35129/2022
Καθορισμός της διαδικασίας καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 και ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

(ΦΕΚ Β 1819/13.4.2022)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ –
ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου πεντηκοστού πέμπτου του ν. 4917/2022 «Κύρωση της από 17.3.2022 Επιμέρους Σύμβασης Δωρεάς – Έργο VIII, Παράρτημα 12 της από 6.9.2018 Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος “Κοινωφελές Ίδρυμα Σταύρος Σ. Νιάρχος” και του Ελληνικού Δημοσίου για την ενίσχυση και αναβάθμιση των υποδομών στον τομέα της υγείας – Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις.» (Α’ 67) και ειδικότερα της παρ. 3 αυτού.

2. Τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 4690/2020 «Κύρωση: α) της από 13.4.2020 Π.Ν.Π. «Μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και άλλες κατεπείγουσες διατάξεις» (Α’ 84) και β) της από 1.5.2020 Π.Ν.Π. “Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα” (Α’ 90) και άλλες διατάξεις» (Α’ 104).

3. Το άρθρο 40 του ν. 4778/2021 «Μισθολόγιο, ζητήματα ανθρώπινου δυναμικού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 26), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 105 του ν. 4790/2021 «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, την ανάπτυξη, την κοινωνική προστασία και την επαναλειτουργία των δικαστηρίων και άλλα ζητήματα» (Α’ 48), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 131 του ν. 4808/2021 «Για την Προστασία της Εργασίας – Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής “Επιθεώρηση Εργασίας” – Κύρωση της Σύμβασης 190 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για την εξάλειψη της βίας και παρενόχλησης στον κόσμο της εργασίας – Κύρωση της Σύμβασης 187 της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας για το Πλαίσιο Προώθησης της Ασφάλειας και της Υγείας στην Εργασία – Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1158 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιουνίου 2019 για την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ζωής, άλλες διατάξεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις» (Α’ 101) και τις διατάξεις του άρθρου 129 του ν. 4808/2021 (Α’ 101).

4. Τις διατάξεις του 201 του ν. 4855/2021 «Τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και άλλες επείγουσες διατάξεις» (Α’ 215).

5. Την από 11.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών της εμφάνισης του κορωνοϊού COVID-19 και της ανάγκης περιορισμού της διάδοσής του» (Α’ 55), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4682/2020 (Α’ 76), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο όγδοο της από 22.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών, την προμήθεια μέσων ατομικής προστασίας και την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, τη στήριξη των τουριστικών επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας προς αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19, καθώς και τη στήριξη των πλημμυροπαθών της Εύβοιας που επλή-γησαν κατά τις πλημμύρες της 8ης και 9ης Αυγούστου 2020» (Α’ 161), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4722/2020 (Α’ 177) και συμπληρώθηκε με το άρθρο 21 του ν. 4722/2020 (Α’ 177).

6. Την από 14.3.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Καταπείγοντα μέτρα αντιμετώπισης της ανάγκης περιορισμού της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 (Α’ 64)», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/ 2020 (Α’ 76).

7. Την από 1.5.2020 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου «Περαιτέρω μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την επάνοδο στην κοινωνική και οικονομική κανονικότητα (Α’ 90)», όπως κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4690/2020 (Α’ 104).

8. Τις διατάξεις του άρθρου δέκατου έβδομου της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματικότερη προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις» (Α’ 143), που κυρώθηκε με τον ν. 4824/2021 (Α’ 156).

9. Τα άρθρα 123 και 124 του ν. 4714/2020 «Φορολογικές παρεμβάσεις για την ενίσχυση της αναπτυξιακής διαδικασίας της ελληνικής οικονομίας, ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/1852, (ΕΕ) 2018/822, (ΕΕ) 2020/876, (ΕΕ)2016/1164, (ΕΕ) 2018/1910 και (ΕΕ) 2019/475, συνεισφορά Δημοσίου για την αποπληρωμή δανείων πληγέντων δανειοληπτών λόγω των δυσμενών συνεπειών της νόσου COVID-19 και άλλες διατάξεις», όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο πρώτο της από 10.8.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών του Εθνικού Συστήματος Υγείας, προστασίας από τη διασπορά του κορωνοϊού COVID-19, στήριξης της αγοράς εργασίας και διευκόλυνσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας» (Α’ 157), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4722/2020 (Α’ 177).

10. Τις διατάξεις του άρθρου 68, του ν. 4756/2020 «Μέτρα ενίσχυσης των εργαζομένων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κοινωνικοασφαλιστικές ρυθμίσεις και διατάξεις για την ενίσχυση των ανέργων» (Α’ 235).

11. Τις διατάξεις του ν. 4270/2014 «Αρχές δημοσιονομικής διαχείρισης και εποπτείας (ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/85/ΕΕ) – δημόσιο λογιστικό και άλλες διατάξεις» (Α’ 143).

12. Το άρθρο 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (π.δ. 63/2005, Α’ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).

13. Το π.δ. 134/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης» (Α’ 168).

14. Το π.δ. 142/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών» (Α’ 181).

15. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονο-μασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους – Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α’ 119).

16. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 2).

17. Το π.δ. 62/2020 «Διορισμός Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 155).

18. Το π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α’ 123).

19. Το π.δ. 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (Α’ 145).

20. Την υπό στοιχεία Υ70/30.10.2020 απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β’ 4805).

21. Την υπ’ αρ. 71672/27.09.2021 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Παναγιώτη Τσακλόγλου». (Β’ 4443).

22. Τις διατάξεις της υπ’ αρ. οικ. 60622/17-8-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας στις πληγείσες περιοχές από τις φυσικές καταστροφές που προκλήθηκαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου 2021» (Β’ 3816), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 100652/ 8-12-2021 (Β’ 5705) όμοιά της.

23. Τις διατάξεις της υπ’ αρ. 109412/31-12-2021 κοινής υπουργικής απόφασης «Αναστολή συμβάσεων εργασίας εργαζομένων σε επιχειρήσεις και εργοδότες του ιδιωτικού τομέα κατά τον μήνα Ιανουάριο 2022» (Β’ 6368).

24. Τις διατάξεις της υπ’ αρ. οικ. 23103/478/13-6-2020 κοινής υπουργικής απόφασης «Καθορισμός του πλαισίου εφαρμογής του Μηχανισμού ενίσχυσης της απασχόλησης “ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ”» (Β’ 2274), όπως ισχύει με την υπ’ αρ. 31192/1.4.2022 κοινή υπουργική απόφαση» (Β’ 1546) .

25. Τις διατάξεις της υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινής υπουργικής απόφασης «Χορήγηση επιδομάτων εορτών Πάσχα και Πάσχα στους μισθωτούς όλης της χώρας που απασχολούνται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου» (Β’ 742).

26. Την υπ’ αρ. 32790/6.4.2022 εισήγηση του Αναπληρωτή Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

27. Το γεγονός ότι με την εφαρμογή της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη ύψους οκτώ εκατομμύριων εννιακοσίων χιλιάδων (8.900.000) ευρώ η οποία βαρύνει τις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, στον ΑΛΕ 2310989899 και ΑΛΕ 2310988001, ΕΦ-1033-501-0000000, οικονομικού έτους 2022.

28. Το γεγονός ότι η ειδική εντολή πληρωμής του άρθρου 3 επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, αποφασίζουμε:

Τον καθορισμό της διαδικασίας καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 εργαζομένων και ασφαλιστικών εισφορών που καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, ως ακολούθως:

Άρθρο 1

Διαδικασία καταβολής του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό

1. Στην περίπτωση κατά την οποία η σύμβαση εργασίας των εργαζομένων τίθεται σε αναστολή εντός του χρονικού διαστήματος από την 1η Ιανουαρίου έως την 31ή Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, καθώς και οι ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές που αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα αναστολής της σύμβασης εργασίας καταβάλλονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το επίδομα εορτών Πάσχα του έτους 2022 υπολογίζεται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και καταβάλλεται απευθείας στους εργαζόμενους. Η καταβολή της ως άνω αναλογίας πραγματοποιείται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δια του Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ» και καταβάλλεται απευθείας στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων – εργαζομένων, έως τη Μ. Τετάρτη του έτους 2022 (20.4.2022).

2. α) Στην περίπτωση κατά την οποία οι εργαζόμενοι εντάχθηκαν στον μηχανισμό ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, που αναλογεί στο χρονικό διάστημα υπαγωγής στον εν λόγω μηχανισμό και βαρύνει τους εργοδότες, καταβάλλεται από αυτούς κατά το χρόνο που ορίζεται στην υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 742).

β) Για την ίδια κατηγορία εργαζομένων, το ποσό εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα, που αναλογεί στο χρονικό διάστημα υπαγωγής στον εν λόγω μηχανισμό και βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καταβάλλεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων απευθείας στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων -εργαζομένων, ως εξής: βα) για το έως την 31η.3.2022 διάστημα υπαγωγής, η καταβολή πραγματοποιείται έως τη Μ. Τετάρτη του έτους 2022 (20.4.2022), ββ) για το διάστημα υπαγωγής από 1.4.2022 έως 30.4.2022, η καταβολή πραγματοποιείται έως την 31η.5.2022.

Η αναλογία της παρούσας υποπαραγράφου υπολογίζεται επί του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης βραχυχρόνιας εργασίας του αντίστοιχου διαστήματος.

3. Για τα ζητήματα που δεν ρυθμίζονται από τις ανωτέρω παραγράφους εφαρμόζεται η υπ’ αρ. 19040/7.12.1981 κοινή υπουργική απόφαση.

Άρθρο 2

Διαδικασία καθορισμού δικαιούχων -εργαζομένων του επιδόματος εορτών Πάσχα που καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό

1. Η πληρωμή προς τους δικαιούχους – εργαζόμενους της αναλογίας του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, ολοκληρώνεται αυτοματοποιημένα από τα δεδομένα που τηρούνται στο ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», αναφορικά με τις ημέρες αναστολής των συμβάσεων εργασίας εκάστου μισθωτού, τις ημέρες υπαγωγής στο μηχανισμό ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» και τα καταβαλλόμενα για τις αντίστοιχες αιτίες ποσά οικονομικής ενίσχυσης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, πιστώνεται απευθείας στον τραπεζικό λογαριασμό (ΙΒΑΝ) εκάστου μισθωτού.

2. Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων επεξεργάζεται τα απολύτως αναγκαία στοιχεία του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ για το σκοπό του ελέγχου και της πληρωμής της αναλογίας του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Άρθρο 3

Διαδικασία απόδοσης του επιδόματος εορτών Πάσχα

1. Για τη διαδικασία απόδοσης στους εργαζόμενους, του μέρους του επιδόματος εορτών, που βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ορίζεται ως αρμόδιος φορέας το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Η πληρωμή γίνεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με πίστωση του τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) εκάστου δικαιούχου-εργαζόμενου σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

2. Από το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, εξάγεται σε ηλεκτρονική μορφή αναλυτική κατάσταση δικαιούχων- μισθωτών, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους, τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, το πιστωτικό Ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός, το ποσό της καταβολής, καθώς και το ΑΦΜ τους.

3. Η ηλεκτρονική μορφή της κατάστασης αυτής είναι επεξεργάσιμη από την εταιρεία «Διατραπεζικά Συστήματα ΑΕ» (ΔΙΑΣ ΑΕ) προς την οποία διαβιβάζεται. Επίσης διαβιβάζεται στη ΔΙΑΣ ΑΕ, στην Διεύθυνση Συλλογικών Ρυθμίσεων και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων -μισθωτών σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή, που περιλαμβάνει ανά τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα τον αριθμό των δικαιού-χων-εργαζομένων και το συνολικό ποσό της καταβολής ολογράφως και αριθμητικώς. Οι ανωτέρω καταστάσεις εγκρίνονται από τον αρμόδιο διατάκτη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, έπειτα από εισήγηση της Διεύθυνσης Συλλογικών Ρυθμίσεων.

4. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εγκρίνεται η μεταφορά της πίστωσης του συνολικού ποσού αυτής, μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης.

5. Η ανωτέρω έντυπη συγκεντρωτική κατάσταση αποστέλλεται, μέσω της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου στη Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.) η οποία εκδίδει, βάσει αυτής, εντολή προς την Τράπεζα της Ελλάδος για χρέωση του λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου Νο 200 «Ελληνικό Δημόσιο – Συγκέντρωση Εισπράξεων -Πληρωμών», και την πίστωση του ενδιάμεσου λογαριασμού του Ελληνικού Δημοσίου με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 με ονομασία «Πληρωμές ΕΔ με τη μεσολάβηση της ΔΙΑΣ ΑΕ» που τηρείται στην Τράπεζα της Ελλάδος με α) το συνολικό ποσό προς τους δικαιούχους και β) με το ποσό που αφορά το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την 109/12-03-2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος. Η Τράπεζας της Ελλάδος εξουσιοδοτείται για την κάλυψη του ανά συναλλαγή κόστους προς τρίτους. Ύστερα από την έγκριση της Διεύθυνσης Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) η οποία παρέχεται ηλεκτρονικά μέσω διαδικτυακής εφαρμογής χρεώνεται ο λογαριασμός με ΙΒΑΝ GR22 0100 0230 0000 0242 1220 698 προκειμένου να διοδευθούν οι επιμέρους πληρωμές προς τους τραπεζικούς λογαριασμούς των τελικών δικαιούχων. Η ανωτέρω εντολή κοινοποιείται στη Διεύθυνση Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών και στη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης, της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και στη ΔΙΑΣ Α.Ε.. Τυχόν υπόλοιπα στο λογαριασμό μετά την ολοκλήρωση της πληρωμής μεταφέρονται με εντολή της Τράπεζας της Ελλάδος από τη Διεύθυνση Λογαριασμού και Ταμειακού Προγραμματισμού του ΓΛΚ σε πίστωση του λογαριασμού με IBAN: GR7101000230000000000200211 και λογιστικοποιούνται ως έσοδα του τακτικού προϋ-πολογισμού.Τα ποσά που απέτυχαν να πληρωθούν επιστρέφουν στο λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με IBAN: GR7101000230000000000200211 με αιτιολογία κίνησης τον ειδικό κωδικό πληρωμής της ΔΙΑΣ ΑΕ και λογιστικοποιούνται στα έσοδα του προϋπολογισμού. Για τις αποτυχούσες πληρωμές η ΔΙΑΣ ΑΕ ενημερώνει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ προκειμένου να συμπεριληφθούν σε επόμενη πληρωμή.

6. Για την πληρωμή του ποσού εκ του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, η ειδική εντολή πληρωμής της προηγούμενης παραγράφου επέχει θέση απόφασης ανάληψης υποχρέωσης.

7. Η εμφάνιση των σχετικών πληρωμών στη δημόσια ληψοδοσία, πραγματοποιείται με την έκδοση συμψη-φιστικών χρηματικών ενταλμάτων από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

8. Η Διεύθυνση Λογαριασμών και Ταμειακού Προγραμματισμού, οι συμβαλλόμενες τράπεζες και τα λοιπά πιστωτικά ιδρύματα δεν θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και ευθύνονται μόνο για τυχόν λάθη από δική τους υπαιτιότητα.

9. Τα δικαιολογητικά για την έκδοση των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων ορίζονται τα ακόλουθα: α) η απόφαση του Υπ. Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την έκδοση του συμψηφιστικού χρηματικού εντάλματος, β) η συγκεντρωτική κατάσταση της παρ. 3, γ) αντίγραφο της εντολής προς την Τράπεζα της Ελλάδος και αντίγραφο κίνησης (extrait) της Τράπεζας της Ελλάδος για τη χρέωση του λογαριασμού 200.

Άρθρο 4

Προσδιορισμός της διαδικασίας κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα έτους 2022 για τους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει ανασταλεί και για τους εργαζόμενους που έχουν ενταχθεί στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»

1. α. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, για τους εργαζόμενους που τίθενται σε αναστολή σύμβασης εργασίας, σύμφωνα με το άρθρο 68 του ν. 4756/2020 (Α’ 235) σε συνδυασμό με το άρθρο 41 του ν. 4778/2021 (Α’ 26), την παρ. 1 του άρθρου δέκατου έβδομου της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 143), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 (Α’ 156), και την παρ. 1 του άρθρου 201 του ν. 4855/2021 (Α’ 215), και οι οποίες αντιστοιχούν στο χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας, υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου του εργαζομένου, και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

β. Οι ασφαλιστικές εισφορές για τον e-ΕΦΚΑ επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 για τους ανωτέρω εργαζόμενους προσδιορίζονται μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) που υποβάλλεται από τον εργοδότη για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

i. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης καταχωρίζονται στην ΑΠΔ τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

ii. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής των συμβάσεων εργασίας καταχωρίζονται στην ίδια ΑΠΔ τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων της ΑΠΔ γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα κάλυψης και με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-ΕΦΚΑ.

iii. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσει – εργοδότες έχουν καταβάλει σε εργαζόμενους της περ. α, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-ΕΦΚΑ.

iv. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 βάσει της περ. ii καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

γ. Εφόσον προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης στον ΕΔΟΕΑΠ, τα ταμεία επαγγελματικής υποχρεωτικής ασφάλισης και στα Ν.Π.Ι.Δ. εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002, οι ασφαλιστικές εισφορές επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τους εργαζόμενους σε αναστολή σύμβασης εργασίας προσδιορίζονται μέσω των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών που υποβάλλονται για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις οικείες καταστατικές τους διατάξεις.

i. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

ii. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα αναστολής των συμβάσεων εργασίας καταχωρίζονται στην ίδια αναλυτική κατάσταση εισφορών τα στοιχεία του ονομαστικού μισθού ή του ημερομισθίου, με πλήρη ή μειωμένη απασχόληση ή εκ περιτροπής απασχόληση με βάση τις συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αορίστου ή ορισμένου χρόνου, όπως αυτά θα καταχωρίζονταν εάν δεν είχαν τεθεί σε αναστολή οι συμβάσεις εργασίας. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων της αναλυτικής κατάστασης εισφορών γίνεται με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.

iii. Στις περιπτώσεις που οι επιχειρήσεις – εργοδότες έχουν καταβάλει σε εργαζόμενους της περ. α, αποδοχές οικειοθελώς ή εξ ελευθεριότητας ή λόγω διακοπής της αναστολής της σύμβασης εργασίας για ορισμένο χρονικό διάστημα, τα ποσά των αποδοχών αυτών καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας των ανωτέρω φορέων.

iv. Το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχεί στις αποδοχές που καταχωρίζονται στην αναλυτική κατάσταση εισφορών για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 βάσει της περ. ii καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

δ. Κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 υπολογίζεται το ύψος των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών, ασφαλισμένου και εργοδότη, που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Οι φορείς συγκεντρώνουν μέσω της επεξεργασίας των ΑΠΔ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών, και αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

ε. i. Γ ια τον e-ΕΦΚΑ τα δεδομένα που καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και όπου απαιτείται εκδίδονται και επιδίδονται από τον e-ΕΦΚΑ ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής.

ii. Για τους φορείς της περ. γ τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 διασταυρώνονται με τα δεδομένα που καταχωρίζονται στην ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 του e-ΕΦΚΑ, τα οποία προηγουμένως έχουν διασταυρωθεί με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και όπου απαιτείται εκδίδονται και επιδίδονται από τους ανωτέρω φορείς οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

στ. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις – εργοδότες δεν εμπίπτουν στις ρυθμίσεις του άρθρου 68 του ν. 4756/2020 (Α’ 235) και του άρθρου 41 του ν. 4778/2021 (Α’ 26), της παρ. 1 του άρθρου δέκατου έβδομου της από 13.8.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 143), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 2 του ν. 4824/2021 (Α’ 156) και της παρ. 1 του άρθρου 201 του ν. 4855/2021 (Α’ 215), οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 επιστρέφονται από τον e-ΕΦΚΑ και τους λοιπούς φορείς ασφάλισης στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.

2. α. Για τους εργαζόμενους της παρ. 5 του άρθρου 201 του ν. 4855/2021 (Α’ 215) που υπέβαλαν μονομερείς δηλώσεις αναστολής, και για τους οποίους προβλέπεται ασφαλιστική κάλυψη με επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμό, οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, και οι οποίες αντιστοιχούν στο χρόνο αναστολής της σύμβασης εργασίας σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας, υπολογίζονται επί του ποσού της αποζημίωσης ειδικού σκοπού που έλαβαν οι εργαζόμενοι βάσει της ανωτέρω διάταξης.

β. Οι ασφαλιστικές εισφορές για τον e-ΕΦΚΑ προσδιορίζονται μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ), η οποία παράγεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με τον e-ΕΦΚΑ, με βάση τα πληροφοριακά συστήματα και τα αρχεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, του e-ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και των λοιπών συναρμόδιων φορέων, με το ίδιο πακέτο κάλυψης βάσει του οποίου υπολογίζονταν οι ασφαλιστικές εισφορές πριν την ένταξη των εργαζόμενων στην ανωτέρω ρύθμιση, και χωρίς υποχρέωση καμίας περαιτέρω σχετικής ενέργειας εκ μέρους των επιχειρήσεων – εργοδοτών.

Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρέωση ασφάλισης και καταβολής ασφαλιστικών εισφορών στον ΕΔΟΕΑΠ, τα ταμεία επαγγελματικής υποχρεωτικής ασφάλισης και τα Ν.Π.Ι.Δ. εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002, παράγεται από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, σε συνεργασία με τους ανωτέρω φορείς κοινωνικής ασφάλισης, αυτοτελής αναλυτική κατάσταση εισφορών, με βάση τα πληροφοριακά συστήματα και τα αρχεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, του e-ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και των λοιπών συναρμόδιων φορέων, με τους κωδικούς κάλυψης βάσει των οποίων υπολογίζονταν οι ασφαλιστικές εισφορές πριν ένταξη των εργαζόμενων στην ανωτέρω ρύθμιση, και χωρίς υποχρέωση καμίας περαιτέρω σχετικής ενέργειας εκ μέρους των επιχειρήσεων – εργοδοτών.

γ. Ως τελική ημερομηνία παραγωγής των οικείων ΑΠΔ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών της παρούσας παραγράφου και καταβολής των αντίστοιχων ασφαλιστικών εισφορών ορίζεται η 30ή.6.2022.

δ. Τα μηνιαία στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό προσδιορίζονται βάσει των υποβληθεισών από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, ΑΠΔ και αναλυτικών καταστάσεων εισφορών.

3. α. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) προς τον e-ΕΦΚΑ, τον ΕΔΟΕΑΠ, τα ταμεία επαγγελματικής υποχρεωτικής ασφάλισης και τα Ν.Π.Ι.Δ. εκ μετατροπής βάσει της παρ. 20 του άρθρου 6 του ν. 3029/2002, επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, για τους εργαζόμενους που εντάσσονται στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 4690/2020 (Α’ 104), το άρθρο 40 του ν. 4778/2021 (Α’ 26) και το άρθρο 131 του ν. 4808/2021 (Α’ 101), και για το χρονικό διάστημα υπαγωγής σε αυτόν (για το χρονικό διάστημα που δεν απασχολούνται), υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού ή ημερομισθίου και καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).

β. Οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 για τους ανωτέρω εργαζόμενους προσδιορίζονται μέσω της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) για τον e-ΕΦΚΑ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών για τους λοιπούς φορείς ασφάλισης της περ. α, που υποβάλλεται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

γ. Οι ανωτέρω επιχειρήσεις – εργοδότες καταχωρίζουν στην ΑΠΔ για τον e-ΕΦΚΑ και στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών για τους λοιπούς φορείς ασφάλισης της περ. α, του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022:

i. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα πραγματικής απασχόλησης του εργαζόμενου καταχωρίζονται τα στοιχεία της πραγματικής απασχόλησης.

ii. Για την αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα ένταξης στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» καταχωρίζονται, με ειδικό τύπο αποδοχών,οι ονομαστικές αποδοχές των μισθωτών που εντάσσονται στον μηχανισμό. Επίσης καταχωρίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) που αντιστοιχούν στις ανωτέρω αποδοχές, σύμφωνα με τα ισχύοντα πακέτα και κωδικούς κάλυψης.

Στα σχετικά πεδία της ΑΠΔ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 καταχωρίζεται το ποσό της μείωσης (επιδότησης) των ασφαλιστικών εισφορών (ασφαλισμένου και εργοδότη/ή ασφαλισμένου), το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 100% των εισφορών που αντιστοιχούν στον χρόνο κατά τον οποίον οι εργαζόμενοι που εντάσσονται στον ανωτέρω Μηχανισμό δεν απασχολούνται.

Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων της ΑΠΔ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα κάλυψης και τους κωδικούς κάλυψης, με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-ΕΦΚΑ και των λοιπών φορέων ασφάλισης.

δ. Κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 υπολογίζεται το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών, που βαρύνουν τον εργοδότη και το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, σύμφωνα με τις περ. α, β και γ.

Ο e-ΕΦΚΑ και οι λοιποί φορείς της περ. α συγκεντρώνουν μέσω της επεξεργασίας της ΑΠΔ και των αναλυτικών καταστάσεων εισφορών για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022, και αποστέλλουν στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με τις περ. α, β και γ.

ε. Για τον e-ΕΦΚΑ, τα δεδομένα που καταχωρίζονται στην ΑΠΔ διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται, με τις οποίες βαρύ-νεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και όπου απαιτείται εκδίδονται και επιδίδονται από τον e-ΕΦΚΑ ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Για τους λοιπούς φορείς της περ. α, τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις αναλυτικές καταστάσεις εισφορών διασταυρώνονται με τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ του e-ΕΦΚΑ, τα οποία προηγουμένως έχουν διασταυρωθεί σύμφωνα με τα ανωτέρω, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και όπου απαιτείται εκδίδονται και επιδίδονται από τους ανωτέρω φορείς οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

στ. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει μη υποχρέωση κάλυψης των ασφαλιστικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα έτους 2022 από τον κρατικό προϋπολογισμό για τους ανωτέρω ασφαλισμένους, οι καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές επιστρέφονται από τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης στο Ελληνικό Δημόσιο και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές, επιβαρυνόμενες με το προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.

4. α. Για τις επιχειρήσεις – εργοδότες που εμπίπτουν στις ρυθμίσεις της παρ. 4 του άρθρου 123 του ν. 4714/2020 (Α’ 148) και της παρ. 5 του άρθρου 129 του ν. 4808/2021 (Α’ 101), οι οποίες δικαιούνται κάλυψη του συνόλου των εργοδοτικών εισφορών για τους εργαζόμενους που εντάσσουν στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ», οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη προς τον e-ΕΦΚΑ επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στο χρονικό διάστημα υπαγωγής τους στις ανωτέρω ρυθμίσεις καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σε ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).

β. i. Το ποσό της εισφοράς ασφαλισμένου επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 που αντιστοιχεί στον χρόνο κατά τον οποίον οι εργαζόμενοι των ανωτέρω επιχειρήσεων – εργοδοτών εντάσσονται στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» και δεν απασχολούνται, καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό, σύμφωνα με την παρ. 3. Το ποσό της εισφοράς ασφαλισμένου που αντιστοιχεί στον χρόνο απασχόλησης βαρύνει τον ασφαλισμένο και καταβάλλεται από τον εργοδότη σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

ii. Το ποσό των εργοδοτικών εισφορών επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, που αναλογεί στο χρονικό διάστημα ένταξης των επιχειρήσεων – εργοδοτών στις ρυθμίσεις της περ. α, καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Για το μέρος των εργοδοτικών εισφορών που αντιστοιχούν στον χρόνο ένταξης στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» έχει εφαρμογή η παρ. 3.

γ. Οι επιχειρήσεις – εργοδότες της περ. α καταχωρίζουν στην ΑΠΔ για τον e-ΕΦΚΑ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022, με ειδικό τύπο αποδοχών, τις ονομαστικές αποδοχές των μισθωτών που εντάσσονται στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» και για το χρονικό διάστημα ένταξης καθενός σε αυτόν.

Επίσης καταχωρίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές (ασφαλισμένου και εργοδότη) που αντιστοιχούν στις αποδοχές του προηγούμενου εδαφίου, σύμφωνα με τα ισχύοντα πακέτα και τους κωδικούς κάλυψης.

Στα σχετικά πεδία της ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 καταχωρίζονται:

i. Το ποσό της μείωσης (επιδότησης) των εργοδοτικών εισφορών, το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 100% των εργοδοτικών εισφορών που αντιστοιχούν στην αναλογία του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 για το χρόνο ένταξης στις ρυθμίσεις της παρ. 4 του άρθρου 123 του ν. 4714/2020 (Α’ 148) και της παρ. 5 του άρθρου 129 του ν. 4808/2021 (Α’ 101),

ii. το ποσό της μείωσης (επιδότησης) των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένου επί του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022, το οποίο ανέρχεται σε ποσοστό 100% των εισφορών που αντιστοιχούν στο χρόνο κατά τον οποίον οι εργαζόμενοι εντάσσονται στο μηχανισμό «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» και δεν απασχολούνται.

iii. Η συμπλήρωση των σχετικών πεδίων της ΑΠΔ γίνεται με βάση τα ισχύοντα πακέτα και κωδικούς κάλυψης και με διακριτό τρόπο κατά το σύστημα λειτουργίας του e-ΕΦΚΑ.

δ. Κατά την έκδοση της ταυτότητας πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών υπολογίζεται το ύψος των ασφαλιστικών εισφορών που καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με τις περ. α, β, και γ.

Ο e-ΕΦΚΑ συγκεντρώνει μέσω της επεξεργασίας των ΑΠΔ για το επίδομα εορτών Πάσχα 2022 και αποστέλλει στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων τα στοιχεία των απαιτητών ασφαλιστικών εισφορών που βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό σύμφωνα με τις περ. α, β και γ.

ε. Για τον e-ΕΦΚΑ, τα δεδομένα που καταχωρίζονται στις ΑΠΔ διασταυρώνονται με το πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, καθώς και με συγκριτικά στοιχεία απασχόλησης προηγούμενων μηνών και ιστορικά στοιχεία λειτουργίας της επιχείρησης, προκειμένου να επιβεβαιωθεί η ορθότητα των στοιχείων απασχόλησης και ασφαλιστικών εισφορών που δηλώνονται με τις οποίες βαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός, και όπου απαιτείται εκδίδονται και επιδίδονται από τον e-ΕΦΚΑ ηλεκτρονικά οι προβλεπόμενες πράξεις επιβολής εισφορών και βεβαιώσεις οφειλής σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

στ. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο προκύψει ότι οι επιχειρήσεις – εργοδότες της περ. α δεν εμπίπτουν στον μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» οι καταβληθείσες από τον κρατικό προϋπολογισμό ασφαλιστικές εισφορές σύμφωνα με τις περ. α, β και γ, επιστρέφονται από τον e- ΕΦΚΑ στο Ελληνικό Δημόσιο, και καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις – εργοδότες της παρ. 1 σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις ασφαλιστικές εισφορές, επιβαρυνόμενες με τον προβλεπόμενο τόκο καθυστέρησης λόγω εκπρόθεσμης καταβολής.

Άρθρο 5

Αχρεωστήτως καταβληθέντα

Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται σε βάρος του ανοικείως λαβόντος, με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ή του νομίμως εξουσιοδοτημένου από αυτόν οργάνου και εισπράττονται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.

Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Απριλίου 2022

Οι Υπουργοί

Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και ΟικονομικώνΚοινωνικών Υποθέσεων

ΘΕΟΔΩΡΟΣ   ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΣΚΥΛΑΚΑΚΗΣ  ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ