Π.Δ. 43/2021
ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 43 ΦΕΚ 105/24.6.2021
Τροποποίηση του π.δ. 49/2005 “Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2002/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Ιουνίου 2002 «Δημιουργία κοινοτικού συστήματος παρακο λούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων και ενη μέρωσης»” (Α’ 66).
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) των άρθρων 3 και 5 του ν. 1338/1983 «Εφαρμογή του Κοινοτικού δικαίου» (Α’ 34), όπως το άρθρο 3 αντικαταστάθηκε από το άρθρο 65 του ν. 1892/1990 (Α’ 101), του άρθρου 4 του ν. 1338/1983, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 1440/1984 (Α’ 70) και τροποποιήθηκε με τα άρθρα 7 του ν. 1775/1988 (Α’ 101), 31 του ν. 2076/1992 (Α’ 103), 19 του ν. 2367/1995 (Α’ 261), 22 του ν. 2789/2000 (Α’ 21), 48 του ν. 3427/2005 (Α’ 312), 91 του ν. 3862/2010 (Α’ 113), 50 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), 20 του ν. 4753/2020 (Α’ 227),
β) του άρθρου δεύτερου του ν. 3671/2008 περί κυρώσεως της Συνθήκης της Λισαβώνας (Α’ 129),
γ) του άρθρου 8 της Εκτελεστικής Απόφασης (ΕΕ) 2015/253 της Επιτροπής, για τον καθορισμό των κανόνων σχετικά με τη δειγματοληψία και την υποβολή εκθέσεων στο πλαίσιο της οδηγίας 1999/32 EΚ του Συμβουλίου όσον αφορά την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο (ΕΕL 41),
δ) του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 121),
ε) του άρθρου 90 του Κώδικα της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005,(Α’ 98), όπως διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α’ 133).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις του παρόντος δεν προκαλείται πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, σύμφωνα με το υπ’ αρ. 2811.8/ 77823/19-11-2020 έγγραφο Γ.Δ.Ο.Υ.,
3. Την υπ’ αρ. 59/2021 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, μετά από πρόταση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Σκοπός του παρόντος είναι η τροποποίηση του π.δ. 49/2005 «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2002/59/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Ιουνίου 2002 “Δημιουργία κοινοτικού συστήματος παρακολούθησης της κυκλοφορίας των πλοίων και ενημέρωσης”» (Α’ 66), σε συμμόρφωση με το πλαίσιο διαδικασιών και διατυπώσεων υποβολής δηλώσεων για τα πλοία κατά τον κατάπλου ή/και απόπλου από λιμένες των κρατών μελών του π.δ. 125/2012 (Α’ 221), και του ελέγχου της ορθής εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2019/1239, την Εκτελεστική Απόφαση (ΕΕ) 2015/253 και την κοινή υπουργική απόφαση 128/2016 (Β’ 3958), για την καταγραφή των αναγγελιών του Πραγματικού Χρόνου Κατάπλου και Απόπλου των πλοίων υπό ελληνική σημαία που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του π.δ. 49/2005 (Α’ 66), για τον έλεγχο της περιεκτικότητας σε θείο των καυσίμων τους που καταπλέουν σε ελληνικούς λιμένες και αγκυροβόλια.
Άρθρο 2
Το π.δ. 49/2005 τροποποιείται ως εξής: 1) Μετά το άρθρο 4 προστίθεται νέο άρθρο 4α:
«Άρθρο 4α Κοινοποίηση πραγματικού χρόνου κατάπλου και απόπλου πλοίων υπό ελληνική σημαία που καταπλέουν σε ελληνικούς λιμένες και αγκυροβόλια.
1. Με ευθύνη του πλοίαρχου καταχωρείται στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου, ο Πραγματικός Χρόνος Κατάπλου και Απόπλου του πλοίου που καταπλέει ή/και αποπλέει σε/από ελληνικό λιμένα και/ή αγκυροβόλιο. Επιπλέον, ο πλοιοκτήτης ή ο διαχειριστής ή ο εφοπλιστής ή ο πράκτορας ή ο πλοίαρχος του πλοίου, με ευθύνη του, γνωστοποιεί άμεσα στις κατά τόπο αρμόδιες Λιμενικές Αρχές πληροφορίες σχετικά με τον πραγματικό χρόνο κατάπλου ή/και απόπλου κάθε πλοίου, για τις ανάγκες του παρόντος, που καταπλέει στους ελληνικούς λιμένες και/ή αγκυροβόλια αρμοδιότητάς τους.
2. Οι πληροφορίες της παρ. 1 υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους υπόχρεους στην Εθνική Ενιαία Ναυτιλιακή Θυρίδα του π.δ. 125/2012 (Α’ 221), πέραν των λοιπών τους υποχρεώσεων για υποβολή των πληροφοριών των άρθρων 4 και 13 του παρόντος».
2) Το άρθρο 15, όπως έχει αντικατασταθεί με την περ. 6) του άρθρου 2 του π.δ. 17/2011, συμπληρώνεται με την προσθήκη της αναφοράς στο άρθρο 4α ως ακολούθως:
«6. Εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις του παρόντος, η αρμόδια αρχή μπορεί να εξαιρεί τα τακτικά δρομολόγια τα οποία εκτελούνται μεταξύ ελληνικών λιμένων και από την απαίτηση του άρθρου 4α».
3) Κατά την απαρίθμηση των περιπτώσεων παραβιάσεων του π.δ. 49/2005, που επισύρουν τις κυρώσεις του άρθρου 45 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου [(ν.δ. 187/1973 (Α’ 261)], όπως εκάστοτε ισχύει, το άρθρο 27, όπως έχει αντικατασταθεί με την περ. 15 του άρθρου 2 του π.δ. 17/2011, τροποποιείται με την προσθήκη αναφοράς στο [άρθρο] 4α μετά το [άρθρο] 4.
Άρθρο 3
Η ισχύς του παρόντος διατάγματος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 14 Ιουνίου 2021
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
Οι Υπουργοί
Ανάπτυξης Ναυτιλίας και και Επενδύσεων Νησιωτικής Πολιτικής
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΑΔΩΝΙΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗΣ