Νόμος 1332 ΦΕΚ Α΄30/4.3.1983
Ελληνική Κρατική Εταιρεία Τεχνικών Έργων ( Ε.Κ.Ε.Τ.Ε. ) και άλλες διατάξεις.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Κυρούμεν και εκδίδομεν τον κατωτέρω υπό της Βουλής ψηφισθέντα νόμον

Άρθρο 1
Σύσταση

1. Συνιστάται ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία “Ελληνική Κρατική Εταιρεία Τεχνικών `Έργων” (Ε.Κ.Ε.Τ.Ε.). Στις συναλλαγές της Εταιρείας με αλλοδαπούς η επωνυμία της μπορεί να αποδίδεται σε ξένη γλώσσα. Δεν αποδίδονται σε ξένη γλώσσα τα αρχικά της επωνυμίας “Ε Κ Ε.Τ.Ε ”

2. Η Ε.Κ.Ε.Τ.Ε. αποτελεί δημόσια επιχείρηση, λειτουργεί κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας για την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και υπόκειται στην εποπτεία και τον έλεγχο του Κράτους, που ασκείται από τους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων `Έργων.

3. Η Εταιρεία διέπεται από τις διατάξεις της νομοθεσίας των ανώνυμων εταιρειών, εφόσον δεν έρχονται σε αντίθεση προς τον παρόντα νόμο.

Άρθρο 2
Έδρα – Υποκαταστήματα και Πρακτορεία

1. Η Εταιρεία εδρεύει στην Αθήνα.

2. Επιτρέπεται να ιδρύονται υποκαταστήματα και πρακτορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας που εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων. Στην πράξη ίδρυσης υποκαταστημάτων ή πρακτορείων καθορίζονται οι όροι σύστασης και λειτουργίας τους οι αρμοδιότητες και ο τρόπος εκπροσώπησης της Εταιρείας.

Άρθρο 3
Διάρκεια.

1. Η διάρκεια της Εταιρείας είναι τριάντα χρόνια.

2 Η διάρκεια αυτή μπορεί να παρατείνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων που εκδίδεται ύστερα από γνώμη της Γενικής Συνέλευσης της Εταιρείας και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 4
Σκοπός

1. Σκοπός της Εταιρείας είναι να συμβάλλει στην οικονομοτεχνική ανάπτυξη της χώρας με την αξιοποίηση του ελληνικού τεχνικού δυναμικού στα πλαίσια παραγωγικής συνεργασίας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και με την προγραμματισμένη προώθηση της κατασκευαστικής δραστηριότητας σε άλλες χώρες. Για το σκοπό αυτόν και στα πλαίσια των κυβερνητικών προγραμμάτων η Εταιρεία κυρίως:
α) Πραγματοποιεί επαφές, διεξάγει διαπραγματεύσεις και συνάπτει συμβάσεις με άλλα Κράτη δημόσιους οργανισμούς, νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, επιχειρήσεις οποιασδήποτε μορφής και ιδιώτες για την παροχή τεχνικών συμβούλων, την εκπόνηση μελετών την εκτέλεση τεχνικών έργων και την εμπορία τεχνικών μεθόδων και υλικών, και
β) Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δραστηριότητες για την εξασφάλιση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τεχνικού δυναμικού στους τομείς τεχνικών μεθόδων, τεχνολογίας και οργάνωσης.

2. Η Εταιρεία μπορεί να ιδρύει θυγατρικές εταιρείες, να συμμετέχει σε κοινοπραξίες οποιασδήποτε μορφής, να συνεργάζεται με επιχειρήσεις δημόσιες ή ιδιωτικές, κατασκευαστικούς φορείς, οργανισμούς κοινής ωφελείας και άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό και, γενικά να προβαίνει σε πράξεις απαραίτητες ή χρήσιμες για την πραγματοποίηση του σκοπού της.

3. Η Εταιρεία μπορεί είτε να αναθέτει στο σύνολο ή κατά τμήματα, τις τεχνικές εργασίες (μελέτες, έργα κλπ) που αναλαμβάνει σε τεχνικές εταιρείες, κοινοπραξίες τεχνικών εταιρειών, συνεταιρισμούς, κατασκευαστικούς φορείς, κοινωνικοποιημένους ή όχι, κοινωφελείς οργανισμούς και άλλα νομικά πρόσωπα δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και σε επιχειρήσεις κάθε είδους σύμφωνα με το σχετικό κανονισμό που εκδίδεται κατά το άρθρο 12 είτε να εκτελεί η ίδια τις εργασίες αυτές.

4. Επιτρέπεται να διευρύνεται ο σκοπός της Εταιρείας με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης που εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 5
Μετοχικό Κεφάλαιο

1 Το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας είναι δυο δισεκατομμύρια (2.000.000.000) δραχμές. Το κεφάλαιο αυτό αναλαμβάνεται και καλύπτεται στο σύνολό του από το Ελληνικό Δημόσιο. Ο αριθμός των μετόχων και η ονομαστική αξία τους καθορίζονται με το καταστατικό που εκδίδεται κατά το άρθρο 11.

2.Η καταβολή του μετοχικού κεφαλαίου γίνεται σε μετρητά. Το ένα τέταρτο καταβάλλεται σε ένα μήνα από τη σύσταση της Εταιρείας και το υπόλοιπο σε τρεις ισόποσες εξαμηνιαίες δόσεις. Η προθεσμία για την καταβολή της πρώτης από τις δόσεις αυτές αρχίζει από τη σύσταση της Εταιρείας.

3. Επιτρέπεται να οριστεί μικρότερη προθεσμία για την καταβολή των δόσεων της προηγούμενης παραγράφου με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας Δημοσίων Έργων και Οικονομικών.

4. Με όμοια απόφαση καθορίζονται, τα θέματα εγγραφής πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό τακτικό ή δημοσίων επενδύσεων, για την καταβολή των δόσεων καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

5. Οι μετοχές της Εταιρείας είναι ονομαστικές και αμεταβίβαστες.

Άρθρο 6
Αύξηση κεφαλαίου

1. Το μετοχικό κεφάλαιο μπορεί να αυξάνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Δημοσίων Έργων και Οικονομικών, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση της Γενικής Συνέλευσης και δημοσιεύεται, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση ρυθμίζεται και κάθε λεπτομέρεια σχετική με την αύξηση.

2. Η αύξηση γίνεται με έκδοση νέων μετόχων. Είναι δυνατό να επιτραπεί με την κοινή υπουργική απόφαση της προηγουμένης παραγράφου η ανάληψη και κάλυψη μέρους των νέων μετοχών, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το ένα τρίτο του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου από άλλους, έκτος από το Δημόσιο φορείς του δημοσίου τομέα, όπως καθορίζεται στο άρθρο 1 παρ. 6 του Ν 1256/1982 “Για την πολυθεσία κλπ “.

Άρθρο 7
Διοικητικό Συμβούλιο.

1. Η Εταιρεία διοικείται από εννεαμελές Διοικητικό Συμβούλιο.

2. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος και τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου διορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Επιτρέπεται να διορίζονται ως μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και δημόσιοι υπάλληλοι.

3. Η θητεία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου διαρκεί τέσσερα έτη και μπορεί να ανανεώνεται. Σε περίπτωση αντικατάστασης μέλους για οποιοδήποτε λόγο, το νέο μέλος διανύει το υπόλοιπο της θητείας.

4. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ανακαλούνται ελεύθερα. Η ανάκληση γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται ο διορισμός.

5. Με την απόφαση διορισμού των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ανατίθενται σε ορισμένα από αυτά, εκτός από τον Πρόεδρο, τομείς δραστηριοτήτων της Εταιρείας, στους οποίους περιλαμβάνεται υποχρεωτικά τομέας, για τα θέματα προσωπικού. Δεν είναι δυνατή η ανάθεση τομέων δραστηριοτήτων σε περισσότερα από τέσσερα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

6. Είναι δυνατόν να καταβάλλεται αμοιβή στον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, τα υπόλοιπα μέλη και το γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου. Η καταβολή αμοιβής και το ύψος αυτής ορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Δημοσίων Έργων και Οικονομικών.

Άρθρο 8
Γενική Συνέλευση

1. Οι αρμοδιότητες της Γενικής Συνέλευσης ασκούνται από Επιτροπή που αποτελείται από :
α) τρεις υπαλλήλους, με οποιαδήποτε σχέση, του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας,
β) Τρεις υπαλλήλους με οποιαδήποτε σχέση, του Υπουργείου Δημοσίων Έργων,
γ) έναν εκπρόσωπο του Τ.Ε.Ε. που προτείνεται από την Διοικούσα Επιτροπή.
δ) έναν εκπρόσωπο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που προτείνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων της Ελλάδας,
ε) έναν εκπρόσωπο των εργοληπτών δημοσίων έργων, τον οποίο ορίζει ο Υπουργός Δημοσίων Έργων μεταξύ εκείνων που προτείνονται από τις πανελλήνιες οργανώσεις τους.
στ) έναν εκπρόσωπο των εργαζομένων, που προτείνεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΓΣΕΕ.
ζ) έναν εκπρόσωπο του Οργανισμού Προωθήσεως Εξαγωγών που προτείνεται από το Διοικητικό του Συμβούλιο.
η) έναν εκπρόσωπο του ΕΟΜΜΕΧ, που προτείνεται από το Διοικητικό του Συμβούλιο.
θ) έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων της Ελλάδας, που προτείνεται από τη Διοικητική της Επιτροπής και
ι) έναν εκπρόσωπο της Ένωσης Επαγγελματικών και Βιοτεχνικών Επιμελητήριων της Ελλάδας, που προτείνεται από τη Διοικητική της Επιτροπή
ια) Έναν εκπρόσωπο του Οικονομικού Επιστημονικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας που προτείνεται από το Διοικητικό του Συμβούλιο.

2. Έως ότου συσταθούν η Ένωση Εμπορικών και Βιομηχανικών Επιμελητηρίων και η Ένωση Επαγγελματικών και Βιοτεχνικών Επιμελητηρίων, τα μέλη που προβλέπονται στις περιπτώσεις θ` και ι` της προηγουμένης παραγράφου προτείνονται από τα αντίστοιχα Επιμελητήρια της Αθήνας.

3. Τα μέλη της Επιτροπής διορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με την ίδια απόφαση δύο από τα μέλη ορίζονται, αντίστοιχα, ως Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος.

4. Η Επιτροπή συγκροτείται νόμιμα, έστω και αν δεν έχουν διοριστεί όλα τα μέλη που αναφέρονται στα στοιχ. γ` έως και ια` της παραγράφου 1, εφόσον τα υπόλοιπα μέλη είναι περισσότερα από το μισό του συνολικού αριθμού των μελών.

5. Ο τρόπος εκπροσώπησης στην Επιτροπή των φορέων του δημόσιου τομέα που αναλαμβάνουν νέες μετοχές κατά την αύξηση του κεφαλαίου, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ., 2, καθορίζεται με την κοινή υπουργική απόφαση που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου. Με όμοια απόφαση μπορεί να αυξηθεί και ο αριθμός των μελών της Επιτροπής.

6. Ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής και λήψης των αποφάσεων καθορίζονται με το καταστατικό που εκδίδεται κατά το άρθρο 11.

Άρθρο 9
Εποπτεία.

1. Οι Υπουργοί που ασκούν την εποπτεία της Εταιρείας παρέχουν στην Διοίκησή της τις αναγκαίες κατευθύνσεις και οδηγίες για την πραγματοποίηση του σκοπού της, στα πλαίσια της Κυβερνητικής Πολιτικής.

2. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου υποβάλλει στους Υπουργούς που ασκούν την εποπτεία της Εταιρείας τριμηνιαίες εκθέσεις για τη λειτουργία και τη δράση της και έχει υποχρέωση να παρέχει αμέσως τα στοιχεία και πληροφορίες που ζητούν οι Υπουργοί αυτοί.

3. Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης για την διάθεση των κερδών και την δημιουργία έκτακτων αποθεματικών, καθώς και οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου για την σύσταση θυγατρικών εταιρειών ισχύουν μόνο αν εγκριθούν από τους Υπουργούς που εποπτεύουν την Εταιρεία.

4. Ο Υπουργός Δημοσίων Έργων μπορεί να παρίσταται στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, οπότε και προεδρεύει χωρίς όμως δικαίωμα ψήφου. Επίσης, μπορεί οποτεδήποτε να καλεί σε συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο, πριν 24 τουλάχιστον ώρες.

5. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του νόμου αυτού, ο Υπουργός Δημοσίων Έργων ασκεί τις αρμοδιότητες εποπτείας που κατά τη νομοθεσία των ανώνυμων εταιρειών ανήκουν στον Υπουργό Εμπορίου.

Άρθρο 10
Τακτικός έλεγχος.
Ο τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης και του ισολογισμού της Εταιρείας γίνεται από δύο ορκωτούς λογιστές, τους οποίους εκλέγει, με ισάριθμους αναπληρωτές, η προηγούμενη Γενική Συνέλευση, από κατάλογο έξι τουλάχιστον ορκωτών λογιστών, που καταρτίζει το Εποπτικό Συμβούλιο του Σώματος Ορκωτών Λογιστών.

Άρθρο 11
Καταστατικό
Σε δύο μήνες από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, το Διοικητικό Συμβούλιο συντάσσει το καταστατικό της Εταιρείας, που εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με το ίδιο τρόπο γίνεται και η τροποποίηση του καταστατικού.

Άρθρο 12
Κανονισμοί.

1. Με κανονισμό που συντάσσεται από το Διοικητικό Συμβούλιο και εγκρίνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Δημοσίων Έργων και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται η διαδικασία, ο τρόπος και οι όροι για την ανάθεση τεχνικών εργασιών στους φορείς που αναφέρονται στο άρθρο 4, χωρίς δέσμευση ή περιορισμό από τις διατάξεις που διέπουν την εκτέλεση δημόσιων έργων, την εκπόνηση μελετών του Δημοσίου και τις αμοιβές των μηχανικών με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον.

2. Με κανονισμούς που συντάσσονται και εγκρίνονται κατά την διαδικασία της προηγούμενης παραγράφου μπορεί να ρυθμίζεται η οργανωτική διάρθρωση της Εταιρείας, η κατάσταση του προσωπικού της, καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με τη λειτουργία της εταιρείας και την εκπλήρωση του σκοπού της.

Άρθρο 13
Δάνεια
Η εταιρεία μπορεί να συνάπτει δάνεια από ελληνικούς και αλλοδαπούς πιστωτικούς οίκους μέχρι συνολικού ποσού ίσου προς το μισό της ονομαστικής αξίας του μετοχικού κεφαλαίου. Για δανεισμό που υπερβαίνει το ποσό αυτό απαιτείται έγκριση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας , Δημοσίων Έργων και Οικονομικών.

Άρθρο 14
Εγγύηση του Δημοσίου.

1. Ο Υπουργός Οικονομικών εξουσιοδοτείται να παρέχει την εγγύηση του Δημοσίου για κάθε δάνειο που συνάπτει η Εταιρεία από ελληνικούς ή αλλοδαπούς πιστωτικούς οίκους.

2. Ο Υπουργός Οικονομικών εξουσιοδοτείται επίσης να παρέχει την εγγύηση του δημοσίου για τα έργα που αναλαμβάνει η Εταιρεία στο εξωτερικό ή την αντεγγύηση του Δημοσίου προς πιστωτικούς οίκους για τις σχετικές εγγυητικές επιστολές. Ο τύπος για την παροχή των εγγυήσεων ή αντεγγυήσεων της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Δημοσίων Έργων και Οικονομικών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Άρθρο 15
Τελικές διατάξεις

1. Οι ελληνικές δημόσιες υπηρεσίες του εξωτερικού (διπλωματικές, προξενικές κλπ.) υποχρεούνται να συνεργάζονται και να συντρέχουν την Ε.Κ Ε.Τ.Ε στο έργο της.

2. Μέχρι την έγκριση του Καταστατικού και των Κανονισμών που προβλέπει το άρθρο 12 του νόμου αυτού το Διοικητικό Συμβούλιο αποφασίζει σε κάθε συγκεκριμένη περίπτωση για όλα τα σχετικά θέματα και ιδιαίτερα για την κατάρτιση συμβάσεων και ανάληψη υποχρεώσεων της Εταιρείας σύμφωνα με τις λοιπές διατάξεις του πιο πάνω άρθρου 12.

Άρθρο 16

1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 31 του Ν. 1068/1980 “περί συστάσεως ενιαίου φορέως Υδρεύσεως – Αποχετεύσεως Πρωτευούσης” (ΦΕΚ 190/Α`/ 23.8.80) καταργείται αναδρομικά από τότε που ίσχυσε.

2. Η αληθινή έννοια της διάταξης της παρ. 6 του άρθρου 13 του Νόμου 1068/1980 είναι ότι για τους αγωγούς που είχαν κατασκευασθεί πριν από την ισχύ του πιο πάνω νόμου το τέλος συνδέσεως εισπράττεται από την ΕΥΔΑΠ είτε οι αγωγοί είχαν κατασκευασθεί από τον Οργανισμό Αποχετεύσεως Πρωτευούσης είτε όχι.

Άρθρο 17

1. Οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Ν. 809/1978 “περί ρυθμίσεως θεμάτων τινών αφορώντων εις τας αναγκαστικάς απαλλοτριώσεις προς δημιουργίαν πολιτικού αεροδρομίου Σπάτων” (ΦΕΚ 130/Α /23.8.78) ισχύουν και για την αναγνώριση δικαιούχων αποζημίωσης για εκείνα από τα ακίνητα που απαλλοτρίωθηκαν με τις κοινές αποφάσεις α) Δ 3606/41 15/1976 των Υπουργών Οικονομικών και Δημοσίων Έργων για τη διάνοιξη της οδικής αρτηρίας Κύμης ( Τμήμα Καλογρέζας – Σιδηροδρομικού Σταθμού Δεκελείας) (ΦΕΚ 226/Δ`/68 76) και , “β) Π. 1654/1044/28.2.1979 των Υπουργών Οικονομικών και Προεδρίας της Κυβέρνησης για την επέκταση του βοηθητικού χώρου του Σταδίου Γ. Καραϊσκάκη στο Νέο Φάληρο Πειραιά (ΦΕΚ 178/Δ/22.3.79) στα οποία είχαν ανεγερθεί πριν από την κήρυξη των πιο πάνω απαλλοτριώσεων κτίσματα από τον εικαζόμενο δικαιούχο της αποζημίωσης ή από τους δικαιοπαρόχους του.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 32 παρ. 7 του Ν. 1473/1984 , ΦΕΚ Α 127.

2. Οι αναγνωριζόμενοι δικαιούχοι σύμφωνα με την προηγούμενη παράγραφο μπορούν, μετά την αναγνώρισή τους να ζητήσουν από το αρμόδιο Εφετείο αναπροσαρμογή της αποζημίωσης για τα παραπάνω μόνο ακίνητα με βάση την αξία των ακινήτων αυτών όπως είχε διαμορφωθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1982.

3. Οι διατάξεις των δύο πρώτων εδαφίων του άρθρου 3 του Ν 809/1978 εφαρμόζονται ανάλογα και για την αγορά πρώτης κατοικίας από αυτούς που εμπίπτουν στην παράγραφο 1 του άρθρου αυτού. Η εφαρμογή των διατάξεων αυτών γίνεται μόνο για το μέχρι του ποσού της αποζημίωσης μέρος της αγοραίας αξίας του αγοραζομένου ακινήτου.

Άρθρο 18
Το τελευταίο εδάφιο του άρθρου 12 του Ν. 1100/1980 αντικαθίσταται ως εξής:
“Η Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή υποχρεούται μέχρι 30. 1 1.1983 να διοργανώσει και διενεργήσει αρχαιρεσίες για την εκλογή των οργάνων της Διοίκησης του Οικονομικού Επιστημονικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος”

Άρθρο 19
Η διάρκεια της σύμβασης των υπαλλήλων που προσλήφθηκαν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου για την εκτέλεση του έργου του ΕΤΑΠΣ, η οποία προβλέπεται στην παραγρ. 3 του άρθρου 4 της από 10.11.1979 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου του Προέδρου της Δημοκρατίας “περί αποκαταστάσεως ζημιών εκ της επισυμβάσης την 1ην Οκτωβρίου 1979 εν των λιμένι Σούδας Χανίων εκρήξεως επί του Μ/S “ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ”, που κυρώθηκε με το Ν. 1039/1980 και η οποία παρατάθηκε με το Ν. 1133/1981 παρατείνεται από τότε που έληξε μέχρι της 31 Δεκεμβρίου 1983 και για όσους από τους πιο πάνω υπαλλήλους εξακολουθούν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Από 1ης Ιανουαρίου 1982 οι αποδοχές των υπαλλήλων αυτών καθορίζονται με απόφαση του Νομάρχη Χανίων σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν για το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Υπουργείου Δημοσίων Έργων.

Άρθρο 20
Κυρούται και έχουν ισχύ νόμου από τότε που εκδόθηκαν οι παρακάτω πράξεις του Υπουργικού Συμβουλίου και αποφάσεις του Υπουργού Δημοσίων `Έργων.
Α. Πράξη αριθ. 94 της 9ης Ιουλίου 1982.
Για την επιτάχυνση της στεγαστικής αποκατάστασης που προσφέρεται από τον Οργανισμό Εργατικής Κατοικίας.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
`Έχοντας υπόψη :
α) Τις διατάξεις των άρθρων 1 και 2 του Ν. 400/1976 “περί Υπουργικού Συμβουλίου και Υπουργείων”.
β) Την επιτακτική ανάγκη λήψης συντονισμένων μέτρων και απλούστευσης διαδικασιών προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας.
Αποφασίζει:
Άρθρο 1
1. Για την γρηγορότερη απόκτηση στέγης προς διανομή στους δικαιούμενους, ο Οργανικός Εργατικής Κατοικίας (ΟΕΚ) μπορεί, ύστερα από απόφαση του Διοικητικού του Συμβουλίου, να αναθέτει σε φυσικά, ή νομικά πρόσωπα την οικοδόμηση διαμερισμάτων ή και καταστημάτων σε γήπεδα του, κατά το σύστημα της αντιπαροχής. Μαζί με την οικοδόμηση, μπορεί παράλληλα να ανατίθεται και η κατασκευή κτιρίων κοινωνικού προορισμού ή διαμορφώσεως του περιβάλλοντος χώρου, εκτάσεων που ανήκουν πάντα στον ΟΕΚ.
2. Επίσης μπορεί ο Ο.Ε.Κ. να αγοράζει και έτοιμα ή μισοτελειωμένα σπίτια ή διαμερίσματα για να τα παραχωρήσει είτε όπως είναι είτε τελειωμένα κατά την αρχική σύμβαση κατασκευής του οικοδομήματος. Για τον αυτό σκοπό μπορεί και να γίνεται ανταλλαγή ακινήτου του Ο.Ε.Κ.
3. Για την εφαρμογή των πιο πάνω μέτρων, εφαρμόζονται αναλόγως οι κανονισμοί του Οργανισμού της Εργατικής Κατοικίας, όπως κάθε φορά ισχύουν, ή εκδίδεται κανονισμός, σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν.Δ. 2963/54.
Άρθρο 2
`Όλες οι συμβάσεις του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας με τρίτους για αγορά ετοίμων ή υπό κατασκευή σπιτιών ή διαμερισμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των περιπτώσεων του άρθρου 2 παρ. 1 και 2 του Ν. 1587/50, όπως ισχύει μετά την τροποποίησή του, με το άρθρο 11 παρ. 1 του Ν.Δ. 4242/62 και άρθρο 2 παρ. 2 Ν. 3104/54, ή για αγορά γηπέδων προς οικοδόμηση ή για ανταλλαγή ακινήτων, απαλλάσσονται από κάθε φόρο μεταβιβάσεως ακινήτων και ανταλλαγής και από τα υπέρ τρίτων τέλη και δικαιώματα, η δε αμοιβή του συμβολαιογράφου περιορίζεται στο ένα τρίτο (1/3) και βαρύνει πάντοτε τους πωλητές.
Αυτή η πράξη, που θα κυρωθεί με νόμο, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Β. Πράξη αριθ. 144, της 26 Νοεμβρίου 1982 Συμβάσεις για κατασκευή οικιστικού προγράμματος στην Αλγερία.
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
`Έχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 1 του Ν. 400/1976 “περί Υπουργικού Συμβουλίου και Υπουργείων”.
β) Την ανάγκη που έχει δημιουργηθεί από την πρόσκληση της Κυβέρνησης της Αλγερινής Δημοκρατίας να υπογραφεί σύντομα η σύμβαση για την ανάληψη οικιστικού προγράμματος 11.000 περίπου κατοικιών, που περιλαμβάνονται μέσα στις σχετικές διακρατικές συμφωνίες με τη χώρα αυτή, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η σύσταση του σχετικού Ελληνικού Κατασκευαστικού Φορέα πρέπει να γίνει με νόμο που έχει συνταχθεί το σχέδιό του αλλά η σχετική διαδικασία μέχρι την έκδοσή του είναι αδύνατη μέσα στις τασσόμενες προθεσμίες.
γ) Πρόταση του Υπουργείου Δημοσίων Έργων αποφασίζει:
1. Μέχρι να συσταθεί ο αρμόδιος κρατικός φορέας που θα αναλάβει έργα στο εξωτερικό με χρησιμοποίηση ελληνικού τεχνικού δυναμικού και μέσα στα πλαίσια των διακυβερνητικών συμφωνιών με την Κυβέρνηση της Αλγερινής Δημοκρατίας, εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Δημοσίων `Έργων να υπογράψει για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου με το Αλγερινό Δημόσιο ή αρμόδιο κρατικό ή άλλο φορέα της Χώρας αυτής συμβάσεις μελέτης και κατασκευής 11.000 περίπου κατοικιών στην Αλγερία.
2 Η κατά την προηγούμενη παράγραφο εξουσιοδότηση καλύπτει και όλους τους όρους που θα περιλαμβάνουν οι σχετικές συμβάσεις.
3. Μέχρι τη σύσταση του πιο πάνω φορέα ο Υπουργός Δημοσίων `Έργων για την προπαρασκευή και εκτέλεση των συμβάσεων της παρ. 1 μπορεί επίσης να αναλάβει υποχρεώσεις για λογαριασμό του υπό σύσταση φορέα υπογράφοντας σχετικές συμβάσεις κανονίζοντας τους όρους τους και ενεργώντας γενικά αντί των οργάνων του φορέα για την υπογραφή συμβάσεων ή άλλων σχετικών εγγράφων ο Υπουργός Δημοσίων `Έργων μπορεί να εξουσιοδοτεί και άλλα όργανα του Υπουργείου του. Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί σε εκτέλεση των συμβάσεων αυτών να προβαίνει σε καταβολές από πιστώσεις του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων. Οι καταβολές αυτές εγκρίνονται με απόφαση του Υπουργού Δημοσίων `Έργων και το σύνολο τους συμψηφίζεται προς την πρώτη καταβολή του Δημοσίου προς το φορέα έναντι του μετοχικού κεφαλαίου.
4. Όταν συσταθεί ο αρμόδιος φορέας που αναφέρεται στην παράγραφο 1, ο φορέας αυτός θα υπεισέλθει αυτοδίκαια σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου που θα απορρέουν από τις συμβάσεις που θα καταρτισθούν σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους. Οι συμβάσεις αυτές θα περιλαμβάνουν ειδική ρήτρα για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής.
Αυτή η πράξη να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο.
Γ Αρ θ. ΕΔ2α/01/105/Φ 1 1 Ρύθμιση θεμάτων ανάθεσης μελέτης έργων εξωτερικού Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
Έχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις του Π Δ 574/1982 “Ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων” και ιδιαίτερα της παρ. 3 του άρθρου 4, σύμφωνα με την οποία στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Δημοσίων `Έργων άνηκε η χάραξη των κατευθύνσεων και η παρακολούθηση της δραστηριότητας του Ελληνικού κατασκευαστικού δυναμικού σε χώρες εξωτερικού.
β) Τις κυβερνητικές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδος και Αλγερίας για τη συμμετοχή του ελληνικού τεχνικού δυναμικού στην πραγματοποίηση του προγράμματος των κατασκευών στην Αλγερία, στο οποίο περιλαμβάνεται η έναρξη μέσα στο έτος 1982 της μελέτης και εκτέλεσης από Έλληνες τεχνικούς 10.000 μονάδων κατοικιών και των ανάλογων έργων υποδομής.
γ) Το γεγονός ότι η σύσταση του αρμοδίου φορέα, ο οποίος θα αναλάβει τα έργα (μελέτες και κατασκευές) του εξωτερικού θα απαιτήσει αρκετό χρόνο.
δ) Την ανάγκη τηρήσεως του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος αποφασίζουμε:
1. Μέχρι να συσταθεί ο αρμόδιος φορέας που θα αναλάβει τα έργα του εξωτερικού η ανάθεση της εκπόνησης μελετών ή τμήματος αυτών για έργα του οικιστικού προγράμματος Αλγερίας, μπορεί να γίνεται με έγγραφη εντολή του Υπουργείου Δημοσίων `Έργων, σε μελετητές ή γραφεία μελετών που θα επιλέγονται ελεύθερα βάσει αξιοκρατικών κριτηρίων και θα αποδέχονται την εκπόνηση της ανατιθέμενης μελέτης.
2. Με την παραπάνω έγγραφη εντολή ορίζεται το αντικείμενο της μελέτης η προθεσμία περατώσεως αυτής και το ποσό της αμοιβής του μελετητή, το οποίο θα καθορίζεται ελεύθερα, με γνώμονα τις προβλεπόμενες από το Π Δ 696/1974 αμοιβές, αλλά χωρίς δέσμευση από τα οριζόμενα στο Διάταγμα αυτό κατώτατα όρια. Μπορεί δε να καθορίζεται και κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση απαραίτητο.
3. Οι σχετικές συμβάσεις μετά των ανωτέρω εντολοδόχων μελετητών θα καταρτισθούν όταν συσταθεί ο κατά την παράγραφο 1 φορέας, ο οποίος από τη σύσταση τους αναλαμβάνει αυτοδίκαια όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις απέναντι στο μελετητή που απορρέουν από τη δοθείσα σ` αυτόν με βάση την παρούσα απόφαση, εντολή.
Η παρούσα απόφαση, που ισχύει από 15 Οκτωβρίου 1982, να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο.
Δ.Αριθ. ΕΔ2α/01/117/Φ.Ι.Ι.
Προσθήκη στην απόφαση για ρύθμιση θεμάτων αναθέσεως μελέτης έργων εξωτερικού
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ
Έχοντας υπόψη:
α) Τις διατάξεις του Π.Δ. 574/1982 “Ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων” και ιδιαίτερα της παρ. 3 του άρθρου 4, σύμφωνα με την οποία στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Δημοσίων Έργων ανήκει η χάραξη των κατευθύνσεων και η παρακολούθηση της δραστηριότητας του ελληνικού κατασκευαστικού δυναμικού σε χώρες εξωτερικού.
β) Τις κυβερνητικές συμφωνίες μεταξύ Ελλάδος και Αλγερίας για τη συμμετοχή του ελληνικού τεχνικού δυναμικού στην πραγματοποίηση του προγράμματος των κατασκευών στην Αλγερία στο οποίο περιλαμβάνεται η έναρξη μέσα στο έτος 1982 της μελέτης και εκτέλεσης από `Έλληνες τεχνικούς 10.000 μονάδων κατοικιών και των ανάλογων έργων υποδομής.
γ) Το γεγονός ότι η σύσταση του αρμοδίου φορέα ο οποίος θα αναλάβει τα έργα (μελέτες και κατασκευές) του εξωτερικού θα απαιτήσει αρκετό χρόνο δ) Την ανάγκη τηρήσεως του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος. ε) Την ΕΔ2α/01/105/Φ.Ι.Ι./15 10.1982 απόφασή μας (ΦΕΚ 932/Β /17.11.82) Αποφασίζουμε
Στο τέλος της παραγρ. 3 της ΕΔ2α/01/105/Φ 1.1/ 15.10.1982 απόφασης μας “ρύθμιση θεμάτων ανάθεσης μελέτης έργων εξωτερικού” (ΦΕΚ 932/Β /17.11.82) προθέτονται τα ακόλουθα:
“Μέχρι την κατάρτιση των συμβάσεων μπορεί με σχετική έγγραφη εντολή του Υπουργού Δημοσίων `Έργων να χορηγούνται προκαταβολές έναντι της αμοιβής των μελετητών από σχετικές πιστώσεις του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων. Οι προκαταβολές αυτές συμψηφίζονται προς τις αμοιβές που θα καταβάλει ο φορέας στους αντίστοιχους μελετητές. Το σύνολο των προκαταβολών αυτών συμψηφίζεται επίσης προς την πρώτη καταβολή του Δημοσίου προς το φορέα έναντι του μετοχικού κεφαλαίου” Η απόφαση αυτή ισχύει από την έκδοση της θα δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και θα κυρωθεί με νόμο.

Άρθρο 21
Η ισχύς του νόμου αυτού αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.

Παραγγέλλομεν να δημοσιευθή στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το κείμενο του παρόντος και να εκτελεσθή ως νόμος του Κράτους.

Αθήνα, 2 Μαρτίου 1983

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ