.Δ.77/2023 «Σύσταση Υπουργείου και μετονομασία Υπουργείων – Σύσταση, κατάργηση και μετονομασία Γενικών και Ειδικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων» (Α’ 130),

1.11 του Π.Δ.82/2023 «Μετονομασία Υπουργείου – Σύσταση και μετονομασία Γενικών Γραμματειών – Μεταφορά αρμοδιοτήτων, υπηρεσιακών μονάδων και θέσεων προσωπικού – Τροποποίηση και συμπλήρωση του Π.Δ.77/2023 (Α’ 130) – Μεταβατικές διατάξεις» (Α’ 139),

1.12 του Π.Δ.79/2023 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 131),

1.13 του Π.Δ.32/2024 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 91).

2. Τις αποφάσεις:

2.1 Την υπό στοιχεία Υ1/3.1.2024 απόφαση του Πρωθυπουργού «Καθορισμός σειράς τάξης Υπουργείων» (Β’ 28).

2.2 Την υπό στοιχεία Υ12/7.7.2023 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Νικόλαο Παπαθανάση» (Β’4403).

2.3 Την υπό στοιχεία 947/19.6.2024 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Υφυπουργό Εσωτερικών, Παρασκευή Χαραλαμπογιάννη» (Β’ 3715).

2.4 Την υπό στοιχεία 9331/2.2.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υγείας, Υποδομών και Μεταφορών, Ανάπτυξης, Δικαιοσύνης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Τροποποίηση σχεδίου δράσης για την Εθνική Στρατηγική για τις Δημόσιες Συμβάσεις περιόδου 2021-2025 – Τροποποίηση της υπ’ αρ. 58305/25.05.2021 (Β’ 2182) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Υγείας, Δικαιοσύνης, Υποδομών και Μεταφορών και Επικρατείας» (Β’ 862).

2.5 Την υπό στοιχεία 54275 ΕΞ 2023/5.4.2023 (ΑΔΑ: ΡΣΝ9Η-ΜΞ8) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών «Απόφαση Ένταξης του Έργου με τίτλο “Πιστοποιημένα προγράμματα κατάρτισης δημοσίων συμβάσεων. (κωδικός ΟΠΣ ΤΑ 5200050) στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας”», όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 60920/26-04-2024 (ΑΔΑ: ΨΣ00Η-ΦΚΑ) απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

2.6 Την υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/οικ. 9403/24.4.2020 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός Συστήματος Πιστοποίησης Επιμόρφωσης» (Β’ 1657).

2.7 Την υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/47/οικ. 6967/21.4.2023 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός των ειδικότερων προϋποθέσεων συμμετοχής, των κριτηρίων επιλογής, του οργάνου και της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων στα προγράμματα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.» (Β’ 2610).

2.8 Την υπό στοιχεία 4583/29.7.2020 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης «Κανονισμός Διαχείρισης Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (Κ.Δ.Π.) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης» (Β’ 3373).

3. Το γεγονός ότι, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 62620/ 6.8.2024 εισήγηση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Ανάπτυξης, από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

Άρθρο 1
Ειδικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης Επάρκειας στον τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων

1. Το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.), μέσω του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών, οργανώνει Ειδικό Πρόγραμμα Πιστοποίησης Επάρκειας στον τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων (εφεξής καλούμενο Ειδικό Πρόγραμμα).

2. Σκοπός του Ειδικού Προγράμματος είναι η επαγγελματοποίηση του τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση. Ειδικότερα, επιδιώκεται η επιμόρφωση και πιστοποίηση του προσωπικού των αναθετουσών αρχών της υποπερ. α’ της περ. 1 της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), το οποίο είναι επιφορτισμένο με καθήκοντα σχετικά με τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση των δημοσίων συμβάσεων, προκειμένου να διαθέτει την απαιτούμενη κατάρτιση, εμπειρία και εξειδίκευση στο πλαίσιο:

α) της Σύστασης (ΕΕ) 2017/1805 της Επιτροπής της 3ης Οκτωβρίου 2017 για την επαγγελματοποίηση του τομέα των δημοσίων συμβάσεων – Δημιουργία δομής για την επαγγελματοποίηση των δημοσίων συμβάσεων και

β) των Δράσεων υπ’ αρ. (73) και (74) «Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίου δράσης για την αρχιτεκτονική και πολιτική της επαγγελματοποίησης του τομέα δημοσίων συμβάσεων και ευθυγράμμιση με τη σύσταση της ΕΕ για αναθέτουσες αρχές» της Στρατηγικής Κατεύθυνσης Δ.4 «Επαγγελματοποίηση του τομέα των δημοσίων συμβάσεων» του Πυλώνα Δ «Διακυβέρνηση του τομέα δημοσίων συμβάσεων» της Εθνικής Στρατηγικής για τις Δημόσιες Συμβάσεις περιόδου 2021-2025.

3. Η μεθοδολογία σχεδιασμού του Ειδικού Προγράμματος εδράζεται στο Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Ικανοτήτων για τους Επαγγελματίες του Τομέα των Δημοσίων Συμβάσεων (ProcurCompEU).

Άρθρο 2
Δικαίωμα Συμμετοχής και Περιεχόμενο Ειδικού Προγράμματος

1. Δικαίωμα συμμετοχής στο Ειδικό Πρόγραμμα έχουν οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι και οι υπάλληλοι με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου, που είναι ενταγμένοι σε κλάδο και ειδικότητα των κατηγοριών Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) ή Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.), που έχουν ολοκληρώσει τη δοκιμαστική τους υπηρεσία, εφόσον υπέχουν σχετική υποχρέωση, και που ήδη υπηρετούν ή επιθυμούν να υπηρετήσουν σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια των διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων:

α) των φορέων της περ. στ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143),

β) των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών της περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014,

γ) των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (Ο.Κ.Α.),

δ) των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού,

ε) των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και

στ) των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), που ανήκουν στο κράτος ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α. κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τους ή που επιχορηγούνται τακτικά από πόρους των ανωτέρω φορέων κατά πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους.

2. Από τους ενδιαφερόμενους για συμμετοχή στο Ειδικό Πρόγραμμα υπαλλήλους, προτεραιότητα δίνεται σε όσους ήδη, κατά τον χρόνο υποβολής της αίτησης, υπηρετούν, για ένα (1) τουλάχιστον έτος, σε οργανική μονάδα με αρμοδιότητα την υποστήριξη ή τη διενέργεια διαδικασιών σχεδιασμού, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων. Κατόπιν, συνεκτιμώνται οι κάτωθι παράμετροι, με βαρύτητα ως ακολούθως:

α) Ο φορέας στον οποίο υπηρετεί ο υπάλληλος, κατά σειρά προτεραιότητας, ως εξής:

αα) οι Εθνικές Κεντρικές Αρχές Αγορών (Ε.Κ.Α.Α.) του άρθρου 41 του ν. 4412/2016 (Α’ 147) [Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Συμβάσεων της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) του Υπουργείου Υγείας], και η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.),

αβ) οι φορείς της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργεία, Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και Ανεξάρτητες Αρχές χωρίς νομική προσωπικότητα),

αγ) οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης [Δήμοι -Ο.Τ.Α. α’ βαθμού και Περιφέρειες – Ο.Τ.Α. β’ βαθμού], οι Υγειονομικές Περιφέρειες και τα Νοσοκομεία, οι Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας,

αδ) οι Οργανισμοί Κοινωνικής Ασφάλισης (Ασφαλιστικά Ταμεία, Οργανισμοί Απασχόλησης και Οργανισμοί Παροχής Υπηρεσιών Υγείας),

αε) οι λοιποί φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης, δηλαδή τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.) και οι Ανεξάρτητες Αρχές με νομική προσωπικότητα, που περιλαμβάνονται στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης, αλλά δεν ανήκουν στους υποτομείς των Ο.Κ.Α. και των Ο.Τ.Α. και

αστ) τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ.), που ανήκουν, ελέγχονται ή χρηματοδοτούνται από τους Ο.Τ.Α. και

β) η ημερομηνία υποβολής της αίτησης συμμετοχής στο Ειδικό Πρόγραμμα.

3. Το Ειδικό Πρόγραμμα δομείται σε έξι (6) επιμέρους επιμορφωτικά προγράμματα, εκ των οποίων τα τρία (3) αφορούν στις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών και τα άλλα τρία (3) στις δημόσιες συμβάσεις τεχνικών μελετών και δημοσίων έργων, ως ακολούθως:

 

Α/Α
Επιμορφωτικό Πρόγραμμα
Διάρκεια (σε ώρες)
1.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Εβδομήντα (70) ώρες
2.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Εβδομήντα (70) ώρες
3.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Πενήντα δύο (52) ώρες
4.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ -ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Εξήντα τρεις (63) ώρες
5.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Εβδομήντα (70) ώρες
6.
ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ -ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Σαράντα εννέα (49) ώρες

Το Ειδικό Πρόγραμμα καλύπτει τις θεματικές ενότητες κάθε επιμέρους επιμορφωτικού προγράμματος, όπως εκάστοτε καθορίζονται στον οικείο Φάκελο Σχεδιασμού και, ενδεικτικά, περιλαμβάνει τα ακόλουθα: σχεδιασμός διαδικασιών ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων, κύκλος ζωής δημοσίων συμβάσεων, ενωσιακή και εθνική νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων, ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις και άλλα εργαλεία Τεχνολογιών Πληροφορικής, βιώσιμες δημόσιες συμβάσεις (πράσινες δημόσιες συμβάσεις και κοινωνικά υπεύθυνες δημόσιες συμβάσεις), δημόσιες συμβάσεις καινοτομίας, εκτίμηση αναγκών, έρευνα αγοράς, διαβούλευση με την αγορά, κατάρτιση τεχνικών προδιαγραφών, σύνταξη εγγράφων σύναψης δημοσίων συμβάσεων, αξιολόγηση προσφορών, διαχείριση συμβάσεων, πληρωμή συμβάσεων.

Άρθρο 3
Τρόπος Υλοποίησης και Χρονική Διάρκεια των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων του Ειδικού Προγράμματος

1. Η επιλογή των συμμετεχόντων στα επιμορφωτικά προγράμματα του Ειδικού Προγράμματος πραγματοποιείται από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο (Ε.Υ.) ή τον Υπεύθυνο Προγράμματος (Υ.Π.), που έχει οριστεί από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.), εφαρμόζοντας τα οριζόμενα στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 2. Κατά τα λοιπά, για τη διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην υπό στοιχεία ΔΙΠΑΑΔ/Ε.Κ.Δ.Δ.Α./Φ.4/47/ οικ. 6967/21.4.2023 (Β’ 2610) υπουργική απόφαση και, ειδικότερα, τα οριζόμενα στα άρθρα 2, 6, 8 και 9 αυτής.

2. Σε περίπτωση που υπάλληλος επιλεγεί σε οποιοδήποτε επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ειδικού Προγράμματος και τελικά δεν συμμετάσχει, ισχύουν τα ακόλουθα:

α) στην περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας για λόγους υγείας, υπηρεσιακούς ή σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, δύναται να συμμετάσχει στα επόμενα προγράμματα διατηρώντας την προτεραιότητα για τη συμμετοχή του,

β) στην περίπτωση ανεπαρκούς τεκμηρίωσης των λόγων μη συμμετοχής του, χάνει την προτεραιότητα συμμετοχής του και δύναται να επανέλθει με νέα αίτηση.

3. Η παρουσία των επιμορφωνόμενων καθ’ όλη τη διάρκεια κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος είναι υποχρεωτική και νοείται ως φυσική παρουσία στον χώρο, στον οποίο πραγματοποιείται το επιμορφωτικό πρόγραμμα, ενώ στην περίπτωση που το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιείται με τη διαδικασία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η παρουσία του αποδεικνύεται από την ενεργή σύνδεσή του μέσω του συνδέσμου που έχει λάβει από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.). Σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να αιτιολογηθεί απουσία για χρονικό διάστημα έως δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής διάρκειας του επιμορφωτικού προγράμματος, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην υπό στοιχεία 82759/29.8.2022 (Β’4581) κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Σύστημα Σχεδιασμού και Διαχείρισης της υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων/ επιδοτούμενων προγραμμάτων μη τυπικής μάθησης, Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.) και Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Γ.Ε.Ε.)».

4. Η διάρκεια υλοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος δεν είναι συνεχής, αλλά επιμερίζεται σε περισσότερα χρονικά διαστήματα, έκαστο των οποίων δεν υπερβαίνει τον χρόνο των πέντε (5) εργάσιμων ημερών. Μεταξύ των ως άνω χρονικών διαστημάτων μεσολαβεί χρόνος ίσος με τουλάχιστον μία (1) εβδομάδα.

5. Το περιεχόμενο και η χρονική διάρκεια κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος μπορεί να προσαρμόζονται ανάλογα με τις νομοθετικές -κανονιστικές, τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις στις αντίστοιχες γνωστικές περιοχές.

6. Το κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ειδικού Προγράμματος δύναται να υλοποιείται με τη μέθοδο της δια ζώσης επιμόρφωσης ή της σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης ή της ασύγχρονης εκπαίδευσης, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας ή με συνδυασμό αυτών.

Άρθρο 4
Διδακτικό Προσωπικό και Εκπαιδευτικό Υλικό των Επιμορφωτικών Προγραμμάτων του Ειδικού Προγράμματος

1. Οι εκπαιδευτές του Ειδικού Προγράμματος είναι μέλη του Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., διαθέτουν επιστημονική κατάρτιση στα αντικείμενα που σχετίζονται με τις θεματικές ενότητες ή διαθέτουν επαγγελματική ή εκπαιδευτική εμπειρία συναφή με τα αντικείμενα του Ειδικού Προγράμματος.

Για τις ανάγκες υλοποίησης του Ειδικού Προγράμματος, η ανάθεση διδακτικών και λοιπών καθηκόντων (όπως σχεδιασμός και επικαιροποίηση πιστοποιημένων φακέλων, εκπόνηση και συγγραφή εκπαιδευτικού υλικού) πραγματοποιείται σύμφωνα με τα οριζόμενα περί «Ειδικών Τίτλων» στο άρθρο 4 του Κανονισμού Διαχείρισης Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (Κ.Δ.Π.) του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (απόφαση Δ.Σ. Ε.Κ.Δ.Δ.Α. 4583/29.7.2020, Β’3373).

Η ανάθεση διδακτικών και λοιπών καθηκόντων πραγματοποιείται, κατά προτεραιότητα, σε μέλη του Μητρώου Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (Κ.Δ.Π.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., που προτείνονται από τους φορείς που έχουν οριστεί αρμόδιοι για τις Δράσεις υπ’ αρ. (73) και (74) «Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίου δράσης για την αρχιτεκτονική και πολιτική της επαγγελματοποίησης του τομέα δημοσίων συμβάσεων και ευθυγράμμιση με τη σύσταση της ΕΕ για αναθέτουσες αρχές» της Εθνικής Στρατηγικής Δημοσίων Συμβάσεων περιόδου 20212025 [υπ’ αρ. 9331/2.2.2024, (Β’ 862) κοινή υπουργική απόφαση], καθώς και σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 5111/2024 (Α’ 76) και, συγκεκριμένα, από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ.), την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) του Υπουργείου Υγείας και το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σε περίπτωση που οι ανωτέρω δεν επαρκούν, τότε η ανάθεση διδακτικών και λοιπών καθηκόντων πραγματοποιείται σε λοιπά μέλη του Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (Κ.Δ.Π.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., που έχουν ενταχθεί στο σχετικό επιστημονικό πεδίο και γνωστικό αντικείμενο.

Για την ανάθεση διδακτικών και λοιπών καθηκόντων λαμβάνονται υπόψη η επιστημονική κατάρτιση και η επαγγελματική εμπειρία στο αντικείμενο των δημοσίων συμβάσεων και, ιδίως, η απασχόληση σε οργανικές μονάδες με αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, την ανάθεση και την εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων, την παροχή κεντρικών και επικουρικών δραστηριοτήτων αγορών και την εν γένει υποστήριξη του τομέα των δημοσίων συμβάσεων (όπως σύνταξη ρυθμιστικών νομοθετημάτων και εγκυκλίων – κατευθυντήριων οδηγιών, διαχείριση και ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων).

2. Για την υλοποίηση κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος εκπονείται σχετικό εκπαιδευτικό υλικό από Ομάδες Εργασίας που συγκροτούνται με απόφαση του Προέδρου του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. για τον σκοπό αυτό. Στην περίπτωση κατά την οποία το εκπαιδευτικό υλικό του επιμορφωτικού προγράμματος δεν έχει οριστικοποιηθεί, δύναται η όλη διαδικασία του επιμορφωτικού προγράμματος να υποστηριχτεί από το εκπαιδευτικό υλικό που θα προετοιμάζουν τα μέλη του Κύριου Διδακτικού Προσωπικού (Κ.Δ.Π.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., το οποίο θα έχει τη μορφή σημειώσεων και παρουσιάσεων και θα περιλαμβάνει ενδεικτική βιβλιογραφία, παραδείγματα, μελέτες περίπτωσης και φύλλα ασκήσεων.

Άρθρο 5
Πιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων -Χορήγηση Πιστοποίησης

1. Η διαδικασία πιστοποίησης επάρκειας του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος είναι σύμφωνη με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο αυτού. Η διαδικασία περιλαμβάνει την υποχρεωτική συμμετοχή του επιμορφωνόμενου σε γραπτή, σύγχρονη εξ αποστάσεως, εξεταστική δοκιμασία, μέγιστης διάρκειας δύο (2) ωρών, που λαμβάνει χώρα μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του αντίστοιχου επιμορφωτικού προγράμματος.

2. Στόχος της εξεταστικής δοκιμασίας είναι η αξιολόγηση των γνώσεων και δεξιοτήτων των επιμορφωνόμενων σε θέματα του τομέα των δημοσίων συμβάσεων, αναλόγως των γνωστικών πεδίων και της εκπαιδευτικής ύλης του κάθε επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος.

3. Η εξεταστική δοκιμασία περιλαμβάνει, ενδεικτικώς, τους ακόλουθους τύπους ερωτήσεων: δομημένες ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής ή μελέτες περίπτωσης ή ερωτήσεις ανάπτυξης ή ερωτήσεις τύπου σωστό-λάθος ή ερωτήσεις αντιστοίχισης ή συνδυασμό αυτών. Για τη γραπτή εξεταστική δοκιμασία επιλέγονται ερωτήσεις εκ των προαναφερόμενων τύπων, κατόπιν κλήρωσης από δεξαμενή ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις τίθενται στη δεξαμενή της εξεταστικής δοκιμασίας Πιστοποίησης με κατά το δυνατόν μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα, τόσο ως προς τα είδη αυτών, όσο και ως προς τα γνωστικά πεδία του επιμορφωτικού προγράμματος, τα οποία αφορούν. Η διαδικασία επιλογής των ερωτήσεων πραγματοποιείται από το Ινστιτούτο Επιμόρφωσης (ΙΝ. ΕΠ.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.

Ο αριθμός των θεμάτων θα καθορίζεται από την τεχνική της εξέτασης και, σε περίπτωση που η εξέταση περιλαμβάνει αποκλειστικά ερωτήσεις κλειστού τύπου, θα επιλέγονται έως πενήντα (50) ερωτήσεις, κατόπιν κλήρωσης από δεξαμενή ερωτήσεων.

4. Η βαθμολογική κλίμακα της εξεταστικής δοκιμασίας είναι από μηδέν (0) έως εκατό (100). Επιτυχές θεωρείται το γραπτό που έχει σωστές απαντήσεις σε ποσοστό τουλάχιστον εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) των συνολικών μονάδων της βαθμολογικής κλίμακας.

5. Ο επιτυχών σε κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα του Ειδικού Προγράμματος αποκτά πιστοποίηση επάρκειας για το συγκεκριμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα. Στη συνέχεια, με μέριμνα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ. ΕΠ.), ενημερώνεται η ατομική κάρτα εκπαίδευσης του υπαλλήλου που τηρείται στον ιστότοπο του Ε.Κ.Δ.Δ.Α.

6. Ο συμμετέχων στην εξεταστική δοκιμασία, που αποτυγχάνει να συγκεντρώσει την ελάχιστη βαθμολογία, δύναται να την επαναλάβει σε ημερομηνία που καθορίζεται με μέριμνα του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝ.ΕΠ.) του Ε.Κ.Δ.Δ.Α., χωρίς να απαιτείται η εκ νέου παρακολούθηση του αντίστοιχου επιμορφωτικού προγράμματος του Ειδικού Προγράμματος, καθώς και αίτησή του για συμμετοχή σε νέα εξεταστική δοκιμασία.

Η συμμετοχή σε νέα εξεταστική δοκιμασία προγραμματίζεται από το ΙΝ.ΕΠ. σε χρόνο που δεν μπορεί να είναι μικρότερος του ενός (1) μηνός και μεγαλύτερος των τριών (3) μηνών από την κοινοποίηση του αποτελέσματος της εξέτασης. Η ανωτέρω διαδικασία δύναται να επαναληφθεί άλλη μία (1) φορά εντός δώδεκα (12) μηνών από τη διενέργεια της αρχικής εξέτασης.

Σε περίπτωση αποτυχίας και στη δεύτερη επανεξέταση, υπάλληλος που επιθυμεί να παρακολουθήσει εκ νέου το πρόγραμμα, δύναται να συμμετάσχει, μόνον εφόσον ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων δεν έχει συμπληρωθεί από λοιπούς ενδιαφερόμενους υπαλλήλους.

Άρθρο 6
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2024

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ

Υποδομών και Μεταφορών
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

Υφυπουργός Εσωτερικών
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΓΙΑΝΝΗ

Ανάπτυξης
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΚΑΚΟΣ

Ψηφιακής Διακυβέρνησης
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΣΤΕΡΓΙΟΥ