Νόμος 1288 ΦΕΚ Α΄120/1.10.1982
Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης και της ΥΕΝΕΔ, καθώς και άλλες διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Κυρούμεν και εκδίδομεν τον κατωτέρω υπό της Βουλής ψηφισθέντα νόμον

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄
Θέματα Προσωπικού.

Άρθρο 1
Κανονικές άδειες μόνιμων υπαλλήλων.

1. Η διάταξη της παρ. 3 του άρθρου 75 του Ν. 1811 /1951 “περί Υπαλληλικού Κώδικος”, όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε (άρθρο 101 παρ. 3 του Κ.Π.Δ. 611/1977). αντικαθίσταται ως εξής:
“3 Τακτικοί δημόσιοι υπάλληλοι, που συμπληρώνουν δημόσια πραγματική πολιτική υπηρεσία ενός (1) χρόνου και υπηρετούν σε υπηρεσία στην οποία εφαρμόζεται σύστημα πενθήμερης εβδομάδας εργασίας, δικαιούνται για κάθε ημερολογιακό χρόνο κανονική άδεια απουσίας είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες με πλήρεις αποδοχές, χωρίς να υπολογίζεται σ` αυτές η ημέρα της εβδομάδας κατά την οποία δεν απασχολούνται λόγω του εφαρμοζόμενου συστήματος εργασίας. `Όσοι από αυτούς υπηρετούν σε υπηρεσίες που δεν εφαρμόζεται η πενθήμερη εβδομάδα εργασίας, δικαιούνται για κάθε ημερολογιακό χρόνο κανονική άδεια απουσίας είκοσι τέσσερις (24) εργάσιμες ημέρες με πλήρεις αποδοχές Η άδεια αυτή επαυξάνεται κατά μία εργάσιμη ημέρα για κάθε χρόνο υπηρεσίας πέρα των δώδεκα μηνών και μέχρι είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες, προκειμένου για υπαλλήλους του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής και μέχρι είκοσι έξι (26) εργάσιμες ημέρες προκειμένου για υπαλλήλους του δευτέρου εδαφίου της ίδιας παραγράφου”.

2. Η διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού εφαρμόζεται σε όλους τους έμμισθους πολιτικούς υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΟΤΑ, των Α.Ε.Ι., των εκκλησιαστικών Ν.Π.Δ.Δ. και των λοιπών ΝΠΔΔ.

3. Όσοι από τους υπαλλήλους των παρ. 1 και 2 του άρθρου αυτού έλαβαν, κατά το τρέχον έτος και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, κανονική άδεια μικρότερης διάρκειας από αυτήν που καθορίζεται με την παρ. 1, δικαιούνται άδεια ίση με τη διαφορά ημερών που προκύπτει.

4. Από τις διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων εξαιρούνται οι αναφερόμενοι στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 101 του Κ.Π.Δ.611/1977.

5. Σημ.: όπως η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου καταργήθηκε με το άρθρο 7 του Ν. 1400/1983 (Α 156).

Άρθρο 2
Κανονικές άδειες μισθωτών.

1. Κάθε μισθωτός με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου στο Δημόσιο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, μετά τη συμπλήρωση δώδεκα μηνών (βασικός χρόνος) συνεχούς απασχόλησης στην υπηρεσία που προσλαμβάνεται, δικαιούται, για κάθε ημερολογιακό έτος, κανονική άδεια απουσίας με πλήρεις αποδοχές είκοσι τέσσερις (24) εργάσιμες ημέρες και αν εφαρμόζεται σύστημα πενθήμερης εβδομάδας εργασίας είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες, χωρίς να υπολογίζεται σε αυτές η ημέρα της εβδομάδας κατά την οποία δεν απασχολείται λόγω του εφαρμοζόμενου συστήματος εργασίας.
Η άδεια αυτή επαυξάνεται κατά μία εργάσιμη ημέρα για κάθε έτος απασχόλησης επιπλέον του βασικού χρόνου των δώδεκα μηνών και μέχρι είκοσι έξι (26) εργάσιμες ημέρες και για μισθωτούς με σύστημα πενθήμερης εργασίας μέχρι είκοσι δύο (22) εργάσιμες ημέρες.
Η υπηρεσία στην οποία ανήκει ο μισθωτός χορηγεί υποχρεωτικά την κανονική άδεια που δικαιούται για κάθε ημερολογιακό έτος και σε περίπτωση που ο μισθωτός δεν την έχει ζητήσει. Η λήψη της άδειας είναι υποχρεωτική για το μισθωτό. Η μη χορήγηση, ο περιορισμός ή η ανάκληση της κανονικής άδειας επιτρέπεται μόνο για την αντιμετώπιση έκτακτων ή εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών.
Ο μισθωτός δικαιούται αποζημίωση, αν δεν του χορηγηθεί για οποιοδήποτε λόγο η κανονική άδεια που δικαιούται για κάθε έτος, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ο εργοδότης καταβάλλει στο μισθωτό ως αποζημίωση τις αντίστοιχες αποδοχές των ημερών άδειας που δε χορηγήθηκαν, προσαυξημένες κατά 25%.
Μισθωτός με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δικαιούται, αντί για αποζημίωση, να κάνει χρήση της κανονικής άδειας που δεν του χορηγήθηκε μέσα στο επόμενο έτος.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε  με το άρθρο 19 παρ. 1 του Ν. 1586/1986 (Α 37) και με το άρθρο 23 παρ. 7 του Ν. 1735/1987 (Α` 195).

2. Σε περίπτωση διαλείπουσας εργασίας ή εκ περιτροπής εργασίας, σύμφωνα με τη σύμβαση εργασίας, ο μισθωτός δικαιούται, μετά τη συμπλήρωση δωδεκάμηνης σχέσης εργασίας, κάθε ημερολογιακού έτους, άδεια με αποδοχές ίση με το ένα δωδέκατο της άδειας που προβλέπεται από την προηγούμενη παράγραφο η άλλη ειδικότερη διάταξη, για κάθε μήνα κατά τον οποίο απασχολήθηκε μετά την πρόσληψή του, αν πρόκειται για άδεια που χορηγείται για πρώτη φορά, η μετά τη λήψη της άδειας του προηγούμενου έτους μέχρι την ημέρα έναρξης της άδειας. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου σαν μήνας λογίζονται είκοσι πέντε (25) ημέρες απασχόλησης. Εάν προκύπτει, κατά τον υπολογισμό αυτής της παραγράφου, κλάσμα χρόνου αδείας που υπερβαίνει τη μισή ημέρα, το κλάσμα στρογγυλοποιείται σε ολόκληρη ημέρα.

3. Ο μισθωτοί δικαιούνται από τον εργοδότη τους, σε περίπτωση λύσης της σχέσης εργασίας με οποιοδήποτε τρόπο ή λήξης της εποχιακής απασχόλησής τους πριν συμπληρώσουν δωδεκάμηνο στη σχέση εργασίας, δύο (2) ημερομίσθια για κάθε μήνα απασχόλησής τους σ` αυτόν τον εργοδότη, ανεξάρτητα από τυχόν οφειλόμενη σ` αυτούς αποζημίωση για άλλο λόγο. Για απασχόληση μακρότερη από ένα μήνα καταβάλλεται ανάλογο κλάσμα. Για την εφαρμογή των προηγούμενων εδαφίων, προκειμένου για μισθωτούς που παρέχουν εργασία εκ περιτροπής η διαλείπουσα σαν μήνας λογίζονται, είκοσι πέντε (25) ημέρες απασχόλησης.

4. Εάν λυθεί ή σχέση εργασίας μισθωτού με οποιοδήποτε τρόπο, πριν λάβει την Κανονική άδεια που του οφείλεται, ο μισθωτός δικαιούται τις αποδοχές τις οποίες θα έπαιρνε, αν του εχορηγείτο η άδεια.

5. Μισθωτοί, των οποίων η σχέση εργασίας λύθηκε ή η εποχιακή τους απασχόληση έληξε μέσα στο έτος 1982 και μέχρι την έναρξη της ισχύος του παρόντος και οι οποίοι έλαβαν κανονική άδεια ή χρηματικό ποσό μικρότερο από τα καθοριζόμενα με αυτό το άρθρο, δικαιούνται τη διαφορά χρηματικού ποσού που προκύπτει.

6. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού δεν εφαρμόζονται στα πρόσωπα στα οποία αναφέρονται
α) Ο Ν. 4469/1965 “περί χορηγήσεως αποδοχών αδείας και επιδόματος αδείας εις τους εργατοτεχνίτας οικοδόμους”. β) Η παρ. 5 του άρθρου 3 του Ν. 4504/1966 “περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών της Εργατικής Νομοθεσίας και περί ετέρων τινών διατάξεων”.

7. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται στο προσωπικό αυτό οι κείμενες διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας (Α.Ν. 539/1945, όπως αυτός ισχύει).

Άρθρο 3
Συμπλήρωση διατάξεων του Ν. 1256/1982

1. Οι κατά το άρθρο 11 παρ 3 εδάφιο β` του Ν 1256/1982 καταργούμενοι περιορισμοί για την επάνδρωση όλων των υπηρεσιακών μονάδων κάθε Υπουργείου αποκεντρωμένης υπηρεσίας ή ΝΠΔΔ περιλαμβάνουν τις ακόλουθες κανονιστικές και λοιπές πράξεις μεταβολών προσωπικού:
α) Του προσδιορισμού Κλάδου για τη στελέχωση κάθε υπηρεσιακής μονάδας, ανάλογα με το αντικείμενο της μονάδας και τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα του υπαλλήλου κατά τις διατάξεις κάθε Οργανισμού ή Κανονισμού, προσδιοριζόμενες με κοινή διαπιστωτική πράξη του οικείου Υπουργού και του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης
β) Της κατανομής των θέσεων όλων των Κλάδων και βαθμών μεταξύ κεντρικής και περιφερειακών υπηρεσιών γενικής και ειδικής αρμοδιότητας, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 51/1975 με κοινή απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.
γ)Των τοποθετήσεων νεοδιοριζόμενων υπαλλήλων στις κατά την περιπτ. β περιφερειακές υπηρεσίες, με Υπουργικές αποφάσεις του αρμόδιου Υπουργού ή του αρμοδίου οργάνου των ΝΠΔΔ.
δ) Των μεταθέσεων από αρχή σε αρχή ή από κέντρο σε περιφέρεια και αντίστροφα, σε κατανεμημένες ή κατανεμόμενες θέσεις του ιδίου Κλάδου ή Κλάδου που προκύπτει από την εφαρμογή των άρθρων 11 παρ. 4 και 12 παρ. 1 του Ν. 125/1982, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 94 του Υ.Κ. (άρθρα 134 έως 142 του Κ.Π.Δ. 611/1977).
ε) Των αποσπάσεων, για τις οποίες το αρχικό και το κατά παράταση χρονικό διάστημα του άρθρου 96 του Υ.Κ. (άρθρα 144, 152 και 153 του Κ.Π.Δ. 611/1977) διπλασιάζεται και γίνεται από έξι σε δώδεκα μήνες, που ενεργούνται σε όλους τους κατά την παράγραφο αυτή φορείς, κατ` ανάλογη και υποχρεωτική εφαρμογή του άρθρου 10 παρ. 2 του Ν.Δ. 216/1974, μετά από γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

στ) Των μετακινήσεων κατά το άρθρο 95 του Υ.Κ. (άρθρο 143 του Κ.Π.Δ. 611/1977), που για τα ΝΠΔΔ ενεργούνται από τον Προϊστάμενο ή ανώτατο διοικητικό λειτουργό, που κατέχει θέση από μετατροπή και απορρόφηση αρμοδιοτήτων, λόγω καταργήσεως των βαθμίδων Γενικών Διευθύνσεων και Υπηρεσιών και των Θέσεων και βαθμών Γενικών Διευθυντών και ΑΝΓΔ κατ’ εφαρμογή του άρθρου 2 παρ. 10 του Ν. 1232/1982. Οι ανώτατοι αυτοί λειτουργοί ασκούν αποκλειστικά και όλες τις άλλες διοικητικές αρμοδιότητες σε θέματα καταστάσεως προσωπικού κατά τις οικείες διατάξεις του Ν. 1811/1951 και του Β.Δ. 31.12.1955 (άρθρα 91 έως 158 Κ.Π.Δ. 611 /1977) και τις λοιπές ισχύουσες διατάξεις.

2. Ως τη σύνταξη νέων πινάκων τοποθετητέων, προακτέων και μεταθετέων μονίμων υπαλλήλων, για το έτος 1983 παύουν να ισχύουν οι ήδη καταρτισθέντες πίνακες μεταθετέων και πράξεις ή καταστάσεις ή πίνακες τοποθετέων, εφαρμοζόμενης της κατά το άρθρο αυτό προβλεπόμενης διαδικασίας.

3. Η παρ. 4 του άρθρου 12 του Ν. 1199/1981 “υπέρ ρυθμίσεως θεμάτων καταστάσεως υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ των ΟΤΑ και άλλων τινών συναφών διατάξεων” συμπληρώνεται ως εξής: “Η κατά τα ανωτέρω μετάταξη υπαλλήλων μη μεταθετέων που εφαρμόζεται και για τα ΝΠΔΔ του ίδιου ή άλλου Υπουργείου, μπορεί να διενεργείται χωρίς χρονικό περιορισμό και σε συνιστώμενη προσωρινή ή μεταφερόμενη θέση του αντίστοιχου βαθμού και κλάδου, αυτοδίκαια, με την υπέρ μετατάξεως κοινή υπουργική απόφαση. Η υπηρεσία στις περιφερειακές υπηρεσίες προσαυξάνει το ποσοστό του χορηγούμενου χρονοεπιδόματος σε ποσοστό που θα ορισθεί κατά περιοχή και βαθμό, σύμφωνα με αυτά που λεπτομερειακά θα καθορισθούν με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών, που θα εκδοθεί κατά ή μετά την καθιέρωσή του κατά το άρθρο 3 του Ν. 1232/1982 ενιαίου βαθμολογίου και μισθολογίου και κατά τις σχετικές νομοθετικές εξουσιοδοτήσεις και αποτελεί πρόσθετο τυπικό προσόν για την κρίση προς προαγωγή στους δύο αμέσως ανώτερους του κατεχόμενου βαθμούς, κατά το άρθρο 11 του Ν. 287/1975 “περί μέτρων τινών, κλπ.”.

4. Σε περίπτωση καταργήσεως υπηρεσιών και θέσεων Δημόσιας Υπηρεσίας ή ΝΠΔΔ κατ` εφαρμογή του άρθρου 12 παρ. 1 του Ν. 1256/1982, των άρθρων 14 και 15 του Ν. 1266/1982 και της νομοθεσίας για την όλη αποκέντρωση αρμοδιοτήτων ή κατ` απαίτηση των κατά τόπο δραστηριοτήτων του κάθε Υπουργείου, αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή ΝΠΔΔ επιτρέπεται αντί της κατά το άρθρο 117 του Υ.Κ. (άρθρο 187 του Κ.Π.Δ. 611/1977) διαθεσιμότητας η υποβολή αιτήσεως επαναδιορισμού, αποκλειστικά σε περιφερειακή υπηρεσιακή μονάδα, με σύσταση προσωρινών θέσεων ή προσωρινών κλάδων κατ` ανάλογη εφαρμογή των άρθρων 2 παρ. 6 και 3 του Ν. 1232/1982 ” Επαναφορά κλπ.”, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 11 παρ. 4 του Ν. 1256/1982 “Για την πολυθεσία κλπ.”. Οι κάτοχοι των προσωρινών αυτών θέσεων, όπως και όλων των άλλων προσωρινών θέσεων, εξελίσσονται βαθμολογικά σε κενές ανώτερες θέσεις ως τον καταληκτικό βαθμό κατά τις οικείες οργανικές διατάξεις της υπηρεσίας από την οποία προέρχονται, ή δε διαβάθμιση των θέσεων ενεργείται αυτοδίκαια κατά την πράξη της βαθμολογικής προαγωγής.

5. Η κατά το άρθρο 25 του Ν. 1199/1981 προβλεπόμενη διαδικασία για τη μεταφορά κενών θέσεων γίνεται με κανονιστική απόφαση του αρμόδιου Υπουργού και του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.

6. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του Ν. 1256/1982 “για την πολυθεσία κλπ.” ή φράση “του Ν.Δ. 105/1969 “περί ατομικής ευθύνης του δηλούντος” αντικαθίσταται με τη φράση “τύπου του Ν.Δ. 105/1969 “περί ατομικής ευθύνης του δηλούντος”, σε απλό έντυπο χωρίς τέλος χαρτοσήμου.

7. Οι προθεσμίες που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 16 παρ. 4 και 10 παρ. 6 του Ν. 1256/1982 παρατείνονται μέχρι 30 Νοέμβρη 1982, η δε προθεσμία που προβλέπεται από το άρθρο 16 παρ. 1 και 2 παρατείνεται μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1982.

8. Με τις κανονιστικές αποφάσεις που προβλέπονται από το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του Ν. 1256/1982 μπορεί να καθορίζονται και τα καταβαλλόμενα σε συνάλλαγμα επιμίσθια ή επιδόματα ή με οποιαδήποτε ονομασία πρόσθετες αμοιβές στα υφιστάμενα επίπεδα. Το αργότερο μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1982. Με τις ίδιες αποφάσεις θα καθορίζονται και τα έξοδα κινήσεως εκτός έδρας των υπαλλήλων που υπηρετούν ή αποστέλλονται στο εξωτερικό.

Άρθρο 4
Μεταβολές προσωπικού ιδιωτικού δικαίου.

1. Με κοινές κανονιστικές αποφάσεις του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης, του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου κατά περίπτωση Υπουργού, είναι δυνατή η μεταφορά από τις κεντρικές υπηρεσίες των Υπουργείων αποκεντρωμένων δημόσιων υπηρεσιών ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, οργανικών θέσεων προσωπικού ιδιωτικού δικαίου του άρθρου 103 παρ. 3 του Συντάγματος (Κεφ. Γ` Ν. 993/1979 “περί του επί συμβάσει εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού του Δημοσίου, των Οργανισμών τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των λοιπών νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου” ή άλλες ειδικές διατάξεις) κατ’ εφαρμογή του άρθρου 12 παρ. 1 του Ν 1256/1982, των άρθ. 14 και 15 του Ν. 1266/1982, της νομοθεσίας για την καθ` ύλη και κατά τόπο αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, τις διαρθρωτικές απαιτήσεις ή υπηρεσιακές ανάγκες ή τις κατά κυβερνητικές αποφάσεις αυξημένες ή νέες κρατικές δραστηριότητες στις περιφέρειες, σε περιφερειακές υπηρεσίες του ίδιου Υπουργείου ή αποκεντρωμένης Δημόσιας Υπηρεσίας ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου. Με όμοιες αποφάσεις των αρμόδιων ή εποπτευόντων Υπουργών επιτρέπεται ή μεταφορά των κενών ή μη θέσεων αυτών που με οποιοδήποτε τρόπο πλεονάζουν από Υπουργείο ή αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία σε άλλο υπουργείο ή αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία ή από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σε άλλο νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου. Οι κάτοχοι των μη κενών θέσεων υποχρεούνται σε παροχή υπηρεσιών στο φορέα και στον τόπο που γίνεται ή μεταφορά της θέσεώς τους σε αποκλειστική προθεσμία είκοσι (20) ημερών από τη δημοσίευση της ανωτέρω πράξεως, οπότε συντάσσεται πρακτικό εμφανίσεως ή μη εμφανίσεως, η δε βεβαίωση μη εμφανίσεως αποτελεί λόγο αυτοδίκαιης απολύσεώς τους, κατά διαπιστωτική πράξη του αρμόδιου ή εποπτεύοντος Υπουργού.

2. Όπου σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες και σε όλα τα Ν.Π.Δ.Δ. υπάρχον κενές ή συνιστώνται νέες οργανικές θέσεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου της παραγράφου 1, επιτρέπεται είτε η μετάταξη των μισθωτών αυτών σε θέσεις της ειδικότητας και προσοντολογίας τους, για τους ίδιους λόγους και κατά την ίδια διαδικασία της προηγούμενης παραγράφου, είτε η μετάταξη κατ` αίτηση του ενδιαφερόμενου κατ` ανάλογη εφαρμογή της παρ. 3 του προηγούμενου άρθρου και από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία ή οποιοδήποτε Ν.Π.Δ.Δ. αντίστοιχα κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην προβλεπόμενη από την παράγραφο αυτή κανονιστική απόφαση.

3. Με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επιτρέπεται η μετάταξη του κατά την παράγραφο 1 προσωπικού από μία ειδικότητα σε θέση άλλης ειδικότητας της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας του Υπουργείου ή αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας ή Ν.Π.Δ.Δ., στο οποίο ανήκει ο μισθωτός, για τους ακόλουθους λόγους:
α) Για λόγους υπηρεσιακούς, εφόσον υπάρχει αντίστοιχη κενή θέση.
β) Όταν δεν υπάρχει αντικείμενο απασχολήσεως μισθωτών ή υπάρχει αντικειμενική αδυναμία εκτελέσεως καθηκόντων της ειδικότητάς τους, διαπιστουμένης αρμοδίως και εφόσον δεν συντρέχει λόγος απολύσεως.
γ) Σε περίπτωση ατυχήματος που συνέβη αποδεδειγμένα κατά την εκτέλεση της εργασίας ή σε περίπτωση ασθενείας που προκλήθηκε μετά από την πρόσληψη και εξαιτίας της εργασίας του και εφόσον δεν συντρέχουν λόγοι απολύσεως για αντικειμενική αδυναμία εκτελέσεως των καθηκόντων της ειδικότητας που ανήκει.
Η μετάταξη ενεργείται σε ειδικότητα που κρίνεται ικανός να εκτελέσει τα αντίστοιχα σ` αυτή καθήκοντα. Στις περιπτώσεις των εδαφίων α`, β` και γ`, η μετάταξη ενεργείται με αίτηση του ενδιαφερόμενου μισθωτού και σε όλες τις περιπτώσεις ύστερα από σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου κατά περίπτωση υπηρεσιακού συμβουλίου. Οι μετατάξεις του εδαφίου γ’ ενεργούνται ύστερα από γνωμάτευση Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής, χωρίς ν’ αποκλείεται η παραπομπή και στη Δευτεροβάθμια Υγειονομική Επιτροπή του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας. Δεν επιτρέπεται η μετάταξη προσωπικού σε θέσεις που προβλέπεται η πλήρωσή τους με προαγωγή σε ανώτερη θέση και για τις περιπτώσεις της παρ. 2.

Άρθρο 5
Συμπλήρωση του Ν. 1232/1982.

1.Σημ.: όπως η παρ. 1 καταργήθηκε με την περ. δ` της παρ. 2 του άρθρου 5 του Ν. 2026/1992 (ΦΕΚ Α 43)

2. Μέχρι την έναρξη λειτουργίας της Εθνικής Σχολής Δημοσίας Διοικήσεως (ΕΣΔΔ), η από τις διατάξεις του άρθρου 19 του Ν. 232/1975 “περί επιμορφώσεως κλπ.” υποχρέωση φοίτησης για την κρίση στον 3ο βαθμό αναστέλλεται

3. Οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 1232/1982 δύνανται να εφαρμόζονται ανάλογα και για τα γνωμοδοτικά, εποπτικά, υπηρεσιακά συμβούλια και για κάθε είδους και ονομασίας επιτροπές των Κ.Ν.Π.Ι.Δ. του δημόσιου τομέα της παρ. 6 του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982, με κοινές αποφάσεις του εποπτεύοντος Υπουργού και του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.

4. Η παράγραφος 11 του άρθρου 2 του Ν. 1232/1982 αντικαθίσταται ως εξής: “11. Οι διατάξεις της προηγούμενης παρ.10 μπορεί να εφαρμοσθούν ανάλογα και για αντίστοιχες βαθμίδες, θέσεις και βαθμούς, στα κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα του άρθρου 1 του Ν. 1256/1982 μετά πρόταση του οργάνου διοικήσεως του οικείου νομικού προσώπου. Με τις κοινές αυτές αποφάσεις ρυθμίζονται και τα της τύχης των κατεχόντων τις καταργούμενες θέσεις υπαλλήλων γενικά”.

5. Ο χρόνος υπηρεσίας υπαλλήλων ή λειτουργών του κατά το άρθρο 1 του Ν. 1256/1982 δημοσίου τομέα, που διανύεται σε θέση μετακλητού ή με θητεία ή με σύμβαση ανωτάτου υπαλλήλου ή λειτουργού (Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Νομάρχη Διοικητή ή Υποδιοικητή κ.λπ.) ύστερα από ανάθεση καθηκόντων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις λογίζεται για όλες τις συνέπειες ως πραγματική υπηρεσία στην οργανική τους θέση. Διατάξεις που προβλέπουν ανάθεση καθηκόντων εκτός των περιπτώσεων της παρ. 9 του άρθρου 2 του Ν. 1232/1982, εξακολουθούν να ισχύουν.
Σε περίπτωση αποχώρησης όλων των παραπάνω από τη θέση του μετακλητού ή με θητεία ή με σύμβαση υπαλλήλου ή λειτουργού επανέρχονται αυτοδίκαια στη θέση που κατείχαν πριν από το διορισμό τους.
Διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με τις αντικαθιστώμενες διατάξεις διατηρούνται σε ισχύ.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 15 παρ. 1 του Ν. 1320/1983 (Α 6).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄
ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Άρθρο 6
Συμβούλιο Ισότητας των δύο φύλων

1. Ιδρύεται γνωμοδοτικό συμβούλιο για την προώθηση και την πραγματοποίηση της νομικής και ουσιαστικής εξίσωσης των δύο φύλων.

2. Το Συμβούλιο συντίθεται από τον Πρόεδρο και οκτώ μέλη. Ο Πρόεδρος που είναι πάντοτε γυναίκα και τα μέλη ορίζονται και παύονται με απόφαση του Πρωθυπουργού ο οποίος μπορεί κάθε φορά να αυξάνει τον αριθμό των μελών ανάλογα με τις ανάγκες του Συμβουλίου.

3. Το Συμβούλιο εισηγείται τα αναγκαία και πρόσφορα μέτρα που επιβάλλεται να λάβει η Πολιτεία, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι κοινωνικοί φορείς για να πραγματωθούν οι στόχοι του, παρακολουθεί και ελέγχει την εφαρμογή τους.

4. Το Συμβούλιο που υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό, λειτουργεί σαν αυτοτελής υπηρεσιακή μονάδα του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης, στον προϋπολογισμό του οποίου και εγγράφεται στο εξής ειδικό κονδύλι για τις ανάγκες του.

5. Το Συμβούλιο εξυπηρετείται από Γραμματεία της οποίας οι αρμοδιότητες, οργάνωση και ή λειτουργία καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης.

6. Με αποφάσεις του Υπουργού Προεδρίας της κυβέρνησης, που εκδίδονται μετά από πρόταση του Συμβουλίου και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, γίνεται: α) η στελέχωση της Γραμματείας, β) η ανάθεση σε ειδικούς επιστημονικούς συνεργάτες της επιτέλεσης, με ορισμένη αμοιβή, συγκεκριμένου και χρονικά περιορισμένου έργου.

7. Ο εσωτερικός κανονισμός του Συμβουλίου καταρτίζεται από το Συμβούλιο και εγκρίνεται με απόφαση του Πρωθυπουργού που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Με τον εσωτερικό κανονισμό συνιστώνται και οι θέσεις των ειδικών επιστημονικών συνεργατών οι οποίες δε μπορούν να υπερβαίνουν τις δύο.

Άρθρο 7
Συμπλήρωση του Ν. 1266/1982. Με τα Π.Δ. του άρθρου 15 παρ. 4 του Ν. 1266/1982 είναι δυνατή και

α) Η σύσταση νέων υπηρεσιών και θέσεων μόνιμων ή με οποιαδήποτε σχέση προσωπικού, απαραιτήτων για τη λειτουργία των νέων Υπουργείων και ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών αυτών,
β) η μεταβατική ρύθμιση των αντικειμένων των άρθρων 1 και 2 του Ν. 51/1975 έως την κατάρτιση των νέων οργανισμών και

γ) η στελέχωσή τους με το αναγκαίο προσωπικό κατ’ εφαρμογή των άρθρων 3.4 και 5 του παρόντος νόμου.

Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με  το άρθρο 17 παρ. 2 του Ν. 1320/1983 (Α 6).

Άρθρο 8
Γενική Γραμματεία Τύπου και Πληροφοριών.
Σημ.: όπως το άρθρο 8 καταργήθηκε με την παρ.3 του άρθρου 67 του Ν.1943/1991 (ΦΕΚ Α 50)

Άρθρο 9
Γενική Γραμματεία Αθλητισμού
Η παράγραφος 1 του άρθρου 2Ο του Ν. 75/1975 αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“1. Με αποφάσεις του αρμόδιου για τον Αθλητισμό Υπουργού ή Υφυπουργού και κατά παρέκκλιση από οποιαδήποτε ισχύουσα σχετική διάταξη, νόμο, διάταγμα, υπουργική απόφαση, προκήρυξη πρωταθλήματος ή κανονισμό, ορίζονται, ύστερα από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και πρόταση του Γενικού Γραμματεία Αθλητισμού, ο αριθμός και η διάρθρωση των κατηγοριών, ο αριθμός των ομάδων κάθε κατηγορίας, καθώς και ο αριθμός των ομάδων που προβιβάζονται ή υποβιβάζονται από κάθε κατηγορία των Εθνικών Πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου που διεξάγονται με ομάδες από επαγγελματίες ποδοσφαιριστές, αμειβόμενους ποδοσφαιριστές και ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές σε πανελλήνια κλίμακα. Επίσης ορίζονται οι αρχές που διέπουν τη διεξαγωγή των παραπάνω πρωταθλημάτων, οι κανόνες που ισχύουν για τους αθλούμενους, η άσκηση της πειθαρχικής εξουσίας, οι ποινές και τα όργανα επιβολής τους καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Τα υπόλοιπα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα, καθώς και τα πρωταθλήματα των υπόλοιπων κλάδων άθλησης ρυθμίζονται με αποφάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων της αρμόδιας υπερκείμενης Ένωσης, Συνδέσμου ή Ομοσπονδίας. Σωματεία, που έχουν υποστεί οποιαδήποτε τιμωρία, για δωροδοκία, παραμένουν στην κατηγορία στην οποία ανήκουν κατά την αγωνιστική περίοδο που καταδικάστηκαν για δωροδοκία και δεν δικαιούνται του ευεργετήματος ανόδου σε ανώτερη κατηγορία εξαιτίας οποιασδήποτε αναδιάρθρωσης ποδοσφαιρικών κατηγοριών ή αύξησης του αριθμού των σωματείων”.

Άρθρο 10
Ευθύνη Διοίκησης Κ.Ν.Π.Ι.Δ.

1. Στις περιπτώσεις που την πλειοψηφία των μετοχών ή των εταιρικών μερίδων των προβληματικών επιχειρήσεων αποκτά το Δημόσιο, Νομικό πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ή Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου του δημόσιου τομέα, τα νέα Διοικητικά Συμβούλια και οι Διαχειριστές που εκλέγονται από τις Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων ή των εταίρων ή διορίζονται από το Δικαστήριο δεν υπόκεινται σε ποινικές διοικητικές ή άλλες κυρώσεις για παραλείψεις ή παραβάσεις των προηγούμενων Διοικητικών Συμβουλίων ή Διαχειριστών που επιβάλλονται για κάθε είδους χρέη προς το Δημόσιο, Οργανισμούς κύριας και επικουρικής ασφάλισης, Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Δημόσιους Οργανισμούς και Επιχειρήσεις.

2. Μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και Διαχειριστές προβληματικών επιχειρήσεων που διορίστηκαν από το Δικαστήριο ύστερα από αίτηση Τραπεζών του δημόσιου τομέα ή εξελέγησαν από Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων στις οποίες η πλειοψηφία των μετοχών εκπροσωπήθηκε από Τράπεζες του δημόσιου τομέα δεν υπόκεινται στις ποινικές, διοικητικές ή άλλες κυρώσεις που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, έστω και αν τα χρέη έγιναν ληξιπρόθεσμα κατά τη διάρκεια της θητείας τους και πριν από το χαρακτηρισμό τους ως προβληματικών.

3. Για την εφαρμογή των παραπάνω παραγράφων επιχείρηση χαρακτηρίζεται ως προβληματική με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας.

Άρθρο 11
Διοίκηση Α.Τ.Ε.
Η παράγραφος 6 του άρθρου 27 του Καταστατικού της Αγροτικής Τράπεζας της Ελλάδος (Ν. 4332/1929), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 7 παρ. 2 του Ν.Δ. 3874/1958, τροποποιήθηκε ως εξής:
“6. Ο Υποδιοικητής διορίζεται με τριετή θητεία με απόφαση του Προέδρου της Κυβέρνησης ύστερα από εισήγηση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Γεωργίας. Ο Υποδιοικητής μπορεί να είναι και ανώτατος υπάλληλος της Α Τ.Ε. ή τακτικός λειτουργός από τα στελέχη της διοικητικής ιεραρχίας. Ο χρόνος της υπηρεσίας του ως Υποδιοικητή, κατά τη διάρκεια του οποίου δεν μπορεί να ασκεί και τα καθήκοντα της οργανικής του θέσης, λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις νόμιμες συνέπειες, εκτός από τη λήψη αποδοχών. Η θητεία του διοριζόμενου μπορεί να ανανεώνεται με τη διαδικασία αυτού του εδαφίου”

Άρθρο 12
Πιστώσεις νέων Υπηρεσιών

1. Για τις αναγκαίες πρόσθετες δαπάνες των νέων Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Ενεργείας και Φυσικών Πόρων, Έρευνας και Τεχνολογίας, Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, καθώς και για τις πρόσθετες δαπάνες των νέων Υπηρεσιών Αποδήμου ελληνισμού, Νέας Γενιάς και ΕΡΤ-2 του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης θα εγγραφούν με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Υπουργών, οι απαιτούμενες πιστώσεις στους σχετικούς Φορείς των Προϋπολογισμών των τέως Υπουργείων Συντονισμού, Βιομηχανίας και Ενεργείας και Κοινωνικών Υπηρεσιών, καθώς και του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης.

2. Τα περιερχόμενα στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού έσοδα σύμφωνα με τα Ν.Δ. 2496/53.3769/57. 3865/58, 2029/58 και Α.Ν. 598/68 μπορούν να διατίθενται και για σκοπούς της Νέας Γενιάς, όπως για επιχορήγηση Νομικών προσώπων ή και χρησιμοποίηση Φυσικών προσώπων ασχολουμένων με προγράμματα έρευνας, επιλογής μέτρων και πρωτοβουλιών σχετικών με την επίλυση κοινωνικών, μορφωτικών και πολιτιστικών προβλημάτων και αναγκών, καθώς και με την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου της Νέας Γενιάς.
Οι παραπάνω επιχορηγήσεις υπόκεινται σε διαχειριστικό έλεγχο που διενεργείται από την Επιθεώρηση Δημόσιων Διαχειρίσεων ή υπαλλήλων της αρμόδιας Υπηρεσίας του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης. Με την ολοκλήρωση του σκοπού για τον οποίο δόθηκε η επιχορήγηση ο δικαιούχος υποβάλλει υποχρεωτικά στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών απολογισμό για το ποσό που εισέπραξε.

3. Μέχρι τη λήξη του οικονομικού έτους 1982 ο δαπάνες που αφορούν τις Υπηρεσίες που μεταφέρθηκαν σύμφωνα με το Ν 1266/1982 σε άλλα Υπουργεία ή στα συσταθέντα με το νόμο αυτό νέα Υπουργεία, θα εξακολουθήσουν να πληρώνονται σε βάρος του Προϋπολογισμού του Υπουργείου στον οποίο ήταν ενταγμένες οι μεταφερθείσες Υπηρεσίες. Ομοίως μέχρι τη λήξη του οικονομικού έτους 1982 θα εξακολουθήσουν να πληρώνονται σε βάρος του Προϋπολογισμού του Υπουργείου Οικονομικών και οι δαπάνες του Ελεγκτικού Συνεδρίου το οποίο με το Ν. 1256/1982 μεταφέρθηκε στον Πρωθυπουργό.

4. Κάθε διάταξη νόμου, γενική ή ειδική που αναφέρεται στην εγγραφή στον Κρατικό Προϋπολογισμό πιστώσεων με ίδιο ειδικό φορέα, καταργείται. Εφεξής η εγγραφή, απάλειψη ή συγχώνευση των παραπάνω ειδικών φορέων θα ενεργείται κατά την κρίση του Υπουργού Οικονομικών.

Άρθρο 13
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 25 του Ν. 400/1976 “περί Υπουργικού Συμβουλίου και Υπουργείων” προστίθεται, δεύτερο εδάφιο ως εξής: “Στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης δημιουργείται Γενική Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού για την οποία συνιστάται θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα με βαθμό α’ των ειδικών θέσεων”, για δε τη σύσταση και διάρθρωση θέσεων και υπηρεσιακών μονάδων, με τις αρμοδιότητες αυτών, εφαρμόζεται το άρθρο 1Ο του Ν. 51 / 1975 “περί αναδιοργανώσεως των δημοσίων πολιτικών υπηρεσιών”.

Άρθρο 14

1. Συνιστώνται στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας 25 θέσεις εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι προσλαμβάνονται με σύμβαση έργου ή εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου.
Η πρόσληψη γίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών και Προεδρίας της Κυβέρνησης με την οποία καθορίζεται και η αμοιβή, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη.

2. Από τους προσλαμβανόμενους κατά την προηγούμενη παράγραφο εμπειρογνώμονες μπορεί, με απόφαση του Πρωθυπουργού, να τίθενται στη διάθεση άλλου Υπουργείου για τις ανάγκες του τομέα των αρμοδιοτήτων του.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄
Υ.ΕΝ.Ε.Δ. – ΕΡΤ-2

Άρθρο 15
Μετονομασία – Διοίκηση.

1. Η Υ.ΕΝ.Ε.Δ. μετονομάζεται σε ΕΡΤ-2 και αποτελεί αποκεντρωμένη δημόσια υπηρεσία του Υπουργείου Προεδρίας της Κυβέρνησης η δε ΕΡΤ σε ΕΡΤ- 1. Η ΕΡΤ-2 θεωρείται καθολικός διάδοχος της ΥΕΝΕΔ. Δικαιώματα, προνόμια και υποχρεώσεις της ΥΕΝΕΔ από οποιαδήποτε σχέση περιέρχονται αυτοδίκαια στην ΕΡΤ-2 χωρίς διατυπώσεις.

2. Η ΕΡΤ-2 διοικείται από πενταμελές Συμβούλιο το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού προεδρίας της κυβέρνησης που ορίζει και τη διάρκεια της θητείας του. Στο Δ.Σ. περιέρχονται οι αρμοδιότητες του Διοικητή και του Υποδιοικητή της Υ ΕΝ.Ε.Δ. το Δ.Σ. μπορεί να εκχωρεί ή να κατανέμει αρμοδιότητες του σε μέλη του, στον Προϊστάμενο των Υπηρεσιών της ΕΡΤ-2 ή άλλους υπαλλήλους. Με κοινή απόφαση των Υπουργών προεδρίας της κυβέρνησης και Οικονομικών καθορίζεται η αμοιβή των μελών του Δ.Σ.

Άρθρο 16
Προσωπικό Υ.ΕΝ.Ε.Δ.

1. Από τη θέση σε ισχύ του νόμου αυτού επανέρχεται σταδιακά το προσωπικό των άρθρων 4 και 5 παρ. 1α του Π.Δ. 300/1974. Η μετακίνηση του προσωπικού από την ΥΕΝΕΔ στις λοιπές υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ενεργείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της κυβέρνησης και Εθνικής Άμυνας. ***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Με το άρθρο μόνο της υπ` αριθμ. Φ 450/209/165447 υπουργικής αποφάσεως των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Εθν. Άμυνας αποφασίστηκε η σταδιακή επαναφορά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας του μονίμου Πολιτικού Προσωπικού της παρ.1 του άρθρου 16 του Ν. 1288/82, που υπηρετεί στην ΕΡΤ-2, μέχρι τέλους 1983, με προτεραιότητα του προσωπικού της Διευθύνσεως Κινηματογραφίας.”

2. Όπου στην ισχύουσα νομοθεσία προβλέπεται η έκδοση οποιασδήποτε απόφασης ή διαταγής, αρμόδιος για την έκδοσή της από τη θέση σε ισχύ του νόμου αυτού είναι, ο Υπουργός Προεδρίας της Κυβέρνησης ο οποίος και προτείνει την έκδοση των σχετικών Προεδρικών Διαταγμάτων.

3. Ο Οργανισμός της ΥΕΝΕΔ που κυρώθηκε με το προεδρικό Διάταγμα 300/1974 εξακολουθεί να ισχύει ανάλογα για την ΕΡΤ-2 έως την αντικατάσταση, εναρμόνιση ή αναμόρφωσή του.

4. Για τη στελέχωση της ΕΡΤ-2 λόγω της αποχώρησης του προσωπικού των άρθρων 4 και 5 παράγραφος 1α του Προεδρικού Διατάγματος 300/ 1974 παρέχεται στον Υπουργό Προεδρίας της Κυβέρνησης η εξουσιοδότηση με αποφάσεις του να δημιουργεί θέσεις μονίμων, μετακλητών ή με σύμβαση υπαλλήλων ή να μετατρέπει θέσεις μονίμων υπαλλήλων σε θέσεις με σύβαση ή αντίστροφα.

#####
5. Με αποφάσεις του Υπουργού Προεδρίας, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ρυθμίζονται τα θέματα της ΕΡΤ-2 που αφορούν την εσωτερική οργάνωση, τη λειτουργία, τα όργανα, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους και γίνονται οι προσλήψεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις και κάθε άλλης μορφής υπηρεσιακές μεταβολές του προσωπικού, στις υφιστάμενες ή δημιουργούμενες θέσεις.

6. Με προεδρικά Διατάγματα που εκδίδονται ύστερα από πρόταση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης είναι δυνατό να μεταβάλλεται η νομική μορφή που θα διέπει την ΕΡΤ-2. Με τα ίδια διατάγματα ρυθμίζονται ο σκοπός, η αποστολή, η υπαγωγή, διάρθρωση και σύνθεση του προσωπικού της και κάθε άλλο θέμα πού αφορά τη λειτουργία της ΕΡΤ-2 και δεν προβλέπεται από το νόμο αυτό ή την ισχύουσα νομοθεσία ή προβλέπεται ανάλογα για την Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση (ΕΡΤ).

Άρθρο 17
Περιουσιακά στοιχεία.

1. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Προεδρίας της Κυβέρνησης ρυθμίζονται τα της μεταφοράς, συντήρησης και ελέγχου των τεχνικών εγκαταστάσεων της ΥΕΝΕΔ.
Με παρόμοιες αποφάσεις ρυθμίζονται ο τρόπος και οι διαδικασίες μεταβίβασης της κινητής περιουσίας της ΥΕΝΕΔ στην ΕΡΤ-2. Ο τρόπος και η διαδικασία μεταβίβασης της ακίνητης περιουσίας αυτής ρυθμίζονται σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει για το Τ.ΕΘ.Α.

2. Σε 30 μέρες από τη θέση σε ισχύ του νόμου αυτού, με απόφαση του Υπουργού προεδρίας της Κυβέρνησης που θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνιστάται Επιτροπή απογραφής και αποτίμησης των περιουσιακών στοιχείων της ΥΕΝΕΔ που θα αποτελείται από τα εξής μέλη:
α) Έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, οριζόμενο από τον αρμόδιο Υπουργό.
β) Έναν τεχνικό της ΥΕΝΕΔ.
γ) Ένα μηχανολόγο του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, προτεινόμενο από τον αρμόδιο Υπουργό.
δ) Ένα πολιτικό μηχανικό που θα υποδεικνύεται από το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας.
ε) Ένα μόνιμο ή με σύμβαση υπάλληλο της Γενικής Γραμματείας Τύπου και Πληροφοριών.
στ) Δύο ορκωτούς λογιστές που θα υποδεικνύονται από το εποπτικό συμβούλιο του σώματος ορκωτών λογιστών.
ζ) Ένα δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω.
Τα πιο πάνω μέλη ορίζονται με τους αναπληρωτές τους.
Με την ίδια απόφαση θα οριστεί από τα παραπάνω μέλη ο Πρόεδρος της Επιτροπής καθώς και η διαδικασία και ο χρόνος που θα περατώσει το έργο της Η αμοιβή των μελών της Επιτροπής θα οριστεί με κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών.

Άρθρο 18
Διαχείριση ΕΡΤ-2.
Μέχρι τη λήξη του οικονομικού έτους 1982 όλες οι δαπάνες της μεταφερόμενης στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης ΥΕΝΕΔ θα εξακολουθήσουν να πληρώνονται εγκρινόμενες από τον Υπουργό Προεδρίας της Κυβέρνησης σε βάρος του Ειδικού Προϋπολογισμού της, στον οποίο περιέρχονται όλες οι εισπράξεις και τα σχετικά έσοδα κατά τις ίδιες διαδικασίες

Άρθρο 19
Από τη δημοσίευση του νόμου αυτού καταργείται το ανταποδοτικό τέλος υπέρ της Ε.Ρ.Τ., με το οποίο επιβαρύνονται οι λογαριασμοί της Δ.Ε.Η. που εκδίδονται για την κατανάλωση ρεύματος για αρδευτικούς σκοπούς, καθώς και για οργανωμένες κτηνοτροφικές και πτηνοτροφικές μονάδες.

Άρθρο 20
Ειδικές ρυθμίσεις:

1. Με Π. Δ/γμα, κατά τροποποίηση των κειμένων διατάξεων, εκδιδόμενο με πρόταση του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης και του καθ` ύλη αρμόδιου Υπουργού, ρυθμίζονται τα θέματα της δημιουργίας ενιαίας μεταποιητικής μονάδας παραγωγής κάθε είδους, αγαθού ή υπηρεσίας σε σχέση με τα οπτικά, ακουστικά και οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας, από κρατικό φορέα ιδιωτικού δικαίου είτε από μετατροπή υφισταμένου είτε με σύσταση νέου φορέα για όλα τα θέματα κάθετης παραγωγικής διαδικασίας και όλες τις επαγγελματικές ειδικότητες του αναγκαίου προσωπικού, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων περί ανωτέρων επαγγελματικών σχολών κινηματογραφίας.

2. Το άρθρο 25 παρ. 1 εδάφ. α1 του Ν. 660/1977 καταργείται. Επίσης καταργούνται τα άρθρα 1 παρ. 1 και 2, 2 παρ. 1, 2 και 3, 4 παρ 2 του Ν Δ 722/1970.

3. Η παράγραφος 1 του άρθρου 3 και η παράγραφος 2 του άρθρου 5 του Ν 230/1975 έχουν ισχύ και για την ΕΡΤ-2.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄

Άρθρο 21
Σημ.: όπως το άρθρο 21 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Ν. 1400/1983 (Α 156).

Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 13 του Ν. 1256/1982 και μετά τη λέξη “διατάξεις” διαγράφεται η τελεία και προστίθεται η φράση “και να ρυθμίζονται διαφορετικά με εκχώρηση των παραπάνω αρμοδιοτήτων στους αρμόδιους κατά περίπτωση Υπουργούς, οι οποίοι με απόφασή τους μπορούν να τις εκχωρούν στους Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων ή στους επικεφαλής των κρατικών φορέων του κατά το άρθρο 1 παρ. 6 του Ν. 1256/1982 δημόσιου τομέα”.
Αποφάσεις Υφυπουργών ή Γενικών Γραμματέων Υπουργείων με τις οποίες εγκρίθηκε η αποστολή στο εξωτερικό οποιουδήποτε προσώπου για εκτέλεση υπηρεσίας ή εκπαίδευση θεωρούνται νόμιμες.

Άρθρο 22

1. Όλες οι συμβάσεις μισθώσεως έργου του δημόσιου τομέα, που έχουν συναφθεί μέχρι σήμερα, άσχετα με το χρόνο λήξεώς τους, θεωρούνται νόμιμες κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και λήγουν την 31 Ιανουαρίου 1983 αζημίως για το Δημόσιο και τους Οργανισμούς του δημόσιου τομέα. Ο αρμόδιος Υπουργός σε κάθε περίπτωση μπορεί να καταγγείλει νωρίτερα τη σύμβαση αζημίως επίσης για το Δημόσιο ή για τους Οργανισμούς του δημόσιου τομέα.

δικαιολογείται από τη συνέχιση του έργου. Κατά τα λοιπά, εφαρμόζεται η διάταξη του άρθρου 22 του Ν. 1288/1982.”
2.Σημ.: όπως η παράγραφος 2 καταργήθηκε με το άρθρο 15, παρ.6 του Ν. 1735/1987 (Α 195).

Άρθρο 23

1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 1 του Ν. 754/1978 “περί ρυθμίσεως των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων πολιτικών και στρατιωτικών, των υπαλλήλων των Ν.Π.Δ.Δ, ως και άλλων τινών συναφών διατάξεων” αντικαθίσταται ως εξής:
“1. Οι μηνιαίες αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων α’ βαθμού ορίζονται σε ποσοστό 8Ο% των αποδοχών Υπουργού. Για τον προσδιορισμό των αποδοχών των υπαλλήλων αυτών δεν λαμβάνονται υπόψη τα έξοδα παραστάσεως που καταβάλλονται στους Υπουργούς”.

2. Οι αποδοχές των ειδικών συμβούλων, επιστημονικών συνεργατών και ειδικών συνεργατών καθορίζονται χωρίς να θίγονται. Οι διατάξεις του Ν. 1256/1982, με κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Οικονομικών, σε ποσοστιαία συνάρτηση με τις αποδοχές των υπαλλήλων ειδικών θέσεων α` βαθμού.

Άρθρο 24
Στο άρθρο 6 του Ν. 1270/1982 προστίθεται παράγραφος 3 που έχει ως εξής:
“3. Η ιδιότητα και το αξίωμα του δημάρχου, του προέδρου κοινότητας, του προέδρου του συμβουλίου δημοτικού διαμερίσματος, του παρέδρου συνοικισμού ή οποιουδήποτε άλλου αιρετού αξιώματος σε όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης κάθε βαθμίδας δεν αποτελεί για τους καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εθνικής Άμυνας λόγο ασυμβίβαστου ή αναστολής άσκησης του λειτουργήματός τους. Κάθε αντίθετη διάταξη άλλου νόμου καταργείται.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄
Μεταβατικές Διατάξεις.

Άρθρο 25
Ισχύς διατάξεων
Κάθε διάταξη, γενική ή ειδική, που είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του νόμου αυτού ή ρυθμίζει θέματα σχετικά με το αντικείμενό του, καταργείται, πλην εκείνων που αναφέρονται σε ουσιαστικές υποχρεώσεις και δικαιώματα των υπαλλήλων από την κείμενη νομοθεσία, ως και των διατάξεων περί αναθέσεως καθηκόντων και λήξεως αυτών.

Άρθρο 26
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει με τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, πλην της διατάξεως της παρ. 5 του άρθρου 1, που η ισχύς της αρχίζει από 15 Αυγούστου.

Παραγγέλλομεν να δημοσιευθή στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το κείμενο του παρόντος και να εκτελεσθή ως νόμος του Κράτους.

Αθήνα, 1 Οκτωβρίου 1982

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ