Νόμος 911 ΦΕΚ Α΄99/4.5.1979
Περί κυρώσεως του εις Βιέννην υπογραφέντος την 11ην Ιανουαρίου 1978 μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Αυστριακής Δημοκρατίας,Πρωτοκκόλλου αφορώντος εις τας διεθνείς οδικάς εμπορευματικάς μεταφοράς.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Ψηφισάμενοι ομοφώνως μετά της Βουλής, απεφασίσαμεν:
Άρθρον πρώτον
Κυρούται καί έχει ισχύν νόμου τό υπογραφέν είς Βιέννην τήν 11ην Ιανουαρίου 1978, μεταξύ τής Ελληνικής Δημοκρατίας καί τής Αυστριακής Δημοκρατίας, Πρωτόκολλον, αφορών εις τάς διεθνείς οδικάς εμπορευματικάς μεταφοράς, τό κείμενον τού οποίου είς πρωτότυπον εις τήν Ελληνικήν γλώσσαν, έχει ώς ακολούθως :
ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΝ
Τών συνομιλιών τής Βιέννης, από 10ης έως 11ης Ιανουαρίου 1978, τών αναφερομένων εις τάς διεθνείς οδικάς εμπορευματικάς μεταφοράς μεταξύ καί μέσω τού εδάφους τής Ελληνικής καί τής Αυστριακής Δημοκρατίας, αίτινες διεξήχθησαν μεταξύ :
Μιάς ελληνικής αντιπροσωπείας καί μιάς αυστριακής αντιπροσωπείας.
1. Αί δύο αντιπροσωπείαι αντήλλαξαν τήν εμπειρίαν τήν οποίαν απέκτησαν κατά τό διαρρεύσαν από τάς συνομιλίας τού έτους 1976 χρονικό διάστημα, καθ` όσον αφορά είς τάς οδικάς εμπορευματικάς μεταφοράς τάς διενεργουμένας μεταξύ καί μέσω τών δυο χωρών.
2. Η Αυστριακή αντιπροσωπεία αναφέρει ότι λόγω τής εγκαινιασθείσης πολιτικής περιορισμού τών ποσοστώσεων αδειών η οποία υπαγορεύεται από τήν βαρείαν συμφόρησιν τών οδικών αυστριακών αρτηριών ιδιαιτέρως δέ τών αρτηριών τράνζιτ, αναγκάζεται είς τήν λήψιν σειράς μέτρων. Εις τόν τομέα τών φορολογικών επιβαρύνσεων προβλέπεται η επιβολή οδικών τελών από τά μέσα τού 1978. Η επιβάρυνσις αυτή θά επιβληθή τόσον είς τάς Αυστριακάς μεταφορικάς επιχειρήσεις όσον και είς τάς αλλοδαπάς τοιαύτας. Αι λεπτομέρειαι αίτινες αφορούν εις τό ύψος καί τήν μορφήν τήν οποίαν θά λάβη η επιβάρυνσις αυτή δέν έχουν καθορισθή εισέτι. Η αυστριακή πλευρά αναφέρει επίσης ότι φαίνεται νά μή γίνεται επαρκής εκμετάλλευσις του σιδηροδρομκού δικτύου πρός αντιμετώπισιν τών μεταφορικών αναγκών και ότι ωσαύτως διά τά προϊόντα τά οποία απαιτούν ταχείαν προώθησιν υπάρχουν δυνατότητες μεταφοράς των μέ τάς συμφωνηθείσας συνδέσεις ΤΕΕΜ. Η ελληνική πλευρά αναφέρει ότι καταβάλλονται έντονοι προσπάθειαι διά τήν μέγιστην δυνατήν χρησιμοποίησιν τών δυνατοτήτων του σιδηροδρόμου διά τάς εξαγωγάς τών ελληνικών προϊόντων, προσθέτει όμως ότι, λόγω ανυπερβλήτων δυσχερειών δέν δύναται ν` αντιμετωπισθούν διά τον συγκοινωνιακόν αυτού μέσου άπασαι αί εξαγωγικαί ανάγκαι. Αι δυσχέρειαι αυταί συνίστανται εις τήν μή ύπαρξιν διπλής γραμμής, τήν διασποράν τών κέντρων παραγωγής κ.λπ. καί λόγω τών ειδικών συνθηκών εμπορίας, ιδία τών εξαγομένων ευπαθών γεωργικών προϊόντων.
3. Η Αυστριακή αντιπροσωπεία προτείνει, βάσει τών προηγουμένως εκτεθέντων, όσον αφορά είς τήν ανάγκην αποσυμφορήσεως του αυστριακού οδικού δικτύου, διά τό έτος 1978 μιαν ποσόστωσιν 15.000 αδειών, έκ τών οποίων σημαντικόν ποσοστόν θά χρησιμοποιήται διά τάς διαδρομάς TRANSIT μέσω Μπρέννερ.
4. Η Ελληνική αντιπροσωπεία εδήλωσεν ότι πρός κάλυψιν τών ελληνικών εξαγωγικών αναγκών απαιτούνται τουλάχιστον 30.000 άδειαι, οπωσδήποτε δέ και κατ ελάχιστον όριον 25.000 άδειαι. Συνεπώς ο από Αυστριακής πλευράς προταθείς αριθμός αδειών οδηγεί είς σοβαρώτατον περιορισμόν τών ελληνικών εξαγωγών, ο οποίος πλήττει κυρίως τό αγροτικόν εισόδημα μέ τας εντεύθεν δυσμενεστάτας επιπτώσεις επί τής Εθνικής Οικονομίας τής Ελλάδος.
5. Η Αυστριακή αντιπροσωπεία επέδειξε κατανόησιν διά τάς προκυπτούσας ανάγκας λόγω τής Ιδιαζούσης γεωγραφικής θέσεως τής Ελλάδος, μολονότι η Αυστριακή συμμετοχή εις τόν όγκον τών σνγκοινωνιών είναι σημαντικώς μικροτέρα, έν συγκρίσει πρός τήν Ελληνικήν, καθ` όσον αφορά είς τήν χρησιμοποίησιν τής ποσοστώσεως. Μετά τήν λεπτομερή ανάπτυξιν τών εκατέρωθεν απόψεων καθωρίσθη τελικώς, λαμβανομένων υπ` όψιν τών προβλημάτων τής Ελληνικής πλευράς, η ποσόστωσις διά τό έτος 1978 ως ακολούθως : 18.000 άδειαι, από τάς οποίας, διά τήν Ελληνικήν πλευράν, καθορίζονται 1.250 αποκλειστικώς μέσω τής συνοριακής διαβάσεως αυτοκινητοδρόμου Μπρέννερ. 1.250 μέσω τής συνοριακής διαβάσεως Νίκελσντορφ καί 2.500 ισχύουσαι διά τάς δύο διαβάσεις Μπρέννερ και Νίκελσντορφ.
6. Εφ όσον δέ κατά τήν διάρκειαν του έτους ήθελε προκύψει ότι μέ τήν καθορισθείσαν ποσόστωσιν δέν θά καταστή δυνατή η αντιμετώπισις τών μεταφορικών αναγκών δύναται εκάστη πλευρά νά ζητήση από τήν άλλη 1.000 επί πλέον αδείας, αί οποίαι, άνευ καθυστερήσεως, θά τίθενται είς τήν διάθεσιν τής αιτούσης πλευράς.
7. Από τάς υπό στοιχεία 5 και 6 αναφερθείσας αδείας δύναται 1/4 (δηλ. 4.500 ή 4.750) νά χρησιμοποιηθούν διά μεταφοράς πρός τρίτας χώρας.
8. Η Αυστριακή αντιπροσωπεία εκφράζει τήν ευχήν όπως, πρό προώθησιν τών μεταφορών, χρησιμοποιηθούν οί σιδηρόδρομοι είς μεγαλυτέραν έκτασιν πρός αμφοτέρας τάς κατευθύνσεις.
9. Εν σχέσει μέ τήν ανακοινωθείσαν από Αυστριακής πλευράς επιβολήν οδικών τελών, η Ελληνική πλευρά εκφράζει τάς σοβαράς ανησυχίας της όσον αφορά είς τήν σχεδιαζομένην επιβολήν οδικών τελών, η οποία θά επιβαρύνη τό κόστος τών μέσω Αυστρίας μεταφερομένων Ελληνικών προϊόντων μικράς συνήθως αξίας.
10. Αί δυο Αντιπροσωπείαι συνεφώνησαν όπως συναντηθούν έκ νέον τόν Ιούλιον τον 1978 πρός εξέτασιν τής δημιουργουμένης καταστάσεως έκ τής επιβολής τών αναγγελθέντων οδικών τελών, ώς και τής εξελίξεως τών αφορωσών εις τάς δύο χώρας μεταφορών.
11. Αί συνομιλίαι διεξήχθησαν εντός φιλικής ατμόσφαιρας και πνεύματος αμοιβαίας κατανοήσεως διά τά προβλήματα εκατέρας πλευράς.
12. Τό παρόν πρωτόκολλον συνετάγη είς τήν Ελληνικήν και Γερμανικήν γλώσσαν και υπεγράφη είς δύο πρωτότυπα αντίγραφα.
Άρθρον δεύτερον
Η ισχύς τού παρόντος άρχεται από τής δημοσιεύσεώς του διά τής Εφημερίδος τής Κυβερνήσεως.
Ο παρών νόμος ψηφισθείς υπό της Βουλής και παρ΄ Ημών σήμερον κυρωθείς, δημοσιευθήτω δια της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και εκτελεσθήτω ως νόμος του Κράτους.
Εν Αθήναις τη 04 Μαΐου 1979
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Δ. ΤΣΑΤΣΟΣ
Εθεωρήθη και ετέθη η μεγάλη του Κράτους σφραγίς