Νόμος 1906 ΦΕΚ Α΄157/23.11.1990
Διαρρυθμίσεις στον ενιαίο φόρο κατανάλωσης των πετρελαιοειδών προιόντων και άλλες διατάξεις.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Άρθρο 1
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προιόντων
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης, που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν. 1030/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή προϊόντα ορίζεται από 25 Σεπτεμβρίου 1990, ως εξής:
———————————————————————- ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜ. ΦΟΡΟΥ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ. ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ———————————————————————-
(1) (2) (3) (4) ———————————————————————- α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 60.000 χιλιόλιτρο
β. Βενζίνη υψηλής συμπίεσης 98 οκτανίων ΜΙΝ (ΡREMIUM) 0,15 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 44.708 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.33 28.780 χιλιόλιτρο
δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτανίων ΜΙΝ (Regular) 0,40 γραμ. μολύβδου στο λίτρο MAX 27.10.00.35 42.230 χιλιόλιτρο
ε. Βενζίνη για γεωργικές χρήσεις του άρθρου 16 του ν. 3686/57 (ΦΕΚ Α`/64) και δασικών συνεταιρισμών του άρθρου 5 του ν. 827/78 (ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 26.787 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης 27.10.00.37 60.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης (εξάνιο που παραλαμβάνεται με τους όρους των διατάξεων του β.δ. 57/24.1.67 (ΦΕΚ 14/67/Α`) 27.10.00.25 6.000 μετρ. τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 31.276 μετρ. τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο MAX 0,3% βάρος τύπου Α 27.10.00.69 11.295 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Β 27.10.00.69 11.088 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,5% κατά βάρος 27.10.00.69 11.086 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel), άλλο από εκείνο των περιπτώσεων θ`, ι` και ια` 27.10.00.69 14.000 χιλιόλιτρο
ιγ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης “Automotive Diesel” 27.10.00.59 12.218 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.012 μετρ. τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.847 μετρ. τόν.
ιστ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 204 μετρ. τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.964 μετρ. τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 2.514 μετρ. τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 3.911 μετρ. τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης άλλο από εκείνο των περιπτώσεων ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη και ιθ 27.10.00.79 4.500 μετρ. τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11 και 27.11.12.99 4.779 μετρ. τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 3.534 μετρ. τόν.
κγ. Υγραέριο μίγμα 27.11.12.99 (προπανίου και βουτανίου) 27.11.13.90 4.159 μετρ. τόν. 27.11.19.00
κδ. Προπάνιο που παραλαμβάνεται απ` ευθείας από βιομηχανίες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για καύσιμη ύλη (άρθρο 2 του ν.δ. 4359/64 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 27.11.12.11 και του ν. 1038/80) 27.11.17.99 2.594 μετρ. τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπανίου και βουτανίου) που παραλαμβάνεται με τις αναφερόμενες στο υπό στοιχ. κδ` διατάξεις 27.11.12.99 27.11.13.90 μετρ. τόν. 27.11.19.00 κστ. Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 μετρ. τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ (Vacuum Gas Oil) 27.10.00.79 μετρ. τόν.
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται, για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή Δωδεκανήσου, μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 25 Σεπτεμβρίου 1990.
Άρθρο 2
1. Η παράγραφος 2 του άρθρου 1 του ν. 363/1976 (ΦΕΚ 162 Α`) όπως ισχύει, καταργείται.
2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται για τα επιβατικά αυτοκίνητα τύπου JΕΕΡ που μέχρι και 12.9.1990:
– Είχαν κομισθεί στη χώρα ή
– Είχαν φορτωθεί σε μεταφορικό μέσο με τελικό προορισμό τη Χώρα ή – Είχαν αγορασθεί και κομίσθηκαν στη χώρα μέχρι και 24.9.1990, εφ` όσον πρόκειται για μεταφορά με ίδια μέσα, με προορισμό την Ελλάδα. Η παράγραφος αυτή εφαρμόζεται υπό τον όρο ότι ο τελωνισμός των αυτοκινήτων θα γίνει μέχρι και 31.12.1990.
3. Η ισχύς του άρθρου αυτού αρχίζει από 13 Σεπτεμβρίου 1990.
Άρθρο 3
Φορολογική μεταχείριση φορτηγών αυτοκινήτων τύπου Jeep γεωργικών χρήσεων.
1. Από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του άρθρου 3 του ν. 1872/1990 (ΦΕΚ 18 Α`), εξαιρούνται τα ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα τύπου Jeep και παρόμοια της δασμολ. κλάσης 87.04 της συνδυασμένης ονοματολογίας που προορίζονται αποκλειστικά για γεωργικές χρήσεις, ταξινομούνται για το σκοπό αυτόν και παραλαμβάνονται από αγρότες κατά κύριο επάγγελμα, αυτοκαλλιεργητές που πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) Είχαν, κατά τα προηγούμενα του τελωνισμού δύο (2) οικονομικά έτη, ακαθάριστα έσοδα από πώληση αγροτικών προϊόντων ίσα ή μεγαλύτερα του ποσού της κατά περίπτωση φορολογητέας αξίας του αυτοκινήτου, όπως αυτή καθορίζεται με βάση την παράγραφο 2 του άρθρου 3 του ν. 1872/ 1990.
β) Είχαν υποβάλει εμπρόθεσμα κατά τα προηγούμενα δύο (2) οικονομικά έτη, δήλωση φόρου εισοδήματος που να καλύπτει τα αναφερόμενα στο προηγούμενο εδάφιο α` εισοδήματα.
2. Οι αναγκαίες διαδικασίες ή διατυπώσεις για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου θα καθορισθούν με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.
3. Η ισχύς του άρθρου αυτού αρχίζει από της δημοσιεύσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Σημ.: όπως το άρθρο 3 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ από 8.8.1992 με το άρθρο 13 του Ν. 2093/ 1992 (ΦΕΚ Α 181)
Άρθρο 4
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων.
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1038/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή προιόντα ορίζεται από 27 Σεπτεμβρίου 1990 ως εξής:
———————————————————————- ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜ. ΦΟΡΟΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ. ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ———————————————————————-
(1) (2) (3) (4) ———————————————————————-
α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 60.000 χιλιόλιτρο β. Βενζίνη υψηλής συμπίεσης 96 οκτανίων ΜΙΝ (Premioum) 0,15 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 38.925 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.33 22.218 χιλιόλιτρο δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτανίων ΜΙΝ (Regular) 0,40 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 38.916 χιλιόλιτρο ε. Βενζίνη για γεωργικές χρήσεις του άρθρου 16 του ν. 3686/1957 (ΦΕΚ Α`/64) και δασικών συνεταιρισμών άρθρου 5 του ν. 827/1978 (ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 23.473 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης 27.10.00.37 60.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης (εξάνιο που παραλαμβάνεται με τους όρους των διατάξεων του β.δ. 57/24.1.67 (ΦΕΚ 14/Α`/67) 27.10.00.25 6.000 μετρ. τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 23.530 μετρ. τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Α 27.10.00.69 6.108 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Β 27.10.00.69 5.801 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,5% κατά βάρο 27.10.00.69 5.801 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) άλλο από εκείνο των περιπτώσεων θ`, ι` και ια` 27.10.00.69 10.000 χιλιόλιτρο
ιγ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης “Automotive Diesel” 27.10.00.59 7.136 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.018 μετρ. τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικης καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.289 μετρ. τόν.
ιστ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.407 μετρ. τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.407 μετρ. τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 3.134 μετρ. τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 3.911 μετρ. τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης άλλο από εκείνο των περιπτώσεων ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη και ιθ 27.10.00.79 4.000 μετρ. τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11 και 27.11.12.99 4.779 μετρ. τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 4.159 μετρ. τόν.
κγ. Υγραέριο μίγμα 27.11.12.99 (προπανίου και βουτανίου) 27.11.13.90 27.11.19.00 4.159 μετρ. τόν.
κδ. Προπάνιο που παραλαμβάνεται απ` ευθείας από βιομηχανίες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για καύσιμη ύλη (άρθρο 2 του ν.δ. 4359/64 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 5 του 27.11.12.11 άρθρου 5 του ν. 1038/1980) 27.11.12.99 2.594 μετρ. τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπανίου και βουτανίου) που παραλαμβάνεται με τις αναφερόμενες στο υπό στοιχ. κδ` διατάξεις 27.11.12.99 27.11.13.90 937 μετρ. τόν. 27.11.19.00
κστ.`Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 53 μετρ. τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ (Vacuum Gas Oil) 27.10.00.79 1.275 μετρ. τόν.
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται,για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή Δωδεκανήσου μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 27 Σεπτεμβρίου 1990.
Άρθρο 5
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων.
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1038/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή προϊόντα ορίζεται από 4 Οκτωβρίου 1990 ως εξής:
———————————————————————- ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜ. ΦΟΡΟΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ. ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ———————————————————————-
(1) (2) (3) (4) ———————————————————————-
α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 65.000 χιλιόλιτρο
β. Βενζίνη υψηλής συμπίεσης 96 οκτανίων ΜΙΝ (Premioum) 0,15 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 44.708 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.33 28.780 χιλιόλιτρο
δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτανίων ΜΙΝ (Regular) 0,40 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 43.335 χιλιόλιτρο ε. Βενζίνη για γεωργικές χρήσεις του άρθρου 16 του ν. 3686/1957 (ΦΕΚ Α`/64) και δασικών συνεταιρισμών άρθρου 5 του ν. 827/1978 (ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 27.892 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης 27.10.00.37 65.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης (εξάνιο που παραλαμβάνεται με τους όρους των διατάξεων του β.δ. 57/24.1.67 (ΦΕΚ 14/Α`/67) 27.10.00.25 6.000 μετρ. τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 21.206 μετρ. τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Α 27.10.00.69 11.295 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Β 27.10.00.69 11.086 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,5% κατά βάρο 27.10.00.69 11.086 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) άλλο από εκείνο των περιπτώσεων θ`, ι` και ια` 27.10.00.69 15.000 χιλιόλιτρο
ιγ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης “Automotive Diesel” 27.10.00.59 12.218 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 1.576 μετρ. τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικης καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.847 μετρ. τόν.
ιστ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 767 μετρ. τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.964 μετρ. τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 3.134 μετρ. τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 3.911 μετρ. τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης άλλο από εκείνο των περιπτώσεων ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη και ιθ 27.10.00.79 4.500 μετρ. τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11 και 27.11.12.99 4.779 μετρ. τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 3.534 μετρ. τόν.
κγ. Υγραέριο μίγμα 27.11.12.99 (προπανίου και βουτανίου) 27.11.13.90 27.11.19.00 4.159 μετρ. τόν.
κδ. Προπάνιο που παραλαμβάνεται απ` ευθείας από βιομηχανίες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για καύσιμη ύλη (άρθρο 2 του ν.δ. 4359/64 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 5 του 27.11.12.11 άρθρου 5 του ν. 1038/1980) 27.11.12.99 2.594 μετρ. τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπανίου και βουτανίου) που παραλαμβάνεται με τις αναφερόμενες στο υπό στοιχ. κδ` διατάξεις 27.11.12.99 27.11.13.90 937 μετρ. τόν. 27.11.19.00
κστ.`Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 53 μετρ. τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ (Vacuum Gas Oil) 27.10.00.79 1.275 μετρ. τόν.
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή Δωδεκανήσου μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 10 Οκτωβρίου 1990.
Άρθρο 6
Ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων.
1. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 1038/1980, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν μεταγενέστερα, για τα παρακάτω πετρελαιοειδή προιόντα ορίζεται από 10 Οκτωβρίου 1990 ως εξής:
———————————————————————- ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΠΟΣΟ ΜΟΝΑΔΑ ΕΙΔΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜ. ΦΟΡΟΣ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΟΝΟΜΑΤΟΛ. ΣΕ ΔΡΧ. ΜΕ ΚΩΔΙΚΟ ———————————————————————-
(1) (2) (3) (4) ———————————————————————-
α. Βενζίνη αεροπλάνων 27.10.00.31 65.000 χιλιόλιτρο
β. Βενζίνη υψηλής συμπίεσης 96 οκτανίων ΜΙΝ (Premioum) 0,15 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 45.337 χιλιόλιτρο
γ. Βενζίνη χωρίς μόλυβδο 27.10.00.33 29.492 χιλιόλιτρο
δ. Βενζίνη κοινή 90 οκτανίων ΜΙΝ (Regular) 0,40 γραμ. μολύβδου στο λίτρο ΜΑΧ 27.10.00.35 43.932 χιλιόλιτρο ε. Βενζίνη για γεωργικές χρήσεις του άρθρου 16 του ν. 3686/1957 (ΦΕΚ Α`/64) και δασικών συνεταιρισμών άρθρου 5 του ν. 827/1978 (ΦΕΚ Α`/194) 27.10.00.35 28.489 χιλιόλιτρο
στ. Ειδικό καύσιμο αεριωθουμένων τύπου βενζίνης 27.10.00.37 65.000 χιλιόλιτρο
ζ. Βενζίνη εκχύλισης (εξάνιο που παραλαμβάνεται με τους όρους των διατάξεων του β.δ. 57/24.1.67 (ΦΕΚ 14/Α`/67) 27.10.00.25 6.000 μετρ. τόν.
η. Φωτιστικό πετρέλαιο 27.10.00.55 18.185 μετρ. τόν.
θ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Α 27.10.00.69 8.102 χιλιόλιτρο
ι. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,3% κατά βάρος τύπου Β 27.10.00.69 7.832 χιλιόλιτρο
ια. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel),με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,5% κατά βάρο 27.10.00.69 7.172 χιλιόλιτρο
ιβ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης (Diesel) άλλο από εκείνο των περιπτώσεων θ`, ι` και ια` 27.10.00.69 15.000 χιλιόλιτρο
ιγ. Πετρέλαιο εσωτερικής καύσης “Automotive Diesel” 27.10.00.59 9.089 χιλιόλιτρο
ιδ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 973 μετρ. τόν.
ιε. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 1 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.525 μετρ. τόν.
ιστ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 164 μετρ. τόν.
ιζ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 2 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 3,5% κατά βάρος 27.10.00.79 1.642 μετρ. τόν.
ιη. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 0,7% κατά βάρος 27.10.00.79 2.849 μετρ. τόν.
ιθ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης Νο 3 με περιεκτικότητα σε θείο ΜΑΧ 4% κατά βάρος 27.10.00.79 3.934 μετρ. τόν.
κ. Πετρέλαιο εξωτερικής καύσης άλλο από εκείνο των περιπτώσεων ιδ, ιε, ιστ, ιζ, ιη και ιθ 27.10.00.79 4.500 μετρ. τόν.
κα. Προπάνιο 27.11.12.11 και 27.11.12.99 4.661 μετρ. τόν.
κβ. Βουτάνιο 27.11.13.90 3.417 μετρ. τόν.
κγ. Υγραέριο μίγμα 27.11.12.99 (προπανίου και βουτανίου) 27.11.13.90 27.11.19.00 4.042 μετρ. τόν.
κδ. Προπάνιο που παραλαμβάνεται απ` ευθείας από βιομηχανίες προκειμένου να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για καύσιμη ύλη (άρθρο 2 του ν.δ. 4359/64 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 5 του 27.11.12.11 άρθρου 5 του ν. 1038/1980) 27.11.12.99 2.476 μετρ. τόν.
κε. Υγραέριο μίγμα (προπανίου και βουτανίου) που παραλαμβάνεται με τις αναφερόμενες στο υπό στοιχ. κδ` διατάξεις 27.11.12.99 27.11.13.90 800 μετρ. τόν. 27.11.19.00
κστ. Ασφαλτος οδοστρωσίας 27.13.20.00 78 μετρ. τόν.
κζ. Απασφαλτωμένο μαζούτ (Vacuum Gas Oil) 27.10.00.79 1.299 μετρ. τόν.
2. Ο ενιαίος ειδικός φόρος κατανάλωσης για τα είδη των παραγράφων 1β, 1γ και 1δ εισπράττεται, για τα τελωνιζόμενα στην περιοχή Δωδεκανήσου, μειωμένος κατά 1.200 δρχ. το χιλιόλιτρο.
3. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 10 Οκτωβρίου 1990.
Άρθρο 7
1. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 61 του ν. 1731/1987 (ΦΕΚ 161 Α`) προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:
“Κατ` εξαίρεση στις περιπτώσεις που τα παραπάνω αυτοκίνητα περιέχονται συνεπεία κληρονομικής διαδοχής στους συζύγους, τέκνα ή γονείς των αναφερομένων στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου προσώπων απαλλάσσονται από τον αναλογούντα σ` αυτά ειδικό φόρο κατανάλωσης”.
2. Η διάταξη της προηγούμενης παραγράφου καλύπτει και τα αυτοκίνητα που πρίν από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου έχουν περιέλθει συνεπεία κληρονομικής διαδοχής στους αναφερόμενους στην παράγραφο αυτήν κληρονόμους.
3. Επιβατικά αυτοκίνητα εισαγόμενα με απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, βάσει του άρθρου 61 του ν. 1731/1987 (ΦΕΚ 161Α`), τα οποία κατά το χρόνο που ισχύουν γι`αυτά οι περιορισμοί της παρ. 5 του παραπάνω άρθρου καταστρέφονται ή έχουν ήδη καταστραφεί, συνεπεία τρομοκρατικών ενεργειών, μπορούν να αντικατασταθούν από τα πρόσωπα που τα είχαν εισαγάγει, έστω και αν δεν έχουν την ιδιότητα του βουλευτή ή ευρωβουλευτή, με άλλα αυτοκίνητα του ίδιου ή μικρότερου κυβισμού, τα οποία παραδίδονται χωρίς την καταβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης που αναλογεί σ` αυτά, ύστερα από βεβαίωση της αρμόδιας, για την αντιμετώπιση των τρομοκρατικών ενεργειών, υπηρεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας.
4. Ομοίως επιβατικά αυτοκίνητα εισαγόμενα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 61 του ν. 1731/1987, τα οποία κατά το χρόνο που ισχύουν γι` αυτά οι περιορισμοί της παρ. 5 του παραπάνω άρθρου καταστρέφονται ή έχουν ήδη καταστραφεί ολοσχερώς συνεπεία τροχαίου ατυχήματος, μπορεί να αντικατασταθούν από τα πρόσωπα που τα είχαν εισαγάγει, με άλλα αυτοκίνητα του ίδιου ή μικρότερου κυβισμού, τα οποία παραδίδονται χωρίς την καταβολή του ειδικού φόρου κατανάλωσης, εφ` όσον:
α) τα παραπάνω πρόσωπα έχουν την ιδιότητα του βουλευτή ή ευρωβουλευτή κατά το χρόνο αποδοχής του τελωνειακού παραστατικού για τον τελωνισμό του δεύτερου αυτοκινήτου και
β) το κατεστραμμένο αυτοκίνητο παραδοθεί υπέρ του Δημοσίου στον Ο.Δ.Δ.Υ.
5. Τα πρόσωπα που παραλαμβάνουν ατελώς αυτοκίνητα, βάσει των παραγράφων 3 και 4 του παρόντος άρθρου, δεν μπορούν να κάμουν χρήση των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 61 του ν. 1731/1987 πρίν από την πάροδο τετραετίας από την παραλαβή του αυτοκινήτου, τα δε παραδιδόμενα αυτοκίνητα διέπονται από τις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 61 του ν. 1731/1987.
6. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών θα καθοριστεί κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Άρθρο 8
Εγγυήσεις Δημοσίου για Π.Α.Ε., αθλητικά σωματεία και συλλόγους
Στο άρθρο 1 παρ. 2 του α.ν. 747/1945 “περί παροχής εγγυήσεων του Κράτους πρός χορήγησιν δανείων και πιστώσεων”, όπως η διάταξη αυτή ισχύει ήδη ενόψει της παρ. 7 του άρθρου μόνου του α.ν. 9/1967 και του άρθρου 8 παρ. 1 και 2 του ν. 1266/1982, προστίθενται εν τέλει, ως δικαιούχοι υπέρ ων δύναται να παρασχεθεί εγγύηση, οι ποδοσφαιρικές ανώνυμες εταιρίες και τα κάθε είδους αθλητικά σωματεία και σύλλογοι, υπό οιανδήποτε νομική μορφή λειτουργούν, που τα περιουσιακά τους στοιχεία έχουν υποστεί συντηρητική κατάσχεση από την Τράπεζα Κρήτης Α.Ε., της υπέρ αυτών εγγυήσεως δυναμένης να παρέχεται για την εξόφληση εκ μέρους τους απαιτήσεων, εις βάρος τους επιδικαζομένων δια τελεσιδίκων ή αμετακλήτων δικαστικών αποφάσεων. Στην περίπτωση αυτήν είναι επιτρεπτή η κατά παρέκκλιση των διατάξεων του Κ.Ε.Δ.Ε., ρύθμιση των χρεών των Π.Α.Ε. κλπ. εκ της καταπτώσεως της εγγυήσεως κατά τα οριζόμενα στην υπουργική απόφαση περί παροχής της εγγυήσεως.
Άρθρο 9
Το άρθρο 2 της Δ. 697/35/20.3.1990 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 190Β`), που κυρώθηκε με το ν. 1884/1990 (ΦΕΚ 81 Α`), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
“`Αρθρο 2
1. Τα επιβατικά αυτοκίνητα που εισάγονται ή έχουν εισαχθεί ατελώς, με βάση τις διατάξεις ατελείας που ισχύουν για τους αναπήρους, επιτρέπεται εκτός από τον ίδιο τον ανάπηρο να οδηγούν και ένα ή δύο άλλα πρόσωπα, ύστερα από έγκριση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής υπό τον όρο ότι θα επιβαίνει στο αυτοκίνητο ο δικαιούχος της ατέλειας ανάπηρος.
2. Τα παραπάνω πρόσωπα, που πρέπει να έχουν ερασιτεχνική τουλάχιστον άδεια οδήγησης, θα ορίζονται από τον ενδιαφερόμενο ανάπηρο και δεν μπορεί να διαμένουν μακρυά από τον τόπο κατοικίας του αναπήρου. Η εκδιδόμενη από την τελωνειακή αρχή έγκριση για την οδήγηση του αυτοκινήτου θα χορηγείται στον ανάπηρο και θα κοινοποιείται στην ειδική υπηρεσία τελωνειακών ερευνών (Ε.Υ.Τ.Ε.) και στην υποδιεύθυνση ή τμήμα τροχαίας της περιοχής όπου κατοικεί ο ανάπηρος.
3. Με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 490/1976 (ΦΕΚ 331Α`), η οδήγηση του αυτοκινήτου χωρίς να επιβαίνει σ` αυτό ο δικαιούχος ανάπηρος συνιστά απλή τελωνειακή παράβαση, η οποία συνεπάγεται την επιβολή προστίμου 100.000 δραχμών. Το παραπάνω πρόστιμο δεν επιβάλλεται, εφ` όσον αποδεικνύεται κατά τρόπο αδιαμφισβήτητο ότι η μετακίνηση του αυτοκινήτου οφείλεται σε εξαρετικές ή επείγουσες περιστάσεις ή εγένετο αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση των αναγκών του αναπήρου. Το βάρος της απόδειξης φέρουν ο οδηγός του αυτοκινήτου και ο δικαιούχος της ατέλειας ανάπηρος.
4. Αρμόδια για την επιβολή του παραπάνω προστίμου είναι η τελωνειακή αρχή, στην περιφέρεια της οποίας διαπιστώθηκε η παράβαση, η οποία προβαίνει στην έκδοση καταλογιστικής πράξης με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 99 του Τελωνειακού Κώδικα.
Στην περιοχή του Νομού Αττικής αρμόδια για την επιβολή του προστίμου είναι η Ε.Υ.Τ.Ε.
Για την καταβολή του προστίμου ευθύνονται αλληλέγγυα και σε ολόκληρο ο δικαιούχος της ατέλειας ανάπηρος και εκείνος που οδηγούσε το αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο προσωρινής συντηρητικής δέσμευσης, με ακινητοποίηση και σφράγιση σε τελωνειακούς ή άλλους δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, κατά την κρίση της τελωνειακής αρχής”.
Άρθρο 10
1. Η εξυπηρέτηση διεθνών τακτικών γραμμών γίνεται με βάση άδειες που χορηγούνται από το Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων. Δικαιούμενα πρόσωπα για την εξυπηρέτηση διεθνών τακτικών λεωφορειακών γραμμών αποτελούν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα τουριστικά γραφεία που πληρούν τις προϋποθέσεις του π.δ. 346/2001 (Α`233) ή του Κοινοτικού Κανονισμού 1071/2009 (L 300/51) για την εξυπηρέτηση διεθνών οδικών μεταφορών επιβατών. Η μέγιστη διάρκεια ισχύος των αδειών που αφορούν σε τακτικές γραμμές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών – μελών της Ε.Ε. είναι πενταετής ενώ για τις άδειες τακτικών γραμμών με χώρες που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. η αντίστοιχη μέγιστη διάρκεια είναι τριετής.
Οι τακτικές διεθνείς λεωφορειακές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. συνδέουν την πρωτεύουσα των χωρών αυτών με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Εξαιρετικά για χώρες που δεν είναι μέλη της Ε.Ε. και είναι όμορες της Ελλάδας, οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές δύναται να συνδέουν τις πρωτεύουσες των ομόρων νομών και των ομόρων περιφερειών των χωρών αυτών με τις πρωτεύουσες των ομόρων νομών και των ομόρων περιφερειών της Ελλάδας.
Οι διατάξεις των τέταρτου και πέμπτου εδαφίων της παρούσας παραγράφου εφαρμόζονται με την επιφύλαξη της ύπαρξης σχετικών διακρατικών συμφωνιών της Ελλάδας με κράτη που δεν είναι μέλη της Ε.Ε.. Σε περίπτωση ύπαρξης σχετικής διακρατικής συμφωνίας εν ισχύ, οι ακριβείς διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια εφαρμογής της συμφωνίας ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Σημ.: όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 7 Ν.4138/2013,ΦΕΚ Α 72/19.3.2013 και ισχύουν από τις 28.2.2013.
2. Ειδικά για τις διεθνείς τακτικές γραμμές μεταξύ της Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε., κάθε αδειοδοτούμενη ελληνική μεταφορική επιχείρηση εξυπηρετεί, το μέγιστο, το 50% των διαθέσιμων, για τις ελληνικές επιχειρήσεις, δρομολογίων. Προκειμένου για τη λειτουργία των ως άνω διεθνών τακτικών γραμμών απαιτείται η σύναψη σύμβασης συνεργασίας μεταξύ της δικαιούμενης ημεδαπής μεταφορικής επιχείρησης με αντίστοιχη επιχείρηση της χώρας προορισμού. Η σύμβαση συνεργασίας, με διάρκεια αντίστοιχη με τη διάρκεια ισχύος της άδειας, θα αφορά την από κοινού εκμετάλλευση των δρομολογίων και την αμοιβαία εκπροσώπηση κάθε μεταφορικής επιχείρησης στη χώρα προορισμού (παροχή πληροφόρησης, έκδοση εισιτηρίων κ.λπ.). Καμία από τις αντισυμβαλλόμενες επιχειρήσεις (ημεδαπή -αλλοδαπή) δεν επιτρέπεται να εξυπηρετεί περισσότερα δρομολόγια από την επιχείρηση που είναι εγκατεστημένη στην άλλη χώρα. Δεν ικανοποιούνται αιτήσεις μεταφορών για την εξυπηρέτηση διεθνών τακτικών γραμμών που περιέχουν συμβάσεις συνεργασίας μεταξύ ελληνικής και αλλοδαπής μεταφορικής επιχείρησης οι οποίες δεν συμφωνούν με τα προηγούμενα.
3. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καθορίζονται οι όροι, οι διαδικασίες και οι λοιπές λεπτομέρειες για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
4. α. Οι υφιστάμενες διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης διατηρούνται έως τις 30.6.2013. Ειδικά οι διεθνείς τακτικές λεωφορειακές γραμμές μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας διατηρούνται έως τις 31.12.2012.
β. Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) δύναται να διενεργεί εσωτερικές οδικές και θαλάσσιες μεταφορές, συμπληρωματικές του κυρίως σιδηροδρομικού του έργου. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού καθορίζονται οι παραπάνω γραμμές, τα κριτήρια, οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία χορήγησης αδειών εκμετάλλευσης αυτών των γραμμών. Επίσης, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) δύναται να οργανώνει και να εκμεταλλεύεται σιδηροδρομικά πορθμεία, καθώς και τη μεταφορά των επιβατών και αποσκευών από το σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι το πλησιέστερο αστικό κέντρο της περιοχής (κάθετες γραμμές).
γ. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών εγκρίνεται η θέση σε κυκλοφορία νέων λεωφορείων για την εξυπηρέτηση των γραμμών που ορίζονται στο παρόν άρθρο.
Σημ.: όπως η παρ.1 αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 Ν.2671/1998 Α 289/28.12.1998,όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παράγραφο 15 άρθρου 185 Ν.4070/2012,ΦΕΚ Α 82/10.4.2012 και με την περ.1.α.της υποπαραγράφου Η.6. άρθρου πρώτου Ν.4093/2012,ΦΕΚ Α 222/12.11.2012. `Εναρξη ισχύος ΑΠΟ 10.10.2012.
2. Με απόφαση του εποπτεύοντος Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδεται εντός μηνός από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και μετά από πρόταση του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Σ.Ε., οι πλεονάζουσες θέσεις των κλάδων οδηγών και συνοδών αυτοκινήτων του Ο.Σ.Ε. μεταφέρονται και κατανέμονται σε παρεμφερείς ή μη ειδικότητες και κλάδους προς κάλυψη υπηρεσιακών αυτού αναγκών. Η απόφαση αυτή έχει ως συνέπεια την τροποποίηση σχετικών διατάξεων του Υπηρεσιακού Οργανισμού του Ο.Σ.Ε.
Με την ίδια απόφαση καθορίζονται το όργανο, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία ένταξης του πλεονάζοντος ως άνω προσωπικού στις νέες θέσεις και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια.
Ο χρόνος υπηρεσίας των ως άνω εντασσομένων λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στη νέα τους υπηρεσία και θέση για κάθε συνέπεια.
3. Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ο.Σ.Ε. τα πλεονάζοντα οχήματα μετά των παρελκομένων τους εκποιούνται δια του Οργανισμού Διαχειρίσεως Δημοσίου Υλικού σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, εκτός εκείνων που είναι απαραίτητα στον Ο.Σ.Ε. για την εκπλήρωση του σκοπού του.
4. Η ισχύς των παραπάνω παραγράφων 2 και 3 αρχίζει από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, οπότε καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που ανάγεται σε θέματα που ρυθμίζονται με το άρθρο αυτό.
Άρθρο 11
Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος αρχίζει από της δημοσιεύσεως στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν άλλως ορίζεται σ` αυτές.