Καθορισμός δικαιολογητικών που απαιτούνται για τη χορήγηση επιδότησης αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή (άρθρο 10 του ν. 3320/2005 ΦΕΚ 48/τ. Α’/23.2.2005). ΦΕΚ Β/1663/29.11.2005 (ΥΑ ΔΙΔΑΔ/Φ.43/4020/ΟΙΚ.23301/29.11.05 )ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Εχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις:
α) του «Kώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Οργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98 Α).
β) του άρθρου 2 της αριθ. Υ1 (ΦΕΚ 513/τ. Β’/10.3.2004) Αποφάσεως «Μεταβολή τίτλων Υπουργείων και καθορισμός της σειράς τάξης των Υπουργείων».
γ) του άρθρου 26 παρ. 1 του ν. 2362/1995 (ΦΕΚ 247/τ. Α’/27.11.1995) «Δημόσιο Λογιστικό – Ελεγχος Δαπανών και λοιπές διατάξεις».
δ) του άρθρου 10 του ν. 3320/2005 (ΦΕΚ 48/τ. Α’/23.2.2005) «Ρυθμίσεις θεμάτων για το προσωπικό του Δημόσιου και των νομικών προσώπων του ευρύτερου δημόσιου τομέα και για τους Ο.Τ.Α.».
2. Την υπ’ αριθμ. ΔΙΔΚ/Φ1/2/6139/23.3.2004 (ΦΕΚ 527/τ. Β’/24.3.2004) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης».
3. Την υπ’ αριθμ. 37250/ΔΙΟΕ 1264/4.10.2005 (ΦΕΚ 1432 Β) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών».
4. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
1. Καθορίζουμε τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για τη χορήγηση επιδότησης αγοράς/ανέγερσης κατοικίας σε προβληματική περιοχή, ως εξής:
α) Αίτηση για επιδότηση κατοικίας που υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο υπάλληλο στην υπηρεσία που υπηρετεί. Αν πρόκειται για δύο υπαλλήλους- συζύγους, που και οι δύο είναι δικαιούχοι, υποβάλλεται από κοινού αίτηση σε περίπτωση που υπηρετούν στην ίδια υπηρεσία ή ο καθένας στην υπηρεσία όπου υπηρετεί, για την επιδότηση αγοράς/ ανέγερσης μίας κατοικίας.
β) Υπεύθυνη δήλωση του δικαιούχου, στην οποία θα δηλώνονται τα εξής:
* ο /η σύζυγος δεν έχει κάνει ήδη χρήση του δικαιώματος επιδότησης κατοικίας,
* ο γάμος δεν έχει λυθεί ούτε υπάρχει διάσταση συζύγων.
* ο υπάλληλος θα παραμείνει επιπλέον για μία δεκαετία μετά από τη συμπλήρωση της πενταετίας, από την τοποθέτηση/μετάθεση/μετάταξή του στην προβληματική περιοχή. Σε περίπτωση που από υπαιτιότητα του υπαλλήλου δεν τηρηθεί το απαιτούμενο από το νόμο χρονικό διάστημα της δεκαετίας, το ποσό της επιδότησης καταλογίζεται με απόφαση του αρμόδιου διατάκτη και αναζητείται υποχρεωτικώς από την οικεία Υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ.
γ) Πιστοποιητικό υπηρεσιακής κατάστασης του υπαλλήλου από το οποίο πρέπει να προκύπτει η παραμονή επί πενταετία στην προβληματική περιοχή από την τοποθέτηση/μετάθεση/μετάταξή του σε αυτήν.
δ) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για τους έχοντες ανήλικα τέκνα, ή ληξιαρχική πράξη γάμου για τους έγγαμους. Η ανηλικότητα των τέκνων πρέπει να υπάρχει κατά το χρόνο αγοράς της οικίας ή κατά το χρόνο περάτωσης των εργασιών ανέγερσης σε περίπτωση ανέγερσης οικίας επί ιδιόκτητου οικοπέδου.
ε) Βεβαίωση της αρμόδιας φορολογικής αρχής ως προς την τιμή του τ.μ. στη ζώνη εντός της οποίας βρίσκεται η κατοικία του υπαλλήλου. Η αξία της κατοικίας υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί αντικειμενικών αξιών των ακινήτων του Υπουργείου Οικονομικών και όπου αυτό δεν ισχύει, με τη μέθοδο των συγκριτικών στοιχείων.
στ) Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επικαλείται την ύπαρξη οποιουδήποτε μειωτικού συντελεστή από τους αναφερόμενους στα έντυπα υπολογισμού αντικειμενικής αξίας ακινήτου (Ε1, Κ1, Κ2), θα πρέπει να προσκομίζει το αντίστοιχο πιστοποιητικό αρμόδιας αρχής για τους συντελεστές ειδικών συνθηκών και βεβαίωση μηχανικού για τους συντελεστές τρόπου κατασκευής.
ζ) Επικυρωμένα αντίγραφα όλων των Εντύπων Ε9 από την ημερομηνία τοποθέτησης του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή και εξής, από τα οποία να προκύπτει η τυχόν κατοχή ή μεταβίβαση οικίας του ιδίου ή του/της συζύγου ή των τέκνων του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή. Σε περίπτωση υπαλλήλων–συζύγων που υποβάλλουν ξεχωριστά φορολογική δήλωση, κάθε σύζυγος χωριστά θα υποβάλλει επικυρωμένα αντίγραφα των Εντύπων Ε9.
η) Συμβόλαιο από το οποίο να προκύπτει η σύμβαση πώλησης και μεταβίβασης κυριότητας ακινήτου (κατοικίας), το οποίο πρέπει να έχει καταρτιστεί είτε κατά τη διάρκεια της πενταετίας είτε μετά τη συμπλήρωσή της και πιστοποιητικό μεταγραφής από το οικείο υποθηκοφυλακείο ή επικυρωμένο αντίγραφο της οικοδομικής άδειας και βεβαίωση του επιβλέποντος μηχανικού για το χρόνο έναρξης και λήξης των οικοδομικών εργασιών σε ιδιόκτητο οικόπεδο καθώς επίσης και για το ότι η οικία είναι έτοιμη για κατοίκηση, θεωρημένη από μηχανικό της τεχνικής υπηρεσίας Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΥΔΚ). θ) Αντίγραφα μερίδων από τα Υποθηκοφυλακεία της προβληματικής περιοχής, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος.
ι) Σε περίπτωση που ο υπάλληλος ή ο/η σύζυγος ή τα τέκνα αυτού κατέχουν ήδη οικία στην προβληματική περιοχή, η οποία δεν καλύπτει τις στεγαστικές τους ανάγκες και ο δικαιούχος υπάλληλος ζητεί να επιδοτηθεί για το 40% της διαφοράς της αξίας που κατέχει και αυτής που αγοράζει ή ανεγείρει, απαιτείται ο τίτλος κτήσης της άλλης κατοικίας, από την οποία θα προκύπτει το εμβαδόν και η παλαιότητά της. Εάν η άλλη κατοικία έχει ανεγερθεί από τον δικαιούχο και τα στοιχεία αυτά δεν προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης, θα πρέπει να προσκομίζεται η άδεια οικοδομήσεως.
2. Μετά τη διαδικασία ανάληψης υποχρέωσης και έγκρισης της δαπάνης από το διατάκτη, τα δικαιολογητικά θα αποστέλλονται από τον φορέα στην οικεία Υπηρεσία Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) και προκειμένου για τους Ο.Τ.Α. και τα ν.π.δ.δ. αυτών, στις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες των φορέων αυτών, για την εκκαθάριση και την έκδοση του σχετικού χρηματικού εντάλματος πληρωμής. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.