315203/11-10-2022
Τροποποίηση της υπό στοιχεία Β-οικ.60195/5172/2013 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Βασικοί όροι ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ ΑΕ» (Β’ 3067)
Αριθμ. 315203/ 2022
(ΦΕΚ Β’ 5339/17-10-2022)
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Έχοντας υπόψη:
α) Την υπόπερ. iii) της περ. β) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 2963/2001 «Οργάνωση και λειτουργία των δημοσίων επιβατικών μεταφορών με λεωφορεία, τεχνικός έλεγχος οχημάτων και ασφάλεια χερσαίων μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α’ 268), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις παρ. 5 και 6 του άρθρου 52 του ν. 4199/2013 (Α’ 216).
β) Την υπό στοιχεία Β-οικ.60195/5172/13/19.11.2013 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Βασικοί όροι ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ ΑΕ» (Β’ 3067), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. Οικ. 33800/1491/24-04-2019 (Β’ 1659) απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών.
γ) Το άρθρο 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα» (π.δ. 63/2005, Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
δ) Το π.δ. 123/2016 «Ανασύσταση και μετονομασία του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανασύσταση του Υπουργείου Τουρισμού, σύσταση Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, μετονομασία Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων» (Α’ 208),
ε) Το π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121).
στ) Την υπ’ αρ. 317/22-09-2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Μιχαήλ Παπαδόπουλο» (Β’ 4383).
2. Το υπ’ αρ. 7730/15-9-2022 έγγραφο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Υ.Σ.) και της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (Π.Ο.Α.Σ.).
3. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
1. Η παρ. 4 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Β-οικ.60195/5172/13/19.11.2013 (Β’ 3067) υπουργικής απόφασης, αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Ο συντελεστής πραγματικών χιλιομέτρων προσδιορίζεται ανάλογα με την ηλικία των λεωφορείων ως ακολούθως:
α) Για λεωφορεία ηλικίας μέχρι και δέκα πέντε (15) ετών σε είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) ή 0,25.
β) Για λεωφορεία ηλικίας άνω των δέκα πέντε (15) ετών μέχρι και είκοσι επτά (27) ετών, σε δεκαπέντε τοις εκατό (15%) ή 0,15.».
2. Η περ. β’ της παρ. 6 του άρθρου 3 της υπό στοιχεία Β-οικ.60195/5172/13/19.11.2013 (Β’ 3067) υπουργικής απόφασης, αντικαθίσταται ως εξής:
«β. Εισάγεται ο όρος του συντελεστή δαπανών κάθε ενταγμένου λεωφορείου, ο οποίος είναι συνάρτηση της κλάσης, του τύπου και της ηλικίας του και προσδιορίζεται αναλυτικά στους παρακάτω πίνακες:
ΚΛΑΣΗ “6”
ΚΛΑΣΗ “5”
ΚΛΑΣΗ “4”
ΚΛΑΣΗ “4”
ΚΛΑΣΗ “3” και “2”
ΚΛΑΣΗ “2”
Υ-Δ
Η-Δ
Α-Δ
Α-ΑΡ
Υ1,Υ2,Β10
0
Υ-5,Η-5,Α-
5
Υ-50 Η-50 Α-100
Υ4,Α,Α11
Υ-4 (πλην Ε) Α-4,
Υ-40, Η-40 Α-80
Δ, ΔΕ, παρ. Ε (30 θέσεων και άνω, συμπεριλαμβανομένων και των αντίστοιχων τύπων που ανήκουν στην κλάση «2» και είχαν χαρακτηρισθεί ως μικρολεωφορεία) Η-4
Σ3-Σ3α, παρ. Ε (κάτω των τριάντα (30) θέσεων), Υ-3, Η-3, Α-3, Α50, Η-30, Υ-30 Αστικό μικρολεωφορείο ΚΛΑΣΗ «2» ΜΛ-24 Τ1-Τ2
ΜΛ-12 Έως ΜΛ-18 Υ-2,Η-2
Α-2, Υ-20
Μέχρι και δέκα πέντε (15) ετών
1,30
1,25
1,20
1,15
1,10
1,05
Άνω των δέκα πέντε (15) ετών έως και είκοσι επτά (27) ετών
1,25
1,20
1,15
1,10
1,05
1,00
Ειδικά για τα λεωφορεία που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ Α.Ε. που εκμεταλλεύονται μόνο αστικές λεωφορειακές γραμμές καθορίζονται συντελεστές δαπανών κατά κλάση και ηλικία λεωφορείου, όπως φαίνονται στον
ΚΛΑΣΗ 6
ΚΛΑΣΗ 5
ΚΛΑΣΗ 4
ΚΛΑΣΗ 3
Για λεωφορεία μέχρι και δέκα πέντε (15) ετών
1,30
1,25
1,20
1,05
Άνω των δέκα πέντε (15) ετών έως και είκοσι επτά (27) ετών
1,25
1,20
1,10
1,00
Ο συντελεστής δαπανών δε μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια της διαχειριστικής περιόδου παρά μόνο σε περίπτωση αντικατάστασης του λεωφορείου. Στην περίπτωση αυτή, για τα χιλιόμετρα που πραγματοποίησε το λεωφορείο μέχρι την ημέρα αντικατάστασης ισχύει ο συντελεστής δαπανών του παλαιού λεωφορείου και από την ημέρα αντικατάστασης ο συντελεστής δαπανών του νέου λεωφορείου.»
3. Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 11 Οκτωβρίου 2022
Ο Υφυπουργός
ΜΙΧΑΗΛ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ