ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 94 161/7.9.2016
Κύρωση των τροποποιήσεων της Διεθνούς Σύμβασης “περί ασφαλείας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, 1974“ (SOLAS), η οποία κυρώθηκε με το νόμο 1045/80 (Α’ 95), ως αυτές υιοθετήθηκαν την 24η Μαΐου 2012 με την απόφαση MSC 325 (90) της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) Των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 12 του Νόμου 1045/1980 «Περί Κυρώσεως της υπογραφείσης εις Λονδίνον Διεθνούς Συμβάσεως Περί Ασφαλείας της Ανθρώπινης Ζωής εν Θαλάσση 1974 και Περί Άλλων Τινών Διατάξεων» (Α’ 95), όπως η παράγραφος 2 αντικαταστάθηκε με το άρθρο πέμπτο του Ν. 2208/1994 (Α’ 71).
β) Του Ν. 4150/2013 «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» (Α’ 102), όπως ισχύει.
γ) Της παραγράφου 3α του άρθρου 20 του Π.δ. 103/2014 «Οργανισμός Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου» (Α’ 170). δ) Του άρθρου 2 του Π.δ. 70/2015 «Ανασύσταση των Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και μετονομασία του σε Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετονομασία του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σε Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Οικονομίας,
1* Αναφέρεται στο Πλαίσιο και Διαδικασίες του συστήματος Ελέγχου των Κρατών Μελών του ΙΜΟ, όπως υιοθετήθηκε από τον Οργανισμό με την απόφαση Α. 1076 (28).
Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού σε Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μεταφορά Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού» (Α’ 114).
ε) Του Π.δ. 73/2015 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α’ 116).
στ) Του άρθρου 90 του «Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.δ. 63/2005 (Α’ 98).
2. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού. 3. Την αριθ. 134/2016 Γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά από πρόταση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Υπουργού Εξωτερικών.
Άρθρο 1
1. Κυρώνονται οι υιοθετηθείσες την 24.05.2012 από την Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) [Απόφαση MSC 325 (90) της 90ης Συνελεύσεως αυτής], τροποποιήσεις των Κεφαλαίων ΙΙ-1, ΙΙΙ, V, VI, VII και XI-1 του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης “περί ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής εν θαλάσση 1974, (ΠΑΑΖΕΘSOLAS’ 74)“, η οποία κυρώθηκε με το Ν.1045/1980 (Α’ 95) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
2. Το κείμενο της απόφασης MSC.325(90)/24.05.2012 παρατίθεται σε πρωτότυπο στην Αγγλική γλώσσα και μεταφρασμένο στην Ελληνική γλώσσα συνημμένα ως «ΜΕΡΟΣ Α» και «ΜΕΡΟΣ Β» αντίστοιχα στο παρόν διάταγμα.
3. Σε περίπτωση αντίθεσης μεταξύ του αγγλικού και του ελληνικού κειμένου των τροποποιήσεων, που κυρώνονται με το Νόμο αυτό, κατισχύει το αγγλικό.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ VΙΙ
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΕΙΔΩΝ
Μέρος Α
Μεταφορά επικίνδυνων ειδών σε συσκευασμένη μορφή
Κανονισμός 4 – Έγγραφα
5 Το κείμενο του κανονισμού αντικαθίσταται από το ακόλουθο:
«1. Πληροφορίες για τη μεταφορά που σχετίζονται με τη μεταφορά επικίνδυνων ειδών σε συσκευασμένη μορφή καθώς και το πιστοποιητικό συσκευασίας εμπορευματοκιβωτίου/οχήματος πρέπει να είναι σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα IMDG και να καθίστανται διαθέσιμες στο προσώπου ή τον οργανισμού που έχει ορισθεί από την Αρχή του Κράτους Λιμένα.
2. Κάθε πλοίο που μεταφέρει επικίνδυνα είδη σε συσκευασμένη μορφή πρέπει να διαθέτει έναν ειδικό κατάλογο, δηλωτικό ή σχέδιο στοιβασίας που θα προσδιορίζει, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα IMDG, τα επικίνδυνα είδη επί του πλοίου και τη θέση τους σε αυτό. Αντίγραφο ενός από αυτά τα έγγραφα πρέπει να διατίθεται πριν από την αναχώρηση στο πρόσωπο ή οργανισμό που έχει ορισθεί από την Αρχή του Κράτους Λιμένα.».
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΧΙ-1 ΕΙΔΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Κανονισμός 2 Ενισχυμένες επιθεωρήσεις
6 Οι λέξεις «οι κατευθυντήριες γραμμές που υιοθετήθηκαν από τη Συνέλευση του Οργανισμού με την απόφαση
A.744 (18)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «ο Διεθνής Κώδικας Ενισχυμένου Προγράμματος Επιθεωρήσεων κατά τις Επιθεωρήσεις Πλοίων Φορτίου Χύδην και Δεξαμενόπλοιων, 2011 (Κώδικας ESP, 2011), ο οποίος υιοθετήθηκε από τη Συνέλευση του Οργανισμού με την απόφαση A.1049 (27)».
Άρθρο 2
Κυρώσεις
Στους παραβάτες του παρόντος διατάγματος επιβάλλονται οι κυρώσεις του άρθρου 45 του Ν.δ. 187/1973 (261 Α’).
Άρθρο 3
Έναρξη ισχύος
Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από την τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση του παρόντος διατάγματος.
Αθήνα, 28 Αυγούστου 2016
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας
ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Υπουργοί
Εξωτερικών
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΤΖΙΑΣ
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ